Rábatöttös Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2019. (IX.11.) önkormányzati rendelete
a 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2019. 09. 12- 2019. 09. 12Rábatöttös Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2019. (IX.11.) önkormányzati rendelete
a 11/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
2019-09-12-tól 2019-09-13-ig
Rábatöttös Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében maghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§
A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2014.(X.27.) önkormányzati rendelete (továbbiakban: Ör.) 4.§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület 5 főből áll.”
2.§
Az Ör.6.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A községben működő önszerveződő közösségek vezetőit – tanácskozási joggal – meg kell hívni a tevékenységüket érintő napirendek tárgyalására. Felsorolásukat a rendelet 2. melléklete tartalmazza.”
3.§
Az Ör. 12. § helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„12. § (1) A Képviselő-testület tagjaiból állandó bizottságként három fős ügyrendi bizottságot hoz létre.
(2) A bizottság feladata:
a) rendelet-tervezetek előzetes véleményezése a képviselő-testület felkérése alapján,
b) a titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendők ellátása, a szavazás eredményének megállapítása,
c) összeférhetetlenség, illetve méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása,
d) a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatának nyilvántartása és ellenőrzése.
(3) A Képviselő-testület által konkrét feladat ellátása érdekében létrehozott ideiglenes bizottság hatásköréről és összetételéről a bizottságot létrehozó határozatban kell dönteni.
(4) A bizottságok működésére a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni azzal, hogy ahol a rendelet polgármestert említ, ott a bizottság elnökét-; ahol a Képviselő-testület tagját említi, ott a bizottság tagját kell érteni.”
4.§
Az Ör. a következő 6/A alcímmel és 13/A. §-sal egészül ki:
„Összeférhetetlenségre és méltatlanságra vonatkozó eljárás
13/A. §
(1) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban, a konkrét képviselő megnevezésével és a kezdeményezés alapjául szolgáló tények, körülmények pontos megjelölésével kell benyújtani. A vizsgálatot mellőzni kell, ha a bejelentés nem tartalmazza a bejelentő személy nevét, lakcímét és aláírását.
(2) Hiányos bejelentés esetén a kijelölt bizottság elnöke egy esetben – megfelelő határidő kitűzésével – hiánypótlásra hívja fel a bejelentőt. Amennyiben a bejelentő a hiánypótlásnak nem tesz eleget, a kijelölt bizottság a rendelkezésre álló információk alapján dönt. Döntéséhez meghallgathatja az érintett képviselőt és a kezdeményezés benyújtóját, továbbá dokumentumokat tanulmányozhat és adatokat kérhet be.
(3) A kijelölt bizottság elnöke a következő képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül tájékoztatja a képviselő-testületet a kijelölt bizottság vizsgálatának megállapításairól, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntésre vonatkozó javaslatáról.
(4) A méltatlansággal kapcsolatos eljárás során az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.
(5) A kijelölt bizottság elnöke az összeférhetetlenségre, méltatlanságra vonatkozó iratokat az önkormányzati hivatalban e célra kijelölt helyen elkülönítetten kezeli, és gondoskodik az ada[1].”
5.§
Az Ör. a következő 7/A. alcímmel és 16/A. §-sal egészül ki:
„Közös Önkormányzati Hivatal
16/A.§
(1) A képviselő-testület a Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre és működtet.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése tartalmazza, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz. A Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Közös Önkormányzati Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjében, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja és a 85. § (6), (9) bekezdése pontja figyelembe vételével - a Képviselő-testületek határozattal fogadják el.
6.§
Az Ör. a következő 7/B. alcímmel és 16/B.§-sal egészül ki:
„ Társulás
16/B.§
(1) A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulásai:
a) Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása
b) Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás
(2) a) A Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása feladatai:
aa) az alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi és házi gyermekorvosi ügyelet
szervezése és ellátáa
b) A Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás feladatai:
ba) hulladékgazdálkodással kapcsolatos egyes feladatok koordinálása
7.§
Az Ör. az 1. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.
8.§
Hatályát veszti az Ör. 14. § (1) bekezdésében a „Fogadóórájának rendjét a 3. sz. függelék tartalmazza.” szövegrész.
9.§
Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Annár István Gáspár Tivadar
polgármester jegyző