Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2018(II.28.) rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2018. 03. 01- 2019. 07. 02Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2018(II.28.) rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2018-03-01-tól 2019-07-02-ig
Legyesbénye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Az önkormányzat jelképei
1. § Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.
2. § (1) Legyesbénye község címere
(2) Legyesbénye község zászlaja
(3) Legyesbénye község pecsétje kör alakú, közepén a Magyar Köztársaság címere, körülötte * Legyesbénye Község Önkormányzata * felírat.
(4) A jelképek használatára vonatkozó részletes szabályokat külön rendelet állapítja meg.
2. Az önkormányzat, a képviselő-testület és szervei elnevezése, székhelye és bélyegzői
3. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Legyesbénye Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) Székhelye: 3904. Legyesbénye, Rákóczi út 82.
(2) Az önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület)
Székhelye: 3904. Legyesbénye, Rákóczi út 82.
(3) A Képviselő-testület bizottságai elnevezése:
a) Legyesbénye Község Önkormányzata Szociális és Ügyrendi Bizottsága
Székhelye: 3904. Legyesbénye Rákóczi út 82.
(4)A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Közös Önkormányzati Hivatal)
Székhelye: 3903. Bekecs Honvéd utca 54.
Kirendeltsége: Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal Legyesbényei Kirendeltsége (a továbbiakban: Kirendeltség)
3904 Legyesbénye Rákóczi út 82.
(5)A jegyző megnevezése: Legyesbénye Község Önkormányzata Jegyzője. Székhelye: 3903. Bekecs, Honvéd utca 54.
(6) Az önkormányzat körbélyegzője középen tartalmazza a Magyar Köztársaság címerét, körben az Önkormányzat elnevezését, székhelyét.
(7) A Közös Önkormányzati Hivatal, körbélyegzője középen tartalmazza a Magyar Köztársaság címerét, körben a Közös Önkormányzati Hivatal elnevezését, székhelyét és sorszámát.
(8) Az önkormányzat működési területe Legyesbénye község közigazgatási területe.
(9) Az önkormányzati képviselők névsorát, az 1. számú függelék tartalmazza.
4. § Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.legyesbenye.hu
3. Az önkormányzat hatáskörének átruházása
5. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a következő önkormányzati hatósági feladat-és hatásköreit:
a) települési rendkívüli temetési támogatás
b) idősek települési rendkívüli eseti támogatás
c) méltányossági rendkívüli eseti támogatás
d) étkeztetés
e) köztemetés
megállapítása.
(2) A Képviselő-testület a Szociális és Ügyrendi Bizottságra ruházza a következő feladat és hatásköreit:
a) települési rendkívüli eseti támogatás
b) települési rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
megállapítása.
(3) A Képviselő-testület a Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza a következő feladat- és hatásköreit:
a) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
b) házi segítségnyújtás
c) támogató szolgáltatás
d) építésügyi igazgatási feladatok
ellátása.
(4) A Képviselő-testület az Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulásra ruházza a hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladat- és hatásköreit.
(5) A Képviselő-testület a Borsod-Abaúj-Zempléni Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulásra ruházza az ivóvíz minőség javításával kapcsolatos feladat- és hatásköreit.
(6) A Képviselő-testület a Jegyzőre ruházza a települési lakásfenntartási támogatás megállapításával kapcsolatos feladat és hatáskörét.
6. § (1) Az Önkormányzat hatáskörének átruházására, illetve visszavonására a polgármester és a képviselők tehetnek javaslatot.
(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója az átruházott hatáskör gyakorlásáról évente egy alkalommal a képviselő-testület ülésén beszámol.
4. A Képviselő-testület működése
7. § A képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 7 fő.
8. § A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.
9. § (1) Az alakuló ülés napirendje:
a) Képviselők eskütétele
b) Polgármester eskütétele
c) Alpolgármester megválasztása, eskütétele
d) Polgármesteri program ismertetése
e) Polgármester illetményének megállapítása
f) Alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása
g) Bizottság tagjainak megválasztása
(2) Az alpolgármester választását lebonyolító ideiglenes szavazatszedő bizottság elnökére és tagjaira a polgármester tesz javaslatot.
(3) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazást a szavazatszedő bizottság bonyolítja le. Szavazás módja kijelölt helyiség és urna igénybevétele, borítékban elhelyezett szavazólap rendelkezésre bocsátása.
(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
a) a választás helyét, napját, kezdetét és végét,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét
c) a szavazás során felmerült körülményeket
d) a szavazás eredményét
e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.
(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet az alakuló ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
10. § (1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább 6 rendes ülést tart.
(2) A Képviselő-testület ülésének helyszíne a székhelye.
(3) A rendes ülésről a képviselőket meghívó útján, az ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal kell értesíteni, az ülés helyének, idejének, a napirend tárgyának és előterjesztőjének közlésével. A meghívóhoz mellékelni kell az írásos előterjesztéseket, határozati javaslatokat, rendelet-tervezeteket.
(4) A képviselő-testület ülésének nyilvánosságát úgy biztosítja, hogy a lakosságot a Képviselő-testület üléséről a polgármester az ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal tájékoztatja. A tájékoztatás módja:
a) a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtábláira, közterületi hirdetőtáblákra,
b) a meghívó megjelentetése az önkormányzat honlapján,
(5) A Képviselő-testület rendes ülésének ideje általában minden 2. hónap negyedik hetének szerdai napja.
(6) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.
(7) Rendkívüli ülés összehívására irányuló indítvány a polgármesterhez kell írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés indokára és napirendjére vonatkozó javaslatot, az előterjesztést és a döntési javaslatot.
(8) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 15 napon belül, az indítványban javasolt időpontra, de legkésőbb 15 napon belüli időpontra hívja össze.
(9) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze az (6) bekezdésben foglalt eseten kívül:
a) katasztrófa, természeti csapás esetén,
b) egyéb rendkívüli, sürgős intézkedést igénylő esetben.
(10) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható a (9) bekezdésben foglalt esetekben.
5. Ülések tervezése, előkészítése
11. § (1) A Képviselő-testület rendes üléseit a munkaterv szerint tartja.
(2) A munkatervre javaslatot tehetnek:
a) a települési képviselők
b) a polgármester
c) a bizottság
d) az alpolgármester
e) a jegyző
f) a Képviselő-testülettel együttműködési megállapodást kötött szervek vezetői
g) a település önszerveződő közösségei.
(3) A Képviselő-testület éves munkatervét legkésőbb a tárgyév első ülésén fogadja el.
(4) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések tervezett időpontját és napirendjét,
b) az előterjesztők nevét
c) az előterjesztések véleményezésére illetékes bizottságok felsorolását
12. § Az ülésre meg kell hívni tanácskozási joggal:
a) a napirend előterjesztőjét az őt érintő napirendhez,
b) a polgárőrség, az önszerveződő közösségek, civil szervezetek képviselőit a tevékenységüket érintő napirendhez
c) a járási hivatal vezetőjét a feladatkörét érintő napirendhez.
d) akiket a polgármester és a képviselő-testület indokoltnak tart.
6. Az előterjesztések
13. § (1) Előterjesztésnek minősül:
a) a munkatervbe felvett napirend anyaga
b) a képviselő-testület döntését igénylő ügy
(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:
a) a napirend előadói
b) képviselők
c) a polgármester
d) jegyző
e) intézményvezetők
f) társulás vezetője
(3) Az előterjesztések írásban és szóban is benyújthatóak.
(4) Szóbeli előterjesztés esetén is a döntés tervezetét írásban kell benyújtani.
(5) Kizárólag írásban nyújtható be az előterjesztés:
a) rendeletalkotás
b) intézmény alapítás, átszervezés, megszüntetés
c) népszavazás kiírásának kezdeményezése
ügyében.
7. A képviselő-testület ülésének összehívása, vezetése, tanácskozás rendje
14. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület ülését a Szociális és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(2) Tartós akadályoztatásnak minősül a szabadság kivételével a 30 napot meghaladó távollét.
15. § A határozatképtelen ülést 8 napon belül változatlan napirenddel kell összehívni. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.
16. § A Képviselő-testület az ülés időtartamának elhúzódása esetén dönthet arról, hogy az ülést félbeszakítja és a következő munkanapon a meg nem tárgyalt napirendek tárgyalását tovább folytatja.
17. § Az ülésvezető jogkörei:
a) az ülés határozatképességének megállapítása
b) javaslatot tesz az ülés napirendjére, a jegyzőkönyv hitelesítők személyére
c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat
d) szó megadása, szó megtagadása, szó megvonása
e) szünet elrendelése
f) hozzászólást biztosítása a meghívás nélkül megjelent érdeklődőknek,
g) vita lezárása
h) döntési javaslat szavazásra bocsátása
i) szavazás eredményének megállapítása
j) napirendi pontok tárgyalásának lezárása
k) a Képviselő-testület ülését megzavaró rendre utasítása
l) az ülés bezárása
18. § (1) A Képviselő-testület ülése napirendjének tárgyalási sorrendje:
a) a munkaterv szerinti napirendi pontok
b) polgármesteri beszámoló a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés közötti feladatokról
c) munkaterven felüli rendelet kiadását igénylő napirendi pontok
d) munkaterven felüli határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok
e) határozathozatalt nem igénylő kérdések
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott tárgyalási sorrendtől ügyrendi javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést nem kell határozatba foglalni.
(3) A napirendi pont tárgyalási sorrendje:
a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez
b) jogszabály által meghatározott esetben a könyvvizsgáló ismertetheti véleményét
c) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét
d) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések, hozzászólások
e) válasz az előterjesztéssel kapcsolatos kérdésekre
f) módosító javaslatok megtétele
g) döntés a módosító javaslatokról
h) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő döntési javaslatról
(4) A jegyző részre a polgármester - a döntésekről történő szavazás előtt - biztosítja a jogszabálysértő döntésekre, működésre irányuló jelzés megtételének lehetőségét.
19. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.
(2) Egy napirendi pont esetében a felszólalás időtartama maximum 5 perc, ismételt felszólalás időtartama maximum 2 perc.
(3) A polgármester a hozzászólótól a (2) bekezdésében foglalt időkorlát túllépése esetén megvonhatja a szót.
20. § (1) A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:
a) figyelmezteti a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása vagy a szabályzat tanácskozás rendjére és a szavazásra vonatkozó szabályait megszegi
b) a polgármesternek az ülés rendjének fenntartásával kapcsolatos intézkedése ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.
c) ha az a) pontban foglal figyelmeztetés eredménytelen, a polgármester javaslatot tesz a képviselő-testületnek, a képviselő határozattal történő rendre utasítására.
d) a c) pontba foglalt javaslatról a képviselő-testület felszólalás és vita nélkül határoz.
(2) Ha a képviselő-testület ülésén megjelent érdeklődő jelenlévő zavarja meg a tárgyalás rendjét, a polgármester először rendre utasítja, ismételt zavarás esetén a rendzavarót a tárgyalóteremből kivezetteti.
8. A döntéshozatali eljárás
21. § (1) A polgármester a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról az elhangzás sorrendjében dönt. A módosító indítványok elfogadásához egyszerű többség szükséges.
(2) A módosító indítvány előterjesztője a szavazás megkezdése előtt indítványát visszavonhatja.
(3) A polgármester szavazásra teszi fel a döntési (határozat, rendelet) javaslatot.
(4) A képviselők kézfelemeléssel szavaznak a döntési javaslatról.
22. § (1) A képviselő-testület név szerint szavaz az Mötv. 48. § (3) bekezdésében foglaltak szerint.
(2) Név szerinti szavazásnál a polgármester abc sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik nevük felolvasása után szavaznak. A névszerinti szavazásról készült listát a jegyzőkönyv hitelesítők írják alá és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
23. § (1) Titkos szavazás tartható:
a) polgármester indítványára
b) bármely képviselő indítványára
(2) A szavazás borítékba helyezett az önkormányzat bélyegzőjével lebélyegzett szavazólapon, szavazó urna és külön helyiség igénybe vételével történik.
(3)A szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet a testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell mellékelni.
(4)A jegyzőkönyv tartalmazza:
a) a szavazás helyét, idejét, kezdő és záró időpontját, tárgyát
b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét,
e) a bizottság elnökének és tagjainak aláírását.
(5) A titkos szavazásnál az Ügyrendi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el.
24. § (1) A képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének elmulasztása esetén, bármely képviselő javaslatára az érintett képviselő egy havi tiszteletdíjának megvonására kerülhet sor.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz. A döntés végső határideje a mulasztást követő első képviselő-testületi ülés.
25. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.
(2) A képviselő-testület határozatainak megjelölését a 32/2010. (XII.31.)KIM rendeletben foglaltak szerint végzi, az alábbi minta szerint „Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2011. (II.28.) Kt. határozata”
(3) A határozat a (2) bekezdésen túl tartalmazza
a) a határozat tárgyát
b) a Képviselő-testület döntését
c) a végrehajtására szolgáló határidő és a végrehajtásáért felelős megnevezését
(4) Az e §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
(5) A képviselő-testület jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozatlan határozattal dönt:
a) ügyrendi kérdésekben,
b) képviselői interpelláció, kérdésre adott válasz elfogadásáról,
c) név szerinti, vagy titkos szavazás elrendeléséről,
d) tájékoztató, beszámoló elfogadásáról,
e) módosító indítványokról,
f) a napirend elfogadásáról.
26. § (1) A polgármesternél önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő
b) a bizottság elnöke és tagjai
c) az alpolgármester
d) a jegyző
(2) A rendelet-tervezetet szakmai előkészítését a jegyző végzi. Gondoskodik a tervezetek bizottsági véleményeztetéséről, a rendelet megszövegezéséről.
(3) A rendelet-tervezet véleményezésére jogosult szervek, személyek:
a) bizottságok
b) jegyző
(4) Az önkormányzati rendeletet a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján 30 napra történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A kihirdetés napja a kifüggesztés napja.
(5) A kihirdetett önkormányzati rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.
27. § (1) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
a) a rendelet számát
b) a rendelet megnevezését
c) a rendelet kihirdetésének napját
d) a rendelet hatályba lépésének napját
(2) A képviselő-testület két évente felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosulását.
9. A jegyzőkönyv
28. § (1) A Képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 1 példányban készül, melyet a település honlapján is meg kell jelentetni.
(2) A jegyzőkönyv mellékletét képezi a meghívó, a jelenléti ív, az írásos előterjesztés, a határozati javaslat, a rendelet tervezet, írásban benyújtott képviselői interpelláció, kérdés.
(3) A jegyzőkönyvet ülésenként az alpolgármester és a névsor szerint következő egy képviselő hitelesíti.
10. Közmeghallgatás, Lakossági fórumok
29. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint évente egy alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás összehívására, vezetésére a tanácskozás rendjére a képviselő-testület ülésének összehívására, vezetésére, a tanácskozás rendjére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
30. § (1) A polgármester és a települési képviselő javaslatára jelentősebb döntések előkészítése, a lakosság közvetlen tájékoztatása érdekében falugyűlés, utcagyűlés tartható.
(2) A falugyűlést, utcagyűlést a polgármester vezeti, melyre a képviselőket és a jegyzőt is meg kell hívni.
(3) A falugyűlés, utcagyűlés helyéről, idejéről, tárgyáról a lakosságot az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján, az önkormányzat honlapján, szórólapon a rendezvény előtt legalább 8 nappal értesíteni kell.
(4) A falugyűlésről, utcagyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni.
(5) A falugyűlésről, utcagyűlésről készült jegyzőkönyv tartalmazza a
a) gyűlés helyét, idejét, napirendjét
b) a megjelentek számát
c) a hozzászólók nevét és a hozzászólás lényegét
d) a hozzászólásokra adott válasz lényegét
e) a gyűlésen született állásfoglalást és a felmerült kisebbségi véleményt.
(6) A falugyűlésről, utcagyűlésről készült jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyzőkönyvvezető írja alá.
11. A képviselő-testület bizottságai
31. § (1) A képviselő-testület állandó bizottságai:
a) Szociális és Ügyrendi Bizottság
(2) A bizottság tagjaira javaslatot tehet bármelyik képviselő.
(3) A bizottság tagjainak névsorát a rendelet 2. függeléke tartalmazza.
32. § (1) A Szociális és Ügyrendi Bizottság 3 fő képviselőből áll.
(2) A Szociális és Ügyrendi Bizottság ellátja az alábbi feladatokat:
a) a vagyonnyilatkozatok kezelése, nyilvántartása, vizsgálata, őrzése
b) kivizsgálja a polgármester, a képviselők összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést
c) kivizsgálja a polgármestert, a képviselőket érintő méltatlanság megállapítását
d) a polgármester illetményével, jutalmazásával kapcsolatos javaslattétel
e) a személyes döntést, állásfoglalást igénylő ügyek véleményezése
(3) A bizottság által benyújtható előterjesztések:
a) képviselő, polgármester összeférhetetlenségének megállapítása
b) képviselő, polgármester méltatlansági eljárása
c) vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásról tájékoztató
d) javaslatétel az alpolgármester, képviselői és bizottsági tagok tiszteletdíjára,
33. § (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(2) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén helyettesítéséről a bizottság esetenként dönt.
(3) A bizottság szükség szerint ülésezik. Rendes ülését a folyó hó második hetében tartják.
(4) Az ülések meghívóját és az előterjesztéseket a bizottság elnöke a bizottsági ülés napját
megelőzően legkésőbb 3 nappal elektronikus úton eljuttatja a bizottsági tagok és meghívottak
részére.
(5) A bizottság üléseire tanácskozási joggal meg kel hívni:
a) a polgármestert,
b) az alpolgármestert,
c) a jegyzőt,
d) az önkormányzati hivatal szakelőadóját,
e) akinek részvétele a tárgyalt napirend tárgyalásához szükséges.
(6) A bizottság ülésein a képviselő-testület tagjai – akik a bizottságnak nem tagjai –
tanácskozási joggal részt vehetnek.
(7) A bizottság elnöke sürgős esetekben rendkívüli ülést hívhat össze telefonon vagy
elektronikus úton, az ülést megelőzően legalább 24 órával.
(8) Előterjesztés, illetve döntés-tervezet csak a jegyző törvényességi ellenőrzését követően
kerülhet a bizottság elé.
12. A polgármester
34. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester ügyfélfogadását a Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendjében foglaltak szerint gyakorolja.
(3) A polgármester munkarendjét a Közös Önkormányzati Hivatal munkarendje szerint gyakorolja.
(4) A polgármester szabadságát a képviselő-testületnek előzetesen bejelenti és azt a polgármesteri hivatal erre kijelölt ügyintézője vezeti.
(5) A polgármester segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját, együttműködik a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel.
13. Az alpolgármester
35. §. A képviselő-testület egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
14. A jegyző
36. § A Közös Önkormányzati Hivatalt létrehozó önkormányzatok polgármesterei által kinevezett jegyző a Közös Önkormányzati Hivatal Legyesbényei Kirendeltségén heti két alkalommal kedden 8.00 órától 12.00 óráig, szerdán 13.00 órától 16.00 óráig ügyfélfogadást tart.
37. § A jegyző a képviselő-testület üléseinek előkészítése során:
a) előkészíti a képviselő-testület, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
b) ellátja a képviselő-testület, és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat
c) gondoskodik a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről
38. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatok ellátásával a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a Közös Önkormányzati Hivatalban dolgozó köztisztviselő bízható meg.
15. A Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal
39. § (1) Bekecs Község Önkormányzata Képviselő-testülete, valamint Legyesbénye Község Önkormányzata Képviselő-testülete külön megállapodásával létrehozott Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal a Legyesbénye Község Önkormányzata által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat alapján működik.
(2) A Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje Legyesbénye településen:
Hétfő 8. 00 órától 12.00 óráig
Szerda 8.00 órától 16.00 óráig
Péntek 8.00 órától 12.00 óráig
16. Önkormányzat Társulásai
40. § (1) Az önkormányzat jogi személyiséggel rendelkező társulásai:
a) Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulás (Székhelye: 3900. Szerencs, Rákóczi u. 89.)
b) Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulás (Székhelye: 3916. Bodrogkeresztúr, Kossuth u. 85.)
c) Borsod-Abaúj-Zempléni Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulás (Székhelye: 3900. Szerencs, Rákóczi u. 89.)
(2) Az önkormányzat a társulásokra átruházott feladat és hatáskörét a 5. § (3)-(5) bekezdése szerint szabályozza.
(3) A társulási tanácsokba az önkormányzat által delegált tag a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a Szociális és Ügyrendi Bizottság elnöke.
16. Záró rendelkezések
41. §. (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014. (XII.10.) önkormányzati rendelete.
Hlivják László sk. Bodnár Jánosné sk.
polgármester jegyző