Csécse Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat és szervei szervezeti működési szabályzatáról
Hatályos: 2024. 01. 01- 2024. 01. 18Csécse Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (XI. 7.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat és szervei szervezeti működési szabályzatáról
Csécse Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja.
1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Csécse Község Önkormányzata
(2) Az Önkormányzat székhelye: 3052 Csécse, Rákóczi út 61.
(3) Az Önkormányzat működési területe: Csécse Község közigazgatási területe
(4) Az önkormányzat szervei:
1. polgármester
2. képviselő-testület bizottságai
3. Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal
4. jegyző.
(5) Az önkormányzat jelképei a címer és a zászló, melyek használatára vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.
2. Az önkormányzat feladatai
2. § (1) Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.
(2) Az önkormányzat a nagyobb gazdasági teljesítőképességű, lakosságszámú települési önkormányzat számára előírt kötelező feladat és hatáskör ellátását, a jogszabályban meghatározott eljárást követően, anyagi lehetőségeinek függvényében, vállalhatja.
(3) A képviselőtestület hatásköre gyakorlását az 1. mellékletben foglaltak szerinti felsorolással a polgármesterre ruházza át. A bizottságok működésének szabályait és feladatait a 2. melléklet tartalmazza. Az önkormányzat feladatait és az önként vállalt feladatokat a 3. melléklet tartalmazza.
3. A képviselő-testület működése
3. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő. A képviselők névjegyzékét és címét az 1. függelék tartalmazza.
(2) A képviselő-testület évente legalább hat ülést tart. A Képviselő-testület alakuló ülést, rendes ülést és rendkívüli ülést tarthat. A képviselő-testület ülését a polgármester általában az önkormányzat székhelyére, a hónap utolsó csütörtöki napjára, délután 15 órára hívja össze.
(3) A képviselő-testület rendes ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét a képviselő-testület tagjai közül megválasztott alpolgármester gyakorolja, a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén pedig e hatáskört a korelnök gyakorolja.
(4) A rendes ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. A meghívó melléklete minden olyan írásbeli anyag, amely a képviselő-testület ülésén megtárgyalásra kerül. Az írásbeli anyagokat, ha azok terjedelme indokolttá teszi, elektronikus úton is meg lehet küldeni a képviselők által meghatározott elektronikus címre.
(5) A meghívót az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján és a község honlapján is közzé kell tenni legalább az ülés napját megelőző 3 nappal.
(6) Az ülés meghívóját meg kell küldeni:
1. a helyi civil szervezetek képviselőinek,
2. az intézmények vezetőinek,
3. akiket az egyes napirendi pontok tárgyalásához a polgármester vagy a jegyző megjelöl.
(7) Rendkívüli ülés esetén is alkalmazni kell a (4) bekezdésben foglaltakat, azzal az eltéréssel, hogy a kiküldési határidő 1 nap, és a meghívás szóban és telefonon is történhet.
(8) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a meghívó a rendkívüli ülés megkezdése előtt 4 órával is kiküldhető bármilyen értesítési mód alkalmazásával. Ez esetben az előterjesztés helyszíni kiosztással is megtehető.
(9) A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések meghívóját legalább 8 nappal a ülés időpontja előtt nyilvánosságra kell hozni az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján és a község honlapján.
4. § (1) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni
1. jegyzőt,
2. bizottság nem képviselő tagját,
3. az illetékes országgyűlési képviselőt,
4. a napirendi pontban érintetteket,
5. akit a polgármester vagy a képviselő-testület indokoltnak tart, különösen:
- a helyi egyházak képviselőit,
- a helyi civil szervezetek képviselőit,
- az intézmények vezetőit,
- a háziorvost, védőnőt,
- a napirendi pontok előadóit.
(2) A képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv. A következő évi munkaterv tervezetét a polgármester állítja össze, és terjeszti jóváhagyás végett, a naptári év utolsó ülésén a képviselő-testület elé. A polgármester a munkatervhez javaslatot kérhet a képviselőktől, a bizottságoktól, a bizottságok nem képviselő tagjaitól, az önkormányzati intézmények vezetőitől, az önkormányzat részvételével működő gazdálkodó szervezetek vezetőitől, a nemzetiségi önkormányzat elnökétől, a jegyzőtől, az aljegyzőtől, a nem képviselő alpolgármestertől és a Közös Önkormányzati Hivatal szakügyintézőitől.
4. A képviselő-testület ülésének vezetése
5. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár szabadon részt vehet, a résztvevőknek be kell tartani a szervezeti és működési szabályzatban foglalt magatartási szabályokat.
(2) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
- megállapítja, és figyelemmel kíséri a határozatképességet,
- beszámol a lejárt határidejű Képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról
- tájékoztatást ad a két ülés közötti fontosabb eseményekről,
- tájékoztatást ad az előző képviselőtestületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
- tájékoztatást ad az átruházott hatáskörben hozott döntésekről,
- előterjeszti az ülés napirendjét.
(3) A képviselő-testület a napirendről külön határozatot nem hoz. A napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő tehet javaslatot. A javaslatot a polgármester felszólítására indokolni kell. A javaslat és az indoklás elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(4) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Írásban kell előterjeszteni a rendelet tervezeteket, valamint a határozati javaslatokat. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(5) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során
1. az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet,
2. az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket
tehetnek fel, melyre az előadó köteles rövid választ adni.
(6) A felszólalásra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
(7) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(8) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. A javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra.
(9) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület - az elhangzás sorrendjében - majd az eredeti határozati javaslatról.
6. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik, „igen”, „nem” és „tartózkodom” szavazati tartalommal. Először a javaslat mellett, majd az ellene szavazó képviselők, végül a döntéstől tartózkodók szavaznak. A „tartózkodom” szavazat „nem”-nek minősül.
(2) A képviselő-testület döntéshozatalából ki kell zárni azt a képviselőt, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni személyes érintettségét. Amennyiben a képviselő e kötelességét elmulasztja, a tudomásra jutást követően a polgármester e mulasztásra felhívja a képviselő figyelmét, és az ügyben a szavazást meg kell ismételni.
(3) Amennyiben a képviselő-testület két egymást követő alkalommal ugyanabban az ügyben nem hozott döntést, a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható döntéseket kivéve, a minősített többséget nem igénylő esetekben, és amikor a határidőhöz kötött döntés újabb elhalasztása az önkormányzatnak anyagi vagy egyéb hátrányt okozna, a polgármester döntést hozhat.
(4) Név szerint szavazást kell elrendelni, ha:
- azt jogszabály írja elő,
- azt a képviselő-testület legalább 3 tagja indítványozza,
- azt a polgármester kezdeményezi.
(5) Ügyrendi kérdésben név szerinti szavazást nem lehet tartani. A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a képviselők nevét, akik a nevük felolvasásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel vagy "tartózkodom”-mal szavaznak.
(6) A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt valamelyik települési képviselő kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételni.
(7) Titkos szavazásra a képviselőtestület bármely tagja javaslatot tehet a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben valamint a képviselő-testület titkos szavazást tart a Mötv. 74. § (1) bekezdésben foglalt esetben.
(8) A titkos szavazás lebonyolításáról az Ügyrendi Bizottság gondoskodik. A szavazás szavazólapon, külön helyiségben történik.
(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet a képviselőtestületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás helyét, napját, tárgyát, kezdő és befejező időpontját, a szavazás eredményét, a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, aláírását.
(10) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 3 munkanapon belül kell elküldeni a végrehajtásért felelős személynek vagy szervnek, a határozattal érintettnek.
(11) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a képviselő-testület döntése, működése jogszabályt sért, köteles haladéktalanul, de legkésőbb a soron következő testületi ülésen ezt jelezni a képviselő-testületnek, mely az ülésről készülő jegyzőkönyvben is rögzítésre kerül.
7. § (1) Kérdés az önkormányzat hatáskörébe tartozó témákban tehető fel, a kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület nem dönt.
(2) A képviselő a képviselő-testület ülésén - a napirendek lezárása után a polgármestertől és a jegyzőtől önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet, melyre az ülésen vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.
8. § A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
1. figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használt,
2. rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,
3. tartós rendzavarás, állandó lárma, vagy a vita folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében a polgármester - ha ismételt figyelmeztetése sem vezetett eredményre - az ülést felfüggesztheti.
4. A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.
5. A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
9. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az Mötv. 52. §-ban meghatározottakon túl:
1. a képviselő-testületi ülésen történt fontosabb eseményeket,
2. a polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében tett intézkedéseit,
3. az ülésen elhangzott kérdéseket, interpellációkat, a rájuk adott válaszokat,
4. a meghívót, a jelenléti ívet, az elfogadott és kihirdetett önkormányzati rendeletet. A képviselő kérelmére az írásban benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.
(2) Ha a képviselő kéri, akkor felszólalását szó szerint kell a jegyzőkönyvben rögzíteni.
5. A képviselő-testület döntései
10. § (1) A képviselő-testület döntései
1. határozat
2. rendelet
(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt
1. a napirend meghatározásáról,
2. az ügyrendi kérdésekről,
3. a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a felvilágosítás-kérésre adott válasz elfogadásáról.
(3) A képviselő-testület által alkotott rendelet jelölése:
Csécse Község Önkormányzat Képviselő-testületének
……/…..(……) önkormányzati rendelete
a………………………..-ról.
(4) A képviselő-testület által hozott határozatok jelölése:
a határozat sorszáma per évszám.( hónap. nap.) számú határozat
(5) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
1. települési képviselők,
2. a polgármester, alpolgármester, a jegyző,
3. a település civil szervezeteinek vezetői.
(6) A képviselő-testület a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél a külön rendeletben foglaltak szerint köteles eljárni. A rendelet-tervezet elkészítéséért a jegyző felelős.
(7) Az önkormányzati rendelet a helyben szokásos módon, azaz az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján 30 napra történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre, és közzétételre kerül a www.csecse.hu honlapon is.
6. A polgármester
11. § (1)1 A polgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el. Jutalmazására az alpolgármester tehet javaslatot a képviselő-testület felé.
(2) A polgármester fogadóóráját az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzatában szereplő ügyfélfogadási időben tartja.
(3) A képviselő-testület a polgármester javaslatára titkos szavazással egy alpolgármestert választ, kettőt választhat, akik társadalmi megbízatásban látják el a feladataikat.
(4) A képviselő-testület egy alpolgármestert saját tagjai közül választ meg.
(5) Az alpolgármesterek a polgármester irányításával látják el feladataikat, a polgármester határozza meg munkájuk területeit, tartalmát és ellenőrzi munkájuk menetét. A polgármester akadályoztatása esetén a képviselő-testületi tagok közül megválasztott alpolgármester képviseli az önkormányzatot.
7. A képviselő-testület bizottságai
12. § (1) A képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó, vagy ideiglenes bizottságokat választ.
(2) A képviselő-testület állandó kötelező bizottságként az Ügyrendi Bizottságot hozza létre, mely tagjainak száma: 3 fő.
(3) A vagyonnyilatkozat nyilvántartást, méltatlansági és az összeférhetetlenségi ügyek vizsgálatát az Ügyrendi Bizottság végzi.
(4) A bizottság által ellátandó feladatok jegyzékét a 2. melléklet rögzíti, a bizottság tagjainak nevét a 2. függelék tartalmazza.
(5) A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
13. § A bizottság működésére a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
1. A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. A bizottság ülésére meg kell hívni: a bizottság tagjait, a polgármestert, a jegyzőt, a napirenddel érintett személyeket.
2. A bizottság üléséről készített jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság ülésén az elnök javaslata alapján megválasztott tagja írja alá.
3. A bizottság a tevékenységéről évenként beszámol a képviselő-testületnek.
8. Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal
14. § (1)2 Az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal Ecseg Község Önkormányzata és Csécse Község Önkormányzata közös önkormányzati hivatala, melynek működését az önkormányzatok között megkötött Megállapodás és a közös önkormányzati hivatal szervezeti és működési szabályzata határozza meg.
(2) Az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 3053 Ecseg, Hősök tere 2.
(3) Az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltsége:
Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal Csécsei Kirendeltsége 3052 Csécse, Rákóczi út 61.
9. A jegyző
15. § (1)3 Az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző, akit Ecseg Község Polgármestere és Csécse Község Polgármestere döntése alapján Ecseg Község Polgármestere és Csécse Község Polgármestere nevez ki és ment fel az önkormányzatok között megkötött Megállapodásban foglaltak szerint.
(2) A jegyzőt távollétének, illetve tartós akadályoztatásának idejére az igazgatási ügyintéző helyettesíti.
(3) A jegyző az Ecsegi Közös Önkormányzati Hivatal szervezeti és működési szabályzatában foglaltak szerint tart ügyfélfogadást.
10. Közmeghallgatás
16. § A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás fontosabb szabályai:
1. a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben képviselőtestülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez, vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek,
2. a közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a község lakosságát az önkormányzati hivatal hirdetőtábláján és a község honlapján elhelyezett meghívón keresztül a rendezvény előtt legalább 8 nappal tájékoztatni kell,
3. a közmeghallgatást a polgármester vezeti,
4. a közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselőtestület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
11. Nemzetiségi önkormányzatokkal való együttműködés
17. § (1) A helyi nemzetiségi önkormányzatok testületi működésének feltételeihez az önkormányzat helyiséget biztosít.
(2) Az önkormányzati hivatal ellátja a nemzetiségi önkormányzatok működéséhez kapcsolódó tájékoztatási, gépelési, sokszorosítási és kézbesítési feladatokat.
(3) Az önkormányzat nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés részletes szabályait külön megállapodásban rögzíti.
(4) Csécse Község Önkormányzata és Csécse Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata közötti megállapodást: Csécse Község Önkormányzata és Csécse Község Roma Nemzetiségi Önkormányzata közötti szerződést külön megállapodást tartalmazza.
12. Záró rendelkezések
18. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépését követően az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2015.(II.26.) rendelet hatályát veszti.
(3)4 A rendelet mellékletei és függelékei az alábbiak:
A rendelet mellékletei:
1. számú melléklet: A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
2. számú melléklet: Bizottságok működésének általános szabályai
3. számú melléklet: Az önkormányzat feladati és önként vállalt feladatai
A rendelet függelékei:
1. számú függelék: A Képviselő-testületi tagok fontosabb adatai
2. számú függelék: Bizottságok fontosabb adatai
1. melléklet
- dönt az önkormányzati hatáskörben lévő segély iránti kérelmekről, engedélyezi a köztemetést,
- megállapítja a házi segítségnyújtásra, szociális étkeztetésre jogosultságot, évente felülvizsgálja,
- valamennyi pályázaton való részvételnél az önkormányzati önerőt biztosíthatja a költségvetésben meghatározott összeg erejéig, beszámolási kötelezettséggel,
- dönt az önkormányzati kötelezettségvállalást nem igénylő pályázatok benyújtásáról,
- önkormányzati tulajdont érintő hatósági ügyekben gyakorolja a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, kiadja a közútkezelői hozzájárulásokat
- aláírja a képviselő-testület döntése alapján megkötendő szerződéseket
- dönt a költségvetési rendeletben meghatározott keret átcsoportosításáról.
- dönt a költségvetési rendeletben meghatározott keret átcsoportosításáról.
2. melléklet
b) A testületi döntések előkészítése érdekében megvitatja és állást foglal a feladatkörébe tartozó ügyekben,
c) Előkészíti a munkatervében meghatározott előterjesztéseket,
d) Közreműködik a tevékenységi köréhez tartozó önkormányzati rendeletek és határozatok tervezeteinek a kidolgozásában,
e) Ellenőrzi feladatkörében a közös 5önkormányzati hivatal munkáját a képviselő-testületi döntések előkészítésében, illetve annak végrehajtásában,
f) Ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket a képviselőtestület részére megállapít.
Ügyrendi Bizottság feladat- és hatásköre:
a) lebonyolítja a titkos szavazást,
b) eljár a képviselők összeférhetetlenségi ügyeiben
c) nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatait,
d) eljár a képviselők méltatlansági ügyeiben.
3. melléklet6
Kormányzati |
Kormányzati funkció megnevezése |
|
funkció száma |
||
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
|
013320 |
Köztemető-fenntartás és -működtetés |
|
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
|
7 |
||
041232 |
Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás |
|
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
|
041236 |
Országos közfoglalkoztatási program |
|
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram |
|
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
|
049010 |
Máshová nem sorolt gazdasági ügyek |
|
053010 |
Környezetszennyezés csökkentésének igazolása |
|
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
|
063080 |
Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése |
|
064010 |
Közvilágítás |
|
066010 |
Zöldterület-kezelés |
|
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
|
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
|
072112 |
Háziorvosi ügyeleti ellátás |
|
072312 |
Fogorvosi ügyeleti ellátás |
|
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
|
8081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
|
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
|
082091 |
Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
|
082092 |
Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
|
9082094 |
Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
|
091140 |
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai |
|
091220 |
Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok |
|
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
|
096025 |
Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben |
|
104030 |
Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján |
|
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
|
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
|
107051 |
Szociális étkeztetés szociális konyhán |
|
107052 |
Házi segítségnyújtás |
|
10107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
1. függelék a 3. melléklethez11
A képviselő-testületi tagok fontosabb adatai |
|||
Barna István |
polgármester |
||
Szász Judit |
alpolgármester |
||
Hényel-Molnár Kitti |
képviselő |
||
Pusztai István |
képviselő |
||
Sevelya Ákos képviselő |
|||
2. függelék a 3. melléklethez12
Bizottságok fontosabb adatai |
|
Elnöke: |
Sevelya Ákos |
Tagjai: |
Hényel-Molnár Kitti |
Pusztai István |
Módosította a 15/2023. (XII.21.) önkormányzati rendelet 1. §-a, hatályos 2024. január 1. napjától
Módosította: 1/2021. (I.13.) önkormányzati rendelet 1. §-a, hatályos 2021. január 14. napjától
Módosította a 1/2021. (I.13.) önkormányzati rendelet 2. §-a, hatályos 2021. január 14. napjától
Módosította a 1/2021. (I.13.) önkormányzati rendelet 3. §-a, hatályos 2021. január 14. napjától
Módosította a 1/2021. (I.13.) önkormányzati rendelet 3. §-a, hatályos 2021. január 14. napjától
Módosította a 7/2020. (II.25.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2020. február 26. napjától
Módosította: 5/2023. (IV.25.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2023. április 26. napjától
Módosította a 1/2021. (I.13.) önkormányzati rendelet 5.§-a, hatályos 2021. január 14. napjától
Módosította a 3/2023. (II.15.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2023. február 16. napjától
Módosította a 13/2020. (XI.22.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2021. január 1. napjától
Módosította a 13/2021. (XII.15.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2021. december 16. napjától
Módosította a 13/2021. (XII.15.) önkormányzati rendelet 2.§-a, hatályos 2021. december 16. napjától