Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2019.(XI.28.) önkormányzati rendelete

Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete 26/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelete Keszthely Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 23/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 12. 01- 2019. 12. 01

Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, valamint Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, továbbá Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.


1. § Keszthely Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 23/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 10. § (3) bekezdés az alábbiak szerint módosul:

„10. §

(3) A képviselő-testület alakuló, ünnepi, soros, soron kívüli és rendkívüli ülést tart.

a.) A képviselő-testület – az Mötv. 43.§ rendelkezéseire tekintettel – alakuló ülését a települési önkormányzati képviselők választását követő tizenöt napon belül tartja.

b.) A képviselő-testület évente a Város Napja alkalmából ünnepi ülést tart, egyéb események alkalmából ünnepi ülést tarthat.

c.) A képviselő-testület soros ülését adott hónap utolsó csütörtökén tartja az önkormányzat székhelyén a munkatervében foglaltak szerint. Ettől indokolt esetben a polgármester eltérhet, illetve a képviselő-testület a munkatervében rendelkezhet, ezen ülés ez esetben soros ülésnek minősül.

d.) A képviselő-testület a munkatervben tervezhetően, a soros ülésektől eltérő időpontban soron kívüli, valamint rendkívüli ülést tarthat.   

e.) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül. Rendkívüli ülést a polgármester előre nem tervezhető, azonnali döntést igénylő esetben hívhat össze. A képviselő-testület eseti határozattal is rendelkezhet rendkívüli ülés megtartásáról.

f.) Rendkívüli ülést kell összehívni 15 napon belül a települési képviselők egynegyedének, vagy a képviselő-testület bármely bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének az ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára is.

…”


 2. § (1) A Rendelet 31. § (4) bekezdésében a „jogi és szervezési osztályán” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztályán” szövegrész lép.

(2) A Rendelet 31. § (7) bekezdésében a „jogi és szervezési osztályán” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztályán” szövegrész lép.

(3) A Rendelet 31. § (8) bekezdésében a „jogi és szervezési osztályán” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztályán” szövegrész lép.


3. § (1) A Rendelet 32. § (3) bekezdésében a „jogi és szervezési osztályán” szövegrész  helyébe „önkormányzati és igazgatási osztályán” szövegrész lép.

(2) A Rendelet 32. § (4) bekezdésében a „jogi és szervezési osztályán” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztályán” szövegrész lép.

(3) A Rendelet 32. § (5) bekezdésében a „jogi és szervezési osztályán” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztályán” szövegrész lép.



4. § A Rendelet 34. § (5) bekezdésében a „jogi és szervezési osztálya” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztálya” szövegrész lép.


5. § A Rendelet 43. § (5) bekezdésében a „jogi és szervezési osztályon” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztályon” szövegrész lép.


6. § A Rendelet 54. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„54. § (1)A polgármesteri hivatal szervezeti felépítése:

a.) polgármesteri kabinet

             b.) önkormányzati és igazgatási osztály,

             c.) közgazdasági osztály,

             d.) városüzemeltetési osztály,

             e.) főépítészi iroda.”



7. § A Rendelet 55.§ (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„55. § A jegyző és az aljegyző

(2) A jegyzőt távolléte esetén az aljegyző helyettesíti. A jegyző és az aljegyző egyidejű akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az önkormányzati csoportvezető látja el.

…”


8. § (1) A Rendelet 62. § (5) bekezdésében a „jogi és szervezési osztálya” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztálya” szövegrész lép.

(2) A Rendelet 62. § (8) bekezdésében a „jogi és szervezési osztályán” szövegrész helyébe „önkormányzati és igazgatási osztályán” szövegrész lép.

(3) A Rendelet 62. § (9) bekezdésében az „akadályoztatása esetén a jogi és szervezési osztályvezető részt vesz” szövegrész helyébe „vagy aljegyzője, akadályoztatásuk esetén az önkormányzati csoportvezető részt vesz” szövegrész lép.



9. § Átmeneti és záró rendelkezések

  1. A Rendelet 20. § (1) bekezdése hatályát veszíti.
  2. E rendelet 2019. december 1. napján lép hatályba.
  3. E rendelet hatályba lépését követő napon hatályát veszíti.



                                               Nagy Bálint                                       Dr. Gábor Hajnalka

                                               polgármester                                                 jegyző