Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 36 / 2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete
kezdő vállalkozások versenyképességének növeléséről és inkubátorház működtetéséről
Hatályos: 2023. 02. 24Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 36 / 2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete
kezdő vállalkozások versenyképességének növeléséről és inkubátorház működtetéséről
Gyula Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 36. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 9. és 13. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:
1. A rendelet célja
1. §1 A rendelet célja vállalkozások Gyula város közigazgatási területén való letelepedését vagy már működő vállalkozások továbbfejlődését segítő üzleti környezetének és az alapvető működést elősegítő helyiségeinek biztosítása (a továbbiakban: inkubációs szolgáltatás). Az inkubációs szolgáltatás célja egy olyan strukturált üzleti környezet kialakítása, mely minimalizálja az induló vállalkozások körüli akadályokat, illetve segíti a már működő vállalkozások továbbfejlődését. Gyula Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) olyan működést segítő teret és szolgáltatásokat kíván nyújtani, mellyel hozzájárul a vállalkozások üzleti tevékenységük elindítási nehézségeinek csökkentéséhez, és segíti a vállalkozások bekapcsolódását a gazdaság vérkeringésébe.
2. A rendelet hatálya
2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzata tulajdonában álló, olyan nem lakás céljára szolgáló helyiségeinek bérbeadására, amelyekben az Önkormányzat inkubációs szolgáltatást kíván biztosítani.
(2)2 A rendelet hatálya olyan mikro-, kis- és középvállalkozásokra, egyéni vállalkozókra (a továbbiakban: vállalkozás) terjed ki, amelyek az inkubációs szolgáltatások igénybevételének időpontjától számítva legfeljebb öt éve kerültek bejegyzésre, vagy kezdték meg egyéni vállalkozói ipari tevékenységüket.
3. Díjmentes inkubációs szolgáltatások
3. § Az Önkormányzat az alábbi inkubációs szolgáltatásokat nyújtja a bérlők részére, a bérleti díj terhére:
a) irodabútorok, informatikai eszközök biztosítása,
b) közös helyiségek fűtése, világítása,
c) az ingatlanok, helyiségek teljes körű üzemeltetése, karbantartása,
d) épületvédelem,
e) hulladékszállítás,
f) tűz-, érintés- és villámvédelem,
g) épülettakarítás,
h) parkolóhasználat,
i) tárgyalóterem, irattára használata.
4. Inkubációs szolgáltatás céljára kijelölt ingatlanok, helyiségek
4. § (1)3 Inkubációs szolgáltatás céljára biztosított helyiségek elsődlegesen az 5700 Gyula, Béke sugárút 14-16. szám alatt található ingatlan (a továbbiakban: Stéberl-ház ) helyiségei. Az Stéberl-ház részlegesen bútorozott és eszközökkel ellátott bérelhető helyiségeinek részletes leírását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Inkubációs szolgáltatás céljára szolgáló további ingatlant vagy helyiséget Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének Gazdasági Erőforrások Bizottsága jogosult kijelölni.
5. A pályázati eljárás szabályai
5. § (1) Gyula Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az inkubációs szolgáltatás céljára kijelölt ingatlanok és helyiségek bérbeadói jogainak gyakorlásával, a bérbeadási kötelezettségek teljesítésével és a bérelhető ingatlanok és helyiségek közzétételével a jegyzőt bízza meg, az e rendeletben szabályozott keretek között.
(2) Az inkubációs szolgáltatás céljára kijelölt ingatlanok és helyiségek listáját a jegyző folyamatosan köteles közzétenni az Önkormányzat honlapján, és a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján. Az ingatlanok és helyiségek bérbeadása folyamatosan történik, külön pályázati eljárás lefolytatása nélkül.
(3)4 A pályázatot papír alapon zárt borítékban vagy elektronikusan lehet benyújtani a Gyulai Polgármesteri Hivatal Jegyzői Kabinetjének címezve.
(4) Az ingatlan vagy helyiség bérletére benyújtott pályázatnak tartalmaznia kell:
a)5 a pályázó nevét, címét, cégjegyzékszámát, vagy egyéni vállalkozói nyilvántartási számát,
b) a bérelni kívánt ingatlan vagy helyiség pontos megjelölését és a bérlet időtartamát,
c) a vállalkozás köztartozás-mentességét igazoló 30 napnál nem régebbi adóigazolás az állami adóhatóságtól és a helyi önkormányzattól,
d) a bérleményben tervezett tevékenységet, a hasznosítás célját.
(5) Érvénytelen az a pályázat, amely a (4) bekezdésben megjelölteket nem tartalmazza.
(6) Ugyanarra a helyiségre beérkezett több érvényes pályázat esetén annak kell a helyiséget bérbe adni - az alábbi sorrend figyelembe vételével -,
a) aki hosszabb időre kívánja megkötni a bérleti szerződést,
b) akinek vállalkozása a járműgyártás, a speciális gépgyártás, a zöld gazdaság, az IKT „hardver”-gyártás, az egészséggazdaság, az élelmiszeripar, a védelmi ipar ágazat valamelyikéhez kapcsolódik,
c) aki korábban nyújtotta be pályázatát.
(7) A pályázatának eredményéről a jegyző a pályázót 30 napon belül írásban értesíti.
(8) Az értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül a bérleti szerződést meg kell kötni. Szerződéskötés elmulasztása esetén a bérlőként kijelölt pályázó a helyiségbérletre való jogosultságát elveszti. Nem minősül mulasztásnak, ha a bérlőként kijelölt pályázó önhibáján kívüli okból igazoltan nem tud eleget tenni szerződéskötési kötelezettségének.
(9)6 A bérleti díj összege helyiség típusonként differenciáltan, négyzetméter egységárban kerül meghatározásra, melyhez ingatlanforgalmi szakértő igénybevétele kötelező. A képviselő-testület dönt a helyiségbérleti díjak mértékéről a mindenkori piaci viszonyok figyelembe vételével.
(10) A bérleti szerződést az Önkormányzat nevében a jegyző írja alá.
6. A bérleti szerződés
6. § (1)7 Helyiség hasznosítására határozott idejű bérleti szerződés köthető. A bérleti szerződésnek minden esetben tartalmaznia kell a bérbe adott helyiség használatának célját és a bérleti díj összegét.
(2) A bérleti szerződés tartalmazza 1 havi bérleti díjnak megfelelő kaució letétbe helyezésének kötelezettségét és szabályait.
(3)8 A bérleti szerződés legfeljebb 5 évre köthető meg.
(3) A bérleti szerződésben rögzíteni kell a közös költség összegét és fizetésének feltételeit, mely a takarítás, csúszásmentesítés költségeit, a kommunális hulladék elszállítását és higiéniai eszközök beszerzését, valamint a bérlemény rezsiköltségei megfizetésének módját foglalja magába.
(4) A bérlő által végzendő tevékenységekhez szükséges hatósági és egyéb engedélyek beszerzése a bérlő feladata, az ezek hiányából eredő kárért a bérbeadó nem vállal felelősséget.
(5) A bérleti szerződésbe bele kell foglalni, hogy két hónapot meghaladó bérleti díj tartozás a bérleti szerződés azonnali hatállyal történő rendkívüli felmondását vonja maga után.
(6) A helyiség átadás-átvétele jegyzőkönyv készítése mellett történik.
(7) A helyiség bérbeadónak való visszaadásakor a közszolgáltatók legutolsó havi számlájának vagy igazolásának bemutatásával kell a bérlőnek bizonyítani, hogy a közszolgáltatók felé nem áll fenn tartozása.
7. A bérleményhasználat szabályai
7. § (1) A bérlő a bérleményt csak a bérleti szerződésben meghatározott célra használhatja.
(2) A bérlemény rendeltetésével ellentétes használatnak minősül különösen:
a) nem a bérleti szerződésben meghatározott célra történő felhasználása;
b) az Önkormányzat beleegyezése nélkül történt minden olyan átalakítás, ami meghaladja a szokásos karbantartás és a bérleti szerződésben a bérlő által vállalt állagmegóvás kereteit;
c) a bérlemény egészének vagy egy részének más részére történő ideiglenes vagy végleges jelleggel történő átengedése, ha ahhoz az Önkormányzat nem járult hozzá.
(3) A nem rendeltetésszerű használat a bérleti szerződés azonnali hatállyal történő rendkívüli felmondását vonja maga után.
8. Záró rendelkezések
8. § (1) Ez a rendelet 2019. december 1. napján lép hatályba.
(2) Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló 31/2013. (XII. 23.) önkormányzati rendeletének az ingatlanvagyon értékének meghatározására, a versenyeztetésre, valamint a versenyeztetési eljárás szabályaira vonatkozó rendelkezései az e rendelet szerinti bérleti jogviszonyokban, és az azt megelőző eljárásokban nem alkalmazható.
(3) Az önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodásáról szóló 31/2013. (XII. 23.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdés h) pont hb) alpontjában helyébe a következő rendelkezés lép: [7. § (1) A vagyonnal való rendelkezés formái és jogosultjai: h) ingatlan bérbe adás]
„hb) hasznosításra átadott vagyon tekintetében: a Gyulai Közüzemi Nonprofit Kft. hatásköre, kivéve az Október 6. téri piacon lévő ingatlanokat, valamint az inkubációs szolgáltatás céljára kijelölt ingatlanokat, helyiségeket, melyek vonatkozásában e hatáskört a jegyző gyakorolja”
(4) Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2013. (I. 25.) önkormányzati rendelet 4. mellékletének 1.1. pontja a következő 1.1.3. alponttal egészül ki: [1. Vagyongazdálkodás 1.1. Dönt:]
1. melléklet
I.9
II. egység: 125 iroda 20,20 m2 126 iroda 19,44 m2 127 közlekedő 12,24 m2 128 iroda 27,02 m2 129 iroda 21,55 m2 130 közlekedő 7,00 m2 131 közlekedő 7,43 m2 132 wc 2,28 m2 134 wc 3,15 m2 135 teakonyha 15,82 m2 136 tároló 0,89 m2 137 előtér 3,38 m2 138 elektromos kapcsoló 1,52 m2 139 iroda 17,36 m2
III. egység: 110 tárgyaló 42,26 m2 111 közlekedő 9,40 m2 112 közlekedő 16,33 m2 113 iroda 19,19 m2 114 közlekedő 7,69 m2 115 iroda 26,84 m2 116 iroda 30,37 m2 117 wc 2,25 m2 118 wc 2,43 m2 119 akadálymentes wc 5,20 m2 120 teakonyha 4,62 m2
IV. egység: 101 előtér 18,08 m2 102 akadálymentes wc 4,62 m2 103 teakonyha 13,79 m2 103/2 irattár 6,20 m2 104 iroda 24,66 m2 105 iroda 32,50 m2
V.10 egység: 216 közlekedő 13,27 m2 218 közlekedő 7,00 m2 219 iroda 26,11 m2 220 iroda 21,89 m2 221 közlekedő 11,33 m2 222 wc 2,28 m2 224 wc 3,15 m2 225 teakonyha 16,12 m2 228 tároló 0,78 m2 229 elektromos kapcsoló 1,52 m2 230 iroda 17,36 m2
Az 1. § a Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 1. § a Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2022. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 25/2020. (IX. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2020. szeptember 26. napjától. A 2. § (2) bekezdése a Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 2. § (2) bekezdése a Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2022. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 10 /2020. (II. 28.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2020. február 29. napjától
Módosította a 10 /2020. (II. 28.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2020. február 29. napjától.
Módosította a 25/2020. (IX. 25.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2020. szeptember 26. napjától.
Az 5. § (9) bekezdése a Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (1) bekezdése a Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 10/2020. (II. 28.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2020. február 29. napjától
Az 1. melléklet I. pontját a Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet V. pontja a Gyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.