Algyő Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2019.(XII.19.) önkormányzati rendelete
Az átmeneti gazdálkodásról
Hatályos: 2020. 01. 01- 2020. 02. 20Algyő Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2019.(XII.19.) önkormányzati rendelete
Az átmeneti gazdálkodásról
2020-01-01-tól 2020-02-21-ig
Algyő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott feladatkörében eljárva, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. §-a alapján az önkormányzat átmeneti gazdálkodásának szabályait az alábbiak szerint állapítja meg.
1. §
- A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2020. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig az önkormányzatot illető bevételeket folytatólagosan szedje be, és a gazdálkodás során felmerülő, szükségessé váló kiadásokat – e rendelet keretein belül – finanszírozza.
2. A rendelet hatálya Algyő Nagyközség Önkormányzatára, Algyői Polgármesteri Hivatalra, költségvetési szerveire, valamint a támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre terjed ki.
2. §
- A célhoz kötött állami támogatások, átvett pénzeszközök az adott célra a Képviselő-testület jóváhagyása nélkül is felhasználhatók.
2. A célhoz nem kötött források, többletbevételek, valamint az átmenetileg szabad pénzeszközök tekintetében, egyéb banki szolgáltatások igénybevételéről (betétlekötés, kincstárjegy vásárlás) a polgármester dönt.
3. Az átmeneti gazdálkodás időszakában a Képviselő-testület által jóváhagyott, és a Magyar Államkincstárhoz engedélyeztetésre elküldött és elfogadott hitelfelvétel feltételeiben való megállapodás megkötésére, a szerződés aláírására a polgármester jogosult.
3. §
- Az Önkormányzat önként vállalt és kötelező feladatai ellátásának működéséhez a 2020. évre áthúzódó kötelezettségvállalásokon felül, a költségvetési évet közvetlenül megelőző év költségvetésének módosított bevételi és kiadási előirányzata azonos kormányzati funkcióra megállapított időarányos részéig (havi 1/12-ed rész), illetve a jogszabályon alapuló kötelezettségek mértékéig terjedhet a kifizetés.
- A GYEVITUR Nkft, a GYEVIÉP Nkft, a GYEVIKULT Nkft és az Algyői Sportkör támogatására a költségvetési évet megelőző év módosított előirányzatának 1/12-ed részéig terjedhet havonta a kifizetés.
- Az Önkormányzati Intézmények és az Algyői Polgármesteri Hivatal vezetése a dologi kiadásaik tekintetében - az átmeneti gazdálkodás időszakában - az előző évi intézményi finanszírozási módosított előirányzat főösszege időarányos részéig (1/12-ed részéig havonta) vállalhat kötelezettségeket, teljesíthet kiadásokat.
4. §
- A 2020. január 1-jétől esedékes bérintézkedések összegét a költségvetési szervek az átmeneti gazdálkodás időszakában a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény, a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény, valamint a Képviselő-testület által elfogadott, hatályos Algyői Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők illetményalapjáról szóló rendelet értelmében (a soros előre léptetésekkel, és az esetleges jubileumi jutalmakkal növelt összeg) jogosultak teljesíteni.
- Az egyéb személyi juttatások vonatkozásában az Önkormányzat-, az Intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatában, valamint a Polgármesteri Hivatal Közszolgálati Szabályzatában foglaltak az irányadók.
- Az egyéb juttatások, megbízási szerződések tekintetében az átmeneti gazdálkodás időszakában a közalkalmazottak, köztisztviselők, az MT. hatálya alá tartozó dolgozók, valamint az állományba nem tartozó megbízottak részére, a költségvetési évet megelőző év módosított előirányzatának 1/12-ed részéig terjedhet havonta a kifizetés.
- A folyamatban lévő beruházási, felújítási feladatok 2020. évben a 2019. évi költségvetési rendeletben jóváhagyott előirányzatok maradványa erejéig finanszírozhatók.
- Új, induló beruházás, felújítás az átmeneti gazdálkodás időszakában kizárólag a Képviselő-testület külön határozatban rögzített eseti döntése alapján indítható, ha ezen feladatok indításához szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre áll.
- A folyamatban lévő és 2019. évben már előirányzattal rendelkező pályázatok a 2019. évi előirányzat-maradvány mértékéig teljesíthetők.
- Az átmeneti gazdálkodás időszakában a polgármester a biztonságos működést, a kötelező feladatellátást veszélyeztető (vis maior) helyzetek elhárítása miatt a 2019. évi eredeti előirányzat 1/12-ed részénél magasabb összegű működési, karbantartási, felújítási feladatokra is vállalhat kötelezettséget, a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.
- A 2020. évi pályázati lehetőségek kihasználása érdekében a pályázatokhoz szükséges saját erő vállalása 1 millió Ft értékhatárig a polgármester írásos hozzájárulásával történhet, ezt meghaladó értékhatár esetén a Képviselő-testület engedélyezése szükséges.
- A polgármester a Működési tartalék és az Intervenciós Alap, valamint az Ár- és belvízvédelmi feladatok finanszírozási Alap előző évi költségvetés előirányzata erejéig vállalhat kötelezettséget, a nem várt előre nem tervezhető kiadások finanszírozására.
Záró rendelkezések
5. §
- Jelen rendelet előírásai 2020. január 1. napján lépnek hatályba, és a 2020. évi költségvetési rendelet hatályba lépésének időpontjáig érvényesek.
- A 2020. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
- A 2020. évi költségvetési rendelet hatályba lépésével a 2020. évi átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet hatályát veszti.