Sajópálfala Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (X. 28.) önkormányzati rendelete
Sajópálfala Község Képviselő – Testületének Szervezeti és Működési Szabályzata
Hatályos: 2019. 10. 29- 2020. 02. 15Sajópálfala Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (X. 28.) önkormányzati rendelete
Sajópálfala Község Képviselő – Testületének Szervezeti és Működési Szabályzata
Sajópálfala Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján és az Alaptörvény a 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I.
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
II.
Önkormányzati feladatok és hatáskörök
1. A Képviselő-testület feladatai
2. § (1) Az Önkormányzat főbb feladata: önállóan, szabadon, demokratikus módon széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról.
(2) A Képviselő-testület ellátja Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdésében foglalt hatásköreit.
(3) A Képviselő-testület az önként vállalt feladatok ellátása érdekében, a lakossági igények alapján – anyagi lehetőségeinek függvényében, - 5 éves gazdasági programjára alapozva - határozza meg, hogy mely feladatokat milyen mértékben és módon lát el.
2. A Képviselő-testület hatásköre
3. § (1) A Képviselő-testület hatásköréből nem ruházhatók át a Mötv. 42. §-ában meghatározott feladatok.
(2) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházott hatásköreit az Mötv. 53. §. (l) bekezdés b./ pontja
III.
A Képviselő-testület működése
3. A Képviselő-testület összehívása
4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő.
(2) A Képviselő-testület tagjainak nevét és lakcímét az SZMSZ 1. függeléke tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület július és augusztus kivételével havonta egy alkalommal tart ülést.
4. Az ülések tervezése, előkészítése
5. § (1) A Képviselő-testület éves munkaterv alapján ülésezik.
5. Az előterjesztés
6. § (1) Az előterjesztések írásban, a polgármester előzetes engedélyével kivételesen szóban történhetnek.
6. A Képviselő-testület ülése, szabályai
7. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, távollétében a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester hívja össze. Mindkettőjük akadályoztatása esetén az ülés összehívásáról a Pénzügyi Bizottság elnöke gondoskodik.
(2) A Képviselő-testület ülése nyilvános. Az ülés nyilvánossága az állampolgároknak a részvétel lehetőségét jelenti, ezért az ülés időpontját és helyét a javasolt napirend feltüntetésével az állampolgárok tájékoztatása érdekében Sajópálfala Község honlapján a www.sajopalfala.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) közzé kell tenni.
(3) A testületi ülésre kiküldött tárgyalandó anyagot – zárt ülés anyagának kivételével – az érdeklődők a honlapon és a Hivatalban ügyfélfogadási időben megtekinthetik.
(4) Zárt ülésen elhangzottakról tájékoztatást, felvilágosítást csak a polgármester, vagy az ülést levezető elnök adhat. A tájékoztatás nem sértheti meg azokat az érdekeket és jogszabályi rendelkezéseket, amelyek a zárt ülés elrendelésének alapjául szolgáltak.
(5) A Képviselő-testület normatív határozatát nyilvánosan kell kihirdetni.
(6) A zárt ülésre vonatkozó előterjesztést külön borítékban kell kiküldeni.
7. A Képviselő-testület tanácskozási rendje
8. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vagy az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke vezeti. Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet, kijelöli a jegyzőkönyv hitelesítőket. Határozatképtelenség esetén az ülést elnapolja és gondoskodik annak 15 napon belüli újbóli összehívásáról.
(2) A polgármester
a) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
b) tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről,
c) közli a települési képviselők által előzetesen írásban benyújtott kérdések, interpellációk tárgyát,
d) ismerteti az ülést megelőző napon írásban benyújtott sürgősségi indítványt.
(3) Az előterjesztés tárgyalása előtt az előadó az előterjesztését szóban kiegészítheti. Az előterjesztés előadójához a testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni. A polgármester minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
(4) Az ülésen megjelent állampolgároknak – kérésükre – indokolt esetben a polgármester hozzászólási jogot biztosíthat.
(5) A hozzászólások időtartamának korlátozására, valamint a vita lezárására a Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(6) Módosító javaslatként terjeszthető elő, ami részleteiben eltér az eredeti javaslattól. Sorrendben először a módosító, majd az eredeti javaslat kerül szavazásra. Több módosító javaslat esetén az utolsóként elhangzott javaslatot kell szavazásra feltenni. Új indítványként kerül előterjesztésre, ami az eredeti javaslattól egészében eltér.
9. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.
-, aki figyelmeztetést követően sem hagy fel az ülés rendjét zavaró magatartással,
8. Határozathozatal
10. § (1) A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó ügyekben a Mötv. 47. §-ának figyelembe vételével határozatot hoz.
(2) A Mötv. 50. §-ában meghatározott ügyek eldöntéséhez szükséges minősített többség a megválasztott képviselők több mint felének, azaz 3 főnek a támogató szavazatát jelenti.
(3) A Képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt az adminisztratív jellegű ügyekben (pl. napirend elfogadása, ügyrendi kérdések, képviselői kérdésekre, interpellációkra adott válaszok, név szerinti szavazás elrendelése).
(4) A Képviselő-testület határozatait a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII.31.) KIM rendelet szerint kell megjelölni.
(5) A határozatok tárgy szerinti és határidős nyilvántartásáért a jegyző felelős.
(6) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követően azonnal, de legkésőbb 10 napon belül kell megküldeni a végrehajtásért felelős személynek.
11. § (1) A határozathozatal szavazással történik, általában kézfelemeléssel.
(2) A Képviselő-testület a képviselő javaslatára név szerinti szavazást rendelhet el, a kezdeményezésről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc sorrendben felolvassa a képviselők névsorát, s a képviselők „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavazhatnak.
(4) A Képviselő-testület szavazatának összeszámlálásáról a levezető elnök gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy valamelyik képviselő kéri, az elnök a szavazást köteles megismételni.
(5) A települési képviselő az ülés megkezdése előtt az ülést levezető elnöknek köteles bejelenteni személyes érintettségét a döntéshozatalban.
(6) Amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a Képviselő-testület a tudomására jutást követő munkaterv szerinti ülésén a döntést felülvizsgálja.
12. § (1) A Képviselő-testület indítvány alapján, esetenként dönt a Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben a titkos szavazás elrendeléséről.
(2) A titkos szavazás lebonyolításában a Pénzügyi Bizottság elnöke és két tagja vesz részt (a továbbiakban: szavazatszámláló bizottság).
(3) A titkos szavazás szavazólapon történik. A szavazás lebonyolításának technikai feltételeit a jegyző biztosítja.
(4) A szavazatszámláló bizottság a szavazásról jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyvet a bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető írják alá.
(5) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke beszámol a Képviselő-testület részére.
(6) A titkos szavazással hozott határozatot már a nyilvános ülésen kell ismertetni.
9. Kérdés, interpelláció
13. § (1) A képviselő a feladatkörébe tartozó minden ügyben – felvilágosítás kérése céljából – kérdést terjeszthet elő szóban és írásban.
(2) A szóban elmondott kérdés maximális időtartama 3 perc.
10. A jegyzőkönyv
14. § (1) A jegyzőkönyvet 15 napon belül elektronikus úton az erre a célra kialakított informatikai rendszeren keresztül meg kell küldeni a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalnak.
(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét,
b) a megjelent képviselők, külön a távolmaradásukat bejelentők, a távolmaradásukat be nem jelentők és meghívottak nevét, a megjelenés, távozás időpontját,
c) az érdeklődők számát,
d) a tárgyalt napirendi pontokat,
e) a testületi ülésen elhangzott hozzászólások lényegét, külön kérésre szó szerint,
f) a szavazás eredményét előterjesztésenként,
g) a hozott határozatok tartalmát, a végrehajtásért felelős nevét és a végrehajtás határidejét,
h) a polgármester, a jegyző és a jegyzőkönyv hitelesítők aláírását.
(3) A jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletei:
a) meghívó;
b) az írásos előterjesztések;
c) a képviselők kérésére az írásban is benyújtott képviselői hozzászólás;
d) jelenléti ív.
(4) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvet mellékleteivel együtt az állampolgárok részére hozzáférhetővé kell tenni. A testületi dokumentumok megtekintésének lehetőségét a jegyző biztosítja, gondoskodik azok évenkénti bekötéséről.
(5) A jegyzőkönyvet évenként egy számon kell iktatni és folyamatosan növekvő alszámokkal kell ellátni. A zárt ülés jegyzőkönyvét „szolgálati használatra” minősítéssel kell ellátni.
11. Lakossági fórum, közmeghallgatás
15. § (1) A jelentősebb testületi döntések, helyzetértékelések előtt az önkormányzat választott képviselői és bizottságai lakossági fórumot szervezhetnek. A lakossági fórumok a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatását a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják.
(2) A Képviselő-testület évente legalább egy alkalommal közmeghallgatáson lehetővé teszi az állampolgároknak, a társadalmi szervezeteknek, hogy közvetlenül terjesszék elő közérdekű javaslataikat, kérdéseiket, valamint közérdekű kezdeményezéseiket. A lakosság meghatározó körét vagy egészét érintő testületi döntések meghozatala előtt egy hónappal a Képviselő-testület közmeghallgatást tart.
(3) A testület a döntés előtt közmeghallgatást tarthat:
a) az éves költségvetés, zárszámadás;
b) helyi életviszonyokat szabályozó rendelet;
c) nagyobb fejlesztés, beruházás;
d) jelentősebb ingatlaneladás esetén;
e) egyéb esetekben akkor, amikor azt a szavazásra jogosult állampolgárok 10%-a kéri, vagy valamelyik képviselő azt indítványozza.
(4) A közmeghallgatás kiírására a testületi ülés összehívásával kapcsolatos szabályok az irányadók.
(5) A közmeghallgatást más helyen is lehet tartani.
(6) Kihelyezett képviselő-testületi ülést is lehet tartani.
12. A képviselők kötelezettségei
16. § (1) A képviselők főbb kötelezettségei:
a) tevékenyen részt vesz a Képviselő-testület és a bizottság munkájában;
b) olyan magatartást tanúsít, mely méltóvá teszi a választók bizalmára;
c) a tudomására jutott (állami, szolgálati, üzleti és magán) titok megőrzi. A titoktartási kötelezettsége a megbízatása után is fennáll.
(3) A képviselő írásban vagy szóban köteles előre a polgármesternek vagy a bizottság elnökének bejelenteni, ha a Képviselő-testület, a bizottság ülésén nem tud megjelenni, vagy valamely megbízatásában akadályoztatva van.
(4) Igazolt távollétnek kell tekinteni, ha
a) távollétét előre bejelenti, vagy
b) utólag igazolja.
(5) Amennyiben a képviselő a munkaterv szerinti testületi ülésen, vagy az érintett bizottság tagjaként, annak munkaterv szerinti ülésén nem vesz részt, és ezt az ülést megelőző napig a Közös Önkormányzati Hivatal titkárságán, vagy a képviselő-testületi referensnél nem jelzi, úgy a tiszteletdíjából 15.000 Ft levonásra kerül.
(6) Amennyiben a bizottság nem képviselő tagja a bizottság munkaterv szerinti ülésén nem vesz részt és ezt az ülést megelőző napig a jegyzőnek, illetve a Közös Önkormányzati Hivatal Sajópálfalai Kirendeltség ügyintézőjének nem jelzi, úgy a tiszteletdíjából 15.000 Ft levonásra kerül.
III.
Az önkormányzat rendeletalkotása
17. § (1) Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a Képviselő-testület tagjai;
b) a Pénzügyi Bizottság elnöke;
c) a polgármester;
d) a jegyző,
e) a települési nemzetiségi önkormányzatok elnöke(i),
f) a civil szervezetek képviselője.
(2) A rendeletalkotásra irányuló indítványt a polgármesterhez kell előterjeszteni, aki tájékoztatja a testületet a rendelet kezdeményezéséről.
(3) A Képviselő-testület állást foglal a rendeletalkotás szükségességéről és annak módjáról. Meghatározza az előkészítés menetét, megbízhatja a bizottságot az előkészítéssel, vagy erre ideiglenes bizottságot hoz létre. Indokolt esetben szakértőket kér fel.
(4) A rendelettervezethez indokolást kell csatolni, amely tartalmazza azokat a társadalmi, gazdasági és szakmai körülményeket, amelyek a javasolt szabályozást szükségessé teszik, továbbá a hatásvizsgálati lapon ismertetni kell a jogi szabályozás várható hatásait.
(5) A (6) bekezdésben foglalt kivétellel az önkormányzati rendelet tervezetét társadalmi egyeztetésre kell bocsátani. A rendelettervezetet a honlapon kell közzétenni úgy, hogy elegendő idő, 5 nap álljon rendelkezésre annak érdemi megítéléséhez és a vélemények kifejtéséhez.
(6) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
18. § (1) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik a Közös Önkormányzati Hivatal Sajópálfalai Kirendeltség hirdetőtábláján történő kifüggesztés útján. A kihirdetés napja a kifüggesztés napja, amelyet a rendeletre kihirdetési záradék formájában rá kell vezetni.
(2) A Képviselő-testület rendeleteit a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII.31.) KIM rendelet szerint kell megjelölni.
(3) A hatályos rendeletekről a jegyző nyilvántartást vezet, amely tartalmazza:
a) a rendelet számát;
b) tárgyát;
c) a rendelet hatálybalépésének időpontját;
d) a módosító rendelet megjelölését.
19. § A jegyző köteles gondoskodni a rendeletek hatályosulásának figyelemmel kíséréséről, jogszabályi változás esetén köteles kezdeményezni módosítását és hatályon kívül helyezését.
IV.
A Képviselő-testület bizottságai
13. A bizottságok feladatai
20. § (1) A Képviselő-testület egy Pénzügyi Bizottságot (a továbbiakban: bizottság) hoz létre. A bizottság véleményezi a feladatkörébe tartozó előterjesztést, amelyre vonatkozóan
a) módosító javaslatot tehet,
b) nem kellő előkészítettségre hivatkozva javasolhatja a kiegészítést,
c) javasolhatja, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület vegye le a napirendjéről.
A bizottságnak a döntést indokolnia kell.
(2) A Pénzügyi Bizottság 3 fő képviselő-testületi tagból áll.
(3) A Pénzügyi Bizottság feladatai:
14. A bizottság működése, munkaterve
21. § (1) A bizottság éves munkaterv alapján működik.
15. A bizottság összehívása, tanácskozási rendje
22. § (1) A bizottsági ülések összehívása, vezetése az elnök, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes feladata.
(2) A bizottságot össze kell hívni a Képviselő-testület, a polgármester és a bizottsági tagok egyharmadának indítványára.
(3) A bizottság szükség szerint, vagy legalább évenként 6 alkalommal ülésezik.
(4) A bizottság határozatképes, ha tagjainak több mint a fele jelen van. Döntéseit szótöbbséggel hozza.
(5) A bizottság különös szakképzettséget igénylő kérdések eldöntésére szakértőként nem bizottsági tagokat is bevonhat.
(6) Zárt ülésre a képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(7) A bizottsági ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet 15 napon belül elektronikus úton az erre a célra kialakított informatikai rendszeren keresztül meg kell küldeni a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalnak.
(8) A bizottság önkormányzati hatósági jogkörben hozott egyedi döntésre vonatkozó határozatát – mely tartalmazza az ülés időpontját is – a bizottság elnöke írja alá.
(10) A bizottság működésére további szabályokat is megállapíthat.
(11) Az ideiglenes bizottság működésére e rendelet szabályait kell alkalmazni.
(12) Az állandó jelleggel megválasztott bizottság tagjainak nevét, lakcímét a 2. függelék tartalmazza.
V.
Polgármester, alpolgármester, jegyző, aljegyző
16. A polgármester feladatai
23. § (1) A polgármester főállású tisztségviselő.
(2) Akár határozatban megjelölt felelősként, akár közvetetten – felelős a feladatkörét érintő képviselő-testületi határozatok végrehajtásáért.
(3) Gondoskodik az összetett, vagy több felelős közreműködését igénylő határozatok végrehajtásáról, tervszerű ütemezéséről, megszervezi a bizottság munkáját a végrehajtás ellenőrzésében.
(4) A határozat végrehajtásáért felelős a megjelölt határidő lejárta után 5 napon belül köteles írásban jelentést tenni a polgármesternek a végrehajtásról. A polgármester a határozat végrehajtásáról írásban jelentést tesz a Képviselő-testületnek, melyet a testületi ülés meghívójával együtt kell kiküldeni.
(5) Ha a Képviselő-testület határozata olyan folyamatosan ellátandó feladatok megvalósítására irányul, melynek végrehajtási határideje is folyamatos, a Képviselő-testületnek a határozatban megjelölt időközönként tájékoztatást kell adni.
(6) Azokban az esetekben, amikor a Képviselő-testület határozatát a végrehajtásért felelős mulasztása miatt nem hajtják végre, az erről szóló beszámoló keretében a Képviselő-testületet a mulasztást elkövető felelősségre vonásáról tájékoztatni kell. Ha a felelősségre vonás megállapítása a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik, erre vonatkozó javaslatot is elő kell terjeszteni.
(7) A határozat végrehajtásáért felelős személy, ha akadályozó körülményt észlel, annak elhárítását köteles a polgármestertől kérni.
(8) A községet érintő önkormányzati ügyekben képviseli az önkormányzatot és nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek, vagy azzal az adott témától függően megbízhatja a hivatal köztisztviselőjét.
(9) A polgármester minden szerdán ügyfélfogadást tart.
(10) A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait az Mötv. 72-73. §-a, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségét az Mötv. 39. §-a, a polgármesteri tisztség megszüntetésnek szabályait az Mötv. 69-70/A. §-a tartalmazza.
(11) A polgármester lemondására az Mötv. -ben meghatározottakat kell alkalmazni.
(12) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, illetve ha az alpolgármesteri tisztség nincs betöltve, vagy az érintett tartósan akadályozva van a pénzügyi bizottság elnökének.
a) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
b) meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,
c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,
d) fogadóórát tart,
e) nyilatkozik a sajtónak.
(14) A polgármester az Mötv. 67. § e) pontja alapján külön utasításban szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét.
(15) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal nem hozott döntést, a polgármester határozatot hozhat az alábbi ügyekben:
a) szociális ügyek,
b) gyermekvédelmi ügyek.
(16) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerül, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:
a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár,
b) az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 5 %-át elérő kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalás esetén,
c) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.
17. Az alpolgármesterek feladatai
24. § (1) A Képviselő-testület saját tagjai közül a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel egy főállású/társadalmi megbízatású alpolgármestert választ és egy nem a képviselő-testületi tagok közül választott főállású/társadalmi megbízatású alpolgármestert választhat.
(2) Az alpolgármester a polgármester távolléte, akadályoztatása esetén ellátja mindazokat a feladatokat, melyeket jogszabály és az SZMSZ a polgármester hatáskörébe utal.
18. A jegyző feladatai
25. § (1) A jegyző köteles gondoskodni arról, hogy a testületi ülések előterjesztései megfeleljenek a törvényességi követelményeknek.
(2) Rendszeresen tájékoztatást ad a polgármesternek, a Képviselő-testületnek, a bizottságoknak az önkormányzati munkájukat érintő megjelenő jogszabályokról.
(3) A polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket.
(4) A Képviselő-testület vagy szervei jogszabálysértő döntése, működése esetén ezt a tényt írásban jelzi a szerv vezetőjének a vonatkozó jogszabályhely megjelölésével. Képviselő-testületi ülésen felmerült jogszabálysértés esetén az írásbeliség mellőzhető, és a jelzést a jegyzőkönyvében kell rögzíteni.
(5) A jegyző minden csütörtökön ügyfélfogadást tart.
(6) A Hivatalt érintő igazgatási ügyekben képviseli az önkormányzatot és nyilatkozik a sajtónak, a hírközlő szerveknek, vagy azzal az adott témától függően megbízhatja a hivatal köztisztviselőjét.
(7) A jegyző tartós távolléte alatt a mindenkori pénzügyi csoportvezető helyettesíti.
(8) ) A jegyző az önkormányzat ASP rendszerhez történő csatlakozását követően:
a) ellátja az önkormányzati adatgazda szerepkört, felelős a hivatal működése során gyűjtött személyes adatok kezelésért,
b) biztosítja, hogy a jogszabályok és egyéb rendelkezések által közzétételre előírt információk a Hivatalhoz tartozó portálokon szerepeljenek.
c) az alábbi szabályzatokban és stratégiai alapdokumentumokban szabályozza az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvény által a Hivatal számára előírt-az informatikai rendszerek biztonságos használatának feltételeit:
VI.
A Képviselő-testület költségvetése, vagyona
27. § (1) A Képviselő-testület minden év november 30-ig meghatározza gazdálkodási tervét.
(2) A gazdálkodási tervet a Képviselő-testület a Pénzügyi Bizottság megtárgyalja és véleményezi.
(3) A Képviselő-testület a gazdálkodási tervéről hozott határozatában az alábbiakról dönt:
28. § (1) A költségvetési rendelettervezet testület elé terjesztésének formája:
a) rendelettervezet
b) rendelettervezethez kapcsolódó mellékletek
(2) A költségvetési rendelettervezetet – testületi előterjesztést megelőzően – a költségvetési szervek vezetőivel egyeztetni kell, melyről jegyzőkönyvet kell felvenni.
(4) A költségvetési rendelettervezetet a Képviselő-testület a Pénzügyi Bizottsága megtárgyalja és véleményezi.
(5) A költségvetési rendelet elfogadását követően a költségvetési szervek vezetőivel írásban közölni kell a jóváhagyott kiemelt előirányzatokat, és a költségvetés végrehajtására vonatkozó kötelező előírásokat.
29. § (1) A polgármester a zárszámadási rendelettel egyidejűleg beszámolót terjeszt a Képviselő-testület elé az önkormányzat vagyoni helyzetéről.
(2) A helyesbített pénzmaradvány jóváhagyása a költségvetési beszámoló elfogadásával egyidőben történik. A pénzmaradvány keletkezésének forrásait, a pénzmaradványt terhelő kötelezettségek kimutatását biztosítani kell.
30. § Az évközi beszámoló (féléves beszámoló) a feladatellátás előirányzatainak időarányos pénzügyi teljesítését tartalmazzák.
VII.
Társulások
31. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy társulás kezdeményezésében részt vegyen.
(2) Sajópálfala Község együttműködik a Ruszin Nemzetiségi Önkormányzattal. Az együttműködést a települési nemzetiségi önkormányzattal történő együttműködési megállapodásban rögzítik.
VIII.
Záró rendelkezések
32. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Sajópálfala Község Képviselő-testültének 8/2019.(VI.5) rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról.
Molnárné Cseh Mária |
Fekete Zoltán |
|---|---|
jegyző |
polgármester |
1. függelék
1. sz. függelék Szervezeti és Működési Szabályzathoz
Sajópálfala Község Képviselő Testületének tagjai:
Fekete Zoltán – polgármester |
3714 Sajópálfala, Akác u. 33 |
Körtvély Tamás – képviselő |
3714 Sajópálfala, Rózsa u. 28 |
Simárszki Ádám – képviselő |
3714 Sajópálfala, Szabadság u. 47 |
Stefura Ibolya – képviselő |
3714 Sajópálfala, Szabadság u. 38 |
Szedlákné Monoczki Andrea – képviselő |
3714 Sajópálfala, Akác u. 7 |
A Sajópálfalai Nemzetiségi Önkormányzat képviselői:
Fekete Zoltán |
3714 Sajópálfala, Akác u. 33 |
Molnár Lászlóné |
3714 Sajópálfala, Petőfi u. 22. |
Simárszki Ádám |
3714 Sajópálfala, Szabadság u. 47 |
Sajópálfala, 2019.10.24
1. melléklet a ../2019 .(X. 26..) önkormányzati rendelethez
Ügyiratszám: …………………... |
Ellenőrizte: (jegyző, aljegyző) |
Pénzügyileg látta: |
|
Ügyintéző: Molnárné Cseh Mária jegyző |
Megtárgyalja: Képviselő-testület |
Előterjesztő: Molnárné Cseh Mária |
Előzetesen tárgyalja: -- Bizottság |
A döntéshez egyszerű |
|
Az előterjesztést nyílt ülésen kell tárgyalni x |
|
Az előterjesztést zárt ülésen kell tárgyalni |
|
Az előterjesztés zárt ülésen tárgyalható |
|
A rendelettervezetet társadalmi egyeztetésre kell bocsátani |
|
Melléklet: 1 |
|
Függelék: 1 |
|
Az előterjesztés kapcsán érintettségét jelezte: |
…………………………… képviselő |
Az előterjesztés a Képviselő-testület munkaterv szerinti rendkívüli ülésére készült. |
|
2. melléklet a …/2019. (X.26.) önkormányzati rendelethez
A képviselő, a Képviselő-testület bizottsága és az előterjesztés készítésére kötelezett által benyújtott előterjesztés formai követelményei
Sajópálfala Község Önkormányzat
Képviselő-testülete
Ügyiratszám: …………………... |
Látta: (jegyző, aljegyző) |
Pénzügyileg látta: (osztályvezető) |
|
Ügyintéző: ……………………... |
Megtárgyalja: Képviselő-testület |
Előterjesztő: …………………… |
Előzetesen tárgyalja: …………….. Bizottság |
A döntéshez egyszerű |
|
Az előterjesztést nyílt ülésen kell tárgyalni |
|
Az előterjesztést zárt ülésen kell tárgyalni |
|
Az előterjesztés zárt ülésen tárgyalható |
|
Melléklet: |
|
Függelék: |
|
Az előterjesztés kapcsán érintettségét jelezte: |
…………………………… képviselő |
Az előterjesztés a Képviselő-testület munkaterv szerinti rendkívüli ülésére készült. |
|
T e r v e z e t / J a v a s l a t / B e s z á m o l ó / T á j é k o z t a t ó
…………………………………
Határozati javaslat
Tárgy: Sajópálfala Község Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2018. (III.21.) önkormányzati rendelete (továbbiakban: Szmsz.) vonatkozásában lefolytatott felülvizsgálat alapján az elkészített …./2019. (…) önkormányzati rendelet tervezet tárgyalása.
Felelős: Molnárné Cseh Mária jegyző
Határidő: 2019.10.31.