Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelete

Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 02. 01

Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelete

Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.02.01.

Taktaharkány Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az Önkormányzat székhelye: 3922 Taktaharkány, Gépállomás u. 4.

(3) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Taktaharkányi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal).

2. Az Önkormányzat egyes feladatai és hatáskörei

2. § (1) A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

(2) A kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységek, rendszeresen ellátott vállalkozási tevékenységek megjelölését a 2. melléklet tartalmazza.

(3) Azon gazdálkodó szervezetek részletes felsorolását, amelyek tekintetében az Önkormányzat alapítói, tulajdonosi (tagsági, részvényesi) jogokat gyakorol a 3. melléklet tartalmazza.

3. A Képviselő-testület ülései

3. § (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes (munkaterv szerinti) és rendkívüli ülést tart.

(2) A Képviselő-testület évente legalább tíz ülést tart.

(3) A Képviselő-testület rendes üléseit – lehetőség szerint – hétfőnként 15.00 órai kezdettel tartja.

(4) A Képviselő-testület üléseit – a közmeghallgatást kivéve – a Községháza tanácstermében tartja, melytől indokolt esetben el lehet térni.

(5) A Képviselő-testület nyilvános üléseiről videofelvétel készül. Az ülés helyszínének befogadóképessége erejéig az ülésen a választópolgárok részt vehetnek.

(6) A Képviselő-testület ülésének összehívására és vezetésére a következő képviselők jogosultak:

a) polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a 20/A. §-ban meghatározott sorrendben a tanácsnokok,

b) a polgármesteri, az alpolgármesteri és a tanácsnoki tisztségek egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a legidősebb képviselő.

(7) A Képviselő-testület ülésének meghívója tartalmazza:

a) az ülés helyét, kezdetének időpontját,

b) a javasolt napirendi pontokat,

c) a napirendi pontok tárgyalásának módját.

(8) A képviselő-testületi ülés meghívóját az ülés előtt legalább 5 nappal kell megküldeni. A meghívót – megküldésével egyidejűleg – a Taktaharkányi Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára ki kell függeszteni, az Önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

(9) Az ülés meghívójához a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak részére mellékelni – vagy az ülés előtt legalább két nappal kézbesíteni – kell az írásos előterjesztéseket.

(10) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze, ha úgy ítéli meg, hogy a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyben a munkaterv szerint soron következő ülésig nem halasztható képviselő-testületi döntésre van szükség. Ilyen esetben a (8)–(9) bekezdésektől eltérően is összehívható az ülés, de törekedni kell arra, hogy az időpont a képviselők többségének megfelelő legyen.

4. § A törvényben meghatározottakon túl a Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a napirendi pontok előterjesztőit,

b) az önkormányzati és a Taktaharkányban működő állami intézmények vezetőit,

c) az 4. mellékletben meghatározott civil szervezetek egy-egy képviselőjét, kivéve, ha szavazati joggal, vagy az a)–b) pontokban meghatározott jogcímek valamelyikén is meghívást kapnak, d) azon személyeket, akik jelenlétét a polgármester indokoltnak tartja.

4. A képviselő-testületi ülés vezetésének szabályai

5. § (1) A polgármester, vagy az ülés vezetésére jogosult (az 5–6. §-ok tekintetében a továbbiakban: polgármester) a képviselő-testületi ülés megnyitásakor

a) megállapítja az ülés határozatképességét,

b) ismerteti az igazoltan, valamint az előzetes bejelentés nélkül távol maradt képviselők névsorát,

c) javaslatot tesz a jegyzőkönyv-hitelesítő személyére, majd

d) előterjeszti az ülés napirendjét, amelyhez a képviselők módosító javaslatot terjeszthetnek elő, ezután a Képviselő-testület határoz a napirend módosításáról szóló javaslatról, végül a napirend elfogadásáról.

(2) A polgármester az ülés vezetése során:

a) folyamatosan köteles vizsgálni a határozatképességet; határozatképtelenség esetén – egy alkalommal legfeljebb 30 perc időtartamú szünetet rendelhet el, ismételt határozatképtelenség esetén – 8 napon belüli időpontra összehívja a megismételt képviselő-testületi ülést,

b) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és – szükség esetén – összefoglalja a vitát,

c) a jelentkezés sorrendjének figyelembe vételével megállapítja a hozzászólások sorrendjét,

d) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a javaslatot és megállapítja a szavazás eredményét.

(3) A vitát megelőzően a véleményező bizottság elnöke – vagy megbízottja – ismerteti a bizottság véleményét, amennyiben azt az előterjesztés nem tartalmazza. A napirendi pont előterjesztőjéhez kérdés tehető fel, melyre a vita előtt kell választ adni.

(4) A polgármester a szót a jelentkezés sorrendjében adja meg a következők figyelembe vételével:

a) elsőként a képviselőknek, azt követően

b) a törvény szerint tanácskozási joggal részt vevőknek, majd

c) e rendelet szerint tanácskozási joggal részt vevőknek,

d) a polgármester végül szót adhat a megjelent választópolgároknak.

(5) A jegyző köteles jelezni, ha a Képviselő-testület döntése, vagy működése jogszabálysértő. A tanácskozás során és a szavazás előtt a jegyzőnek elsőként kell szót adni, ha jogszabálysértésre vonatkozó észrevételt kíván tenni.

(6) A tanácskozás során elhangzott módosító javaslatot a javaslattevő a tanácskozás lezárása után, a szavazás megkezdése előtt szavazásra alkalmas módon köteles megfogalmazni és azt írásban kiosztani, vagy a Képviselő-testülettel szó szerint ismertetni.

(7) A polgármester óránként legfeljebb egy alkalommal legfeljebb 20 perc tárgyalási szünetet rendelhet el a napirend tárgyalása során.

(8) A polgármester a tanácskozást akkor zárja le, ha a napirendi ponthoz további felszólaló nem jelentkezik, vagy a Képviselő-testület – bármely tagja javaslatára – a tanácskozás folytatását szükségtelennek tartja és erről vita nélkül határoz.

(9) Az előterjesztés napirendről történő levételéről a Képviselő-testület – bármely tagja, vagy az előterjesztő javaslatára – vita nélkül dönt.

(10) A szavazás közben és azt követően a napirendi ponthoz újabb hozzászólásnak helye nincs.

6. § (1) Az ülés rendjének fenntartásáért a polgármester a felelős. Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ; ismételt figyelmeztetést követően megvonhatja tőle a szót,

b) rendre utasíthatja azt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

c) tartós rendzavarás, vagy az ülés rendjét ellehetetlenítő esemény következtében a polgármester – ha ismételt figyelmeztetése sem jár eredménnyel – határozott időre félbeszakíthatja az ülést.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. Az ülés rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti. Nem kötelezhetőek a terem elhagyására a Képviselő-testület tagjai és a képviselő-testületi ülésen törvény alapján tanácskozási joggal részt vevők.

5. Közmeghallgatás

7. § (1) A Képviselő-testület évente legalább egy – a munkatervben meghatározott – alkalommal közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatásra egyebekben a Képviselő-testület nyilvános üléseire vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

6. Az előterjesztés, rendeletalkotás, határozathozatal

8. § (1) Előterjesztésnek minősül

a) a polgármester, az alpolgármester, a képviselő, a Képviselő-testület bizottsága, a jegyző, a nemzetiséget érintő ügyben a Taktaharkányi Roma Nemzetiségi Önkormányzat (a továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat) által benyújtott rendelettervezet, határozati javaslat, vagy beszámoló,

b) a beszámolásra kötelezett által benyújtott beszámoló,

c) a jelentéstételre kötelezett által benyújtott jelentés,

d) a tájékoztatásra felkértek által benyújtott tájékoztató,

amely képviselő-testületi tárgyalást, vagy döntést igényel.

(2) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztést írásban kell benyújtani. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek az ülésen történő kiosztását, vagy szóban történő ismertetését. Kizárólag írásban nyújtható be az előterjesztés a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. §-ában meghatározott esetekben.

9. § (1) Az előterjesztést a polgármesternél kell benyújtani, aki az előterjesztést – amennyiben nem felel meg a jogalkotásról szóló törvényben, a jogszabály-szerkesztésről szóló miniszteri rendeletben és e rendeletben foglaltaknak – átadja a jegyző részére, hogy segítse az előterjesztőt az előterjesztés szabályos benyújtásában.

(2) Amennyiben az előterjesztés nem szerepel a munkatervben, a rendelettervezet, határozati javaslat benyújtását követő 60 napon belül a Képviselő-testület dönt annak napirendre vételéről.

(3) Önkormányzati rendelet alkotását, képviselő-testületi határozat hozatalát kezdeményezheti a taktaharkányi székhellyel működő civil szervezet is. Az előterjesztésre javasolt tervezetet a polgármesternél kell benyújtani, aki azt a saját nevében előterjesztheti. A polgármester előterjesztésén fel kell tüntetni a kezdeményező civil szervezet nevét.

(4) Az önkormányzati rendeletet és a normatív határozatot a jegyző a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki.

7. Önkormányzati döntés

10. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a tanácskozás során elhangzott módosító javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító indítványokról dönt a Képviselő-testület – az elhangzás sorrendjében – majd az ezek figyelembevételével kialakított egységes javaslatról.

(2) A Képviselő-testület a döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

11. § (1) Titkos szavazás szavazólapok használatával történik, melyet a jegyző készít el és ad át a Képviselő-testület tagjainak, akik a szavazást követően a szavazólapokat a Képviselő-testület előtt az urnába dobják. Az urnában összegyűjtött szavazólapokat a jegyző egyesével mutatja fel a Képviselő-testületnek, végül a szavazás eredményét a polgármester összesíti és állapítja meg.

(2) A titkos szavazás – a Képviselő-testület bármely tagja javaslatára – történhet külön helyiségben, háromtagú szavazatszámláló bizottság választásával. A szavazatszámláló bizottság tagjává képviselő választható.

12. § (1) Név szerinti szavazás esetén a jegyző felolvassa a Képviselő-testület tagjainak nevét, akik a nevük elhangzásakor „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

(2) A név szerinti szavazás eredményét a polgármester összesíti és megállapítja.

8. A jegyzőkönyv

13. § (1) A képviselő-testületi üléséről jegyzőkönyv készül.

(2) A nyilvános ülés jegyzőkönyveit a Hivatalban a választópolgárok ügyfélfogadási időben megtekinthetik. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(3) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvet és videofelvételt az Önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

(4) A jegyzőkönyv mellékletei:

a) a meghívó,

b) a jelenléti ív,

c) a tárgyalt írásos előterjesztések,

d) az elfogadott rendeletek,

e) az írásban benyújtott hozzászólások.

(5) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző mellett jegyzőkönyv-hitelesítőként egy, az ülés kezdetén erre megválasztott képviselő is hitelesíti.

9. Gazdasági program, munkaterv

14. § (1) A Képviselő-testület a polgármester előterjesztésére – az önkormányzati ciklus utolsó évének végéig terjedő időtartamra – gazdasági programot fogad el, mely illeszkedik a polgármester és a képviselők választási programjához.

(2) A Képviselő-testület működésének alapja a – gazdasági program végrehajtását is célzó – munkaterv, mely egy évre készül. A Képviselő-testület munkatervében – július és augusztus hónapok kivételével – minden hónapra ülést kell tervezni.

(3) A munkatervet a polgármester előterjesztésére a tárgyévet megelőző év decemberében fogadja el a Képviselő-testület.

(4) A munkaterv főbb tartalmi elemei:

a) a képviselő-testületi ülések tervezett időpontjai, napirendi javaslatai,

b) a napirendi pontok előterjesztőjének (felelősének) a megjelölése,

c) a közmeghallgatások tervezett időpontjai.

10. A Képviselő-testület bizottsága

15. § (1) A Képviselő-testület állandó és szükség esetén ideiglenes bizottságokat hoz létre.

(2) A Képviselő-testület állandó bizottsága a Költségvetési és Szociális Bizottság.

(3) A Költségvetési és Szociális Bizottság öt képviselő tagból áll, feladatai:

a) előzetesen megtárgyalja a Képviselő-testület napirendjére kerülő

aa) pénzügyi, gazdálkodási, valamint önkormányzati vagyonnal kapcsolatos előterjesztéseket, így különösen az Önkormányzat költségvetéséről és zárszámadásáról, valamint azok módosításáról szóló rendelettervezetet, továbbá a belső ellenőrzésről szóló beszámolót, melyekről állásfoglalást készít a Képviselő-testületnek,

ab) szociális és gyermekjóléti szolgáltatásokkal, ellátásokkal kapcsolatos előterjesztéseket, melyekről állásfoglalást készít a Képviselő-testületnek

b) nyilvántartja és ellenőrzi, kezeli és őrzi a Képviselő-testület tagjai, valamint a velük egy háztartásban élő közeli hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait,

c) ellátja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat.

16. § (1) A bizottság szükség szerint tartja üléseit. A bizottság ülését össze kell hívni bármely tagja, vagy a Képviselő-testület az okot és a célt megjelölő írásbeli indítványára.

(2) A bizottság üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Ha a bizottság elnöke az ülésen nem vesz részt, az ülést az általa megbízott bizottsági tag, megbízás hiányában a legidősebb bizottsági tag vezeti.

(3) A bizottsági ülés meghívóját és az írásos előterjesztéseket a bizottsági ülést megelőzően legalább 3 nappal korábban kell megküldeni. Indokolt esetben az ülés szóban is összehívható.

(4) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a polgármestert,

b) a jegyzőt,

c) a napirendi pont előterjesztőjét,

d) azon személyeket és szervezetek képviselőit, akiknek jelenlétét a bizottság elnöke indokoltnak tartja.

(5) Az ülésről a tanácskozás lényegét tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni.

11. A kötelezettségeit megszegő képviselővel szembeni magatartás

17. § (1) A képviselő a Képviselő-testület és a bizottság ülésén való részvételének akadályoztatását, késését köteles a polgármesternél, továbbá a bizottság elnökénél az ülést megelőzően jelezni.

(2) Igazolatlan hiányzásnak számít, ha a képviselő az ülésen való távollétre vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget és az ülésről igazolatlanul távol marad vagy ülés közben indoklás, vagy előzetes bejelentés nélkül véglegesen eltávozik.

(3) Igazolatlan hiányzás esetén a képviselő tiszteletdíját – arra a hónapra, amelyben igazolatlanul hiányzott – meg kell vonni.

(4) Annak a képviselőnek, aki az eskütételét követően három hónapon belül Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 32. § (2) bekezdés j) pontjában meghatározottak szerint a kormányhivatal által szervezett képzésen nem vett részt, tiszteletdíját mindaddig meg kell vonni, amíg a képzésen való részvételéről szóló tanúsítványt a polgármesternek be nem mutatja.

(5) A (3)–(4) bekezdésében meghatározottak szerint a tiszteletdíj megvonásáról a jegyző hoz döntést.

18. § (1) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálását – annak ismertté válását követően azonnal – a Képviselő-testület határozhatja el. A vizsgálat lefolytatására a Képviselő-testület ideiglenes bizottságot hoz létre.

(2) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.

(3) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményéről a Képviselő-testület soron következő ülésén beszámol, ahol a Képviselő-testület az okozott kár megtérítése iránt igényt támaszthat.

12. A polgármester

19. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) Amennyiben a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester – Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény a 42. §-ában meghatározott át nem ruházható hatáskörök kivételével – döntést hozhat.

(3) A polgármester a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörei kivételével – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó minden önkormányzati ügyben.

(4) A polgármester a Taktaharkányi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott időpontban tart fogadónapot.

(5) Amennyiben a Képviselő-testület egyedi határozatával másként nem dönt, a polgármester képviseli az Önkormányzatot az Önkormányzat tagságával működő önkormányzati társulás tanácsának ülésén.

(6) Az Önkormányzatnál munkaviszonyban, az egészségügyi szolgálati jogviszonyban és közfoglalkoztatási jogviszonyban és foglalkoztatottak esetén a munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.

13. Az alpolgármester és a tanácsnokok

20. § (1) A Képviselő-testület egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

20/A. § (1) A Képviselő-testület négy tanácsnokot választ a következők szerint:

a) az egészségügyért felelős tanácsnok felügyeli az egészségügyi alapellátással, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatásokkal, valamint a környezet-egészségüggyel kapcsolatos feladatokat,

b) a szociális ügyekért felelős tanácsnok felügyeli a gyermekjóléti, valamint a szociális szolgáltatásokkal és ellátásokkal, így különösen az időskorúakkal kapcsolatos feladatokat,

c) a közbiztonsági ügyekért felelős tanácsnok felügyeli a közbiztonsággal kapcsolatos, így különösen a mezei őrszolgálattal és a térfigyelő szolgálattal kapcsolatos feladatokat, közreműködik a Rendőrséggel és a Polgárőrséggel való kapcsolattartásban,

d)1 a közszolgáltatások felügyeletéért felelős tanácsnok felügyeli a hulladékgazdálkodással és a víziközmű-szolgáltatással kapcsolatos közszolgáltatók munkáját, a közszolgáltatási szerződések érvényesülését.

(2) A tanácsnokok

a) részt vesznek a feladatkörüket érintő előterjesztések előkészítésében, véleményezésében,

b) javaslatot tesznek a feladatkörüket érintő intézkedések megtételére, valamint c) ellátják mindazt, amivel feladatkörükben a polgármestertől vagy a Képviselő-testülettől megbízást kapnak.

14. A jegyző helyettesítése

21. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő hivatali köztisztviselőt bíz meg.

15. Együttműködés a Nemzetiségi Önkormányzattal

22. § (1) A Hivatal gondoskodik a Nemzetiségi Önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról. Az Önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat a feladatok ellátásának részletes szabályait a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) szerinti megállapodásban rendezik.

(2) A Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben a Nemzetiségi Önkormányzat a nemzetiségi közügyek intézése érdekében a polgármesternél kezdeményezheti a Képviselő-testület eljárását, ilyen ügyekről tájékoztatást kérhet, továbbá a Képviselő-testület részére javaslatot tehet.

(3) A polgármester az Njtv.-ben előírtak szerint köteles a kezdeményezés, javaslat tárgyában történő döntéshozatal és a tájékoztatás megadása iránt intézkedni.

(4) Azon előterjesztések esetében, amelyek vonatkozásában a Nemzetiségi Önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, arról a polgármester tájékoztatja a Nemzetiségi Önkormányzat elnökét. Az egyetértési, véleményezési jog gyakorlásához szükséges tájékoztatást a polgármester és a jegyző a Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testületének az ülést megelőzően írásban, vagy az ülésen szóban megadja.

(5) A Nemzetiségi Önkormányzat az egyetértési és véleménynyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntését, a kialakított és írásba foglalt véleményét a Nemzetiségi Önkormányzat elnöke a polgármesternek küldi meg. A véleményezésre, egyetértésre jogosultak nyilatkozatának tartalmáról, a nyilatkozattétel elmaradásáról a Képviselő-testületet a polgármester tájékoztatja.

16. Záró rendelkezések

23. § (1) Ez a rendelet 2018. szeptember 1-én lép hatályba.

(2)2

1. melléklet a 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelethez a 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelethez

1. A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át:

a) a Környezetvédelmi Alapról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

b) a közműfejlesztési hozzájárulásról szóló önkormányzati rendeletben maghatározott egyes feladatokat,

c) a közútkezelői hozzájárulás kiadását,

d) a lakások és a nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

e) a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

f) az államháztartáson kívüli források átvételének és átadásának szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

g) az avar és növényi hulladék nyílttéri égetéséről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

h) az önkormányzati kezelésű közutak forgalmi rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

i) Taktaharkány jelképeiről és a Taktaharkányra utaló elnevezésekről, azok használatáról, valamint a közterületek fellobogózásának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

j) Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

k)3 Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata közbeszerzési szabályzata alapján az eljárást lezáró, valamint a részvételi szakaszt lezáró döntéseket,

l)4 a köztemető használatának rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat.

2. A Képviselő-testület a jegyzőre ruházza át:

a) a kedvtelésből tartott állatok tartásának szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

b) a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendeletben maghatározott egyes feladatokat,

c) a közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

d) az ebrendészeti hozzájárulásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

e) Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

f) az üzletek éjszakai nyitva tartási rendjéről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

g) a településkép védelméről önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat.

3. A Képviselő-testület a Költségvetési és Szociális Bizottságra ruházza át:

a) Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat,

b) a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott egyes feladatokat.

4. A Képviselő-testület a Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza át a támogató szolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátását.

5. A Képviselő-testület az Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulásra ruházza át a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátását.

6. A Képviselő-testület a Dél-Zempléni Szociális Önkormányzati Társulásra ruházza át a következő feladatok ellátását:

a) az idősek nappali ellátása,

b) házi segítségnyújtás.

2. melléklet a 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelethez a 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelethez

Kormányzati funkció

Megnevezés

1

011110

Államhatalmi szervek tevékenysége

2

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

3

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

4

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

6

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

7

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

8

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

9

016030

Állampolgársági ügyek

10

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

11

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

12

031030

Közterület rendjének fenntartása

13

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

14

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

15

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

16

041236

Országos közfoglalkoztatási program

17

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

18

042180

Állat-egészségügy

19

042220

Erdőgazdálkodás

20

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

21

045170

Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

22

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

23

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

24

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

25

053010

Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása

26

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

27

064010

Közvilágítás

28

066010

Zöldterület-kezelés

29

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

30

072111

Háziorvosi alapellátás

31

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

32

072311

Fogorvosi alapellátás

33

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

34

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

35

076061

Környezet-egészségügyi feladatok

36

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

37

081061

Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

38

081071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

39

082030

Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)

40

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

41

082043

Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

42

082044

Könyvtári szolgáltatások

43

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

44

082093

Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek

45

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

46

095020

Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

47

104030

Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

48

104044

Biztos Kezdet Gyerekház

49

105020

Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

50

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

51

107080

Esélyegyenlőség elősegítése célzó tevékenységek és programok

52

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

3. melléklet a 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelethez5

1. Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata a következő önkormányzati társulások tagja:

a) Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulás

b) Dél-Zempléni Szociális Önkormányzati Társulás

c) Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás

d) Taktaközi Önkormányzati Szennyvízelvezetési és Szennyvíztisztítási Társulás

2. Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata alapítói jogokat gyakorol a következő költségvetési szervek felett:

a) Taktaharkányi Polgármesteri Hivatal

b) Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde

c) Taktaharkányi Szociális Szolgáltató Központ

3. Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata a következő civil szervezetek tagja:

a) Dél-Zempléni Vidékfejlesztési Szövetség

b) Magyarországi Tájházak Szövetsége

c) Tokaj-Hegyalja, Taktaköz, Hernádvölgye Idegenforgalmi Egyesület

d) Zempléni Településszövetség

4. Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata tulajdonosa (tagja) a Taktaköz-Hernádvölgy Fejlesztéséért Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságnak.

5. Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata tulajdonosa (részvényese) a BORSODVIZ Önkormányzati Közüzemi Szolgáltató Zártkörűen működő Részvénytársaságnak.

4. melléklet a 18/2018. (VIII. 28.) önkormányzati rendelethez

Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének nyilvános ülésén a következő civil szervezetek egy-egy képviselője tanácskozási joggal részt vehet:

a) Taktaharkány Nagyközségért Egyesület

b) Taktaharkányi Civilek Szövetsége

c) Taktaharkányi Horgász Egyesület

d) Taktaharkányi Polgárőr Szervezet

e) Taktaharkányi Sportegyesület f) Taktaharkányi Takta Vadásztársaság

1

A 20/A. § (1) bekezdés d) pontja a Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.

2

A 23. § (2) bekezdését a Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte.

3

Az 1. melléklet 1. pont k) alpontja a Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.

4

Az 1. melléklet 1. pont l) alpontját a Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.

5

A 3. melléklet a Taktaharkány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.