Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete 1/2020 (I.28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII.17.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2020. 02. 01- 2020. 02. 01Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete 1/2020 (I.28.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII.17.) önkormányzati rendelet módosításáról[1]
Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII.17.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: R) 68. § (1) bekezdése a következő szövegrésszel egészül ki:
„A Hivatal szervezeti tagozódását és ügyfélfogadási rendjét a rendelet 5. számú függeléke, szervezeti és működési szabályzatát a rendelet 6. számú függeléke tartalmazza.”
2. § A R 84. §-a a következő szövegrésszel egészül ki:
- „5. függelék: a Polgármesteri Hivatal szervezeti tagozódása és ügyfélfogadási rendje
- 6. függelék: a Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzata”
3. § A R 2020.február 1-én lép hatályba, és 2020.február 2-án hatályát veszti.
5. függelék
A Polgármesteri Hivatal szervezeti tagozódása és ügyfélfogadási rendje
1. A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódása a következő:
polgármester
jegyző
igazgatási ügyintézők adóügyi ügyintéző pénzügyi ügyintézők
2. A Polgármesteri Hivatal munkarendje a következő:
A Polgármesteri Hivatal dolgozóinak napi munkaideje:
hétfő: 7.30-17.00
kedd-csütörtök: 7.30-16.00
péntek: 7.30-12.30
Munkaközi szünet (ebédidő):
hétfő-péntek: 30 perc
3. A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje a következő:
Valamennyi ügyintéző ügyfélfogadási ideje:
hétfő: 7.30-12.00, 13.00-17.00
kedd: nincs ügyfélfogadás
szerda: 7.30-12.00, 13.00-16.00
csütörtök: nincs ügyfélfogadás
péntek: nincs ügyfélfogadás
Az önkormányzat és a Polgármesteri hivatal pénztárának nyitvatartási rendje:
hétfő: 7.30-12.00, 13.00-17.00
szerda: 7.30-12.00, 13.00-16.00
6. függelék
A Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 67. § d) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Fehérvárcsurgói polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát a következők szerint állapítja meg:
I. RÉSZ A költségvetési szerv általános adatai, a létrehozásáról szóló jogszabály megjelölésével
(Ávr. 13. § (1) bekezdés a) pont, b) pont, i) pont)
1. § A Polgármesteri Hivatal jogállása és alapadatai
1) A Fehérvárcsurgói polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testületének a „Magyarország helyi önkormányzatairól” szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban Mötv.) 84. § (1) bekezdésében meghatározott, az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására létrehozott önálló jogi személyiséggel rendelkező költségvetési szerve.
2) A költségvetési szerv az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság tekintetében teljes jogkörrel, önálló bankszámlaszámmal rendelkező költségvetési szerv.
3) A Hivatal alapadatai a következők:
- a) megnevezése: Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal
- b) rövidített megnevezése: Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal
- c) székhelye: 8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 22.
- d) levelezési címe: ua.
- e) e-mail címe: igazgatas@fehervarcsurgo.hu
- f) honlapja: www.fehervarcsurgo.hu
- g) irányítója: polgármester
- h) vezetője: jegyző
- i) alapítás időpontja: 1990. szeptember 30.
- j) alapító és irányító szerve: Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete
- k) hatályos alapító okirat kelte, száma: 2019. december 3.; 226/2019. (XII.2.) Kt. határozat
- l) gazdálkodási jogköre: önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv
- m) törzskönyvi azonosító száma: 362182
- n) adóigazgatási azonosító száma: 15362182-2-07
- o) statisztikai számjele: 15362182-8411-321-07
- p) szakágazati besorolás: 841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
- q) TEÁOR szám: 8411 Általános közigazgatás
- r) számlavezetője: OTP Nyrt. Móri Fiók
- s) költségvetési elszámolási számlaszáma: 11736044-15727251-00000000
2. § Az irányító szerv által a költségvetési szervhez rendelt más költségvetési szervek
1) A Hivatalhoz nincs rendelve más költségvetési szerv.
II. RÉSZ A költségvetési szerv által ellátandó, és a kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységek, rendszeresen ellátott vállalkozási tevékenységek, valamint az alaptevékenységet meghatározó jogszabályok megjelölése
(Ávr. 13. § (1) bekezdés c) pont)
3. § A Hivatal tevékenységére vonatkozó adatok
1) A Képviselő-testület 226/2019. (XII.2) Kt. határozatával elfogadott alapító okirat rögzíti.
2) Rendszeresen ellátott vállalkozási tevékenységet a Hivatal nem folytat.
3) A Hivatal alaptevékenységének vonatkozásában irányadó főbb jogszabályok:
- a) Magyarország Alaptörvénye;
- b) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.);
- c) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.;
- d) Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet(Ávr.);
- e) Az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet;
- f) A költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet;
- g) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (Kttv.);
- h) Egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény;
- i) A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII.29.) Korm. rendelet;
- j) Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art.)
III. RÉSZ Azon gazdálkodó szervezetek részletes felsorolása, amelyek felett a költségvetési szerv alapítói, illetve tulajdonosi (tagsági, részvényesi) jogokat gyakorol (Ávr. 13. § (1) bekezdés d) pont)
4. § Alapítói, tulajdonosi jogok gyakorlása
1) A Hivatal alapítói és tulajdonosi jogokat gazdálkodó szervezet felett nem gyakorol.
5. § Vagyonnal való gazdálkodás
1) A Hivatal nem jogosult a működéséhez biztosított ingatlant elidegeníteni, azt biztosítékként felhasználni.
IV. RÉSZ A költségvetési szerv szervezeti felépítése és a működés rendje, a szervezeti egységek (ezen belül a gazdasági szervezet) megnevezése, engedélyezett létszáma, feladatai, és a szervezeti egységek közötti kapcsolattartás rendje és a szervezeti egységek vezetőjének jogosítványai, amelyek körében a költségvetési szerv képviselőjeként járhat el (Ávr. 13. § (1) bekezdés e)-f) pontjai)
6. § A Hivatal belső szervezeti tagozódása
1) A Hivatal a szervezeti tagozódását „a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról” szóló 9/2019. (XII.17) önkormányzati rendelet 5. függeléke rögzíti.
2) A Hivatal belső szervezeti egységgel nem rendelkezik.
7. § A Hivatal munkarendje
1) A Hivatal munkarendjét „a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról” szóló
9/2014. (XII.17.) önkormányzati rendelet 5. függeléke rögzíti.
8. § A Hivatal ügyfélfogadási rendje
1) A Hivatal ügyfélfogadási rendjét „a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról” szóló 9/2019. (XII .17.) önkormányzati rendelet 5. függeléke rögzíti.
9. § A Hivatal létszáma
1) A Hivatal létszámát az önkormányzat mindenkor hatályos éves költségvetési rendelete rögzíti.
10. § A Hivatal irányítása
1) A polgármester az Mötv. 67. § foglaltak szerint irányítja a Hivatalt.
2) A polgármester önkormányzati rendeletben meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet.
3) Az alpolgármester a polgármester távollétében és akadályoztatása esetén ellátja mindazon feladatokat, amelyeket jogszabály a polgármester számára megállapít.
4) Az alpolgármester konkrét feladatainak meghatározásáról a polgármester külön intézkedik.
11. § A Hivatal vezetése
1) A jegyző az Mötv. 81. § foglaltak szerint vezeti a Hivatalt.
2) A jegyző ellátja továbbá a jogszabályban és a (3) bekezdésben meghatározott feladatokat
- a) köteles kialakítani és működtetni a FEUVE rendszert;
- b) köteles gondoskodni a belső ellenőrzés kialakításáról, megfelelő működtetéséhez szükséges források biztosításáról;
- c) köteles elkészíteni a Hivatal ellenőrzési nyomvonalát;
- d) köteles kockázati tényezők figyelembevételével kockázatelemzést végezni és kockázatkezelési rendszert működtetni;
- e) felügyeli a Hivatal iratkezelését;
- f) előkészíti az önkormányzat gazdasági programtervezetét;
- g) előkészíti az önkormányzat közbeszerzési tervét;
- h) közreműködik a közbeszerzési eljárások lebonyolításában, dokumentálásában.
3) A polgármester egyetértése szükséges – az általa meghatározott körben – a Hivatal köztisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői kinevezéséhez, felmentéséhez és jutalmazásához.
4) A Jegyzőt általános jelleggel a pénzügyi csoportvezető helyettesíti.
5) Az Mötv. 82. § (3) bekezdésében szabályozott esetben – Jegyzői tisztség betöltetlensége, jegyző tartós akadályoztatása – a Jegyzői feladatokat a pénzügyi csoportvezető látja el.
12. § A Hivatal ügyintézői, ügykezelői
1) A jogszabályban meghatározott hatáskörrel rendelkező ügyintéző gyakorolja a hatósági jogkörét, ellátja mindazon egyéb feladatokat, amelyeket a jogszabályok számára előírnak.
2) Az ügyintéző feladata a Képviselő-testület, a polgármester, a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek érdemi döntésre való előkészítése, felhatalmazás esetén kiadmányozása, valamint a végrehajtás szervezése.
3) A kapott utasítások és határidők figyelembevételével munkaterületén felelős a Hivatal állandó és időszakos feladatainak megvalósításáért.
4) Az ügykezelő a munkaköri leírásban részére megállapított, illetve a vezető által kiadott feladatokat a kapott utasítások és határidők figyelembevételével, a jogszabályok és az ügyviteli szabályok ismeretében és betartásával végzi.
5) Ellátja mindazokat a nem érdemi jellegű feladatokat, amellyel munkáltatói jogkör gyakorlója megbízza.
13. § Ügyintézési határidő
1) Az ügyek intézése a vonatkozó jogszabályok és a felettes vezető által előírt határidőben történik.
2) Az ügyintézési határidő az adott ügyekre vonatkozó anyagi és eljárási szabályokban meghatározott határidő.
3) Jogszabályban előírt ügyintézési határidő hiányában az ügyek intézésére a vezető által a feladatok kiadása során megállapított egyedi ügyintézési határidő az irányadó.
4) A határidőket – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – naptári napban kell meghatározni. A határidő számításának kezdő napja a kérelemnek az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz történő megérkezését követő nap.
5) Az ügyintéző feladatainak ütemezése során úgy jár el, hogy a vezetői jóváhagyás a határidő lejárta előtt, ésszerű időben beszerezhető legyen.
6) Ha kérelem az előírt határidő alatt érdemben nem intézhető el, akkor az ügyintéző a késedelem okáról és az ügyintézés várható időpontjáról felettesét tájékoztatja. Ilyen esetben a vezető a továbbiakra nézve döntést hoz, útmutatást ad, amelyről az ügyben érintetteket (ügyfeleket) haladéktalanul tájékoztatni kell.
14. § Együttműködési kötelezettség, csoportos munkavégzés
1) A Hivatal valamennyi vezetője és munkatársa köteles a hivatali feladatok végrehajtásában együttműködni.
2) A jegyző az összetett megközelítést és több szakterület szoros együttműködését igénylő feladat elvégzése érdekében a tárgykör szerint illetékes ügyintézők hatékony együttműködésével megvalósuló csoportos munkavégzést rendelhet el.
3) A csoportos munkavégzés során az érintetteket a komplex feladat megfelelő határidőben történő elvégzése érdekében kiemelt együttműködési kötelezettség és felelősség terheli.
15. § A Hivatal képviselete
1) A Hivatal általános képviseletét a jegyző, akadályoztatása esetén a pénzügyi ügyintéző látja el. Eseti képviselettel a Hivatal munkatársa is megbízható.
2)A Hivatal jogi képviseletét a jegyző vagy az általa megbízott személy látja el.
16. § A sajtó tájékoztatása
1) A sajtó tájékoztatására a jegyző jogosult, illetve felhatalmazása alapján a tárgyban érintett munkatárs.
V. RÉSZ Külön jogszabályban szabályozott esetek kivételével a munkáltatói jogok gyakorlásának – ideértve az átruházott munkáltatói jogokat is- rendje (Ávr. 13. § (1) bekezdés h) pont)
17. § A munkáltatói jogok gyakorlása
(1) A munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében a polgármester gyakorolja.
(2) A Hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében a munkáltatói jogokat a jegyző gyakorolja.
18. § Az átruházott munkáltatói jogok
(1) Az átruházott munkáltatói jogról a munkáltatói jog jogszabály szerinti gyakorlója írásban rendelkezik.
(2) Átruházott munkáltatói jogot tovább átruházni nem lehet.
VI. RÉSZ A szervezeti és működési szabályzatban nevesített valamennyi munkakörhöz tartozó feladat- és hatáskörök, a hatáskörök gyakorlásának módja, a helyettesítés rendje, az ezekhez kapcsolódó felelősségi szabályok (Ávr. 13. § (1) bekezdés g) pont)
19. § Munkaköri leírás
(1) A munkakörhöz tartozó feladat- és hatásköröket, a hatáskörök gyakorlásának módját, a helyettesítés rendjét és az ezekhez kapcsolódó felelősségi szabályokat – a Hivatal SZMSZ-e mellett – a munkaköri leírások tartalmazzák.
(2) A Hivatal dolgozói feladatkörüket önállóan, a munkakörért vállalt teljes felelősséggel látják el.
VI. RÉSZ Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség
20. § Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség
(1) A közszolgálatban álló köztisztviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségét az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. §-a alapján a következő okok határozzák meg:
- a) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult közigazgatási hatósági vagy szabálysértési ügyben /3. § (1) bekezdés a) pont/.
- b) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult közbeszerzési eljárás során /3. § (1) bekezdés b) pont/.
- c) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult feladati ellátása során
- költségvetési vagy egyéb pénzeszközök felett, továbbá
- önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás során, illetve
- önkormányzati pénzügyi támogatások tekintetében /3. § (1) bekezdés c) pont/
d) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult egyedi önkormányzati támogatásról való döntésre irányuló eljárás lefolytatása során /3. § (1) bekezdés d) pont/.
e) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult állami vagy önkormányzati támogatások felhasználásának vizsgálata, vagy a felhasználással kapcsolatos ellenőrzés során /3. § (1) bekezdés e) pont/.
21. § A Hivatalában foglalkoztatottak vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettsége
Munkakör pontos megnevezése | Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség oka | ||||
|---|---|---|---|---|---|
3. § (1)bek. a) pont | 3. § (1)bek. b) pont | 3. § (1) bek. c) pont | 3. § (1) bek. d) pont | 3. § (1) bek. e) pont | |
jegyző, igazgatási ügyintéző |
|
|
|
|
|
Pénzügyi ügyintéző |
|
|
|
| |
VII. RÉSZ Egyéb rendelkezések
22. § A Hivatal működésére és feladataira, gazdálkodására vonatkozó belső szabályok
(1) A Hivatal működését a mindenkori jogszabályok mellett az alábbi szabályzatok, utasítások tartalmazzák:
- a) alapító okirat
- b) Iratkezelési Szabályzat
- c) Kiadmányozási jog szabályozása
- d) Kötelezettségvállalási, Érvényesítési és Utalványozási Szabályzat
- e) Közszolgálati Szabályzat
- f) Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzat
- g) Belső Ellenőrzési Szabályzat
- h) Ellenőrzési kézikönyv
- i) Ellenőrzési nyomvonal
- j) Munkavédelmi szabályzat
- k) Tűzvédelmi Szabályzat
- l) Pénzkezelési Szabályzat
- m) Egyéb szabályzatok, polgármesteri, Jegyzői utasítások
(2) A polgármesteri hivatal gazdálkodásának belső ellenőrzéséről jogszabályban előírt képesítéssel rendelkező belső ellenőr megbízásos jogviszonyban történő foglalkoztatásával gondoskodik.
23. § Képzettségi pótlékra jogosító munkakörök
Munkakör megnevezése | Képzettség | Pótlék mértéke az illetményalap %-ában |
|---|---|---|
Pénzügyi ügyintéző | Mérlegképes könyvelő | 40 % |
Adóügyi ügyintéző | Mérlegképes könyvelő | 40 % |
VIII. RÉSZ Záró rendelkezések
24. § A Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata 2020. február 1-én napján lép hatályba.
Fehérvárcsurgó, 2020. február 1.
Dornyi Sándor
jegyző
A Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2020. (I. 27.) számú határozatával jóváhagyta.