Drávakeresztúr község képviselő testületének 2/2019(III.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2020. 04. 30- 2023. 05. 31Drávakeresztúr község képviselő testületének 2/2019(III.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Drávakeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva Drávakeresztúr Község Önkormányzatának 2019. évi költségvetéséről és annak végrehajtására vonatkozó szabályokról az alábbiakat rendeli el:
1. § A rendelet hatálya
(1) A rendelet hatálya Képviselő-testületre és annak szerveire terjed ki.
2. § A költségvetés bevételeinek és kiadásainak fő összege, a hiány mértéke és annak finanszírozása
(1) A Képviselő-testület Drávakeresztúr Község Önkormányzata 2019. évi költségvetésének
3. § A költségvetés bevételeinek és kiadásainak részletezése
4. § .
5. § .
6. § A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetés egyensúlyban tartása érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Az egyes feladatoknál a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 1 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(5) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(6) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
7. § Az előirányzatok módosítása
(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2019. december 31-ig gyakorolható.
(4) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát – a (2) bekezdésben foglaltakat kivéve - minden esetben fenntartja magának.
(5) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(6) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 6. § szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
8. § A gazdálkodás szabályai
(1) Az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott beruházások, felújítások lebonyolítása a közbeszerzési törvény, valamint az önkormányzat beruházási szabályzatának előírásai szerint történhet.
(2) A költségvetés folyamatos ellenőrzését, felügyeletét a képviselő-testület a féléves, és éves beszámoló keretében a rendelkezésre álló központi adatok alapján végzi.
9. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról független belső ellenőr útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
10. § Záró és vegyes rendelkezések
(1) Jelen Rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban a 2019. költségvetési évre, 2019. január 01. napjától alkalmazni kell.
(2) A Rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.