Ásványráró Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2019. (X.22.) önkormányzati rendelete

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATRÓL SZÓLÓ 4/2015.(II.19.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELET MÓDOSÍTÁSÁRÓL

Hatályos: 2019. 10. 22 17:00- 2019. 10. 22 17:00

Ásványráró Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2019. (X.22.) önkormányzati rendelete

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATRÓL SZÓLÓ 4/2015.(II.19.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELET MÓDOSÍTÁSÁRÓL1

2019.10.22.

Ásványráró Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontja szerinti feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 4/2015.(II.19.) önkormányzati rendelet (A továbbiakban: Rendelet) bevezető része helyébe a következő bevezető rész lép:

„Ásványráró Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontja szerinti feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

2. § A Rendelet 1. § (7) bekezdés a.) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

a) Az Önkormányzat hivatalos – testvérvárosi – kapcsolatot tart fenn Ebreichsdorf Nagyközség (Ausztria) Unterwaltersdorf településrészével és a kárpátaljai Tiszaásvány (Ukrajna) településsel.

3. § A Rendelet 4. számú melléklete helyébe jelen rendelet 1. számú melléklete lép.

4. § A Rendelet 32. § (1) bekezdése helyébe a követkető rendelkezés kerül:

(1) A Képviselő-testület az alábbi állandó bizottságot hozza létre:

a) Szociális és Ügyrendi Bizottság
Tagjainak száma: 4 fő. Képviselő tag: 3 fő, nem képviselő tag: 1 fő.
b) Pénzügyi Bizottság
Tagjainak száma: 3 fő. Képviselő tag: 3 fő

5. § A Rendelet 5. számú melléklete helyébe jelen rendelet 2. számú melléklete lép.

6. § Jelen rendelet 2019. október 22. napján 17 órakor lép hatályba.

1. melléklet

Ásványráró Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető - fenntartás és – működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
045161 Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület - kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
082044 Könyvtári szolgáltatások
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása
104035 Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

2. melléklet

Állandó bizottságok feladat- és hatásköre
Szociális és Ügyrendi Bizottság feladatai:

1. A bizottság feladata:

a.) a Bizottság részt vesz a szociálpolitika és gyermekvédelmi ellátások körébe tartozó ügyek előkészítésével, véleményezésével, összehangolásával, ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátásában,

b.) gyakorolja azokat a hatásköröket, amelyeket a Képviselő-testület ráruházott.

c.) a Képviselő-testület ülésén a titkos szavazások lebonyolítása, eredmény megállapítása, kihirdetése,

d.) megvizsgálja a Képviselő-testületi tagok összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést, melyről jelentés ad az önkormányzatnak,

e.) vizsgálja az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának hatályosulását, szükség esetén javaslatot tesz módosításra vagy új szabályzat alkotására,

f.) jogosult a lobbista meghallgatására, ha a lobbista kezdeményezte a meghallgatást.

2. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos feladatai:

a) a vagyonnyilatkozatok vizsgálata,

b) a vagyonnyilatkozat nyilvántartása,

c) a vagyonnyilatkozatok ellenőrzése,

d) kezdeményezés esetén a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatása, valamint az eljárás eredményéről a Képviselő-testületet tájékoztassa.

3. A vagyonnyilatkozatok kezelését a Képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.

Pénzügyi Bizottság feladatai:

1. A Pénzügyi Bizottság előzetesen állást foglal a képviselő-testület hatáskörébe tartozó alábbi döntésekben:

a) költségvetés megállapítása, módosítása;

b) a zárszámadás megállapítása;

c) hitelfelvétel,

d) alapítvány létrehozása;

e) helyi adó megállapítása, módosítása;

f) a község fejlesztési, beruházási stratégiája;

g) gazdasági programja;

h) oktatási intézmények alapítása, átszervezése vagy megszüntetése;

i) a község oktatási helyzetéről szóló beszámolók, programok, koncepciók;

j) az oktatást érintő pénzügyi, gazdasági, vagyonjogi előterjesztésekben;

2. Javaslattal élhet a képviselő-testület felé a polgármester illetményének emelése vonatkozásában.

3. A Pénzügyi Bizottság tevékenysége kiterjed az önkormányzat teljes gazdálkodási és településfejlesztési területére, melynek során:

a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit

b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat

c) figyelemmel kíséri és ellenőrzi az önkormányzati intézmények gazdálkodási tevékenységét

d) közreműködik az önkormányzat vagyoni-pénzügyi kihatással járó rendelet-tervezeteinek kidolgozásában

e) vizsgálja az önkormányzati vagyon működtetésével, felhasználásával (bérletértékesítés), vállalkozásba vételével kapcsolatos lehetőségeket, a tárgykörben javaslatot dolgoz ki és azokat a képviselő-testület elé terjeszti

f) az Önkormányzat költségvetésének tervezéséről, zárszámadásáról szóló előterjesztés véleményezése, javaslattétel

g) részt vesz a gazdasági program előkészítésében,

h) fejlesztési koncepciók kidolgozásában,

i) község lakóinak életkörülményeit, életterét befolyásoló döntések előkészítésében, átruházott hatáskörben döntéshozatalában.

1. függelék a 2. melléklethez

Képviselő-testület névsora:

1. Popp Rita polgármester

2. Nagy Zoltán alpolgármester

3. Fazekas Alajos képviselő

4. Fekete László képviselő

5. Kovacsicsné Lakatos Krisztina képviselő

6. Kovács Zoltán képviselő

7. Peredi László képviselő

2. függelék

Állandó Bizottság névsora

1. Szociális és Ügyrendi Bizottság

Kovacsicsné Lakatos Krisztina elnök

Fekete László tag

Peredi László tag

Varga Gyula külső tag

2. Pénzügyi Bizottság

Peredi László elnök

Fekete László tag

Kovács Zoltán tag

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2019. október 23. napjával.