Tamási Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2018. (V.31.) önkormányzati rendelete
A TELEPÜLÉSKÉP VÉDELMÉRŐL
Hatályos: 2024. 06. 28Tamási Város Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2018. (V.31.) önkormányzati rendelete
A TELEPÜLÉSKÉP VÉDELMÉRŐL
Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontjában, a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet 43/A. §-ban biztosított véleményezési jogkörében az állami főépítészi hatáskörében eljáró megyei kormányhivatal, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, az illetékes nemzeti park igazgatóság, a kulturális örökség védelméért felelős miniszter, megyei kormányhivatal örökségvédelmi határkörében eljáró járási hivatalának, valamint az erről szóló külön önkormányzati rendeletben partnerségi egyeztetésre megjelölt partnerek véleményének kikérésével Tamási Város a településfejlesztési, településrendezési és településképi feladataival összefüggően a településkép védelméről a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A rendelet célja, értelmező rendelkezések
2. § (1) A rendelet célja Tamási város sajátos településképének társadalmi bevonás és konszenzus által történő védelme és alakítása:
a) a helyi építészeti örökségegyedi védelem (a továbbiakban: helyi védelem) meghatározásával, a védetté nyilvánítás, a védelem megszüntetés szabályozásával;
b) településképi szempontból meghatározó területek meghatározásával;
c) településképi követelmények meghatározásával;
d) településkép-érvényesítési eszközök szabályozásával,
e) településképi önkormányzati támogatási és ösztönző rendszer alkalmazásával.
(2) A helyi védelem célja, a település településképe és történelme szempontjából meghatározó építészeti örökség kiemelkedő értékű elemeinek védelme, a jellegzetes karakterének a jövő nemzedékek számára történő megóvása.
(3) A helyi védelem alatt álló építészeti örökség a nemzeti közös kulturális kincs része, ezért fenntartása, védelmével összhangban lévő használata és bemutatása közérdek.
(4) A helyi védett építészeti örökség elemei nem veszélyeztethetők, azokat nem lehet megrongálni, megsemmisíteni.
(5) A településképi szempontból meghatározó területek megállapításának célja egyrészt, hogy az utcák egységes képe, karakteres épületei, jellemző beépítési módja, nyílásrendje, illetve a díszes homlokzatai fennmaradjanak. Továbbá célja, hogy a természeti, táji környezetben történő művi beavatkozások illeszkedjenek a környezetbe, annak látványát, értékeit erősítsék.
(6) A rendelet alkalmazásában:
a) Áttört jellegű kerítés: melynél a tömör felületek aránya a kerítés teljes felületének 50%-át nem haladja meg, és az egybefüggő tömör felületek külön-külön nem érik el a kerítés teljes hosszának 10%-át, valamint a kerítés lábazatának magassága nem haladja meg az 50 cm-t.
b) Tömör jelleg: melynél a tömör felületek aránya a kerítés teljes felületének 50%-át meghaladja.
c)1 Információs vagy más célú berendezés: minden olyan berendezés, amely reklámnak nem minősülő információs cél vagy egyéb cél megvalósításával közérdeket szolgál (pl.: önkormányzati hirdetőtábla, közterület fölé nyúló árnyékoló berendezés, információs felülettel rendelkező pad, szeméttároló, kerékpártároló).
d) Pasztell szín: a színek nagyon világos és kis telítettségű árnyalatai, melyeknek (a szín mellett) csak fehértartalma van, fekete nincs.
e) Földszín: A barna-vörös-narancs-sárga-sárgászöld színtartomány kevéssé telített és közepesen sötét árnyalatait nevezzük földszíneknek. Ezek természetközeli, nyers, meleg színek, a talaj, a homok, egyes kövek, az avar, a fák kérgének és a földfestékek színei.
f) Főépület: a helyi építési szabályzatban meghatározott övezet alaprendeltetését tartalmazó épület (lakóterület esetén lakóépület).
g) Tetőkonty: az a tetőfelület, melynek ereszvonala (vagy azzal párhozamos valamely törésvonala az adott tetőfelületnek) és gerincvonalai háromszöget zárnak be.
h) Melléképület: a telken a főépületen kívüli, önálló épület.
i) Településkarakter: az épített és a természeti környezet településképi jellemzőinek összessége, így a természetes környezet, a település megjelenése a tájban, a településszerkezet, a jellegzetes épülettípus, a tömegformálás, a homlokzati kialakítás, az anyaghasználat és növényzet.
j) Értékvizsgálat: helyi védelem megállapításához az ingatlan alapadatait, illetve a védelem alapjául szolgáló, jelen rendelet 3. §-a szerinti adatokat tartalmazó dokumentáció, melynek célja a helyi értékvédelem alá helyezés megalapozása, indoklása, annak megindítása.
k) Megújuló energia hasznosítását szolgáló berendezés: abszorpciós hűtőberendezés (megújuló energia hasznosításával), biomasszát hasznosító tűzhelyek, biomassza tüzelésű egyedi készülékek, biomassza tüzelésű kazánok, hibrid napenergia hasznosítás berendezései, hőszivattyús rendszerek, légkollektorok, napelemek és tartozékok, napkollektorok (vizes), szélenergia-hasznosító berendezések, vízforgató.
l) Illeszkedés: a kialakult épített és természeti környezeti állapothoz való igazodás, amelyet elsősorban a telepítés, arány, méret, anyag, szín és a minőség megfelelő megválasztása biztosít. az illeszkedés vizsgálata során elsősorban az öt-öt szomszédos, és mindezekkel szemben lévő ingatlanokat kell vizsgálni, a megjelölt környezetben található helyi védett egyedi értékhez különösen kell illeszkedni.
m) Kerítés magassága: Kerítés magassága tekintetében előírt maximális érték, a rendezett terepszinttől a kerítés legmagasabb pontjának maximális választható magasságát jelöli. Amennyiben a kerítés két oldalán a terepszint eltérő, a magasságot az utcai oldalon kell mérni. Amennyiben a természetes tereplejtés a 10%-ot meghaladja, a kerítés magassága az előírt értéket 30cm-el meghaladhatja.
n) Pilon: Önállóan álló, talajhoz rögzített, 3,0 m magasságot meghaladó, az adott ingatlanon működő vállalkozások cégfeliratát, cégjelzését, töltőállomás esetén az üzemanyag árát tartalmazó berendezés.
o) Útbaigazító, tájékoztató tábla: közérdekű információt nyújtó olyan közterületi jelzés, amelynek funkciója idegenforgalmi eligazítás, közösségi közlekedési szolgáltatásról tájékoztatás, vagy egyéb közérdekű tájékoztatás.
p) kínáló tábla: egy- vagy kétoldalú, maximum 150 cm magas, 50 cm széles méretű mobil (talajhoz nem rögzített, naponta legfeljebb 6.00 és 22.00 között kihelyezett) tábla, mely nem tartalmazhat gazdasági célú reklámot, csak étel-ital kínálatot, a vendéglátó egység nevét, nyitvatartási idejét.
(7)2 A településkép védelmét szolgáló, településképi véleményezési, településkép bejelentési és településképi kötelezési eljárásokkal kapcsolatos önkormányzati hatáskört a polgármester gyakorolja.
A HELYI VÉDELEM
2. A helyi védelem feladata, általános szabályai, önkormányzati kötelezettségek
4. § (1) A helyi védelem feladata, hogy a védelmet igénylő építészeti örökségek meghatározása, dokumentálása, védetté nyilvánítása, nyilvántartása, megőrzése, megőriztetése és a lakossággal történő megismertetése megtörténjen.
(2) Feladata továbbá a helyi védelem alatt álló építészeti örökség károsodásának megelőzése, illetve a károsodás csökkentésének vagy megszüntetésének elősegítése.
(3) A helyi védelemben részesülő építmény tulajdonosa jókarbantartási kötelezettségének teljesítése a magasabb előírásában meghatározottakon túlmenően a védettséget megalapozó helyi érték sértetlen fennmaradásának és érvényesülésének biztosítására is kiterjed.
3.A helyi védelem alá helyezés és a védelem megszűnésének szabályai
5. § (1) A helyi védelem alá helyezést, illetve annak megszüntetését bárki - természetes, vagy jogi személy - írásban kezdeményezheti, valamint erre az örökségvédelmi hatástanulmány értékleltára,a településrendezési eszköz megalapozó vizsgálatának az épített környezet értékeire vonatkozó vizsgálata is javaslatot tehet.
(2) A helyi védelem alá helyezés iránti kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a védendő épület, épületrész pontos helyét (utca, házszám, helyrajzi szám),
b) a védendő épületre, épületrészre vonatkozó szakszerű, rövid indokolást,
c) fotódokumentációt,
d) helyszínrajzot,
e) a védendő épület, épületrész rendeltetését és használatának módját.
(3) A helyi védelem megszüntetése iránti kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a védett épület, épületrész pontos helyét (utca, házszám, helyrajzi szám),
b) a védettség megszüntetésének rövid, szakszerű indokolását, fotódokumentációját.
(4) A helyi védelem alá helyezést, illetve annak megszüntetését a képviselő-testület e rendeletben állapítja meg.
(5) Helyi védelem alatt álló építmény nem bontható el.
6. § (1) A helyi védelem alá helyezés, illetve megszüntetés szakmai előkészítője a települési főépítész. Feladata a kérelmek befogadása, a kérelem tárgyával kapcsolatos szakmai véleményének írásban történő meghozatala, és a kérelem, valamint a szakmai véleményének előterjesztése a képviselő-testületi ülésen.
(2) A helyi védelem alá helyezésben, illetve a megszüntetésében érdekeltek: a kérelmező, az érintett ingatlan tulajdonosa, haszonélvezője. Az érdekelteket írásban kell értesíteni a képviselő-testületi döntésről.
(3) A helyi védelem alá helyezés, illetve a megszüntetés tényéről a lakosságot is tájékoztatni kell a település honlapján, a közterületen elhelyezett hirdető felületen és helyi lapban.
(4) Helyi védelem alatt álló ingatlan országos műemléki védelem alá kerül, úgy a védettség tényét megállapító jogszabályhatályba lépését követően a polgármester kezdeményezi a helyi védelem törlését.
(5) A polgármester gondoskodik a helyi építészeti örökség nyilvántartásának vezetéséről. A nyilvántartás legalább az alábbi adatokat kell tartalmazza:
a) a védendő épület, épületrész pontos helyét (utca, házszám, helyrajzi szám),
b) a védendő épületre, épületrészre vonatkozó szakszerű, rövid indokolást,
c) fotódokumentációt,
d) helyszínrajzot,
e) a védendő épület, épületrész rendeltetését és használatának módját
(6) Táji és természeti érték helyi védelem alá helyezése kertészmérnök szakmai véleménye alapján történhet.
(7) Táji és természeti érték helyi védelemmel kapcsolatos további szabályokat a (1) – (3) bekezdés tartalmazza.
(8) A polgármester gondoskodik a helyi táji és természeti értékek nyilvántartásának vezetéséről. A nyilvántartás legalább az alábbi adatokat kell tartalmazza:
a) a védendő érték pontos helyét (utca, házszám, dűlőnév, helyrajzi szám),
b) a védendő táji és természeti értékre vonatkozó szakszerű, rövid indokolást,
c) fotódokumentációt,
d) helyszínrajzot.
4.Az egyedi védelem meghatározása
7. § (1) A helyi egyedi védelem alá tartozó ingatlanok pontos címét, helyrajzi számát, a védett építmény rendeltetését meghatározó jegyzéket jelen rendelet 1. melléklet a. pontja tartalmazza.
(2) A helyi egyedi védelem alá tartozó ingatlanok fényképét, leírását, korrekciós javaslatát a függelékbe csatolt Értékleltár tartalmazza.
5.Az egyedi védelemhez kapcsolódó tulajdonosi kötelezettségek
8. § (1) A védett értékek jó karbantartása, állapotuk megóvása a tulajdonos kötelessége.
(2) A védett értékek megfelelő fenntartását és megőrzését – egyebek között – a rendeltetésnek megfelelő használattal kell biztosítani.
A TELEPÜLÉSKÉPI SZEMPONTBÓL MEGHATÁROZÓ TERÜLETEK
9. § (1) Településképi szempontból meghatározó területek Tamási Város területén:
a) Településközpont;
b) Városi lakóövezet;
c) Kertvárosi lakóövezet;
d) Társasházi lakóövezet;
e) Falusias lakóövezet;
f) Külterületi gazdasági és lakóövezet;
g) Gazdasági terület;
h) Kertgazdasági terület;
i) Zöldfelületi intézmények
j) Üdülőterületek
k) Beépítésre nem szánt külterületek.
(2) A Településképi szempontból meghatározó területek térképi lehatárolását a 2. melléklet tartalmazza
A TELEPÜLÉSKÉPI KÖVETELMÉNYEK
6.Építmények anyaghasználatára vonatkozó egyedi építészeti követelmények a teljes közigazgatási területre
10. § (1) A település közigazgatási területén állandó használatra szánt lakókocsi, konténer és egyéb bódé jellegű építmény nem helyezhető el.
(2) Az építményeken az adott környezettel nem harmonizáló homlokzati és tetőfedési anyagok, színezés nem alkalmazható.
(3) Településképi szempontból meghatározó területeken belül utcafronti kerítés nem lehet ipari, drót, műanyag vagy beton elemes, nagytáblás fém- vagy műanyag hullámlemez, illetve nádborítású.
(4) A település teljes közigazgatási területén építmény homlokzatán, építési telek kerítésén, kerítéskapuján és támfalán kizárólag az ingatlan rendeltetési egységeiben folytatott kereskedelmi-, szolgáltató-, illetve vendéglátó tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó saját vállalkozást népszerűsítő berendezés (cég- és címtábla, cégér és ilyen célú reklám) létesíthető.
(5)3
(6) A melléképületek, és 20m2 vízszintes felületet meg nem haladó méretű előtető, kerti építmény esetében, az egyes településképileg meghatározó területek előírásaiban megfogalmazott tetőhajlástól eltérő hajlású tető is építhető. Ezek fedésére bitumenes zsindely is megengedett, amennyiben az a telken álló épületekhez illeszkedő, közterületről nem látható módon létesül.
(7)4 A saját vállalkozást népszerűsítő berendezések tartó-, illetve hordozó szerkezeteit, felületeit úgy kell kialakítani, hogy azok méretei, arányai és alkalmazott anyagai illeszkedjenek az érintett épület (építmény) építészeti megoldásaihoz, illetve a településképi környezethez. Mérete legfeljebb 2 m2nagyságú lehet, amit az épület egy homlokzatán, saroképület esetén kettő homlokzatán lehet elhelyezni.
(8) A település területén minden terepszinttől mért 15 m-nél magasabb építmény-részt tartalmazó létesítmény (torony, kémény, antenna, szellőző, terményszárító, stb.) esetén igazolni kell a tájba illeszkedést.
(9) Natura 2000 védettségű területen új térburkolatok, utak pályaszerkezete csak elemes, vagy szórt (zúzottköves) kivitelű lehet. Vízzáró (aszfalt, beton) térburkolat csak különös indokoltsággal, kiemelten fontos közérdekből építhető.
7.A településképi szempontból meghatározó területekre vonatkozó területi és egyedi építészeti követelmények
11. § (1) A településképi szempontból meghatározó területekre vonatkozó általános területi építészeti követelmények az alábbiak:
a) az elbontott építmények telkeit megfelelő tereprendezéssel, elkerítéssel kell a település arculatához illeszkedő módon kialakítani, fenntartani.
b) épületet úgy kell elhelyezni, hogy az a beépítés módjában, mértékében, rendeltetésében, a használat módjában, és a terepalakítás, a csapadékvíz-elvezetés és a növénytelepítés vonatkozásában környezete adottságaihoz illeszkedjen.
c) az épületmélységek megválasztásával meg kell előzni azt, hogy magastetős épületek esetén az épületet önmagában tekintve és az utcakép vonatkozásában is aránytalanul magas, nagy tetőidomok jöjjenek létre.
d) látszó fagerendás ház közterülettől mért 25 méter távolságon túl helyezhető el.
(2) A településképi szempontból meghatározó területekre vonatkozó általános egyedi építészeti követelmények az alábbiak:
a) közterületről látható módon nem alkalmazható
aa) gazdasági területek kivételével homlokzaton hullámlemez burkolat,
ab homlokzaton díszítő elemként csempe vagy hasított kőburkolat az ablakok körül,
ac korábbi építészeti stílus, más éghajlati tájra jellemző, funkció nélküli díszítőelem (pl. kő kinézetű párkány, előtető, erkély, konzol…).
b) közterületről látható homlokzaton falfelület színezésére kizárólag fehér, szürke, földszín vagy pasztell szín használható;
c) az épületek közterületről látható homlokzatainak és tűzfalainak egy homlokzaton belüli részleges felújítása vagy átfestése nem megengedett;
d) meglévő épület homlokzatán nem építhető be a homlokzatra jellemzőtől eltérő színű, valamint eltérő arányú nyílászáró;
e) nyílászárók színe az épület színvilágához illeszkedő lehet;
f) az épületgépészeti és egyéb berendezéseket, tartozékaikat, klímaberendezést építészeti eszközökkel takartan, közterületről nem látható módon, vagy az épületek alárendelt homlokzatára lehet telepíteni, kivétel, ha a települési főépítésszel egyeztetve megállapításra kerül, hogy nincs más lehetőség;
g)5
h) az utcai kerítést az épület építészeti karakteréhez, anyaghasználatához, megjelenéséhez, városképi sajátosságaihoz illeszkedően kell kialakítani.
(3) Településközpont területére vonatkozó területi építészeti követelmények.
a) az épületek, építmények kialakításának, a helyi építési szabályzat előírásainak keretein belül a meglévő, kialakult környezethez, a védett értékekhez, az utcaképhez, karakterben illeszkedőnek kell lennie,
b) országos vagy helyi védelem alatt álló épületet tartalmazó ingatlanon további épület vagy építményt a védett érték telepítéséhez illeszkedően, annak elsődlegességét tiszteletben tartóan kell elhelyezni,
c)6
d) a kerti építménynek a telken álló épület vagy épületek építészeti megjelenéséhez, anyaghasználatához, színéhez illeszkedőnek kell lennie.
(4) Településközpont területére vonatkozó egyedi építészeti követelmények:
a)7
b)8
c) a közterületi homlokzaton parabolaantenna nem helyezhető el,
d)9 közterületről látszó homlokzaton árnyékoló rendszer legfeljebb 30 cm nagyságú függőlegesen lelógó része tartalmazhatja az üzlet vagy más rendeltetési egység cégfeliratát vagy logóját, továbbá az árnyékoló szerkezet egyéb grafikát vagy reklámfeliratot nem tartalmazhat.
(5)10
(6) Városi lakóövezet, Kertvárosi lakóövezet és Falusias lakóövezetre vonatkozó egyedi építészeti követelmények:
a)11
b) A közterületi oldalon létesített kerítést 1,8 métert meg nem haladó, míg a szomszédos telekhatárok között létesített kerítést 2 métert meg nem haladó magassággal kell kialakítani.
c)12 Az épített utcai kerítés anyaga a környezetébe illeszkedő, áttört kell, hogy legyen.
d)13
(7) Társasházi lakóövezetre vonatkozó egyedi építészeti követelmények:
a) A többlakásos lakóépületek homlokzatát érintő építési beavatkozás – ide értve a homlokzat festését, és a hőszigetelést is – az épület egységes megjelenését eredményező megoldástól eltérő megoldás nem lehet. Festést, hőszigetelést egy homlokzaton ütemezve, vagy csak egy részét érintően megvalósítani nem lehet.
b)14 Az épületek és építmények homlokzatát a környezetbe illeszkedő módon kell kialakítani, továbbá az épületek és építmények homlokzatán cégfeliratot, építés évét megjelölő szövegen kívül festéssel egyéb felirat, ábra, kép nem helyezhető el.
c) Az erkélyek nyílászáróval nem beépíthetők,
d) Amennyiben a területen kerítés létesül, legfeljebb, 1,5m magassággal, áttörten kell létesíteni. Amennyiben az épületek közötti zöldfelületen elhelyezett, védelmet igénylő létesítmény (játszótér, sportpálya, kutyafuttató) mentén kell létesíteni, előzőektől eltérő magasságú is lehet.
e)15
(8) A Gazdasági területek településrészre vonatkozó egyedi építészeti követelmények:
a) A kerítés színe zöld, barna vagy szürke színárnyalatú lehet.
b)16
c) A területen lapostetős és magastetős épületek is elhelyezhetők.
d) A magastetős épületek maximális tetőhajlásszöge 35 fok lehet.
e) A telek meglévő, vagy szabályozási terven tervezett közterülettel határos vonalán legfeljebb 2 méter magasságú, áttört kerítések építhetők.
(9)17
(10)18
(11) A Külterületi gazdasági és lakóterületekre vonatkozó egyedi építészeti követelmények:
a) A kerítés színe zöld, barna vagy szürke színárnyalatú lehet.
b)19
c) A területen lapostetős és magastetős épületek is elhelyezhetők.
d) A magastetős épületek maximális tetőhajlásszöge 35 fok lehet.
e) A gazdasági hasznosítású telek meglévő, vagy szabályozási terven tervezett közterülettel határos vonalán legfeljebb 2 méter magasságú, áttört kerítések építhetők, a lakóépületek ingatlanhatárain legfeljebb 1,8 méter magasságú, áttört kerítések építhetők.
(12) A Kertgazdasági területekre vonatkozó egyedi építészeti követelmények
a)20
b) A magastető tetőhajlásszöge 30 foknál kisebb és 45 foknál nagyobb nem lehet.
c) A tetőgerinc az épület rövid oldalával nem lehet párhuzamos.
d)21 Homlokzat színezés során a homlokzatokon a kézikönyvben bemutatott, településen hagyományos színezéstől eltérni nem lehet, ennek során homlokzatokon a hagyományos fehér, tört fehér és földszínek árnyalatai használhatók fel.
e)22
f)23 ) A tető héjalása égetett natúr, terrakotta, grafit, barna színnel alakítható ki.
g) Kerítés legfeljebb 1,8m magas, áttört lehet.
(13)24
(14) Üdülőterületekre vonatkozó egyedi építészeti követelmények:
a) Az épületek az utcára merőleges meghatározó tetőidommal alakíthatók ki, ettől abban az esetben lehet eltérni, ha a mindkét szomszéd ettől eltérő.
b)25
c)26 A közterületi oldalon vagy szomszédos telekhatárok között létesített kerítést 1,8 m-t meg nem haladó magassággal kell kialakítani.
d)27 Az épített kerítés anyaga a környezetébe illeszkedő, áttört kell, hogy legyen.
e)28
(15)29
(16) A Beépítésre nem szánt külterületekre vonatkozóegyedi építészeti követelmények:
a)30 A tető héjalása égetett natúr, terrakotta, grafit, barna színnel alakítható ki
b)31 A területen csak 2 m magasságot nem meghaladó, áttört kerítés létesíthető.
8.A helyi védelemben részesülő értékekre vonatkozó építészeti követelmények
12. § (1) Az1. melléklet a. pontjában szereplő helyi védelemben részesülő értékekre vonatkozó egyedi építészeti követelmények:
a) közmű szerelvények (villanyóra szekrény, gázmérő) valamint bármilyen, az épület eredeti megjelenését zavaró létesítmény, berendezés közterületről látható főhomlokzaton nem vagy csak takart kialakítással helyezhető el;
b) amennyiben a helyi védelem kiterjed az épület tömegére, az eredeti (hagyományos) tömegében, tetőformájában kell megtartani azt. A tervezett bővítés a régi épület formálásával, szerkezetével, anyaghasználatával összhangban legyen.
c) a védett homlokzati elemeket (nyílások, tagozatok, díszek) meg kell őrizni.
d) belső korszerűsítés és átalakítás – hacsak védelem nem terjed ki az épületbelső, vagy valamely belső részlet hangsúlyozott megtartására – illetve bővítés engedélyezett.
e) helyi építészeti karaktert hordozó épület homlokzatai, vagy egyéb épületrészei esetleges stílusbeli, arány- vagy ritmushibája felújítás során korrigáltatható, ha annak eredményeként egységes építészeti kialakítás jön létre.
f) helyi építészeti karaktert hordozó épületek, épületrészek eredeti külső megjelenését:
fa) egészének és részleteinek külső geometriai formáit, azok rész- és befoglaló méreteit,
fb) eredeti anyaghatását egészében és részleteiben,
fb) ha ismert, eredeti színhatását, ha nem ismert, a feltételezhetően hasonló színhatását,
fb) eredeti épülettartozékait és felszereléseit az értékvizsgálattól függően az e rendeletben foglaltak figyelembe vételével kell megőrizni, illetve helyreállítani.
9.Felszíni energiaellátási és elektronikus hírközlési sajátos építmények, műtárgyak elhelyezésére vonatkozó egyedi előírások
13. § (1) A teljes település ellátását biztosító felszíni energiaellátási és elektronikus hírközlési sajátos építmények, műtárgyak elhelyezésére alkalmas területek a 2. mellékletben szereplő, Beépítésre nem szánt külterületek és a kertgazdasági területek.
(2) Átjátszó állomás elhelyezése az (1) bekezdésben meghatározott, teljes település ellátását biztosító felszíni energiaellátási és elektronikus hírközlési sajátos építmények, műtárgyak elhelyezésére nem alkalmas területeken meglévő adótorony vagy egyéb építmény igénybevételével, illetve kilátó létesítésével valósítható meg.
(3) Új antenna csak a településképi szempontok érvényesítésével és a környezethez illeszkedően helyezhető el. Az illeszkedést főépítészi véleménnyel kell igazolni.
(4) Antenna templomtoronyra nem helyezhető el.
(5) Új antennát 300 m-es körzetben már meglevő antenna tartószerkezet előfordulása esetén, azzal közös tartószerkezetre lehet csak elhelyezni.
14. § (1) Belterületen, újonnan kialakuló közterületen az elektronikus hírközlési és elektromos hálózatokat földalatti elhelyezéssel kell építeni. Egyéb területeken felszíni elhelyezés megengedett.
(2) A már beépített területen, ahol a hálózatok földalatti elhelyezéssel üzemelnek új vezetékes hírközlési hálózatokat, meglevő rekonstrukcióját földalatti elhelyezéssel kell építeni.
(3) A már beépített területeken, ahol a meglevő gyenge és erősáramú hálózatok föld feletti
vezetésűek, új elektronikus hírközlési hálózatokat a meglevő oszlopsorra, illetve közös
tartóoszlopra kell fektetni. Közös oszlopsorra való telepítés bármilyen akadályoztatása
esetén az építendő hálózatot földalatti elhelyezéssel lehet csak kivitelezni.
(4) Külterületen új elektronikus hírközlési hálózatokat területgazdálkodási okokból a
villamosenergia elosztási, a közvilágítási és egyéb hírközlési szabadvezetékekkel közös,
egyoldali oszlopsorra kell fektetni.
15. § A fényszennyezés elkerülése érdekében szükséges az alábbi szempontok figyelembe vétele a közvilágítás és külső világító testek elhelyezése, korszerűsítése esetében:
a) el kell kerülni a hideg fehér fényű világítást, amely 500 nanométernél rövidebb hullámhosszúságú fényt tartalmaz;
b) a világítótestek ernyőzése olyan legyen, hogy a fényt oda irányítsa, ahol arra szükség van;
c) az utcákat amennyire csak lehet egyenletesen, és amennyire csak lehet alacsony intenzitással világítsuk meg;
d) igazítsák a kültéri világítást a tényleges használat idejéhez.
10.Az egyes sajátos építmények, műtárgyak elhelyezése
16. § A szennyvízátemelők, vízmű kutak növényzettel történő eltakarása szükséges.
11.A reklámhordozókra vonatkozó településképi követelmények
17. § (1) A településkép védelme szempontjából kiemelt területeken lévő közterületen és magánterületen reklámhordozó és reklám – a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - nem helyezhető el.
(2) Az (1) bekezdés alól évente 12 naptári hét időszakra a település szempontjából jelentős eseményről való tájékoztatás érdekében el lehet térni.
(3) Reklámot, reklámhordozó berendezést közterületeken és köztulajdonban álló ingatlanokon az ott elhelyezett alább felsorolt utcabútorokon lehet elhelyezni:
a) utas váró,
b) kioszk,
c) közművelődési célú hirdetőoszlop,
d) információs vagy más célú berendezés.
(4)32
(5)33
(6)34
(7) A reklámhordozók és reklámhordozót tartó berendezések szerkezeti alapszínének és típusonkénti formájának azonosnak kell lennie.
(8) A reklámhordozó és a reklámhordozó berendezés készülhet kétoldalas kialakítással és háttérvilágítással is ellátható, de villódzó fénytechnika vagy futófénnyel üzemelő technológia nem alkalmazható. LED-kijelző kizárólag villódzás mentes, futófény megjelenítése nélkül alkalmazható.
(9)35 A rendezvények népszerűsítését célzó hirdetmények ideiglenes jelleggel, legfeljebb 12 hét időtartamra kihelyezhetők.
KÖTELEZŐ SZAKMAI KONZULTÁCIÓ
12.Rendelkezés a szakmai konzultációról
18. § (1) Kötelező a szakmai konzultáció az alábbi esetekben az építési tevékenység megkezdését megelőzően:
a) cégér, cégtábla,
b) az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban Étv) 33/A. §-ban szabályozott egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenység esetén.
(2) A szakmai konzultáció iránti kérelmet írásban az önkormányzathoz kell benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell az építtető vagy kérelmező nevét és címét, telefonos elérhetőségét, valamint a tervezett építési tevékenység helyét, az érintett telek helyrajzi számát, az építési tevékenység rövid leírását.
(3) Szakmai konzultáció lehetőségéről minden esetben a települési főépítész gondoskodik.
(4) A szakmai konzultáció időpontja a települési főépítésszel egyeztetve kerül kijelölésre.
TELEPÜLÉSKÉPI VÉLEMÉNYEZÉSI ELJÁRÁS
19. § (1) Településképi véleményezési eljárást kell lefolytatni mindazon építmények építészeti-műszaki terveivel kapcsolatban, melyek építésügyi hatósági engedélyhez kötött építési munkákra vonatkoznak.
(2) A polgármester a véleményét a települési főépítész szakmai álláspontja alapján alakítja ki.
(3)36 A véleményezési anyagot a 3. mellékletben foglalt mintának megfelelő tartalommal kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell a tervezői jogosultsággal rendelkező tervező által készített helyszínrajzot, eltérő szintek alaprajzait, homlokzatokat, műszaki leírást.
(4) Az eljárás során a településképi követelmények teljesülését kell vizsgálni.
TELEPÜLÉSKÉPI BEJELENTÉSI ELJÁRÁS
20. § (1) A bejelentési eljárással érintett építmények, reklámhordozók köre:
a) településközpont területen belül meglévő épület utólagos hőszigetelése, a homlokzatfelület színezése, a homlokzat felületképzésének megváltoztatása, tetőhéjalás cseréje,
b) többlakásos házak, sorházak homlokzat festése
c) településközpont területen belül meglévő épület homlokzatán, tetőzetén nyílászáró méretének, anyagának, osztásának megváltoztatása, nyílászáró beépítése;
d) településközpont területen belül lakóutcával határos kerítés építése, meglévő felújítása, helyreállítása, átalakítása, korszerűsítése, bővítése;
e) meglévő, helyi védelem alatt álló épületen, a védendő értéket érintő építési tevékenység végzése esetén;
f) település területén reklám-berendezés elhelyezése.
g) közterületi elárusító pavilon létesítése.
h)3738 meglévő építmények rendeltetésének részleges, vagy teljes megváltoztatása, valamint rendeltetési egység számának megváltoztatása esetén.
(2) A településképi bejelentési eljárás az ügyfélnek a polgármesterhez benyújtott, papíralapú bejelentésére indul. A bejelentést a 4. mellékletben foglalt mintának megfelelő tartalommal kell benyújtani.
(3)39 A kérelemhez csatolni kell a tervezői jogosultsággal rendelkező tervező által készített helyszínrajzot, eltérő szintek alaprajzait, homlokzatokat, műszaki leírást.
(4) A bejelentési dokumentációban a településképi követelményeknek való megfelelést igazolni kell.
(5) Több bejelentés köteles munka esetén a bejelentések összevonhatók.
21. § (1) A településképi bejelentési eljárás során a polgármester vizsgálja, hogy a bejelentési dokumentáció formai követelményei teljesülnek-e.
(2) A településképi bejelentési eljárás során a polgármester kikéri a települési főépítész szakmai véleményét.
(3) A településképi bejelentési eljárás során vizsgálni kell, hogy a bejelentés tárgya
a) megfelel-e a településképi rendeletben meghatározott követelményeknek;
b) megfelelően veszi-e figyelembe a kialakult beépítés adottságait, rendeltetésszerű használatának és fejlesztésének lehetőségeit;
c) alkalmazkodik-e a környezet léptékéhez, formanyelvéhez, tömegalakításához;
d) az anyaghasználat alkalmazkodik-e a környezet karakteréhez, funkciójához, a környezetben alkalmazott anyagokhoz, illetve látványukhoz;
e) a látvány színvilága illeszkedik-e a környezethez, azzal megfelelően harmonizál-e;
f) védett épületen vagy területen a beavatkozás nem ellentétes-e a védelem céljával, szolgálja-e a védelem látványban is jelentkező szempontjait;
g) a reklámhordozó elhelyezése megfelel-e a reklámok közzétételével kapcsolatos Korm.rendeletben szereplő általános elhelyezési, és a településképi rendeletben szereplő különös településképi követelményeknek.
h)40 olyan új rendeltetés szerinti területhasználat-e, amely a korábbi rendeltetéshez képest környezetvédelmi (elsősorban zaj- és légszennyezési) szempontból kedvezőtlenebb helyzetet teremthet, (pl. lakó rendeltetés más rendeltetésre változik, meglévő rendeltetés ipari, gazdasági, vendéglátó, egészségügyi rendeltetésre változik, ill. nem lakóépületben lakás rendeltetés létesül), megváltoztatja az ingatlanon belüli gépkocsi-forgalmat, illetve a jogszabályi előírásoknak megfelelően többlet-parkolóhelyek és/vagy rakodóhely kialakítását teszi szükségessé,
i)41 érinti-e a közterület kialakítását, illetve a közterületen lévő berendezéseket vagy növényzetet,
j)42 érinti-e a kapcsolódó közterület közúti vagy gyalogos, illetve kerékpáros forgalmát, azok biztonságát veszélyeztetheti.
A TELEPÜLÉSKÉPI KÖTELEZÉS, TELEPÜLÉSKÉPI BÍRSÁG
22. § (1) Településképi kötelezettség megszegésének minősül
a) a szakmai konzultáción, településképi bejelentési és véleményezési eljárás során, megfogalmazott településkép-védelmével kapcsolatos elvárások be nem tartása,
b) a polgármester tiltása ellenére,
c) a településképi bejelentés tudomásul vételéről szóló határozatban foglaltaktól eltérően
végzett tevékenység.
(2) Településképi kötelezettség megszegése esetén a polgármester felhívja az ingatlantulajdonos figyelmét a jogszabálysértésre, és végzésben megfelelő határidőt biztosít a jogszabálysértés megszüntetésére. A határidő erdménytelen eltelte után az ingatlan tulajdonosával szemben településképi kötelezési eljárást folytat le.
(3) Amennyiben a földrészlet és a felépítmény tulajdonosa nem azonos, a településképi kötelezési eljárást a felépítmény tulajdonosával szemben kell lefolytatni, kivéve, ha a felépítmény tulajdonosának személye nem állapítható meg.
(4) A polgármester a településképi kötelezési eljárást általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL törvény szabályai szerint folytatja le.
23. § (1)43 A településképi követelmények településképi kötelezésben megállapított határidőre történő nem teljesítése esetére az ingatlan tulajdonosával szemben 100.000 forinttól 1.000.000 forintig terjedő településkép-védelmi bírság szabható ki.
(2) Az (1) bekezdés szerinti településkép-védelmi bírság összege településképi bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén 100 000 forint, a településképi bejelentési eljárás során meghozott döntésben foglaltak megszegésével a megtiltás ellenére végzett tevékenység esetén 200 000 forint, a bejelentési dokumentációban foglaltaktól eltérő tevékenység folytatása esetén az eltérés mértékétől függően legalább 200 000 forint, legfeljebb 500 000 forint, a településképi kötelezésben foglaltak végre nem hajtása esetén alkalmanként legalább 500 000 forint, legfeljebb 1 000 000 forint.
(3) A Polgármester kötelezési eljárásában hozott és a (1) bekezdésében meghatározott bírságot kiszabó döntésével szemben a fellebbezést a döntés közlésétől számított 15 napon belül Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületénél lehet előterjeszteni.
(4) A településkép-védelmi bírságot kiszabó határozatban közölni kell a befizetés módját és határidejét.
(5) A végrehajtás foganatosítása érdekében az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.) 134. § (2) bekezdése alapján az Önkormányzat önálló bírósági végrehajtóval szerződést köthet.
ÖNKORMÁNYZATI TÁMOGATÁSI ÉS ÖSZTÖNZŐ RENDSZER
24. § (1) A védett érték tulajdonosának a szokásos karbantartási feladatokon túlmenően, a védettséggel összefüggésben szükségessé váló, a tulajdonost terhelő munkálatok finanszírozásához az önkormányzat vissza nem terítendő támogatást adhat.
(2) A támogatás mértékét az önkormányzat évente a költségvetési rendeletében határozza meg. Az érintettek a támogatást pályázat útján nyerhetik el. A pályázat tartalmára vonatkozó részletes feltételeket a Képviselőtestület a pályázati kiírásban határozza meg.
(3) A beérkezett pályázatokat szakmai szempontból a települési főépítész előzetesen értékeli és javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a támogatás odaítélésére. A nyertes pályázatokról a Képviselőtestület dönt.
(4) A támogatási szerződés megkötésére, módosítására, felmondására, a támogatás elszámolására, visszafizetésére és a támogatási összeg felhasználásának ellenőrzésére az önkormányzat által államháztartáson kívülre nyújtott forrás átadásáról és államháztartáson kívüli forrás átvételéről szóló önkormányzati rendelet szabályait kell alkalmazni.
(5) Nem adható önkormányzati támogatás, ha a védett értékkel összefüggésben engedély nélkül, vagy engedélytől eltérően, illetve szabálytalanul végeztek építési munkákat. Ez esetben a támogatást vissza kell fizetni. E rendelkezés a szabálytalan beavatkozástól számított 5 évig érvényesíthető.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
13.Hatályba léptető rendelkezések
25. § Ez a rendelet 2018. június 1-én lép hatályba.
14.Hatályon kívül helyező rendelkezések
26. § Hatályát veszti
(1) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének a településképi bejelentési eljárásról szóló 19/2015.(VII.6.) számú rendelete hatályát veszti
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének a településképi véleményezési eljárásról szóló 20/2015.(VII.6.) számú rendelete hatályát veszti
(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének Tamási Város Helyi Építési Szabályzatáról szóló 14/2005. (VII.7.) Ök. számú rendelete 3. § (5), (11), (15), (16), (18), (19) bekezdése, 7. § (9), (10) bekezdése, 8. § (6) d) pontja, 11. § (6) bekezdése, 16. § (10) bekezdése, 18. § (4) d), i), j) pontjai, 22/A. § (1) d), e) pontjai, 25. § (2) bekezdése, valamint a 26. §., 27. §, 28. §, 29. § paragrafusai.
1. melléklet
a) Helyi védelem alatt álló művi értékek jegyzéke
|
utca, házszám |
Helyrajzi szám |
funkció |
|
|---|---|---|---|
|
1. |
Adorjánpuszta |
0687/89 |
Magtár |
|
2. |
Arany János u. 4. |
295 |
Lakóépület |
|
3. |
Arany János u. 9. |
307 |
Lakóépület |
|
4. |
Arany János u. 14. |
301 |
Lakóépület |
|
5. |
Arany János u. 17. |
333 |
Lakóépület |
|
6. |
Bezerédj u. 4. |
362 |
Lakóépület |
|
7. |
Bezerédj u. 11. |
382 |
Lakóépület |
|
8. |
Bezerédj u. 23. |
376 |
Lakóépület |
|
9. |
Bocskai köz 3. |
18 |
Lakóépület |
|
10. |
Damjanich u. 2. |
510 |
Lakóépület |
|
11. |
Deák Ferenc u. 19. |
41 |
Lakóépület |
|
12. |
Deák Ferenc u. 21. |
40 |
Lakóépület |
|
13. |
Deák Ferenc u. 41. |
31 |
Lakóépület |
|
14. |
Deák Ferenc u. 47. |
291 |
Lakóépület |
|
15. |
Dózsa György u. 30. |
763 |
Lakóépület |
|
16. |
Dózsa György u. 59. |
936 |
Lakóépület |
|
17. |
Dózsa György u. 70. |
657 |
Lakóépület |
|
18. |
Dózsa György u. 79. |
961 |
Lakóépület |
|
19. |
Eötvös u. 2. |
18 |
Lakóépület |
|
20. |
Eötvös u. 4. |
19 |
Lakóépület |
|
21. |
Eötvös u. 6. |
20 |
Lakóépület |
|
22. |
Eötvös u. 12. |
23 |
Lakóépület |
|
23. |
Eötvös u. 20. |
27 |
Lakóépület |
|
24. |
Eötvös u. 22. |
28 |
Lakóépület |
|
25. |
Fő út 57. |
1612 |
Lakóépület |
|
26. |
Fő út 63. |
1615 |
Lakóépület |
|
27. |
Garay u. 13. |
345 |
Lakóépület |
|
28. |
Honvéd utca |
1931 |
Kereszt |
|
29. |
Kápolna utca |
1590 |
Szobor |
|
30. |
Kápolna utca |
1660 |
Keresztek |
|
31. |
Kossuth tér 3. |
316 |
Lakóépület |
|
32. |
Kossuth tér 6. |
315 |
Lakóépület |
|
33. |
Kossuth tér 7-8. |
311/1, 312 |
Lakóépület |
|
34. |
Kossuth tér 9. |
310/1, 310/2 |
Lakóépület |
|
35. |
Kossuth tér 14. |
10 |
Lakóépület |
|
36. |
Kossuth tér 18. |
4 |
Templom |
|
37. |
Petőfi Sándor u. 8. |
788/1 |
Lakóépület |
|
38. |
Öreghenye |
3841 |
Kápolna |
|
39. |
Ráczvölgy |
0953 |
Kereszt |
|
40. |
Rákóczi u. 1. |
1282 |
Lakóépület |
|
41. |
Rákóczi u. 5. |
1278 |
Lakóépület |
|
42. |
Rákóczi u. 78. |
1084/2 |
Lakóépület |
|
43. |
Szabadság út 7. |
1247 |
Lakóépület |
|
44. |
Szabadság út 15. |
857 |
Lakóépület |
|
45. |
Szabadság út |
839 |
Szobor |
|
46. |
Szabadság út |
839 |
Kereszt |
|
47. |
Szabadság út |
841 |
Szobor |
|
48. |
Szabadság út 29. |
818 |
Lakóépület |
|
49. |
Szabadság út 38. |
59 |
Lakóépület |
|
50. |
Szabadság út |
844 |
Szobor |
|
51. |
Szabadság út 46. |
319 |
Városháza |
|
52. |
Szabadság út 48. |
321 |
Lakóépület |
|
53. |
Széchenyi u. 27. |
445 |
Lakóépület |
|
54. |
Szemcsepuszta |
028/6 |
Lakóépület |
|
55. |
Szent István utca |
728/2 |
Kereszt |
|
56. |
Temető |
624 |
Kereszt |
|
57. |
Temető |
624 |
Mauzóleum |
|
58. |
Új Várhegy |
4547 |
Pince |
|
59. |
Vörösmarty utca |
482 |
Kereszt |
b) Helyi védelem alatt álló művi értékek elhelyezkedésének térképi bemutatása

2. melléklet
a) Településkép szempontból meghatározó területek – teljes közigazgatási terület

b) Településkép szempontból meghatározó területek – belterület

3. melléklet
|
A |
B |
|
|---|---|---|
|
1. |
A kérelem * |
településképi véleményezésre irányul, vagy |
|
2. |
építési engedélyhez kötött vagy egyszerű bejelentés alapján végezhető építési tevékenység szakmai konzultációjára irányul |
|
|
3. |
Kérelmező |
neve: |
|
4. |
értesítési címe: |
|
|
5. |
telefon/fax száma: |
|
|
6. |
e-mail címe: |
|
7. |
Felelős tervező |
neve: |
|
8. |
tervezési jogosultságának száma: |
|
|
9. |
értesítési címe: |
|
|
10. |
telefon/fax száma: |
|
|
11. |
e-mail címe: |
|
|
12. |
A tervező igazolt munkatársa |
neve: |
|
13. |
telefon/fax száma: |
|
14. |
Az építési tevékenység |
helye, címe: |
|
15. |
az érintett telek helyrajzi száma: |
|
|
16. |
az érintett telek területe: |
|
|
17. |
az érintett telek jelenlegi beépítettsége: |
|
|
18. |
tárgya, rövid leírása: |
|
|
19. |
rendeltetésének meghatározása: |
|
|
20. |
ÉTDR azonosító: |
|
|
21. |
Előzmények: |
|
|
22. |
Szerzői jog: |
érinti/ nem érinti, ha igen korábbi tervező neve: |
|
23. |
A tervezett létesítmény adatai: |
|||
|
24. |
a telekkel kapcsolatos adatok |
az építménnyel kapcsolatos adatok |
||
|
25. |
beépítés módja: |
rendeltetési egységek száma: |
db |
|
|
26. |
beépítettsége: |
% |
összes nettó szintterülete***: |
m2 |
|
27. |
zöldfelületi fedettség: |
% |
építménymagasság: |
m |
|
28. |
előkert mérete: |
m |
homlokzatmagasság: |
m |
|
29. |
hátsókert mérete: |
m |
tetőidom hajlásszöge: |
° |
|
30. |
oldalkertek mérete: |
m |
gépkocsi-elhelyezés módja: |
|
|
31. |
m |
gépkocsi parkoló: |
db |
|
|
32 |
A tervezett építési tevékenységet természetes személy építtető saját lakhatásának biztosítása céljából kívánja-e végezni: |
|
||
4. melléklet
|
A |
B |
|
|---|---|---|
|
1. |
A kérelem * |
településképi bejelentésre irányul, vagy |
|
2. |
építési engedély nélkül és egyszerű bejelentés nélkül végezhető tevékenység szakmai konzultációjára irányul |
|
|
3. |
Kérelmező |
neve: |
|
4. |
értesítési címe: |
|
|
5. |
telefon/fax száma: |
|
|
6. |
e-mail címe: |
|
7. |
Az érintett ingatlan adatai |
címe: |
|
6. |
helyrajzi száma: |
|
|
8. |
jellege (közterület/magánterület): |
|
|
9. |
az építési tevékenységgel érintett építmény előregyártott tartószerkezeti rendszerrel épült-e: |
|
10. |
A bejelenteni kívánt tevékenység |
helye: |
|
11. |
tárgya, rövid leírása: |
|
|
12. |
rendeltetésének meghatározása: |
|
|
13. |
A tevékenység tervezett időtartama: |
|
|
14. |
Előzmények: |
|
A 2. § (6) bekezdés c) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. § (7) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.
A 10. § (5) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 10. § (7) bekezdése a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (2) bekezdés g) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 2. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (3) bekezdés c) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 3. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (4) bekezdés a) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 4. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (4) bekezdés b) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 4. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (4) bekezdés d) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (5) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 5. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (6) bekezdés a) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 6. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (6) bekezdés c) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (6) bekezdés d) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 7. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (7) bekezdés b) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (7) bekezdés e) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 8. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (8) bekezdés b) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 9. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (9) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 10. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (10) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 10. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (11) bekezdés b) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 11. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (12) bekezdés a) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 12. pontja hatályon kívül helyezte.
Mód. 13/2019. (VIII. 29.) ör.
A 11. § (12) bekezdés e) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 13. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (12) bekezdés f) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (13) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 14. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (14) bekezdés b) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 15. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (14) bekezdés c) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (14) bekezdés d) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (14) bekezdés e) pontját a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 16. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (15) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 8. § 17. pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (16) bekezdés a) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (16) bekezdés b) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.
A 17. § (4) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.
A 17. § (5) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.
A 17. § (6) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (VI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.
A 17. § (9) bekezdését a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 19. § (3) bekezdése a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
Beiktatta a 13/2019. (VIII. 29.) ör.
A 20. § (1) bekezdés h) pontja a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 20. § (3) bekezdése a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Beiktatta a 13/2019. (VIII. 29.) ör.
Beiktatta a 13/2019. (VIII. 29.) ör.
Beiktatta a 13/2019. (VIII. 29.) ör.
A 23. § (1) bekezdése a Tamási Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (III. 3.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.