Jánoshalma Városi Önkormányzat Képviselő- testületének 12/2019 (XI.29.) önkormányzati rendelete

Jánoshalma Városi Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2014.(XI. 24.) számú rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 12. 01- 2019. 11. 30

Jánoshalma Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1.§ Jánoshalma Városi Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2014.(XI. 24.) számú rendeletében (a továbbiakban Rendelet) III. fejezetében új, a 3. számú alcímmel, illetve új 25.§ -al egészül ki, az alábbiak szerint:

3. Napirend előtti felszólalás

25.§ (1) Munkaterv szerinti képviselő-testületi ülésen napirend előtt bármelyik képviselő egy alkalommal 5 perc időtartamban felszólalhat. Napirend előtt felszólalni helyi közérdekű ügyben, a képviselő-testület munkáját, vagy a képviselőket érintő általános jelentőségű kérdésekben lehet, kivéve az olyan ügyeket, amelyek az adott ülésen napirendként szerepelnek, illetőleg kérdésként, interpellációként vagy javaslatként terjeszthetők elő.

(2) A polgármester, vagy a testületi ülést levezető elnök a napirendi pontok tárgyalása előtt szót ad a napirend előtti felszólalásra jelentkező képviselőnek, feltéve, hogy a napirend előtti felszólalási szándékát a képviselő az ülést megelőzően legkésőbb 48 órával a polgármesternek - a tárgy megjelölésével - előre jelezte.

(3)  Ha a napirend előtti felszólalásra jelentkező képviselő nem az /1/ pontban meghatározottak szerint szólal fel, a polgármester, illetve a levezető elnök a szót megvonja.

(4) A napirend előtti felszólalásra maximum 5 perc időtartamban a polgármester, illetőleg az ülés levezető elnöke vagy az általa kijelölt személy válaszolhat, illetve véleményt nyilváníthat.

(5) A napirend előtti felszólalás határozati javaslatot nem tartalmazhat, arról a képviselő-testület határozatot nem hoz, erről vitát nem nyit.


2.§ Jánoshalma Városi Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2014.(XI. 24.) számú rendeletének (a továbbiakban Rendelet) III. fejezete, új „Kérdés, interpelláció” című 6. számú alcímmel, illetve két új 40/A. és 40/B. szakasszal egészül ki, az alábbiak szerint:

6. Kérdés, interpelláció

40/A. §. (1) Kérdést, interpellációt bármely képviselő írásban terjeszthet elő, amelyet a polgármesternél kell benyújtani, legkésőbb a testületi ülést megelőző 7 nappal.

Minden írásban benyújtott interpelláció a testületi ülés anyagában napirendként szerepel.

(2) Kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés, vagy tudakozódás.     

Interpelláció: Önkormányzati ügyekkel kapcsolatos felvetésre intézkedés, kérése, illetve helytelen gyakorlatra való rámutatás.

40/B. § (1) A kérdésre a Képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett. Válaszának elfogadásáról a Képviselő-testület akkor határoz, ha a kérdező nem fogadja el a választ. Válaszadás maximum időtartama 5 perc.

(2) A képviselő a polgármesterhez, alpolgármesterekhez, önkormányzati bizottságok
elnökeihez, és a jegyzőhöz interpellálhat, amelyre lehetőség szerint az ülésen vagy
legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

(3) A Képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az
interpelláló nyilatkozik.  Ha a választ nem fogadja el, a testület vita nélkül dönt az elfogadásáról. Amennyiben a testület sem fogadja el az interpellációra tett intézkedést, annak vizsgálatát rendeli el, mellyel a polgármestert, az alpolgármestert, valamely önkormányzati bizottságot, illetve ideiglenes bizottságot bíz meg. A vizsgálatba az interpelláló képviselőt is be kell vonni.

(4) Az interpellációkról a jegyző rendszeres és folyamatos nyilvántartást vezet.


Záró rendelkezések


3.§ (1) Ez a rendelet a 2019. december 1. napján lép hatályba.

(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.


Jánoshalma, 2019. november 28.


                Czeller Zoltán                                                                        Dr. Benda Dénes

                polgármester                                                                        címzetes főjegyző


A rendelet kihirdetve:

Jánoshalma, 2019. november 29.

Dr. Benda Dénes

címzetes főjegyző