Emőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2018. 02. 24- 2019. 08. 30

Emőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról

2018.02.24.

Emőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Emőd Város Önkormányzata

Székhelye: Emőd, Kossuth tér 1.
Levelezési címe: 3432 Emőd, Kossuth tér 1.
Internetes honlapja: www.emod.hu
E-mail címe: emodihiv@externet.hu
emodihiv@pr.hu
(2) Illetékességi területe: Emőd Város közigazgatási területe
A település főbb adatait az 1. függelék tartalmazza.
(3) Jelen rendelet (továbbiakban: SZMSZ) hatálya kiterjed az Önkormányzat Képviselő-testületére, eltérő rendelkezés hiányában a települési képviselőkre, a képviselő-testület valamennyi bizottságára, a polgármesterre, alpolgármesterre, a jegyzőre, a polgármesteri hivatalra.
(4) A Képviselő-testület hivatalának megnevezése:
Emődi Polgármesteri Hivatal
Székhelye: Emőd Kossuth tér 1.
Levelezési címe: 3432 Emőd, Kossuth tér 1.
(5) Az önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 13. §-ában meghatározott – önkormányzatot érintő – feladatok ellátása érdekében intézményeket alapított, melynek főbb adatait az 1. melléklet tartalmazza.

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.

(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét önálló rendelet állapítja meg.

3. § Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására önálló rendeletet alkot.

4. § (1) A Képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a területfejlesztésben és gazdaságszervező munkában együttműködik a megyei önkormányzattal, kormányhivatallal, valamint a miskolci járás önkormányzataival.

(2) A folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester és a jegyző feladata, akik rendszeresen tájékoztatják a képviselő-testületet.

II. Fejezet

A képviselő-testület működése

1. Az önkormányzati képviselők száma

5. § A képviselő-testület tagjainak száma: 9 fő

A polgármester, az alpolgármester nevét, az önkormányzati képviselők névsorát a 2. függelék tartalmazza.

2. A Képviselő-testület üléseinek összehívása, munkaterve

6. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente 6 ülést tart.

(2) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) az önkormányzati képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) a bizottság által előzetesen tárgyalt napirendeknél a nem települési képviselő bizottsági tagokat,

d) a napirendi pontok előadóit,

e) a nemzetiségi önkormányzat elnökét,

f) a Polgármesteri Hivatal belső egységeinek vezetőit,

g) akit a polgármester meghív.

(3) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához:

a) a jegyzőt,

b) a nemzetiségi önkormányzat elnökét,

c) akit a polgármester a teljes ülésre meghívott.

A napirendhez kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg:
d) a napirendi pont előadóját,
e) az illetékes bizottság nem képviselő tagjait,
f) aki a polgármester a napirendhez meghívott.
(4) A képviselő-testület üléseit a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze.
(5) A testületi ülés meghívóját, illetve az egyes napirendi pontok előterjesztéseit a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés előtt 5 nappal megkapják. A meghívó és az előterjesztések elektronikusan is továbbíthatók.
(6) A testületi ülés időpontját, helyét és napirendjét a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint a város hivatalos honlapján az ülés előtt 5 nappal közzé kell tenni azzal, hogy az ülés napirendi anyagát (zárt ülés kivételével) a hivatal Titkárságán meg lehet tekinteni.
(7) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben 24 órán belülre is összehívható a képviselő-testületi ülés. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód is igénybe vehető és el lehet tekinteni az írásbeliségtől, de a sürgősség okát mindenképpen közölni kell.

7. § (1) A munkatervet a tárgyévet megelőző év december 31-ig a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) az önkormányzati képviselők,

d) a jegyző,

e) a bizottságok,

f) a nemzetiségi önkormányzat.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a Képviselő-testület üléseinek havi időpontját és napirendjét,

b) a tervezett napirendi pontok előterjesztéseinek megnevezését.

3. A képviselő-testület ülésének vezetés

8. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke.

(2) A polgármester a testületi ülés vezetése során:

a) megállapítja az ülés határozatképességét,

b) előterjeszti az ülés napirendjét,

c) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja a vitát, szavazásra bocsájtja a döntési javaslatokat.

(3) A képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.

(4) A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja a napirend elnapolását. A javaslatról a képviselő-testület határoz.

4. Az előterjesztés

9. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett s fel nem vett új, a napirenden kívüli anyag, a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A rendelet-tervezetet, határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor. A polgármester engedélyezheti az írásban foglalt rendelet-tervezetnek, határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(3) Előterjesztést nyújthat be:

a) polgármester,

b) alpolgármester,

c) önkormányzati képviselők,

d) állandó bizottságok,

e) jegyző,

f) önkormányzati intézmények vezetői, tájékoztatók és beszámolók vonatkozásában mindazok a személyek, szervezetek vezetői, képviselői, akiket a képviselő-testület és a polgármester felkér tájékoztató, beszámoló készítésére,

g) nemzetiségi önkormányzat (nemzetiséget érintő kérdésekben),

h) a Polgármesteri Hivatal osztályvezetői a jegyző kijelölése alapján.

5. Sürgősségi indítvány

10. § (1) A képviselő-testület minősített többséggel, soron kívül dönt a sürgősségi indítványról.

(2) A sürgősségi indítványok benyújtásának feltételei:

Sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indoklásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 14 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.
Sürgősségi indítványt nyújthat be: a polgármester, az alpolgármester, a bizottságok elnökei, a önkormányzati képviselők, a jegyző.

6. A napirendek vitája

11. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:

a) az előterjesztő a napirendhez vita előtt szóban kiegészítést tehet,

b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel.

(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.

(3) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(4) Az önkormányzat bizottsága bármely előterjesztéshez ajánlást nyújthat be a képviselő-testülethez.

(5) Az előterjesztő a javaslatot, illetve az önkormányzati képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(6) A vita lezárására a testült bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.

(7) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

7. A döntéshozatal – határozathozatal

12. § (1) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület, az elhangzás sorrendjében, majd a végleges határozati javaslatról.

(2) Szavazni személyesen, igennel, nemmel vagy tartózkodással lehet.

(3) A szavazás nyílt, titkos vagy névszerinti lehet.

13. § A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

14. § (1) Név szerinti szavazást kell elrendelni bármely képviselő javaslatára, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) A név szerinti szavazást úgy kell lefolytatni, hogy a jegyző felolvassa a képviselők nevét a jelenléti ív sorrendjében, a jelenlévő képviselők pedig a nevük felolvasásakor „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak, vagy tartózkodnak. A szavazatok összeszámlálásáról a jegyző gondoskodik.

15. § (1) A titkos szavazás lebonyolítását az Ügyrendi Bizottság végzi.

(2) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazóhelyiség és urna igénybevételével történik.

8. Önkormányzati rendeletalkotás

16. § (1) Az önkormányzati rendelet-tervezetet a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) önkormányzati képviselők,

d) az önkormányzati bizottságok, elnökeik útján,

e) a jegyző.

(3) A rendelet-tervezet képviselő-testületi elfogadása: A polgármester vagy a jegyző a rendelet-tervezetet indoklással együtt a képviselő-testület elé terjeszti.

(4) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon – a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján törtnő kifüggesztéssel – kell kihirdetni.

(5) Az önkormányzati rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét az önkormányzat internetes honlapján közölni kell.

(6) A minősített többség: 5 fő települési képviselő egybehangzó szavazata.

9. A tanácskozás rendje

17. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester – illetve a mindenkori levezető elnök – gondoskodik, enne során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ.

b) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasítja a rendzavarót.

(3) A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedése ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

10. A jegyzőkönyv

18. § A testületi ülésről készített jegyzőkönyv első példányához csatolni kell a meghívót és a mellékleteit, az elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.

III. Fejezet

1. Polgármester, alpolgármester

19. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban végzi tevékenységét.

(3) Az alpolgármester feladatait a polgármester határozza meg.

20. § A polgármesterre átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.

2. Önkormányzati képviselő

21. § (1) Az önkormányzati képviselő vagyonnyilatkozatát az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.

(2) Az önkormányzati képviselő az Mötv. 39. §-ában foglaltak szerint köteles vagyonnyilatkozatot tenni.

(3) Az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni személyes érintettségét. A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztó képviselőt a polgármester jegyzőkönyvben rögzítetten figyelmezteti.

3. Jegyző

22. § (1) A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat az Emődi Polgármesteri Hivatal Műszaki és Beruházási Osztályának vezetője látja el.

(2) A jegyzőre átruházott hatásköröket a 3. melléklet tartalmazza.

4. A Képviselő-testület bizottságai

23. § (1) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

5 fős Pénzügyi Bizottság
5 fős Szociális és Egészségügyi Bizottság
5 fős Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság
5 fős Településfejlesztési Bizottság
3 fős Ügyrendi Bizottság
(2) Egy képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.
(3) A bizottságok nem képviselő tagjai kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni, az egyes vagyonnyilatkozat – tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. §. (3) bekezdés ea) pontjában foglaltak alapján. A vagyonnyilatkozat tétel elmulasztása esetén – annak benyújtásáig – az Mötv. 39. §. (2) bekezdésében foglalt jogkövetkezményeket kell alkalmazni.
(4) A képviselő-testület állandó bizottságai tagjainak névsorát a 3. függelék tartalmazza.

5. Társulások

24. § (1) A képviselő-testület feladatinak gazdaságosabb megoldása érdekében önkormányzati társulásokban vesz részt.

(2) A települési önkormányzatokkal létrehozott társulások felsorolását az 5. függelék tartalmazza.

(3) A képviselő-testület a hulladékgazdálkodási feladatot a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás, BMH Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Hulladékgazdálkodási Közszolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társasága útján látja el.

6. Együttműködés a nemzetiségi önkormányzattal

25. § (1) A nemzetiségi önkormányzat a Képviselő-testület hatáskörbe tartozó, a nemzetiséget érintő ügyekben, a polgármesternél kezdeményezheti a képviselő-testület döntését, ezen ügyekről tájékoztatást, felvilágosítást kérhet, javaslatot tehet, melyet a képviselő-testület a következő munkaterv szerinti ülésén tárgyal meg és a döntésről a polgármester írásban tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét.

(2) A nemzetiségi önkormányzattal történő együttműködés során a nemzetiségi önkormányzatot megillető véleményezési és egyetértési jog gyakorlásához, teljesítéséhez kapcsolódó önkormányzati feladatokat a polgármester a jegyző útján látja el. A jegyző a véleményezési és egyetértési jog gyakorlására írásban értesíti a nemzetiségi önkormányzat elnökét, a határidő lejártát megelőző 30. nappal.

(3) Az önkormányzat – a jegyző útján – a nemzetiségi önkormányzattal megkötött együttműködési megállapodásban rögzített feltételek alapján:

a) a nemzetiségi önkormányzat munkájának megkönnyítése és hatékonyabbá tétele érdekében a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete, tisztségviselői feladatainak ellátásához szükséges személyi, tárgyi és technikai feltételeket, ennek részeként a megállapodásban meghatározottak szerinti ingó – és ingatlan vagyona térítésmentes használatának lehetőségét biztosítja.

b) gondoskodik a nemzetiségi önkormányzat költségvetésének tervezésével, végrehajtásával kapcsolatos feladatok, a gazdálkodással kapcsolatos beszámolási, adatszolgáltatási, valamint az egyéb pénzügyi – gazdálkodási jellegű kötelezettségek végrehajtásáról.

26. § A Pénzügyi Bizottság feladatai:

(1) A bizottság véleményezi:

a) az éves költségvetési rendelet-tervezetet,

b) a költségvetés végrehajtásáról szóló éves zárszámadási rendelet-tervezetet,

c) a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát,

d) az éves költségvetési rendelet módosítására vonatkozó előterjesztéseket,

e) az önkormányzati vagyon változásával kapcsolatos előterjesztéseket,

f) az önkormányzati költségvetési szerv, alapítvány, valamint gazdasági társaság alapításával, megszüntetésével kapcsolatos előterjesztéseket,

g) a térítési díjak összegére vonatkozó előterjesztéseket,

h) az élelmezési nyersanyagnorma összegére vonatkozó előterjesztéseket,

i) a helyiségek bérleti díjára vonatkozó javaslatokat, előterjesztéseket,

j) a helyi adóval kapcsolatos előterjesztéseket,

k) az önkormányzat gazdasági programját.

(2) A Bizottság vizsgálhatja, ellenőrizheti:

a) a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre,

b) a költségvetési rendeletben rögzített kiemelt kiadási előirányzatok alakulását,

c) az önkormányzat vagyonát és pénzügyi helyzetét érintő testületi döntések végrehajtását,

d) a Képviselő-testület hivatalának a Képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját,

e) a költségvetés végrehajtását.

(3) Javaslatot tesz a polgármester béremelésére és jutalmazására.

27. § Szociális és Egészségügyi Bizottság feladatai:

(1) Közreműködik:

a) munkahelyteremtő önkormányzati tevékenység előkészítésében,

b) a szociális törvényben és a helyi rendeletben szereplő települési támogatások ellenőrzésében és új támogatási formák feltárásában,

c) az egészségügyi és személyes gondoskodást nyújtó ellátások fejlesztésében, az ilyen tevékenységet nyújtó intézmények ellenőrzésében,

d) az önkormányzat gazdasági programjának, továbbá szociális és egészségügyi tervek kidolgozásában,

e) a bizottság feladatkörét érintő testületi előterjesztések elkészítésében,

f) a képviselő-testület közbiztonsággal és bűnmegelőzéssel kapcsolatos döntéseinek végrehajtásában.

(2) Véleményezi:

a) a feladatkörét érintő rendelet-tervezeteket,

b) egészségügyi és szociális intézmények költségvetését, (védőnők, családsegítő szolgálat, orvosi ügyelet, idősek klubja, házi szociális gondozás, étkeztetés),

c) egészségügyi és szociális intézmények alapítására, megszüntetésére, átszervezésére vonatkozó javaslatok,

d) a rendelet-tervezetből a bizottság feladatkörét érintő javaslatok, előterjesztéseket,

e) szociális intézmények vezető állású dolgozói, valamint a háziorvosok pályázatával, kinevezésével, munkaviszonyával kapcsolatos testületi előterjesztéseket,

f) az intézmények SZMSZ-t,

g) a település közbiztonságával, valamint a bűnmegelőzéssel kapcsolatos ügyekben készült előterjesztéseket, a testületi döntések előkészítését,

h) az intézményvezetői pályázati kiírásokat és a benyújtott pályázatokat,

i) Képviselő-testület elé kerülő, hatáskörébe tartozó témákban készült beszámolókat, tájékoztatókat,

j) a város térségi érdekeit, fejlesztését célzó programokat, a különböző szervekkel megkötött együttműködési megállapodásokat,

k) a képviselő-testület rendelkezésére álló fejlesztési és működtetési források elosztását.

(3) Figyelemmel kíséri:

a) a szociális és egészségügyi intézmények szakmai munkáját,

b) a lakosság egészségügyi és szociális ellátását érintő döntések végrehajtását,

c) az ágazatilag feladatkörébe tartozó intézmények átfogó ellenőrzéséről készült jelentéseket, jegyzőkönyveket, az intézmények szakmai ellenőrzése során a feladatkörébe tartozó megállapításokat, a meghatározott feladatok végrehajtását,

d) a Képviselő-testületi határozatok végrehajtását,

e) az intézmények működését szabályozó előírások, normatívák érvényesülését,

f) a tanulók és az intézményekben dolgozók élet- és munkakörülményeit,

g) a feladatkörébe tartozó intézményeket érintő pályázatok, s ahhoz segítséget nyújt,

h) a város intézményeibe folyó gyermek- és ifjúságvédelmi, egészségnevelő munkát (drog prevenció), környezetvédelemre nevelő, pályaválasztó, biztonsági (közlekedés, baleset, bűnmegelőzés stb) tevékenységet,

i) a családsegítő szolgálat gyermekeket érintő szabadidős programjait,

j) a szociálisan rossz helyzetben lévő gyermekes családok helyzetét, támogatásukat, különös tekintettel a szociálisan rossz helyzetben lévő nagycsaládosokra,

k) nemzeti ünnepségeket aktívan segíti, kiemelten a lokálpatriotizmus.

(4) Kapcsolatot tart:

a) szakmai szervezetekkel,

b) karitatív szervezetekkel, egyesületekkel,

c) a társulásokkal, a társulások felé javaslatot tehet a megfelelő intézkedések megtétele érdekében,

d) a bűnmegelőzést elősegítő szervekkel, civil szervezetekkel.

(5) Javasolja, döntésre előterjeszti a Képviselő-testületnek:

a) a feladatkörébe tartozó területeket érintő pályázatokat,

b) a képviselő-testület munkatervére tett elképzeléseket.

(6) Feladatkörébe tartozik:

a) a szociális és egészségügyi intézmények napirendi pontjait érintő véleményezési jogkör.

28. § Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság feladatai:

(1) Közreműködik:

a) az önkormányzat gazdasági programjának, továbbá szociális és egészségügyi tervek kidolgozásában,

b) a bizottság feladatkörét érintő testületi előterjesztések előkészítésében,

c) a képviselő-testület közbiztonsággal és bűnmegelőzéssel kapcsolatos döntéseinek végrehajtásában.

(2) Véleményezi:

a) a feladatkörét érintő rendelet-tervezeteket, rendelet alkotását, módosítását kezdeményezheti,

b) a rendelet-tervezetből a bizottság feladatkörét érintő javaslatokat,

c) előterjesztéseket,

d) az intézmények SZMSZ-t,

e) a település közbiztonságával, valamint a bűnmegelőzéssel kapcsolatos ügyekben készült előterjesztéseket, a testületi döntések előkészítését,

f) az intézményvezetői pályázati kiírásokat és a benyújtott pályázatokat,

g) a képviselő-testület elé kerülő, hatáskörébe tartozó témákban készült beszámolókat, tájékoztatókat, rendelet-tervezeteket.

h) az óvoda továbbképzési programját, valamint az Emődi Művelődési Ház és Könyvtár kulturális tevékenységét,

i) a köznevelési, közművelődési intézmények alapítását, megszüntetését, átszervezését,

j) a köznevelési, művelődési, közművelődési intézményvezetők kinevezését, felmentését,

k) a város térségi érdekeit, fejlesztését célzó programokat, a különböző szervekkel megkötött együttműködési megállapodásokat,

l) a városi sportélet fejlesztésével összefüggő intézkedéseket (sportegyesület, DSE, tömegsport),

m) a képviselő-testület rendelkezésére álló fejlesztési és működési források elosztását (javaslatot tesz),

n) az önkormányzat költségvetésének neveléssel, művelődéssel és sporttevékenységgel összefüggő részét.

(3) Figyelemmel kíséri:

a) az ágazatilag feladatkörébe tartozó intézmények átfogó ellenőrzéséről készült jelentéseket, jegyzőkönyveket, az intézmények szakmai ellenőrzése során a feladatkörébe tartozó megállapításokat, a meghatározott feladatok végrehajtását,

b) a nevelés, közművelődés és kulturális, valamint sporttevékenységgel kapcsolatos teendőket,

c) az óvodai, iskolai és a városi sporttevékenységeket, javaslatot tesznek annak fejlesztésére,

d) a képviselő-testületi határozatok végrehajtását,

e) az intézmények működését szabályozó előírások, normatívák érvényesülését,

f) a város lakosságának, az oktatásra, nevelésre, a kultúrára, a sportra kiterjedő elvárásait, véleményalkotást, javaslatait,

g) a tanulók és az intézményekben dolgozók élet- és munkakörülményeit,

h) a feladatkörébe tartozó intézményeket érintő pályázatokat, s ahhoz segítséget nyújt,

i) az Emődi Művelődéi Ház és Könyvtár rendezvényeit,

j) a roma tanulók felzárkóztatását szolgáló foglalkoztatásokat,

k) a gyermekek, a tanulók, a szülők és a pedagógusok jogainak, kötelezettségeinek érvényesülését (köznevelési törvényben foglaltak szerint,

l) a város intézményeiben folyó gyermek- és ifjúságvédelmi, egészségnövelő munkát (drog prevenció), környezetvédelemre nevelő, pályaválasztó, biztonsági (közlekedés, baleset, bűnmegelőzés stb.) tevékenységeket,

m) a gyermekek és az ifjak kulturális, szórakozási lehetőségeit, módjait (a középiskolásokat érintő nyári rendezvényeket),

n) a családsegítő szolgálat gyermekeket érintő szabadidős programjait,

o) a szociálisan rossz helyzetben lévő gyermekes családok helyzetét, támogatásukat, különös tekintettel a szociálisan rossz helyzetben lévő nagycsaládosokra,

p) a város gyermek-és ifjúsági, sport és vallási rendezvényeit, ezen lehetőség szerint képviselteti magát,

q) nemzeti ünnepségeket aktívan segíti, kiemelten a lokálpatriotizmus és a magyarságtudat erősítését.

(4) Kapcsolatot tart:

a) szakmai szervezetekkel,

b) karitatív szervezetekkel, egyesületekkel,

c) a társulásokkal, a társulások felé javaslatot tehet a megfelelő intézkedések megtétele érdekében,

d) a bűnmegelőzést elősegítő szervekkel, civil szervezetekkel,

e) a megyei önkormányzat művelődési, köznevelési és sport bizottságaival,

f) a szomszédos települések iskoláival, ahol a kihelyezett művészeti és zenetagozat működik.

(5) Javasolja, döntésre előterjeszti a Képviselő-testületnek:

a) a köznevelés, közművelődés és sport jövőbeli fejlesztésére, módosítására vonatkozó elképzeléseket,

b) a feladatkörébe tartozó területeket érintő pályázatokat,

c) a képviselő-testület munkatervére tett elképzeléseit.

(6) Feladatkörébe tartozik:

a) az Emődi Gyermekálom Óvoda és Bölcsőde,

b) az Emődi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola,

c) a Reményi Ede Alapfokú Művészeti Iskola,

d) az Emődi Művelődési Ház és Könyvtár,

e) és az Egyesületek napirendi pontjait érintő véleményezési jogkör.

29. § A Településfejlesztési Bizottság feladata:

(1) Véleményezi:

a) az önkormányzati vagyon változására, forgalmára vonatkozó javaslatokat,

b) az önkormányzati vagyon vállalkozásba történő bevitelével kapcsolatos javaslatokat,

c) versenytárgyalások előkészítésére és bonyolítására vonatkozó előterjesztéseket,

d) önkormányzati intézmények, gazdasági társaságok alapítását, átszervezését, megszüntetését,

e) az önkormányzat gazdálkodását, vállalkozását, településfejlesztését, környezetvédelmét, kommunális ellátást érintő előterjesztéseket, javaslatokat,

f) az önkormányzati földek hasznosítására vonatkozó ügyeket,

g) településrendezési eszközök:

a) Településszerkezeti terv

b) Szabályozási terv

h) Helyi Építési Szabályzat módosításait,

i) a feladatkörét érintő rendelet-tervezeteket,

j) a Településképi Arculati Kézikönyv tervezetét,

k) a beruházási célok településfejlesztési és rendezési szempontból.

(2) Közreműködik:

a) településfejlesztési tervek, környezetvédelmi koncepciók kidolgozásában,

b) telekárak kialakításában,

c) a bérbe adott földek bérleti díjának kialakításában,

d) lakbérek, és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérleti díjának kialakításában,

e) részt vesz a költségvetés összeállításában.

(3) Figyelemmel kíséri:

a) a településen működő vállalkozások helyzetét,

b) az önkormányzati vagyon hasznosítását,

c) a helyi adóztatás gazdasági hatásait,

d) a település gazdasági adottságait,

e) az önkormányzati beruházásokat.

(4) Javaslatot tesz:

a) a költségvetési rendeletben az út-, közterület és közműfejlesztések sorrendiségére, rangsorolja azokat,

b) építésre bevonandó területek sorrendiségére,

c) közúti és önkormányzati utak forgalomtechnikai fejlesztéseire.

30. § Ügyrendi Bizottság feladatai:

(1) A Bizottság általános feladatai:

a) figyelemmel kíséri a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezéseit, hatályosulását, indokolt esetben intézkedést kezdeményez,

b) részt vesz a vagyonnyilatkozat tételi eljárások lefolytatásában,

c) kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezéseket,

d) részt vesz a képviselő-testület éves munkatervének elkészítésében,

e) lebonyolítja a titkos szavazást.

(2) Önkormányzati rendelet alkotás körében:

a) közreműködik az önkormányzati rendelet-tervezetek elkészítésében, illetve véleményezi azokat,

b) javaslatot tesz önkormányzati rendelet alkotására, felülvizsgálatára, hatályon kívül helyezésére,

c) figyelemmel kíséri, hogy az önkormányzati rendeletek az Európai Unió-s normákkal összhangban legyenek.

(3) Véleményezési jogot gyakorol:

a) az Alkotmány Bíróságnál történő eljárás kezdeményezésével kapcsolatban.

(4) Előzetesen véleményezi:

a) a vezetői megbízatásra vonatkozó pályázatok kiírását,

b) a beérkezett pályázatok kiírásnak való megfelelősségét,

c) az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére vonatkozó pályázati kiírást,

d) az önkormányzat együttműködési megállapodás tervezeteit,

e) az önkormányzat alapítványhoz vagy egyesülethez való csatlakozását,

f) a rendőrkapitány tájékoztatóját a közlekedésrendészeti és közbiztonsági tevékenységről.

(5) Javaslatot tesz:

a) Lakossági fórumok rendezésére.

b) Testvérvárosi kapcsolatok kialakítására.

c) Önkormányzati intézmények alapítására, átszervezésére, megszüntetésére.

d) A testületet illető – munkáltatói joggal összefüggő döntésre.

IV. Fejezet

Közmeghallgatás

31. § (1) A képviselő-testület évente egy esetben közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az ismertetésre kerülő tárgykörökről a rendezvény előtt 15 nappal tájékoztatni kell a lakosságot.

V. Fejezet

1. Az önkormányzat vagyona

32. § A képviselő-testület az önkormányzati vagyontárgyak számbavételére, elidegenítésére, megterhelésére, vállalkozásba vitelére, illetőleg más célú hasznosítására önálló rendeltet alkot.

2. Az önkormányzat költségvetése

33. § A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik.

a) Az első forduló főbb elemei:

- a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának figyelembevétele
- az önkormányzatok részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérése.
b) A második forduló főbb elemei:
- a munkaértekezletet követően a képviselő-testület megtárgyalja a költségvetési rendelet-tervezetét

3. Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése

34. § A saját intézmények pénzügyi ellenőrzésér a Polgármesteri Hivatal, valamint Takács Gyula egyéni vállalkozó (3525 Miskolc, Sellő u. 23.) látja el.

VI. Fejezet

Záró rendelkezések

35. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével hatályát veszti a 8/2014. (X.29.), a 3/2016. (IV.12.), valamint a 10/2016. (VIII.26.) önkormányzati rendeletek.

1. melléklet a 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelethez

Törzskönyvi alany azonosító adatai:
Megnevezés: Emődi Polgármesteri Hivatal
Cím: 3432 Emőd, Kossuth tér 1.
Törzskönyvi azonosító szám: 348562
Adószám: 15348568-2-05
KSH Statisztikai számjel: 15348568-8411-325-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 1979.07.29.
Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
Kormányzati funkció:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
083030 Egyéb kiadói tevékenység
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
Megnevezés: Emődi Gyermekálom Óvoda és Bölcsőde
Cím: 3432 Emőd, Geleji utca 21.
Törzskönyvi azonosító szám: 668275
Adószám: 16673667-1-05
KSH Statisztikai számjel: 16673667-8510-322-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2002.01.01.
OM azonosító: 028725
Államháztartási szakágazat: 851020 Óvodai nevelés
Kormányzati funkció:
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai
feladatai
091130 Nemzetiségi óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
104031 Gyermekek bölcsődei ellátása
104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
Megnevezés: Emőd Város Városgondnokság
Cím: 3432 Emőd, Hunyadi utca 27-29.
Törzskönyvi azonosító szám: 438395
Adószám: 15438391-2-05
KSH Statisztikai számjel: 15438391-8411-322-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 1980.04.15.
Államháztartási szakágazat: 841117 Kormányzati és önkormányzati intézmények ellátó, kisegítő szolgálatai
Kormányzati funkció:
013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak, üzemeltetése, fenntartása
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
063010 Vízügyi igazgatás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelés tevékenység és támogatása
081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
091250 Alapfogú művészetoktatással összefüggő működtetési feladatok
092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
102031 Idősek nappali ellátása
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
107051 Szociális érkeztetés
Megnevezés: Emődi Idősek Klubja
Cím: 3432 Emőd, Kossuth utca 97.
Törzskönyvi azonosító szám: 668307
Adószám: 16673698-1-05
KSH Statisztikai számjel: 16673698-8810-322-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2002.01.01.
Államháztartási szakágazat: 881000 Idősek, fogyatékosok szociális ellátása bentlakás nélkül
Kormányzati funkció:
102031 Idősek nappali ellátása
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
Megnevezés: Emődi Művelődési Ház és Könyvtár
Cím: 3432 Emőd, Hunyadi utca 27-29.
Törzskönyvi azonosító szám: 668318
Adószám: 16673708-1-05
KSH Statisztikai számjel: 16673708-9101-322-05
Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2002.01.01.
Államháztartási szakágazat: 910100 Könyvtári, levéltári tevékenység
Kormányzati funkció:
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

2. melléklet a 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelethez

A polgármesterre átruházott hatáskörök

1. Dönt az önkormányzat címer és zászló használatának engedélyezéséről

2. Dönt a közterület filmforgatási célú használatáról

3. A Képviselő-testület által szövegszerűen elfogadott szerződések aláírása.

4. Képviselő-testület szerződéskötésről szóló döntése alapján, amennyiben a Képviselő-testület a szerződést nem szövegszerűen fogadta el, az önkormányzati határozat keretei között a szerződés szövegének megállapítása, elfogadása, a szerződés aláírása,

5. Az Önkormányzat vagyonának, továbbá jogos érdekeinek védelme céljából szerződés felbontására, vagy megszüntetésére irányuló jognyilatkozatok megtétele, az Önkormányzat igényeinek érvényesítését célzó jognyilatkozatok kiadása,

6. Az 200.000 forint egyedi könyvszerinti bruttó értéket meg nem haladó tárgyi eszközök értékesítésének jóváhagyása (az ingatlanok kivételével),

7. Az 200.000 forint egyedi könyvszerinti bruttó értéket meg nem haladó tárgyi eszközök (az ingatlanok kivételével) selejtezésének jóváhagyása,

8. Az 200.000 forint összeghatárt meg nem haladó, polgári jogi jogviszonyból származó követelés elengedésére,

9. Az egy évet meg nem haladó részletfizetés vagy fizetési halasztás engedélyezésére és ehhez kapcsolódóan a kamat, illetve költség címén fennálló követelések elengedésére,

10. Az egy évet meg nem haladó futamidejű értékpapír vásárlás

11. A 2 év időtartamot meghaladó, de az 5 év időtartamot meg nem haladó idejű bérleti szerződés megkötéséhez (vagyonkezelői jog gyakorlása estén is) a Polgármester hozzájárulása szükséges.

12. A nem kizárólag Emőd Önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társaságban az Önkormányzatot a Polgármester képviseli.

13. Közterület-használati engedély kiadása

14. Tulajdonosi hozzájárulást ad nyomvonalas létesítmények elhelyezéséhez önkormányzati tulajdonú ingatlanok tekintetében.

15. A közlekedés résztvevőit tájékoztatja a közlekedés biztonságát és zavartalanságát, jelentősen befolyásoló körülményekről.

16. Útcsatlakozás létesítéséhez hozzájárul. A hozzájárulás megadásáról vagy megtagadásáról a kérelem benyújtásától számított 21 napon belül köteles nyilatkozni. Ez a határidő indokolt esetben legfeljebb 21 nappal meghosszabbítható, melyről a kérelmezőt az eredeti határidő lejárta előtt értesíteni kell.

17. Hozzájárul a közút nem közlekedési célú igénybevételéhez. A hozzájárulást megtagadja, ha a tervezett igénybevétel a közút állagának jelentős romlásával, a közúti forgalom biztonságának súlyos sérelmével vagy veszélyeztetésével járna, és az az igénybevétel feltételeinek meghatározásával sem hárítható el, illetve ha a fenntartási, üzemeltetési feladatok ellátást, hálózatfejlesztési és korszerűsítési tervek, programok végrehajtását veszélyezteti.

18. Hozzájárul a közút műtárgyának minősülő árokba, csatornába vagy más vízelvezető létesítménybe a közút területén kívüli területekről származó vizeket bevezetéséhez.

19. Lakáscélú támogatás biztosítására bejegyzett jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom ranghelycseréjéhez hozzájárul.

20. Településképi követelményekről tájékoztatást ad.

21. Településképi véleményezési eljárást lefolytatja.

22. Településképi bejelentési eljárást lefolytatja.

23. Dönt a temetési támogatásról.

24. Dönt az iskolakezdési támogatásról.

25. Dönt a gyermekétkeztetési támogatásról.

26. Dönt a gyermekek természetbeni juttatásairól.

27. Dönt az időskorúak támogatásáról.

28. Dönt a rendkívüli települési támogatásról.

29. Dönt a köztemetésről.

3. melléklet a 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelethez

A jegyzőre átruházott hatáskörök

1. Dönt a lakhatási támogatásról.

1. függelék a 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelethez

A település főbb adatai

A település 2001. július 1-től Város. Közigazgatási területe 4928 ha.
Emőd, Borsod-Abaúj-Zemplén megye dél-nyugati részén fekszik, közigazgatási határai:
Északról: Harsány, Bükkaranyos
Keletről: Hejőkeresztúr, Nyékládháza és Hejőszalonta
Délről: Hejőpapi, Igrici és Mezőcsát
Nyugatról: Csincse és Vatta
A településhez tartozik:
Istvánmajor egyéb belterület és Adorján-tanya külterület.
A települést a 3. sz. országos főközlekedési úttól északra változatos domborzati viszonyok, attól délre alföldies területi viszonyok jellemzik.
A település az országos közúti és vasúthálózathoz jelenleg is közvetlenül kapcsolódik a 3. sz. országos főközlekedési út és a Budapest-Miskolc közötti vasútvonal révén. Az M 3-as és M 30-as autópálya megépítésével jelentős közlekedési csomópont lett.
A jó vasúti és közúti kapcsolat nagy mozgásteret biztosít a település lakóinak.
A helyi természeti adottságok a Bükk déli lejtőjének nyúlványán a szőlő- és gyümölcstermesztésre, az Alföld északi területének jó minőségű földje a gabonatermesztésre kiváló lehetőséget biztosít.
A város állandó lakóinak száma: 5012 fő (2017. január 1-jei állapot)
Mivel nagyobb ipari létesítmény nem található a városban, jelentős az ingázók száma.
A várost családi házas beépítés jellemzi teljes körű infrastruktúrával (víz, szennyvíz, gáz).
Belterületi úthálózatának hossza 36 km.
Várossá válása óta megnőtt Emőd térségi szerepe, többféle szolgáltatást nyújt (okmányiroda, gyámhivatal, rendőrség, orvosi ügyelet, zeneiskola) a környező településeknek.
Emőd Város Önkormányzat intézményei:
Emődi Polgármesteri Hivatal gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv
Emőd Város Városgondnoksága gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv
Emődi Gyermekálom Óvoda és Bölcsőde gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv
Emődi Idősek Klubja gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv
Emődi Művelődési Ház és Könyvtár gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv

2. függelék a 3. melléklethez a 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelethez

Polgármester, alpolgármester, önkormányzati képviselők névsora

Polgármester
Fekete Tibor Emőd, Szegfű u. 8

Alpolgármester

Kazárné Kalber Nikolett Emőd, Petőfi u. 57.

Települési képviselők

Barna Zsolt Emőd, Széchenyi u. 19.
Fehérvári Tamás Emőd, Pincesor u. 31.
Kovács Géza Emőd, Kossuth u. 2/5
Kósa Lajos Emőd, Ady Endre u. 27.
Lapostyánné Dányi Katalin Emőd, Tompa u. 16.
Poráczki András Emőd, Pincesor u. 47.
Szűcs László Emőd, Bartók B. u. 6.

3. függelék a 3. melléklethez a 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelethez

Képviselő-testület állandó bizottságainak névsora
1. Pénzügyi Bizottság
elnöke: Kovács Géza települési képviselő
tagjai: Szűcs László, Barna Zsolt települési képviselők
külső tagjai: Turi Róbert Emőd, Akác u. 7. sz.
Záhorszki Miklósné Emőd, Ady E. u. 4. sz.
2. Szociális és Egészségügyi Bizottság
elnöke: Barna Zsolt települési képviselő
tagjai: Poráczki András, Kovács Géza települési képviselők
külső tagjai: Tóth Csilla Emőd, Petőfi u. 6. sz.
Veres Péter Emőd, Dózsa Gy. u. 33. sz.
3. Oktatási, Ifjúsági és Sport Bizottság
elnöke: Szűcs László települési képviselő
tagjai: Lapostyánné Dányi Katalin, Kovács Géza települési képviselők
külső tagjai: Ludman Csaba Emőd, Kodály Z. u. 30. sz.
Kovács Nándor Emőd, Patak u. 47. sz.
4. Településfejlesztési Bizottság
elnöke: Lapostyánné Dányi Katalin települési képviselő
tagjai: Poráczki András, Kósa Lajos települési képviselők
külső tagjai: Bódi Csaba Emőd, Lévai u. 19. sz.
Bernáth Mihály Emőd, Rákóczi u 23. sz.
5. Ügyrendi Bizottság
elnöke: Kósa Lajos települési képviselő
tagja: Fehérvári Tamás települési képviselő
külső tagja: Dr. Gönczi István Emőd, Lévai u. 27/1. sz.

4. függelék a 3. melléklethez a 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelethez

Önkormányzat Kormányzati funkciókódok
Kormányzati
funkció Kormányzati funkció elnevezése
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános
igazgatási tevékenysége
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos
feladatok
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb
Szolgáltatások
013390 Egyéb kiegészítő szolgáltatások
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatás
081043 Iskolai-diák sport-tevékenység és támogatása
104042 Gyermekjóléti szolgáltatások
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107052 Házi segítségnyújtás
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

5. függelék a 3. melléklethez a 3/2018. (II. 23.) önkormányzati rendelethez

Emőd Város Önkormányzat az alábbi társulások tagja:
1.) Onga és Társult Települések Szociális és Gyermekjóléti Társulása
2.) Emődi Agglomeráció Szennyvíztisztító Fejlesztési Önkormányzati Társulás
3.) Nyékládháza és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulás
4.) Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás