Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 24/2018. (X.31.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeletek felülvizsgálatáról
Hatályos: 2018. 11. 01- 2018. 11. 01Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 24/2018. (X.31.) önkormányzati rendelete
egyes önkormányzati rendeletek felülvizsgálatáról
2018-11-01-tól 2018-11-02-ig
Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése
az 1. alcím tekintetében
az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 22.§ (1) bekezdés a) d) és e) pontjaiban és (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 2. alcím tekintetében
a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 2. sz. mellékletében kapott felhatalmazás alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 9. pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 3. alcím tekintetében
az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10.§ (2) bekezdésében és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 4. alcím tekintetében
16.§, 18.§ és 19.§ tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva
a 17.§ tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában meghatározott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 20.§ tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva
az 5. alcím tekintetében
az Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 3. pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
az 6. alcím tekintetében
az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 22.§ (1) bekezdés b) pontjában és a (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 7. alcím tekintetében
a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 8. alcím tekintetében
a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-a (3) bekezdésében, és a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása Társulási Tanácsa 14/2012. (I.31.) számú határozatában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 9. alcím tekintetében
az Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 3. pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 10. alcím tekintetében
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében meghatározott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 11. alcím tekintetében
a 31.§ tekintetében az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 130. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
32.§ és 33.§ tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 10. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 12. alcím tekintetében
az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,
a 13. alcím tekintetében
a 41.§ és 42.§ tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 22.§ (1) bekezdés a) d) és e) pontjaiban és (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 43.§ tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában meghatározott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 14. alcím tekintetében
a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében meghatározott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 15. alcím tekintetében:
a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés d) pontjában meghatározott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 16. alcím tekintetében
a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében meghatározott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 17. alcím tekintetében
a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében meghatározott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában és az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 108. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a 18. alcím tekintetében
az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 22.§ (1) és (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva
a következőket rendeli el:
- A talajterhelési díjról szóló 25/2004. (VI.30.) önkormányzati rendelet
1.§ Hatályát veszti a talajterhelési díjról szóló 25/2004. (VI.30.) önkormányzati rendelet 6.§ (2)-(4) bekezdése.
- az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérletéről, valamint elidegenítéséről szóló 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet
2.§ az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérletéről, valamint elidegenítéséről szóló 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet) 16.§ (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Szociális bérlakás bérlője a bérleti jogviszony megszűnéséig kérelmezheti a lakás ismételt bérbeadását.”
3.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 21.§ (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Fiatalok házában lévő szociális bérlakás bérlője a bérleti jogviszony megszűnéséig kérelmezheti a lakás ismételt bérbeadását.”
4.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 30. § első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Fiatalok részére biztosított garzonlakás bérlője a bérleti jogviszony megszűnéséig kérelmezheti a lakás ismételt bérbeadását.”
5.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 49. § (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„A bérlő a bérleti jogviszony megszűnéséig kérelmezheti az ismételt bérbeadását.”
6.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 55. § (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Önkormányzati érdekből bérbe adott lakás bérlője a bérleti jogviszony megszűnéséig kérelmezheti a lakás ismételt bérbeadását.”
7.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 62/C. § (5) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Az 55 év felettiek részére biztosított garzonlakás bérlője a bérleti jogviszony megszűnéséig kérelmezheti a lakás ismételt bérbeadását.”
8.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 62/D. § (5) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Nem szociális helyzet alapján biztosított önkormányzat bérlakás bérlője a bérleti jogviszony megszűnéséig kérelmezheti a lakás ismételt bérbeadását.”
9.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 74. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A lakásbérleti jog folytatására kötött tartási szerződés érvényességéhez a polgármester hozzájárulása szükséges, melyet a bérlőnek a Szociális Támogatások Osztályánál kell kérelmeznie.”
10.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 82. § (4) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„A befogadást a bérlő és a befogadni kívánt személy együttesen kérelmezik.”
11.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 83. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérlő egy lakószobánál nagyobb szobaszámú bérelt lakása egy részét – kizárólag lakáscélú használatra – a polgármester hozzájárulásával albérletbe adhatja. Az albérletbe adásra vonatkozó kérelmet a Szociális Támogatások Osztályánál kell benyújtani.”
12. § A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 101. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A bérbeadásra jogosult szerv és a bérlő a lakásbérleti szerződést közös megegyezéssel bármikor megszüntetheti.”
13.§ A 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet 109/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A lakástv. szerint elővásárlásra jogosult bérlő elővásárlási jogát gyakorolhatja azon bérbeadott lakások esetén, amelyeket a Közgyűlés elidegenítésre kijelölt.”
- Szolnok Város Középiskolai Ösztöndíjának adományozási rendjéről szóló 37/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet
14.§ Szolnok Város Középiskolai Ösztöndíjának adományozási rendjéről szóló 37/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 37/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet) 3.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A tanuló a pályázatát az e rendelet 1. számú melléklete szerinti adatlap szerinti adattartalommal nyújthatja be minden év szeptember 30-ig Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál (a továbbiakban: polgármesteri hivatal)
15.§ A 37/2007. (X.29.) önkormányzati rendelet 5.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az ösztöndíjat elnyert tanuló köteles a félévi bizonyítványát, vagy annak az iskola által hitelesített másolatát a bizonyítvány kézhezvételétől számított 8 napon belül megküldeni a polgármesteri hivatalnak.”
- a közterületek rendeltetéstől eltérő használatáról, valamint a zöldterületek használatáról szóló 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet
16.§ A közterületek rendeltetéstől eltérő használatáról, valamint a zöldterületek használatáról szóló 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet) 3.§ (1) bekezdése a következő w) ponttal egészül ki:
[3.§ (1) Közterület-használati engedélyt kell beszerezni, illetve közterület-használati engedély köteles:]
„w) elektromos töltőpont”.
17.§ A 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet a következő 18/B. §-sal egészül ki:
„18/B.§ (1) A rendelet 18.§ vagy 18/A.§-ában meghatározott közösségi együttélés szabályainak megsértése miatt hivatalból indult hatósági eljárásban közérdeken alapuló személyes adatkezelés történik, melynek során Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata és annak szerveként Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény rendelkezései szerint adatkezelőnek minősül.
(2) Az adatkezelő nevében - az (1) bekezdésben meghatározott célhoz kötődően - adatkezelési feladatokat végezhetnek Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata tisztségviselői, képviselői, bizottságainak nem önkormányzati képviselő tagjai, az adatkezelő által foglalkoztatott valamennyi köztisztviselő, ügykezelő, a munka törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállaló és munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személyek, továbbá az adatfeldolgozási szerződésekben rögzítettek szerint az adatfeldolgozási szerződést aláírt külső szervezetek mindazon alkalmazottai, akik az adatkezelő informatikai rendszerét használják, üzemeltetik, működtetik vagy fejlesztik – azaz mindazon személyek, akik az adatkezelő adatvagyonához hozzáférhetnek.
(3) A kezelendő személyes adatok fajtái a tényállás tisztázásához elengedhetetlenül szükséges mértékben
b) a jelen rendelet 16.§ e) pontjában meghatározott rendelkezések megszegése miatt hivatalból indult hatósági eljárásokban a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló törvényben meghatározottak szerint a települési önkormányzat jegyzője által a közterület rendjének biztosításával összefüggő feladatainak ellátásához
igényelhető adatok.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott adatokat az adatkezelő végrehajtás foganatosítása céljából az állami adóhatósághoz továbbítja, a hatósági eljárás megindításától annak – esetlegesen végrehajtási eljárást is magában foglaló - lezárását követő 5. év végéig kezeli.”
18.§ A 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet 1.sz. melléklete a következő 23. sorral egészül ki:
[
Közterület foglalás célja | Belváros esetén | Külváros esetén |
]
„
23. | Elektromos töltőpont | 0 Ft/m2/hó | 0 Ft/m2/hó |
„
19. § A13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet 2. sz. mellékletének 2. pontja a következő sorral egészül ki:
[
igénybevétel célja | elsőrendű út | másodrendű út | Mellékutak, gyalogutak, járdák (Ft/m2/nap) | |||
Belváros | Külváros | Belváros | Külváros | Belváros | Külváros | |
]
„
Elektromos töltőpont telepítése | 0 Ft/m2/hó | 0 Ft/m2/hó | 0 Ft/m2/hó |
„
20.§ A közterületek rendeltetéstől eltérő használatáról, valamint a zöldterületek használatáról szóló 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet)
a) 18.§ (3) bekezdésében, 18.§ (3) bekezdés a) pontjában és 18.§ (3) bekezdés b) pontjában a „gépjármű” szövegrész helyébe „jármű” szöveg
b) 18.§ (3) bekezdés b) pontjában a
ba) „gépjárművet” szövegrész helyébe „járművet” szöveg
bb) „gépjárművek” szövegrész helyébe „járművek” szöveg
lép.
- „Szolnok Város Főzeneigazgatója” cím alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 16/2010. (IV.30.) önkormányzati rendelet
21.§ „Szolnok Város Főzeneigazgatója” cím alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 16/2010. (IV.30.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A főzeneigazgatói cím adományozását a polgármesternél javaslattétellel kezdeményezheti minden természetes és jogi személy.”
- a helyi iparűzési adóról szóló 43/2010. (XII.10.) önkormányzati rendelet
22.§ A helyi iparűzési adóról szóló 43/2010. (XII.10.) önkormányzati rendelet 7.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„7.§ Jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben a helyi adókról szóló törvény és az adózás rendjéről szóló törvény rendelkezései, továbbá - ha az adózás rendjéről szóló törvény eltérő szabályokat nem állapít meg –, az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény szabályai az irányadók.”
- a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről és az ellátások intézményi térítési díjainak megállapításáról szóló 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet
23.§ A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről és az ellátások intézményi térítési díjainak megállapításáról szóló 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet) 4. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bölcsőde igénybevételére szóló kérelmet az Egészségügyi és Bölcsődei Igazgatóság tagintézmény vezetőjéhez kell benyújtani.”
24.§ A 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet 13/B. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A 13. § szerinti szünidei gyermekétkeztetés megállapítására irányuló kérelmet minden év május 20. napjától Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Szociális Támogatások Osztályán az e rendelet melléklete szerinti adattartalommal lehet benyújtani.”
25.§ A 15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet 4.sz.mellékletként kiegészül jelen rendelet 1. sz. mellékletével.
- a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása által biztosított személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint az ellátások díjainak megállapításáról szóló 11/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet
26.§ A Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása által biztosított személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint az ellátások díjainak megállapításáról szóló 11/2012. (III.30.) önkormányzati rendelet 4.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A helyettes szülői ellátás iránti kérelmet a gyermek törvényes képviselője kérheti a Gyermekjóléti Központ vezetőjétől.”
- ”Szolnok Város Biztonságos Szórakozóhelye” cím alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 21/2013. (V.30.) önkormányzati rendelet
27.§ ”Szolnok Város Biztonságos Szórakozóhelye” cím alapításáról és adományozásának rendjéről szóló 21/2013. (V.30.) önkormányzati rendelet 5.§ (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„A „Szolnok Város Biztonságos Szórakozóhelye” cím adományozását a polgármesternél kezdeményezhetik a (4) bekezdésben meghatározott személyek, szervek képviselői.”
- államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 25/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet
28.§ államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról szóló 25/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 25/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet) 3.§ (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Támogatásban az részesülhet]
„b) aki Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteréhez (a továbbiakban: polgármester) kérelmet nyújt be.”
29.§ A 25/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet 2. és 3. sz. mellékletét képező támogatási szerződés 3. pontjának első három mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
„Támogatott a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: számviteli törvény) 4. § (1) bekezdése értelmében működéséről, vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről az üzleti év könyveinek zárását követően, könyvvezetéssel alátámasztott beszámolót köteles készíteni, mely tartalmazza a Polgármesteri Hivatal………Igazgatóságára …….ig benyújtott elszámolást. Az elszámolásban bemutatásra kerül a támogatás felhasználása a támogatási szerződés mellékletét képező költségkalkuláció szerinti bontásban és tartalommal, és a teljesítés értékelésével. A támogatott a támogató részére benyújtandó elszámolást úgy köteles elkészíteni, hogy az alkalmas legyen a támogatás felhasználásának részletes ellenőrzésére.”
30.§ A 25/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet 2. és 3. sz. mellékletét képező támogatási szerződés
a) 4. pontjában a „kérelmében” szövegrész helyébe a „költségkalkulációjában” szöveg,
b) 5. pontjában a „az elszámolási határidő utolsó napjáig nem vagy nem teljeskörűen használta fel” szövegrész helyébe a „a felhasználási határidő utolsó napjáig nem vagy nem teljes körűen használta fel”
szöveg lép.
- Szolnok Megyei Jogú Város jelképeiről szóló 2/2014. (II.3.) önkormányzati rendelet
31.§ Szolnok Megyei Jogú Város jelképeiről szóló 2/2014. (II.3.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 2/2014. (II.3.) önkormányzati rendelet) 6.§-a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A címer és a zászló használatára vonatkozó hatósági eljárás illetékmentes.”
32.§ A 2/2014. (II.3.) önkormányzati rendelet 8.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„8.§ (1) Szolnok Megyei Jogú Város logója (a továbbiakban: logó) két elemből áll. Felső részén a Tiszavirág híd sziluettjét ábrázolja. A szlogen alatta, az alsó harmadban helyezkedik el középen. A híd íveinek meghosszabbított vonalát keresztezi a „SZOLNOK” (S és a K) betűinek felső része. A „SZOLNOK” betűi alatt szorosan jobbra rendezve „A TISZA FŐVÁROSA” szöveg található.
(2) A logó arculati színeinek és betűtípusának leírását a rendelet 3. sz. melléklete tartalmazza.
(3) A logó elrendezése, betűtípusa, méretarányai nem változtathatók, arányait torzítani bármely irányba tilos. A logó használata során lehetőleg fehér háttérre kell nyomtatni, színes, főként a kékkel össze nem illő színű háttér használatát kerülni kell.
A logót olyan felbontással kell használni, hogy a részletei is láthatóak legyenek, körülötte legalább 10% üres területet kell hagyni, hogy kitűnjön a környezetéből.”
33.§ A 2/2014. (II.3.) önkormányzati rendelet 3.sz. melléklete helyébe jelen rendelet 2. sz. melléklete lép.
- Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet
34.§ (1) Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) „A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT -ÉS HATÁSKÖRÖK” című 2/a. számú mellékletének „Önkormányzati gazdálkodás” című VII. fejezete a következő 4a. ponttal egészül ki:
„4a. Dönt a munkáltatói hitelek, kölcsönök nyújtásából származó önkormányzati követelésekkel kapcsolatos méltányossággal gyakorolható részletfizetési kérelmekről.”
(2) Az SZMSZ „A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT -ÉS HATÁSKÖRÖK” című 2/a. számú mellékletének „Egyéb feladatok és hatáskörök” című XVI. fejezete a következő 20-21. pontokkal egészül ki:
„20. A téli rezsicsökkentés végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása a téli rezsicsökkentés végrehajtását követően szükségessé váló további intézkedésekről szóló 1364/2018. (VII.27.) Korm. határozat 3. pontjában foglaltakra tekintettel.
21. Az Önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében meghatározott béren kívüli személyi juttatások mértékének figyelembevételével évente utasításban szabályozza a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában lévő önkormányzati költségvetési szervek vezetőinek egységes juttatási rendszerét.”
35.§ Az SZMSZ „A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI HATÓSÁGI HATÁSKÖRÖK” elnevezésű 2/b. számú mellékletének „Külön helyi önkormányzati rendeletben nem szabályozott, a közgyűlés által a polgármesterre átruházott önkormányzati hatósági hatáskörök” című VI. fejezete a következő 3. ponttal egészül ki:
„3. A termőföld vásárlással kapcsolatos hatósági ügyekben lefolytatja a bizonyítási eljárást, és előkészíti a közgyűlési döntést. Jogosult az érdemi határozat meghozatalán kívül minden eljárási cselekmény lefolytatására.”
36.§ Az SZMSZ „VÁROSFEJLESZTÉSI ÉS ÜZEMELTETÉSI BIZOTTSÁG FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE” elnevezésű 3/e. számú mellékletének „II. Dönt” címe 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. a Bíráló Bizottság, illetve a szakértő szervezet javaslata alapján a közbeszerzési eljárásokban az ajánlások érvényességéről, az ajánlatok és részvételi jelentkezések bírálata során valamennyi közbenső intézkedésről, az ajánlattevők kizárásáról, alkalmatlanságáról és az eljárás eredményéről."
37.§ Az SZMSZ „AZ EGYÜTTES BIZOTTSÁGI ÜLÉSEK ÖSSZEHÍVÁSÁNAK, TANÁCSKOZÁSÁNAK, ÜGYVITELÉNEK RENDJE” elnevezésű 5. számú melléklete „III. Az ülés vezetése, határozatképesség, határozathozatal szabályai” címének 5-8. pontja helyébe a következő 5-7. pont lép és a 9. pont számozása 8.-ra módosul:
„5. Együttes bizottsági ülésen az adott bizottságok önálló határozatot hoznak.
6. A közgyűlésen a bizottsági határozatot az együttes bizottsági ülést levezető elnök ismerteti.
7. Az együttes bizottsági ülésen hozott határozatokat az együttes bizottsági ülés jegyzőkönyvében kell szerepeltetni, a határozatok jelölése megegyezik a bizottságok ügyrendjében jóváhagyott jelöléssel.”
38.§ (1) Az SZMSZ „A TESTÜLETEK ELÉ KERÜLŐ ELŐTERJESZTÉSEK ELKÉSZÍTÉSÉNEK RENDJE” elnevezésű 6. számú melléklete I. ELŐTERJESZTÉSEK KÉSZÍTÉSÉNEK RENDJE 2.1. Az előterjesztések tartalmi követelményei cím 2.1.2. pontja a következő szöveggel egészül ki:
[2.1.2. A határozati javaslat tartalmazza:]
„- zárt ülésen tárgyalt előterjesztés esetén a határozati javaslat címe a „…/2018.(…) sz. közgyűlési határozat/„…/2018.(…) … bizottsági határozat” szövegrészt követően a „zárt ülés keretében” szöveget,”
a) „- a határozatról értesítendőket, név és cím megjelöléssel,” szövegrész helyébe a „- a határozatról értesítendőket, név és szükség esetén cím megjelöléssel,” szöveg,
b) „- az előterjesztő aláírását,” szövegrész helyébe „- az előterjesztő aláírását, kivéve, amikor egy előterjesztés több határozati javaslatot, vagy rendelettervezetet tartalmaz, mely esetekben az előterjesztő aláírását az előterjesztő rész tartalmazza” szöveg
c) „- a tárgy pontos megjelölését, (mely megegyezik az előterjesztés tárgyával)” szövegrész helyébe a „-a tárgy pontos megjelölését, a döntést.” szöveg
lép.
39.§ Az SZMSZ
a) 29.§ (4) bekezdésében a „- képviselőcsoportba nem tartozó képviselő” szövegrész helyébe a „- képviselőcsoportba nem tartozó képviselők” szöveg,
b) „A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI HATÓSÁGI HATÁSKÖRÖK” elnevezésű 2/b. számú mellékletében a „(A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 19. § (2) bekezdése alapján)” szövegrész helyébe a „(A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 142/A.§ (1) bekezdés alapján)” szöveg,
c) 3/a. számú melléklet „EGÉSZSÉGÜGYI, SPORT, TURISZTIKAI ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG FELADAT-ÉS HATÁSKÖRE” A bizottságnak a képviselői összeférhetetlenség vizsgálatával, és a vagyonnyilatkozatok kezelésével kapcsolatos feladatai: cím 2. pontjában a ” - felhívja a polgármestert, az alpolgármestert és a képviselőket (továbbiakban együtt: képviselőket) a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítésére;” szövegrész helyébe a „- felhívja a polgármestert, az alpolgármestert, a képviselőket, és a közgyűlés bizottságainak nem képviselő tagjait (továbbiakban együtt: képviselőket) a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítésére;” szöveg
lép.
40.§ Hatályát veszti az SZMSZ
a) 29.§ (4) bekezdésében a „- Szolnok Városi Baloldal önkormányzati képviselőcsoport képviselői” szövegrész,
b) 36.§ (4) bekezdésében, és a 49.§ (2) bekezdésében az „írásban” szövegrész,
c) 6. számú melléklete „A TESTÜLETEK ELÉ KERÜLŐ ELŐTERJESZTÉSEK ELKÉSZÍTÉSÉNEK RENDJE” I. ELŐTERJESZTÉSEK KÉSZÍTÉSÉNEK RENDJE 2.1. Az előterjesztések tartalmi követelményei cím 2.1.2. pontjában a „zárt ülésen tárgyalandó határozati javaslat – hatósági ügyek kivételével – a fentieken túl tartalmazza a nyilvánosságra hozatalra, közhírelésre vonatkozó rendelkezést” szövegrész,
d) 6. számú melléklet I. 2.2.4. pontja.
- a közterületek elnevezésének kezdeményezéséről, a közterületnév táblák elhelyezéséről, és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 26/2014. (IX.29.) önkormányzati rendelet
41.§ a közterületek elnevezésének kezdeményezéséről, a közterületnév táblák elhelyezéséről, és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 26/2014. (IX.29.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 26/2014. (IX.29.) önkormányzati rendelet) 6.§ (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A határozatnak tartalmaznia kell:
- a házszám megállapítás okát,
- a házszám változásával érintett ingatlanok helyrajzi számát, és
- a házszám változásával érintett ingatlanok változás előtti és változás utáni pontos címét.”
42.§ A 26/2014. (IX.29.) önkormányzati rendelet 6.§ (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(11) A házszámozási eljárásra egyebekben az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.”
43. § A 26/2014. (IX.29.) önkormányzati rendelet a következő 5/A. alcímmel és 7/A.§-sal egészül ki:
„5/A. Adatkezelésre vonatkozó szabályok
7/A.§ (1) A rendelet 7.§-ában meghatározott közösségi együttélés szabályainak megsértése miatt hivatalból indult hatósági eljárásban közérdeken alapuló személyes adatkezelés történik, melynek során Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata és annak szerveként Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény rendelkezései szerint adatkezelőnek minősül.
(2) Az adatkezelő nevében - az (1) bekezdésben meghatározott célhoz kötődően - adatkezelési feladatokat végezhetnek Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata tisztségviselői, képviselői, bizottságainak nem önkormányzati képviselő tagjai, az adatkezelő által foglalkoztatott valamennyi köztisztviselő, ügykezelő, a munka törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállaló és munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személyek, továbbá az adatfeldolgozási szerződésekben rögzítettek szerint az adatfeldolgozási szerződést aláírt külső szervezetek mindazon alkalmazottai, akik az adatkezelő informatikai rendszerét használják, üzemeltetik, működtetik vagy fejlesztik – azaz mindazon személyek, akik az adatkezelő adatvagyonához hozzáférhetnek.
(3) A kezelendő személyes adatok fajtái a tényállás tisztázásához elengedhetetlenül szükséges mértékben a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvényben meghatározottak szerint a helyi önkormányzatok szervei által önkormányzati rendeletben meghatározott feladataik ellátásához igényelhető adatok.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott adatokat az adatkezelő végrehajtás foganatosítása céljából az állami adóhatósághoz továbbítja, a hatósági eljárás megindításától annak – esetlegesen végrehajtási eljárást is magában foglaló - lezárását követő 5. év végéig kezeli.”
- a települési támogatásokról szóló 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet
44.§ a települési támogatásokról szóló 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet) 17.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A kérelmet a 19.§ szerinti adattartalommal kell benyújtani, melytől a rendkívüli települési támogatás esetében el lehet tekinteni.”
45.§ A 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 19.§ (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) Egyedi térítési díjtámogatás esetén a szülőnek, gondviselőnek a kérelemhez mellékelni kell
a) a gyermeket ellátó intézmény igazolását az étkezési napok számáról, az igénybe vett étkezési formáról és az intézményi térítési díjról, vagy
b) amennyiben a gyermek ételallergiás
ba) a gyermeket ellátó intézmény igazolását arról, hogy a gyermek intézményi étkezést nem vesz igénybe és
bb) orvosi igazolást arról, hogy a gyermek ételallergiás.”
- az állattartás körében a közösségi együttélés alapvető szabályainak meghatározásáról szóló 7/2016. (IV.4.) önkormányzati rendelet
46.§ Az állattartás körében a közösségi együttélés alapvető szabályainak meghatározásáról szóló 7/2016. (IV.4.) önkormányzati rendelet a következő 6.§-sal egészül ki:
„6.§ (1) A rendelet 4.§-ában meghatározott közösségi együttélés szabályainak megsértése miatt hivatalból indult hatósági eljárásban közérdeken alapuló személyes adatkezelés történik, melynek során Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata és annak szerveként Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény rendelkezései szerint adatkezelőnek minősül.
(2) Az adatkezelő nevében - az (1) bekezdésben meghatározott célhoz kötődően - adatkezelési feladatokat végezhetnek Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata tisztségviselői, képviselői, bizottságainak nem önkormányzati képviselő tagjai, az adatkezelő által foglalkoztatott valamennyi köztisztviselő, ügykezelő, a munka törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállaló és munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személyek, továbbá az adatfeldolgozási szerződésekben rögzítettek szerint az adatfeldolgozási szerződést aláírt külső szervezetek mindazon alkalmazottai, akik az adatkezelő informatikai rendszerét használják, üzemeltetik, működtetik vagy fejlesztik – azaz mindazon személyek, akik az adatkezelő adatvagyonához hozzáférhetnek.
(3) A kezelendő személyes adatok fajtái a tényállás tisztázásához elengedhetetlenül szükséges mértékben az állatok védelméről és kíméletéről szóló törvényben meghatározott és a földhivatali nyilvántartásban szereplő adatok és a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvényben meghatározottak szerint a helyi önkormányzatok szervei által önkormányzati rendeletben meghatározott feladataik ellátásához igényelhető adatok.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott adatokat az adatkezelő végrehajtás foganatosítása céljából az állami adóhatósághoz továbbítja, a hatósági eljárás megindításától annak – esetlegesen végrehajtási eljárást is magában foglaló - lezárását követő 5. év végéig kezeli.”
- egészségügyi vállalkozók és civil szervezetek támogatásáról szóló 19/2017. (VI.30.) önkormányzati rendelet
47.§ Az egészségügyi vállalkozók és civil szervezetek támogatásáról szóló 19/2017. (VI.30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: 19/2017. (VI.30.) önkormányzati rendelet) 6.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„6.§ A döntésről az igénylőket – jogosultság megállapítása esetén a támogatási összeg megjelölésével és a támogatási szerződés tervezetének megküldésével – az Egészség – és Családügyi Osztály értesíti tárgyév július 15. napjáig.”
48.§ A 19/2017. (VI.30.) önkormányzati rendelet 13.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A pályázókat az Egészség-és Családügyi Osztály a döntés meghozatalától számított 15 napon belül értesíti a pályázat eredményéről, nyertes pályázat esetén a támogatási összeg megjelölésével és a támogatási szerződéstervezet megküldésével.”
- az első lakáshoz jutó fiatalok helyi támogatásáról szóló 30/2017. (XI.6.) önkormányzati rendelet
49.§ Az első lakáshoz jutó fiatalok helyi támogatásáról szóló 30/2017. (XI.6.) önkormányzati rendelet 14.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Lakáscélú támogatás iránti kérelem nyújtható be Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának Szociális Támogatások Osztályánál (a továbbiakban. Szociális Támogatások Osztálya) a támogatható lakásvásárlás adásvételi szerződésének megkötését követő 90 napon belül.”
- Záró rendelkezések
50.§ (1) Ez a rendelet a – (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - kihirdetését követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
(2) A rendelet 38.§ (1) bekezdése és 40.§ d) pontja 2019. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
51.§ Hatályát veszti:
- az önkormányzat költségvetési intézményeinek magasabb vezetőinek juttatásairól, a magasabb vezetői pótlékának mértékéről, valamint a címadományozás rendjéről szóló 21/1994. (VI.10.) önkormányzati rendelet
- Szolnok Megyei Jogú Város 2004-2008. évre szóló helyi hulladékgazdálkodási tervéről szóló 31/2004. (IX.30.) önkormányzati rendelet,
- az iparosított technológiával épült lakóépületek energiatakarékos korszerűsítésének, felújításának támogatásáról szóló 9/2008. (III.31.) önkormányzati rendelet,
- az egycsatornás gyűjtőkémények felújításának támogatásáról szóló 10/2008. (III.31.) önkormányzati rendelet, a
- „Szolnok Hazavár Program” keretén belül a mikrohitel önkormányzat általi kamattámogatásának szabályairól szóló 26/2008. (VI.20.) önkormányzati rendelet, a
- Szolnoki Kistérség Többcélú Társulása által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint az ellátások térítési díjának megállapításról szóló 14/2011. (IV.28.) módosításáról szóló 24/2013. (V.30.) önkormányzati rendelet, az
- egyes közterületeken az életvitelszerűen megvalósuló közterületi tartózkodás jogellenessé minősítéséről szóló 50/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelet, a
- Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 28/2014. (X.22.) önkormányzati rendelet,
- a Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata díjairól szóló 15/2010. (IV.30.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 33/2014. (XII.23.) önkormányzati rendelet,
- az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérletéről, valamint elidegenítéséről szóló 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 11/2015. (III.27.) önkormányzati rendelet,
- A közterületek rendeltetéstől eltérő használatáról, valamint a zöldterületek használatáról szóló 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 29/2015. (IX.30.) önkormányzati rendelet, az
- egyes városüzemeltetési tárgyú rendeletek módosításáról, hatályon kívül helyezéséről szóló 27/2016. (X.28.) önkormányzati rendelet,
- az önkormányzati tulajdonban lévő lakások bérletéről, valamint elidegenítéséről szóló 25/2005. (VI.30.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 9/2017. (III.1.) önkormányzati rendelet,
- önkormányzati rendeletek módosításáról szóló 23/2017. (VII.31.) önkormányzati rendelet és az
- egyes adóügyi tárgyú rendeletek módosításáról szóló 33/2017. (XII.7.) önkormányzati rendelet.
Kelt: Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése 2018. október 25-i ülésén.
Szalay Ferenc | Dr. Sebestyén Ildikó |
polgármester | jegyző |
24/2018. (X.31.) önkormányzati rendelet 1. sz. melléklete
15/2011. (IV.28.) önkormányzati rendelet 4.sz.melléklete
A szünidei gyermekétkeztetés megállapítására irányuló kérelem nyomtatvány adattartalma:
- igénylő szülő/gondviselő, gyermek személyes adatai,
- hozzájárulás az adatok átadásához,
- az igényelt étkezési napok megjelölése,
- diétás étrend igény,
- telefonszám
24/2018. (X.31.) önkormányzati rendelet 2. sz. melléklete
2/2014. (II.3.) önkormányzati rendelet 3. sz. melléklete
A logó megjelenítésekor az alábbi színkódokat kell alkalmazni:
A logó megjelenítésekor az alábbi betűtípusokat kell alkalmazni:
Gotham Black és Gotham Bold
INDOKOLÁS
az egyes önkormányzati rendeletek felülvizsgálatáról szóló önkormányzati rendelethez
Általános indokolás
A rendelet az önkormányzat hatályban lévő rendeleteinek átfogó felülvizsgálatát követően módosításokat, hatályon kívül helyező rendelkezéseket tartalmaz, különös figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására, valamint a természetes személyek személyes adatainak védelmére.
Az átfogó felülvizsgálattal sor került egyes önkormányzati rendeleteknek a jogalkotási törvény 22.§-ában meghatározottak érdekében, valamint egyéb gyakorlati szempontból történő módosítására, hatályon kívül helyezésére is.
- alcímhez
Hatályon kívül helyező rendelkezéseket tartalmaz, tekintettel a rendelkezések elavultságára.
- alcímhez
Módosító rendelkezéseket tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
Módosító rendelkezéseket tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
Természetes személy személyes adata akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett kifejezetten hozzájárult, vagy azt törvény vagy helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli. Ha az adatkezelés jogalapja az önkormányzat rendelete, akkor a rendeletben kell meghatározni a kezelendő adatok fajtáit, az adatkezelés célját és feltételeit, az adatok megismerhetőségét, az adatkezelő személyét, valamint az adatkezelés időtartamát.
Azon önkormányzati rendeletek esetében kerültek beépítésre a fenti rendelkezések, ahol az eljárás a közösségi együttélés szabályainak megsértése miatt hivatalból indul és jogkövetkezményként közigazgatási bírság kiszabására kerül sor, jelen esetben a közterületek rendeltetéstől eltérő használatáról, valamint a zöldterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben szabályozott közösségellenes magatartások vonatkozásában.
Fentieken túl a rendelet pontosítása történik a jármű-gépjármű fogalmak használatának egységesítésével.
Szolnok Megyei Jogú Város önkormányzati rendelettel önként vállalt feladatnak minősítette az elektromobilitás hazai terjesztésében történő közreműködést, az elektromos töltőállomások telepítését és a városi töltőállomások számában bővítése érdekében önkormányzati ingatlanok térítésmentes használatba adását. A 13/2008. (IV.28.) önkormányzati rendeletbe ennek megfelelően beépítésre kerül az elektromos töltőállomás elhelyezése, amely közterület-használati engedély-köteles, elhelyezése térítésmentes.
- alcímhez
Módosító rendelkezést tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
A rendeletben hivatkozott magasabb szintű jogszabályok elnevezésének aktualizálására került sor.
- alcímhez
Módosító rendelkezéseket tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
Módosító rendelkezést tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
Módosító rendelkezést tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
Módosító rendelkezést tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására, továbbá gyakorlati pontosításokat tartalmaz az önkormányzati támogatások elszámolása vonatkozásában.
- alcímhez
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 130. § (5) bekezdése kimondja, hogy „törvény, kormányrendelet vagy önkormányzati rendelet meghatározhat olyan ügyfajtát, amelyben az ügyfelet költségmentesség illeti meg.” Az eljárásban költségnek minősül az illeték is.
Figyelemmel a fentiekre a módosítás a címer és a zászló használatára vonatkozó hatósági eljárás illetékmentességéről rendelkezik.
Szolnok Megyei Jogú Város logója a gyakorlatban alkalmazott emblémára változik.
- alcímhez
Módosító rendelkezéseket tartalmaz a közgyűlés által a polgármesterre átruházott önkormányzati nem hatósági feladat – és hatáskörökre (a téli rezsicsökkentés végrehajtásával, a költségvetési szervek intézményvezetőinek béren kívüli személyi juttatásainak szabályozásával és egyes önkormányzati követelésekkel kapcsolatos feladatok) és a közgyűlés által a polgármesterre átruházott önkormányzati hatósági hatáskörökre (a termőföld vásárlással kapcsolatos hatósági ügyekben a bizonyítási eljárás lefolytatása és az érdemi határozat meghozatalán kívül minden eljárási cselekmény lefolytatása) tekintettel az ügyek gyorsabb intézése érdekében.
A Városfejlesztési és Üzemeltetési Bizottság feladat -és hatáskörének kiegészítésére került sor oly módon, hogy a bizottság a közbeszerzési eljárásokban közbenső intézkedésekről dönt.
Módosító rendelkezéseket tartalmaz a Kormányhivatal javaslataira, (közgyűlési határozatok címének megjelölése), a magasabb szintű jogszabályoknak való megfelelésre (hivatkozott jogszabályok változásával kapcsolatos átvezetés, nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozattételi kötelezettsége) és a gyakorlati működésre (együttes bizottsági ülések ügyviteli rendje, előterjesztések, határozatok tartalmi elemeinek meghatározása, képviselői távolmaradás bejelentése) figyelemmel.
Továbbá aktualizálásra kerültek az önkormányzati képviselőcsoportok megjelölései.
- alcímhez
Módosító rendelkezést tartalmaz a párhuzamos szabályozás elkerülése érdekében és sor kerül a rendeletben hivatkozott magasabb szintű jogszabály elnevezésének aktualizálására.
Természetes személy személyes adata akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett kifejezetten hozzájárult, vagy azt törvény vagy helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli. Ha az adatkezelés jogalapja az önkormányzat rendelete, akkor a rendeletben kell meghatározni a kezelendő adatok fajtáit, az adatkezelés célját és feltételeit, az adatok megismerhetőségét, az adatkezelő személyét, valamint az adatkezelés időtartamát.
Azon önkormányzati rendeletek esetében kerültek beépítésre a fenti rendelkezések, ahol az eljárás a közösségi együttélés szabályainak megsértése miatt hivatalból indul és jogkövetkezményként közigazgatási bírság kiszabására kerül sor, jelen esetben a közterületek elnevezésének kezdeményezéséről, a közterületnév táblák elhelyezéséről, és a házszám-megállapítás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben szabályozott közösségellenes magatartások vonatkozásában.
- alcímhez
Módosító rendelkezést tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
Természetes személy személyes adata akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett kifejezetten hozzájárult, vagy azt törvény vagy helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli. Ha az adatkezelés jogalapja az önkormányzat rendelete, akkor a rendeletben kell meghatározni a kezelendő adatok fajtáit, az adatkezelés célját és feltételeit, az adatok megismerhetőségét, az adatkezelő személyét, valamint az adatkezelés időtartamát.
Azon önkormányzati rendeletek esetében kerültek beépítésre a fenti rendelkezések, ahol az eljárás a közösségi együttélés szabályainak megsértése miatt hivatalból indul és jogkövetkezményként közigazgatási bírság kiszabására kerül sor, jelen esetben az állattartás körében a közösségi együttélés alapvető szabályainak meghatározásáról szóló önkormányzati rendeletben szabályozott közösségellenes magatartások vonatkozásában.
- alcímhez
Módosító rendelkezést tartalmaz, figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
Módosító rendelkezést tartalmaz figyelemmel az elektronikus ügyintézés biztosítására.
- alcímhez
Rendelkezik jelen rendelet hatályba léptetéséről, majd végrehajtottá válását követő hatályon kívül helyezéséről továbbá az önkormányzati rendeletek tartalmi felülvizsgálatát követően elavultnak, szükségtelennek, normatív tartalom nélkülinek, tartalmilag kiüresedettnek, vagy egyébként alkalmazhatatlannak minősített önkormányzati rendeletek hatályon kívül helyezéséről.