Felsőtelekes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018(III.1.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési szabályzatáról
Hatályos: 2018. 03. 01- 2019. 09. 12Felsőtelekes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018(III.1.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési szabályzatáról
2018-03-01-tól 2019-09-12-ig
Felsőtelekes Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. §
Az önkormányzat képviselő-testülete és szervei vonatkozásában az Mötv.-ben és más jogszabályokban meghatározott feladat- és hatásköri, szervezeti és működési szabályokat a jelen szervezeti és működési szabályzatban (a továbbiakban: SZMSZ) foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
2. §
- E rendelet hatálya kiterjed az önkormányzat képviselő-testületére és annak szerveire.
- A képviselő-testület szervei:
- A polgármester
- A képviselő-testület e rendeletben meghatározott bizottsága
- A közös önkormányzati hivatal
- A jegyző
- A társulás
Az önkormányzat
3. §
- Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Felsőtelekes Községi Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat)
- Az önkormányzat címe és székhelye: 3735 Felsőtelekes Táncsics Mihály utca 1/a.
- Az önkormányzat hivatalának megnevezése: Ormosbányai Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban : Közös Hivatal)
Az önkormányzat jelképei, elismerő címek és az önkormányzat hivatalos pecsétjei
4. §
- Az önkormányzat jelképei: a címer a zászló.
- A címer: álló, háromszögletű, alul hullámvonallal vágott, zöld és kék színű, arany telkes katonai pajzs, amelynek zöld mezejében bal haránt helyzetben három ezüst búzaszál, a telekben pedig fekete ék és kalapács lebeg. A pajzson zöld-ezüst-kék színű tekercs, rajta az oromdísz két arany tölgyfaág. A pajzs alatt szalag lebeg FELSŐTELEKES felirattal.
- A címer leírása: A telek község nevére, benne a bányászati ősi jelképe a község múltjára utal, míg a hullámvonallal vágott kék mező és a címertartó két tölgyfaág a természeti környezetre, annak értékeire emlékeztet. A búzaszálak a mezőgazdasági tevékenységet jelképezik, míg az oromdísz a községet alapító birtokos nemzetségére utal.
4. A címer lenyomatát az 5. függelék tartalmazza.
5. §
A helyi önkormányzati kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat önkormányzati rendelet tartalmazza.
6. §
- A képviselő-testület és szervei által használt hivatalos kör alakú pecsét közepén a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható:
Felsőtelekes Községi Önkormányzat Polgármestere
Felsőtelekes Községi Önkormányzat Jegyzője
Felsőtelekes Községi Önkormányzat
Ormosbányai Közös Önkormányzati Hivatal
Ormosbányai Közös Önkormányzati Hivatal Felsőtelekesi Kirendeltsége
- Az önkormányzat pecsétjét kell használni különösen:
- a képviselő-testület ülésén készített jegyzőkönyveken hitelesítésre,
- a képviselő-testület által adományozott oklevelekben,
- az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző dokumentumokon.
II. Fejezet
AZ ÖNKORMÁNYZAT FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI ÉS AZOK GYAKORLÁSA
Az önkormányzat által ellátott feladat- és hatáskörök
7. §
- Az önkormányzati feladatok ellátása mellett – az Mötv. Szabályai szerint – önként vállalhatja további feladat- és hatáskörök ellátását.
- Az önkormányzat kötelező feladat- és hatáskörein túl biztosítja: Vendégétkeztetést
- Új feladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselő-testület bizottságát véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a képviselő-testület döntésétől függően a polgármester, vagy a bizottság folytatja le.
- Az előkészítő eljárás eredményét összegező előterjesztés csak akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és az (1) bekezdésben említett feltételeket.
- Az önként vállalt feladatokról általában az éves költségvetésben – a fedezet biztosításával egyidejűleg – kell dönteni.
- A közfeladat önkéntes vállalásához, illetve ellátásának megszüntetéséhez a képviselő-testület minősített többséggel hozott döntése szükséges.
- Az önkormányzat tevékenységének kormányzati funkció szerinti felsorolását a 3. függelék tartalmazza.
Az önkormányzati feladat- és hatáskörök átruházása
8. §
- A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit az Mötv. 42. §-a tartalmazza.
- A képviselő-testület hatáskörét az alábbi tárgykörökben a polgármesterre ruházza át:
- Közterület-használat engedélyezése (6/2013.(X.16.) önkormányzati rendelet)
- Települési támogatás nyújtása
- Köztemetés megállapítása (6/2016.(X.26.) önkormányzati rendelet)
- A képviselő-testület hatáskörét a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságra ruházza át:
- Szociális célú tüzelőanyag vásárlás kérelem elbírálása (6/2016.(X.26.) önkormányzati rendelet)
9. §
- Az átruházott hatáskörben eljáró minden évben egy alkalommal képviselő-testületi ülésen köteles beszámolni az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.
- Hatáskört átruházni csak rendelettel lehet.
10. §
A képviselő-testület feladat- és hatáskörét érintő törvényi változásokról és az átruházhatóság törvényi feltételeiről a jegyző a képviselő-testületet írásban, vagy szóbeli előterjesztés formájában tájékoztatja.
III. Fejezet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
Általános szabályok és a képviselő-testületi ülés összehívása
11. §
- A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő.
- A képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
12. §
- A képviselő-testület alakuló, munkaterv szerinti (rendes), rendkívüli és ünnepi ülést, valamint közmeghallgatást tart.
- A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 rendes ülést tart.
- A képviselő-testület alakuló és rendes ülését - mely a munkatervben előre tervezett - a polgármester hívja össze és vezeti.
- A képviselő-testület az Mötv 54. §-ának megfelelően – tárgy megjelölése nélkül – közmeghallgatást tart.
- A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal kell válaszolni. A megválaszolatlanul maradó kérdést, kezdeményezést, javaslatot a bizottság, vagy a jegyző a képviselő-testület által meghatározott határidőig megvizsgálja, annak eredményéről a következő ülésen tájékoztatást ad és a kérdés felvetőjét tájékoztatja.
- A közmeghallgatáson elhangzott, nem a képviselő-testületet és szerveit érintő feladat- és hatáskörökbe tartozó kérdéseket, észrevételeket haladéktalanul továbbítani kell a hatáskörrel rendelkező illetékes szervhez.
- A polgármester, az alpolgármester, a képviselő-testület tagjai a település lakosságának széles körér érintő ügyekben lakossági fórumot tarthatnak. A lakossági fórumok szervezéséről a képviselő-testület esetenként dönt.
- A lakosságot a lakossági fórum és a közmeghallgatás helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 5 nappal korábban értesíteni kell. A meghívót a Közös Hivatal hirdetőtábláján ki kell függeszteni és az önkormányzat honlapján meg kell jelentetni.
- A fórumot a polgármester, az alpolgármester, vagy az önkormányzati képviselő vezeti. A fórumról az elhangzott vélemények, állásfoglalások lényegét tartalmazó feljegyzés készül. Elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
13. §
- A határidőhöz kötött, illetve fontos és halaszthatatlan napirend megtárgyalására rendkívüli képviselő-testületi ülés hívható össze, melyet - az Mötv. 44. §-ban meghatározottakon túl – indítványozhat :
- A polgármester
- A képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármester az ok felmerülésétől, vagy a kezdeményezéstől számított 15 napon belül hívja össze.
- A rendkívüli ülés összehívását kezdeményező indítványt, a napirendi pontként javasolt előterjesztéssel együtt a polgármesterhez kell benyújtani. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát.
- A sürgősségi előterjesztések és a rendkívüli ülés napirendjére kerülő előterjesztés tárgyalásának – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nem feltétele az előzetes bizottsági vélemény beszerzése.
Meghívó
14. §
- A képviselő-testületi ülést mindig a hónap negyedik csütörtökére kell összehívni.
- Az ülést a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze az önkormányzat székhelyére.
- A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg egyidejű tartós akadályoztatásuk esetében a képviselő-testület ülését a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
- Amennyiben a tárgyalandó napirend, vagy egyéb körülmény indokolja – ilyen körülmény a társulást érintő kérdés, az önkormányzatok együttműködését érintő kérdés - a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshol – a társulás székhelyén, vagy bármely tag önkormányzatának székhelyén, illetve a Közös Hivatalt fenntartó önkormányzatok székhelyén - is összehívható.
- A képviselő-testület ülésére szóló meghívónak tartalmaznia kell:
- Az ülés helyét és időpontját
- A javasolt napirendi pontokat
- A napirendek előterjesztőit
- A napirendekhez kapcsolódó véleményezőket
- Az ülés minősítését ( alakuló, rendes, rendkívüli, ünnepi)
- A képviselő-testület tagjain kívül minden nyilvános ülésre meghívja:
az ülés anyagának megküldésével, tanácskozási joggal:
- a jegyzőt,
a meghívó és a vonatkozó előterjesztés megküldésével:
- a napirendi pontok előterjesztőit
- az önkormányzati intézmények vezetőit
- a civil szervezetek képviselőit a szervezetet érintő ügyben
- akit a polgármester szükségesnek tart.
- A képviselő-testület ülésére meg lehet hívni:
- az illetékes országgyűlési képviselőt tanácskozási joggal;
- a lakossági szervezetek képviselőit
8. A képviselő-testület zárt üléseire a képviselő-testület tagjain kívül meg kell hívni:
- a jegyzőt,
9. A meghívóban szereplő tárgysorozat az alábbi sorrendben kerül rögzítésre:
a. rendelet-tervezetek, költségvetési-, zárszámadási előterjesztések,
b. gazdasági, vagyoni ügyek,
c. választási, kinevezési ügyek,
d. a polgármester, jegyző, bizottsági elnök munkatervben rögzített előterjesztései,
e. interpellációk, közérdekű bejelentések,
f. testületi hatáskörbe tartozó egyedi ügyek.
15. §
- Az képviselő-testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
- A rendkívüli ülésre szóló meghívót – lehetőség szerint az előterjesztéssel együtt – pedig az ülés előtt legalább 2 nappal előbb ki kell kézbesíteni. Rendkívül sürgős esetben lehetőség van a képviselő-testület ülésének személyesen vagy telefonon történő összehívására
- A képviselő-testület üléseinek időpontjáról a nyilvánosságot az ülés időpontja előtt 3 nappal értesíteni kell a település honlapján, illetve a Közös Hivatal Felsőtelekesi hirdetőtábláján. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell a testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét, valamint azt, hogy a napirendek anyagát hol lehet megtekinteni.
- A lakosság tájékoztatása a jegyző feladata.
Munkaterv
16. §
- A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv, amelyet a testület évenként hagy jóvá.
- A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a testület elé.
- A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni:
- valamennyi képviselő-testületi tagtól,
- a jegyzőtől,
- intézményvezetőktől.
- A munkatervi javaslatokat a munkaterv megtárgyalását megelőzően 2 nappal korábban a polgármesterhez kell benyújtani.
- A munkatervnek tartalmaznia kell:
- az ülésnapok időpontját,
- a napirendi pontok tárgyát, címét, előterjesztőjét és az előkészítésért felelős nevét,
- a közmeghallgatás időpontját.
- A munkaterv elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
- A munkaterv éves tervezetét tárgyévet megelőző év december 31 napjáig a polgármester terjeszti elő.
- A képviselő-testület által elfogadott munkatervet írásban meg kell küldeni:
- az önkormányzati képviselőknek;
- a munkatervbe felvett napirendi pont előterjesztőjének.
17. §
A jóváhagyott ciklusprogramot és a munkatervet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján és az önkormányzat hirdetőtábláján.
A képviselő-testület ülésével és
annak vezetésével kapcsolatos általános szabályok
18. §
- A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti akadályoztatása esetén e rendelet 14.§ (2), vagy (3) bekezdése szerint kell eljárni.
- A polgármester a testületi-ülés vezetése során:
- megnyitja, illetve berekeszti az ülést;
- az ülés megnyitásakor a polgármester tájékoztatja a testületet a távollevő képviselőkről és közli a távollét bejelentett indokát
- megállapítja, hogy a képviselő-testület ülésének összehívására az SZMSZ szabályainak megfelelően került sor;
- megállapítja az ülés határozatképességét és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt;
- előterjeszti az ülés napirendjét;
- tájékoztatás ad a két ülés közötti eseményekről,
- beszámol a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
- az esetleges sürgősségi indítványról tájékoztatást ad,
- a hosszúra nyúlt vita lezárása érdekében indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását,
- vagy lezárja a vitát, vagy tárgyalási szünetet rendel el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor.
- Határozatképtelenség vagy az ülés megszakadása esetén a testületet 15 napon belüli időpontra újból össze kell hívni.
- A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasítja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.
- A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, azokkal vitába szállni nem lehet.
Napirend előtti témák és a napirend
19. §
- Határozatképesség esetén a polgármester javaslatot tesz az ülés napirendjére, de bármely képviselő és a jegyző is jogosult a meghívóban feltüntetett napirendek vonatkozásában javaslattal élni.
- Az utolsó napirendi pont tárgyalását követően a képviselő-testület a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról a polgármester által kap tájékoztatást. A polgármester szükség szerint kiegészítheti az előző soros testületi ülés óta tett fontosabb intézkedéseiről és a beszámolási időszak legfontosabb eseményeiről szóló tájékoztatóját, valamint a témakörökhöz kapcsolódóan a képviselők részére biztosítja a hozzászólás lehetőségét.
- A képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
- A polgármester vagy a képviselő, illetve a jegyző javasolhatja bármelyik napirendi pont tárgyalásának elnapolását, illetve kezdeményezheti több napirend összevontan történő tárgyalását.
Az előterjesztés
20. §
- Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, valamint a képviselő-testület, annak bizottsága, illetve a polgármester, valamint a jegyző által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
- A testületi ülésre az előterjesztés – fő szabályként - írásban kerül benyújtásra.
- A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés két részből áll:
Első rész:
- az előterjesztés címének, tárgyának pontos meghatározása,
- utalás arra, hogy a téma szerepelt-e már korábban a testület előtt, és ha igen, milyen döntés született, és azt milyen eredménnyel hajtották végre,
- lehetőségek, szükségszerűségek és következmények bemutatása,
- különböző megoldási lehetőségek és azok pénzügyi hatásainak, illetve ezeket alátámasztó gazdasági számítások bemutatása,
- tárgykört rendező jogszabályok rövid ismertetése
- az előzetes hatásvizsgálat eredményéről szóló tájékoztatást
- társadalmi egyeztetés eredményét
- rendelettervezet indoklását
Második rész:
- egyértelműen megfogalmazott határozati javaslat (az esetleges alternatív javaslatok megfelelő elkülönítésével),
- indítvány az esetleges korábbi testületi határozat hatályban tartására (megerősítésére), vagy hatályon kívül helyezésére,
- a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezése,
- végrehajtási határidő(k) megjelölése (meghatározott időpont / azonnal / folyamatos).
- Az egyedi ügyekre vonatkozó előterjesztések a tényállás lényeges elemeit és a határozati javaslatot tartalmazzák.
- Hatósági ügyekben a határozati javaslatot és az indokolást tartalmazó előterjesztést az ügyfél részére történő kiadásra alkalmas formában kell előkészíteni és előterjeszteni.
- Az előterjesztések előkészítése során be kell tartani a következőket:
- az előterjesztés elkészítéséért, az érdekeltekkel való egyeztetéséért az előterjesztő a felelős
- több szervezeti egységet érintő előterjesztés előkészítése során a szükséges egyeztetést le kell folytatni.
- Előterjesztést tehetnek:
- a polgármester,
- az alpolgármester,
- a bizottság elnöke,
- települési képviselő
- a jegyző,
- valamint a képviselő-testület által felkért szervek, szervezetek vezetői.
- A képviselő-testületi ülésre az előterjesztés a (9) bekezdésben foglalt kivétellel írásban kell benyújtani. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 8. napon kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki jogszerűségi észrevételt tesz, és gondoskodik valamennyi anyag postázásáról. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és a határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását
- Szóbeli előterjesztést kivételesen, a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban került sor.
- Az előterjesztések valamennyi típusa csak az érintett bizottság véleményének, valamint a jegyző jogszerűségi észrevételeinek ismeretében tűzhető napirendre.
Ügyrendi kérdés
21. §
- Ügyrendi javaslat a képviselő-testület ülésének vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pont tartalmát érdemben nem érintő, döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.
- Ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor szót kérhet. Az ügyrendi javaslatok felett a képviselő-testület vita nélkül határoz.
- A képviselő ügyrendi hozzászólás keretében tett azon indítványát, mely a vita lezárását és a határozati javaslat illetve a módosító határozati javaslatok azonnali szavazásra bocsátását javasolja - a polgármester szavazásra bocsátja.
- Az ügyrendi kérdésben szót kérő képviselőnek a polgármester felhívására meg kell jelölnie a rendelet azon szabályát, amelyre hivatkozik. Amennyiben a polgármester megállapítja, hogy a hozzászólás nem ügyrendi kérdésben történik, a képviselőtől megvonja a szót. Ez esetben sincs vitának helye.
A sürgősségi indítvány
22. §
- A képviselő-testület a sürgősségi indítvány elfogadásáról, annak azonnali megtárgyalásáról, vagy elvetéséről egyszerű szótöbbséggel, soron kívül dönt.
- A sürgősségi indítvány benyújtásának a feltételei:
Sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb az képviselő-testületi ülést megelőző nap 12 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.
- Sürgősségi indítványt nyújthatnak be:
- a polgármester,
- az alpolgármester,
- a bizottság elnöke,
- a képviselő-testület tagja,
- a jegyző
- Ha a polgármester vagy valamely sürgősségi indítvány előterjesztésére jogosult ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására;
- Amennyiben a képviselő-testület nem fogadja el a sürgősségi tárgyalásra irányuló javaslatot, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hányadik napirendként tárgyalják azt.
- Sürgősségi indítvány esetében is megfelelően alkalmazni kell a 20.§ (2)-(6) bekezdéseiben foglaltakat.
Interpelláció
23. §
- A képviselő a testületi ülésen - a fő napirendi pontok lezárása után - a
a. polgármestertől
b. alpolgármestertől,
c. az önkormányzat bizottságának elnökétől,
d. jegyzőtől
önkormányzati ügyekben maximum 2 perc időtartamban felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen vagy legkésőbb 3 napon belül írásban érdemi választ kell adni.
- Interpellálni szóban és írásban lehet. Az interpelláció szándékát az ülés kezdetét 1 nappal megelőzően a polgármesternél kell írásban bejelenteni. Az írásos interpellációt, valamint a szóban előterjeszteni kívánt interpelláció rövid, lényegét tartalmazó írásos vázlatát a szándék bejelentésével egyidejűleg kell a polgármesterhez eljuttatni. A szóban előterjesztett interpelláció írásba foglalásáról és a képviselő általi aláírásáról a jegyző gondoskodik. Az írásban illetve szóban előterjesztett interpelláció képviselő által előterjesztett példányát a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
- Az írásbeli bejelentésnek tartalmaznia kell:
a. az interpelláló nevét
b. az interpelláció tárgyát és címzettjét
c. annak feltüntetését, hogy az interpellációt szóban is elő kívánja-e adni.
- Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló képviselő legfeljebb 2 percben fejtheti ki véleményét. Amennyiben a képviselő nem fogadja el a választ, úgy a testület vita nélkül dönt a válasz elfogadásáról. Ha a választ a testület sem fogadja el, akkor az interpelláció kivizsgálásával megbízza a polgármestert, vagy a bizottságot. Az interpelláló képviselőt be kell vonni a vizsgálatba. A vizsgálatot 5 napon belül le kell folytatni. Az interpellációval kapcsolatos döntésre a vizsgálat befejezését követő soros testületi ülésen kerül sor.
- A lefolytatott vizsgálat eredményéről készült előterjesztést és a határozati javaslatot a megbízott szerv vezetője terjeszti elő a testületi ülésre, melyről a képviselő-testület vita nélkül dönt.
Hozzászólások és a vita
24. §
- A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, - vagy az egyes napirendi pontok összevonását is javasolhatja, - melynek során az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet.
- A bizottság elnöke ismerteti bizottságuk álláspontját, valamint a bizottsági tagok kérésére a bizottsági tagok külön véleményét és annak indokolását.
- A képviselők és a tanácskozási joggal megjelentek a napirendhez való hozzászólási szándékukat az ülés elnökének jelzik. A képviselői felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor.
- Azt a felszólalót, aki eltér a napirendi pont tárgyától, a polgármester felszólíthatja, hogy térjen a tárgyra, kétszeri felszólítás után megvonhatja tőle a szót. Akitől a szót megvonták, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.
- A nyilvános képviselő-testületi ülésen megjelent állampolgároknak a polgármester kérdést, hozzászólást engedélyezhet egy-egy napirendi ponthoz. A hozzászólás időtartama két perc lehet. Az adott ügyhöz ismételt hozzászólást a polgármester engedélyezhet, legfeljebb két perc időtartamban. A polgármester további megszólalási lehetőséget csak indokolt esetben engedélyezhet.
- A polgármester lehetőséget adhat arra, hogy a vitában érintett részvevő személyek – személyes érintettség címén – két perc időtartamban megjegyzést tehessenek.
- A tárgyalt napirendi pontot érintően bármikor szót kérhetnek és ügyrendi észrevételt, javaslatot tehetnek a képviselő-testület tagjai és a jegyző.
- A vita lezárása után a szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
Döntéshozatal
A szavazás rendje
25. §
- A képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) általában egyszerű többséggel nyílt szavazással hozza. Titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. A polgármester nyomatékosan felhívja a figyelmet a tárgyalt ügy bizalmas kezelésére és az azzal kapcsolatos titoktartási kötelezettségre.
- Amennyiben a képviselő a Mötv. 49.§ (2) bekezdésében foglaltak szerint személyes érintettségét nem jelenti be, a bejelentés elmulasztásától számított 3 hónapig az őt megillető tiszteletdíj 75%-ára jogosult.
- A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik. Ha az eredmény megállapításával kapcsolatban kétség merül fel, a szavazást meg kell ismételtetni.
- Eredménytelen szavazás esetén az előterjesztő az előterjesztést szükségképpen átdolgozza, kiegészíti és a képviselő-testület a soron következő ülésén azt újból megtárgyalja.
- A titkos szavazást a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, mint Szavazatszedő Bizottság bonyolítja le.
- A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.
- A Szavazatszedő Bizottság összeszámolja a szavazatokat és megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, arányát.
- A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a. a szavazás helyét és napját, a szavazás kezdetét és végét,
b. a Szavazatszedő Bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c. a szavazás során felmerült körülményeket,
d. a szavazás eredményét,
e. a jegyzőkönyvvezető nevét,
f. a bizottság tagjainak és a jegyzőkönyvvezetőnek az aláírását.
- A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.
26.§
- A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A polgármester a szavazatokat megszámolja. A szavazás számszerűsége helyességével kapcsolatban felmerülő kétség esetén a szavazást meg kell ismételni.
- A szavazatok összeszámlálása után a polgármester megállapítja a javaslat mellett, majd ellene szavazók, végül a szavazástól tartózkodók számát.
27. §
- Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha azt törvény írja elő, illetve bármelyik képviselő javaslatára.
- A névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, s a jelenlevők nevük felolvasásakor "igen"-nel, "nem"-mel vagy "tartózkodom"-mal szavaznak.
- A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki.
- A névszerinti szavazásról mindig kötelező jegyzőkönyvet készíteni. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyv mellé kell csatolni.
A határozat és az alakszerű határozat nélküli döntés
28. §
- A határozat rövid neve: „…önk.határozat.”
- A határozatot naptári évenként eggyel kezdődően folyamatosan kell számozni.
- A testületi határozatokról a Közös Hivatal nyilvántartást vezet.
- A határozatokat az ülést követő 2 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
- A képviselő-testület tagjai a határozatokat a legközelebbi képviselő-testületi ülés anyagával kapják meg.
- A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
- A képviselő-testület az alábbi kérdésekben a szavazati arányok rögzítésével, alakszerű határozat nélkül dönt:
- napirend elfogadásáról,
- lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról, amennyiben újabb határidő vagy feladat nem kerül megállapításra,
- a polgármester és az alpolgármester előző soros testületi ülés óta tett fontosabb intézkedéseiről, eseményeiről szóló beszámoló elfogadásáról,
- a polgármester és a bizottság átruházott hatáskörben hozott döntéseinek jóváhagyásáról,
- interpellációra adott válasz elfogadásáról, tudomásul vételéről,
- tájékoztatók elfogadásáról, tudomásul vételéről
A jegyzőkönyv
29. §
- A képviselő-testület üléséről a résztvevő jegyzőkönyvvezető közreműködésével jegyzőkönyvet, valamint hangfelvételt kell készíteni.
- A hanganyag zárt ülésen keletkezett része a továbbiakban nem használható fel, a Közös Hivatalból nem lehet kiadni.
- A hanganyag megőrzéséről a Közös Hivatalban kell gondoskodni, az nem selejtezhető.
- A hanganyagot a Közös Hivatalon belül zároltan kell kezelni és gondoskodni kell annak őrzéséről.
- A jegyzőkönyv – az Mötv. 52. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl – tartalmazza:
- az ülés minősítését
- a napirend előttii felszólalásokat és azok lényegét
- az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat
- a polgármester ülésvezetésével összefüggő intézkedéseit, a képviselő-testület ülésén történt fontosabb eseményeket,
- külön indítványra az elhangzott bizottsági kisebbségi véleményt,
- az ülés bezárásának időpontját.
- A jegyzőkönyv mellékletei:
- a meghívó
- a jelenléti ív
- az előterjesztések és azok mellékletei
- az írásban benyújtott hozzászólás
- titkos szavazás esetén az eredményt megállapító jegyzőkönyv.
- A nyilvános testületi ülésről készült jegyzőkönyv egy eredeti példányát évente be kell köttetni, és a Közös Hivatalban kell megőrizni.
- A testületi és a bizottsági ülésekről jelenléti ívet kell vezetni, melyet a jelenlevő tagok aláírnak. A jelenléti íven a hiányzó képviselő és a bizottsági tag neve mellett fel kell tüntetni távollétének okát, illetve annak igazolt, vagy igazolatlan voltát. A hiányzást a polgármester, illetve a bizottság elnöke igazolja.
- A testületi ülésről készített írásos jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv hitelesítő írja alá.
- A jegyzőkönyv hitelesítő személyéről az önkormányzat képviselő-testülete minden ülés napirendjének elfogadása előtt határozathozatal nélküli egyszerű szótöbbséggel dönt.
IV. Fejezet
AZ ÖNKORMÁNYZATI RENDELETALKOTÁS
A rendeletalkotással kapcsolatos általános szabályok
30. §
- Rendelet alkotását, módosítását, hatályon kívül helyezését kezdeményezheti:
a. a polgármester,
b. az alpolgármester,
c. a bizottság,
d. a képviselő,
e. a jegyző
- A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:
- a képviselő-testület – a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél – elveket, szempontokat állapíthat meg;
- a rendelet tervezetet a jegyző készítteti el. A tervezet előkészítésével önkormányzati bizottság is megbízható;
- a Közös Hivatal akkor is köteles részt venni az előkészítésben, ha a tervezetet bizottság készíti el.
- minden rendelet-tervezet előkészítése során ki kell kérni a jegyző törvényességi véleményét
- a pénzügyi tárgyú, vagy pénzügyi kötelezettséggel járó rendelet tervezeteket a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elé kell tárni véleményezés céljából, amely azt megvitatja. Erre az ülésre a jegyzőt és szükség szerint más külső szakembereket is meg kell hívni.
- a jegyző – a polgármester és a bizottság véleményezését követően – a rendelet-tervezetet indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti;
- a testületet tájékoztatni kell az előkészítés és véleményezés során javasolt, de a tervezetbe be nem épített javaslatokról, utalva a mellőzés indokaira is.
- A rendelettervezetről való szavazás során először a módosító indítványokról, majd a rendelettervezet egészéről dönt a testület.
- A rendelet záró rendelkezéseiben minden esetben meg kell határozni hatálybalépésének napját.
- A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti. Az elfogadott rendeleteket az önkormányzat honlapján közzé kell tenni és a Közös Hivatal Felsőtelekesi hirdetőtábláján kell kifüggesztéssel kihirdetni. A rendelet a kifüggesztéssel válik kihirdetetté.
- AZ (5) bekezdésben foglalt rendelkezéseket a normatív határozat közzétételére is alkalmazni kell-
- A rendeletekről a Közös Hivatal nyilvántartást vezet, amely tartalmazza:
- a rendelet számát és tárgyát
- meghozatalának, hatálybalépésének és kihirdetésének időpontját
- módosító, kiegészítő rendelet számát és annak időpontját
- hatályon kívül helyező rendelet számát, hatálybalépésének és kihirdetésének időpontját
- A (13) bekezdésben foglalt kivétellel az önkormányzat rendelet – tervezetet társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek keretében az állampolgárok, a nem állami és nem önkormányzati szervek, szervezetek (továbbiakban: véleményezésre jogosultak) a rendelet tervezettel kapcsolatosan véleményt nyilváníthatnak az önkormányzat honlapján ( www.felsotelekes.hu ) a rendelet-tervezet véleményezésére kialakított oldalon megadott elektronikus levélcímen.
- A vélemény-nyilvánítási eljárás során az a vélemény, amelyik:
- sérti a közerkölcsöt,
- nem illeszkedik a rendelet-tervezet tárgyához,
- név nélkül érkezett
nem vehető figyelembe.
- A rendelet-tervezetet úgy kell a véleményezésre kialakított önkormányzati elektronikus oldalon közzétenni, hogy a tervezet céljához és hatálybalépéséhez igazodóan a véleményezésre jogosultnak elegendő idő – legalább 3 nap – álljon rendelkezésre a tervezet érdemi megítéléséhez, a vélemény kifejtéséhez.
- A beérkezett vélemények, a véleményezésre jogosult nevének és e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított 1 évig történik. Az adatkezelés magában foglalja az említett adatok gyűjtését, tárolását, közzétételét, felhasználását és törlését is, a véleményező adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást az információs önrendelkezési jogról és nyilvánosságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglalt védelem szerint megadottnak kell tekinteni. Erre a tényre a véleményező figyelmét a vélemény- nyilvánítás előtt fel kell hívni.
- A véleményezésre jogosultak széles körét érintő, illetve nagy érdeklődésre számot tartó rendelet-tervezettel kapcsolatos vélemények megismerése érdekében lakossági fórum is szervezhető.
- Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani:
- az önkormányzati támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról szóló önkormányzat rendelet-tervezetet
- a helyi adókról szóló rendelet-tervezetet,
- a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályit meghatározó, valamint a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzésével és juttatásaival kapcsolatos önkormányzati rendelet-tervezetet,
- A társadalmi egyeztetésre bocsátásért, annak lefolytatásáért és a beérkezett vélemények feldolgozásáért az önkormányzati rendelet ezzel együtt történő előkészítéséért a jegyző felelős.
- A jegyző mérlegeli a beérkezett véleményeket és az arról készült összefoglalót a rendelet –tervezettel együtt a képviselő-testület elé terjeszti.
V. Fejezet
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ
Általános rendelkezések
31. §
- A képviselő Felsőtelekes település egészéért vállalt felelősséggel képviseli választóinak érdekeit.
- A képviselő döntéseit saját meggyőződése alapján hozza. A képviselői minőségben hozott döntéséért kizárólag jogszabály által meghatározott esetekben vonható felelősségre. Szavazatát megindokolni nem köteles, emiatt semmiféle hátrány nem érheti.
- A települési képviselőt az Mötv. és jelen szabályzatban rögzített jogok illetik meg, illetőleg kötelezettségek terhelik.
- A képviselő-testület tagjait, a bizottságok tagjait és elnökeit megillető tiszteletdíjat és természetbeni juttatást önkormányzati rendelet állapítja meg.
- A képviselő köteles előzetesen bejelenteni a polgármesternek, ha a képviselő-testületi ülésen nem vesz részt. A képviselő egy naptári évben – a soron kívüli ülések kivételével – két alkalommal jelentheti be távolmaradását a testületi ülésről külön igazolás nélkül. Ilyenkor a jelenléti íven "igazoltan távol" bejegyzést kell tenni.
- A települési képviselő a jogszabályban meghatározottak szerint köteles vagyonnyilatkozatot tenni.
- A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos részletes eljárási szabályokat a hatáskörrel rendelkező bizottság Ügyrendje tartalmazza.
- A képviselő összeférhetetlenségére az Mötv. 35.§-ában foglaltak az irányadók. Az összeférhetetlenségi bejelentést az ok megjelölésével a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottsághoz kell előterjeszteni.
- Az összeférhetetlenségi ügyeket a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság vizsgálja.
- A bizottság elnöke köteles az összeférhetetlenségi bejelentést a legközelebbi testületi ülésen ismertetni, s döntésre előkészíteni.
VI. Fejezet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
A bizottságok típusai, feladatai, szervezete és működése
32. §
- A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:
- Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, létszáma: 3 fő képviselő
- A bizottság személyi összetételét a 2. függelék tartalmazza.
- A képviselő egyidejűleg csak egy bizottságnak lehet az elnöke és egy bizottság tagjává választható. E rendelkezés nem zárja ki, hogy a képviselő ideiglenes bizottságnak tagja, vagy elnöke lehessen.
- A bizottsági üléseken bármely képviselő részt vehet tanácskozási joggal, szavazati joggal azonban csak a bizottság megválasztott tagjai bírnak.
- A bizottság belső működési szabályait maga állapítja meg, melyet az állandó bizottság esetében az Ügyrend tartalmaz 1. melléklet.
- A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság feladatait az Ügyrend tartalmazza.
- A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladatok ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
- Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.
- A bizottság működésével összefüggő ügyviteli feladatokat a Közös Hivatal látja el.
- A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyre formailag és tartalmilag is a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok az irányadóak. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság egy tagja írja alá.
- A bizottság tagja köteles előzetesen bejelenteni a bizottság elnökének, ha a bizottsági ülésen nem vesz részt. A bizottság bármely tagja egy naptári évben két alkalommal, külön igazolás nélkül hiányozhat a bizottsági ülésről, ezen eseteket előzetes bejelentése alapján "igazoltan távol" bejegyzéssel kell a jelenléti íven feltüntetni.
VII. Fejezet
A TISZTSÉGVISELŐK
A polgármester
33. §
- A polgármester a megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
- A polgármester biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát. Tevékenységével hozzájárul Felsőtelekes település fejlődéséhez, elsődleges feladata a település fejlesztése, a közszolgáltatások szervezése, a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel együttműködve.
- A polgármester tiszteletdíjáról a képviselő-testület az Mötv. rendelkezéseinek megfelelően alakuló ülésen dönt.
- A polgármester a jogszabályokban és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túlmenően:
- dönt a költségvetési tartalék 10 % százalékig terjedő felhasználásáról;
- ellátja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat;
- nyilatkozatot ad a hírközlő szerveknek;
- gondoskodik a képviselő-testület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekének megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról;
- irányítja az önkormányzat nemzetközi tevékenységét;
- A polgármester a Közös Hivatalban minden héten hétfőn 7:00 órától 16:00 óráig fogadónapot tart .
Az alpolgármester
34. §
- A képviselő-testület egy alpolgármester választ.
- Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
- Az alpolgármester feladatait a polgármester utasításainak megfelelően látja el.
VIII. Fejezet
A jegyző
35. §
- A jegyző vezeti a képviselő-testület hivatalát, gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, évente egy alkalommal tájékoztatja a képviselő-testületet a Közös Hivatal munkájáról.
- A jegyző jogszabályban meghatározott feladatai mellett:
- szervezi a Közös Hivatal jogi felvilágosító munkáját,
- ellátja a Közös Hivatal tevékenységének egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,
- véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester és bizottsági elnök kérésére jogértelmezési kérdésekben,
- javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,
- köteles olyan szabályzatokat kiadni, folyamatokat kialakítani és működtetni a szervezeten belül, amelyek biztosítják a rendelkezésre álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását,
- A jegyző vagy megbízottja a Közös Hivatalban Ormosbányán minden héten a Hétfőn 12:00 – 16:00 óra között ügyfélfogadást tart.
- A jegyző akadályoztatása esetén a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a hivatalban alkalmazásban álló, legmagasabb fizetési osztályba besorolt ügyintéző látja el.
- Amennyiben a Hivatalban nem dolgozik képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő köztisztviselő a székhely önkormányzat polgármestere kezdeményezi a kormányhivatal vezetőjénél helyettesítő jegyző kijelölését
A Közös Hivatal
36. §
- A képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati ügyek végrehajtására, a működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Közös Hivatalt hozott létre.
- A Közös Hivatal létszámát, belső szervezeti felépítését, működési rendjét, valamint részletes feladat és hatáskörét az Ügyrend részletezi.
- A Közös Hivatal ügyrendjét e rendelet 4. függeléke tartalmazza.
- A Közös Hivatalt létrehozó képviselő-testület dönt:
- a Közös Hivatal működéséről szóló beszámoló elfogadásáról,
- a Közös Hivatal költségvetéséről és zárszámadásáról,
- A Közös Hivatal működésének ellenőrzése, a feladtok egyeztetése céljából polgármester a jegyző rendszeresen tartanak megbeszéléseket.
IX. Fejezet
ÖNKORMÁNYZATI TÁRSULÁS ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉS
37. §
- Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vesz részt
- A képviselő-testület a következő társulásoknak tagja:
- Sajó- Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás
Feladata a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos hatáskörök.
- Kazincbarcika és Vonzáskörzete Többcélú Önkormányzati Kistérségi Társulás - Belső
ellenőrzés
Feladata a jogszabályban megjelölt belső ellenőrzési hatáskörök.
- Rudabánya és Környéke Szociális Szolgáltató Önkormányzati Társulás
Feladata a családsegítés ás házi segítségnyújtással kapcsolatos hatáskörök.
- A képviselő-testület feladatköreiben más képviselő-testületekkel, illetve más jogi személlyel és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel eseti és rendszeres kapcsolatot alakít ki, feladatai ellátása érdekében megállapodásos kapcsolatok létesítésére, együttműködésre törekszik
- Az együttműködés keretében a felek tanácskozásokat, közös rendezvényeket szervezhetnek tapasztalataik kölcsönös átadása, a helyi sajátosságoknak megfelelő szervezeti megoldások, kulturális és egyéb feladataik hatékonyabb, eredményesebb és színvonalasabb ellátása, valamint a lakosság önszerveződő közösségeivel, a társadalmi és érdekképviseleti szervekkel való hatékonyabb és szélesebb körű együttműködés érdekében
- Együttműködési megállapodás megkötésére a képviselő-testület jogosult. A megállapodást a képviselő-testület nevében a polgármester írja alá.
X. Fejezet
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA, KÖLTSÉGVETÉSE
VAGYONA
38. §
- Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket önkormányzati rendelet (vagyonrendelet) állapítja meg.
- A képviselő-testület a költségvetését rendeletben állapítja meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az állami költségvetési törvény határozza meg.
- A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik:
- Az első fordulóban a költségvetési törvény által előirt részletezésben a rendelettervezetet tárgyalja a testület. A tervezet több változatot is tartalmazhat.
- A második fordulóban kerül sor a Rendelet elfogadása. A rendeletben szabályozni kell az évközi előirányzat-módosítási hatáskör gyakorlását is.
- A költségvetési rendelettervezetet a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a testület elé. Az előterjesztést a bizottság előzetesen megtárgyalja és véleményezi.
.
XI. Fejezet
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
39. §
(1) Ez a rendelet a 2018. március 01. napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Felsőtelekes Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelete.
Orehóczki István Feketéné Tőzsér Erika
Polgármester Jegyző
A rendelet kihirdetve:
Felsőtelekes, 2018. március 1.
Feketéné Tőzsér Erika Jegyző
Az SZMSZ függelékei:
1. függelék – A megválasztott képviselő-testület tagjainak névsora
2. függelék - A megválasztott bizottságok névsora
3. függelék - Az önkormányzat Kormányzati funkcióinak listája
4. függelék - Ormosbányai Közös Önkormányzati Hivatal Ügyrendje
5. függelék - Az önkormányzat címerének lenyomata
Az SZMSZ mellékletei:
1. melléklet - Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság ügyrendje