Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2019 (XII.17.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2020. 01. 01- 2020. 01. 01Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2019 (XII.17.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról[1]
(módosításokkal egységes szerkezetbe foglalva)
I. FEJEZET ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat),
(2) Az Önkormányzat székhelye: 8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 22.
2. § Az Önkormányzat Képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).
3. § Az önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei: a polgármester, a Képviselő-testület bizottsága, a Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal), a jegyző, továbbá önkormányzati társulása látja el.
4. § Az Önkormányzat hivatalos bélyegzője: kör alakú bélyegző, „Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat” felirattal, középen Magyarország címerével.
2. Az Önkormányzat jelképei, kitüntetései
5. § Az Önkormányzat jelképei: Fehérvárcsurgó község címere és zászlója.
6. § Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület rendeletben állapítja meg.
7. § A Képviselő-testület a helyi kitüntetések, díjak, elismerő címek alapításának és adományozásának szabályait rendeletben állapítja meg.
3. Nemzetközi kapcsolatok
8. § (1) Az Önkormányzat írásbeli megállapodás alapján hivatalos testvér-települési kapcsolatot tart fenn a következő településekkel:
- a) Várfalva (Románia),
- b) Csurgó Város Önkormányzat (Magyarország),
- c) Gorzów Slaski (Lengyelország).
(2) Az Önkormányzat nem tagja nemzetközi önkormányzati szervezetnek.
II. FEJEZET A NYILVÁNOSSÁG BIZTOSÍTÁSA
4. Az Önkormányzat rendeletének kihirdetése, internetes honlap, lakossági tájékoztatás
Helyben szokásos kihirdetési mód
9. § (1) A Képviselő-testület által megalkotott rendelet kihirdetésére, normatív határozat közzétételére és a jogszabályban meghatározott kötelező dokumentumok közzétételére joghatást kiváltó helyben szokásos kihirdetési mód: az Önkormányzat hivatalos hirdetőtáblája (8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 22.)
(2) A Képviselő-testület üléséről és a közmeghallgatás időpontjáról az Önkormányzat – az ülésre szóló meghívó, egyéb dokumentum, előterjesztés és információ (1) bekezdés szerinti közzétételével a lakosságot tájékoztatja.
(3) Az (1)-(2) bekezdésben meghatározott feladatok ellátása a jegyző feladata.
(4) Az (1)-(2) bekezdésben meghatározott feladatok költségeit az Önkormányzat költségvetése tartalmazza.
Egyéb közzétételi módok
10. § (1) Helyben szokásos kihirdetési módnak nem minősülő egyéb közzétételi módok:
- a) az Önkormányzat www.fehervarcsurgo.hu hivatalos honlapja;
- b) Fehérvárcsurgói Hírforrás;
- c) háztartásokba eljuttatott egyéb tájékoztató levél.
(2) A Képviselő-testület nyilvános ülésének előterjesztései, jegyzőkönyvei és rendeletei az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései szerint a www.fehervarcsurgo.hu hivatalos honlapon közzétételre kerülnek.
(3) Az Önkormányzat évente legalább két alkalommal ingyenes újságot ad ki Fehérvárcsurgói Hírforrás néven. A Fehérvárcsurgói Hírforrás beszámol a fontosabb helyi társadalmi, közéleti eseményekről, közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkról, és elősegíti a település hely- és kultúrtörténetének ápolását. A Fehérvárcsurgói Hírforrás felelős kiadója a jegyző. A Fehérvárcsurgói Hírforrás háztartásokba történő eljuttatásáról az Önkormányzat gondoskodik.
(4) Az (1)-(3) bekezdésben meghatározott feladatok költségeit az Önkormányzat költségvetése tartalmazza.
(5) Az (1)-(4) bekezdésben meghatározott feladatok ellátása jogszabályban foglaltak szerint a jegyző feladata.
5. Együttműködés a helyi önszerveződő közösségekkel, lakossággal
11. § A Képviselő-testület és a Képviselő-testület bizottságának ülésén a 22. § (2) bekezdésében meghatározott helyi önszerveződő közösségek képviselői, tevékenységi körükben, tanácskozási joggal vesznek részt.
12. § (1) A polgármester a lakosság, a civil szervezetek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonás céljából polgármesteri fórumot hívhat össze. A fórumot a polgármester vezeti. A gyűlés időpontjáról, helyéről, témáiról a gyűlést megelőzően legalább 8 nappal tájékoztatja a lakosságot. A fórumon elhangzott állásfoglalásokról és kisebbségi véleményekről a polgármester tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(2) A Képviselő-testület tagjai évente legalább egy alkalommal fórumot tartanak.
III. FEJEZET A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI
6. A Képviselő-testület létszáma, ülései
13. § (1) A Képviselő-testület létszáma hét fő.
(2) A Képviselő-testület határozatképes, ha az ülésen legalább négy képviselő jelen van.
(3) A Képviselő-testület tagjainak névjegyzékét az 1. függelék tartalmazza.
14. § (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és együttes ülést, valamint közmeghallgatást tart.
(2) A Képviselő-testület az éves munkaterve szerint meghatározott időpontokban évente hat kötelező ülést tart.
(3) A Képviselő-testület éves munkaterve szerint meghatározott időpontban legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás nyilvános testületi ülésnek minősül.
(4) A Képviselő-testület a (1) - (3) bekezdésben rögzítettek mellett jogszabály alapján és szükség szerint ülést tart.
15. § A Képviselő-testület ülései a zárt ülés kivételével nyilvánosak. A hallgatóság és a meghívottak a képviselőknek fenntartott helyen kívül foglalnak helyet.
16. § Az ülés rendjének zavarása esetén a polgármester a 31. § szerint jár el.
7. A Képviselő-testület alakuló ülése
17. § A Képviselő-testület ülése összehívására és az ülés menetére vonatkozó szabályokat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) állapítja meg.
18. § (1) A Helyi Választási Bizottság (a továbbiakban: HVB) Elnöke tájékoztatást ad a polgármester, valamint az önkormányzati képviselők választásának eredményéről.
(2) A polgármester és az önkormányzati képviselők esküt tesznek. Az eskü szövegét a HVB Elnöke olvassa elő.
(3) Az alakuló ülésen az eskütétel után a polgármester ismerteti a programját, majd a testület megállapítja a polgármester illetményét. Dönteni kell a polgármester illetményének, majd kérése esetén költségátalányának megállapításáról.
(4) A Képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján megválasztja az alpolgármestert, és megállapítja tiszteletdíját.
8. A Képviselő-testület ülésének összehívása
19. § (1) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester gondoskodik a Képviselő-testület ülésének összehívásáról és vezetéséről.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatás esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a Képviselő-testület ülését.
(3) A Pénzügyi Bizottság elnöki tisztségének betöltetlensége, vagy az elnök akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti a Képviselő-testület ülését.
20. § (1) A Képviselő-testület ülését az Önkormányzat székhelyén tartja.
(2) A Képviselő-testület ülése az (1) bekezdésben meghatározott helyszín helyett más helyszínre is összehívható.
(3) A Képviselő-testület és a bizottság ülésének meghívóját a lakosság tájékoztatása érdekében a polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján az ülés időpontjáig közzé kell tenni.
9. A Képviselő-testület rendes ülése
21. § (1) A Képviselő-testület rendes ülésének összehívása az ülés előtt legalább négy nappal, írásos meghívó kiküldésével történik. Kiküldéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A meghívó tartalmazza:
- a) az ülés időpontját;
- b) helyét;
- c) jellegét;
- d) a javasolt napirendet;
- e) a napirendi pontok előadóit;
- f) az ülés összehívójának aláírását, pecsétjét és elérhetőségét (telefonszám és e-mail cím);
- g) a meghívó kiküldésének dátumát.
(3) A meghívót valamennyi előterjesztéssel együtt kell megküldeni:
- a) polgármester, alpolgármester, települési képviselő;
- b) bizottság nem képviselő tagja;
- c) jegyző részére.
(4) Az egészségügyi hatósági és igazgatási tevékenységről szóló 1991. évi XI. törvényben meghatározott egészségügyi államigazgatási szerv részére a meghívót meg kell küldeni.
(5) Egészségügyi vonatkozású napirend esetén az ülés meghívóját és valamennyi a napirendre vonatkozó előterjesztést meg kell küldeni az (1) bekezdésben meghatározott szerv részére.
22. § (1) Meghívót kell küldeni a tanácskozási joggal rendelkező következő személyeknek:
- a) Radnóti Miklós Általános Iskola Károlyi József Tagiskolájának igazgatója;
- b) illetékes országgyűlési egyéni választókerület országgyűlési képviselője;
- c) illetékes Európa Parlamenti képviselő;
- d) Önkormányzat által alapított alapítvány, közalapítvány, közalapítvány kuratóriumának elnöke.
(2) Tevékenységi körükben tanácskozási jog illeti meg a Képviselő-testület és bizottság ülésén az alábbi önszerveződő közösségek képviselőit:
- a) a Fehérvárcsurgói Sportegyesület;
- b) a Fehérvárcsurgói Község Polgárőr Egyesület;
- c) a Fehérvárcsurgó Önkéntes Tűzoltó Egyesület;
- d) a Fehérvárcsurgói Sporthorgász Egyesület vezetője.
(3) Meghívót kell küldeni a tevékenységi körébe tartozó ügyben a következő közösségek képviselőjének:
- a) Kéknefelejcs Nyugdíjas Klub;
- b) Magyar Máltai Szeretetszolgálat Fehérvárcsurgói Csoportja;
- c) Fehérvárcsurgón működő történelmi egyház;
- d) Magyar Vöröskereszt Fehérvárcsurgói Egyesület;
- e) Csurgói Csalogány Kamarakórus;
- f) politikai párt;
- g) Fejér Megyei Hírlap;
- h) a polgármester által és az ülés összehívója által megjelölt szervezet;
23. § A nyilvános ülésre szóló meghívót és előterjesztést, előzetes kérelemre, elektronikus formában is meg lehet küldeni.
24. § A meghívó és az előterjesztés kézhezvételét a képviselők és a bizottsági tagok az ülés összehívójának – a 21. § (2) bekezdés f) pontjában meghatározott elérhetőségen – visszajelzik.
10. A Képviselő-testület rendkívüli ülése
25. § (1) A polgármester saját hatáskörében összehívja a Képviselő-testület rendkívüli ülését, amennyiben megítélése szerint az ülés összehívására és a döntéshozatalra a munkatervben meghatározott rendes ülésen kívül arra szükség van az alábbiak miatt:
- a) jogszabály által előírt kötelezettség teljesítése miatt;
- b) az Önkormányzat, a Képviselő-testület és szervei, az intézmények, a település, a lakosság érdekeit érintő okból.
(2) A Képviselő-testület eseti határozattal is rendelkezhet rendkívüli ülés megtartásáról. Az indokot is tartalmazó meghívót és az ülés előtt legalább három nappal kell kiküldeni.
(3) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 12 órával is kiküldhető. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, fax, email, levél, távirat, SMS.
(4) A Képviselő-testület rendkívüli üléséről készült jegyzőkönyv tartalmazza a rendkívüli ülés összehívásának indokát.
(5) A rendkívüli ülés előterjesztésének írásbeli anyaga (előterjesztés) legkésőbb az ülésen kerül kiosztásra.
(6) A rendkívüli ülésen szereplő napirendi pontokat előzetesen a Képviselő-testület bizottságai is tárgyalhatják.
11. A Képviselő-testület zárt ülése
26. § (1) A Képviselő-testület zárt ülésének tartására vonatkozó szabályokat az Mötv. állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület zárt ülésén való részvételre az Mötv. 46. § (3) bekezdése az irányadó.
(3) Az Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontja szerinti zárt ülés esetében az érintett, a kérését tartalmazó nyilatkozatot az ülést megelőzően írásban teheti meg, mely az ülésről készült jegyzőkönyv mellékletét képezi.
12. Közmeghallgatás
27. § (1) A Közmeghallgatás tartására vonatkozó szabályokat az Mötv. állapítja meg.
(2) A Közmeghallgatás helyét, idejét, az – ülés időpontja előtt 15 nappal – a 9. § (1) bekezdésében szabályozott helyben szokásos módon ki kell hirdetni és a 10. § (1) bekezdésében szabályozott egyéb módon közzé kell tenni.
(3) Az éves rendes közmeghallgatáson a polgármester az éves költségvetésről és a Móri Többcélú Kistérségi Társulás tevékenységéről tájékoztatást ad.
13. Munkaterv
28. § (1) A Képviselő-testület soros ülésének időpontját a Képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza.
(2) Az éves munkaterv összeállításáról a beérkezett javaslatok alapján a kötelező döntések meghozatala időpontjára figyelemmel a jegyző gondoskodik. A munkatervet a Képviselő-testület decemberi ülésére a polgármester terjeszti elő.
(3) A munkaterv tartalmazza:
- a) a rendes Képviselő-testületi ülés és az éves rendes közmeghallgatás időpontját,
- b) az adott ülésen tárgyalandó napirendet,
- c) az előterjesztő, előadó és a véleményező szervek megnevezését.
29. § (1) A Képviselő-testület június, július és augusztus hónapban rendes ülést nem tervez.
(2) A Képviselő-testület rendes ülésének időpontja – az önkormányzat éves költségvetésének elfogadása kivételével - az érintett hónap utolsó csütörtöki napjának 17:00 órája.
(3) A rendes ülés napirendjét tárgyaló bizottsági üléseket a Képviselő-testületi ülés hetében kell lebonyolítani.
(4) A Képviselő-testületindokolt esetben - különösen másik önkormányzat Képviselő-testületével tartandó együttes ülés tartásakor, munkanap áthelyezésekor, rendkívüli, nem várt esemény bekövetkezésekor - a munkatervben szereplő időponttól eltérő időpontban tart ülést.
14. A polgármester ülésvezetési és az ülés rendjének fenntartásával kapcsolatos feladatai
30. § (1) A polgármester ülésvezetési feladatai, jogkörei:
- a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése, az ülés felfüggesztése a 33. § (3) bekezdése szerint;
- b) annak megállapítása, hogy az ülés összehívására a szervezeti és működési szabályzatnak megfelelően került sor;
- c) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a Képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről a Képviselő-testület tájékoztatása;
- d) javaslat a jegyzőkönyv-hitelesítő személyére;
- e) napirendi pont előtti felszólalásokról, esetleges zárt ülés elrendeléséről elhangzott kérelmek, javaslatok ismertetése;
- f) a Képviselő-testületi ülés előtt benyújtott képviselői javaslat tárgyának közlése és az ülés napirendjére történő felvételre előterjesztése;
- g) az ülés napirendjére vonatkozó javaslat előterjesztése, az éves munkaterv figyelembevételével;
- h) vita megnyitása minden napirendi pont és az azzal összefüggő döntési javaslat felett;
- i) szó megadása bejelentkezési sorrendben;
- j) a szó megvonása, amennyiben annak megadása a szervezeti és működési szabályzat hozzászólások időkeretének korlátozására vonatkozó szabályába ütközik;
- k) az ülés rendjének biztosítása;
- l) jogszabályos rendelkezéseinek betartása és betartatása;
- m) döntéshozatali eljárás lefolytatása és a szavazás eredményének megállapítása.
31. § (1) A képviselők és a Képviselő-testület ülésén részt vevő minden jelenlevő köteles a tanácskozás rendjét tiszteletben tartani.
(2) Az ülés rendjének fenntartásáról a polgármester – ülést levezető személy – gondoskodik.
(3) A tanácskozás rendjének megtartása érdekében a polgármester:
- a) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a felszólalótól, aki a tárgytól eltér, már elhangzottakat ismétel, másokat méltóságukban sértő fogalmazást használ;
- b) rendre utasítja azt a képviselőt, aki a Képviselő-testület tekintélyéhez méltatlan kifejezést használ, illetve ilyen magatartást tanúsít;
- c) rendzavarás esetén figyelmezteti a rendbontót, vagy ha annak személye nem állapítható meg, a teljes hallgatóságot, a képviselőt kivéve, az ülésről kiutasíthatja;
- d) d) a tanácskozás folytatását lehetetlenné tevő rendzavarás esetén az ülést határozott időre félbeszakítja.
15. A tanácskozás menete
32. § (1) Az ülés megnyitásakor a polgármester megállapítja, hogy annak összehívására a szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint került sor, és számszerűen megállapítja a határozatképességet, melyet az ülés teljes időszaka alatt köteles figyelemmel kísérni.
(2) Amennyiben az ülés meghirdetett időpontját követő tizenöt percen belül a határozatképességhez szükséges létszámú képviselő nem jelenik meg, a polgármester 8 napon belüli időpontra a Képviselő-testület ülését újból összehívja. A határozatképtelen ülés napirendi pontjai a következő ülés napirendjére kerülnek, azzal, hogy a következő ülésen, a kötelező napirendi pontok mellett, további napirendi pont is tárgyalható.
(3) Amennyiben a polgármester a Képviselő-testület ülésének időszaka alatt állapítja meg az ülés határozatképtelenségét, a Képviselő-testület ülését 15 perc időtartamra felfüggeszti. Amennyiben 15 perc felfüggesztés után a határozatképesség biztosított, az ülést tovább kell folytatni. Amennyiben a határozatképesség 15 perc elteltével nem biztosított, a polgármester 8 napon belüli időpontra a Képviselő-testület ülését újból összehívja. A határozatképtelen ülés még nem tárgyalt napirendi pontjai a következő ülés napirendjére kerülnek, azzal, hogy a következő ülésen, a kötelező napirendi pontok mellett, további napirendi pont is tárgyalható.
33. § (1) Amennyiben az ülés határozatképes, a polgármester a napirend elfogadása előtt javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítő személyére.
(2) A jegyzőkönyv hitelesítését a képviselők ABC szerinti sorrendben végzik.
(3) A jegyzőkönyv hitelesítő a (2) bekezdés szerint a Képviselő-testületi ülésen végig jelenlévő olyan települési képviselő lehet, aki a Hivatal által elkészített és számára átadott jegyzőkönyvet legkésőbb 48 órán belül áttekinti és aláírja.
(4) A jegyzőkönyv hitelesítő a jegyzőkönyvhöz észrevételt tehet, amely a jegyzőkönyv mellékletét képezi.
(5) A jegyzőkönyv hitelesítő kijelöléséről a Képviselő-testület vita nélkül dönt.
34. § (1) A jegyzőkönyv hitelesítő kijelölése után a Képviselő-testület ülésének napirendjére az éves munkaterv és a meghívó figyelembe vételével a polgármester tesz javaslatot.
(2) A polgármester, levezető elnök, települési képviselő és a bizottság javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására, új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.
(3) A napirendet és a napirendek sorrendjét a Képviselő-testület állapítja meg, amennyiben a napirend kiegészítésére, módosítására nincs javaslat.
(4) A meghívóban szereplő napirendhez képest újabb napirendi pontok felvételére van lehetőség, melyről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
35. § A Képviselő-testület rendes ülésén kötelező napirendi pontok: tájékoztató az előző Képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentésekkel összefüggésben tett intézkedésekről.
36. § (1) A napirendi pontokat az elfogadott sorrendben kell tárgyalni. A polgármester minden előterjesztés felett külön vitát nyit, de egyes napirendek összevont tárgyalását is javasolhatja. Erről a Képviselő-testület vita nélkül dönt. Napirendek összevont tárgyalása esetén a határozathozatal külön-külön történik.
(2) A polgármester az előterjesztő, előadó felé kérdések feltételére lehetőséget biztosít.
(3) Az előterjesztő legfeljebb tíz percben előadott válaszát követően a polgármester a napirend feletti vitát megnyitja.
37. § (1) A polgármester által megnyitott vita során:
- a) elsőként az előterjesztő, előadó további szóbeli kiegészítést tehet, új információt vagy a lényegre törő összefoglalást adhat;
- b) az előterjesztőhöz, előadóhoz először a települési képviselő, majd a bizottság tagja és a tanácskozási joggal résztvevő kérdést-, észrevételt-, hozzászólást intézhet.
(2) A polgármester a (4) bekezdés a)-b) pontokban szabályozott esetekben az előterjesztő, előadó számára legfeljebb tíz perc időtartamban ismételt hozzászólásra lehetőséget biztosít.
(3) Az előterjesztő, előadó, polgármester döntéshozatalhoz kapcsolódó hozzászólásainak száma a napirendi pont tárgyalásakor nem korlátozható.
38. § (1) A települési képviselők hozzászólására a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A szót a polgármester adja meg. A hozzászólás időtartama legfeljebb öt perc.
(2) A Képviselő-testület tagjai az egyes napirendek tárgyalásánál ismételt hozzászólásuk esetén további három percet használhatnak fel. A bizottság elnökének – akadályoztatása estén az elnök által kijelölt tagjának – a bizottság napirendi ponttal kapcsolatos határozata ismertetésére legfeljebb három perces időtartam áll rendelkezésre.
(3) A hozzászólás időkeretét túllépőtől a polgármester figyelmeztetés után a szót megvonja.
(4) A Képviselő-testület tagja ügyrendi kérdésben bármikor, soron kívül szót kérhet. Az ügyrendi javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.
(5) Ügyrendi javaslat: a Képviselő-testület ülésének vezetésével, az ülés rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendet érdemben nem érintő eljárási kérdésre vonatkozó indítvány.
(6) Az ügyrendi felszólalásnak az ügyrendi javaslat megfogalmazásával kell kezdődnie, ezt követi annak indoklása együttesen legfeljebb három perc időtartamban. Amennyiben a polgármester megállapítja, hogy a hozzászólás nem ügyrendi kérdés, a képviselőtől megvonja a szót. A polgármester intézkedésével szemben vitát kezdeményezni nem lehet.
(7) A jegyző hozzászólásának időtartama a vita során nem korlátozható.
(8) A testületi ülés során, indokolt esetben, így különösen a napirendi ponttal összefüggő egyeztetés lefolytatása, kapcsolódó információk beszerzése, egyéb tájékozódás miatt vagy pihenés céljából, a polgármester saját hatáskörében, vagy bármely képviselő javaslatára, tárgyalási szünetet rendelhet el legfeljebb 60 percre.
(9) Ha a napirendi ponthoz több hozzászóló nincs, a polgármester a vitát lezárja.
39. § (1) A települési képviselő és a bizottság, a vita lezárásáig, az előterjesztéshez módosító indítványt terjeszthet elő. A bizottság bármely előterjesztéshez, azok módosító javaslataihoz értékelést, ajánlást, javaslatot nyújthat be a Képviselő-testülethez az ülés megkezdéséig.
(2) Az előterjesztő, előadó – figyelemmel a vitában is elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatát, módosító javaslatát a vita lezárásáig módosíthatja, kiegészítheti, vagy a szavazás megkezdéséig visszavonhatja. Javaslata visszavonása esetén arról a Képviselő-testületnek nem kell dönteni.
(3) A szavazás megkezdéséig a polgármester, települési képviselő és a bizottság javasolhatja a döntés elnapolását, napirendről való levételét, melyről a Képviselő-testület dönt.
(4) A polgármester a vita lezárását követően ismerteti az előterjesztett és a módosított javaslatot, ezt követően szavazást rendel el.
(5) A Képviselő-testület elsőként a módosító javaslatról szavaz.
(6) A minősített többséget igénylő döntéshez legalább négy megválasztott települési képviselő szavazata szükséges.
(7) A Képviselő-testület az Mötv. 50. § meghatározott esetek mellett minősített többséggel dönt a következő ügyekben:
- a) önkormányzati kitüntetés, díj, cím odaítéléséről szóló döntés;
- b) nem önkormányzati kitüntetésre, címre, díjra történő felterjesztés;
- c) önkormányzati vagyonnal, tulajdonnal való rendelkezés.
A szavazás módja
40. § (1) A Képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza.
(2) A szavazásra bocsátás, a szavazatok összesítése és a szavazás eredményének megállapítása a polgármester feladata.
(3) A nyílt szavazás
- a) kézfelemeléssel, vagy
- b) név szerinti szavazással történik.
41. § (1) A 40. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott szavazás esetén a polgármester először az "igen", majd a "nem", végül a "tartózkodik" szavazatok számát állapítja meg.
(2) Amennyiben a javaslat nem kapja meg a megfelelő arányú többségi "igen" szavazatot, akkor azt nem elfogadottnak, elutasítottnak kell tekinteni, és ezt határozati formában kell megjeleníteni.
(3) Amennyiben a szavazás eredménye felől kétség merül fel, és bármely képviselő azt kéri, a javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
42. § (1) A polgármester vagy legalább három képviselő indítványára név szerinti szavazást kell elrendelni. Ügyrendi kérdésben nem lehet név szerinti szavazást tartani.
(2) Név szerinti szavazást kell elrendelni:
- a) az önkormányzat vagyonával, tulajdonával való rendelkezésnél, vagyon megterhelésénél, elidegenítésénél,
- b) hitel felvételénél.
(3) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző abc szerinti sorrendben minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott "igen", "nem", "tartózkodik" válasz a névsorban a képviselő neve mellett rögzítésre kerül. A névsor az ülésről készült jegyzőkönyv melléklete.
(4) A jegyző a szavazatokat összeszámolja, és a szavazás eredményét a névsorral együtt a polgármesternek átadja. A polgármester kihirdeti a szavazás eredményét.
43. § A Képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott esetben titkos szavazást tarthat.
44. § (1) A titkos szavazás lebonyolításáról az Ügyrendi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság gondoskodik a jegyző, mint jegyzőkönyvvezető közreműködésével.
(2) Amennyiben az Ügyrendi Bizottság legalább két tagja nincs jelen az ülésen, a Képviselő-testület a polgármester javaslatára háromfős szavazatszámláló bizottságot választ. A szavazatszámláló bizottság tagjaira a polgármester tesz javaslatot a Képviselő-testület állandó bizottságaira vonatkozó szabályok szerint.
(3) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet csatolni kell a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez. A jegyzőkönyv tartalmazza:
- a) a szavazás helyét, időpontját, tárgyát;
- b) a szavazás kezdetét és végét;
- c) a bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető nevét, tisztségét és aláírását;
- d) a szavazás során felmerült körülményeket;
- e) a szavazásra feltett kérdés pontos meghatározását;
- f) személyi döntések esetén a jelöltek nevét;
- g) a szavazás eredményét.
45. § (1) A titkos szavazás üres borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével, külön helyiségben történik.
(2) A titkos szavazás megfelelő körülményeinek biztosítása és a technikai feltételek megteremtése a jegyző feladata.
(3) A szavazólapot a Képviselő-testület bélyegzőjével kell hitelesíteni annak átadása előtt, a képviselő jelenlétében.
(4) A szavazólap átvételét a képviselő a jegyzőkönyvhöz csatolt névjegyzéken tett aláírásával igazolja. A képviselők egyenként adják le szavazataikat.
47. § (1) A szavazás eredményéről a szavazatszámláló bizottságelnöke a Képviselő-testületnek - az arról készült és a bizottság tagjai által aláírt jegyzőkönyv ismertetésével - jelentést tesz. A titkos szavazással hozott döntést alakszerű határozatba kell foglalni. A titkos szavazás szavazólapjai a jegyzőkönyv mellékletét képezik.
16. Előterjesztés, határozati javaslat
Előterjesztés
48. § (1) Előterjesztésnek minősül a Képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó, döntést igénylő javaslat (határozati javaslat, rendelet tervezet).
(2) A Képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell készíteni.
(3) A polgármester kivételesen, alapos indokkal - így különösen az előkészítésre rendelkezésre álló idő rövidsége, a döntéshozatalhoz szükséges információk beszerzése, terjedelmi ok miatt - engedélyezheti az írásbeli előterjesztésnek a meghívó kiküldéséhez képest későbbi kiküldését, vagy az ülésen történő kiosztását, ismertetését.
49. § (1) Írásbeli vagy szóbeli előterjesztés nélkül napirend nem tárgyalható.
(2) Kivételes és indokolt esetben, a Képviselő-testület döntése alapján, lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. A szóbeli előterjesztés tárgyszerű, lényegre törő. A döntési javaslatot írásban kell előterjeszteni.
50. § (1) Előterjesztő lehet:
- a) polgármester,
- b) alpolgármester,
- c) települési képviselő,
- d) a Képviselő-testület állandó bizottsága és a bizottság tagja,
- e) a jegyző.
(2) Feladatkörében előterjesztő lehet továbbá:
- a) az önkormányzat közreműködésével fenntartott intézmény vezetője;
- b) beszámoló, tájékoztató esetén - feladatkörében - az érintett személy, szervezet, gazdasági társaság, alapítvány, közalapítvány, egyesület, önszerveződő közösség.
51. § (1) Az előterjesztést, kivéve a rendkívüli ülésen tárgyalandó előterjesztést, a tárgy szerint illetékes bizottság döntése szerint tárgyalja.
(2) Rendkívüli ülésen tárgyalandó előterjesztés esetén a 25. § (5) bekezdését kell alkalmazni.
(3) A bizottság döntése szerint tárgyalja a meghívóval együtt ki nem küldött, vagy a Képviselő-testületi ülésen kiosztott előterjesztést.
52. § Az előterjesztés a következő elemeket tartalmazza:
- a) előterjesztő, előadó megnevezése,
- b) iktatószám, ügyiratszám,
- c) előterjesztés típusa
- d) előterjesztés címe, témájának, tárgyának rövid meghatározása,
- e) előkészítésben résztvevő megnevezése,
- f) az elkészítés időpontja;
- g) az indokolásban szükség szerint:
- ga) a döntéshozó megszólítása,
- gb) az előterjesztés célja, a téma ismertetése,
- gc) a témával kapcsolatos előzmény, korábban hozott Képviselő-testületi döntés, annak végrehajtásával kapcsolatos információ,
- gd) a jogszabályi háttér bemutatása,
- ge) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és intézményei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,
- gf) egyéb körülmény, összefüggés, adat, mely segítik a döntéshozatalt;
- h) döntési javaslat
- i) rendelet-tervezet esetében az előzetes hatásvizsgálat anyagai;
- j) egyéb dokumentum.
53. § A polgármester és a jegyző az éves költségvetés terhére szakértőt vehet igénybe a különleges szakértelmet igénylő előterjesztés elkészítéséhez.
Határozati javaslat
54. § A határozati javaslat az írásos előterjesztésben, a szóbeli előterjesztésben, vagy az ülés vezetője által a vita összefoglalása után megfogalmazott döntési javaslat.
55. § A határozati javaslatnak
- a) szervesen kapcsolódnia kell az előterjesztés témájához,
- b) törvényesnek, célszerűnek, szakszerűnek, pontosan megfogalmazottnak és végrehajthatónak kell lennie,
- c) szükség esetén rendeznie kell az ugyanabban a tárgykörben esetlegesen korábban hozott döntésről,
- d) pénzügyi kihatás esetén rendelkeznie kell a költségvetési forrásról,
- e) végrehajtást igénylő döntésnél a végrehajtási záradékban meg kell jelölnie a végrehajtásért felelős személyt és a végrehajtási határidőt.
17. Kérdezés joga
56. § A kérdezés jogára a helyi önkormányzatokról szóló törvény (a továbbiakban: Ötv.) 19. § (2) c) pontja az irányadó.
18. Határozatok nyilvántartása
57. § A Képviselő-testületi határozatok évenkénti, sorszám szerinti és betűrendes nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
19. Önkormányzati rendeletalkotás
58. § Az önkormányzati rendelethelyben szokásos módon történő kihirdetésére a 9. § (1) bekezdésében meghatározott módon kerül sor.
59. § Önkormányzati rendelet megalkotását indítványozhatja:
- a) a polgármester,
- b) az alpolgármester,
- c) a települési képviselő,
- d) a Képviselő-testület bizottsága,
- e) a jegyző.
60. § Az önkormányzati rendelettervezet szakszerű előkészítéséről a jegyző gondoskodik.
61. § (1) A Képviselő-testület döntését követően - az elfogadott módosító indítványokra figyelemmel - az önkormányzati rendelet végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.
(2) Az önkormányzati rendelet vonatkozásában a jegyző gondoskodik:
- a) helyben szokásos módon történő kihirdetéséről és egyéb módon történő közzétételéről,
- b) évenkénti, sorszám szerinti nyilvántartásáról,
- c) módosításokkal egységes szerkezetbe foglalásáról,
- d) érintett személyek, szervek, intézmények számára történő megküldéséről,
- e) az egyéb jogszabályban meghatározott feladatok ellátásáról.
20. Jegyzőkönyv
62. § (1) A Képviselő-testület üléséről két példányban jegyzőkönyv készül.
(2) A jegyzőkönyv készítésére az Mötv. 52. § és a (3) bekezdés az irányadó.
(3) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:
- a) a Képviselő-testületi, bizottsági ülés meghívója,
- b) eredeti, aláírt jelenléti ív,
- c) írásbeli előterjesztés és melléklete,
- d) a kihirdetett önkormányzati rendelet az alábbiak szerint:
- da) rendelet tervezet,
- db) módosító rendelet,
- dc) módosító rendelettel módosított rendelet egységes szerkezetben.
- e) a képviselői, bizottsági írásbeli indítvány, vélemény, javaslat,
- f) a titkos szavazás jegyzőkönyve,
- g) a név szerinti szavazás dokumentuma.
63. § (1) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv megtekintésére a 9-10. § kell alkalmazni.
(2) A nyilvános ülés jegyzőkönyvéről a jegyző által megállapított belső szabályzatban meghatározott díj ellenében a polgármesteri Hivatalban másolatot készít.
(3) A Képviselő-testület nyilvános üléseiről készült jegyzőkönyvek naptári évenkénti beköttetéséről és jogszabály szerint történő megőrzéséről a jegyző gondoskodik.
(4) A zárt ülés jegyzőkönyvét a jegyző a nyilvános ülésétől elkülönítetten kezeli.
IV. FEJEZET AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEI
21. Polgármester
64. § (1) A polgármester főállásban látja el feladatát.
(2) A polgármester hivatalos bélyegzője: kör alakú bélyegző, „Fehérvárcsurgó Község polgármestere” felirattal, középen Magyarország címerével.
(3) A polgármester ügyfélfogadási ideje: minden hétfő 8-12 óra és 13-17 óra között.
(4) A polgármester az Mötv. 68. § (2) bekezdése alapján nem hoz döntést.
(5) A polgármester az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerint döntést hoz a következő ügyekben:
- a) hatósági, pályázati ügyekben hiánypótlás megtétele,
- b) pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok,
- c) véleménynyilvánítás területi, központi államigazgatási szervek megkeresésére,
(6) A polgármester nem hoz döntést az Mötv. 42. § meghatározott ügyekben.
22. Alpolgármester
65. § (1) A Képviselő-testület a polgármester javaslatára egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester a tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
(3) Az alpolgármester ügyfélfogadási ideje: minden hétfő 15-17 óra között.
23. A Képviselő-testület bizottságai
66. § A bizottság képviselő és nem képviselő tagjának jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak. Egy képviselő egyidejűleg több bizottságnak is tagja, elnöke lehet.
67. § (1) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
- a) Pénzügyi Bizottság, létszáma: 5 fő;
- b) Ügyrendi Bizottság, létszáma: 3 fő.
- c) Kulturális-, Turisztikai és Településfejlesztési Bizottság: 9 fő.
(2) A bizottságok személyi összetételét a 2. függelék tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület és a bizottság tagja javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. Az indítványt a bizottság elnöke annak soron következő ülése elé terjeszti, melyre az indítványozót meg kell hívni.
(4) A bizottsági ülést az elnök, távolléte, akadályoztatása esetén a bizottság elnök által kijelölt képviselő tagja hívja össze és vezeti.
(5) A bizottságot nyolc napon belüli időpontra össze kell hívni a Képviselő-testület határozata alapján, továbbá a polgármester vagy legalább két bizottsági tag, napirendi javaslatot is tartalmazó írásbeli indítványára.
(6) A bizottság ülésére állandó meghívottak:
- a) polgármester,
- b) alpolgármester,
- c) jegyző.
(7) A bizottság működésére, jegyzőkönyvére, előterjesztésére a Képviselő-testületre vonatkozó szabályokat az e fejezetben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
(8) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet a Képviselő-testület bélyegzőjével kell hitelesíteni.
(9) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet aláíró bizottsági tag személyére az ülést vezető a napirend elfogadását megelőzően tesz javaslatot, melyről a bizottság vita nélkül határozattal dönt.
A bizottság ülésén nem kell jegyzőkönyv hitelesítőt kijelölni.
(10) A bizottsági ülés meghívóját, valamennyi előterjesztéssel együtt, annak ülése előtt három nappal kell kiküldeni a következőknek:
a) bizottsági tag,
b) polgármester,
c) alpolgármester,
d) települési képviselő,
e) jegyző.
(11) Az önkormányzat költségvetési koncepció tervezetét (a továbbiakban: koncepció) valamennyi bizottság napirendjére kell tűzni.
(12) A Képviselő-testület a bizottságok által alkotott vélemények után – egy fordulóban – dönt határozat elfogadásával a koncepcióról.
(13) Az önkormányzat költségvetési és zárszámadási rendelettervezetét, ezek módosítását, valamint az időszakos költségvetési beszámolót valamennyi bizottság napirendjére kell tűzni.
(14) Az önkormányzat költségvetésére kiható előterjesztést a Pénzügyi Bizottság napirendjére kell tűzni.
(15) A Képviselő-testület bizottságai a Képviselő-testület által átruházott hatáskört nem látnak el.
(16) Képviselő-testület állandó bizottságai ellátnak minden olyan feladatot, amelyet a Képviselő-testület a bizottság számára meghatároz.
(17) A bizottságok részletes feladatait a 2. számú melléklet tartalmazza.
24. Hivatal
68. § (1) A Hivatal Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat hivatala, megnevezése: Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal, melynek működési rendjét a Hivatal szervezeti és működési szabályzata határozza meg.
(2) A Hivatal székhelye: 8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 22.
(3) A hivatal bélyegzői:
- a) Hivatal kör alakú bélyegzője „Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal” felirattal, középen Magyarország címerével;
- b) a jegyző kör alakú bélyegzője „Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal Jegyzője” felirattal, középen Magyarország címerével.”
25. Jegyző, a jegyző jelzési kötelezettsége, a jegyző feladat- és hatásköre
Jegyző
69. § A polgármester az Mötv. 82. § (1) bekezdése alapján Jegyzőt nevez ki.
A jegyző jelzési kötelezettsége
70. § Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabálysértő, az ülésen haladéktalanul szóban, azt követően és egyéb esetben írásban jelzéssel él a Képviselő-testület felé.
A jegyző feladat- és hatásköre
71. § (1) A jegyző vezeti a Polgármesteri Hivatalt, megszervezi annak munkáját.
(2) A jegyző az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról az Mötv.-ben meghatározottakon túl az alábbiak szerint gondoskodik:
- a) előkészíti a Képviselő-testületi ülés, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;
- b) ellátja a testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatait,
- c) rendszeresen tájékoztatja a testületet, a bizottságokat és a polgármestert, alpolgármestert a tevékenységüket érintő jogszabályokról, illetve változásokról;
- d) véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester és a bizottságok elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben;
- e) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára;
- f) gondoskodik e rendelet függelékeinek naprakész tartásáról;
- g) rendszeres időközönként ügyfélfogadást tart;
- h) biztosítja az önkormányzati rendeletek, határozatok érintettekkel való megismertetését;
- i) értékeli és ellenőrzi a polgármesteri hivatal döntés-előkészítő és végrehajtó tevékenységét,
- j) felelős:
- ja) a települési képviselők nevének és lakcímének,
- jb) a bizottságok tagjainak,
- jc) a Képviselő-testület által kitüntetettek és
- jd) a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáért.
- l) ellátja a jogszabályban meghatározott feladatokat.
(3) A jegyzői munkakör betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat az igazgatási ügyintéző látja el a polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzatában foglaltak szerint.
(4) A jegyző ügyfélfogadási ideje: minden hétfő 8-12 óra és 13-17 óra, minden szerda 8-12 óra és 13-16 óra között.
26. Társulás
72. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásban vesz részt.
(2) A Képviselő-testület által kötött társulási megállapodások jegyzékét a 3. függelék tartalmazza.
V. FEJEZET A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ
27. Az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
73. § A települési önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Ötv. 19. §-a szabályozza.
28. A személyes érintettségre vonatkozó szabályok
74. § A települési képviselőt, amennyiben a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, első alkalommal a polgármester - polgármester esetén az alpolgármester - figyelmezteti, minden további esetben a következő havi tiszteletdíjának, illetményének egyszeri 10 %-os mértékű levonására kerül sor.
VI. FEJEZET EGYÉB RENDELKEZÉSEK
29. Önként vállalt és szabadon vállalt feladatok
75. § (1) A Képviselő-testület az Mötv. 12. § (2) bekezdésében szabályozott rendeletet előkészítő eljárást lefolytatását követően alkot.
(2) Az előkészítő eljárásra a jogalkotásról szóló törvénynek az előzetes hatásvizsgálatra vonatkozó szabályait kell alkalmazni.
(3) Az előkészítő eljárás - szükség esetén szakértő bevonásával – meghatározza:
- a) az elérendő célt,
- b) a feladat ellátásának jogi feltételeit,
- c) a feladat ellátásának legalább három évre terjedő pénzügyi, személyi és technikai feltételeit,
- d) jogszabályban meghatározott elemeket.
76. § A Képviselő-testület önként vállalt feladata a polgármesteri Hírlevél című lap kiadása.
77. § A Képviselő-testület az önkormányzat gazdálkodására vonatkozó hatályos jogszabályokban foglaltaknak megfelelően-, azok rendelkezéseinek maradéktalan betartása mellett vállalkozási tevékenységet végez.
30. Vagyonnyilatkozatok megtekintése
78. § (1) A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatának vizsgálatát a Ügyrendi Bizottság végzi, amely bizottság gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről.
(2) Az Ügyrendi Bizottság lefolytatja a bizottságnál kezdeményezett vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást és az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a Képviselő-testületet.
79. § (1) A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok nem képviselő tagjai vagyonnyilatkozat tételre kötelezettek.
(2) Az Ügyrendi Bizottság látja el a nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatának vizsgálatát és nyilvántartását.
(3) A nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségére (esedékességére, formai követelményeire, megszegésének jogkövetkezményeire), továbbá az Ügyrendi Bizottság vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárására (vagyongyarapodási vizsgálat) az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény rendelkezései irányadóak.
80. § A polgármesteri, képviselői, nem képviselő bizottsági tagi vagyonnyilatkozatokba a polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, ügyfélfogadási időben, bárki betekinthet.
VII. FEJEZET ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
31. Hatálybalépés
81. § A rendelet 2020. január 1-én lép hatályba.
82. § Hatályát veszti Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 7/2019. (XI.14.) önkormányzati rendelete.
83. § A rendelet mellékletei a következők:
- 1. melléklet: a Képviselő-testület átruházott hatáskörei
- 2. melléklet: A Képviselő-testület bizottságainak részletes feladatai
84. § A rendelet függelékei a következők:
- 1. függelék: a Képviselő-testület tagjainak névjegyzéke;
- 2. függelék: a Képviselő-testület állandó bizottságainak személyi összetétele;
- 3. függelék: a társulási megállapodások jegyzéke;
- 4. függelék: az önkormányzati alaptevékenységek kormányzati funkció szerinti besorolása;
*5. függelék: a Polgármesteri Hivatal szervezeti tagozódása és ügyfélfogadási rendje
**6. függelék: a Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzata