Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 13/2019 (XI.8.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2014. (XII.19.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 11. 09- 2019. 11. 10

Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 13/2019 (XI.8.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2014. (XII.19.) önkormányzati rendelet módosításáról

2019.11.09.

Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 37/2014. (XII. 19.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § (1) Képviselőcsoport (a továbbiakban: frakció) alakítására a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek előző általános választásán induló és mandátumot szerző, ugyanazon jelölő szervezet(ek)hez vagy azok jogutódjához tartozó települési képviselők jogosultak. A frakció megalakításához legalább 3 települési képviselő szükséges.

(2) Az ugyanazon jelölő szervezet(ek)hez tartozó települési képviselők csak egy frakciót alakíthatnak.

(3) E szakasz alkalmazásában azt a települési képviselőt kell jelölő szervezethez tartozónak tekinteni, aki

a) a jelölő szervezet tagja,

b) a jelölő szervezet jelöltjeként indult a választáson, vagy

c) olyan független, vagy függetlenné vált települési képviselő, akinek a csatlakozását a frakció elfogadta.

(4) A frakció frakcióvezetőt választ. A megalakult frakciót a frakcióvezető köteles 3 munkanapon belül bejelenteni a polgármesternek. Hasonlóan köteles bejelenteni a frakcióhoz történő csatlakozást, kiválást és a frakció megszűnését. A polgármester ezekről a Közgyűlést tájékoztatja.

(5) A frakciók vezetőit a polgármester egyeztető tárgyalásra összehívhatja. Ezt a frakciók is kezdeményezhetik.

(6) A települési képviselő csak egy frakciónak lehet tagja.

(7) Azonos párthoz tartozó legalább 3 települési képviselő a frakción belül egy frakciócsoportot hozhat létre. Megszűnik a frakciócsoport, amennyiben tagjainak száma 3 fő alá csökken.

(8) A frakciócsoport vezetőt (a továbbiakban: frakciócsoport vezető) választ. A megalakult frakciócsoportot a frakcióvezető köteles 3 munkanapon belül bejelenteni a polgármesternek. Hasonlóan köteles bejelenteni a frakciócsoporthoz történő csatlakozást, kiválást és a frakciócsoport megszűnését. A polgármester ezekről a Közgyűlést tájékoztatja.”

2. § (1) A Rendelet 8. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Közgyűlés által választható tanácsnokok:
1. Fejlesztési tanácsnok,
2. Gazdálkodási tanácsnok,
3. Üzemeltetési tanácsnok,
4. Humánpolitikai tanácsnok,
5. Közművelődési és turisztikai tanácsnok,
6. Koordinációs tanácsnokok.
„(4a) A Közgyűlés által választható tanácsnokok feladatköreit a Rendelet 5. melléklete tartalmazza.”

3. § A Rendelet 9. alcíme a következő 10/A. §-sal egészül ki:

„10/A. § (1) A közgyűlés üléseit fél éves időszakra készült munkaterv szerint tartja. A munkatervet a polgármester készíti elő és terjeszti a Közgyűlés elé. A munkaterv elfogadásáról a Közgyűlés egyszerű többséggel dönt.
(2) A munkaterv havi bontásban tartalmazza:
a) a napirendek tárgyát és előadóját,
b) az előkészítésért felelős megjelölését,
c) az előzetes bizottsági állásfoglalás vagy véleményezés szükségességét.”

4. § A Rendelet 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A (2) bekezdés a) pont aa) alpont szerinti módosító javaslatokat a Közgyűlést megelőző harmadik napon kézbesíteni kell a 18. § (3) bekezdésében megjelölt személyek részére, az ott meghatározott formában. A (2) bekezdés a) pont ab) alpont szerinti, valamint a (2) bekezdés b) pontja szerinti módosító javaslatokat, amennyiben beérkeznek a Közgyűlést megelőző nap 17.00 óráig, a Közgyűlést megelőző napon kézbesíteni kell, ezt követően beérkezett módosító javaslatok a Közgyűlés ülésén kerülnek kiosztásra.”

5. § A Rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Közgyűlés ülésének napirendjére és a napirendi pontok tárgyalásának sorrendjére az elnök tesz javaslatot. A Közgyűlés a napirend megállapításakor dönthet arról is, hogy a munkáját a zárt ülésen tárgyalandó napirendi pontokkal kezdi.”

6. § (1) A Rendelet 24. § (3)-(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A vitában résztvevők ugyanazon napirend tárgyalása során – a (4) bekezdésben foglaltak figyelembevételével – két alkalommal nyilváníthatnak véleményt. A bizottsági vélemények ismertetése, a frakciócsoport vezető, a frakcióvezető vagy helyette a vezérszónok felszólalása a két alkalomba nem számít bele.
(4) A hozzászólások nem összevonható időtartama:
a) a napirend előterjesztője vita előtti indokolás, kiegészítés esetén 6 perc,
b) bizottsági vélemény ismertetése esetén 5 perc,
c) frakciócsoport vezető véleményének ismertetése esetén 5 perc,
d) frakcióvezető vagy helyette vezérszónok véleményének ismertetése esetén 5 perc,
e) a vitában résztvevők az a)-c) pontba nem tartozó esetekben:
ea) első alkalommal 3 perc,
eb) második alkalommal 2 perc,
f) 27. § szerinti esetben 1 perc.”

7. § A Rendelet 46. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„46. § Ha a Közgyűlés, mint egyszemélyes gazdasági társaság tagja a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) alapján legfőbb szervként jár el, akkor a napirend tárgyalására és az eljárásra a Ptk. gazdasági társaságokra vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.”

8. § A Rendelet 47. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A Közgyűlés meghatározott önkormányzati feladatok ellátására az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
a) Jogi és Ügyrendi Bizottság 13 fő,
b) Pénzügyi Bizottság 13 fő,
c) Városgazdálkodási és -üzemeltetési Bizottság 13 fő,
d) Köznevelési, Kulturális, Turisztikai, Ifjúsági és Sport Bizottság 13 fő,
e) Egészségügyi, Szociális és Környezetegészségügyi Bizottság 13 fő,
f) Rendészeti Bizottság 11 fő.
(2) Az állandó bizottságok személyi összetételüket tekintve 7 fő önkormányzati képviselő tagból és 6 fő nem Önkormányzati képviselő tagból állnak. Kivételt képez a Városgazdálkodási és -üzemeltetési Bizottság, mely 8 fő önkormányzati képviselő tagból és 5 fő nem önkormányzati képviselő tagból áll, valamint a Rendészeti Bizottság, mely 6 fő önkormányzati képviselő tagból és 5 fő nem önkormányzati képviselő tagból áll.”

9. § A Rendelet 48. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A sürgősségi indítványok kivételével a Közgyűlés elé csak a feladat- és hatáskörrel rendelkező állandó bizottságok állásfoglalásával terjeszthetők a Közgyűlés elé
a) a költségvetéssel, zárszámadással kapcsolatos,
b) a helyi népszavazás kiírásával kapcsolatos,
c) az önkormányzati társulással kapcsolatos,
d) a vezetői kinevezésekkel, választásokkal, felmentésekkel kapcsolatos,
e) a kitüntetések és díjak adományozásával és megvonásával kapcsolatos és
g) az intézmények létrehozásával, megszüntetésével kapcsolatos
előterjesztések.”

10. § A Rendelet 51. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

Az állandó bizottságok ülésén tanácskozási joggal részt vehetnek:
„b) alpolgármester,”

11. § A Rendelet 64. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Közgyűlés a polgármester javaslatára tagjai közül 1 főállású alpolgármestert választ.”

12. § (1) A Rendelet 5. §-ában a „29” szövegrész helyébe a „28” szöveg lép.

(2) A Rendelet 8. § (5) bekezdésében a „projektértékelési tanácsnok” szövegrész helyébe a „fejlesztési tanácsnoknak” szöveg lép.

(3) A Rendelet 9. § 2. pontjában az „alpolgármesterek” szövegrész helyébe az „alpolgármester” szöveg lép.

(4) A Rendelet 1. mellékletének 5. pontjában az „EGÉSZSÉGÜGYI ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG” szövegrész helyébe az „Egészségügyi, Szociális és Környezetegészségügyi Bizottság” szöveg lép.

(5) A Rendelet 2. mellékletének 2.5. pontjában az „Egészségügyi és Szociális Bizottság” szövegrész helyébe az „Egészségügyi, Szociális és Környezetegészségügyi Bizottság” szöveg lép.

13. § (1) A Rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A Rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) A Rendelet 3. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) A Rendelet a 4. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.

14. § Hatályát veszti a Rendelet 19. § (3) bekezdése és a 2. melléklet 1.14.5. pontja.

15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 13/2019. (XI.8.) önkormányzati rendelethez

1. A Rendelet 1. melléklete a következő 5.1.15. – 5.1.18. ponttal egészül ki:

„5.1.15. az önkormányzat illetékességi területén a környezet állapotának értékelésére vonatkozó elemzéseket,

5.1.16. a környezetvédelmi feladatok megoldására kibocsátandó rendelet-tervezeteket, a környezet-védelmi és mezőgazdasági jellegű közgyűlési előterjesztéseket,

5.1.17. az önkormányzat illetékességi területére készített települési környezetvédelmi program tervezetét,

5.1.18. a füstködriadó terv, illetve az arra vonatkozó közgyűlési előterjesztés tervezetét.”

2. A Rendelet 1. mellékletének 5.2. pontja helyébe a következő pont lép:

„5.2. Figyelemmel kíséri:

5.2.1. a gyógyító-megelőző és a betegellátási tevékenységet, közreműködik annak szervezésében, az egészséges életmód közösségi feltételeinek megteremtésében,

5.2.2. a város környezet-egészségügyi helyzetének alakulását,

5.2.3. a települési környezetvédelmi programban foglalt feladat végrehajtását, a végrehajtás feltételeinek biztosítását,

5.2.4. a környezet állapotát, és annak az emberi egészségre gyakorolt hatását,

5.2.5. a település forgalmi rendjét, a helyi közlekedés és a közlekedéssel összefüggő környezeti terhelés alakulását.”

2. melléklet a 13/2019. (XI.8.) önkormányzati rendelethez

A Rendelet 2. mellékletének 1.2. pontja helyébe a következő pont lép:
„1.2 Az Egészségügyi, Szociális és Környezetegészségügyi Bizottság előzetes véleménye alapján dönt a szociális intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatának, Szakmai Programjának, valamint a szakosított ellátást nyújtó intézmény esetében a Házirendjének jóváhagyásáról.”

3. melléklet a 13/2019. (XI.8.) önkormányzati rendelethez

A Rendelet 3. mellékletének 2. pontja helyébe a következő pont lép:
2. Az Önkormányzat szakmai alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti megjelölése:

A

B

1.

Kód

Megnevezés

2.

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

3.

011140

Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége

4.

013210

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

5.

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

6.

013330

Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés

7.

013340

Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

8.

013350

Az Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

9.

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

10.

013390

Egyéb kiegészítő szolgáltatások

11.

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

12.

021020

Védelmi képesség fenntartása, fejlesztése, honvédelmi felkészítés

13.

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

14.

031030

Közterület rendjének fenntartása

15.

031060

Bűnmegelőzés

16.

032010

Tűz- és katasztrófavédelem igazgatása

17.

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

18.

032060

Polgári védelmi stratégiai tartalékok tárolása, kezelése

19.

036020

Jogi segítségnyújtás, áldozatsegítés, kárenyhítés, kárpótlás

20.

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

21.

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

22.

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

23.

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

24.

045120

Út, autópálya építése

25.

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

26.

045161

Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

27.

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

28.

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

29.

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

30.

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

31.

061010

Lakáspolitika igazgatása

32.

061020

Lakóépület építése

33.

061040

Telepszerű lakókörnyezetek felszámolását célzó programok

34.

062020

Területfejlesztési projektek és támogatásuk

35.

063010

Vízügy igazgatása

36.

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

37.

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

38.

064010

Közvilágítás

39.

066010

Zöldterület-kezelés

40.

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

41.

072111

Háziorvosi alapellátás

42.

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

43.

072210

Járóbetegek gyógyító szakellátása

44.

072311

Fogorvosi alapellátás

45.

072312

Fogorvosi ügyeleti ellátás

46.

074011

Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

47.

074012

Foglalkozás-egészségügyi szakellátás

48.

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

49.

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

50.

074052

Kábítószer-megelőzés programjai, tevékenységei

51.

076010

Egészségügy igazgatása

52.

081010

Sportügyek igazgatása

53.

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

54.

081041

Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

55.

081042

Fogyatékossággal élők versenysport tevékenysége és támogatása

56.

081043

Iskolai, diáksport- tevékenység és támogatása

57.

081044

Fogyatékossággal élők iskolai, diáksport-tevékenysége és támogatása

58.

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

59.

081071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

60.

082010

Kultúra igazgatása

61.

082020

Színházak tevékenysége

62.

082030

Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)

63.

082041

Nemzeti könyvtári feladatok

64.

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

65.

082043

Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

66.

082044

Könyvtári szolgáltatások

67.

082061

Múzeumi gyűjteményi tevékenység

68.

082062

Múzeumi tudományos feldolgozó és publikációs tevékenység

69.

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

70.

082064

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

71.

082070

Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

72.

084010

Társadalmi tevékenységekkel, esélyegyenlőséggel, érdekképviselettel, nemzetiségekkel, egyházakkal összefüggő feladatok igazgatása és szabályozása

73.

084020

Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása

74.

084070

A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

75.

086020

Helyi térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

76.

086090

Egyéb szabadidős szolgáltatás

77.

091110

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

78.

091120

Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

79.

091130

Nemzetiségi óvodai nevelés ellátás szakmai feladatai

80.

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

81.

091250

Alapfokú művészetoktatással összefüggő működtetési feladatok

82.

095020

Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

83.

098010

Oktatás igazgatása

84.

101110

Bentlakásos, nem kórházi ellátás, ápolás

85.

101141

Pszichiátriai betegek nappali ellátása

86.

101143

Pszichiátriai betegek közösségi alapellátása

87.

101144

Szenvedélybetegek közösségi alapellátása (kivéve: alacsonyküszöbű ellátás)

88.

101211

Fogyatékossággal élők tartós bentlakásos ellátása

89.

101222

Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére

90.

101270

Fogyatékossággal élők társadalmi integrációját és életminőségét segítő programok, támogatások

91.

102023

Időskorúak tartós bentlakásos ellátása

92.

102024

Demens betegek tartós bentlakásos ellátása

93.

102025

Időskorúak átmeneti ellátása

94.

102026

Demens betegek átmeneti ellátása

95.

102031

Idősek nappali ellátása

96.

102032

Demens betegek nappali ellátása

97.

104012

Gyermekek átmeneti ellátása

98.

104030

Gyermekek napközbeni ellátása

99.

104031

Gyermekek bölcsődei ellátása

100.

104041

Területi gyermekvédelmi szakszolgáltatás

101.

104042

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

102.

104043

Család és gyermekjóléti központ

103.

104060

A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

104.

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

105.

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

106.

107051

Szociális étkeztetés

107.

107052

Házi segítségnyújtás

108.

107053

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

109.

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

110.

107090

Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok

111.

109010

Szociális szolgáltatások igazgatása

4. melléklet a 13/2019. (XI.8.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet a 37/2014 (XII.19.) önkormányzati rendelethez
Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése
által megválasztott tanácsnokok feladatai

1. Fejlesztési tanácsnok feladatai:

1.1. Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata által a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretén belül benyújtani kívánt pályázatokat megvizsgálja és a bevont szakértők szakmai értékelése alapján nyilatkozik annak az Integrált Településfejlesztési Stratégiának, az Integrált Területi Programnak és a területi kiválasztási szempontoknak való megfelelőségéről,

1.2. a kiemelt és egyéb területi szereplők által Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatához benyújtott pályázatok esetén az értékelést koordinálja,

1.3. hazai és Európai Uniós fejlesztési források, pályázati lehetőségek feltérképezése,

1.4. folyamatban lévő projektek és fejlesztések megvalósításának figyelemmel kísérése,

1.5. az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatainak erősítése érdekében kapcsolattartás a testvérvárosokkal, határon túli magyar szervezetekkel,

1.6. gazdasági program összeállításában történő közreműködés, javaslattétel,

1.7. önkormányzati beruházási stratégiák, tervek kidolgozásában történő közreműködés,

1.8. közreműködik az integrált településfejlesztési stratégiát érintő ügyek előkészítésében, meghatározásában,

1.9. szükség esetén javaslatot tesz az integrált településfejlesztési stratégia módosítására,

1.10. véleményezi az integrált településfejlesztési stratégia végrehajtásáról szóló beszámolót.

2. Gazdálkodási tanácsnok feladatai:

2.1. figyelemmel kíséri az önkormányzat vagyongazdálkodást,

2.2. figyelemmel kíséri az Önkormányzat ingatlan-állományának alakulását,

2.3. véleményt nyilvánít a vagyongazdálkodást érintő kérdésekben,

2.4. vizsgálja az ingatlanfenntartás, üzemeltetés gazdaságosságát, a vagyongazdálkodás hatékonyságát és eredményességét,

2.5. az önkormányzati érdekek érvényesítése érdekében kapcsolatot tart az önkormányzati tulajdonú, illetve Önkormányzat tulajdoni részesedésével működő gazdaság társaságokkal és azok tisztségviselőivel,

2.6. áttekinti az önkormányzat tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaságok éves mérlegbeszámolóit,

2.7. befektetési lehetőségek nagyvállalatok felé történő kommunikációjának elősegítése,

2.8. javaslattétel gazdaságélénkítő intézkedések meghozatala tárgyában,

2.9. miskolci székhelyű kis- és középvállalkozások feltérképezése, részükre érdekegyeztető fórumok, szakmai rendezvények szervezésében történő közreműködés,

2.10. a területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarával történő kommunikáció koordinációja.

3. Üzemeltetési tanácsnok feladatai:

3.1. véleményt nyilvánít a városüzemeltetést, városrendezést, érintő kérdésekben, közreműködik ezen önkormányzati feladatok előkészítésében, meghatározásában és végrehajtásában,

3.2. véleményezi a város településszerkezeti tervére, szabályozási terveire és helyi építési szabályzataira vonatkozó javaslatokat,

3.3. figyelemmel kíséri az Önkormányzat közterületeinek rendezettségét és rendjének fenntartása érdekében ellátandó önkormányzati feladatokat,

3.4. figyelemmel kíséri a lakosságot érintő kommunális szolgáltatások helyzetét és a lakosságot érintő kommunális szolgáltatást végző, az önkormányzat tulajdoni részesedésével működő gazdasági társaságok tevékenységét,

3.5. közfoglalkoztatás városi helyzetének nyomon követése,

3.6. közfoglalkoztatással kapcsolatos pályázati lehetőségek feltárása, kormányzati szervekkel történő kapcsolattartás koordinálása,

3.7. városüzemeltetési, energetikai tárgyú, helyi közösségi közlekedéssel, közmű szolgáltatásokkal kapcsolatos helyi közszolgáltatási szerződések szakmai teljesítésének figyelemmel kísérése,

3.8. koordinálja a kapcsolattartást a környezetvédelmi hatóságokkal és környezetvédő civil szervezetekkel,

3.9. javaslattétel a Közgyűlésnek az önkormányzatot érintő környezetvédelmi ügyekben,

3.10. település egészét átfogó, ökológiai szemléletű, a zöldfelületeket, zöldterületeket integratív módon kezelő terv előkészítésében, zöld beruházásokkal érintett akcióterületek felkutatásában, kijelölésében történő közreműködés.

4. Humánpolitikai tanácsnok feladatai:

4.1. az önkormányzat ifjúság- és idősügyi feladatainak felügyelete,

4.2. az Önkormányzat humánpolitikai tárgyú koncepciónak, terveinek elkészítésében történő közreműködés,

4.3. kapcsolattartás az önkormányzati nemzetiségi önkormányzatokkal és képviselőkkel, civil szervezetekkel,

4.3. segíti a nemzetiségi önkormányzatok tevékenységét, valamint koordinálja a Közgyűlés és a települési nemzetiségi önkormányzatok közötti kommunikációt,

4.4. közreműködik a civil szervezeteket érintő önkormányzati feladatok ellátásában,

4.5. közreműködik a civil szervezeteket érintő előterjesztések előkészítésében,

4.6. részt vesz a feladatkörét érintő előterjesztéseket tárgyaló bizottsági üléseken,

4.7. közreműködik a felzárkóztatási tervek előkészítésében és megvalósításában, nyomon követi a végrehajtott intézkedéseket,

4.8. kapcsolattartás az önkormányzat közigazgatási területén található szociális szolgáltatókkal, köznevelési-oktatási intézményekkel,

4.9. kiemelt figyelemmel kíséri a városban élő idősek, nyugdíjasok helyzetét.

5. Közművelődési és turisztikai tanácsnok feladatai:

5.1. a turisztikai, idegenforgalmi tárgyú önkormányzati pályázatok összeállításában, valamint a beérkezett pályázatok értékelésében történő közreműködés,

5.2. véleményt nyilvánít a közművelődést, turisztikát, egészségügyet, valamint a város sportéletét érintő kérdésekben, közreműködik ezen önkormányzati feladatok előkészítésében, meghatározásában és végrehajtásában,

5.3. kapcsolatot tart a feladatkörébe tartozó önkormányzati intézményekkel és azok vezető tisztségviselőivel,

5.4. közművelődési tárgyú önkormányzati pályázatok összeállításában, valamint a beérkezett pályázatok értékelésében való közreműködés,

5.5. figyelemmel kíséri a városi kulturális és turisztikai rendezvényeket,

5.6. közművelődési stratégia véleményezése,

5.7. kapcsolattartás a turisztikai ügynökségekkel, desztinációs szervezetekkel, turisztikai szolgáltatókkal,

5.8. turisztikai pályázatok megvalósításának elősegítése,

5.9. kapcsolattartás a közművelődési szakmai szervezetekkel, egyesületekkel,

5.10. közművelődési megállapodások véleményezése, megvalósításuk figyelemmel kísérése.

6. Koordinációs tanácsnok feladatai:

6.1. figyelemmel kíséri az önkormányzati rendelet-tervezetek, közgyűlési határozatok megalkotását, előkészítését,

6.2. figyelemmel kíséri a Közgyűlés, és a bizottságok döntéseinek végrehajtását, mellyel kapcsolatban a jegyzőtől felvilágosítást,

6.3. figyelemmel kíséri az önkormányzati beruházásokat, véleményezi a beruházási program elfogadásához kötött beruházások terveit, és figyelemmel kíséri azok megvalósítását,

6.4. frakciók, illetve frakciócsoportok közötti kommunikáció koordinációja.