Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018. (IV.3.) önkormányzati rendelete

a Községi Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 05. 01- 2018. 05. 01

Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018. (IV.3.) önkormányzati rendelete

a Községi Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

2018.05.01.

Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, és az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §.-ban kapott felhatalmazás alapján a Rakacaszend Község Önkormányzatának, és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.20.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el:

1. § A módosítandó rendelet (továbbiakban: R) 2. §.-ban foglalt szöveg hatályát veszti.

2. § (1) Az R 4. § (1) bekezdése hatályát veszti.

(2) Az R 4. § (2) bekezdésében foglalt szöveg helyébe „Az alakuló ülésen a polgármester és a képviselők esküt tesznek. Az eskü szövegét a képviselő-testület korelnöke olvassa elő.” szöveg lép.

3. § Az R 7. § (3) bekezdése hatályát veszti.

4. § Az R 17. § f) pontjában foglalt szöveg helyébe „ a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.törvényből eredő jogügyleteket” szöveg lép.

5. § Az R. 27. § (1) bekezdésében foglalt szöveg helyébe „ A képviselők a képviselő-testület ülésen önkormányzati ügyben a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. évi törvény (továbbiakban: Mötv) 32. § (2) bekezdés b.) pontjában meghatározott személyektől felvilágosítást kérhetnek, hozzájuk kérdést intézhetnek. A kérdés: önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés, vagy tudakozódás” szöveg lép.

6. § Az R 28. § (3) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „ A képviselő-testület ülésén tárgyalt napirendi pontokhoz a képviselők írásban és szóban tehetnek módosító javaslatot. A módosító javaslatát és indokolását a képviselő terjeszti elő a testületi ülésen. Az írásos módosító javaslatot a testületi ülést megelőző nap 12.00 óráig kell leadni a polgármesternek” szöveg lép.

7. § Az R 29. § (2) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „ A képviselőkön kívüli meghívottak a képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal vesznek részt. Azok, akiket valamelyik napirendi pont tárgyalásához hívtak meg, csak a meghívásuk szerinti napirend vitájában vehetnek részt” szöveg lép.

8. § Az R 43. § .-ban foglalt szöveg helyébe a „ A képviselő-testület zárt ülésének ideje alatt az ülésteremben mobiltelefont használni nem lehet” szöveg lép.

9. § Az R 45. § (3) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „ A rendeletet a Rakacaszendi Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni, és hatálybalépéséről a lakosságot közleménnyel is tájékoztatni kell „ szöveg lép

10. § Az R. 46. § (4) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „ A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. Amennyiben a képviselő az ülésen jelen van, de személyes érintettség miatt a szavazásban nem vehet részt, nem szavazhat, de a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni” szöveg lép.

11. § Az R 47. § (1) bekezdésben foglalt szöveg helyébe a „ A képviselő-testület legalább két képviselő indítványára név szerinti szavazást rendelhet el azokban az esetekben, amelyek eldöntéséhez a Mötv. 50. §.-ban , vagy a Szervezeti és Működési Szabályzatban (továbbiakban: SZMSZ) foglaltak szerint minősített többség szükséges” szöveg lép.

12. § Az R 49. § (8) bekezdésben foglalt szöveg helyébe a „ Semmis a szavazat, ha

a) azt nem a hivatalos szavazólapon adták le,

b) azt bélyegzőlenyomat nélküli szavazólapon adták le, vagy

c) a képviselő a szavazólapot nem dobja be az urnába.

A határozatképesség számításánál a semmis szavazatokat figyelmen kívül kell hagyni.” szöveglép.

13. § Az R. 50. § (3) bekezdésében foglalt szöveg hatályát veszti.

14. § Az R. 54. § (1) bekezdés b) pontja hatályát veszti.

15. § Az R. 54. § (2) bekezdésben foglalt szöveg helyébe a „ Az írásos jegyzőkönyv mellékletét képezik:

a)meghívó,
b)az írásos előterjesztések, a képviselői önálló indítványok, és az írásban benyújtott hozzászólások, az interpellációk, a nem önálló indítványok, továbbá az önkormányzati rendeletek kihirdetett szövege,
c)a jegyző törvényességi észrevétele,
d) a jelenléti ív,
e) a titkos szavazásról készült jegyzőkönyv és mellékletei,
f) név szerinti szavazásról készült névsor”
szöveg lép.

16. § Az R. 54. § (3) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvek és az azokhoz kapcsolódó előterjesztések – zárt ülésről készített jegyzőkönyvek kivételével – az önkormányzati hivatalban munkaidőben megtekinthetők, azokról másolat kérhető. A közérdekű adat és közérdekből nyilvános adatmegismerését megtekintés és másolat készítés lehetőségével biztosítani kell zárt ülésről készült jegyzőkönyvek esetében is.” szöveg lép.

17. § Az R. 56. § (1) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „ A polgármester a polgármesteri tisztséget főállásban látja el” szöveg lép.

18. § Az R. 56. § (4) bekezdése hatályát veszti.

19. § Az R 58. § (2) bekezdése hatályát veszti.

20. § Az R.59. § (3) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „ A közös hivatal székhelye: 3754 Szalonna Fő-tér 1.sz.” szöveg lép.

21. § Az R. 59. § (4) bekezdése hatályát veszti.

22. § Az R. 59. § (5) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „ A jegyző és az aljegyző tartós távolléte, akadályoztatásuk esetén a helyettesítést legfeljebb 6 hónapra Perkupa Közös Önkormányzati Hivatalának Jegyzője látja el” szöveg lép.

23. § Az R. 61. § .-ban foglalt szöveg helyébe a „ A közös hivatal a Mötv. 84-85. § rendelkezései, és a képviselő-testületek által kiadott Alapító Okirat szerint működik” szöveg lép.

24. § Az R. VI. fejezetét követő cím és az azt követő 62. § helyébe az alábbi szöveg lép:

A képviselő-testület bizottságai

62. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére egy állandó bizottságot – Ügyrendi Bizottságot- hoz létre.

(2) Ügyrendi Bizottság 3 fő testületi tagból áll. A bizottság tagjainak jegyzékét e rendelet 1. függeléke tartalmazza.

(3) A képviselő-testület – meghatározott szakmai feladat ellátására, vagy meghatározott időtartamra - ideiglenes bizottságot alakíthat.

(4) A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról összetételéről, feladatköréről a bizottság megalakításakor dönt.

(5) Az ideiglenes bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését követően

megszűnik.
(6) A bizottság elnökét, valamint tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg.
(7) A bizottság megalakulását követően elnökhelyettest választ. Az elnökhelyettes személyére a bizottság elnöke tesz javaslatot.
(8) A bizottsági tagság megszűnik:
a)a képviselő-testület megbízatásának lejártával, illetve a képviselői megbízatás megszűnésével,
b) visszahívással,
c) lemondással,
d) a tag halálával.
(9) Az Ügyrendi Bizottság feladat és hatásköre:
a) Véleményezi az önkormányzat rendelet-tervezetét, figyelemmel kíséri az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatának hatályosulását, indokolt esetben indítványozza a módosítását, vagy kiegészítését,
b) Nyilvántartja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait. Lefolytatja a képviselői vagyonnyilatkozattal, és összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárást, és ennek eredményéről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
c) A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat nyilvántartását, kezelését, és ellenőrzését meghatározó rendelkezéseket ezen rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(10) A bizottság összehívására, határozatképességére, és határozathozatalára a Mötv. szabályait kell alkalmazni.
(11) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítésére, a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és a jegyzőkönyvvezető írja alá.”

25. § Az R. 63. § (4) bekezdésében foglalt szöveg helyébe a „ Az ülésen elhangzott közérdekű kérdéseket és javaslatokat a képviselő-testület megtárgyalja és értékeli. ( Amennyiben az azonnali válaszadásra, intézkedésre nincs lehetőség, kijelöli azt a szervet, agy személyt amely az elhangzott kérdést megvizsgálja, és 15 napon belül választ ad a kérdésre, illetve a szükséges intézkedést megteszi”) szöveg lép.

26. § Az R. VIII. fejezetét követő cím és az azt követő 65. § helyébe az alábbi szöveg lép:

Az önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat kapcsolata

65. § (1) A helyi közoktatás, a helyi hagyományápolás, és kultúra,valamint a kollektív nyelvhasználat körében a nemzetiségi lakosságot ebben a minőségben érintő rendelet csak a helyi nemzetiségi önkormányzat egyetértésével alkotható meg.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon kívül a helyi nemzetiségieket érintő helyi közügyek szabályozásának előkészítése során a nemzetiségi önkormányzatot véleményezési jog illeti meg.

(3) A nemzetiségiek jogairól szóló törvényben és az előző bekezdésekben felsoroltakhoz kapcsolódó egyetértő nyilatkozat és vélemény kellő időben történő beszerzéséről a polgármester gondoskodik.

(4) Az önkormányzat biztosítja a helyi nemzetiségi önkormányzat működésének feltételeit az SZMSZ 2. függelékét képező Együttműködési Megállapodás alapján.

(5) A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a Közös Hivatal Rakacai Kirendeltsége. Az Együttműködési Megállapodás tartalmazza a gazdálkodás végrehajtására vonatkozó részletes előírásokat.

(6) A nemzetiségi önkormányzat kezdeményezését a Képviselő-testület köteles a soron következő rendes testületi ülésén napirendre tűzni.

27. § A rendelet 2018. május 1.-én lép hatályba.