Salgótarján Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018. (II.22.) önkormányzati rendelete

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 02. 23- 2018. 03. 12

Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) 2018. évi költségvetéséről a következő rendeletet alkotja:


Első fejezet

A költségvetés kiadásainak és bevételeinek főösszege,

a hiány mértéke és finanszírozásának módja


1. §


(1)  A Közgyűlés a 2018. évi önkormányzati költségvetés

a) kiadási főösszegét                                                    16 296 607 524 forintban

b) bevételi főösszegét                                                    10 813 389 910 forintban

c) hitellel és az előző évi maradvánnyal fedezett hiányát     5 483 217 614 forintban

állapítja meg.


(2)  A Közgyűlés a pénzügyi műveletekkel csökkentett 2018. évi önkormányzati költségvetés

a) kiadásait                                                                16 159 073 338 forintban

b) bevételeit                                                                15 577 705 107 forintban

állapítja meg.


2. §


A Közgyűlés a 1.§ (1) bekezdés c) pontjában meghatározott hiány

a) belső finanszírozását a költségvetés

1. működési szektorában előző évi maradványból           1 170 056 217 forint

2. felhalmozási szektorában előző évi maradványból       3 594 258 980 forint

b) külső finanszírozását a felhalmozási szektorban  hosszú

    lejáratú hitelforrásból                                                          718 902 417 forint

összegben jóváhagyja.


3. §


(1) A Közgyűlés a költségvetési címrendet a (2) – (4) bekezdések alapján állapítja meg.


(2) A Közgyűlés által irányított költségvetési szervek – külön-külön – alkotnak egy-egy címet. Ennek felsorolását az 1. melléklet I. és II. fejezete tartalmazza.


(3) A rendelet 1. mellékletének III. fejezete szerint az Önkormányzat önálló címet alkot.


(4) A fejezeti kezelésű előirányzatok külön címet alkotnak.


4. §


(1) A 1.§ (1) bekezdésében megállapított kiadási és bevételi főösszegeknek a költségvetési fejezetek, címek, alcímek, előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti – a belső és külső tételeket tartalmazó – részletezését az 1. melléklet tartalmazza.


(2) A beruházási és felújítási kiadások, a felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülre, valamint felhalmozási célú pénzeszközátadások államháztartáson kívülre részletezését a 2. melléklet tartalmazza.


(3) Az önkormányzati költségvetés mérlegét a Közgyűlés a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.


Második fejezet

A költségvetés egyes előirányzatainak megállapításával,

teljesítésével, illetőleg felhasználásával kapcsolatos rendelkezések


5. §


(1) A Közgyűlés az önkormányzati költségvetés 1.§ (1) bekezdés a) pontjában jóváhagyott kiadásaiból (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 11. cím)

általános tartalékként                                                                          20.000.000 forintot

különít el.


(2) A Közgyűlés az önkormányzati költségvetés 1.§. (1) bekezdés a) pontjában jóváhagyott kiadásából

működési célú céltartalékként                                                             62 427 494 forintot

felhalmozási célú céltartalékként                                                      186 611 924 forintot

különít el az 1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 12. cím kiemelt előirányzatai alapján meghatározott célokra.


6. §


(1) A költségvetési szerv a használatában lévő és feladatai ellátásához átmenetileg nem hasznosított 25.000.000 forint forgalmi értéket el nem érő ingatlanokat, ingatlanrészeket – amennyiben jogszabály másképpen nem rendelkezik – 6.000.000 forint éves bruttó bérleti díj bevétel felett a polgármester előzetes jóváhagyásával hasznosíthatja.

Az egy évet meghaladó bérbeadáshoz a polgármester előzetes hozzájárulása szükséges.


(2) A költségvetési szerv, a használatában lévő és feladatai ellátásához feleslegessé váló 25.000.000 forint forgalmi értéket el nem érő gépeket, berendezéseket, felszereléseket, járműveket, 5.000.000 forint forgalmi érték felett a polgármester előzetes jóváhagyását követően értékesítheti.


7. §


Ha valamely vagyonról a költségvetési szerv javára lemondtak, ezt a lemondásban megnevezett költségvetési szerv csak akkor fogadhatja el, ha képes az azzal járó kötelezettségek teljesítésére.


8. §


A Csarnok- és Piacigazgatóság 5.000.000 forintot köteles befizetni a bevételeiből az önkormányzati költségvetés javára.

Az első félévre esedékes 2.500.000 forint befizetési kötelezettséget 2018. július 31. napjáig, a második félévre esedékes 2.500.000 ezer forint kötelezettséget 2018. december 20. napjáig kell teljesítenie.


9. §


(1) A Közgyűlés a Környezetvédelmi Alap költségvetését – bevételeit és kiadásait – jogcímenként a 4 melléklet szerint állapítja meg.


(2) A Környezetvédelmi Alap gazdálkodása során a jogcímek közötti átcsoportosítást a Környezetvédelmi Alapról szóló 5/1994. (I.31.) Ör. számú rendelet szabályozza.


Harmadik fejezet

A költségvetés és az önkormányzati alrendszeren kívüli

szervezetek kapcsolata


10. §


(1) A Salgótarjáni Közművelődési Nonprofit Kft-n keresztül ellátandó feladatok végrehajtásának támogatása a társasággal kötendő támogatási szerződés szerint történik, figyelemmel e rendelet hatálybalépése előtti időszakban már folyósított támogatásra is. (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 4. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 10. kiemelt előirányzaton belül meghatározva)


(2) A Salgótarján Foglalkoztatási Nonprofit Kft-n keresztül ellátandó feladatok végrehajtásának támogatása a társasággal kötendő megállapodás szerint történik, figyelemmel e rendelet hatálybalépése előtti időszakban már folyósított összegre is. (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 10. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 10. kiemelt előirányzaton belül meghatározva)


(3) A VGÜ Salgótarjáni Hulladékgazdálkodási és Városüzemeltetési Nonprofit Kft–n keresztül ellátandó feladatok támogatása a társasággal kötendő megállapodás szerint történik a III. Helyi önkormányzat fejezet 1. cím 1. alcím, 1 előirányzat csoport, 10. kiemelt előirányzat  terhére.


(4) Az (1)-(3) bekezdésben meghatározott társaságok támogatásának folyósítását – 2018. évre érvényes megállapodás hiányában – e rendelet hatálybalépését követően a megállapodás aláírásáig fel kell függeszteni.


11. §


A Salgótarjáni Néptáncművészetért Közalapítvány támogatására a közalapítvánnyal kötött támogatási megállapodás alapján kerül sor, figyelemmel e rendelet hatálybalépése előtti időszakban már folyósított összegre is. (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 4. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 10. kiemelt előirányzaton belül meghatározva)

A Közalapítvány támogatását – 2018. évre szóló finanszírozási megállapodás hiányában – a megállapodás megkötéséig fel kell függeszteni.


12. §


(1) Az általános tartalék, a közművelődési feladatok, sportfeladatok, civil feladatok, ifjúsági feladatok, oktatási feladatok, szociális-egészségügyi feladatok központosított előirányzatai terhére önkormányzaton kívülre pénzügyi támogatást folyósítani csak gazdálkodó szervezet részére és konkrét feladatot, valamint a számadási kötelezettséget előíró megállapodás alapján lehet.


(2) A pénzügyi támogatás addig nem folyósítható, amíg a kedvezményezettnek az Önkormányzat, vagy az önkormányzat 100%-os tulajdonában lévő gazdasági társasága felé lejárt tartozása van, illetve ameddig a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról a megállapodásban előírt számadási kötelezettséget nem vagy nem megfelelő módon teljesítette.


13. §


(1) Az önkormányzat által vállalt kezesség vagy garancia vállalás ellenértéke a kezességgel vagy garanciával biztosított kötelezettség összegének évi 4,0%-a, amely a kezesség vagy garancia vállalásakor esedékes és a kezességgel vagy garanciával biztosított kötelezettségnek a kezesség vagy garancia elvállalásakori mértékéhez igazodik.


(2) A kezesség vagy garancia beváltása esetén, azt követően a polgármester – a tartozás eredeti kötelezettjének adatszolgáltatása alapján – köteles a Közgyűlésnek tételesen beszámolni a kezesség vagy garancia beváltásának szükségességéről és annak nagyságáról, és javaslatot tenni az önkormányzati költségvetésből kifizetett összeg behajtása érdekében teendő intézkedésekre.


Negyedik fejezet

A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések


14. §


(1) A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert, hogy a 11. mellékletben megjelölt felhalmozási célokra, legfeljebb 718 902 417 forint összeghatárig, fejlesztési hitelt vegyen igénybe, illetve fejlesztési hitelfelvételre irányuló szerződést kössön.


(2) A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert a költségvetési évben jelentkező likviditási feszültségek feloldása érdekében 500.000.000 forint összegű többcélú hitelkeret fenntartására, és e hitelkeret terhére a folyószámla-hitel lehívására irányuló jognyilatkozatok megtételére.


(3) A Közgyűlés a tárgyévben az Önkormányzat számláin lévő átmenetileg szabad pénzeszközei terhére – tárgyéven belüli visszaváltási kötelezettséggel - állampapír vásárlást illetve betétként való lekötést hagy jóvá, figyelemmel az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.)  95/A. §-ára, valamint az önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodás rendjéről szóló 23/2013. (IV.25.) Ör. rendelet 13. §-ának, és 15. §-ának (a továbbiakban: Vagyonrendelet) rendelkezéseire. A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert a kötvény vásárlással és visszavásárlással, valamint lekötéssel kapcsolatos jognyilatkozatok megtételére.


15. §


(1) A Közgyűlés az 5.§ (1) bekezdésében jóváhagyott általános tartalékkal való rendelkezési és előirányzat-átcsoportosítási jogát – alapítványi forrás átadása kivételével – a polgármesterre átruházza. A polgármester e jogosítványát a következő korlátozás mellett gyakorolhatja:

a) Az első félévben az általános tartalék legfeljebb 40%-a használható fel. Ezt meghaladó felhasználáshoz a Közgyűlés jóváhagyása szükséges.

b) Az általános tartalék terhére csak a tárgyévben, a tárgyévi teljesítéssel vállalható kötelezettség.


(2) A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert a III. fejezet 14, 15 és 16 címszám alatt nevesített projekteken belül a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításra.


(3) A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert az alábbi költségvetési célelőirányzatokon belül – alapítványi forrás átadása kivételével – a rendelkezési és előirányzat-átcsoportosítási jog gyakorlására:

a) közművelődési feladatok előirányzat (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 4. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoporton belül),

b) sportfeladatok előirányzat (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 5. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoporton belül),

c) civil feladatok előirányzat (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 6. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoporton belül),

d) ifjúsági feladatok előirányzat (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 7. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoporton belül),

e) oktatási feladatok előirányzat (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 9. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoporton belül)


(4) Az (1) és (3) bekezdés alapján hozott döntések a későbbi évekre áthúzódó kiadási kötelezettséget nem okozhatnak, ilyen jellegű kötelezettség nem vállalható.


(5) A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert előirányzat-átcsoportosításra a fordított ÁFA fizetési kötelezettség esetén, a 2. mellékletben meghatározott felhalmozási költségvetés előirányzat-csoportból a működési előirányzat-csoportba, az érintett előirányzat terhére fizetendő ÁFA összegének mértékéig.


(6) Az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap által az Önkormányzat részére év közben biztosított felhasználási kötöttségű előirányzat – alapítványi forrás átadása kivételével – már e rendelet módosítását megelőzően felhasználható. Ezzel kapcsolatban a Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert a rendelkezési és előirányzat-módosítási jog gyakorlására.

A Közgyűlés szükség szerint, de legkésőbb a költségvetési szervek számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt e rendelet ennek megfelelő módosításáról.


16. §


(1) A költségvetési gazdálkodás – jogszabály eltérő rendelkezéseinek hiányában – a költségvetési bevételek beszedésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát foglalja magába. A kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötelezettséggel.

A bevételi előirányzatok túlteljesítése nem jár előirányzat-módosítási kötelezettséggel, a költségvetési bevételek tervezettől történő elmaradása esetén azonban azokat csökkenteni kell.


(2) A költségvetés végrehajtása során tárgyévi fizetési kötelezettség a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig – a saját bevételek teljesülési ütemére figyelemmel – vállalható, és kifizetések is ezen összeghatárig rendelhetők el, kivéve a jogszabályon, bírósági, illetve államigazgatási jogerős határozatokon alapuló kötelezettségek és járandóságok teljesítését.


(3) Az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek nevében,

a) dologi kiadás előirányzat felhasználása során, június-augusztus hónapokban készletbeszerzésre, karbantartásra, szolgáltatásvásárlásra, 1.000.000 forint bruttó összeget meghaladóan,

b) felújítási, beruházási előirányzat felhasználás során, június-augusztus hónapokban, 1.000.000 forint bruttó összeget meghaladóan

kötelezettséget vállalni csak szeptember 17. napját követő fizetési határidő kikötésével lehet.

Ez a rendelkezés nem vonatkozik azokra az esetekre, amikor az előirányzat felhasználására irányuló kötelezettségvállalás 100%-ban pályázati forrásból finanszírozott, vagy az érintett forrás a kiadás fedezetére címzetten elkülönített önkormányzati számlán rendelkezésre áll.


17. §


Az önkormányzatot megillető követelés részletekben történő megfizetésének engedélyezéséről valamint követelésről való lemondásról a Vagyonrendelet 35. §-ának rendelkezéseit figyelembe véve

a) 500 ezer forint  forint összeghatárig a polgármester,

b) 500 ezer forint összeghatár felett a Közgyűlés dönt.

Az összeghatárnál az adósonként egy követelésből származó összeget kell figyelembe venni.

Részletfizetés, a körülmények figyelembe vételével polgármesteri hatáskörben legfeljebb 3 évre adható. A Közgyűlés ettől hosszabb időt is megállapíthat. Nemfizetés esetén a tartozás egy összegben lejárttá válik.

A részletfizetésre illetve követelésről lemondásra vonatkozó javaslatot a költségvetési szerv vezetője vagy a gazdasági társaság igazgatója készíti el, figyelemmel az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. Korm. rendeletben és a számvitelről szóló 2000. évi C törvényben a behajthatatlan követelésekre vonatkozó szabályozásra.


18. §


A Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert a központi költségvetési kapcsolatokból származó forrásokról való lemondásra abban az esetben, ha a lemondás feltételei fennállnak és a bevétel csökkenése az önkormányzati költségvetés végrehajtását nem veszélyezteti.


19. §


A 2.§-ban jóváhagyott hitelösszegek igénybevétele esetén az esedékes tőke és kamatköltség fizetéséhez az Önkormányzat mindenkori költségvetésében, minden más kiadást megelőzően, a szükséges forrásokat biztosítani kell.

Ötödik fejezet

Költségvetési szervekre vonatkozó sajátos szabályok


20.§


A Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása által ellátott feladatok végrehajtásának támogatása a társulással kötendő megállapodás szerint történik, figyelemmel e rendelet hatálybalépése előtti időszakban már folyósított összegre is. (1. melléklet III. Helyi önkormányzat fejezet 10. cím 1. alcím 1. előirányzat-csoport 8. kiemelt előirányzaton belül meghatározva) A Társulás támogatását – 2018. évre szóló finanszírozási megállapodás hiányában – a megállapodás megkötéséig a feladatra irányuló kiadások eredeti előirányzatának alapulvételével, havi átlagos ütem nagyságrendjében lehet folyósítani.


21. §


(1) A költségvetési szerv jóváhagyott előirányzatainak változtatása a Közgyűlés hatáskörébe tartozik az alábbi esetekben:

  1. a működési és felhalmozási előirányzatok közötti átcsoportosítás,
  2. a személyi juttatások előirányzatának megemelése,
  3. a tervezettet meghaladó többletbevétel előirányzati rendezése,
  4. maradvány felhasználásának előirányzati rendezése,
  5. az önkormányzat éves költségvetési rendeletében kiemelt kötött előirányzatként meghatározott előirányzatok maradványának rendezése.


(2) A gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv vezetője – az (1) bekezdésben meghatározott keretek között – saját hatáskörben jogosult a kiemelt működési és felhalmozási előirányzatokon belül az előirányzatok között történő átcsoportosításra.


(3) A Salgótarjáni Költségvetési Intézmények Gazdasági Szolgálata (a továbbiakban: KIGSZ) és a hozzárendelt költségvetési szervek előirányzat-változtatásának részletes szabályait a KIGSZ és a hozzárendelt költségvetési szerv között megkötött, a Közgyűlés határozatával jóváhagyott együttműködési megállapodás tartalmazza.


(4) A gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv vezetője a saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásokról 15 napon belül írásban köteles a jegyzőt tájékoztatni.


(5) A költségvetési szervek élelmezési (étkeztetési) feladatainak ellátásához nyújtott költségvetési támogatás felhasználási kötöttségű. Ennek megfelelően az élelmezés kiadási részelőirányzatot elkülönítetten kell vezetni az élelmezéshez kapcsolódó bevétel figyelembevétele mellett.

Az élelmezéshez kapcsolódóan megjelenő ÁFA bevétel vagy maradvány saját hatáskörben nem használható fel.


(6) A költségvetési szerv rendszeresen végzett termékértékesítésnek és szolgáltatásnyújtásnak minősülő tevékenységet csak az önköltségszámítás rendjére vonatkozó belső szabályzat alapján végezhet.


22. §


Az önkormányzati költségvetési szervek saját hatáskörben bankszámlát csak a Kereskedelmi és Hitelbank Zrt-nél nyithatnak.


23. §


Az önkormányzati költségvetésből többlettámogatást eredményező pályázat benyújtása az önkormányzat és a költségvetési szervek által csak a Közgyűlés  jóváhagyásával történhet.


24. §


(1) A kiadások teljesítésekor (a beszerzések, szolgáltatások pénzügyi teljesítésénél) az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 85.§-ára figyelemmel előnyben kell részesíteni a banki utalással vagy a bankkártyával történő fizetési módokat.


(2) A kiadások készpénzben történő teljesítésére az alábbi esetekben igényelhető készpénz felvétele, illetve készpénzes kifizetés a házipénztárból:

a) bér- és bérjellegű kifizetések,

b) készpénzelőleg,

c) belföldi-külföldi kiküldetéseknél útiköltség térítések,

d) saját személygépkocsi közcélú használatáért fizetendő költségtérítés,

e) üzemanyag vásárlással kapcsolatos kiadások, amennyiben az üzemanyagkártyák használata nem lehetséges,

f) helyi és helyközi utazási költségtérítés,

g) karbantartással, működtetéssel kapcsolatos kiadások,

h) készletbeszerzéssel kapcsolatos kiadások,

i) reprezentációs kiadások,

j) jogszabályban meghatározott szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli ellátás,

k) az önkormányzat és az intézmények rendezvényeivel kapcsolatos kiadások,

l) kitűntető címek, díjak,

m) egyéb, nem rendszeresen előforduló céljellegű, jogszabályban meghatározott értékhatár alatti kisösszegű kifizetések,

n) jogcímtől függetlenül 200.000 forint összegig történő egyéb kifizetés.


(3) Az (2) bekezdésben foglalt eseteken túlmenően a házipénztárból csak a polgármester, illetve az intézményvezető egyedi írásbeli engedélye alapján teljesíthető készpénzkifizetés.

Hatodik fejezet

A költségvetéssel kapcsolatos vegyes és átmeneti rendelkezések, rendeletmódosítások


25. §


A gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szervek, illetve a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek elemi költségvetésüket az önkormányzati költségvetés elfogadását követően 2018. év február 28-áig készítik el és küldik meg a polgármester részére jóváhagyás céljából.

A jóváhagyott elemi költségvetésről a Kincstár területileg illetékes szervéhez teljesítendő adatszolgáltatáshoz kapcsolódó dokumentumokat a költségvetési szervek 2018. március 10. napjáig küldik meg a Polgármesteri Hivatal Közgazdasági Irodájára.


26. §


A Közgyűlés a költségvetési szervek 2018. évi engedélyezett létszámát az 5. melléklet szerint hagyja jóvá.


27. §


(1) A Közgyűlés a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait éves megbontásban a 6. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


(2) Az (1) bekezdésben a későbbi évekre jóváhagyott előirányzatokon belül a polgármester kötelezettséget vállalhat.


28. §


A működési és felhalmozási célú bevételek és kiadások 2016-2018. évi tervszámait bemutató mérleget a 7. melléklet tartalmazza.


29. §


A Közgyűlés a Környezetvédelmi Program éves feladattervét a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.


30. §


A Közgyűlés a 2018. év bevételi és kiadási előirányzatainak várható teljesüléséről szóló előirányzat-felhasználási ütemtervet a 9. melléklet szerint tudomásul veszi.


31. §


A költségvetési szerveknél az illetményt, a munkavállalók által meghatározott bankszámlára történő átutalással, bankszámla hiányában postai úton kell folyósítani úgy, hogy a járandóság jóváírása, postai kifizetése – ha jogszabály másként nem rendelkezik – minden hónap ötödik napjáig megtörténjen.


32. §


A Közgyűlés tagjainak, a bizottságok külső tagjainak tiszteletdíját bankszámlára utalással vagy postai úton, minden hónap tizedik napjáig kell folyósítani.


33. §


A Közgyűlés az európai uniós és központi költségvetési támogatásból megvalósuló projektekről szóló tájékoztatót a 3. táblázat szerint tudomásul veszi.


34. §


Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól szóló 353/2011. (XII.30.) Korm. rendelet szerinti önkormányzati saját bevételeket a 10. melléklet tartalmazza.


35. §


(1) A Közgyűlés a hosszúlejáratú hitellel finanszírozható felhalmozási célokat és hitelösszegeket a 11. melléklet szerint határozza meg.


(2) A polgármester a 11. mellékletben meghatározott pénzintézeti forrásfüggő korlátozás alatt álló felhalmozási előirányzatok tekintetében kötelezettséget csak akkor vállalhat, ha ennek fedezetére a pénzintézettel a szerződés aláírásra került.


36. §


(1) A Közgyűlés a köztisztviselői illetményalap mértékét 44700 forintban határozza meg.


(2) A köztisztviselői illetménykiegészítés az egyes köztisztviselő alapilletményének

- felsőfokú végzettségű munkavállalók esetében                                        30%-a,

- középfokú végzettségű munkavállalók esetében                                      10%-a.


(3) A köztisztviselői vezetői pótlék az egyes köztisztviselő alapilletményének

- főosztályvezető-helyettesi szintnek megfelelő vezető alapilletményének    15%-a,

- osztályvezetői szintnek megfelelő vezető alapilletményének                     10%-a.


(4) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 226.§ (7) bekezdése szerint a személyi juttatás kifizetéséhez kapcsolódóan egy foglalkoztatottnak havonta adható bankszámla-hozzájárulás 1.000 forint/hó mértékig adható.


(5) A költségvetési szerv által jutalmazásra (prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre) kifizethető együttes összeg a személyi juttatások előirányzatának 15%-át nem haladhatja meg.


37. §


(1) A Vagyonrendelet 13. §-ának f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az üzleti vagyonnal kapcsolatban a Közgyűlés kizárólagos hatásköre: )

„f) a 15. § h) pontjában foglaltak kivételével részvények, váltók és egyéb értékpapírok névértéken történő megszerzése, elidegenítése, hasznosítása 10 millió forint fölött, továbbá összeghatárra tekintet nélkül a névérték 80%-a alatt,”


(2) A Vagyonrendelet 15. §-a a következő h) ponttal egészül ki:

(Az üzleti vagyonnal kapcsolatban a polgármester hatásköre: )

„h) az Önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek betétként történő lekötése és állampapír vásárlása, visszaváltása, figyelemmel az Áht. 95/A. §-ának előírására.”


Hetedik fejezet

Záró és átmeneti rendelkezések


38. §


E rendelet 2018. február 23. napján lép hatályba, rendelkezéseit 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.


39. §


E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Salgótarján Megyei Jogú Város Közgyűlésének a 2018. évi költségvetés elfogadásáig terjedő átmeneti időszak gazdálkodásáról szóló 38/2017 (XII.14.) rendelete.