Cegléd Város Önkormányzata 31/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 21/2017. (VIII. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2020. 01. 01- 2020. 01. 01Cegléd Város Önkormányzata 31/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 21/2017. (VIII. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról
2020-01-01-tól 2020-01-02-ig
Cegléd Város Önkormányzata
31/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és
bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének
szabályairól és díjairól szóló 21/2017. (VIII. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról
Cegléd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a 4. § (2) bekezdése tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 21/2017. (VIII. 31.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 1. § 2. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. hivatali helyiség: Cegléd Város Önkormányzata által a Városházán, Cegléd, Kossuth tér 1. szám alatt az anyakönyvi esemény lebonyolítására biztosított első emeleti 117. szobaszámú Kis-Házasságkötő Terem, melynek befogadóképessége: 20 fő;”
(2) Az Ör. 1. § 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. alapszolgáltatás: a teremhasználat, ide értve a széksorok beállítását, a szőnyegezést, díszítést, klíma vagy fűtés használatát, világítást, takarítást, gyűrűs tálca használatát, gépi háttérzene szolgáltatást (lejátszó használata), a technikai hangosítást, valamint a pár felvezetését az anyakönyvvezető elé, és az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben meghatározott hivatalos szöveg.”
2. § Az Ör. 4.§-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § Az anyakönyvi eseményhez kapcsolódó szolgáltatások megrendelésének felvétele az 1. melléklet szerinti adattartalmú nyomtatvány felhasználásával történik, a szertartást megelőző eljárással és egyeztetéssel egy időben, de legkésőbb az anyakönyvi esemény előtt nyolc nappal.”
3. § Az Ör. a következő, 4/A. §-sal egészül ki:
„4/A. § Az anyakönyvi eseménynek helyt adó hivatali helyiség, Díszterem, kiszolgáló és közlekedésre szolgáló helyiségek használatát a Városháza rendezvénytermei igénybevételének feltételeiről szóló külön önkormányzati rendeletben megállapított Házirend szabályozza.”
4. § (1) Az Ör. 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az alapszolgáltatáson felül igényelt további szolgáltatások díjából a munkaidőn kívül ellátott feladatért a közreműködő anyakönyvvezetőt:
a) a 2. melléklet 1.2.2. pontja alapján eseményenként bruttó 10.000 Ft,
b) a 2. melléklet 3. pontja alapján eseményenként bruttó 33.000 Ft
illeti meg, negyedévente elszámolva.”
(2) Az Ör. 8. §-a következő, (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Kizárólag alapszolgáltatás igénybevétele esetén az alapszolgáltatás díjából az anyakönyvvezetőt 5.000,-Ft, a technikai segítőt 3.000,-Ft díjazás illeti meg.
5. § Az Ör. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
6. § Az Ör. 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
7.§ (1) Ez a rendelet 2020. január 1-jén lép hatályba, de rendelkezéseit a 2020. január 1-jét követően megrendelésre kerülő helyszín és szolgáltatás tekintetében kell alkalmazni.
(2) Ez a rendelet a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, két napra történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre.
Dr. Diósgyőri Gitta s.k. Dr. Csáky András s.k.
címzetes főjegyző polgármester
----------------
1. melléklet a 31/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez
„1. melléklet a 21/2017. (VIII. 31.) önkormányzati rendelethez
Házasságkötés hivatali helyiségen* és / vagy hivatali munkaidőn kívüli* létesítése iránti kérelem
(az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 18. § (2) bekezdése alapján)
Alulírottak …....................................... (menyasszony) és …................................... (vőlegény) kérjük a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjétől, hogy házasságunk alább említett helyszínen /időpontban történő megkötését engedélyezni szíveskedjék.
A menyasszony | neve: | |
lakcíme: | ||
elérhetősége (telefon, email): | ||
A vőlegény | neve: | |
lakcíme: | ||
elérhetősége (telefon, email): | ||
A házasságkötés | időpontja: | ........ év …................hó ........ nap …..... óra .........perc |
helye: |
*a megfelelő aláhúzandó
Nyilatkozunk, hogy tudomásul vettük az alábbiakat:
Az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötésnek a hivatali helységen kívüli lebonyolításánál, ha a felek
a) a tanúk, - és ha szükséges a – tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítják,
b) gondoskodnak a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének méltó keretéről,
c) egyidejűleg gondoskodnak a személyes adatok, iratok helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.
d) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tevő körülmények bekövetkezte esetére a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének lebonyolítására alkalmas helyiséget jelölnek meg.
Továbbá tudomásul vettük, hogy az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a külső helyszínen történő házasságkötésben, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésben, ha a többletszolgáltatás ellentételezéseként a Cegléd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által megállapított szolgáltatási díjat megfizetjük.
............................................................... .............................................................
Menyasszony Vőlegény”
2. melléklet a 31/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelethez
„2. melléklet a 21/2017. (VIII. 31.) önkormányzati rendelethez
1. A Városháza Dísztermében megtartott anyakönyvi esemény díjai:
1.1. Az anyakönyvi esemény alapszolgáltatásának díja: 10.000.- Ft
1.2. Az alapszolgáltatáson felül igényelhető további szolgáltatások díjai:
1.2.1. Anyakönyvi kivonat díszborító kétféle színválasztással: 2.000 Ft
1.2.2. Anyakönyvvezető ünnepi beszéde (szertartásvezetői díj): 10.000 Ft
1.2.3. Technikai közreműködés (az 1. § 5. pontjában rögzített, személyzet közreműködését igénylő szolgáltatás, valamint hozott pezsgő hűtése, felszolgálása) 6.000.- Ft;
1.2.5. Zongora használata: 2.600 Ft.
2. A Városháza Dísztermében megtartott anyakönyvi esemény külsős rendezvényszervezővel történő lebonyolításának feltételei és díjai:
2.1. Amennyiben a résztvevők külsős rendezvényszervezővel kívánják lebonyolítani az anyakönyvi esemény nem hivatalos részét, a dísztermet egy kiszolgáló helyiséggel, díj fizetése ellenében a szervező cég rendelkezésére bocsátható, eseményenként minimum 30 perc, maximum 1 óra időtartamra.
2.2. Teremhasználat (azaz a Díszterem, és a kiszolgáló helyiség használata, a fűtés, a világítás, a hangosító berendezés, a klíma, a videó reflektor, valamint a zongora használat) átalánydíja: + 35.000 Ft/óra;
2.3. A rendezvényszervező köteles a termet a szertartást követően rendben átadni.
2.4. A Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal 1 fő közreműködő személy részvételét biztosítja, aki a szertartást figyelemmel kíséri, kezeli a hangtechnikát, majd a termeket átveszi.
3. Hivatali helyiségen kívül megtartott anyakönyvi esemény díjai: A hivatali helyiségen kívül megtartott anyakönyvi esemény szervezési költségei magában foglalják az előzetes egyeztetéseket, a kiszállás díját, az anyakönyvvezető ünnepi beszéde (szertartásvezetői díj): 65.000 Ft
4. A rendeletben megállapított díjak a mindenkor érvényes általános forgalmi adót nem tartalmazzák.”
----------------