Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2018. (XI.29.) önkormányzati rendelete
a Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzata vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról, és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 21/2012. (VI.12.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2018. 11. 30- 2018. 11. 29Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2018. (XI.29.) önkormányzati rendelete
a Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzata vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról, és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 21/2012. (VI.12.) önkormányzati rendelet módosításáról
2018-11-30-tól 2018-11-30-ig
Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatok és szervei, köztársasági megbízottak, valamint az egyes centrális alárendeltségű szervek feladat és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. tv. 138. § (1) bekezdés j) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzata vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról, és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 21/2012. (VI. 12.) számú önkormányzati rendelet módosításáról az alábbiakat rendeli el:
1. §
A Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzata vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról, és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 21/2012. (VI. 12.) számú önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. § (1) bekezdése kiegészül új o), p) q), r) pontokkal az alábbiak szerint:
- közösségi hasznosítás: önkormányzati tulajdonú lakóépület közösségi szükségletek céljára történő - a tulajdonjog átruházását nem eredményező - hasznosítása, ide nem értve a bérlők kijelölésének jogát, a bérleti szerződések megkötésének jogát, valamint a hasznok szedésének jogát. A közösségi hasznosítás magában foglalja az üzemeltetési, karbantartási, hibaelhárítási és bérleményellenőrzési feladatok ellátását.
- közösségi hasznosító szervezet: az Önkormányzattal kötött hasznosítási szerződés alapján a közösségi szükségletek céljára történő hasznosítást végző átlátható szervezet
- szükséglet: igények összessége
- közösségi szükségletek: azok az igények, amelyek kielégítése a társadalom fennmaradásához, zavartalan működéséhez szükségesek”
2. §
A Rendelet kiegészül egy új 15/A.§ -sal az alábbiak szerint:
„15/A. §
(1) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott közfeladatának ellátása érdekében az Önkormányzat a jelen §-ban foglaltaknak megfelelően, a tulajdonában álló lakóépületet ingyenesen hasznosításba adhatja közösségi hasznosító szervezet részére közösségi szükségletek céljára történő hasznosítás (a továbbiakban: közösségi hasznosítás) érdekében.
(2) A közösségi hasznosításról, annak időtartamáról, a közösségi hasznosító szervezetről, valamint a hasznosítással érintett lakóépületről/lakóépületekről a Képviselő-testület minősített többséggel dönt, melynek keretében a közösségi hasznosítás egyedi feltételeit is meghatározhatja. A Képviselő-testület döntése alapján a közösségi hasznosító szervezettel hasznosítási szerződést kell kötni.
(3) A közösségi hasznosítás során a közösségi hasznosító szervezet a tevékenysége folytatása alatt köteles a közösségi hasznosítással érintett önkormányzati vagyon védelméről gondoskodni és a lakások bérletéről szóló jogszabályokban foglaltakat betartani, valamint a lakóépülettel/lakóépületekkel kapcsolatos költségeket, különösen az üzemeltetés, a karbantartás, a hibaelhárítás és a bérleményellenőrzés költségeit viselni.
(4) A közösségi hasznosítás időtartama alatt az Önkormányzat ellenőrizheti a közösségi hasznosító szervezet tevékenységét.
(5) A közösségi hasznosításról szóló szerződés megszüntetéséről a Képviselő-testület minősített többséggel dönt.”
3. §
A Rendelet 15. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(4) A hasznosításáról – az (5) bekezdésben, valamint a 15/A. §-ban foglaltak kivételével -
a) legfeljebb 1 éves időtartam esetén a polgármester,
b) 1 éves időtartamot meghaladó, legfeljebb 5 éves időtartam esetén a Gazdasági Bizottság
c) öt évet meghaladó illetve határozatlan időtartam esetén a Képviselő-testület dönt.”
4. §
Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
dr. Bácskai János dr. Dombóvári Csaba
polgármester jegyző