Lajosmizse Város Képviselő-testületének 22/2018 (X.19.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról szóló 13/2012. (IV.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 11. 01- 2018. 11. 01

Lajosmizse Város Önkormányzata Képviselő-testületének

22/2018. (X.19.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról szóló 13/2012. (IV.27.) önkormányzati rendelet

módosításáról



Lajosmizse Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Lajosmizse Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 11/2011. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.1.k) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Ellenőrző Bizottság és 1. melléklet 2.1.q ) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Önkormányzati Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


  1. §


(1) Lajosmizse Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról szóló 13/2012. (IV.27.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 11. §-a a következő (3) – (5) bekezdéssel egészül ki.


„(3) Az Önkormányzat a kötelező közszolgáltatási feladatait ellátó, fenntartása alá tartozó intézmények működéséhez, az alapfeladat ellátásához a szükséges és elégséges, ingatlanvagyont ingyenesen az intézmény használatába adja az alábbi időpontoktól:

a) Lajosmizse Város Művelődési Háza és Könyvtára 2018. november 05.


(4) Az ingyenes használati jog átadásának feltételei a nemzeti vagyonról szóló törvény rendelkezésén felül:

a) Az átadott vagyon használatával, hasznosításával kapcsolatos valamennyi bevétel és kiadás (ingatlanok karbantartása, elhasználódott ingók pótlása, stb.) az intézményt illeti és terheli. Az intézmény köteles ezen bevételeket és kiadásokat a költségvetés tervezése során a polgármester felé írásban jelezni.

b) Az intézmény használatába adott vagyon felújítása az Önkormányzat és az intézmény közös feladata. A felújítás szükségességét az intézmény köteles a polgármester felé írásban jelezni a költségvetés készítéséhez. A felújításról a Képviselő- testület a költségvetési rendeletben dönt.


(5) Az intézményvezető jogai és kötelezettségei:

a) A 150.000.-Ft egyedi értékhatár alatti, selejtezhető ingó vagyont a selejtezési és hasznosítási szabályzatában meghatározottak szerint értékesítheti, melyről tárgyévet követő január 31-ig a polgármester felé írásban beszámol.

b) Az intézmény használatába adott ingatlanokra határozott és határozatlan időtartamra, a polgármester előzetes hozzájárulásával, a Képviselő-testület utólagos tájékoztatásával, indokolás nélkül, legfeljebb 60 napos felmondási idő kikötésével bérleti szerződést köthet azzal, hogy az nem veszélyeztetheti a jogszabályokban foglalt kötelező feladatai ellátását.

c) Az intézmény használatába adott vagyon elidegenítése, megterhelése, vállalkozásba vitele nem lehetséges.”




  1. §


(1) Hatályát veszti a Rendelet 11. § (1) bekezdés c) pontja.



  1. §


(1) Ez a rendelet 2018. november 01. napján lép hatályba és a hatályba lépést követő napon hatályát veszti.



Basky András                                                                                          Dr. Balogh László  

polgármester                                                                                               jegyző




A kihirdetés napja: 2018. október 19.

Dr. Balogh László

                                                                                                       jegyző