Dunatetétlen Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2024. 11. 22

Dunatetétlen Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2019. (XI.29.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

2024.11.22.

Dunatetétlen Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § Dunatetétlen Község Önkormányzata és szervei számára a jogszabályokban foglalt feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat a jelen Szervezeti és működési szabályzatban foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.

2. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: DUNATETÉTLEN KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

(2) Székhelye: 6325 Dunatetétlen, Rákóczi u. 31.

(3) Az önkormányzathoz tartozó közigazgatási terület leírását a 1. sz. melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat pecsétjei:

a) kör alakú, melynek körirata: Dunatetétlen Község Önkormányzata, középen Magyarország címere

b) kör alakú, melynek körirata: Dunatetétlen Község Polgármestere, középen Magyarország címere.

II. Fejezet

Az önkormányzat szervei

1. A képviselő-testület

3. § A képviselő-testület tagjainak száma - a társadalmi megbízatású polgármesterrel és a társadalmi megbízatású alpolgármesterrel együtt - öt (5) fő.

2. Az Ellenőrző Bizottság

4. § (1) A képviselő-testület egyetlen állandó bizottságot működtet, amelynek elnevezése: Ellenőrző Bizottság.

(2) Az Ellenőrző Bizottság hatáskörébe tartozik a vagyonnyilatkozatok ellenőrzése és nyilvántartása, ezzel kapcsolatosan eljárás lefolytatása, a képviselők összeférhetetlenségének vizsgálatával kapcsolatos eljárás, valamint a titkos szavazások lebonyolítása.

(3) A vagyonnyilatkozatokat a képviselő-testület tagjai a megbízatásuk kezdetét, illetve minden év első napját követő 30 napon belül a Hartai Közös Önkormányzati Hivatal Dunatetétleni Kirendeltségén adják le az Ellenőrző Bizottságnak címezve. A bizottság a határidő elteltét követő 30 napon belül ül össze, és a vagyonnyilatkozatokat leellenőrzi és nyilvántartásba veszi.

(4) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kezdeményező tizenöt napon belül nem tesz eleget a felhívásnak vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, a bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.

(5) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást (adatot) tartalmaz. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárásra irányuló - új tényállítás nélküli - ismételt kezdeményezést a bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.

(6) A bizottság felhívására a képviselő a saját, illetve a hozzátartozója vagyonnyilatkozatában feltüntetett adatokra vonatkozó azonosító adatokat köteles az erre vonatkozó felszólítás kézhezvételétől számítva haladéktalanul írásban bejelenteni.

(7) Az eljárás eredményéről a soron következő testületi ülésen a bizottság tájékoztatást ad. Az eljárással kapcsolatosan a képviselőtestület dönt.

(8) A bizottság eljárására értelemszerűen a képviselő-testület eljárására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

3. A polgármester, alpolgármester

5. § (1) A polgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(2) Az átruházott hatáskörben tett intézkedéseiről és azok eredményeiről a polgármester a soron következő - rendes - ülésen beszámol.

(3) A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit e rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.

(4) A képviselő-testület a polgármester javaslatára a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.

(5) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatát

(6) Az alpolgármester a polgármester

a) megbízása alapján,

b) akadályoztatásakor annak megszűnéséig,

c) tisztségének megszűnése esetén az új polgármester megválasztásáig ellátja a polgármester feladatait.

(7) A polgármester és az alpolgármester ügyfélfogadási idejét e rendelet 3. sz. melléklete tartalmazza.

4. A jegyző és a közös hivatal

6. § (1) Az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátását az önkormányzat a Harta Nagyközség Önkormányzatával közösen létrehozott közös önkormányzati hivatal útján látja el.

A közös önkormányzati hivatal hivatalos elnevezése: „Hartai Közös Önkormányzati Hivatal”.

(2) A közös hivatal jegyzőjét Harta Nagyközség és Dunatetétlen Község polgármestere közösen nevezi ki, illetve menti fel, a tárgyév január elsejei állapotnak megfelelő lakosságszám arányos többségi döntéssel.

(3) A hivatal Dunatetétlenen állandó jelleggel működő kirendeltséget működtet. A hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét a hivatal - a jegyző javaslata alapján a polgármester által a képviselő-testület elé beterjesztett és általa jóváhagyott - szervezeti és működési szabályzata (ügyrendje) tartalmazza.

(4) Egyes önkormányzati feladatok ellátására a polgármester a közös hivatal állományába nem tartozó személyt is alkalmazhat.

(5) A jegyzői tisztség betöltetlensége esetén a polgármester a közös hivatalhoz tartozó másik polgármesterrel egyetértésben egy, a helyettesítésre alkalmas végzettségű köztisztviselőt jelöl ki a feladatra a tisztség újbóli betöltéséig.

III. Fejezet

A képviselő-testület működése

5. A képviselő-testület ülésének összehívása

7. § (1) A képviselő-testület ülésére szóló meghívást a polgármester küldi ki az esetleges, 10 oldalnál nem nagyobb terjedelmű írásos előterjesztésekkel együtt úgy, hogy azt a meghívottak az ülés előtt legalább 5 nappal előbb megkapják. A 10 oldalnál hosszabb előterjesztések kiküldése alapvetően elektronikusan történik, külön kérésre lehetséges a papíralapú előterjesztés.

(2) A meghívóból a kiküldéssel egy időben, a lakosság tájékoztatásául, az Önkormányzat hirdetőtáblájára is ki kell egy példányt függeszteni.

(3) Indokolt esetben a képviselő-testület a meghívó kiküldéséhez képest korábban is, vagy különösen életveszély, természeti katasztrófa vagy valaki egészségét veszélyeztető esetben formális meghívó nélkül is - rendkívüli ülés – összehívható telefonon vagy szóbeli meghívás útján. A rendkívüli ülésen csak a rendkívüli intézkedést igénylő döntések hozhatók meg.

(4) Határozatképtelenség esetén 8 napon belül az ülést ismét össze kell hívni.

(5) A polgármesternek az ülés összehívására és vezetésére vonatkozó jogait

a) tartós akadályoztatása és a polgármesteri tisztség betöltetlensége esetén a képviselők közül választott alpolgármester,

b) az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása és az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége esetén a legidősebb nem akadályoztatott képviselő (korelnök) gyakorolja.

(6) Amennyiben az ülés összehívását az Mötv.által meghatározott számú képviselő indítványozza, az indítványnak írásban meg kell jelölnie az ülés tervezett napirendjét, helyét, idejét.

(7) Az ülésre meg kell hívni

a) a képviselőket,

b) a jegyzőt,

c) a helyben működő intézmények és társadalmi szervezetek vezetőit, amennyiben valamely napirendi pont érintheti az intézményt, szervezetet,

d) valamely meghatározott napirendi ponthoz kapcsolódóan a napirend előadóját.

(8) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, időpontját, a javasolt napirendi pontokat, a napirendi pontok előterjesztőit.

(9) A meghívó átvételét átvételi íven, írásban kell átvetetni a meghívottakkal. Az ív tartalmazza a meghívott nevét, aláírását, az átvétel időpontját. Amennyiben a meghívó elektronikusan kerül kiküldésre, abban az esetben a meghívó átvételét a tértivevényes e-mail igazolja.

(10) A meghívóban szereplő napirendi pontokat a polgármester állítja össze a képviselők és a jegyző javaslatainak figyelembevételével.

(11) Bárki kezdeményezheti valamely ügynek a napirendi pontokba való felvételét írásos előterjesztéssel, melyet a jegyzőhöz kell eljuttatni az ülést megelőző 8 nappal. A meghívóban szereplő napirendi pontokba való felvételről és az előterjesztés kiküldéséről a polgármester dönt.

(12) Kötelező az írásbeli előterjesztésnek a napirendi javaslatba való felvétele és meghívóval történő elküldése, ha azt

- képviselő vagy a

- a jegyző nyújtotta be.

8. § (1) Előterjesztésnek minősül a rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) Az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A napirend előadója a rendelettervezeteket minden esetben írásban nyújtja be, határozati javaslatot csak kivételesen terjeszthet elő szóban.

(3) Azokban az ügyekben, amelyekben az Mötv. előírása alapján zárt ülést kell tartani, az adatvédelmi szabályok érvényesülése érdekében csak indokolt esetben kell írásbeli előterjesztést készíteni, ha az a döntés meghozatalához feltétlenül szükséges, vagy ha az ügy a képviselő-testület számára nem ismert. Ez esetben is csak kifejezetten indokolt esetben kell azt az általános szabályok szerint kiküldeni, ha az előterjesztésnek az ülésen történő kiosztása nem lehet elegendő a megfelelő döntés meghozatalához. Az ilyen módon kiküldött előterjesztéseknél is törekedni kell a zárt ülés tartására indokot adó adatok feltüntetésének elkerülésére.

(4) Az írásbeli előterjesztés két részből áll:

a) az első részben a tárgyat pontosan meg kell határozni, ismertetni az előzményeket, képviselő-testületi megállapításokat, a hozott határozatok eredményeit, a tárgyra vonatkozó jogszabályokat, az előterjesztők véleményét, s mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, amelyek lehetővé teszik az értékelést, és a döntést indokolják,

b) a második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelősök megjelölésével és a határidők, részhatáridők megjelölésével.

6. A képviselő-testület nyílt és zárt ülése

9. § A képviselő-testület évente legalább hat rendszerinti (6) ülést tart, amely alapvetően nyilvános, azon bárki részt vehet és a polgármester engedélye alapján felszólalhat.

10. § (1) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, meghívása esetén az érintett és a szakértő vesz részt.

(2) A zárt ülésen hozott határozatokat - figyelemmel a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény rendelkezéseire - a polgármester a zárt ülést követő nyílt ülésen ismerteti. Amennyiben a személyes adatok védelme miatt vagy üzleti érdekből a határozat(ok) teljes egészében nem ismertethető(ek), a polgármester csak a döntés személyes vagy számszerű adatokat nem tartalmazó tárgyát és eredményét, több azonos típusú döntés esetén a típus és a döntés eredménye szerinti darabszámát ismerteti.

7. A képviselő-testület ülésének vezetése, tanácskozási rendje

11. § A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. Ennek keretében:

a) megnyitja, berekeszti az ülést,

b) megnyitja, vezeti, lezárja a vitát,

c) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

d) megadja, megtagadja, megvonja a szót,

e) szünetet rendelhet el,

f) rendreutasítja azt, aki méltatlan magatartást tanúsít.

12. § (1) A képviselő-testület ülésének megnyitásakor a polgármester megállapítja a határozatképességet.

(2) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselők több mint a fele, azaz legalább 3 fő jelen van.

(3) Amennyiben a képviselő-testület nem határozatképes, a polgármester az ülés elhalasztásáról dönthet.

13. § (1) Az ülés napirendjére a polgármester tesz először javaslatot. A végleges napirendről a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(2) A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló polgármesteri tájékoztatót a képviselő-testület a napirend előtti témák között tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolók, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról.

14. § (1) A napirendi pontok tárgyalásakor a polgármester minden előterjesztés fölött vitát nyit. Írásbeli előterjesztés esetén a jelen lévő előterjesztőnek előzőleg megadja a szót.

(2) A tárgyalás alapvetően természetes módon, a hozzászólások, viszontválasz-lehetőségek alapvető korlátozása nélkül folyik, a polgármester a témához képest indokolatlanul hosszú idejű, legalább 5 percet meghaladó hozzászólás esetén vonhatja meg a szót, illetve legalább 30 perces tárgyalás után lezárhatja a vitát abban az esetben is, ha az egyébként még nem ért volna véget.

(3) Amennyiben valamely kérdés eldöntéséhez összegszerűen kell határozatot hozni, a képviselők által tett javaslatok elhangzása után, a polgármester a legmagasabb összeggel kezdve csökkenő sorrendben teszi fel szavazásra a javaslatokat.

8. Interpelláció

15. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselők és tanácskozási joga révén a jegyző kérdéseket tehetnek fel, észrevételeket, javaslatokat tehetnek, melyre az érintettek válaszolnak. A vitát a polgármester zárja le, majd először a kiegészítő illetve módosító javaslatokat teszi fel szavazásra, végül az előterjesztett illetve módosított előterjesztést.

(2) A képviselők az önkormányzat hatáskörébe tartozó kérdésekben az ülésen a napirendek megtárgyalását követően felvilágosítás-kérést (interpellációt) intézhetnek az előterjesztőhöz, de az írásban, legkésőbb a testületi ülést megelőző 3.napon is benyújtható a polgármesteri hivatalban. Ezekről a benyújtott interpellációkról a polgármester tájékoztatást ad az ülés kezdetén.

(3) Az előzetesen írásban benyújtott interpellációra az ülésen válaszolni kell, de a testület dönthet arról is, hogy amennyiben a felkészülési idő nem lehetett elégséges, arra 15 napon belül kell írásbeli választ adni. Ugyanígy lehet eljárni az ülésen felvetett interpellációk esetében is.

(4) Az interpellációra adott írásbeli választ minden képviselőnek meg kell küldeni. Az interpelláló az ülésen, írásbeli válasznál a soron következő ülésen, nyilatkozik a válasz elfogadásáról, s arról külön dönt a képviselő-testület is és elrendelheti az ügy kivizsgálását.

9. Az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok, az ülés rendjének fenntartása és az annak érdekében hozható intézkedések

16. § (1) Az önkormányzati képviselők kötelesek tiszteletben tartani a polgármesternek az ülés vezetésére vonatkozó jogait. A polgármester az ülés rendjének megbontása esetén az ülést felfüggesztheti szükség esetén a rendvédelmi szervek segítségét igénybe veheti.

(2) Az Mötv-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselőnek, illetve annak a képviselő-testületi tagnak, akiről bebizonyosodik, hogy döntéshozatal előtt a köztudomásúlag nem ismert személyes érintettségének bejelentését elmulasztotta, a képviselő-testület az érintett tiszteletdíját 3 hónapig megvonja.

10. A nyilvánosság biztosítása

17. § A zárt ülések kivételével az állampolgárok és a sajtó képviselői a képviselő-testületi ülésekre azok megkezdése előtt és a testület munkájának megzavarása nélkül, az ülés megkezdése után is beléphetnek. A képviselő-testület nyílt üléseiről a műsorszolgáltatási engedéllyel rendelkező szervezetek hang-, vagy televízió-felvételt készíthetnek. A nyílt ülésekről készült jegyzőkönyveket az önkormányzat a honlapján közzéteszi.

11. A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja

18. § (1) A képviselő-testület a döntéseit nyílt szavazással hozza. A szavazás kézfeltartással történik.

(2) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat a zárt ülésen tárgyalandó, illetve tárgyalható ügyekben.

(3) A képviselő-testület a polgármester vagy bármely képviselő javaslata alapján név szerint szavaz.

(4) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott válasz (igen, nem, tartózkodom) a jegyzőkönyvben rögzítésre kerül.

(5) Titkos szavazás esetén a képviselők titkosan, írásban szavaznak. A szavazást az Ellenőrző Bizottság bonyolítja le, s ahhoz egyforma szavazólapokat, urnát, és az egyedül (titkosan) történő szavazás lehetőségét kell biztosítani. A bizottság elnöke ismerteti az eredményt, amely rögzítésre kerül a jegyzőkönyvben. A szavazásról külön jegyzőkönyvet készíteni nem szükséges.

(6) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességét érintő észrevételt kíván tenni.

19. § A képviselő-testület :

a) rendeletet alkot

b) határozatot hoz.

c) jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt

- a napirend, beszámolók elfogadásáról

- ügyrendi kérdésekről

- az interpellációra adott válaszról

12. A rendeletalkotás

20. § (1) Új rendelettervezet vagy átfogó módosítás napirendre tűzése előtt az előterjesztőnek a tervezetet egyeztetnie kell a jegyzővel az ülés előtt legalább nyolc (8) nappal.

(2) A képviselő-testület elhatározhatja a rendelettervezet legfeljebb három fordulós tárgyalását.

(3) Az önkormányzati rendeleteket a polgármester és a jegyző írja alá, s azokat ki kell hirdetni. A kihirdetés helyben szokásos módja az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztés.

(4) A képviselő-testület által alkotott rendeletek jelölése:

Dunatetétlen Önkormányzata képviselő-testületének ......./.......(a rendelet sorszáma/évszám), valamint a kihirdetés hónapja (római számmal) és napja (arab számmal) rendelete ......... (a tárgy megjelölése).

13. A határozathozatal

21. § (1) A képviselő-testület számozott határozata a döntés számát, tárgyát, a testület döntésének lényegét, a végrehajtás határidejét, a végrehajtásért felelős megnevezését és az esetlegesen értesítendők megnevezését tartalmazza.

(2) A határozat jelölése sorszám/évszám, dátum és Kt.h. (rövidítés).

(3) A polgármester két ülés közötti időszakról szóló beszámolójának elfogadásakor, amennyiben azt a képviselő-testület egyhangúlag, vagy csak a polgármester tartózkodásával fogadta el, valamint egyhangúlag elfogadott eljárási kérdésekben,- pl. napirend elfogadása - a határozat (1) és (2) bekezdésben foglalt rögzítése helyett elég annak dokumentálása „a képviselő-testület külön számozott határozat hozatala nélkül” szöveggel a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvben.

14.1

22. §

15. A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve, egyéb dokumentumai

23. § (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléseiről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:

a) a meghívót

b) a meghívó átvételéről szóló ívet

c) a polgármester és az általa meghívottak nevét tartalmazó jelenléti ívet

d) az írásos előterjesztéseket, megállapodás-tervezeteket, rendelet-tervezeteket, írásbeli hozzászólásokat, indítványokat

e) az elfogadott rendeleteket és más dokumentumokat

(2) Nem kell csatolni – a rendeletek kivételével – azokat az elfogadott dokumentumokat, amelyek előterjesztett tervezete már csatolva van, s azt változtatás nélkül fogadta el vagy hagyta jóvá a képviselő-testület.

(3) A jegyzőkönyv egy példányát a jegyző bekötteti, másik példányát a mellékletekkel együtt az irattárban elhelyezi.

(4) a) A nyílt ülés jegyzőkönyvébe bármely állampolgár,

b) a zárt ülés jegyzőkönyvébe a képviselő-testület tagjai, a jegyző,

c) a zárt ülés jegyzőkönyvének az őket érintő részeibe az érintett vagy meghatalmazottja, illetve a megbízásából eljáró szakértő tekinthet be.

(5) A jegyzőkönyveket a Hartai Közös Önkormányzati Hivatal Dunatetétleni Kirendeltségén ügyfélfogadási időben lehet megtekinteni, a (4) bekezdés c) pontja szerinti esetben a felsoroltaknak a jegyző felügyelete mellett.

(6) A képviselő-testület által elfogadott, de a jegyzőkönyvekhez csak tervezetként csatolt dokumentumok elfogadott, aláírt és pecséttel ellátott példányait a jegyző külön – esetleg dokumentum-típus szerinti megbontásban – nyilvántartásban helyezi el.

(7) A dokumentumok helyben szokásos kihirdetésének módja az önkormányzat hirdetőtáblájára történő kifüggesztés.

IV. Fejezet

Lakossági fórumok

16. Közmeghallgatás

24. § (1) A képviselő-testületnek a lakosság tájékoztatását szolgáló elsődleges fóruma a közmeghallgatás. A közmeghallgatás képviselő-testület által meghatározott időpontját - a testületi ülések időpontjának közzétételére vonatkozó szabályokon túl – hirdetményben is közzé kell tenni a község területének legalább három pontján és legalább tíz nappal korábban.

(2) A közmeghallgatás testületi ülés formájában történik, ahol a polgármester éves beszámolója után a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatokat tehetnek és minden résztvevő állampolgárt tanácskozási jog illet meg.

(3) A közmeghallgatáson elhangzott helyi közügyeket érintő kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(4) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat az ülésen nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester, jegyző, vagy a tárgykör szerint érintett bizottság, illetve tanácsnok vizsgálja.

(5) A kérdést a válaszadásra illetékes 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell. A közmeghallgatásról írásos jegyzőkönyv készül.

17. Egyéb fórumok

25. § (1) A képviselő-testület indokolt esetben az év bármely időszakában és bármilyen témában fórumot, falugyűlést tarthat.

(2) A falugyűlést a polgármester vagy az általa megbízott személy vezeti.

(3) A falugyűlés nem képviselő-testületi ülés formájában zajlik és a polgármesternek nem kell éves beszámolót tartania, de egyebekben a közmeghallgatás szabályait kell megfelelően alkalmazni.

V. Fejezet

Záró rendelkezések

18. Vegyes rendelkezések

26. § (1) Az önkormányzati alaptevékenységek kormányzati funkciók szerinti besorolását e rendelet 4. sz. melléklete tartalmazza.

(2) A településen jelenleg nincs önszerveződő közösség, amellyel a képviselő-testület az együttműködést szabályozhatná. A képviselő-testület településrészi önkormányzatot nem hoz létre.

(3) A képviselő-testületnek nemzetiségi önkormányzata, a településen ilyen szervezet létrehozására irányuló kezdeményezés, valamint a választópolgárok nemzetiségi regisztrációjának hiányában a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX tv. 10. § (4) és (6) bekezdésében meghatározott feladatai nincsenek, így ezzel kapcsolatosan szabályokat nem alkot.

19. A helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges választópolgárok száma

27. § Helyi népszavazást a választópolgárok huszonöt százaléka kezdeményezhet.

20. Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezések

28. § Ez a rendelet 2019. december 1. napján lép hatályba, kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszíti az e tárgyban született 16/2014.(X.27.) rendelet.

1. melléklet a 9/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzathoz tartozó közigazgatási terület leírása
Dunatetétlen Bács-Kiskun vármegye nyugati részén, a Dunától pár kilométerre található. Északról Solt, nyugatról,-dél-nyugatról, Harta, délről Akasztó, keletről Fülöpszállás és egy nagyon kis szakaszon Soltszentimre határolja. Mind Solt, mind Harta közigazgatási területe szinte Dunatetétlen belterületéig elér, ellenben Fülöpszállás határa a belterülettől légvonalban is 5-10 kilométerre található, így a belterület az összterület nyugati részéhez esik közel, a s a keleti, szikes részek esnek messzebb a község központjától.
A belterületen, az egykori Nagymajor, a község külterületén, az alábbi elnevezésű településrészek találhatók: Alsó major, Bika torok, Böddi szék, Csapszék, Dögszék, Érhát, Farkas sziget, Hegyes halom, Hetényi puszta, Kenyér halom Kis Maka, Kígyóshát, Komiszárus földek, Nagy Maka, Oltó dűlő, Oltó halom, Pap sziget, Sándor major, Sósér, Szabó sík, Törley major.2

2. melléklet a 9/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testületnek a polgármesterre átruházott hatáskörei

1. A polgármester dönt:

1.1. az önkormányzati segély odaítéléséről

1.2. a személyes gondoskodás keretébe tartozó szakosított szociális ellátások igénybevételével kapcsolatos kérelmekről

1.3. az átmeneti szabad pénzeszközök lekötéséről

1.4. a mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott módon a jóváhagyott költségvetési előirányzatok közötti átcsoportosításról

1.5. a forgalomképes ingóvagyon elidegenítéséről 100 E Ft egyedi értékhatárig

1.6. az építési telkek, és a Faluház hasznosításáról a képviselő-testület által külön határozatban megállapított feltételek alapján.

1.7. mint vagyonkezelő szervezet vezetője az ingó vagyontárgyak hasznosításáról.

1.8. a gyermekszületési támogatás odaítéléséről

1.9. a gyermekek napközbeni ellátása keretében megszervezett étkeztetés intézményi térítési díjainál biztosítható kedvezményről

1.10. A Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíjpályázatra beérkezett kérelmek elbírálásáról

1.11.3 a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott helyi közutak közút kezelői hatáskörökbe tartozó ügyekben

1.12.4 településképi bejelentési eljárás, településképi kötelezési eljárás során a településkép védelméről szóló rendelet szerint

1.13.5 Véleményezi a szomszédos települések településszerkezeti tervét.

1.14.6 Lakáshoz jutók támogatása iránti kérelmek elbírálása

2. A Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó alábbi önkormányzati ügyekben:

- az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében szükséges intézkedésről,

- saját forrást nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról.

3. melléklet a 9/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez a 9/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

A polgármester ügyfélfogadási ideje: Minden hétfő 14 és 16 óra között

Az alpolgármester ügyfélfogadási ideje: Előre egyeztetett időpontban

4. melléklet a 9/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat közfeladatainak, szakmai alaptevékenységeinek kormányzati funkciói

1. Általános közszolgáltatások

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés

013330 Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

2. Védelem

022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

025010 Védelmi feladatok igazgatása és szabályozása

025020 Védelmi célú stratégiai tartalékok tárolása, kezelése

025090 Egyéb védelmi ügyek

3. Közrend és közbiztonság

031030 Közterület rendjének fenntartása

032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

032050 Egészségügyi stratégiai tartalékok tárolása, kezelése

032060 Polgári védelmi stratégiai tartalékok tárolása, kezelése

4.7 Gazdasági ügyek

041220 Munkavédelmi célú támogatások és közcélú információs rendszer működtetése

041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041234 Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás (közhasznú kölcsönző részére)

041235 Vállalkozás részére foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő személy foglalkoztatásához nyújtható támogatás

041236 Országos közfoglalkoztatási program

041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

045120 Út, autópálya építése

045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

046020 Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek

046030 Egyéb távközlés

047320 Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

049010 Máshova nem sorolt gazdasági ügyek

5. Környezetvédelem

051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása

051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

054020 Védett természeti területek és természeti értékek bemutatása, megőrzése és fenntartása

6. Lakásépítés és kommunális létesítmények

061020 Lakóépület építése

062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

7. Egészségügy

072111 Háziorvosi alapellátás

072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

076061 Környezet-egészségügyi feladatok

076062 Település-egészségügyi feladatok

076063 Sugár-egészségügyi feladatok

076064 Kémiaibiztonság-egészségügyi feladatok

076070 Élelmezés- és táplálkozás-egészségügyi felügyelet, ellenőrzés, tanácsadás

8. Szabadidő, sport, kultúra és vallás

081042 Fogyatékossággal élők versenysport tevékenysége és támogatása

081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

081044 Fogyatékossággal élők iskolai, diáksport-tevékenysége és támogatása

081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

082044 Könyvtári szolgáltatások

082061 Múzeumi gyűjteményi tevékenység

082063 Múzeumi kiállítási tevékenység

082064 Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

082070 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

083020 Könyvkiadás

083030 Egyéb kiadói tevékenység

083040 Rádióműsor szolgáltatása és támogatása

083050 Televízió-műsor szolgáltatása és támogatása

084070 A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

086030 Nemzetközi kulturális együttműködés

9. Oktatás

091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

10. Szociális védelem

101240 Megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatását elősegítő képzések, támogatások

101270 Fogyatékossággal élők társadalmi integrációját és életminőségét segítő programok, támogatások

102031 Idősek nappali ellátása

102032 Demens betegek nappali ellátása

102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok

104030 Gyermekek napközbeni ellátása

104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

105020 Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107013 Hajléktalanok átmeneti ellátása

107051 Szociális étkeztetés

107052 Házi segítségnyújtás

107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

107070 Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása

107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

109010 Szociális szolgáltatások igazgatása

1

A 14. alcímet (22. §-t) a Dunatetétlen Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.

2

Az 1. melléklet cím szövege a Dunatetétlen Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 2. melléklet 1.11. pontját a Dunatetétlen Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (V. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.

4

A 2. melléklet 1.12. pontját a Dunatetétlen Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

5

A 2. melléklet 1.13. pontját a Dunatetétlen Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

6

A 2. melléklet 1.14. pontját a Dunatetétlen Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2024. (XI. 21.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

7

A 4. melléklet 4. pontja a Dunatetétlen Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (V. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.