Vésztő Város Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2019.(XI.13.) önkormányzati rendelete
Vésztő Város Önkormányzat Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 23/2014. (X. 29.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2019. 11. 13- 2019. 11. 13Vésztő Város Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2019.(XI.13.) önkormányzati rendelete
Vésztő Város Önkormányzat Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 23/2014. (X. 29.) önkormányzati rendelete módosításáról
2019-11-13-tól 2019-11-14-ig
Vésztő Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §-ában, és a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, továbbá a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. §
Vésztő Város Önkormányzat Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 23/2014. (X. 29.) számú önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4.§ (3) bekezdés h) pontja hatályát veszti.
2.§
A Rendelet 13.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„13.§ (2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testületet a Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.”
3.§
A Rendelet 13.§ (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„13.§ (4) Amennyiben a polgármester, vagy az önkormányzati képviselők 1/3-a (3 fő) a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeire való tekintettel sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt megtárgyalását. A kezdeményezés az ülést követő három napon belül nyújtható be, és a testület a következő testületi ülésen dönt„
4. §
A Rendelet) 23. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„23. § (7) A képviselő-testület hatósági határozataira az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi. CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni. ”
5. §
A Rendelet 28.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„28.§(1) A képviselő-testület munkájáról évente egy alkalommal a Sinka István Művelődési Központ épületében, lakossági fórum (a továbbiakban ezen alcím vonatkozásában: fórum) keretében tájékoztatja a lakosságot, és kéri ki a véleményét.”
6. §
A Rendelet 31. § (1) (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„31. § (1) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
- Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság (rövidített elnevezése: Gazdasági és Ügyrendi Bizottság);
- Oktatási és Kulturális Bizottság
- Szociális és Karitatív Bizottság
- Egészségügyi és Sport Bizottság
(2) Az állandó bizottságok létszáma
- Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság hét fő, melyből három fő nem önkormányzati képviselő bizottsági tag.
- Oktatási és Kulturális Bizottság öt fő, melyből két fő nem önkormányzati képviselő bizottsági tag.
- Szociális és Karitatív Bizottság öt fő, melyből két fő nem önkormányzati képviselő bizottsági tag.
- Egészségügyi és Sport Bizottság öt fő, melyből két fő nem önkormányzati képviselő bizottsági tag.”
7.§
A Rendelet 32.§ (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„32. § (11) A nemzetiségi önkormányzatok delegált tagját, a családsegítő központ vezetőjét, valamint a településen működő oktatási és szociális intézmények, egyházak képviselőjét tanácskozási joggal meg kell hívni az Oktatási és Kulturális Bizottság, a Szociális és Karitatív Bizottság, valamint az Egészségügyi és Sport Bizottság valamennyi ülésére.”
8. §
A Rendelet 34. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„34. § (1) A törvény és a képviselő-testület által meghatározott alábbi általános feladatokat és hatásköröket a képviselő-testület által megválasztott valamennyi bizottság egyformán látja el, illetve gyakorolja:
a) feladatkörében eljárva előkészíti a képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi azok végrehajtását;
b) feladatkörében eljárva - az önkormányzatokról szóló törvény és más jogszabályok felhatalmazása alapján - ellenőrzi a képviselő-testület hivatalának a képviselő-testület döntésének előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját;
c) kezdeményezi a polgármester intézkedését, ha az önkormányzati hivatal tevékenységében a képviselő-testület álláspontjától, céljától való eltérést, az önkormányzati érdekek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli;
d) fegyelmi eljárás lefolytatását kezdeményezheti a polgármester ellen;
e) személyes érintettség esetén dönt a bizottsági döntéshozatalból való kizárásról;
f) dönt az ágazatához tartozó mindazon ügyekben, melyek nem tartoznak a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe, és amelyekben való döntést részére a képviselő-testület meghatározta;
g) benyújtja a képviselő-testület által meghatározott tárgykörű előterjesztéseket;
h) megtárgyalja az ágazatához tartozó, képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;
i) közreműködik a tevékenységi köréhez tartozó önkormányzati rendeletek és határozatok tervezetének kidolgozásában;
j) javaslatot tesz a képviselő-testület hatáskörébe tartozó és a bizottság feladatkörét érintő személyi kérdésekben;
k) havonta beszámol a képviselő-testületnek az átruházott hatáskörben hozott határozatairól;
l) választási ciklusonként egy alkalommal beszámol a végzett tevékenységéről a képviselő-testületnek.
(2) A Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság feladat és hatásköre:
- figyelemmel kíséri és ellenőrzi az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodást;
- javaslatot tesz hitelek felvételére és pénzügyi átcsoportosításra, a polgármester illetményére és egyéb javadalmazására;
- véleményezi az olyan határozati javaslatokat, amelyek teljesítése a költségvetésre kihatással vannak;
- dönt a közösségi célok támogatásáról;
- ellátja az önkormányzati vagyon hasznosításával, az önkormányzat javára történő ingatlan-vásárlással kapcsolatban hatáskörébe utalt, valamint a képviselő-testület által meghatározott feladatokat;
- közreműködik az önkormányzati területrendezési és fejlesztési tervek kidolgozásában;
- figyelemmel kíséri a város fejlesztési célkitűzéseinek, területrendezési terveinek megvalósítását;
- vizsgálja és véleményezi az éves költségvetésről, zárszámadásról és az önkormányzat vagyonáról szóló rendelet-tervezeteket;
- javaslatot tehet önkormányzati vagyon elidegenítésére, az önkormányzat javára történő vagyonszerzésre;
- véleményezi a természeti- és az építészeti örökség védelméről szóló terveket, koncepciókat, a helyi építési szabályzatot;
- kezdeményezi a városfejlesztést, üzemeltetést is érintő helyi önkormányzati rendeletek megalkotását, módosítását, véleményezi ezek tervezetét, figyelemmel kíséri hatályosulásukat;
- kezdeményezi a közterületek elnevezését, valamint az azok elnevezésével és használatával kapcsolatos szabályok módosítását;
- figyelemmel kíséri a város idegenforgalmát;
- a közbeszerzés keretében megvalósuló önkormányzati beruházások, felújítások és szolgáltatások tekintetében részt vesz az értékelési szempontrendszer kialakításában, a benyújtott pályázatok értékelésében, javaslatot tesz a nyertes pályázó(k)ra, valamint dönt a Közbeszerzési Szabályzattal hatáskörébe utalt közbeszerzési pályázatok elbírálásáról;
- figyelemmel kíséri a város lakossága részére különböző közszolgáltatásokat nyújtó szervezetek, vállalkozók tevékenységét, részt vesz a közszolgáltatások minőségének elemzésében, értékelésében, és a közszolgáltatások színvonalának javítása érdekében szükséges javaslatok kidolgozásában;
- megvizsgálja a képviselők összeférhetetlenségi ügyeit és erről jelentést tesz a testületnek;
- nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatát, valamint eljár a képviselők, a polgármester és az alpolgármester vagyonnyilatkozatával kapcsolatos ügyekben;
- kidolgozza a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatát, javaslatot tesz annak módosítására, valamint új szabályzat, vagy más önkormányzati rendelet elkészítésére;
- figyelemmel kíséri a képviselő-testület és a bizottságok szabályszerű működését, valamint az önkormányzati hatósági munkát.
- a bizottság képviselő tagjai részvételével ellátja a képviselő-testületi üléseken a papír alapú titkos szavazások lebonyolításával kapcsolatos teendőket;
- eljár az összeférhetetlenségi ügyekben;
(3) A Szociális és Karitatív Bizottság feladat és hatásköre:
- ellátja a szociális törvény végrehajtásáról szóló helyi rendeletben meghatározott hatásköröket;
- véleményt nyilvánít a tevékenysége szerinti hatósági munkáról;
- véleményezi a költségvetési rendelet-tervezetet, valamint a feladatai körében készített rendelet-tervezeteket;
- közreműködik a Szociális Kerekasztal működésében, a helyi szociális ellátó rendszer fejlesztési koncepciójának kidolgozásában, az ellátó-rendszer működési tapasztalatainak összegyűjtésében, a helyi szociális ellátás minőségének értékelésében.
(4) Az Oktatási és Kulturális Bizottság feladat és hatásköre:
- véleményezi a közoktatási, közművelődési intézmény létesítésére, megszüntetésére, tevékenységének módosítására vonatkozó javaslatokat;
- véleményezi a közoktatási, és közművelődési intézmény más települési önkormányzattal együtt történő fenntartására vonatkozó indítványt, valamint a társulási megállapodás tervezetét;
- véleményezi a közoktatási, kulturális intézmény vezetői állásának betöltésére érkező pályázatokat;
- véleményezi a közoktatási, kulturális intézmények szervezeti és működési szabályzatát, a közoktatási intézmények nevelési, pedagógiai programját, valamint az ennek végrehajtásáról szóló előterjesztéseket;
- véleményezi a közoktatási és közművelődési intézmények vezetői által a képviselőtestület részére készített és az intézmények működéséről szóló beszámolókat;
- jóváhagyja a település hagyományos kulturális rendezvényeinek naptárát, szervezi és koordinálja az abban szereplő rendezvények megtartását;
- figyelemmel kíséri a közoktatási intézményekre vonatkozó önkormányzati minőségirányítási program végrehajtását, valamint ezen intézmények eszköz- és felszerelési jegyzékében foglalt fejlesztési feladatok végrehajtását;
- részt vesz az önkormányzat közoktatás-fejlesztéssel kapcsolatos programjának kidolgozásában, figyelemmel kíséri annak végrehajtását;
- véleményezi a költségvetési rendelet-tervezetet, valamint a feladatai körében készített rendelet-tervezeteket;
- ellátja a települési értéktár-bizottsági feladatokat.
(5) Az Egészségügyi és Sport Bizottság feladat és hatásköre:
- folyamatosan elemzi, értékeli a városi egészségügyi, szabadidő-, tömeg-, diák- és versenysport helyzetét, részt vesz a sportolási lehetőségek, valamint az egészségügyi ellátás fejlesztésére irányuló koncepció kidolgozásában, figyelemmel kíséri ennek megvalósulását;
- támogatja a városi szintű sportrendezvények, egészségügyi felvilágosító tevékenység, egészségügyi szűrőprogramok megszervezését és lebonyolítását, kezdeményezheti ilyen rendezvények megszervezését;
- véleményezi a képviselő-testület elé kerülő, egészségüggyel vagy sporttal kapcsolatos előterjesztéseket, javaslatokat tesz a döntés tartalmára;
- véleményezi a költségvetési rendelet-tervezetet, valamint a feladatai körében készített rendelet-tervezeteket;
9.§
A Rendelet 35.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„35.§ (1) A képviselő-testület vagyonnyilatkozat-vizsgáló bizottságként a Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottságot jelöli ki. A bizottság részére átadott vagyonnyilatkozatok átvételét annak elnöke igazolja.”
10. §
A Rendelet 36.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„36. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban, heti 40 órás kötetlen munkarendben látja el. A városházán minden hónap utolsó hétfői napján 8-12 óra között fogadóórát tart.”
11.§
A Rendelet 37.§ (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„37. § (3) Az alpolgármester hetente pénteki napon 730-930 óra között fogadóórát tart a városháza erre a célra rendelkezésére bocsátott irodahelyiségében. Munkarendjét a polgármester az általa meghatározott feladatok ellátásához igazodóan állapítja meg.”
12.§
A Rendelet 38.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„38.§ A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra - helyettesítésüket a Vésztői Közös Önkormányzati Hivatal Adócsoportjának vezetője látja el.”
13. §
A Rendelet a következő 38/A. alcímmel egészül ki:
„38. Az aljegyző”
14. §
A Rendelet a következő 38/A. § -al egészül ki:
„38/A.§ Az önkormányzatnál a jegyzőt aljegyző helyettesíti.”
15. §
A Rendelet 41/A. § -a hatályát veszti.
16. §
A Rendelet 2. számú melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.
17.§
A rendelet 3. számú melléklete helyébe jelen rendelet 2. számú melléklete lép.
18. §
A Rendelet 4. számú melléklete helyébe jelen rendelet 3. melléklete lép.
19. §
(1) E rendelet 2019. november 13. napján 15 óra 05 perckor lép hatályba és hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
(2) E rendelet 12. §-a 2019. december 1. napján lép hatályba és hatályba lépését követő napon hatályát veszti.
Karakas Anikó dr. Petri Béla
polgármester jegyző
- melléklet a 19/2019. (XI.13.) önkormányzati rendelethez
A képviselő-testület által átruházott hatáskörök jegyzéke;
A | B | |
Megnevezés | Hatáskör címzettje | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Polgármester | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Gazdasági, Mezőgazdasági, Vállalkozásfejlesztési, Pénzügyi, Közbeszerzési és Ügyrendi Bizottság | |
| Szociális és Karitatív Bizottság | |
| Szociális és Karitatív Bizottság | |
| Szociális és Karitatív Bizottság | |
| Jegyző | |
| Jegyző | |
| Jegyző | |
| Jegyző |
- melléklet a 19/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelethez
Társulások felsorolása
- Szeghalom Kistérség többcélú Társulás
- Dél-kelet Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás (DAREH)
- „Közép-Békési térség” Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás
- melléklet a 19/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelethez
Az önkormányzati intézmények, valamint az önkormányzat közreműködésével működő szervezetek felsorolása
Intézmények: Székhely:
Vésztői Közös Önkormányzati Hivatal 5530 Vésztő, Kossuth L. u. 62.
Vésztői Városüzemeltetési Iroda 5530 Vésztő, Várkonyi u. 35/1.
Vésztői Négyszínvirág Óvoda és Bölcsőde 5530 Vésztő, Kossuth L. u. 62.
Sinka István Művelődési Központ, Népfőiskola és Városi Könyvtár 5530Vésztő, Kossuth L. u. 43-47.
Vésztő-Mágor Történelmi Emlékhely Múzeum 5530 Vésztő, Kossuth L. u. 62.
Egyesületek, Alapítványok:
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége 1071 Budapest, Damjanich u. 44.
Vasutas Települések Szövetsége 3000 Hatvan, Kossuth tér 2.
Körös-Sárréti Vidékfejlesztési Egyesület 5520 Szeghalom, Szabadság tér 4-8.
Vésztőért Közalapítvány 5530 Vésztő, Kossuth L. u. 62.
Gazdasági Társaság:
Vésztői Városfejlesztő Kft. 5530 Vésztő, Kossuth L. u. 62.
KBC Békés Megyei Települések Fejlesztéséért Nonprofit Kft. 5630 Békés, Petőfi S. u. 2.
ALFÖLDVÍZ Zrt. 5600 Békéscsaba, Dobozi u. 5.
Sárréti Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. 5530 Vésztő, Kossuth L. u. 62.
BÉKÉS-MANIFEST Közszolgáltató Nonprofit Kft. 5746 Kunágota, Rákóczi u. 9.
Vésztői Sajtmanufaktúra Kft. 5530 Vésztő, Kossuth L. u. 62.
Szövetkezet:
Vésztői Szociális Szövetkezet 5530 Vésztő, Kossuth L. u. 62.