Rábatöttös Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2019. (IX.11.) önkormányzati rendelete

a 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 09. 12- 2019. 09. 12

Rábatöttös Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében maghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1.§


A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014.(X.27.) önkormányzati rendelete (továbbiakban: Ör.) 4.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A képviselő-testület 5 főből áll.”

2.§


Az Ör.6.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) A községben működő önszerveződő közösségek vezetőit – tanácskozási joggal – meg kell hívni a tevékenységüket érintő napirendek tárgyalására. Felsorolásukat a rendelet 2. melléklete tartalmazza.”

3.§


Az Ör. 12. § helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„12. § (1) A Képviselő-testület tagjaiból állandó bizottságként három fős ügyrendi bizottságot hoz létre. 

(2)  A bizottság feladata: 

a) rendelet-tervezetek előzetes véleményezése a képviselő-testület felkérése alapján, 

b) a titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendők ellátása, a szavazás eredményének megállapítása, 

c) összeférhetetlenség, illetve méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása, 

d) a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartása és ellenőrzése. 


(3)  A Képviselő-testület által konkrét feladat ellátása érdekében létrehozott ideiglenes bizottság hatásköréről és összetételéről a bizottságot létrehozó határozatban kell dönteni.

(4) A bizottságok működésére a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni azzal, hogy ahol a rendelet polgármestert említ, ott a bizottság elnökét-; ahol a Képviselő-testület tagját említi, ott a bizottság tagját kell érteni.”

4.§


Az Ör. a következő 6/A alcímmel és 13/A. §-sal egészül ki:


„Összeférhetetlenségre és méltatlanságra vonatkozó eljárás


13/A. §


(1) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban, a konkrét képviselő megnevezésével és a kezdeményezés alapjául szolgáló tények, körülmények pontos megjelölésével kell benyújtani. A vizsgálatot mellőzni kell, ha a bejelentés nem tartalmazza a bejelentő személy nevét, lakcímét és aláírását.

(2) Hiányos bejelentés esetén a kijelölt bizottság elnöke egy esetben – megfelelő határidő kitűzésével – hiánypótlásra hívja fel a bejelentőt. Amennyiben a bejelentő a hiánypótlásnak nem tesz eleget, a kijelölt bizottság a rendelkezésre álló információk alapján dönt. Döntéséhez meghallgathatja az érintett képviselőt és a kezdeményezés benyújtóját, továbbá dokumentumokat tanulmányozhat és adatokat kérhet be.

(3) A kijelölt bizottság elnöke a következő képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül tájékoztatja a képviselő-testületet a kijelölt bizottság vizsgálatának megállapításairól, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntésre vonatkozó javaslatáról.

(4) A méltatlansággal kapcsolatos eljárás során az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.

(5)  A kijelölt bizottság elnöke az összeférhetetlenségre, méltatlanságra vonatkozó iratokat az önkormányzati hivatalban e célra kijelölt helyen elkülönítetten kezeli, és gondoskodik az ada[1].”

5.§


Az Ör. a következő 7/A. alcímmel és 16/A. §-sal egészül ki:


„Közös Önkormányzati Hivatal


16/A.§


(1) A képviselő-testület a Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre és működtet.

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése tartalmazza, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz. A Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Közös Önkormányzati Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjében, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja és a 85. § (6), (9) bekezdése pontja figyelembe vételével - a Képviselő-testületek határozattal fogadják el.

6.§


Az Ör. a következő 7/B. alcímmel és 16/B.§-sal egészül ki: 


„ Társulás


16/B.§


(1) A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulásai:

a) Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása

b) Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

(2)       a) A Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása feladatai:

                        aa) az alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi és házi gyermekorvosi ügyelet

                              szervezése és ellátáa

b) A Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás feladatai:

                        ba) hulladékgazdálkodással kapcsolatos egyes feladatok koordinálása

7.§


Az Ör. az 1. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

8.§


Hatályát veszti az Ör. 14. § (1) bekezdésében a „Fogadóórájának rendjét a 3. sz. függelék tartalmazza.” szövegrész.

9.§


Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.



Annár István                                                                       Gáspár Tivadar

polgármester                                                                               jegyző