Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2019. (XI. 20.) önkormányzati rendelete
a szervezeti és működési szabályzatról
Hatályos: 2025. 10. 31Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2019.(XI.20.)önkormányzati rendelete
a szervezeti és működési szabályzatról
Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2019.(XII.14.) IRM rendelet 53. § (2) és 54. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:1
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Vokány Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat).
2. § (1) A képviselő-testület és a polgármester hivatalos iratokon a Magyar Köztársaság címerével ellátott bélyegzőt használja.
(2) A címer és a zászló használatának rendjét külön rendelet szabályozza.
3. § (1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő- testületet illetik meg. A képviselő-testület hatásköreit a polgármesterre, a bizottságára, a jegyzőre, a társulására átruházhatja.
(2) A Képviselő-testület által a bizottságokra és a polgármesterre átruházott hatásköröket az 1. sz. melléklet tartalmazza. A jogosított az átruházott hatáskörben hozott döntésről a soron következő ülésen tájékoztatni köteles a Képviselő-testületet.
II.
A képviselő-testület működése
1. A képviselőtestület ülése
4. § (1) A képviselő-testület minimum kéthavonta ülésezik, évente legalább hat ülést tart. Rendkívüli ülés a rendes ülésen kívül bármikor összehívható. A közmeghallgatást nem tartalmazó üléseit a képviselő-testület az Újpetrei Közös Önkormányzati Hivatal Vokányi kirendeltségén tartja, de kihelyezett ülést, ünnepi ülést vagy együttes ülést más helyiségekben vagy más településen is tarthat.
(2)3 A képviselő-testület üléseit főszabályként az önkormányzat székhelyén – Vokány, Kossuth utca 104. - tartja.
(3)4 A képviselő-testület – indokolt esetben – más, előzetesen meghatározott és a nyilvánosság számára hozzáférhető helyszínen is tarthat ülést, amennyiben a működés törvényessége és nyilvánossága biztosítható.
(4)5 A testületi ülés helyszínét az ülés meghívójában egyértelműen meg kell jelölni.
(5)6 Az ülések nyilvánosságát – a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével – minden esetben biztosítani kell, függetlenül az ülés helyszínétől.
(6)7 A képviselő-testület zárt ülés tart az Mötv-ben szabályozott esetekben. A zárt ülésen hozott határozatok – kivéve az önkormányzati hatósági ügyben hozott határozatokat – a nyílt ülésről készült jegyzőkönyvben közzé kell tenni.
(7)8 A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén az ülést az alpolgármester jogosult összehívni. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti az ülést. Tartós akadályoztatásnak minősül a 3 hónapot meghaladó olyan távollét vagy elérhetetlenség, melynek során a polgármesterrel és az alpolgármesterrel nem létesíthető személyes kapcsolat vagy azok intézkedésre képtelenek betegség, távollét vagy érdektelenség miatt.
(8)9 Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés írásbeli meghívó nélkül, az ülés előtt 24 órával szóban, telefonon is összehívható. Az ülésről lakosságot a meghívónak a hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel kell értesíteni.
5. § (1)10 A testületi ülésre meghívható tanácskozási jog nélkül:
a) a hivatal adott témában illetékes előadója,
b) szakértő,
c) a napirendben érintett személy(ek),
d) helyi országgyűlési képviselő,
e) nemzetiségi önkormányzati képviselő
f) Baranya Vármegyei Közgyűlés elnöke, tagjai,
g) Baranya Vármegyei Kormányhivatal vezetője, tagja,
h) területi rendőrkapitány.
(2) A közmeghallgatást igénylő napirendeket tárgyaló ülések időpontját, helyét legalább 15 nappal az ülés előtt a hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel nyilvánosságra kell hozni.
(3)11 A képviselő-testület (és bizottsága) ülésein tanácskozási joggal vehetnek részt az alábbi, a településen működő önszerveződő közösségek képviselői – tevékenységi körükhöz kapcsolódó napirendi pontok esetében:
a) „A Vokányi Iskoláért” Közalapítvány,
b) „A Vokányi Óvodáért” Közalapítvány,
c) Vokányi Német Nemzetiségi Kulturális Egyesület,
d) Rókavár Egyesület,
e) Zöld Lépés Egyesület.
(4)12 A tanácskozási jog gyakorlása az adott ülés meghívójában szereplő napirendhez való kapcsolódás esetén biztosított, a polgármester meghívása alapján.
6. § (1) A képviselő-testület ülése akkor határozatképes, ha a települési képviselők több mint fele jelen van. Határozatképtelenség esetén az ülést – az eredeti napirendi pontokkal – 3 nappal későbbi időpontra újból össze kell hívni.
(2) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülését az SZMSZ szerint hívták össze,
b) megállapítja az ülés határozatképességét,
c) előterjeszti az ülés napirendjét.
(3) A képviselő-testület a napirend elfogadásáról külön szavazással, egyszerű szótöbbséggel határoz. A meghívóban nem szereplő napirendi javaslat megtárgyalására bármely képviselő, polgármester, jegyző tehet javaslatot.
(4) A képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.
2. Előterjesztések, döntéshozatali eljárás
7. § (1) A képviselőtestületi ülés előterjesztései lehetnek:
a) rendelet tervezet(ek),
b) határozati javaslat(ok),
c) beszámoló,
d) kérelem,
e) tájékoztató.
(2) Előterjesztő lehet:
a) polgármester,
b) bizottsági elnök, illetve helyettese,
c) képviselő,
d) jegyző
e) intézményvezető.
(3) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Az írásban vagy szóban érkezett beadványt, amennyiben nem tud dönteni a testület, elnapolja.
(4) Az előterjesztés főbb elemei:
a) Az első részben meg kell határozni az előterjesztés címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket.
b) A második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelősök megnevezésével és a határidők megjelölésével.
(5) A képviselő-testület egyebek napirendi pontban nem tárgyalhat kinevezés, megbízás, felmentés tárgyú előterjesztést.
8. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet. Az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid, maximum 3 perces választ adni.
(2) A vita után a polgármester (ülés vezető) összefoglalja az elhangzottakat, majd a képviselőtestület először a módosító indítványokról határoz, majd az elfogadott indítványokkal módosított eredeti javaslatról dönt.
(3) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.
(4) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(5) Határozathozatalnál a szavazategyenlőség elutasító döntést jelent. A szavazástól való tartózkodás a határozati javaslat elutasításának, nem szavazatnak minősíthető.
(6)13 A testület minden döntése – beleértve az ügyrendi döntéseket, napirend elfogadását, kérdésre adott válasz elfogadását – határozat formájában történik.
9. § (1) A képviselő-testület a döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza. A nyílt szavazás során a polgármester szavazásra teszi fel a határozati javaslatot, melyről a képviselő-testület tagjai kézfelemeléssel szavaznak.
(2) Minősített többségű szavazást igénylő ügyek a Mötv.-ben nevesített eseteken túl:
a) hitelfelvétel
b) kötvénykibocsátás
c) kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás.
(3) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el az alábbi ügyekben:
a) települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyekben való döntés,
b) önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés,
c) területszervezési kezdeményezés.
(4) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a tagok nevét, s a jelenlévő tagok pedig a nevük felolvasásakor “igen”-nel vagy “nem”-mel szavaznak, illetőleg tartózkodnak a szavazástól.
(5) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat a Mötv. 46. § (2) bekezdésben foglalt ügyekben.
(6) Titkos szavazás esetén a képviselő-testület tagjai sorából bizottságot választ, mely lebonyolítja a titkos szavazást.
(7) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.
(8) A bizottság összeszámolja a szavazatokat és megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, arányát.
(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét és napját, a szavazás kezdetét és végét,
b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét,
e) a jegyzőkönyvvezető nevét,
f) a bizottság tagjainak és a jegyzőkönyv-vezetőnek az aláírását.
(10) A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.
10. § (1) A képviselő-testületi határozatokat külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint: Vokány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete ..../20....(......hó....nap) önkormányzati határozata.
(2) A határozatokról készült kivonatot a jegyzőkönyv elkészítését követő 15 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
11. § (1)14 A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ.
b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít:
ba) más személyek becsületének, emberi méltóságának megsértése (pl. sértő, lealacsonyító kijelentések).
bb) trágár, alpári, agresszív hangnem használata,
bc) más felszólalásának rendszeres félbeszakítása, rendzavaró bekiabálás,
bd) fizikai fenyegetés vagy megfélemlítés,
be) a testületi ülés szándékos megzavarása (pl. nem rendeltetésszerű eszközhasználattal),
bf) jogszabálysértésre történő buzdítás, illetve jogellenes magatartás tanúsítása az ülésen.
c) tartós rendzavarás, állandó lárma, vagy a vita folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében a polgármester - ha ismételt figyelmeztetései sem jártak eredménnyel - felfüggesztheti az ülést.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A napirend megtárgyalása után, ahhoz kapcsolódóan a polgármester max. 3 perc erejéig szót adhat az állampolgárnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.
(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
12. § (1) A képviselő-testület üléséről szóló jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyv példányához csatolni kell a meghívót és a mellékleteit, az elfogadott rendeleteket, a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban is benyújtott hozzászólást mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.
3. A képviselő
13. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 5 fő.
(2) A képviselő-testület névsorát az 1. függelék tartalmazza.
(3) A képviselőt a Mötv-ben és az SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik, illetve terhelik.
(4) A képviselő amennyiben nem jelenti be a napirend tárgyalásakor a személyes érintettségét a szavazásnál, kéthavi tiszteletdíjának megvonásában részesül.
4. Az önkormányzati rendeletalkotás
14. § (1) Rendeletalkotást kezdeményezhet:
a) települési képviselő,
b) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző,
c) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezeteinek vezetői.
(2) A rendeletalkotáshoz kötelező az írásos előterjesztés.
(3) A polgármester egyes rendelet-tervezeteket - az érdemi vita előtt - közmeghallgatásra bocsáthat.
(4) Az önkormányzati rendeleteket külön-külön - a naptári év elejétől kezdődően - folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni, valamint a kihirdetés dátumával a következők szerint: Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének ..../20...(.....hó....nap) önkormányzati rendelete “a rendelet címe”.
15. § Az önkormányzati rendelet kihirdetésének napja a hivatal hirdetőtáblájára való kifüggesztés napja. Az önkormányzat a rendeletét a honlapján is közzéteszi. A hivatal a hatályos rendeletekről naprakész nyilvántartást vezet.
5 . Lakossági fórumok, közmeghallgatás
16. § (1) A képviselő-testület legalább évente egy esetben előre meghirdetett közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a lakosságot a község hirdetőtábláján kell tájékoztatni a rendezvény előtt legalább 15 nappal.
(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok vonatkoznak. A jegyzőkönyv összeállításáról a jegyző gondoskodik.
17. § (1) A képviselőtestület az általa meghatározott témában bármikor falugyűlést hívhat össze
6. Helyi népszavazás
18. § A képviselő-testület elrendeli a helyi népszavazást, ha azt legalább a település választópolgárai húsz százalékának megfelelő számú választópolgár kezdeményezte.
III.
A polgármester, az alpolgármester
19. § A polgármester feladatát főállásban látja el.
20. § (1) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség miatt vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat az alábbi ügyekben:
a) képviselő-testület hatáskörébe tartozó szociális ügyek esetében,
b) társulás működésével kapcsolatos döntések meghozatala – kivéve a Möv. 42. § 5. pontjában szereplő ügyek,
c) hivatal működésével kapcsolatos döntések meghozatala – kivéve a hivatal társulási megállapodásában kizárólag a képviselő-testület döntésébe utal ügyek.
(2) A képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett a polgármester dönthet két ülés között a felmerülő halaszthatatlan önkormányzati ügyekben – a Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével.
21. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
21/A. §15 (1) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a jogszabályban előírt nyolc munkanapon belül köteles munkakörét írásban átadni az új polgármester részére.
(2) Amennyiben az új polgármester még nem lépett hivatalba, az átadás-átvételre az alpolgármester jogosult.
(3) Abban az esetben, ha alpolgármester nem került megválasztásra vagy akadályoztatott, a munkakör átvételére jogosult személy a korelnök.
(4) Az átadás-átvételről jegyzőkönyvet kell felvenni, amely tartalmazza a folyamatban lévő ügyeket, határidőket, pénzügyi adatokat és a hivatali dokumentumokat.
IV.
Hivatal
22. § (1) Az önkormányzat közös hivatalt tart fenn Újpetre, Kistótfalu, Palkonya, Kiskassa,
23. § (1) A hivatalt a jegyző vezeti. A Vokányi Kirendeltség vezetője az aljegyző.
(2) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a hivatal jegyzői képesítési előírásokra vonatkozó képesítéssel rendelkező köztisztviselője látja el.
24. § A hivatal működésének szabályait a fenntartására irányuló megállapodás tartalmazza.
25. § A jegyző jelzi a képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntésük, működősük jogszabálysértő.
V.
Bizottságok
26. § (1) A képviselő-testület - döntéseik előkészítésére, meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.
(2) A képviselő-testület összeférhetetlenséggel, a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével kapcsolatos ügyekre létrehozza az Ügyrendi Bizottságot.
(3) A Bizottság elnökét és 2 tagját a képviselőtestület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel válassza meg.
(4) Az Ügyrendi Bizottság névsorát a 2. függelék tartalmazza.
(5) A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik. A bizottságot össze kell hívni a polgármester indítványára.
(6) A bizottság határozatképességére, határozathozatalára a képviselőtestület működésének leírt szabályok az irányadóak.
(7) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melyet az elnök és egy tag ír alá.
(7a)16 (8) A vagyonnyilatkozatok nyilvántartására, ellenőrzésére vonatkozó eljárásrendet a 2.számú melléklet tartalmazza.
Önkormányzatok társulásai és együttműködése
27. §17 (1) A képviselő-testület az alábbi társulásokban vesz részt:
a) Vokányi Óvodai Társulás
b) Beremendi Gyermekjóléti és Szociális Társulás Beremend
c) Mecsek-Dráva Önkormányzati Társulás Pécs
(2) A társulások jogállása:
a) Vokányi Óvodai Társulás: Jogi személy, a társulás döntéshozó szerve a társulási tanács, a társulás munkaszervezeti (döntések előkészítése, végrehajtása) és gazdálkodási feladatait az Újpetrei Közös Önkormányzati Hivatal látja el.
b) Beremendi Gyermekjóléti és Szociális Társulás Beremend: a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. tv. 9. §.-a alapján határozatlan időre létrehozott Beremendi Szociális Alapszolgáltatási Társulásnak 2013. május 1. napjától átalakított, önálló jogi személyiségű formája.
c) Mecsek-Dráva Önkormányzati Társulás Pécs: A jogi személyiséggel rendelkező társulás működése során – külön törvényben foglaltak szerint – a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(3) A társulás főbb feladatai:
a) Vokányi Óvodai Társulás:
aa) óvodai nevelés a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény alapján,
ab) gyermekétkeztetés a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21. §-a alapján.
b) Beremendi Gyermekjóléti és Szociális Társulás Beremend:
ba) házi segítségnyújtás,
bb) családsegítés,
bc) gyermekjóléti szolgálat.
c) Mecsek-Dráva Önkormányzati Társulás Pécs:
ca) regionális hulladékkezelési program, hulladékkal kapcsolatos területfejlesztési program kidolgozása és megvalósítása,
cb) a hulladékgazdálkodási regionális programhoz kapcsolódó pályázatban való részvétel,
cc) beruházás előkészítése és megvalósítása
cd) hulladékgazdálkodási rendszer létrehozása és üzemeltetése, illetve arról való gondoskodás,
ce) hulladékgazdálkodási létesítmények, regionális hulladéklerakó létrehozása, közös működtetése külön megállapodás szerint,
cf) az Mötv. 13. § (1) bekezdés 19. pontja, a Htv. 33. §, 34. §, 37. §-ában foglalt feladatok ellátása.
(4) Az önkormányzat a társulás működéséhez pénzügyi hozzájárulást biztosíthat, amelyet éves költségvetésében határoz meg.
28. § (1) A helyi önkormányzat az Német Nemzetiségi Önkormányzat Vokány valamint a Roma Nemzetiségi Önkormányzat Vokány részére előzetes egyeztetés alapján havonta igény szerint, de legalább 32 órában ingyenesen biztosítja az önkormányzati eladatellátáshoz szükséges helyiséghasználatot. A helyiség használatához kapcsolódó tárgyi infrastruktúra és rezsiköltséget a helyi önkormányzat viseli.
(2) A helyi önkormányzat a Hivatal útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzatok részére az önkormányzat működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, melynek keretében a hivatal ellátja:
a) a nemzetiségi önkormányzatok testületi ülésének előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása),
b) a testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat,
c) a nemzetiségi önkormányzatok működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat,
d) szakmai segítségnyújtást.
(3) A (2) pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata kivételével – a helyi önkormányzat viseli.
VII.
Az önkormányzat költségvetése, vagyona
6. Az önkormányzat gazdasági programja, költségvetése
29. § A képviselőtestület megbízatásának időtartamára vagy azt meghaladó időszakra gazdasági programot fogad el. A gazdasági program helyi szinten meghatározza mindazon célkitűzéseket, feladatokat, amelyek a költségvetési lehetőségekkel összhangban, a helyi társadalmi, környezeti, gazdasági adottságok átfogó figyelembevételével az önkormányzat által nyújtandó kötelező és önként vállalt feladatok biztosítását, fejlesztését szolgálják.
30. § (1) A képviselő-testület költségvetését évente önkormányzati rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozási rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az állami költségvetési törvény határozza meg.
(2) Az önkormányzat az közfeladatait és szakmai alaptevékenységét a 3. függelékben szereplő kormányzati funkciók szerint látja el.
31. § Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó részletes szabályokat külön önkormányzati rendelet határozza meg.
32. § Az önkormányzat gazdálkodásának belső ellenőrzéséről külső, vállalkozó belső ellenőrrel kötött szerződés útján gondoskodik.
I. A polgármesterre átruházott képviselő-testületi feladat- és hatáskörök
1. Gyakorolja a község évenkénti költségvetési rendeletében szabályozott hatásköröket.
2. Bérbe adja az Önkormányzat tulajdonában lévő, 1000 négyzetméter alatti telkeket. Bérbe adja az Önkormányzat tulajdonában lévő mezőgazdasági rendeltetésű földterületeket 100. EFt/év értékhatárig.
3. Megadja vagy megtagadja a tulajdonosi hozzájárulást az Önkormányzat tulajdonában lévő lakásban, nem lakás célú helyiségben és telek ingatlanon közművekkel és ezek mérőberendezéseivel kapcsolatos munkák (felújítás, csere, hibaelhárítás, új közműbekötés) esetén.
4. Dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló rendeletben hatáskörébe utaltakról, mely során igénybe vehet megfelelő szakértelemmel rendelkező szakértői véleményeket.
5. Dönt a jogszabály által az önkormányzat feladat- és hatáskörébe utalt közbiztonsággal összefüggő feladatokban.
6. Egyetértés megadása, amennyiben az Önkormányzat által fenntartott nevelési, oktatási intézmény vezetője rendkívüli szünetet rendel el az intézményben.
7. Vokány község címeréről és zászlójáról szóló 8/1999. (VIII.6.) önkormányzati rendelet rendelkezéseinek megfelelően engedélyezi a település nevének, címerének és zászlójának használatát, illetve a már kiadott engedélyeket visszavonhatja.
8. Közfoglalkoztatásra vonatkozó szerződések megkötése, közfoglalkoztatottakkal és önkormányzat által foglalkoztatottakkal kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlása.
9. Gondoskodik a közterületek rendszeres tisztántartásáról, zöldterületek fenntartásáról.
10. Dönt az önkormányzat vagyonával való rendelkezésekről szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utaltakról.
11. Az Önkormányzat döntéseinek előkészítése, valamint a Képviselő-testület munkájának segítése céljából dönt szakértő igénybevételéről.
12. A Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében szükséges intézkedésről, saját forrást nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról,
13. Ha a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat, kivételt képeznek ez alól a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó, valamint a minősített többséget igénylő döntések. A polgármester a döntésről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
14. Véleményezi a menetrend szerint közlekedő tömegközlekedési eszközök menetrend változásait.
15. Megállapodások, különböző együttműködési, csatlakozási nyilatkozatok aláírása, mely sem az aláírásakor, sem azt követően az önkormányzat számára pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent, a képviselő-testület által át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével.
16. Ellátja a közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörébe utalt feladatokat.
17. Gyakorolja a településképi véleményezéssel, bejelentéssel kapcsolatos hatásköröket.
II. Ügyrendi Bizottság átruházott hatáskörei és feladatkörei
2. melléklet
I.
II.
III.
1. függelék18
2. függelék19
3. függelék
A bevezető a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XI. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Beiktatta az 1/2020.(I.29.) ör. 1.§-a. Hatályos: 2020.I.30-tól
A 4. § (2) bekezdése a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (3) bekezdése a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (4) bekezdése a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (5) bekezdése a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (6) bekezdését a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.
A 4. § (7) bekezdését a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.
A 4. § (8) bekezdését a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 5. § (1) bekezdése a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XI. 7.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (3) bekezdése a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. § (4) bekezdését a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
A 8. § (6) bekezdése a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (1) bekezdése a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 21/A. §-t a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.
Beiktatta a 3/2020.(II.14.) ör. 1.§-a. Hatályos: 2020.II.15-től.
A 27. § a Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A függeléket Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testülete 34/2024.(X.8.) önkormányzati határozatával módosította.
A függeléket Vokány Község Önkormányzata Képviselő-testülete 36/2024.(X.8.) önkormányzati határozatával módosította.
A 22/2023.(V.24.) önkormányzati határozat hatályon kívül helyezte.