Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 10. 31

Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.22.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2024.10.31.

Orgovány Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I.FEJEZET

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az Önkormányzat elnevezése: Orgovány Nagyközség Önkormányzata

(2) Az Önkormányzat hivatala: Orgoványi Polgármesteri Hivatal

(3) Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal székhelye: 6077. Orgovány Molnár Gergely u.2.

2. § A Képviselő-testület létszáma: 7 fő.

3. § A polgármester gondoskodik arról, hogy a település lakossága a nemzeti és helyi ünnepeket méltó módon megünnepelhesse. A település önkormányzata a nemzeti ünnepeken túlmenően évente megrendezi az Orgoványi Falunapokat.

4. § (1) Az önkormányzat kiadványaként jelenik meg negyedévi gyakorisággal az Önkormányzati Hírlevél újság, melynek szerkesztőbizottságát a Képviselő-testület választja meg.

(2)1 A lapban kell közzétenni a Képviselő-testület üléseiről szóló tudósításokat.

5. § A helyben szokásos módon történő kihirdetésnek az önkormányzat székhelyén található hirdetőtáblán történő kifüggesztés számít.

II.FEJEZET

2. Önkormányzati feladat-és hatáskörök

6. § (1)2 A Képviselő-testület egyes hatásköreinek átruházásával, a hatáskör gyakorlásával, a hatáskör visszavonásával kapcsolatosan Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) rendelkezései az irányadók.

(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a jogosítottak a soron következő munkaterv szerinti Képviselő-testületi ülésen tájékoztatást adnak.

(3)3 A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását a rendelet 1. melléklet tartalmazza.

7. § (1) A feladatok önkéntes vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében a bizottságok véleményét ki kell kérni.

(2) Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a polgármester gondoskodik. A közfeladat önkéntes

felvállalását tartalmazó javaslat akkor terjeszthető a képviselőtestület elé, ha tartalmazza a
megvalósításhoz szükséges költségvetési forrásokat.
(3) Az önként vállalt (többlet) feladatok tekintetében az éves költségvetésben, a gazdálkodást
meghatározó pénzügyi tervben- a fedezet biztosításával egyidejűleg - kell állást foglalni.

III.FEJEZET

A helyi önkormányzat szervei és működésük

3. A Képviselő-testület működése

8. § (1)4 A képviselő-testület évente a munkatervben meghatározott időpontokban legalább 6 ülést tart.

(2)5 A Képviselő-testület összehívására, az ülés nyilvánosságára, valamint zárt ülés tartására az Mötv. rendelkezései az irányadók.

(3) Ha a Képviselő-testület ülését a települési képviselők ¼-ének, vagy a Képviselő-testület bizottságának indítványára kell összehívni, az ülés összehívására a rendkívüli ülés összehívásának szabályait kell alkalmazni.

9. § (1) A képviselőtestület működésének alapja - a munkaprogram végrehajtását is célzó - munkaterv.

(2)6 A Képviselő-testület egy éves időtartamú munkatervet készít. A jegyző a munkaterv készítéséhez javaslatot kér a képviselőktől, a közszolgáltatást végző szervektől és az Önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek vezetőitől. A jegyző a javaslatokról akkor is tájékoztatja a Képviselő-testületet, ha azokat a tervezetbe nem vette fel.

(3)7 A munkaterv tervezetét a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé. Ezt megelőzően gondoskodik, hogy a képviselő-testület és a bizottságok munkaterv tervezetei között összhang legyen.

(4) A munkaterv tartalmazza:

- a képviselőtestület üléseinek tervezett időpontjait, napirendjét,
- a tervezett napirendi pont előterjesztőjének nevét,
- az előkészítésben résztvevők felsorolását,
- azoknak a napirendi pontoknak a megjelölését, ahol előzetesen bizottsági megtárgyalás szükséges,
- azoknak a napirendeknek a megjelölését, amelyek előkészítésénél közmeghallgatást kell tartani,
- az előterjesztések elkészítésének határidejét,
- a meghívandók felsorolását,
- a bizottsági ülések tervezett időpontját.

10. § (1)8 A Képviselő-testület összehívására és vezetésére az Mötv. rendelkezései az irányadók.

(2) Ha a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejűleg betöltetlen vagy tartósan akadályoztatva vannak, az ülés összehívását és vezetését a Jogi és Ügyrendi bizottság elnöke látja el.

11. § (1) A testületi meghívó tartalmazza:

a) az ülés helyét, idejét, az ülés jellegét,

b) a javasolt napirendi pontokat,

c) a napirendek előterjesztőit,

d)9 indokát abban az esetben, ha a Képviselő-testület ülését az Mötv.-ben meghatározott indítvány alapján kötelező összehívni.

(2) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt az ülés napját megelőző legalább 5. napon megkapják. A meghívót a polgármester írja alá.

(3)10 A képviselők és a bizottsági tagok részére a meghívót és az előterjesztéseket elektronikus úton vagy postai úton, írásban kell megküldeni.

(4)11 Az ülés meghívóját a helyben szokásos módon és a település honlapján közzé kell tenni.

(5) Azoknak az önszerveződő közösségeknek a felsorolását, melyeknek képviselőit tevékenységi körükben tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testületi és a bizottsági üléseken a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

12. § (1)12 A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze, továbbá az Mötv.-ben meghatározott esetekben a rendkívüli ülést köteles összehívni.

(2) A rendkívüli ülésre szóló meghívót - amennyiben a rendkívüli ülés összehívását a polgármester kezdeményezi -, az ülés időpontját megelőzően legalább 2 nappal korábban kell megküldeni a képviselőknek a tárgyalásra kerülő előterjesztéssel együtt. Nem kell kiküldeni az előterjesztést, ha a meghívó megküldésének időpontjáig az előterjesztést a rendeletben és más jogszabályban meghatározottak, továbbá a szakmai szabályoknak megfelelően nem lehetett elkészíteni.

(3) Azokban az esetekben, amikor a rendkívüli ülés összehívása kötelező, a képviselők, a bizottság, vagy a kormányhivatal vezetőjének indítványával együtt a meghívót az ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal korábban ki kell küldeni.

(4) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben, így különösen, ha az állampolgárok életét, testi épségét, vagyonát, az Önkormányzat vagyonát közvetlenül veszély fenyegeti a Képviselő-testület – a sürgősség okának közlésével- legkésőbb az ülés megkezdésének időpontját megelőző 24 órával is összehívható. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód igénybe vehető.

(5) Ha a rendkívüli ülésre az előterjesztés a meghívóval együtt az ülés időpontját megelőzően legalább 3 nappal korábban kiküldésre került, az előterjesztéshez módosító indítványt az általános szabályok szerint lehet benyújtani. Ha az előterjesztés későbbi időpontban kerül kiküldésre, vagy a rendkívüli ülés sürgős, halasztást nem tűrő esetre tekintettel kerül összehívásra, módosító indítványt a képviselő-testületi vita lezárásáig szövegszerűen megfogalmazva lehet benyújtani.

13. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések:

a) rendelet-tervezet,

b) döntés tervezet határozati javaslattal,

c) beszámoló határozati javaslattal (továbbiakban együtt: határozati javaslat),

d) tájékoztató.

(2) A rendelet-tervezet és a döntés tervezet benyújtására a polgármester, az alpolgármester, a képviselő, az önkormányzat bizottsága, a jegyző - a rendelet tárgya szerint illetékes bizottság véleményének csatolásával - jogosult.

(3) A beszámoló és tájékoztató előterjesztésére az érintett szerv, így különösen gazdasági társaság, költségvetési szerv, non-profit gazdasági társaság, közalapítvány vezetője, a (2) bekezdésben meghatározott személy vagy testület a rendelet szerint érintett bizottság véleményének csatolásával jogosult.

14. § A rendelet- tervezetet e rendeletben meghatározott eljárási rendnek és tartalmi követelményeknek megfelelően kell előterjeszteni.

15. § (1) Határozati javaslat benyújtása esetén az előterjesztés két részből áll.

I. Vizsgálati és elemző részből, melyben pontosan meg kell határozni:
a) a napirendi pont tárgyát, valamint azt, hogy az adott témakör szerepelt-e már korábban is a testület napirendjén, és ha igen, milyen döntés született, azt milyen eredménnyel hajtották végre.
b) a témakör tárgyilagos elemzését,
c) a javasolt döntés indokait,
d) mindazon körülményeket és összefüggéseket, amelyek indokolják a meghozandó döntést,
e) azokat a javaslatokat, amelyeket az előterjesztő nem vett figyelembe a döntés kialakításánál, véleménykülönbségeket, azok indokaival együtt.
II. Határozati javaslatból, melyben meg kell fogalmazni:
a) a döntési javaslatot,
b) az esetleges alternatív döntési javaslatot,
c) a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezését,
d) konkrét végrehajtási határidőt.
(2) 13 A határozati javaslatok megjelölésére a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009. (XII. 14.) IRM rendelet (a továbbiakban: Jszr.) rendelkezései az irányadók.

16. § A képviselő-testületi előterjesztések előkészítése során be kell tartani a következőket:

1. az előterjesztés előkészítéséért, az érdekeltekkel való egyeztetések lebonyolításáért az előterjesztő a felelős,

2. a rendelet- tervezetet tartalmazó előterjesztés előkészítésének jogi és szakmai koordinációjáért a jegyző a felelős,

3. az előterjesztések kidolgozásakor figyelembe kell venni a hatályos jogi szabályozást. Az Európai Unió közösségi jogát is szem előtt kell tartani, továbbá a belső jogi normákat úgy kell értelmezni, hogy ne akadályozzák a közösségi jog érvényesülését,

4. az előterjesztés előkészítése során a Polgármesteri Hivatal tárgy szerint illetékes köztisztviselői az előterjesztést véleményezik, a kért adatokat az előterjesztő rendelkezésre bocsátják,

5. az előterjesztésen fel kell tüntetni az előterjesztőt, az előkészítésben részt vevő személyek és szervezetek nevét, és a törvényességi ellenőrzést végző köztisztviselő nevét.

17. § (1) Az előterjesztéseket legkésőbb az éves munkatervben meghatározott napon elektronikus úton meg kell küldeni a jegyzőnek. A határidő letelte után megküldött előterjesztéseket – sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztés kivételével- napirendi pontként a Képviselő-testület nem tárgyalja.

(2) Az Önkormányzati tulajdonosi részvételével működő gazdasági társaság, non-profit gazdasági társaság számviteli törvény szerinti beszámolójával és az adózott eredmény felhasználásával kapcsolatosan a tájékoztatónak tartalmaznia kell az érintett cégek éves beszámolójának sarokszámait, így különösen: mérlegfőösszeget, jegyzett tőkét, saját tőkét, összes bevételt, összes ráfordítást, mérleg szerinti eredményt.

(3)14 Az állampolgároknak a képviselő-testületi előterjesztésekben történő betekintéssel kapcsolatos jogosultságára az Mötv. rendelkezései az irányadók.

18. § (1) Az előterjesztésben megfogalmazott döntési javaslatot érintően annak módosítását, vagy kiegészítését (továbbiakban együtt: módosító indítvány) kezdeményezheti a polgármester, az alpolgármester, a képviselő, a bizottság, a jegyző és az előterjesztő.

(2) Az önkormányzati rendeletalkotással kapcsolatos módosító indítványt, a Képviselő-testületi ülést megelőző harmadik munkanapon 16 óráig lehet írásban, indokolással ellátva benyújtani a jegyzőnek. Az előterjesztő módosító indítványát is a bekezdésben meghatározottaknak megfelelően lehet benyújtani.

(3) A jegyző a képviselő-testületi ülést megelőző munkanap 16.00 óráig megküldi a rendeletalkotáshoz benyújtott módosító indítványt a képviselőknek. A jegyző a testületi ülésig a módosító indítványról kialakítja jogi álláspontját.

19. § (1)15 A kiküldött képviselő-testületi előterjesztés tárgya által megfogalmazott körben, az előterjesztésben nem szereplő határozati javaslat meghozatalát ( továbbiakban együtt: kiegészítő indítvány) indítványozhatja a polgármester, alpolgármester, képviselő, bizottság, jegyző és az előterjesztő.

(2) A kiegészítő indítványt a képviselő-testületi ülést megelőző munkanap 12.00 óráig kell írásban, indokolással ellátva benyújtani a jegyzőnek.

(3) A jegyző a kiegészítő indítvány benyújtásáról tájékoztatja a polgármestert, továbbá intézkedik a kiegészítő indítvány törvényességi vizsgálatáról.

20. § (1) A Képviselő-testület elé indítványt nyújthat be a képviselő, bizottság. Az indítványt indokolással együtt írásban kell a polgármesterhez benyújtani, legalább 15 nappal az ülés előtt.

(2) Amennyiben a polgármester az indítvány tartalmával egyetért:

a) és a munkaterv szerinti következő képviselő-testületi ülésre az előterjesztés előkészítésére elegendő idő áll rendelkezésre, felkéri a jegyzőt, hogy koordinálja az előterjesztés előkészítését,

b) amennyiben az ügy bonyolultságára tekintettel az előterjesztés előkészítése hosszabb időt vesz igénybe, felkéri a jegyzőt, hogy a munkaterv szerinti következő képviselő-testületi ülésre gondoskodjon az előterjesztés előkészítéséről.

(3)16 Amennyiben a polgármester az indítvány tartalmával nem ért egyet, ismerteti a Képviselő-testülettel az indítvány benyújtásának tényét és annak tartalmát. A polgármestert tájékoztatása alapján a Képviselő-testület dönt arról, hogy kívánja-e az indítványozott kérdést megtárgyalni. A Képviselő-testület igenlő döntése esetén a jegyző köteles gondoskodni az indítvány tartalmának megfelelő előterjesztés- a Képviselő-testület által meghatározott időpontra történő – előkészítéséről.

21. § (1)17 Sürgősségi indítványt a polgármester, alpolgármester, képviselő, bizottság és a jegyző írásban terjeszthet elő. A sürgősségi indítvány a sürgősség tényének indokolásával, és az előterjesztéssel együtt legkésőbb az ülést megelőző munkanapon, 12.00 óráig nyújtható be a polgármesternél. A sürgősségi indítványt a jegyző legkésőbb a testületi ülést megelőző munkanapon 16.00 óráig megküldi a képviselőknek.

(2) Sürgősségi indítvány benyújtása esetén az előterjesztett döntési javaslatot a feladatkörüknél fogva érintett bizottságoknak nem kell véleményezniük.

(3) A sürgősség kérdésében - ha szükséges, vita után – a Képviselő-testület dönt a napirend meghatározása előtt. A polgármester alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének ismertetésére. Ha a Képviselő-testület a sürgősségi indítványt elfogadja, a sürgősséggel megtárgyalni indítványozott napirendet a Képviselő-testület első napirendi pontként tárgyalja.

(4) Ha a sürgősséget nem ismeri el, a Képviselő-testület dönt arról, hogy a sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztést mikor fogja megtárgyalni, vagy dönthet arról, hogy nem kívánja a sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztést tárgyalni.

(5) A sürgősségi indítványhoz, vagy a sürgősséggel tárgyalt napirendhez módosító indítványt a képviselő-testület vita lezárásáig szövegszerűen megfogalmazva lehet benyújtani.

22. § (1) A polgármester, az alpolgármester, a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke ( továbbiakban együtt: polgármester) feladata a képviselő-testületi ülés vezetésével kapcsolatban:

a) megállapítja, és folyamatosan figyelemmel kíséri az ülés határozatképességét,

b) megnyitja az ülést,

c) a munkaterv szerinti ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet a benyújtott interpellációkról, kérdésekről,

d) ismerteti a sürgősségi indítványt, az általa támogatott, és nem támogatott indítványt,

e) előterjeszti a napirendi javaslatot,

f) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a döntési javaslatot és kihirdeti a határozatot,

g) biztosítja az ülés zavartalan rendjét,

h) berekeszti az ülést.

(2) A polgármester az ülés vezetése során jogosult:

a) a szó megadására, megtagadására,

b) felszólítani a hozzászólót, hogy térjen a tárgyra,

c) a szó megvonására,

d) a vitában a hozzászólások időtartamának korlátozására,

e) figyelmezteti a hozzászólót az üléshez nem illő, másokat sértő kijelentésektől való tartózkodásra,

f) annak a személynek a rendreutasítására, vagy a hallgatóság soraiból való kiutasításra, aki a képviselő-testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsít,

g) az ülés félbeszakítására,

h) tárgyalási szünet elrendelésére,

i) napirendi pontok összevont tárgyalására vonatkozó javaslattételre,

j) a vita lezárásának kezdeményezésére,

k) napirendi pontok felcserélésére.

23. § (1) Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólítja, hogy térjen a tárgyra. A polgármester ismételt felszólítás után megvonja a szót. Akitől a szót megvonták, ugyanabban az ügyben újra nem szólalhat meg.

(2) Ha a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármestert az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Ha a polgármester nem talál meghallgatásra, elhagyja a polgármesteri széket, az ülés ezzel félbeszakad, és a polgármesteri összehívásra folytatódik.

(3)18 A polgármester vagy képviselő javasolhatja a Képviselő-testület döntése előtt a napirendi pont újratárgyalását, elnapolását. Erről a képviselő-testület vita nélkül határoz és megállapítja a napirendi pont tárgyalásának időpontját.

(4) A vita lezárását bármely képviselő javasolhatja. A vita lezárásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt. Amennyiben a vita lezárására vonatkozó javaslatot a Képviselő-testület elfogadja, mindazokat, akik ezt megelőzően jelezték hozzászólási szándékukat 2 perces időkeretben megilleti a hozzászólás joga.

24. § A tanácskozás rendje:

a) a Képviselő-testület – a polgármester előterjesztése alapján – napirend előtt dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról,

b) a polgármester előterjeszti a napirendi tervezetet, indokolja, ha az a munkatervtől eltér,

c) ha a napirendi javaslat a munkatervtől eltér, a napirendet a Képviselő-testület határozattal állapítja meg.

25. § (1) A napirend előterjesztője a vita előtt szóban kiegészítést tehet.

(2) Ha bizottság az előterjesztés bizottsági megtárgyalásakor az előterjesztés szerinti döntési javaslathoz képest módosító indítványt fogalmazott meg, a bizottság határozatát a bizottság elnöke a vita megkezdése előtt ismerteti a Képviselő-testülettel.

26. § (1) A napirend előterjesztőjéhez a Képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, melyre az előadó rövid, tárgyszerű választ ad.

(2) A napirend tárgyalása során a hozzászólók sorrendjét – figyelembe véve a jelentkezés sorrendjét is- a polgármester határozza meg.

(3) A polgármester és a napirendi pont előterjesztője több alkalommal is hozzászólhat, az előterjesztőt megilleti a zárszó joga is.

(4) A napirendi pont vitája során a képviselő általában egy alkalommal kap szót. Ismételt hozzászólásra legfeljebb 2 perces időtartamra, a polgármester adhat engedélyt. Ha a polgármester az engedélyt megtagadja a képviselő a Képviselő-testülettől kérheti a hozzászólás engedélyezését. A testület e tárgyban vita nélkül határoz.

(5) A napirend vitája közben a képviselő korábbi felszólalásával kapcsolatos másik felszólalásra történő viszontválasz céljából a képviselő 2 perces hozzászólásra szót kérhet. A viszontválasz elmondását a polgármester engedélyezheti.

(6) A tárgyalt napirendet érintően ügyrendi kérdésben bármely képviselő 2 perces szót kérhet és javaslatot tehet. Az ügyrendi javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül, azonnal dönt, azzal, hogy vita bezárása esetén alkalmazni kell a 22. § (4) bekezdésének szabályait.

27. § Az érdemi vita során:

a) a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kifejthetik a napirendi ponttal kapcsolatos észrevételeiket és a döntéstervezettel kapcsolatos javaslataikat,

b) a polgármester a megjelent állampolgároknak és közösségek képviselőinek hozzászólást engedélyezhet, annak időtartamát korlátozhatja,

c) a polgármester lehetőséget adhat arra, hogy a vitában érintett személyek észrevételt tehessenek,

d)19 a hozzászólások időtartamának korlátozására bármely képviselő javaslatot tehet, ha a polgármester a javaslat nyomán a hozzászólások időtartamát nem korlátozza, az indítványról a képviselő-testület vita nélkül határoz,

e) a vita lezárása után a polgármester a napirend előterjesztőjét válaszadásra kéri fel. A napirend előterjesztőjének nyilatkozni kell arra vonatkozóan, hogy befogadja-e a módosító, kiegészítő indítványokat,

f) a szavazás előtt a polgármester a jegyzőnek szót ad, ha a jegyzőnek a döntési javaslat, módosító indítvány, kiegészítő indítvány, ügyrendi javaslat törvényességével kapcsolatban észrevétele van,

g) a polgármester először az írásban benyújtott és a vitában elhangzott módosító indítványokat külön- külön, míg a Képviselő-testület által elfogadott módosításokkal egybefoglalt döntési javaslatot teszi fel szavazásra. A kiegészítő indítványt a polgármester akkor teszi fel szavazásra, ha az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról a Képviselő-testület döntött,

h) a képviselők igenlő, vagy ellenszavazattal vesznek részt a szavazásban,

i) a szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a határozatot.

28. § A napirendek megtárgyalás után a polgármester az ülést berekeszti.

29. § (1)20 A Képviselő-testület határozatképességére az Mötv. rendelkezése az irányadó.

(2) Ha a Képviselő-testület ülését határozatképtelenség esetén elnapolják a polgármester 8 napon belül újra összehívja.

30. § (1)21 A képviselő személyes érintettségére, azzal kapcsolatos bejelentési kötelezettségére, a döntésből történő kizárására a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(2) Ha a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, és az köztudomású, vagy a Képviselő-testület azt megállapítja, a Képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget.

31. §22 A döntési javaslat elfogadására, a minősített többséggel meghozandó döntések körére, a minősített többség meglétére a Mötv. rendelkezései az irányadók.

32. § (1) A szavazás kézfelemeléssel történik, a szavazás közben a szavazatot indokolni nem lehet. A kisebbségi szavazatokat bármely képviselő kérésére név szerint kell nyilvántartani.

(2) Névszerinti szavazást bármelyik képviselő indítványozhat, az indítványról a testület vita nélkül dönt. Névszerinti szavazás esetén a szavazatokat az ülésrend sorrendjében, szóban kell leadni, amelynek eredményét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

(3)23 A képviselő-testületi döntések nyilvánosságára vonatkozóan a Mötv. rendelkezései az irányadók.

33. § (1) Titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna alkalmazásával történik. A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját,

b) kezdetét és végét,

c) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

d) a szavazás során felmerülő körülményeket,

e) a szavazás eredményét.

(2) A titkos szavazással kapcsolatos teendőket a Jogi és Ügyrendi Bizottság képviselő tagjai látják el. A szavazás lebonyolítására létrejött munkacsoport határozatképes, ha legalább a bizottság három képviselő tagja jelen van.

34. § (1)24 Az önkormányzati rendelet alkotására az Alaptörvény, a Mötv., a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: Jat.), valamint a Jszr. rendelkezései az irányadók.

(2) Az Önkormányzat által nem szabályozott tárgykörben a 12. § (2) bekezdésében meghatározottakon kívül rendeletalkotást kezdeményezhet:

a) költségvetési szervek vezetői,

b) Orgoványon székhellyel rendelkező civil szervezet.

(3)25 A kezdeményezést írásban – a rendeletalkotás indokainak és főbb elveinek megjelölésével- a polgármesternél lehet benyújtani.

(4)26 A polgármester a kezdeményezéssel kapcsolatos döntési javaslatát – a jegyző véleményének kikérése után – a kezdeményezés benyújtásától számított 30 napon belül, vagy a legközelebbi munkaterv szerinti képviselő-testületi ülésen terjeszti a Képviselő-testület elé. A rendeletalkotás szükségességéről a Képviselő-testület dönt.

35. § (1)27 A Képviselő-testület az önkormányzati választást követően az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálatát a Mötv.-ben meghatározottak szerint végzi el. A jegyző gondoskodik az önkormányzati rendeletek kétévenkénti felülvizsgálatának előkészítéséről.

(2) Az önkormányzati rendeletek módosítását, kiegészítését, hatályon kívül helyezését a rendelet- tervezet előkészítésével a 12. § (2) bekezdésében meghatározottak kezdeményezhetik.

36. §28 (1) A rendelet-tervezet előkészítése során meg kell vizsgálni:

a) törvény felhatalmazása alapján készülő rendelet-tervezet esetén:

aa) a szabályozási javaslat összhangban van-e a felhatalmazást adó törvénnyel, az önkormányzati rendeletnél magasabb szintű jogszabályokkal,

ab) rendeletalkotási kötelezettség esetén a szabályozási javaslat kiterjed-e valamennyi a törvényben megjelölt szabályozandó kérdéskörre,

ac) a szabályozási javaslat nem terjeszkedik-e túl a törvény szerinti felhatalmazás keretein.

b) feladatkörében törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyokkal kapcsolatos rendelet alkotása esetén, hogy a szabályozási javaslat nem ellentétes-e bármely magasabb szintű jogszabály rendelkezéseivel,

c) vizsgálni kell az Európai Unió jogának való megfelelőséget:

ca) a b) pontban meghatározott rendelet-tervezet szerinti szabályozási javaslat nem érint-e olyan kérdéskört, amelyre az Európai Uniónak kizárólagos jogalkotási hatásköre van,

cb) a szabályozási javaslat nem akadályozza-e az Európai Unió közösségi jogának érvényesülését,

cc) a szabályozási gyakorlat megfelel-e az Európai Közösségek Bírósága ítélkezési gyakorlata során kialakult jogelvekkel.

(2) A rendelet-tervezet előkészítése során a belső jogi normákat a közösségi jog elsőbbségére való tekintettel kell értelmezni.

(3) A rendelet hatályba lépésének idejét a Jat. rendelkezéseinek megfelelően kell megállapítani.

37. §29 Az előkészítés után a rendelet-tervezetet indokolással és a Jat. által előírt hatásvizsgálattal együtt a Képviselő-testület elé kell terjeszteni. Az előterjesztő tájékoztatja a Képviselő-testületet az előkészítés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról.

38. § (1)30 A rendelet elfogadását követően, annak hiteles szövegét a jegyző köteles megszerkeszteni. Az önkormányzati rendelet aláírására és a kihirdetésével kapcsolatos feladatok ellátására a Mötv. rendelkezése az irányadó.

(2)31 Az Önkormányzat rendeleteit a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A rendeletet a település lapjában is közzé kell tenni. Az önkormányzati rendeletek kihirdetésük napjától kezdődően elérhetőek az Önkormányzat honlapján.

(3)32 Az Önkormányzati rendelet megjelölésére a Jszr. szabályai az irányadók.

39. § (1) A Képviselő-testület a (2) bekezdése foglalt kivételekkel alakszerű határozattal dönt.

(2) A Képviselő-testület jegyzőkönyvében történő rögzítéssel, alakszerű határozat nélkül dönt:

a) a feladat- meghatározást nem tartalmazó előterjesztés elfogadásáról,

b) információs jelentés tudomásulvételéről,

c) az ügyrendi, kiegészítő, módosító javaslatok esetében.

(3)33 A határozat megjelölésére a Jszr. szabályai az irányadók.

(4) A Képviselő-testület normatív határozatait a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell közzétenni.

(5) A Képviselő-testület zárt ülésein hozott határozatának kivonatát a Polgármesteri Hivatal Hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel kell közzétenni.

(6) A Képviselő-testület a rendeletet megküldi:

a) Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalnak,

b) Községi Könyvtárnak.

40. § A jegyző gondoskodik a rendeletek hatályos jegyzékének vezetéséről, valamint a rendelet módosítását követően az egységes szerkezetű rendelet elkészítéséről.

41. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvvezető által készített jegyzőkönyvet kell elkészíteni. Az ülésről szószerinti jegyzőkönyv nem készül, de a képviselő írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, valamint véleményét kérésére rögzíteni kell a jegyzőkönyvben.

(2)34 Az állampolgároknak a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvébe történő betekintéssel kapcsolatos jogosultságára, valamint a zárt ülésről készülő jegyzőkönyvvel kapcsolatos szabályokra a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(3)35 A jegyzőkönyv tartalmazza a Mötv.-ben meghatározottakon kívül:

a) a képviselő- testületi ülés jellegét, kezdetét és végét,

b) az előre bejelentett távolmaradó képviselők nevét,

c) az elfogadott napirendi pontok előterjesztőit,

d) képviselői kérelem esetén külön rögzítve név szerint a kisebbségi szavazatokat, külön az ülésen elhangzott javaslatokra és külön az írásban előterjesztett javaslatokra adott szavazatokat.

42. § (1)36 A jegyzőkönyv elkészítésére, és a jegyzőkönyv aláírására a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(2) A jegyzőkönyvet három példányban kell elkészíteni.

(3) A jegyzőkönyvekhez mellékelni kell:

a) a testületi ülés meghívóját,

b) a tárgyalt előterjesztéseket,

c) a megalkotott rendeleteket és elfogadott határozatok mellékleteit,

d) a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó választások eredményéről szóló jegyzőkönyvet,

e) indítványok és sürgősségi indítványok szövegét és indokolását,

f) a népszavazást kezdeményező dokumentumokat.

(4) A jegyzőkönyveket a Polgármesteri Hivatal titkárságán meg lehet tekinteni.

(5) A nyilvános ülések jegyzőkönyvei megtekinthetők az Önkormányzat honlapján pdf formátumban.

(6) A Képviselő-testület által hozott határozatot kivonatban meg kell küldeni a határozatban érintetteknek.

Települési képviselő

43. § (1)37 A települési képviselő – választói érdekek képviseletével kapcsolatos – jogaira és kötelezettségeire a Mötv. rendelkezései az irányadóak.

(2) A vagyonnyilatkozatokat a Jogi és Ügyrendi Bizottság tartja nyilván, valamint ez a bizottság folytatja le a képviselő és a polgármester, alpolgármester összeférhetetlenségének kivizsgálásával és vagyonnyilatkozatának ellenőrzésével kapcsolatos eljárást.

44. §38 Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény rendelkezései alapján az önkormányzati bizottságok nem képviselő tagjai vagyonnyilatkozat- tételre kötelezettek.

45. § (1)39 A települési képviselőnek a Képviselő-testület és a bizottságok munkájában való részvételére, jogaira és kötelezettségeire a Mötv. rendelkezései az irányadóak.

(2) A képviselő- testületi ülésről való távolmaradást az ülés előtt a polgármesternél kell bejelenteni.

46. § (1) A települési képviselő képviselői munkája során a Községháza helyiségeit használhatja, eszközeit díjmentesen igénybe veheti.

(2) A képviselőket a polgármester, az alpolgármester, a jegyző és a Polgármesteri Hivatal dolgozói soron kívül fogadják.

47. § (1)40 A települési képviselőnek a testületi munkában való részvételével összefüggően a munkavégzés alóli felmentésére, az így kiesett jövedelem megtérítésére, valamint költségeinek megtérítésére a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(2) A képviselőt képviselő-testületi, bizottsági tagsági, bizottsági elnöki feladatainak ellátásáért havonként az alábbi tiszteletdíj illeti meg:

a) a képviselő képviselő-testületi feladatainak ellátásáért - az Orgoványi Polgármesteri Hivatalban hatályban lévő - mindenkori köztisztviselői illetményalap 0,6- szorosának megfelelő összegű havi alapdíjra jogosult.

b) a bizottság tagját

ba) egy bizottsági tagság esetén az a) pont szerinti összeg 30 százalékának,

ba) két bizottsági tagság esetén az a) pont szerinti összeg 40 százalékának megfelelő pótdíj,

c) a bizottság elnökét az a) pont szerinti összeg 50 százalékának megfelelő pótdíj illeti meg.

(3) A bizottságok nem képviselő tagjait havonként az alapdíj 50 %-ának megfelelő díj illeti meg.

(4) A tiszteltdíj kifizetésének alapbizonylata a képviselő- testületi, bizottsági ülésen aláírt jelenléti ív, amit a polgármester illetve a bizottsági elnök záradékol és látja el aláírásával.

A Képviselő-testület bizottságai

48. § (1) A Képviselő-testület a következő bizottságokat hozza létre:

a) Jogi és Ügyrendi Bizottság 5 fővel,

b)41 Pénzügyi és Gazdasági Bizottság 5 fővel.

(2) A Képviselő-testület bizottságainak feladatkörét a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

(3) A Képviselő-testület a bizottság elnökének helyettesítésére és munkájának segítésére a képviselő bizottsági tagok közül alelnököt választhat.

(3a)42 Amennyiben a képviselő-testület alelnököt nem választ, úgy a bizottság elnökének tartós távolléte, akadályoztatása esetén a korelnök látja el a bizottság elnöki feladatait.

(4) A bizottságok megalakulásától számított 30 napon megalkotják és elfogadják ügyrendjüket, melyben meghatározzák a bizottság működésének rendjét, valamint a bizottság elnöke és alelnöke közötti feladatmegosztást.

49. §43 A bizottság feladatkörében:

1. az Önkormányzat irányítása alatt álló és a Bizottság feladatkörét érintő közfeladatot, közszolgáltatást ellátó költségvetési szervek tekintetében javaslatot tesz a létesítéssel, átalakítással, megszűntetéssel, átvétellel és ellátottsággal kapcsolatos testületi döntésekre.

2. véleményezi az Önkormányzat éves költségvetési rendelet- tervezetét, javaslatot tesz szükség szerint annak évközi módosítására.

3. Véleményezi a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseknek az adott bizottság szakterületét érintő részét,

4. Előkészíti, vagy véleményezi a feladatkörét érintő önkormányzati rendelet- tervezeteket.

50. § (1)44 A bizottság elnökének és tagjainak megválasztására a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(2) A bizottság tagja:

a) szavazati joggal részt vesz a bizottság ülésein,

b.) részt vesz a bizottság döntéseinek előkészítésében, javasolhatja a bizottság feladatkörébe tartotó témakör napirendre tűzését, mely napirend tárgyalására a bizottság legközelebbi ülésén kerül sor.

(3) A bizottság elnöke:

a) összehívja és vezeti a bizottság üléseit,

b) kiadmányozza a bizottság döntéseit,

c) figyelemmel kíséri a bizottság határozatainak végrehajtását,

d) a Képviselő-testület ülésén ismerteti a bizottság döntését.

51. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze. A bizottság meghatározza azokat a napokat, amikor munkaterv szerinti üléseit tartja.

(2) A bizottság elnöke rendkívüli ülést hívhat össze.

(3) A bizottság tagjai és elnöke részére a meghívót és az előterjesztéseket legkésőbb az ülést megelőző 4. napon meg kell küldeni. Rendkívüli bizottsági ülés összehívása esetén az előterjesztést nem kell kiküldeni.

(4)45 A bizottságot a bizottság elnöke összehívja, ha a polgármester vagy a bizottság tagjainak 1/3-a a napirend megjelölésével a bizottság ülésének összehívását kezdeményezi. Az elnök a bizottság ülését a kezdeményezés benyújtásától számított 8 napon belül összehívja. A Mötv. rendelkezései az irányadók arra az esetre, ha a polgármester indítványozza a bizottsági ülés összehívását.

(5) A bizottsági ülés meghívóját ki kell függeszteni az Önkormányzat hirdetőtáblájára. Az előterjesztést annak kiküldésével egyidejűleg meg kell jelentetni az Önkormányzat honlapján.

(6) A bizottság üléséről a napirendi pontok megküldésével értesíteni kell a polgármestert, alpolgármestert, képviselőket és a jegyzőt.

52. § (1)46 A bizottság határozatképességére és határozathozatalára, működésére, a jegyzőkönyv tartalmára a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(2) A bizottság működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket a jegyző biztosítja.

(3) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben hozott döntésekről külön nyilvántartást kell vezetni.

53. § (1) A Képviselő-testület esetenkénti feladatokra, általa meghatározott kérdés megvizsgálására, javaslat kidolgozására ideiglenes bizottságot hozhat létre.

(2) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályok az irányadók.

Polgármester

54. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2)47 A polgármester önkormányzati, valamint államigazgatási feladatainak, hatáskörének ellátására a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(3) A polgármester a település polgáraival való közvetlen kapcsolattartás érdekében fogadónapot tart a 4. számú mellékletben meghatározottak szerint.

55. §

Alpolgármester

Orgovány Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete tagjai közül egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

Jegyző

56. § (1)48 A jegyzőnek:

a) a Polgármesteri Hivatal vezetésével,

b) az önkormányzat működésével összefüggő feladatok ellátásával,

c) a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjének szabályozásával,

d) a Polgármesteri Hivatal köztisztviselőit érintő munkáltatói jogok gyakorlásával,

e) a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyek döntésre történő előkészítésével,

f) a hatáskörébe utalt ügyekben való döntéssel

kapcsolatos jogosítványaira és kötelezettségeire a Mötv. rendelkezései az irányadók.

(2)49 A jegyzőnek a bizottsági üléseken, a Képviselő-testületi ülésén való részvételével kapcsolatos jogosultságára, a Képviselő-testület, a bizottság, a polgármester jogszabálysértő döntésének észlelésével kapcsolatos kötelezettségére a Mötv. rendelkezései az irányadók.

57. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a Polgármesteri Hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő hivatali köztisztviselője látja el.

Polgármesteri Hivatal

58. §50 A Polgármesteri Hivatal feladataira a Mötv. rendelkezései az irányadók.

Népszavazás

59. § A Képviselő-testület köteles kitűzni a népszavazást, ha azt a választópolgárok 20 %-a kezdeményezte.

Közmeghallgatás

60. § (1) A képviselőtestület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás alkalmával a választópolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.

(3)51 A közmeghallgatás helyéről és idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a település honlapján és a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján keresztül a lakosságot a rendezvény előtt legalább 30 nappal tájékoztatni kell.

(4)52 A közmeghallgatást a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyv készül, tartalmára, készítésére a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok érvényesülnek. A jegyzőkönyv összeállításáról a jegyző gondoskodik.

Lakossági fórum

61. § (1) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben az állampolgárok és az önszerveződő közösségek közvetlen tájékoztatása, a vélemények megismerése céljából – lakossági fórumot hívhat össze.

(2) A lakossági fórumot a polgármester vagy az általa megbízott személy vezeti.

(3) A lakossági fórum időpontjáról, tárgyáról és helyéről tájékoztatni kell a lakosságot.

(4) A lakossági fórumról jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek vezetéséről a jegyző gondoskodik.

Záró rendelkezések

62. § A Szervezeti és Működési Szabályzat mellékletei:

a) 1. melléklet: A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolása.

b) 2. melléklet: A Képviselő-testület és bizottságok ülésein tanácskozási joggal résztvevő

önszerveződő közösségek jegyzéke.
c) 3. melléklet: A Képviselő-testület bizottságainak feladatai.
d) 4. melléklet: A polgármester fogadónapja.
e) 5. melléklet: Az Önkormányzat, mint törzskönyvi szerv alaptevékenységének
meghatározása.

63. § (1) Ez a rendelet 2019. március 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2016.(XI.30.) önkormányzati rendelete, az azt módosító 1/2017.(I.26.) önkormányzati rendelet és a 16/2017.(X.26.) önkormányzati rendelet.

1

A 4. § (2) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 6. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 6. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 8. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

5

A 8. § (2) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

6

A 9. § (2) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

7

A 9. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

8

A 10. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

9

A 11. § (1) bekezdés d) pontja az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 11. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 11. § (4) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 12. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

13

A 15. § (2) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

14

A 17. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

15

A 19. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

16

A 20. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

17

A 21. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

18

A 23. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.

19

A 27. § d) pontja az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

20

A 29. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.

21

A 30. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.

22

A 31. § az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.

23

A 32. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.

24

A 34. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 19. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

25

A 34. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 19. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

26

A 34. § (4) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 19. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

27

A 35. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 20. §-ával megállapított szöveg.

28

A 36. § az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 21. §-ával megállapított szöveg.

29

A 37. § az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 21. §-ával megállapított szöveg.

30

A 38. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.

31

A 38. § (2) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.

32

A 38. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.

33

A 39. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

34

A 41. § (2) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 24. §-ával megállapított szöveg.

35

A 41. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 24. §-ával megállapított szöveg.

36

A 42. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 25. §-ával megállapított szöveg.

37

A 43. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 26. §-ával megállapított szöveg.

38

A 44. § az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 27. §-ával megállapított szöveg.

39

A 45. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 28. §-ával megállapított szöveg.

40

A 47. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 29. §-ával megállapított szöveg.

41

A 48. § (1) bekezdés b) pontja az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 30. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

42

A 48. § (3a) bekezdését az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 30. § (2) bekezdése iktatta be.

43

A 49. § az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 31. §-ával megállapított szöveg.

44

Az 50. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 32. §-ával megállapított szöveg.

45

Az 51. § (4) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 33. §-ával megállapított szöveg.

46

Az 52. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 34. §-ával megállapított szöveg.

47

Az 54. § (2) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 35. §-ával megállapított szöveg.

48

Az 56. § (1) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 36. §-ával megállapított szöveg.

49

Az 56. § (2) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 36. §-ával megállapított szöveg.

50

Az 58. § az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 37. §-ával megállapított szöveg.

51

A 60. § (3) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 38. §-ával megállapított szöveg.

52

A 60. § (4) bekezdése az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 38. §-ával megállapított szöveg.

53

Az 1. melléklet az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 39. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

54

A 2. melléklet az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 39. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

55

A 3. melléklet az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 39. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

56

A 4. melléklet az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 39. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

57

Az 5. melléklet az Orgovány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 39. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.