Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő- testületének 2/2018.(III.19.) önkormányzati rendelete

Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2018. 03. 20- 2019. 07. 30

Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testületének az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli



Általános rendelkezések

1.§


  1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése:

Alsódobsza Község Önkormányzata


  1. Az önkormányzat székhelye, pontos címe:

3717 Alsódobsza, Rákóczi út 44.


  1. Az önkormányzat képviselő-testületének hivatalos elnevezése:


Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testülete



  1. A képviselő-testület hivatala: Megyaszói Közös Önkormányzati Hivatal


Székhelye:                                          3717 Megyaszó, Alkotmány út 2.

Alsódobszai Kirendeltsége:                3718 Alsódobsza, Rákóczi út 44.




A Képviselő-testület működése


A Képviselő-testület ülései


2.§


(1) A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.

(2) A Képviselő-testület évente a munkaterv szerinti ülésezik

(3) A munkatervet minden év február 15-ig a polgármester terjeszti elő.

(4) A munkaterv tartalmazza:

  1. az ülések várható időpontját.
  2. az adott ülésen tárgyalandó napirendet és előadóját.
  3. közmeghallgatás, falugyűlés időpontját.



A Képviselő-testületi ülések összehívása


3. §


A polgármester és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetében az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság elnöke hívja össze a Képviselő-testületet és vezeti a Képviselő-testületi ülést.



4.§


  1. A Képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.
  2. A meghívónak tartalmaznia kell:
    1. az ülés helyét,
    2. az ülés időpontját,
    3. a tervezett napirendeket,
    4. a napirendek előadóit,
    5. a Képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.
  3. A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket. A polgármester felmentést adhat az előterjesztések írásban történő kiadása alól. Amennyiben az előterjesztések postázásra vagy email-ben történő elküldése nem a meghívóval egyidejűleg kerül sor, azokat olyan időpontban kell kézbesíteni, hogy tárgyalható legyen.
  4. A meghívót és az előterjesztéseket a Képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal ki kell küldeni.
  5. A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:
    1. képviselőknek,
    2. jegyzőnek
    3. nem állandó meghívottaknak:

c/a)           előterjesztőknek,

c/b)           akiket az ülés összehívója megjelöl:

c/c)           intézményvezetőnek, amennyiben az intézményt érinti az előterjesztés és költségvetés, féléves beszámoló, tájékoztató, zárszámadás tárgyalásakor,

c/d)           szakértőnek.




5.§


  1. A Képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása, a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történhet, a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 5 nappal.
  2. A Polgármester rendkívüli ülést bármikor összehívhat.
  3. Indokolt esetben lehetőség van a Képviselő-testületi ülés összehívására telefonon keresztül történő szóbeli meghívással. A szóbeli meghívás esetében lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.


6. §


A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

  1. a jegyzőt,
  2. előterjesztőt,
  3. szakértőt.



7.§


A Képviselő-testület üléséről a lakosságot az ülés előtt 5 nappal tájékoztatni kell.

A tájékoztatás formája a meghívó kifüggesztése az önkormányzati hirdetőtáblára, közösségi hirdetőtáblákon.




A Képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok


8.§


(1) A polgármester feladata:

a) képviselő-testület határozatképességének megállapítása,

b) javasolt napirend előterjesztése, elfogadtatása,

c) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati

    döntésekről,

d) az ülés jellegének (nyílt, zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,

e) tárgyalt napirendként:

e/a)           vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

e/b)           vita összefoglalása,

e/c)           indítványok szavazásra való feltevése,

e/d)           határozati javaslatok szavaztatása,

a/e)           a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

e/f)                       a napirend tárgyában hozott döntés(ek) kihirdetése.

f) a rend fenntartása,

g) időszerű kérdésekről tájékoztatás,

h) az ülés bezárása.


(2) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

  1. rendre utasítja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,
  2. figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,
  3. a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót,
  4. amennyiben az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést a polgármester az általa meghatározott időre felfüggeszti.


(3) Az ülésen megjelent tanácskozási joggal nem rendelkező személyek tetszésüket vagy nemtetszésüket nem nyilváníthatják ki, az ülést nem zavarhatják. rendzavarás esetén a polgármester a rendzavarót figyelmezteti, szükség esetén távozásra szólítja fel.



A döntéshozatali eljárásról a szavazás módjáról

A határozatképesség megállapítása

9.§


  1. A Képviselő-testület tagjainak választáskori létszáma: 5 fő
  2. A Képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 3 fő jelen van.
  3. Ha a (2) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 10 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.


Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása


10.§


  1. A polgármester előterjeszti a javasolt napirendi pontokat. A képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, javasolt napirendi pontok törlésére.
  2. A napirend elfogadásáról a testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.
  3. A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és bocsátja szavazásra.

A Képviselő-testület döntései


11.§

  1. Minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 3 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges.
  2. A Képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
  3. A Képviselő-testület a név szerinti szavazás elrendeléséről egyszerű szótöbbséggel dönt.
  4. A név szerinti szavazás alkalmazásával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott válasz (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.
  5. A titkos szavazásról a képviselő testület esetenként dönt, egyszerű szótöbbséggel.
  6. A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott bizottság gondoskodik.
  7. Minősített többség szükséges a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározottakon túl

a.            helyi népszavazás kiírásához,

b.            hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz, kölcsönfelvételhez vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállaláshoz,

c.            települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati

eljárásával kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyben való döntéshez,

  d.            összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításához.


  1. Döntéshozatal során amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó  bejelentési kötelezettségét elmulasztja és bármely képviselő vagy a polgármester tudomására jut a képviselő személyes érintettsége, első alkalommal a polgármester felszólítja kötelezettsége jövőbeni teljesítésére, következő alkalommal bírság kiszabására kerül sor. A bírság mértéke 1000 Ft.






Önkormányzati határozat


12.§


  1. A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, szükség szerint a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.
  2. Határozathozatal nélkül jegyzőkönyvben rögzítendő beszámolók és szakmai beszámolók elfogadása.
  3. A Képviselő-testület hatósági határozataira - az Ötv.-ben foglalt eltérésekkel – a közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv. rendelkezéseit kell alkalmazni.


13.§


  1.  A Képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által hozott határozatok jelölése a következő formában történik:

Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testületének sorszám/évszám (hó. nap.) KT határozata.

  1.  A jegyző gondoskodik a Képviselő-testületi határozatok nyilvántartásáról.


Önkormányzati rendelet


14.§


  1. Önkormányzati rendeletalkotást kezdeményezheti:
    1.  polgármester,
    2.  képviselő,
    3.  képviselő-testület bizottsága,
    4.  jegyző.
  2. A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
  3. Az önkormányzat rendeletét helyben szokásos módon ki kell hirdetni.
  4. Helyben szokásos módnak minősül: önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.






15.§


  1.  A Képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A képviselő-testület által alkotott rendelet megjelölése:

Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testületének…/év (hó, nap) önkormányzati rendelete és a rendelet címe „ról” „ről” toldalékkal ellátva.


  1.  A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

A jegyzőkönyv


16.§


  1.  A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyvet egy példányban kell készíteni, melyet 15 napon belül aláírásokkal, pecséttel ellátva a Nemzeti Jogtár felületére fel kell tölteni, melyért a jegyző a felelős.
  2.  A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
  1. a meghívót,
  2. a jelenléti ívet,
  3. előterjesztéseket,
  4. a képviselők kérése alapján a képviselői beadványokat, hozzászólásokat és írásban benyújtott képviselői hozzászólásokat.
    1.  A jegyzőkönyv közhitelességének biztosítása érdekében a jegyzőkönyv oldalát zsinórral át kell fűzni, majd a zsinórt a jegyzőkönyv hátoldalán az önkormányzat bélyegzőjével ellátott zárcédulával rögzíteni.
    2.  A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvébe és mellékleteibe, térítési díj ellenében másolatot kérhetnek.
    3.  A jegyzőkönyvek betekinthetőségéről a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvnek az anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.
    4.  A Képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti tárolásáról a jegyző gondoskodik.
    5.  A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

A képviselők névsora


17.§


 A települési képviselők névsorát az 1.sz. függelék tartalmazza.



A képviselők tiszteletdíja


18.§


  1. A képviselő tiszteletdíjra jogosult a 2. sz. melléklet alapján.
  2. A képviselő tiszteletdíjra jogosult abban az esetben is, ha az ülésről igazoltan hiányzott.
  3. Igazoltnak kell tekinteni a képviselő távolmaradását, ha az ülés megkezdése előtt jelzi indokolt távolmaradását a polgármesternek.
  4. Indokolt a távolmaradás:
  1. betegség miatt,
  2. munkájával kapcsolatos elfoglaltság miatt,
  3. halaszthatatlan családi esemény miatt.
  1. Ha a képviselő indokolatlanul és előzetes bejelentés nélkül nem vett részt a képviselő-testületi ülésen, a következő hónap képviselő-testületi ülés után járó tiszteletdíjra nem jogosult.
  2. Az ismételt kötelezettség szegés esetén ismételten megállapítható a megvonás.
  3. Az (5)-(6) bekezdésében foglaltak utáni tiszteletdíj megvonás a jelenléti ívek alapján történik, ahol jelezni kell az igazolt vagy igazolatlan távolmaradás tényét.
  4. A tiszteletdíjak kifizetése utólag a tárgyfélévet követően kerül sor a tárgyfélévet követő hó 20-ig.
  5. A képviselő tiszteletdíjáról írásban lemondhat.
  6. A tiszteletdíjról történő írásbeli lemondó nyilatkozatnak tartalmaznia kell:
    1. mely időtartamra járó tiszteletdíjról kíván lemondani vagy az összeg meghatározása,
    2. az a) pontban meghatározott tiszteletdíj mely célra kerüljön felhasználásra.


A Képviselő-testület bizottságai


A bizottságok létrehozása


19.§


A Képviselő-testület állandó  és ideiglenes bizottságot hoz létre.


A bizottság működése


20.§


  1. A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze, a polgármester indítványozhatja a bizottsági ülés összehívását.
  2. A bizottsági ülések meghívóját a képviselő-testületi ülések meghívójának kiküldésével egyidejűleg kell megküldeni az írásbeli előterjesztésével egyidejűleg.
  3. A bizottsági ülésén tanácskozási joggal részt vesz:
  1.  jegyző
  1. A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vehetnek:
  1. képviselők,
  2. bizottság által meghívott személyek.
  1. Az üléseket a bizottság elnöke vezeti.
  2. A bizottság ülése nyilvános, a zárt ülésre vonatkozó szabályok a Képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.
  3. A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles a Nemzeti Jogtár felületére feltölteni.
  4. A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Képviselő-testület hivatala látja el.


A Képviselő-testület állandó bizottsága


21.§


  1. A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó bizottságot hoz létre. Az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság tagjainak száma: 3 fő.
  2. Az (1) bekezdésben felsorolt bizottságok feladatait a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
  3. A bizottsági tagok névsorát a rendelet 2. számú függeléke tartalmazza.


A Képviselő-testület ideiglenes bizottságai


22.§


  1. A Képviselő-testület az ideiglenes bizottságot:
  1. meghatározott időre, vagy
  2. meghatározott feladat elvégzésére hozhatja létre.
    1. A bizottság a meghatározott idő vagy a meghatározott feladat elvégzését követően automatikusan megszűnik.
    2. A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létrehozásakor:
  1. dönt a bizottság elnevezéséről,
  2. rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról,
  3. határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá azokat, amelyek a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez,
  4. határozza meg a bizottságok feladat- és hatáskörét.
    1. Az ideiglenes bizottságra, az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell – értelemszerűen – alkalmazni.


A Polgármester, Alpolgármester, Jegyző

A polgármester


23.§


A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.



24.§


(1) A polgármester két testületi ülés közötti időszakban felmerülő, halasztást nem tűrő önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következő ügyekre terjed ki:

  1. döntés azon pályázat benyújtásáról, melynek fedezete a költségvetésben biztosított,
  2. pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítése, egyéb nyilatkozatok megtétele,
  3. a képviselőtestület által elfogadott szerződések módosítása, melyek nem járnak többletkötelezettség vállalással az önkormányzat részéről.

            (2) Dönthet az 500.000 Ft-ot meg nem haladó kötelezettségvállalások, szerződések          megkötésének kérdésében. 


Az alpolgármester


25.§


  1. A képviselő-testület képviselő–testületi tagjai közül alpolgármestert választ.
  2. Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.
  3. Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.



A jegyző


26.§


  1. A jegyzői  tisztség betöltetlensége esetén ill. tartós akadályoztatásuk esetére a jegyzői feladatok ellátásáról - legfeljebb hat hónap időtartamra - a hivatalnak az a közszolgálati dolgozója végzi, akinek a munkaköri leírásban szerepel és aki rendelkezik a jegyzői munkakör betöltéséhez szükséges képesítéssel.
  2. Amennyiben a jegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a testület ülésén szóban jelezni, valamint jelzést írásban az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni.

A Képviselő-testület hivatala


27.§


A hivatal a jegyző által elkészített Szervezeti és Működési Szabályzat szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait és a belső munkamegosztást.


Közmeghallgatás


28.§

  1. A Képviselő-testület évente legalább egyszer – előre meghirdetett – közmeghallgatást tart.
  2. A közmeghallgatást előre meg kell hirdetni a község hirdetőtábláján, a közmeghallgatás időpontja előtte legalább 7 nappal.
  3. A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét, helyét, idejét.
  4. Közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést vethetnek fel és javaslatot tehetnek, az ülés előtt írásban vagy az ülésen szóban.
  5. A közmeghallgatást a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyvet kell készíteni és azt aláírás után a jegyző 15 napon belül köteles feltölteni a Nemzeti Jogszabálytár felületére.


Társulás

29. §

(1) Alsódobsza Község Önkormányzata az alábbi társulásoknak a tagja:

  1. Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás, (székhelye: Szerencs)
  2. Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás, (székhelye: Kazincbarcika)

 (2) A Társulási Tanácsok ülésén az önkormányzatot a polgármester képviseli, akadályoztatása esetén feladatát a képviselő-testület kijelölő határozata alapján az alpolgármester látja el.

(3) A képviselő-testület a 29.§ (1) bekezdésben meghatározott társulások társulási tanácsaira  nem ruházott át  hatásköröket.


Vagyongazdálkodás


30. §


Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkcióit a rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.


Záró rendelkezések


31.§


(1)    A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.


(2)    Hatályát veszti Alsódobsza Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2013. (VI.24.) önkormányzati rendelete valamint a            helyi képviselők tiszteletdíjáról szóló 9/2014. (X.21.)             önkormányzati rendelete.







                           

                 Bűdi Károly                                                              Lengyelné Bús Zita

                  Polgármester                                                                        Jegyző



A rendelet kihirdetésének napja: 2018. március 19.



Lengyelné Bús Zita

      jegyző








 1. számú függelék a 2/2018. (III.19.) önkormányzati rendelethez



A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK NÉVSORA




Bűdi Károly                                                                                              polgármester


Nagy Béla                                                                                                 alpolgármester


Bérczes Endre                                                                                           képviselő


Csáki Miklósné                                                                                         képviselő


Kerekes Lászlóné                                                                                      képviselő




2. számú függelék a 2/2018. (III.19.) önkormányzati rendelethez



Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő  Bizottság


Elnök:

                                      Kerekes Lászlóné                             képviselő

Tagok:

                                      Bérczes Endre                                  képviselő

                                      Csáki Miklósné                                 képviselő


















3. függelék a 2/2018. (III.19.) önkormányzati rendelethez





Alaptevékenységi besorolás:



841105   Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége


Kormányzati funkció:


Sorsz.

kor.funk.

megnevezés


 011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége


 013320

Köztemető-fenntartás és - működtetés


 013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok


 013390

Egyéb kisegítő szolgáltatás


 031030

Közterület rendjének fenntartása


 041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás


 041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás


 041233

 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás


 042220

 Erdőgazdálkodás


 045160

 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása


 047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek


 064010

 Közvilágítás


 066010

 Zöldterületgazdálkodás


 066020

 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások


 082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása


 082044

Könyvtári szolgáltatások


 082091

 Közművelődés és közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése


 082092

 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása


 091140

 Óvodai nevelés,ellátás működetési feladatai


 096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben


 096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben


 104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása


 104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében


 104037

 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés


 106020

 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások


 107051

 Szociális étkeztetés


 107055

 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás







1.  sz. melléklet a 2/2018. (III.19.)önkormányzati rendelethez


Az állandó bizottság, a bizottság feladata, hatásköre


Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság feladatai:


  • a képviselő-testület tagjait terhelő vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget nyilvántartja, ellenőrzi és az ezzel összefüggő kezdeményezéseket vizsgálja
  • a képviselői összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést vizsgálja
  • az önkormányzati intézmények dolgozóinak magatartásával kapcsoltban felmerülő etikai észrevételek kivizsgálása



2. melléklet a 2/2018. (III.19.) önkormányzati rendelethez



Képviselők és bizottsági tagok tiszteletdíja




A települési képviselők tiszteletdíja:                                      15.000 Ft/hó.


A bizottság tagjai tiszteletdíjban nem részesülnek.



Mellékletek