Kunszállás Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2023. 11. 29

Kunszállás Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2019. (XI.26.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

2023.11.29.

Kunszállás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Alapvető rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Kunszállás Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye: 6115 Kunszállás, Dózsa Gy. u. 24.

(3) Kunszállás Község Önkormányzatának Képviselő- testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az Önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására közös önkormányzati hivatalt hoz létre Fülöpjakab Község Önkormányzatával. A hivatal elnevezése: Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Közös Hivatal), székhelye: 6115 Kunszállás, Dózsa Gy. u. 24., kirendeltsége: Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal Fülöpjakabi Kirendeltsége, 6116 Fülöpjakab, Alkotmány u. 1.

(4) Az önkormányzat hivatalos pecsétjei:

a) 3,5 cm átmérőjű közepén a Magyarország címerével.

A címer alatt: Kunszállás
Körirata: Kunszállás Község Önkormányzat Képviselő-testülete
a) 3,5 cm átmérőjű közepén a Magyarország címerével.
A címer alatt: Kunszállás
Körirata: Kunszállás Község Önkormányzata
c) 3,5 cm átmérőjű, középen a Magyarország címerével.
A címer alatt: Kunszállás
Körirata: Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal
d) 3,5 cm átmérőjű, középen a Magyarország címerével.
A címer alatt: Kunszállás
Körirata: Kunszállás Község Polgármestere
e) 3,5 cm átmérőjű, középen a Magyarország címerével.
A címer alatt: Kunszállás
Körirata: Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője
(5) Az a) pontban leírt pecsétet kell használni:
- a határozat-kivonatok, illetve a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvek hitelesítésére,
- a rendeletek kiadmányozására, hitelesítésére,
A c) pontban írt pecsétet kell használni a Hivatal ügyintézésével kapcsolatos iratok kiadmányozására, a bélyegző-nyilvántartásban meghatározottak szerint.
A d) és e) pontban írt pecsétet kell használni a polgármester, illetőleg a jegyző által hatáskörében keletkezett iratok kiadmányozására.

2. § (1) Az Önkormányzat jelképei, mint a település történelmi múltjára utaló díszítő szimbólumok: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) A jelképek alakjának, színeinek, nagyságának leírása, használatára vonatkozó részletes leírásokat külön rendelet tartalmazza.

3. § (1) A Képviselő-testület a község jó hírnevének öregbítésében, fejlődésének elősegítésében, valamint a nevelés-oktatás, az egészségügy és szociális ellátás, a közszolgálat, a gazdasági élet, a kultúra a sport, a művészetek terén kimagasló és példamutató tevékenységek elismerésére kitüntetéseket alapít.

(2) A kitüntetések adományozására vonatkozó részletes előírásokat külön rendelet tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat hivatalos lapja a „Kunszállási Hírek” című havilap.

(4) Az Önkormányzat honlapjának megnevezése: www.kunszallas.hu

4. § Az önkormányzat önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.

II. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSÉRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK

1.A képviselő-testület működésének alapvető szabályai

5. § A Képviselő-testület tagjainak száma /a polgármesterrel együtt/: 7 fő.

6. § Az önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó kötelező és önként vállalt feladatainak felsorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

7. § (1) A Képviselő-testülettől a polgármesterre és a jegyzőre átruházott hatáskört a rendelet 2. melléklete tartalmazza. Az át nem ruházható hatásköröket a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) tartalmazza.

(2) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáért felelős félévente beszámol a határozatok végrehajtásáról.

2. A Képviselő-testület munkaterve

8. § (1) A Képviselő-testület üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkaterv tervezetét a beérkezett javaslatok alapján minden évben a decemberi ülésre a polgármester a képviselő-testület elé terjeszti elfogadásra.

(2) A munkaterv elkészítéshez javaslatot tehetnek:

a) a képviselők

b) a bizottság

c) a jegyző

d) az önkormányzat által alapított intézmények vezetői.

9. § A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) a képviselő-testületi ülések tervezett napját, időpontjait, napirendjeit,

b) a napirend tárgyát, előterjesztőjét, az előterjesztés előkészítésében, véleményezésében

közreműködő személyt, szervezetet, a napirend tárgyalásához külön meghívandó személyt,
c) a napirendhez mely bizottság előzetes állásfoglalása szükséges,
d) a közmeghallgatás, a falugyűlés időpontját, helyét, szükség szerint témáját.

3. A Képviselő-testület ülései

10. § (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést tart, illetve ünnepi ülést tarthat.

(2) Az ülések nyilvánosak. Zárt ülést az Mötv. által szabályozott esetben lehet tartani. A zárt ülésen résztvevők személyét is az Mötv. szabályozza.

(3) A Képviselő-testület alakuló ülését a polgármester hívja össze és vezeti.

(4) Az alakuló ülésen a polgármester felkérésére a Helyi Választási Bizottság Elnöke tájékoztatást ad a helyi önkormányzati képviselők választásának eredményéről. A képviselők esküt tesznek és aláírják az esküokmányt.

(5) A polgármester felkérésére a Helyi Választási Bizottság Elnöke tájékoztatást ad a polgármester választásának eredményéről, majd a polgármester a Képviselő-testület előtt esküt tesz és aláírja az esküokmányt.

11. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint ülésezik, azonban évente legalább hat ülést tart. A rendes ülést lehetőség szerint minden hónap utolsó hétfői napjára kell összehívni az önkormányzat székhelyére.

(2) A polgármester indoklásával az (1) bekezdésben foglalt időponton kívüli időpontra és kihelyezett ülésre is összehívhatja az ülést.

(3)1 A képviselő-testület ülését 15 napon belüli időpontra össze kell hívni az Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben. Az ilyen okból szükségessé vált ülést a polgármester hívja össze a testületi ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.

(4)2 A (3) bekezdésben meghatározott eljárási szabályok megfelelő alkalmazásával a polgármester halaszthatatlan ügyben, indokolt esetben rendkívüli ülést hívhat össze.

(5)3 A (3) és (4) bekezdés szerinti rendkívüli ülés napirendjére csak olyan napirend vehető fel, amely annak összehívását indokolttá tette, vagy indokolttá tenné.

4. A Képviselő-testület összehívásának rendje

12. § (1)4 A képviselő - testület üléseit a polgármester hívja össze és vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint tartós akadályoztatásuk esetén az ügyrendi feladatokat ellátó képviselő-testületi bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.

(2) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot.

(3) A meghívó mellékletét képezik az előterjesztések és az önálló indítványok.

13. § (1) A munkaterv szerinti ülésre szóló meghívót és annak mellékleteit az ülés napját megelőzően legalább 3 nappal kell kézbesíteni.

(2) A polgármester által indokolt esetben a Képviselő-testület ülése rövid úton – telefonon – is összehívható a napirend megjelölésével a meghívó kézbesítése nélkül, illetve az értesítés napjára is.

(3) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a polgármester tájékoztatja a Hivatal hirdetőtábláján és a község honlapján a meghívó kihelyezésével, a meghívók kézbesítésével egyidejűleg.

14. § A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívottak:

a) a napirend által érintett szervezet vezetője, vagy az intézményvezetők vagy a helyi önszerveződő közösség képviselője

b) akinek meghívását a polgármester az a) pontban felsoroltakon felül szükségesnek tartja.

5. Határozatképesség

15. § (1) A testületi ülés akkor határozatképes, ha az ülésen a települési képviselők több mint fele, 4 fő képviselő jelen van.

(2) A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztásának jogkövetkezményeként a képviselő-testület a (3) bekezdésében említett szabályokat alkalmazza.

(3) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a Képviselő-testület ülését

7 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.

6. A Képviselő-testület üléseinek vezetése

16. § (1) A polgármester ülésvezetési feladatai:

a) a képviselő-testület ülésén az ülés megnyitása, vezetése, szünet, vagy berekesztés elrendelése,

b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,

c) napirendi javaslat előterjesztése,

d) a szó megadása, rendzavarás esetén az ülés rendjének biztosítása,

e) az ülés félbeszakítása,

f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,

g) a vita összefoglalása,

h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.

(2) A polgármester figyelmeztetheti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismételt rendzavarás esetén a szót megvonhatja.

(3) A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester látja el az (1) bekezdésben foglalt feladatokat, a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén az ügyrendi feladatokat ellátó képviselő-testületi bizottság elnöke gyakorolja az (1) bekezdésben felsorolt feladatokat.

17. § Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

18. § (1) A napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslatról a Képviselő-testület határoz.

(2) A napirendi pont előterjesztője lehet polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző, illetve a Képviselő-testület által meghatározott személy.

7. Előterjesztés

19. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottsága vagy a képviselő által előzetesen javasolt rendelet- vagy határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2)5 A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A szóbeli előterjesztéskor a határozati javaslatot írásban kell beterjeszteni. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek vagy határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(3) Az előterjesztés tartalmazza

a) az előterjesztés tárgyát,

b) az előterjesztés előzményeit, így a korábbi testületi megállapodásokat, a témában hozott korábbi határozatokat, azok végrehajtásának eredményeit,

c) a jogszabályi környezetet,

d) mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,

e) az előterjesztés költségvetésre gyakorolt hatását,

f) az előkészítésben résztvevők véleményét,

g) a lehetséges döntési alternatívát és jogszabályi megalapozását, a javaslat indokolását,

h) az előterjesztő megnevezését,

i) határozat-tervezetet, rendelet-tervezetet, a végrehajtásért felelős megnevezését, az intézkedés határidejét.

20. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért az előterjesztő a felelős.

(2) A bizottság bármely előterjesztéshez – az ezekhez benyújtott módosító javaslatokat is értékelő – véleményt nyújthat be a képviselő-testülethez.

8. Sürgősségi indítvány

21. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában az előterjesztések között nem szerepel.

(2) A képviselő-testület a napirend tárgyalása során dönt az előterjesztés sürgősségi napirendre vételéről. Ha nem ismeri el a sürgősséget, az előterjesztést a következő ülés napirendi javaslataként kell kezelni.

(3) A sürgősségi indítványt - ha azt nem a polgármester teszi - írásban, a polgármesterhez kell benyújtani a napirend megállapítását megelőzően, a sürgősség tényének indokolásával.

(4) Sürgősségi indítványt nyújthat be

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a bizottság,

d) a képviselő,

e) a jegyző,

f) az intézményvezető.

9. Kérdés, interpelláció

22. § (1) Kérdésnek minősül az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű tudakozódás.

(2) Interpellációnak minősül a magyarázatadási kötelezettség az interpellált személy feladatkörébe tartozó valamennyi ügyben.

(3) A kérdésre a képviselő-testület ülésén válaszol az, akihez a kérdést intézték.

(4) A képviselő a képviselő-testület ülésén interpellációt intézhet

a) a polgármesterhez,

b) az alpolgármesterhez,

c) a bizottság elnökéhez,

d) a jegyzőhöz.

(5) Az interpellációra az ülésen, ennek hiányában 15 napon belül írásban érdemi választ ad az, akihez az interpellációt intézték.

(6) Ha a képviselő az interpellációra adott választ nem fogadja el, úgy a képviselő-testület dönt az elfogadásról. Elfogadás hiányában a képviselő-testület eseti bizottságot hoz létre az interpelláció tárgyát képező téma vizsgálatára, vagy a kivizsgálással bizottságát bízza meg. A vizsgálat eredményéről a soron következő rendes ülésen a képviselő-testületet tájékoztatni kell.

10. Vita

23. § (1) Az írásbeli előterjesztést és az önálló indítványt az előterjesztő a vita előtt szóban kiegészítheti, módosíthatja.

(2) A vita megkezdése előtt az illetékes bizottság elnöke – távollétében képviselő tagja – nyilatkozik az előterjesztésről, vagy ismerteti a bizottság határozatát.

(3) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.

(4) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előterjesztő vagy az ezzel megbízott válaszolhat.

(5) Felszólalásra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(6) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

24. § (1) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. Erről a képviselő-testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előterjesztője a hozzászólásokkal összefüggésben ismertetheti álláspontját.

(2) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(3) Bármelyik képviselő a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét, a döntéshozatal elhalasztását. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

25. § Módosító javaslatot az ülés előtt írásban, illetve az ülésen szóban lehet előterjeszteni. A szavazás elrendelése előtt az ülés vezetője a módosító javaslat írásba foglalását kérheti.

11. A szavazás rendje

26. § (1) A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) Az ülés vezetője az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.

(3) Ha a képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozatokról külön-külön kell szavazást elrendelni.

(4) Minősített többség szükséges az Mötv.-ben meghatározott esetekben, továbbá:

a) kitűntető díjak adományozásához,

b) titkos szavazás elrendeléséhez,

c) név szerinti szavazás elrendeléséhez.

(5) A képviselő-testület minősített többségi szavazásában 4 fő egybehangzó „igen”

szavazata szükséges.

27. § (1) A képviselő-testület döntéseit - a titkos szavazás kivételével – nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik.

(2) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges.

(2) Szavazategyenlőség a javaslat elutasítását eredményezi, a tartózkodás nem minősül szavazatnak.

28. § (1) A Képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja.

(2) A titkos szavazást az ügyrendi feladatokat ellátó bizottság bonyolítja le, tájékoztatást ad annak menetéről, a szavazást követően megszámlálja a szavazatokat és a szavazás eredményéről jelentést tesz a Képviselő-testületnek.

(3) A titkos szavazás borítékba helyezendő szavazólapon, az arra kijelölt helyiségben és szavazóurna igénybevételével történik.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját, tárgyát, kezdetét és végét,

b) az ügyrendi feladatokat ellátó bizottság jelen lévő tagjainak nevét, aláírását,

c) a szavazás során felmerült körülményeket.

(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.

29. § (1) A képviselők egynegyedének indítványára a képviselő-testület névszerinti szavazást tart.

(2) Névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét,l akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg.

(3) Személyi és ügyrendi kérdésben névszerinti szavazás nem tartható.

(4) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a szavazás eredményét.

12. Jegyzőkönyv

30. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(3) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt – ideértve a meghívót, a jelenléti ívet, az előterjesztéseket is - a jegyző felügyelete mellett a munkaköri leírásában feltüntetettek szerint az ügyviteli feladatokat ellátó alkalmazott kezeli. A jegyzőkönyveket a Nemzeti Jogszabálytárba való feltöltéssel kell megküldeni a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalnak.

(4) A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvet az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.

13. A képviselő-testület döntései

31. § (1) A képviselő-testület a törvényben meghatározott esetben határozatot hoz, rendeletet alkot.

(2) A képviselő-testület határozata tartalmazza a határozat számán kívül

a) a testület döntését,

b) a döntés végrehajtásának határidejét

c) a végrehajtásért felelős személy tisztségét,

d) a határozatról értesítendők körét.

(3) A képviselő-testület döntéseiről a jegyző felügyelete mellett a munkaköri leírásában feltüntetettek szerint az ügyviteli feladatokat ellátó alkalmazott nyilvántartást vezet.

(4) A döntést a jegyzőkönyv aláírását követően haladéktalanul el kell küldeni a végrehajtásért felelős személynek és szervnek. A jegyzőkönyv aláírása előtt, elhalasztást nem tűrő esetben a végrehajtásban érintettet előzetesen tájékoztatni kell az elfogadott határozat tartalmáról.

(5) A polgármester az Mötv.-ben foglaltak szerint kezdeményezheti az ügy ismételt megtárgyalását.

32. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti

a) a települési képviselő,

b) a bizottság,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

f) az önkormányzat által fenntartott intézmény vezetője,

g) a település önszerveződő közössége.

(2) A rendelet-tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.

(3) A rendelet-tervezet kodifikációját a jegyző végzi. Esetenként megbízható az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes bizottság, ideiglenes bizottság, illetve külső szakértő.

33. § (1) Az önkormányzati rendelet előkészítése során elemezni kell a jogszabályi környezetet, a szabályozandó tárgy szerint érintett szervezetek, szakemberek véleményét, a lakosság egyes csoportjainak álláspontját, amennyiben véleményük rendelkezésre áll.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott elemzés eredményét a rendelet előterjesztésében az előterjesztő ismerteti.

(3) A képviselő-testület dönt, ha az eldöntendő kérdésben közmeghallgatás, vagy közvélemény kutatást tart szükségesnek.

(4) A lakosság széles körének jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendelet tervezetét a képviselő-testület erre vonatkozó döntése esetén legalább 5 napra el kell helyezni a Hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján. A településen lakó választópolgárok a tervezettel kapcsolatos véleményt írásban juttatják el a polgármesterhez a napirendet tárgyaló képviselő-testület ülését megelőző napig.

34. § (1) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző ismerteti a képviselő-testület ülésén.

(2) Az előterjesztő tájékoztatja a képviselő-testületet az előkészítés és a véleményeztetés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.

(3) A rendelet hiteles, kihirdetésre kerülő szövegét a jegyző állapítja meg.

(4) A hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét a 30. §. (3) és 31. §. (3) bekezdésében megjelölt személy naprakész állapotban vezeti. Az önkormányzati rendeletek jegyzékét az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.

35. § (1) A képviselő-testület rendeleteit, határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan kell számozni. A rendelet megjelölése tartalmazza a számát, a kihirdetés dátumát, a határozat megjelölése tartalmazza számát és meghozatalának időpontját az erre vonatkozó törvény és miniszteri rendelet szerint.

(2) A rendelet és a normatív határozat a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre. A rendelet a jegyzőnél és a Nemzeti Jogszabálytárban tekinthető meg.

14. Közmeghallgatás, falugyűlés

36. § (1) A Képviselő-testület minden évben egy alkalommal - 15 nappal előre meghirdetett időpontban - közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás falugyűléssel egybekötve is megtartható. A közmeghallgatáson az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.

(2) A közmeghallgatás helyéről és időpontjáról az (1) bekezdésben foglaltak alapján a lakosságot a helyi sajtó, a Közös Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett hirdetmény, Kunszállás Község honlapján, továbbá a helyi újságon keresztül értesíteni kell.

(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti és gondoskodik az ülés rendjének fenntartásáról.

(4) A meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a Képviselő-testület illetékes bizottságának, illetőleg a tisztségviselőknek ki kell adni kivizsgálás céljából. A felsoroltak a kérdést 15 napon belül kötelesek megválaszolni a kérdezőnek és a Képviselő-testületet erről a soron következő ülésén tájékoztatni.

III. Fejezet6

A képviselő-testület szervei, jogállása, feladatköre és a működésre vonatkozó rendelkezései

15. A települési képviselő

37. § (1) A képviselőt törvényben és önkormányzati rendeletben meghatározott jogok illetik meg és kötelezettségek terhelik.

(2) A képviselő eskütételére vonatkozó szabályokat törvény határozza meg.

(3) A képviselő

a) tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja

b) írásban vagy szóban a polgármesternek, vagy a bizottság elnökének bejelenti, ha a Képviselő-testület, illetve bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

c) a vele szemben felmerült személyes érintettségi okot az előterjesztés vitájának megkezdése előtt bejelenti,

d) a Képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámol.

(4) Ha a bizottság tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a képviselő-testület dönthet a bizottsági tagság megszüntetéséről.

(5) A képviselő – a választópolgárokkal való közvetlen és rendszeres kapcsolat-tartása végett – fogadóórát tarthat.

(6) A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző, a Hivatal, az önkormányzati társaságok és intézmények vezetői, ügyintézői munkaidő alatt kötelesek fogadni.

(7) A képviselő az önkormányzati hivatalos iratokba betekinthet. Az iratbetekintés joga a képviselőt a nem önkormányzati hatósági ügyekben keletkezett iratok tekintetében törvényben foglalt korlátozások figyelembevételével illeti meg.

16. Bizottságok

38. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére, valamint az átruházott hatáskörben való döntéshozatalra állandó bizottságot választ, ideiglenes bizottságot választhat.

(2)7 A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság (5 fő képviselő) jogállása: állandó bizottság.

(3) A bizottság feladatait és hatásköreit a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(4) A vagyonnyilatkozattételi és összeférhetetlenségi okokat vizsgáló bizottság a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság.

39. § (1) A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása a tevékenységéről szóló jelentés elfogadásáig tart.

(2) Az ideiglenes bizottság feladatát és működésének időtartamát a Képviselő-testület a bizottság megválasztásakor állapítja meg.

(3) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók. Az ideiglenes bizottság elnöke csak képviselő lehet.

40. § A bizottság e rendelet 3. mellékletében foglalt feladatkörébe tartozó ügyekben

a) előkészíti a képviselő-testület döntését,

b) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,

c) szervezi a képviselő-testület döntéseinek végrehajtását,

d) kezdeményezi valamely előterjesztés vagy indítvány sürgősségi tárgyalását,

e) állást foglal a képviselő-testület által meghatározott előterjesztésben foglaltakról,

f) ellenőrzi a Közös Hivatalnak a képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetve

végrehajtására irányuló tevékenységét,
g) ellátja a képviselő-testület által esetenként meghatározott feladatokat.

17. A bizottsági működés főbb szabályai

41. § (1) A képviselő-testület a munkatervében meghatározza azt az előterjesztést, amelyet bizottság nyújthat be, illetve azokat, amelyek csak a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez.

(2) A bizottság üléseit az elnök, akadályoztatása esetén elnökhelyettes hívja össze és vezeti a bizottság munkaterve alapján.

(3) A bizottság elnöke a meghívót és a napirendi pontokhoz tartozó előterjesztéseket az ülés előtt 3 nappal megküldi a bizottság tagjainak és a meghívottaknak.

(4) A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt, valamint a napirend által érintett előterjesztőt, a helyi önszerveződő közösség képviselőjét. A bizottság elnöke a bizottsági ülésre más érdekelteket is meghívhat, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.

(5) Bármely képviselő, a polgármester, az alpolgármester és a jegyző javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyekre meghívja az indítványozót.

(6) A bizottság köteles a munkatervében szereplő, illetve a Képviselő-testület által meghatározott feladatokat az előírt határidőre elvégezni. A soron következő ülés előtt a bizottság a rendelkezésére bocsátott előterjesztést köteles megtárgyalni. A bizottsági ülést követően a bizottság hatáskörébe tartozó sürgősségi indítványokról, illetve módosító javaslatokról a bizottság a Képviselő-testületi ülés megkezdéséig foglalhat állást.

(7) A bizottság döntéseiről a bizottság elnöke ad tájékoztatást. A bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

(8) A bizottság működésének részletes szabályait ügyrendjében maga határozza meg.

(9) A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról a jegyző gondoskodik. A bizottságok iratait az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.

18. Polgármester, Alpolgármester, Jegyző

42. § (1)8 A polgármester jogállása: megbízatását foglalkoztatási jogviszonyban - főállásban - látja el.

(2) A polgármester teljes munkaideje hétfőtől - péntekig napi 8 óra. A polgármester minden csütörtökön tart ügyfélfogadást 9-12 óráig.

(3) A polgármester gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző, az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester, a jegyző és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.

(4) A polgármester feletti egyéb munkáltatói jogokat a szabadság ütemezés és kiadás tekintetében a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság gyakorolja.

43. § (1) A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban

a) képviseli a képviselő-testületet,

b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,

c) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,

d) segíti a képviselők munkáját,

e) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az ülésről készített jegyzőkönyvet,

f) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását,

g) dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő bármely halaszthatatlan ügyben,

h) dönt - a képviselő-testület felé történő beszámolási kötelezettség mellett - valamennyi olyan ügyben, ha a képviselő-testület határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, vagy ha a döntés két ülés között halaszthatatlanná vált, és ha az nem a képviselő-testület át nem ruházható hatásköre.

(2) A polgármester a Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői részére évente munkaértekezletet tart, értékeli a Hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, az időszerű feladatokat.

(3)9 A polgármester feladatai az Mötv. 67. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörökön túl

a) a település fejlődésének elősegítése,

b) a helyi közszolgáltatások fejlesztésének elősegítése,

c) a település vagyonával való rendeltetésszerű gazdálkodás és a városgazdálkodás,

d) a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülésének biztosítása,

e) a képviselő-testület működésének megszervezése, döntések előkészítése, végrehajtásuk megszervezése,

f) a lakosság önszerveződő közösségeinek a támogatása, együttműködések kialakítása,

g) a nyilvánosság megteremtése, helyi fórumok szervezése,

h) nyilatkozatot ad, gondoskodik a képviselő-testület és szervei, valamint az intézmények céljait és munkáját hitelesen bemutató, a település érdekének megfelelő propaganda-tevékenység kialakításáról,

i) gondoskodik az önkormányzat és szervei hatékony működéséről,

j) ellátja a bizottságok összehangolt működésével kapcsolatos koordinációs feladatokat,

k) szervezi a külföldi önkormányzatokkal való együttműködést, a nemzetközi önkormányzati szervekhez való csatlakozást,

l) irányítja a települési önkormányzatokkal való kapcsolattartást és együttműködés szervezését.

44. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.

(2)10 Az alpolgármester jogállása: társadalmi megbízatásban látja el feladatát, hivatali munkaideje kötetlen.

45. §11 (1) A jegyző jogállása: a közös önkormányzati hivatal jegyzője.

(2) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

c) törvényességi szempontból véleményezi az előterjesztéseket,

d) biztosítja a működéssel összefüggő szervezési és ügyviteli feladatok ellátását,

e) gondoskodik a jegyzőkönyv elkészíttetéséről és a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalhoz való felterjesztéséről a Nemzeti Jogszabálytárban való megjelentetésről,

f) előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket,

g) aláírja az önkormányzat rendeleteit, gondoskodik a kihirdetésről.

h) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről.

(3) A jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői felett.

(4) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a jogszabályban meghatározott végzettséggel rendelkező köztisztviselő látja el.

19. Közös Önkormányzati Hivatal

46. § (1)12 A Képviselő-testület Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel közös önkormányzati hivatalt hoz létre Fülöpjakab Község Önkormányzatával, mely egységes hivatalként működik.

(2) A Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal ellátja az önkormányzatok működésével, valamint a hatósági ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat.

(3) A közös hivatal köztisztviselőinek munkarendje: hétfő: 7.30-12.00 és 12.30- 16.00 óráig, kedd: 7.30-12.00 és 12.30- 16.00 óráig, szerda: 7.30-12.00 és 12.30- 16.00 óráig, csütörtök: 7.30-12.00 és 12.30- 16.00 óráig, péntek: 7.30-13.00 óráig.

(4)13 A Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket, a működés részletes szabályait Kunszállás és Fülöpjakab községek képviselő-testületei által, határozatilag elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzat szabályozza.

IV. Fejezet

HELYI NÉPSZAVAZÁS

1. Helyi népszavazás

47. § A helyi népszavazásra a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezéséről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. CCXXXVIII. törvényben, valamint külön önkormányzati rendeletben meghatározottak az irányadók.

V. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA, GAZDÁLKODÁSA

1. Az önkormányzat vagyona, gazdálkodása

48. § (1) A Képviselő-testület a tulajdonost megillető jogok gyakorlását külön rendeletben szabályozza.

(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.

(3) Az Önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal.

VI. Fejezet

TÁRSULÁSOK

1. Az Önkormányzat társulásai

49. § Az önkormányzat tagja önkormányzati társulásnak. A társulások megnevezését e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

VII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

1. Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezések

50. § (1) Ezen rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.

(2) Ezen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XII.16.) önkormányzati rendelete, valamint az ezt módosító 4/2016. (III.21.) önkormányzati rendelet, a 4/2018. (V.29.) önkormányzati rendelet, a 6/2018. (VIII.28.) önkormányzati rendelet és a 8/2019.(V.28.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet14

Kunszállás Község Önkormányzata által ellátott kötelező és önként vállalt feladatok


sorszám


Kormányzati funkció

Feladat megnevezése

Feladatellátás módja


Kötelező


Önként vállalt


Társulás útján


Önkormányzat által alapított költségvetési szerv által1

Önkormányzat által intézményi keret nélkül ellátott feladatok


Egyéb szervezet útján

1.

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

Hivatal

Önkormányzat

2.

013210

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

Hivatal

3.

013320

Köztemető fenntartás és működtetés

Könnycsepp Temetkezési Kft. Kiskunfélegyháza

4.

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

Óvoda

Önkormányzat

5.

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési egyéb szolgáltatások

Önkormányzat

6.

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

Hivatal

7.

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenység

Hivatal

8.

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

Önkormányzat

9.

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

Önkormányzat

10.

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

Önkormányzat

11.

041232

Start-munka program Téli közfoglalkoztatás

Önkormányzat

12.

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

Önkormányzat

13.

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

Önkormányzat

14.

045120

Út, autópálya építése

Önkormányzat

15.

045170

Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

Önkormányzat

16.

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

Önkormányzat

17.

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

Önkormányzat

18.

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

Önkormányzat

19.

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

Önkormányzat

20.

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

Homokhátsági Szilárd Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás

Felső-Bácskai Hulladékgazdálkodási Kft, Vaskút

21.

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

Csontos és Fia Kft. Városföld

22.

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

Önkormányzat

23.

061030

Lakáshoz jutást segítő támogatások

Önkormányzat

24.

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

Önkormányzat

25.

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

BÁCSVÍZ Zrt. Kecskemét

26.

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

Önkormányzat

27.

064010

Közvilágítás

Önkormányzat

28.

066010

Zöldterület-kezelés

Önkormányzat

29.

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

Önkormányzat

30.

072111

Háziorvosi alapellátás

Önkormányzat

31.

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

Félegyházi Egészségügyi Nonprofit Kft.

32.

072311

Fogorvosi alapellátás

Doctoressa Bt.

33.

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

Önkormányzat

34.

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

Önkormányzat

35.

081061

Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

Önkormányzat

36.

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

Önkormányzat

37.

082043

Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

38.

082044

Könyvtári szolgáltatások

39.

082061

Múzeumi gyűjteményi tevékenység

Önkormányzat

40.

082062

Múzeumi tudományos feldolgozó és publikációs tevékenység

41.

082063

Múzeumi kiállítási tevékenység

42.

082064

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

43.

082070

Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

Önkormányzat

44.

082091

Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

Önkormányzat

45.

082092

Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

Önkormányzat

46.

082093

Közművelődés- egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészek

Önkormányzat

47.

082094

Közművelődés-kulturális alapú gazdaságfejlesztés

Önkormányzat

48.

083030

Egyéb kiadói tevékenység (Kunszállási Hírek újság)

Önkormányzat

49.

084031

Civil szervezetek működési támogatása

Önkormányzat

50.

084040

Egyházak közösségi és hitéleti tevékenység támogatása

Önkormányzat

51.

086030

Nemzeti kulturális együttműködés

Önkormányzat

52.

091110

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

Óvoda

53.

091120

Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

Óvoda

54.

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

Óvoda

55.

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

Óvoda

56.

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

Óvoda

57.

101150

Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

Önkormányzat

58.

103010

Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátása

Önkormányzat

59.

104030

Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet, vagy alternatív napközbeni ellátás útján

Óvoda

60.

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

Óvoda

61.

104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

Óvoda

62.

104036

Munkahelyi étkeztetés gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézményben

Óvoda

Önkormányzat

63. 10

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

Óvoda

Önkormányzat

64.

900020

Önkormányzati funkcióba nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

Önkormányzat

65.

900060

Forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek

Önkormányzat

66.

104042

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

Önkormányzat

67.

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátásai

Önkormányzat

68.

105010

Munkanélküli aktív korúak ellátásai

Önkormányzat

69.

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

Önkormányzat

70.

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

Önkormányzat

71.

107052

Házi segítségnyújtás

Önkormányzat

72.

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

Önkormányzat

73.

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

Önkormányzat

1. Rövidítés: Kunszállási Mosolyvár Óvoda és Bölcsőde, 6115 Kunszállás, Arany János utca 4. (Óvoda)

2. Rövidítés: Kunszállási Közös Önkormányzati Hivatal, 6115 Kunszállás, Dózsa György utca 24. (Hivatal)

2. melléklet

üres cím

4. melléklet

üres cím
1

A 11. § (3) bekezdése a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

2

A 11. § (4) bekezdését a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

3

A 11. § (5) bekezdését a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (II. 15.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

4

A 12. § (1) bekezdése a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2023. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

5

A 19. § (2) bekezdése a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

6

Az III. Fejezet címeje a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 8. §-a szerint módosított szöveg.

7

A 38. § (2) bekezdése a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

8

A 42. § (1) bekezdése a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

9

A 43. § (3) bekezdését a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

10

A 44. § (2) bekezdése a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

11

A 45. § a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

12

A 46. § (1) bekezdése a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 46. § (4) bekezdése a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

14

Az 1. melléklet a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

15

A 3. melléklet a Kunszállás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.