Bogács Község Képviselő-testületének 7/2018.(II.23..) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 10. 31

Bogács Község Képviselő-testületének 7/2018.(II.23..) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2024.10.31.

Bogács Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Bogács Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye, címe: 3412 Bogács, Alkotmány u. 9.

(3) Az önkormányzat honlapja: www.bogacs.hu

(4) Az Önkormányzat képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület)

(5) A képviselő-testület polgármesteri hivatalának megnevezése és címe: Bogácsi Polgármesteri Hivatal 3412 Bogács, Alkotmány u. 9.

(6) Az önkormányzat működési területe Bogács község közigazgatási területére terjed ki.

2. § (1) Az önkormányzat „Bogácsi Tavasz, Nyár, Ősz, Tél” megnevezéssel, negyedévenkénti megjelenéssel lapot jelentet meg.

(2) Az időszakosan megjelenő lap tartalmazza a település életének fontosabb eseményeit, a képviselő-testület azon döntéseit, melyek a lakosság széles körét érintik.

3. § Az önkormányzat által alapított kitüntető címek és elismerések: Vígh Rudolf díj, Alkotói díj, Bogács Községért díj, Bogács Község Díszpolgára díj és Bogács Közszolgálatáért Díj

4. § Az önkormányzat jelképeinek használatára, kitüntetéseinek adományozására vonatkozó szabályokat önálló rendelet tartalmazza.

1. Az Önkormányzat jelképei

5. § (1) Az önkormányzat jelképei: címer, zászló, pecsét.

(2) Címer: Álló kerektalpú pajzs kék mezejét középfekvésű ezüst hullámos pólya választja két részre. A pólya fölött két férfi a vállán átvetett rúdon hatalmas szőlőfürtöt visz. A pólya alatti mezőben középen hegyével lefelé fordított álló csoroszlya látható, két oldalán hegyére állított egy-egy szimmetrikusan elhelyezett ekevassal. A pólya fölötti címerkép arany, a pólya alatti ezüst színű. A pajzsra aranykorona van helyezve. A címer tartalma az 1786-os év pecsétnyomójával egyezik.

(3) Zászló: Középső, széles vörös mezejében helyezkedik el a (2) bekezdésben leírt címer. A vörös mezőt két oldalról egy-egy kék sáv fogja össze.

(4)1 Pecsét: Az önkormányzat két pecsétet használ. Mind a kettő kör alakú, benne körfeliratként Községi Önkormányzat Bogács helyezkedik el. Az egyik pecséten középen a község címere, míg a másik pecséten középen a Magyarország címere van.

(5) Az önkormányzat címerével ellátott pecsétből egy darab készül, melyet a polgármester kezel, s az alábbiakban kell használni:

- a képviselőtestület által adományozott okleveleken,
- az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.

2. Az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatai

6. § Az önkormányzat testvértelepülési kapcsolatot tart:

- Lengyelországban: Ogrodzieniec várossal,
- Szlovákiában: Hárskút (Lipovnik) településsel
- Romániában Gyergyóújfalu

3.A település ünnepei

A Polgármester gondoskodik arról, hogy a település lakossága a nemzeti és községi ünnepeket méltó módon ünnepelhesse.

4. Együttműködés

7. § A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a helyi társadalom– és gazdaságszervező munkában, ezek fejlesztése érdekében együttműködik a térségi helyi önkormányzatokkal és a megyei önkormányzattal. A koordináció keretében közvetlen cél a térségi, valamint a megyei tervek, koncepciók, elképzelések kidolgozásában való közvetlen részvétel, valamint azok egyeztetése a helyi, települési elképzelésekkel. A folyamatos és rendszeres kapcsolattartás a polgármester, illetve a jegyző feladata.

II. ÖNKORMÁNYZATI FELADATOK, HATÁSKÖRÖK

8. § (1)2 Az önkormányzat feladat-és hatáskörére a Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény ( továbbiakban: Mötv.) rendelkezései az irányadóak. Az Önkormányzat által ellátott alapfeladatok kormányzati funkciók szerinti felsorolását az 5. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat-és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg. A képviselő-testületet a polgármester képviseli.

(3)3 Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a képviselő-testület hivatala, a jegyző és társulások látják el.

(4) A Képviselő-testület által a polgármesterre és a társulásra átruházott hatáskörök felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

(5) A Képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit a Mötv. tartalmazza.

(6) A közfeladat önkéntes felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, ennek során az érintett bizottságok véleményét ki kell kérni. Indokolt esetben jelentős feladat felvállalása előtt ideiglenes bizottság is létrehozható, illetve külső szakemberek közreműködése is igénybe vehető.

(7) Közfeladat önkéntes felvállalását tartalmazó javaslat csak akkor terjeszthető a testület elé, ha az tartalmazza a feladat ellátásához szükséges forrásokat is.

(8) A (7) bekezdésben említett előterjesztés elfogadásához minősített többség szükséges.

(9) A szabadon választott közfeladat ellátásának megszüntetéséről a képviselő-testület minősített többséggel határoz.

9. § Az önkormányzati hatósági ügyben átruházott hatáskörben hozott döntésekről az átruházott hatáskör gyakorlója a megtett intézkedéseiről, illetve azok eredményéről a soron következő rendes ülésen az indítványok között beszámol.

III. A Képviselő-testület működése

10. § (1)4 A Képviselő-testület tagjainak száma 7 fő, amelyből 6 fő – egyéni listán megválasztott– települési képviselő, 1 fő a lakosság által közvetlenül megválasztott polgármester.

(2) A Képviselő-testületalakuló, rendes-, rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.

(3) Az ülés kötelező összehívására vonatkozó szabályokat az Mötv. tartalmazza.

1. Alakuló ülés

11. § (1) Az alakuló ülés összehívásának rendjére az Mötv. 43. §-ban foglaltak az irányadóak.

(2) A képviselő-testület az alakuló ülésen vagy azt követő ülésen megválasztja bizottságait, és a polgármester javaslatára, titkos szavazással az alpolgármestert. Dönt a polgármester illetményéről, az alpolgármester tiszteletdíjáról. A Képviselő-testület csak saját tagjai közül választ 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert. Az alpolgármester megválasztását követően esküt vagy fogadalmat tesz, és aláírja az erről készült okmányt.

2. Rendes ülés

12. § A képviselő-testület munkatervében jelölt időpontban és helyen, de évente legalább 6 alkalommal rendes ülést tart. Az ülésszünetben – halaszthatatlan ügyekben – a polgármester jár el utólagos beszámolási kötelezettséggel. Nem járhat el a testület kizárólagos hatáskörébe tartozó ügyekben.

3. Rendkívüli ülés

13. § (1) A rendkívüli ülés kötelező összehívására az Mötv. rendelkezései az irányadóak.

(2)5

(3)6

(4) A polgármester a testületi ülést a kezdeményezés benyújtását követő 15 napon belüli időpontra köteles összehívni.

(5)7

(6) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze halaszthatatlan döntést igénylő napirend tárgyalására. A rendkívüli ülésre szóló meghívót az ülés előtt 24 órával kell kézbesíteni a meghívottaknak. Erre bármilyen értesítési mód igénybe vehető. A meghívónak tartalmazni kell az ülés helyét, időpontját, a napirendi pontokat és azok előadóit.

4. A képviselő-testület ülésének összehívása

14. § (1) A képviselő-testület feladat- és hatáskörét ülésein gyakorolja. A képviselő-testület rendes ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az őt helyettesítő alpolgármester hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze.

(2) A képviselő-testület üléseit a Polgármesteri Hivatal tanácskozó termében tartja.

(3)8 A képviselő-testület – rendkívüli ülés kivételével – üléseit az adott hónap utolsó csütörtöki napján tartja.Az ülés kezdésének időpontja: 16 óra.

(4) Az ülés összehívása – rendkívüli ülés kivételével – írásbeli meghívóval történik. A meghívót úgy kell megküldeni, hogy az érintettek legalább 5 nappal az ülést megelőzően kézhez kapják. A meghívót közzé kell tenni a képviselők számára kiküldött meghívóval egy időben: a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, a helyi kábel televízió képújságjában.

(5) A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket, a rendeletek és határozatok tervezeteit, szóbeli előterjesztés esetén a határozati javaslatot. Ettől eltérni csak kivételesen és a polgármester előzetes engedélyével lehet.

15. § (1) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) a képviselő-testület tagjait,

b) a jegyzőt

c) a napirendi pontok előadóit,

d) akit a polgármester a napirend témájához indokoltnak tart,

e) akinek meghívásáról a képviselő-testület a munkaterv elfogadásakor döntött,

f) az intézmények vezetőit az intézményt érintő napirendek tárgyalásához,

g) a Bogácsi Thermálfürdő Kft. ügyvezetőjét, a gazdasági társaságot érintő napirendek tárgyalásához

h) a Bogácsi Turisztikai Kft. ügyvezetőjét, a gazdasági társaságot érintő napirendek tárgyalásához.

(3)9 A képviselő-testület ülésén tanácskozási jog illeti meg:

a) a képviselő-testület bizottságainak nem képviselő tagjait,

b) a napirendek előadóit,

c) a választókerület országgyűlési képviselőjét,

d) a Kormányhivatal vezetőjét, képviselőjét,

e) az intézmények vezetőit az intézményt érintő napirendek tárgyalásakor,

f) a Bogácsi Termálfürdő Kft. ügyvezetőjét, a gazdasági társaságot érintő napirendek tárgyalásakor.

g) a Bogácsi Turisztikai Kft. ügyvezetőjét, a gazdasági társaságot érintő napirendek tárgyalásakor

(2) A képviselő-testület ülésén döntési (szavazati) joggal csak a települési képviselők rendelkeznek.

(3)10 A képviselő-testület ülésén tanácskozási jog illeti meg:

a.) a képviselő-testület bizottságainak nem képviselő tagjait,
b.) a napirendek előadóit,
c.) a választókerület országgyűlési képviselőjét,
d.) a Kormányhivatal vezetőjét, képviselőjét,
e.) az intézmények vezetőit az intézményt érintő napirendek tárgyalásakor,
f.) a Bogácsi Termálfürdő Kft. ügyvezetőjét, a gazdasági társaságot érintő napirendek tárgyalásakor.
h.) a Bogácsi Turisztikai Kft. ügyvezetőjét, a gazdasági társaságot érintő napirendek tárgyalásakor

5. A képviselő-testület ciklusprogramja

16. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára ciklusprogramot állapít meg, amely összefoglalja az Önkormányzat által ellátott közszolgáltatások, valamint stratégiai célkitűzések szervezésének főbb céljait és irányait, és rögzíti az ezzel összefüggésben jelentkező legfontosabb teendőket.

(2) A programtervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé működésének első évében. A ciklusprogram időarányos végrehajtásáról a polgármester a zárszámadás időszakában ad tájékoztatást.

6. A Képviselő-testület munkaterve

17. § (1) A képviselő-testület évenként jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját.

(2) A munkaterv-tervezetet - a polgármester iránymutatásai alapján – a jegyző állítja össze és a polgármester a tárgyévet megelőző év december hó végéig terjeszti a képviselő-testület elé.

(3) A polgármester a munkaterv-tervezet elkészítésekor javaslatot kér különösen:a települési képviselőktől, a testület bizottságaitól, az önkormányzati intézmények vezetőitől, a társadalmi szervezetektől.

(4) A munkatervbe ciklusonként legalább egyszer fel kell venni a Polgármesteri Hivatal tevékenységéről szóló beszámolót.

(5)11 A munkaterv tartalmazza:

a.) az ülés tervezett időpontját,
b.) a napirendjét,
c.) az előadókat.

7. A képviselő-testület ülése, az ülés vezetésének szabályai

18. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános. A Képviselő-testület nyilvános üléseit a helyi kábeltelevízió egyenes adásban közvetíti illetve felvételről, vágatlanul is közvetíti.

(2) A hallgatóság a nyilvános ülésen a részére kijelölt helyen foglalhat helyet. A levezető elnök dönt arról, hogy a nem tanácskozási joggal jelenlévők részére biztosít-e felszólalási jogot.

(3) A zárt ülés elrendelésére az Mötv. rendelkezései az irányadóak.

(4) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, meghívása esetén az érintett, a polgármesteri hivatal ügyintézője, továbbá szakértő vesz részt.

19. § (1) A képviselő-testület üléseit a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke vezeti (továbbiakban levezető elnök).

(2) Az ülés vezetésének rendje a következő12:

a. Az ülés megnyitását követően a jelenléti ív alapján meg kell állapítani a határozatképességet,
b. javaslatot tesz a jegyzőkönyvvezető és a jegyzőkönyv hitelesítők személyére (2fő)
c. A levezető elnök tájékoztatást ad a két ülés között a testület nevében hozott döntésekről, valamint a két ülés között történt fontosabb eseményekről, tárgyalásokról.
d. Előterjesztést tesz a napirendekre, melynek elfogadásáról a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
e. Az egyes napirendi pontok feletti vita megnyitása előtt az írásbeli előterjesztést az előadó – indokolt esetben – szóban kiegészítheti.
f. Az előadóhoz a Képviselő-testület tagjai, valamint a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, melyre a vita megnyitása előtt válaszolni kell.
g. A levezető elnök minden napirendi pont felett külön-külön nyit vitát.
h. A vitát a levezető elnök vezeti és zárja le. A vitában elhangzottakról rövid összefoglalást ad.
i. Amennyiben a vitában elhangzott bármely javaslattal szemben a jegyzőnek törvényességi észrevétele van, úgy részére jelzésére szót kell adni.
(3) A levezető elnök az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról döntsön a testület.

8. Határozatképesség

20. § (1) A képviselő-testület ülése akkor határozatképes, ha azon a települési képviselőknek több mint a fele jelen van. A határozatképességet az ülés során folyamatosan figyelemmel kell kísérni.

(2) Határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülés pótlásáról 8 napon belül kell gondoskodni ugyanazon napirendek megtárgyalásával.

9. A tanácskozás rendjének fenntartása

21. § (1)13 A tanácskozás rendjének fenntartása az ülést vezető levezető elnök feladata.

Ennek során:
a. figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a tanácskozáshoz nem méltó, másokat sértő kifejezést használ,
b. ismételt és eredménytelen figyelmeztetés esetén a szót megvonhatja,
c. rendre utasítja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
d. figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti.
(2) Ha a testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a levezető elnök javaslatára a Képviselő-testület az ülést határozott időre félbeszakíthatja.

10. Az előterjesztés

22. § (1) Előterjesztésnek minősül az üléstervbe felvett, a képviselő-testület vagy bizottsága által előzetesen javasolt: rendelettervezet, határozati javaslat, beszámoló, tájékoztató, módosító indítvány, sürgősségi indítvány.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását

(3) Az előterjesztésnek törekedni kell a tárgyalandó tárgykör valósághű bemutatására, világos, közérthető fogalmazással alkalmasnak kell lenni megfelelő következtetések levonására a legcélszerűbb döntés meghozatala érdekében. Az előterjesztéseket egyeztetni kell mindazokkal, akikre vonatkozóan a döntés-tervezet feladatokat tartalmaz.

(4) Az előterjesztéshez általában döntési javaslatot kell készíteni. Tájékoztatóhoz, jelentéshez csak abban az esetben kell döntési javaslatot készíteni, ha intézkedés szükséges a testület részéről az előterjesztésben szereplő valamely kérdésben.

(5) Az intézkedést tartalmazó döntési javaslatban a határidőt úgy kell megállapítani, hogy az valamennyi határozati pont végrehajtását optimálisan lehetővé tegye.

(6) Kizárólag írásban készülhet előterjesztés:

a.) az Mötv-ben meghatározott, a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatáskörökbe tartozó ügyekben,
b.) Polgári Törvénykönyvből eredő jogügyeletekkel kapcsolatos ügyekben,
c.) közfeladat önkéntes felvállalására és megszüntetésére

11. Sürgősségi indítvány

23. § (1) A települési képviselő, a polgármester, az alpolgármester, a bizottsági elnök, a jegyző, rendkívüli napirend soron kívüli megvitatása érdekében sürgősségi indítványt terjeszthet elő.

(2) Sürgősségi indítványt – indokainak megjelölésével – az ülést megelőző munkanapon délelőtt 10.00 óráig lehet benyújtani a polgármesternél.

(3) A sürgősségi indítvány elfogadásáról a képviselő-testület – vita nélkül – egyszerű szótöbbséggel dönt.

(4) Ha a képviselő-testület a sürgősségi indítványnak helyt ad, akkor azt az indítványok, javaslatok napirenden belül utolsó napirendként tárgyalja meg.

(5) Amennyiben a képviselő-testület több kérdés sürgősségi tárgyalását is elfogadja, napirendre vételük sorrendjéről külön határoz.

12. Interpelláció, kérdés

24. § (1) Az interpelláció önkormányzati ügyekben történő felvilágosítás kérése.

(2) Az interpellációt, az ülést megelőző nap 12,00 óráig kell írásban benyújtani a polgármesterhez, Az interpellációnak tartalmaznia kell:

a) az interpelláló nevét,

b) az interpelláció címét és szövegét,

c) az interpelláló sajátkezű aláírását.

(3) Az interpellációra elsősorban a képviselő-testület ülésén kell választ adni. Ebben az esetben az interpelláló képviselőt legfeljebb 3 perces szóbeli kiegészítés és további 2 perces viszontválasz joga illeti meg. Ha az interpellált az ülésen nem ad választ, ezt írásban 15 napon belül kell megtennie. Az írásban adott válasz elfogadásáról a következő ülésen kell az interpellálónak, illetve a képviselő-testületnek nyilatkoznia.

(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról mindenesetben először az interpelláló képviselő nyilatkozik, majd vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel a testület dönt az elfogadásról. Ha az interpellációra adott választ a testület nem fogadja el, annak vizsgálatát a tárgy szerint érintett bizottságra bízza, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni. A bizottság a vizsgálat eredményéről a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatja

25. § (1) A kérdés, önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntés-előkészítési jellegű felvetés.

(2) A kérdést, az ülést megelőző nap 12.00 óráig kell írásban benyújtani a polgármesterhez.

(3) A kérdésre a megkérdezett a képviselő-testület ülésén köteles választ adni. A válaszadás maximális időtartama 3 perc, a válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt, ha a kérdező nem fogadja el a választ.

13. Döntéshozatal

26. § (1) A képviselő-testület a vita lezárása és a zárszó után rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) A levezető elnök az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzó döntési javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról, majd az eredeti határozati javaslatról dönt a testület.

(3) A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges. (egyszerű többség)

(4) A képviselő-testület döntéshozatalából kizárható akit, vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére, vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselő-testület – minősített szótöbbséggel – dönt. A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.

(5) A személyes érintettség bejelentésének elmulasztása esetén a képviselő-testület a döntését a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásáról való tudomásra jutást következő ülésén felülvizsgálja, továbbá ezzel egyidejűleg az okozott kár megtérítése iránt igényt támaszthat.

(6) A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata a minősített többség.

14. Szavazás

27. § (1) Szavazni csak személyesen lehet. Szavazás közben a szavazást indokolni nem szabad.

(2) A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással, kézfeltartással hozza meg. A nyílt szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg.

(3) Javaslat elfogadásához az egyszerű többséget igénylő javaslat esetén a jelenlévő önkormányzati képviselők, minősített többséget igénylő javaslat esetén az önkormányzati képviselők több mint a felének az igen szavazata szükséges.

15. Név szerinti szavazás

28. § (1) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el:

a) a helyi népszavazásról,

b) a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlatása kimondásakor,

c)

d) ha törvény írja elő.

(2) A név szerinti szavazás során a jegyző ABC sorrendben felolvassa a jelenlévő testületi tagok nevét, akik nevük elhangzása után „igen”, „nem”, „tartózkodom” szavak kimondásával szavaznak.

(3) A jegyző a nyilatkozatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és a szavazás eredményéről az ülést levezető elnököt, tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülést levezető elnök hirdeti ki.

(4) A szóban történt név szerinti szavazás esetén a külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

16. Titkos szavazás

29. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. A titkos szavazást a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság képviselő-testületi tagjaiból álló bizottság végzi.

(2) A titkos szavazás szavazólapon történik. A szavazólapon rögzíteni kell az eldöntendő kérdést, választás esetén az érintett személyek neveit ABC sorrendben.

(3) Titkos szavazás során a szavazástól tartózkodni nem lehet. A szavazás előtt a titkos szavazást lebonyolító bizottság elnöke ismerteti a szavazás menetét, illetve a szavazás módját.

(4) A titkos szavazás lebonyolításáról és eredményéről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

17. Határozat

30. § (1) A hatályos testületi határozatokról a jegyző naprakész nyilvántartást köteles vezetni.

(2) A képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt a polgármesteri tájékoztatóról, ügyrendi kérdésekről, továbbá képviselői kérdésekre, interpellációkra adott válaszokról.

(3) Önkormányzati hatósági ügyben hozott határozatok tartalmi elemeire az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezései az irányadóak.

18. A jegyzőkönyv

31. § (1) A képviselő-testület üléseiről készítendő jegyzőkönyvre az Mötv. rendelkezései az irányadóak.

(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl

a.) a távolmaradt képviselők nevét és a távolmaradás okát, ha azt a képviselő előre bejelentette.
b.) napirendi pontonként az előadók nevét
c.) szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát
d.) az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket, interpellációkat az adott válaszokat, és határozatokat
e) a képviselő kérésére véleményének rövid rögzítését
f) a határozat szószerinti szövegét, a végrehajtásért felelős nevét a végrehajtás
határidejét
g.) név szerinti szavazás esetén a szavazatot nevenként
(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:
a) a jelenléti ívet,
b) a meghívót,
c) az írásos előterjesztéseket,
d) a végleges rendeleteket,
e) az aláírt szerződéseket,
f) a képviselő-testületi tag kérésére írásban is benyújtott hozzászólását, interpellációját,
g) az érintett nyilatkozatát, ha személyi ügyének nyilvános tárgyalásához nem járul hozzá,
h) a jegyző törvényességi észrevételét,
i) a titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet.
(4) A választópolgárok a zárt ülés kivételével betekinthetnek a képviselő-testületi ülés előterjesztéseibe és annak jegyzőkönyvébe.

19. Rendeletalkotás

32. § (1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi, társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján önkormányzati rendeletet alkot.

(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a települési képviselő,

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a jegyző,

d) helyi, társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetője,

e) az önkormányzati intézmény vezetője, az általa irányított intézmény témájában

(3) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani. A beterjesztett javaslatról a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a testületet.

(4) A rendelet-tervezetet a polgármesteri hivatal készíti el a jegyző közreműködésével.

(5) A képviselő-testület az előkészítéssel megbízhatja a téma szerint illetékes bizottságát, vagy külön bizottság is létrehozható.

(6) A jegyző akkor is köteles az előkészítésben részt venni, ha a tervezetet bizottság készíti elő.

(7) A Pénzügyi és Ügyrendi bizottság előzetes állásfoglalása nélkül rendelet-tervezetet nem lehet döntésre a képviselő-testület elé terjeszteni, kivéve a költségvetési rendelet-módosítást, illetve amennyiben a szakbizottság az elé terjesztett rendelet-tervezetet önhibájából, különösen határozatképtelensége miatt nem tárgyalta meg.

(8) A képviselő-testület által megalkotott rendeletet ki kell hirdetni, és közzé kell tenni.

(9) A kihirdetés módja: a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A közzé tétel módja: Bogács Község Önkormányzata hivatalos internetes honlapján történő megjelentetés.

IV. A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ

33. § (1) A települési képviselő az önkormányzati feladat és hatáskörök megvalósításáért illetve, a település egészéért vállalt felelősséggel vesz részt a település érdekeinek képviseletében.

(2) A képviselő- testület hivatalától igényelheti az aktuális képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést.

(3) A települési képviselő jogaira és kötelezettségeire az Mötv. rendelkezései az irányadóak.

(4) A lakosság a települési képviselőkkel személyes konzultáció formájában tarthat kapcsolatot, melynek érdekében a települési képviselők lakcíme, telefonszáma, elektronikus elérhetősége nyilvános adat a honlapon és a polgármesteri hivatalba megtalálható.

V. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI

34. § (1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó, vagy ideiglenes bizottságokat választ. A képviselő-testület önkormányzati ügyekben döntési jogkörrel is felruházhatja bizottságait.

(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

(3) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság

b.) Idegenforgalmi és Területfejlesztési Bizottság
c.) Szociális, Oktatási, Ifjúsági, és Sport Bizottság
(4) A Képviselő-testület egyes Bizottságai létszámát 5 főben határozza meg, összetételéről külön határozattal rendelkezik.
(5) A települési képviselő egyidejűleg több bizottság tagjának is megválasztható. A bizottságok elnökeire és tagjaira lehetőleg konszenzusos megállapodás alapján a polgármester tesz javaslatot. A bizottságok nem képviselő tagjai a képviselő-testületalakuló ülésén, vagy megválasztásukat követően, a képviselő-testület előtt esküt tesznek. A bizottságok nem képviselő tagja megválasztásától számított 30 napon belül azt követően minden év január 30. napjáig vagyonnyilatkozatot köteles tenni.
(6) A bizottságok feladat és hatáskörét a 2, 3., 4. melléklet tartalmazza.

35. § (1) A bizottság ülését az elnök, annak akadályoztatása esetén az általa felhatalmazott települési képviselő bizottsági tag hívja össze és vezeti.

(2) A bizottsági tag, az ülésről való távolmaradását, a bizottság elnökének kell bejelentenie.Ha az összehívott bizottsági ülés a meghirdetett időpontban határozatképtelen, a bizottsági elnök 15 perces várakozás után az ülést elnapolhatja.

(3) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

(4) A bizottság zárt ülésére vonatkozóan az Mötv. rendelkezéseit kell alkalmazni.

36. § A bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza az ülés helyét, idejét, a napirendet, a megjelentek nevét, a hozott döntést, valamint külön indítványra a kisebbségi véleményeket. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

VI. A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER,

A JEGYZŐ

1. A polgármester

37. § (1) Bogács községben a polgármester a választópolgárok által közvetlenül választott, sajátos közszolgálati jogviszonyban álló személy. Tevékenységét főállásban végzi.

(2) A polgármester önkormányzattal kapcsolatos feladatait az Mötv. és más törvények, tartalmazzák.

(3) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai különösen:

a) segíti a képviselők munkáját,

b) ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt megtárgyalását. (A kezdeményezést, az ülést követő 3 napon belül nyújtható be, a képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.),

c) képviseli az önkormányzatot,

d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,

e) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást, a közakarat érvényesülését.

2. Az alpolgármester

38. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára – saját tagjai közül – egy fő, társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, akinek tiszteletdíjára vonatkozóan a polgármester tesz javaslatot.

(2) Az alpolgármesterre, a polgármesterre vonatkozó szabályok az irányadóak.

(3) Az alpolgármester a képviselő-testület, illetve a polgármester esetenkénti megbízása alapján képviseli az önkormányzatot.

3. A jegyző

39. § (1) A polgármester - pályázat alapján határozatlan időre, a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelően - nevezi ki a jegyzőt.

(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az igazgatási ügyintéző látja el.

(3) A jegyző köteles jelezni képviselő-testületnek, a képviselő-testület szerveinek és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.

(4) A jegyző kinevezésére, feladataira az Mötv. és a vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

VII. A POLGÁRMESTERI HIVATAL

40. § (1) A képviselő-testület által létrehozott Polgármesteri Hivatal egységes, önálló jogi személy, és önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.

(2) A Polgármesteri Hivatal a Képviselő-testület által elfogadott Ügyrend szerint működik, amely részletezi a hivatal feladatait, a munka- és az ügyfélfogadás rendjét és idejét, a polgármester, és a jegyző fogadóóráit.

VIII. A TÁRSULÁS

41. § (1) A Képviselő-testület feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vehet részt.

(2) A Képviselő-testület a rendelkezésére álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok (közügyek) megoldására irányulnak. Az önkormányzat társulásainak felsorolását a 3. függelék tartalmazza.

IX. HELYI NÉPSZAVAZÁS,

LAKOSSÁGI FÓRUMOK

1. Helyi népszavazás

42. § A képviselő-testület rendeletben szabályozza a helyi népszavazás rendjét.

2. Lakossági fórumok

43. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal – előre meghirdetett napirend szerint – közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás idejét, helyét és témáját a Képviselő-testület határozza meg.

(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgykörről a lakosságot a helyi kábel tv képújságjában legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.

44. § (1) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

(2) Közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szervezetek képviselői közérdekű ügyekben a Képviselő-testülethez, egyes képviselőkhöz és a polgármesterhez kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.

(3) A közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell választ adni.

(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a Képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.

3. Falugyűlés

45. § (1) A Képviselőtestület a lakossággal való élő és szoros kapcsolattartás érdekében a nyilvános testületi üléseknek a kábel tv-n való közvetítésen túl a lakosság tájékoztatása és véleményének megismerése végett szükség szerint falugyűlést hívhat össze.

(2) A falugyűlés előkészítése és vezetése a polgármester feladata.

X. GAZDÁLKODÁS, AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA ÉS KÖLTSÉGVETÉSE

1. Az önkormányzat vagyona

46. § (1) Az önkormányzat vagyona a tulajdonából és a helyi önkormányzatot megillető vagyoni értékű jogokból áll, amelyek az önkormányzati célok megvalósítását szolgálják.

(2)14 Az önkormányzat vagyonára és a vagyonnal való gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket önkormányzati rendelet határozza meg. Ez a rendelet állapítja meg:

a) a forgalomképes és a törzsvagyonba tartozó forgalomképtelen, valamint a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak körét,

b) a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyaival kapcsolatban azokat a feltételeket, amelyekre figyelemmel kell lenni a vagyontárgyakról való rendelkezés során.

(3) Az önkormányzat – vagyonának növelése érdekében – a képviselő-testület döntése alapján – részt vehet különböző gazdasági vállalkozásokban. A részvétel feltételeit a (2) bekezdésben jelölt rendelet szabályozza.

2. Az önkormányzat költségvetése

47. § (1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét a költségvetésről szóló törvény, valamint az ezekhez kapcsolódó egyéb jogszabályok határozzák meg.

(2)

(3) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság előzetesen köteles megtárgyalni az éves költségvetést, tartalmazó előterjesztést és annak rendelet-tervezetét, a költségvetés végrehajtásáról szóló év végi beszámolót, a költségvetés évközi módosítására irányuló előterjesztéseket a vonatkozó rendelet-tervezetekkel együtt, továbbá mindazon előterjesztéseket, amelyeknek pénzügyi kihatása van.

(4) A zárszámadás rendelet-tervezetének elkészítésére és előterjesztésére a (3) bekezdésben foglalt szabályok az irányadók.

(5) Az önkormányzat költségvetésével kapcsolatos, pénzügyi tárgyú vagy kihatású előterjesztés csak a (3)–(4) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával terjeszthető a képviselő-testület elé.

3. Az önkormányzati gazdálkodás főbb szabályai

48. § (1) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait önállóan gazdálkodó intézményei, a Polgármesteri Hivatal, valamint a Bogácsi Bagolyvár Óvoda útján látja el a jogszabályokban előírt feltételek keretei között.

(2) Az önkormányzat által alapított, illetve fenntartott intézmények finanszírozása a központi pénzkezelési rendszer keretein belül, a Polgármesteri Hivatal irányításával történik.

A költségvetési rendeletben elfogadott kiemelt előirányzatok csak a rendelet módosításával változtathatók meg.
(3) Az intézmény saját bevételeinek – a költségvetésben nem tervezett – többletét az önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendeletben foglaltak szerint használhatja fel.

4. Az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzése

49. § (1) Az önkormányzat gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.

(2) Az Önkormányzat költségvetését és zárszámadását a könyvvizsgáló hitelesíti.

(3) Az önkormányzat saját intézményei pénzügyi ellenőrzését az általa jóváhagyott belső ellenőrzési ütemterv szerint képviselő testület hivatala valamint külső szakértő megbízása alapján látja el.

XI. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

50. § Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát veszti Bogács Község Önkormányzat képviselő- testületének 11/2014.(XI.11) önkormányzati rendelete.

1. melléklet

Átruházott hatáskörök jegyzéke

1. Polgármester:

a.) Dönt a képviselőtestület ülései között halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, melyről a testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

b.) Bogács Község Önkormányzat által nyújtott települési támogatásokról szóló rendelet értelmében átruházott hatáskörben dönt:

- lakásfenntartási támogatás ügyekben

- temetési költségek viseléséhez támogatási ügyekben

- gyermeknevelési támogatás ügyekben

- rendkívüli települési támogatás ügyekben – különös méltánylást érdemlő esetben.

c.)

d.) Közterület tisztántartásával, lomtalanítási akciókkal kapcsolatos feladatok.

e.) Körzethatósági feladatokat ellátó állatorvos kinevezésével és körzete kialakításával kapcsolatos feladatok véleményezése.

f.) A településen az elhullott állatok tetemeinek ártalmatlanná tételével kapcsolatos feladatok ellátása.

g.)15 A település belterületén a kóbor ebek befogásával kapcsolatos feladatok.

h.) Kapcsolatot tart a szakhatóságokkal.

i. ) Közműves vízellátás körében a települési közműves vízszolgáltatás korlátozására vonatkozó terv jóváhagyása, a vízfogyasztás rendjének megállapítása.

j.) Gondoskodik a helyi közút tisztántartásával, hó eltakarításával, az út síkossága elleni védekezéssel kapcsolatos feladatok ellátásáról.

k.) Gondoskodik a helyi közút elbontásáról, ha közlekedési hatóságok az út megszüntetését engedélyezték.

l.) Gondoskodik arról, hogy a helyi közút biztonságos, közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kultúrált legyen.

m.) Engedélyezi az országos közúthoz közvetlenül nem kapcsolódó helyi közút részét képező járdák, gyalogutak építését, korszerűsítését, forgalomba helyezését és megszüntetését.

n.) Ellátja a közművelődési, közgyűjteményi és művészeti tevékenységekkel, valamint a testneveléssel és a sporttal kapcsolatos helyi irányítási, ellenőrzési feladatokat.

o.)A testület és jogelődje javára az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom, valamint jelzálogjog ügyben hozzájárulás megtétele.

p.) Kinevezésen és felmentésen kívül az egyéb munkáltatói jog gyakorlása az intézményvezetők vonatkozásában.

q.)Engedélyezi magánszemélyek és szervek részére a címer használatát.

2.16 Társulások

2.1 Mezőkövesdi Többcélú Kistérségi Társulás

a.) gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások, családsegítés

2.1. Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

a.) hulladékgazdálkodás

2. melléklet

Idegenforgalmi és Területfejlesztési Bizottság feladat- és hatásköre
a) )Aktívan közreműködik a nemzetközi partnerkapcsolatok fejlesztésében, újak kialakításában.
b) Aktívan részt vesz a községi idegenforgalmi rendezvények szervezésében, végrehajtásában, az idegenforgalmi stratégia előzetes kialakításában.
c) Javaslatot tesz az aktuális környezetvédelmi szabályozásokra, a környezet óvását szolgáló intézkedésekre. Véleményezi a környezetvédelemmel kapcsolatos testületi előterjesztéseket, segíti a hozott döntések végrehajtását.
d) Javaslatot tesz a részletes rendezési terv koncepciójára, előzetes anyagának összeállítására.
e) Véleményezi a településképet befolyásoló beruházások előkészítésére tett terveket, javaslatokat, koncepciókat. f.) Ellátja a Települési Értéktár bizottsági teendőit

3. melléklet

Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság feladat- és hatásköre17
a) Megvitatja és véleményezi az önkormányzat gazdasági programtervezetét.
b) Közreműködik az önkormányzat éves költségvetésének és zárszámadásának elkészítésében, véleményezi az ahhoz kapcsolódó rendelet-tervezetet.
c) Véleményezi a költségvetés módosítására készült előterjesztést és rendelet-tervezetet.
d) Véleményezi a címzett- és céltámogatási igényeket.
e) Véleményezi a hitelek felvételével, kötvények kibocsátásával kapcsolatos ügyeket.
f) Véleményezi az általános és céltartalék felhasználására készített előterjesztést.
g) Közreműködik az önkormányzati intézmények, vállalkozások ellenőrzésében, javaslatot tesz költségvetési intézmény alapítására, a meglévők gazdaságos kihasználására, megszüntetésére.
h) Közreműködik a képviselőtestület által hozott pénzügyi kihatású rendeletek, határozatok végrehajtásának ellenőrzésében.
i) Normatív költségvetési hozzájárulás elszámolásának ellenőrzése.
j) Az önkormányzati gazdálkodás évközbeni folyamatos figyelemmel kísérése, javaslattétel az önkormányzat vagyonának ésszerű hasznosítására.
k) Helyi adókról szóló rendelet-tervezetek véleményezése, a hatályban lévő rendeletek alkalmazásának, érvényesülésének vizsgálata.
l) Véleményezi az önkormányzat rendelet-tervezeteit.
m) Véleményezi a Képviselő-testület által kiírandó – jegyzői, intézményvezetői – pályázatokat, közreműködik a beérkezett pályázatok törvényességi szempontból való vizsgálatában.
n) Gyakorolja az egyéb munkáltatói jogot a polgármester tekintetében, a bizottság elnöke aláírja a szabadság és kiküldetés engedélyezését.
o) Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására, egyéb juttatására.
p) Lebonyolítja a titkos szavazást.
q) Közreműködik ciklusonként egy alkalommal az önkormányzati rendeletek felülvizsgálatában.
r) Közreműködik a Képviselő-testület munkatervének összeállításában.
s) Véleményezi a Képviselő-testület társulási, együttműködési és egyéb megállapodásainak tervezetét.
t) Ellátja a települési képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatainak nyilvántartásba vételével és annak kezelésével kapcsolatos feladatokat.
u) Ellátja a képviselői összeférhetetlenség kivizsgálásával kapcsolatos feladatok.

4. melléklet

Szociális-, Oktatási-, Ifjúsági-, és Sport Bizottság feladat- és hatásköre
a) Átruházott hatáskörben dönt a Bursa Hungarica Pályázatok elbírálásáról
b) Véleményezi és javaslatával döntéshozatalra a testület elé terjeszti a lakásépítéshez és vásárláshoz önkormányzati támogatás igénybevételére irányuló kérelmeket.
c) Véleményezi és javaslatával döntéshozatalra a Képviselőtestület elé terjeszti az önkormányzati segély iránti kérelmeket.
d) Véleményezi az önkormányzatnak az egészségügyi, szociális alapellátás keretében, valamint a többletfeladat vállalására irányuló döntések tervezeteit.
e) Véleményezi a sporttal kapcsolatos testületi előterjesztéseket, részt vesz azok kialakításában, elősegíti a meghozott döntések végrehajtását.
f) Véleményezi az ifjúsággal kapcsolatos testületi előterjesztéseket, segíti a hozott döntések végrehajtását.
g) Segíti a község lakosainak sporttal kapcsolatosan felmerült igényeinek kielégítését.
a) (javaslatot tesz a fejlesztésre)
h) Javaslatot tesz a támogatási igények teljesítésére (sporttal, ifjúsággal kapcsolatban)
i) Véleményezi a neveléssel és oktatással kapcsolatos testületi előterjesztéseket, segíti a döntések végrehajtását (iskola, óvoda)

1. függelék 18

2. függelék 19

5. melléklet a Bogács Község Képviselő-testületének 7/2018.(II.23..) önkormányzati rendeletehez20

Az Önkormányzat kormányzati funkciók szerinti rendje

1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2. 013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés

3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4. 016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

5. 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

6. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

7. 041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

8. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

9. 041236 Országos közfoglalkoztatási program

10. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

11. 045120 Út, autópálya építése

12. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

13. 045161 Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

14. 046020 Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek

15. 047120 Piac üzemeltetése

16. 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

17. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

18. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

19. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

20. 064010 Közvilágítás

21. 066010 Zöldterület-kezelés

22. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

23. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

24. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

25. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

26. 082044 Könyvtári szolgáltatások

27. 082091 Közművelődés- közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

28. 082092 Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

29. 082094 Közművelődés-kulturális alapú gazdaságfejlesztés

30. 083030 Egyéb kiadói tevékenység

31. 084031 Civilszervezetek támogatása

32. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

33. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

34. 104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményekben

35. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

36. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

37. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

38. 107052 Házi segítségnyújtás

3. függelék a 4. melléklethez21

6. melléklet a Bogács Község Képviselő-testületének 7/2018.(II.23..) önkormányzati rendeletehez22

Az Önkormányzat társulásai

1. Mezőkövesdi Többcélú kistérségi Társulás 3400 Mezőkövesd, Mátyás király u. 114.

2. Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás 3525 Miskolc, Városház tér 8.

1

Módosította a 14/2019.(XI.4.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2019. november 5-étől.

2

A 8. § (1) bekezdése a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

Módosította a 14/2019.(XI.4.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2019. november 5-étől.

4

A 10. § (1) bekezdése a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 13. § (2) bekezdését a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 28.) önkormányzati rendelete 1. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

6

A 13. § (3) bekezdését a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 28.) önkormányzati rendelete 1. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A 13. § (5) bekezdését a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 28.) önkormányzati rendelete 1. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

8

A 14. § (3) bekezdése a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

9

A 15. § (3) bekezdése a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

10

A 15. § (3) bekezdés záró szövegrészét a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.

11

Módosította a 14/2019.(XI.4.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2019. november 5-étől.

12

Módosította a 14/2019.(XI.4.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2019. november 5-étől.

13

Módosította a 14/2019.(XI.4.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2019. november 5-étől.

14

Módosította a 14/2019.(XI.4.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2019. november 5-étől.

15

Módosította a 14/2019.(XI.4.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2019. november 5-étől.

16

Az 1. melléklet 2. pontja a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

17

Módosította a 14/2019.(XI.4.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2019. november 5-étől.

18

A 4. melléklet 1. függeléket a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

19

A 4. melléklet 2. függeléket a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

20

Az 5. mellékletet a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

21

A 3. mellékletet a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

22

A 6. mellékletet a Bogács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdése iktatta be.