Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2019.(IX.27.)

önkormányzati rendelete Ózd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 09. 28- 2019. 09. 28

Ózd Város Önkormányzata Képviselő-testületének

10/2019. (IX.27.) önkormányzati rendelete

Ózd Város Önkormányzata Képviselő-testületének

Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

2/2018.(III.26.) önkormányzati rendelet módosításáról


Ózd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az Ózd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III.26.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1.2.1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi, Igazgatási és Rendészeti Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


1.§


Az Ózd Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018.(III.26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(3) Az Önkormányzat jelképeit a város címeréről, zászlójáról és azok használatáról szóló önkormányzati rendelet szabályozza.”  


2.§


A Rendelet 8.§ (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(8) A (7) bekezdésben foglalt kötelezettség megszegése esetén a képviselő tiszteletdíja a következő hónapban húsz százalékkal csökkentésre kerül.”


3.§


A Rendelet 11.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A Képviselő-testület ülése nyilvános. Az ülések idejéről, helyéről és napirendjéről, az ülés előtt nyolc nappal a város lakosságát a helyi írott és elektronikus sajtón keresztül (a továbbiakban: helyben szokásos módon) tájékoztatni kell.”


4.§


A Rendelet 20.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) Az előterjesztések előkészítési rendjét a képviselő-testület és bizottságai üléseinek előkészítéséről, valamint a rendeletek és határozatok nyilvántartásáról szóló jegyzői utasítás szabályozza.”


5.§


A Rendelet 57.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A Polgármesteri Hivatalban a munkaidő heti negyven óra. A polgármester és a jegyző az Ózdi Polgármesteri Hivatal munkarendjéről szóló együttes utasításban az ügyfélfogadáshoz is igazodó törzsmunkaidőt határoznak meg, a heti munkaidő törzsmunkaidőn túli része rugalmas munkaidő-beosztással tölthető le.”


6.§


A Rendelet NEGYEDIK RÉSZE az alábbi XVII/A. Fejezettel egészül ki:


„XVII/A. Fejezet

A Társulás


57/A.§


(1) Az Önkormányzat egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének ellátására szükség szerint társulásban vesz részt.


(2) A társulás működését a képviselő-testületek megállapodásban rögzítik.


(3) Az Önkormányzat a következő társulásokban vesz részt:

              a) Ózd Kistérség Többcélú Társulása,

              b) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás.


(4) Az Önkormányzat által a társulásokra átruházott hatásköröket a 3. melléklet 5. és 6. pontja tartalmazza.”


7.§


A Rendelet 3. melléklete az alábbi 5. ponttal egészül ki:


„5. A Képviselő-testület

Ózd Kistérség Többcélú Társulására átruházott hatáskörei


5.1. A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 62-65/C.§-ában és a 65/F.§ (1) bekezdés a) pontjában meghatározott személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások ellátása: étkeztetés, házi segítségnyújtás, családsegítés, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, támogató szolgáltatás, szenvedélybetegek közösségi ellátása, idősek részére nappali ellátás, szenvedélybetegek nappali ellátása.

5.2. A Szoctv. 68.§ (1)-(2) bekezdésében és a 84.§ (1)-(2) bekezdésében meghatározott szakosított ellátási formák biztosítása: idősek otthona, nappali melegedő, éjjeli menedékhely, átmeneti szállás.

5.3. A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 38/A.§-ában, 39.§-ában, 40.§ (1)-(2) bekezdésében, 40/A.§-ában és 42.§-ában meghatározott személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások biztosítása: Biztos Kezdet Gyerekház, gyermekjóléti szolgáltatás, Család- és Gyermekjóléti Központ és bölcsődei ellátás.

5.4. Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 88.§-ában és az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5.§ (1) bekezdésében meghatározott egészségügyi alapellátás biztosítása: háziorvosi, házi gyermekorvosi, védőnői, fogorvosi alapellátási, iskola-fogászati, iskola-egészségügyi, alapellátási– felnőtt és gyermek, valamint fogászati – ügyeleti szolgálat működtetése.

5.5. Belső ellenőrzés a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011.(XII.31.) Korm. rendelet alapján.”


8.§


A Rendelet 3. melléklete az alábbi 6. ponttal egészül ki:


„6. A Képviselő-testület

Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulására

átruházott hatáskörei


6.1. Hulladékgazdálkodási feladatok ellátása a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33-37/A.§-ában foglaltak szerint.”


9.§


A Rendelet 5. melléklet 1. cím 1.1. pont 1.1.1. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:


„1.1.1. a polgármester és az alpolgármesterek illetményére, költségtérítésére, az alpolgármesterek illetményének emelésére és a polgármester jutalmazására vonatkozó javaslatokat,”

  

10.§


(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.


(2) Hatályát veszti a Rendelet 8.§ (9) bekezdése és 57.§ (2) bekezdése.




                                           Dr. Almási Csaba                                                                  Janiczak Dávid

                                                   jegyző                                                                             polgármester