Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete 1/2020 (I.28.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII.17.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 02. 01- 2020. 02. 01

Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete 1/2020 (I.28.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII.17.) önkormányzati rendelet módosításáról[1]

Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2019. (XII.17.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: R) 68. § (1) bekezdése a következő szövegrésszel egészül ki:

„A Hivatal szervezeti tagozódását és ügyfélfogadási rendjét a rendelet 5. számú függeléke, szervezeti és működési szabályzatát a rendelet 6. számú függeléke tartalmazza.”

2. § A R 84. §-a a következő szövegrésszel egészül ki:

  • „5. függelék: a Polgármesteri Hivatal szervezeti tagozódása és ügyfélfogadási rendje
  • 6. függelék: a Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzata”

3. § A R 2020.február 1-én lép hatályba, és 2020.február 2-án hatályát veszti.

5. függelék

A Polgármesteri Hivatal szervezeti tagozódása és ügyfélfogadási rendje

1. A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódása a következő:

polgármester

jegyző

igazgatási ügyintézők adóügyi ügyintéző pénzügyi ügyintézők

2. A Polgármesteri Hivatal munkarendje a következő:

A Polgármesteri Hivatal dolgozóinak napi munkaideje:

hétfő: 7.30-17.00

kedd-csütörtök: 7.30-16.00

péntek: 7.30-12.30

Munkaközi szünet (ebédidő):

hétfő-péntek: 30 perc

3. A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje a következő:

Valamennyi ügyintéző ügyfélfogadási ideje:

hétfő: 7.30-12.00, 13.00-17.00

kedd: nincs ügyfélfogadás

szerda: 7.30-12.00, 13.00-16.00

csütörtök: nincs ügyfélfogadás

péntek: nincs ügyfélfogadás

Az önkormányzat és a Polgármesteri hivatal pénztárának nyitvatartási rendje:

hétfő: 7.30-12.00, 13.00-17.00

szerda: 7.30-12.00, 13.00-16.00

6. függelék

A Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 67. § d) pontjában és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 10. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Fehérvárcsurgói polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát a következők szerint állapítja meg:

I. RÉSZ A költségvetési szerv általános adatai, a létrehozásáról szóló jogszabály megjelölésével

(Ávr. 13. § (1) bekezdés a) pont, b) pont, i) pont)

1. § A Polgármesteri Hivatal jogállása és alapadatai

1) A Fehérvárcsurgói polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testületének a „Magyarország helyi önkormányzatairól” szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban Mötv.) 84. § (1) bekezdésében meghatározott, az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására létrehozott önálló jogi személyiséggel rendelkező költségvetési szerve.

2) A költségvetési szerv az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság tekintetében teljes jogkörrel, önálló bankszámlaszámmal rendelkező költségvetési szerv.

3) A Hivatal alapadatai a következők:

  • a) megnevezése: Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal
  • b) rövidített megnevezése: Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal
  • c) székhelye: 8052 Fehérvárcsurgó, Petőfi Sándor u. 22.
  • d) levelezési címe: ua.
  • e) e-mail címe: igazgatas@fehervarcsurgo.hu
  • f) honlapja: www.fehervarcsurgo.hu
  • g) irányítója: polgármester
  • h) vezetője: jegyző
  • i) alapítás időpontja: 1990. szeptember 30.
  • j) alapító és irányító szerve: Fehérvárcsurgó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete
  • k) hatályos alapító okirat kelte, száma: 2019. december 3.; 226/2019. (XII.2.) Kt. határozat
  • l) gazdálkodási jogköre: önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv
  • m) törzskönyvi azonosító száma: 362182
  • n) adóigazgatási azonosító száma: 15362182-2-07
  • o) statisztikai számjele: 15362182-8411-321-07
  • p) szakágazati besorolás: 841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
  • q) TEÁOR szám: 8411 Általános közigazgatás
  • r) számlavezetője: OTP Nyrt. Móri Fiók
  • s) költségvetési elszámolási számlaszáma: 11736044-15727251-00000000

2. § Az irányító szerv által a költségvetési szervhez rendelt más költségvetési szervek

1) A Hivatalhoz nincs rendelve más költségvetési szerv.

II. RÉSZ A költségvetési szerv által ellátandó, és a kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységek, rendszeresen ellátott vállalkozási tevékenységek, valamint az alaptevékenységet meghatározó jogszabályok megjelölése

(Ávr. 13. § (1) bekezdés c) pont)

3. § A Hivatal tevékenységére vonatkozó adatok

1) A Képviselő-testület 226/2019. (XII.2) Kt. határozatával elfogadott alapító okirat rögzíti.

2) Rendszeresen ellátott vállalkozási tevékenységet a Hivatal nem folytat.

3) A Hivatal alaptevékenységének vonatkozásában irányadó főbb jogszabályok:

III. RÉSZ Azon gazdálkodó szervezetek részletes felsorolása, amelyek felett a költségvetési szerv alapítói, illetve tulajdonosi (tagsági, részvényesi) jogokat gyakorol (Ávr. 13. § (1) bekezdés d) pont)

4. § Alapítói, tulajdonosi jogok gyakorlása

1) A Hivatal alapítói és tulajdonosi jogokat gazdálkodó szervezet felett nem gyakorol.

5. § Vagyonnal való gazdálkodás

1) A Hivatal nem jogosult a működéséhez biztosított ingatlant elidegeníteni, azt biztosítékként felhasználni.

IV. RÉSZ A költségvetési szerv szervezeti felépítése és a működés rendje, a szervezeti egységek (ezen belül a gazdasági szervezet) megnevezése, engedélyezett létszáma, feladatai, és a szervezeti egységek közötti kapcsolattartás rendje és a szervezeti egységek vezetőjének jogosítványai, amelyek körében a költségvetési szerv képviselőjeként járhat el (Ávr. 13. § (1) bekezdés e)-f) pontjai)

6. § A Hivatal belső szervezeti tagozódása

1) A Hivatal a szervezeti tagozódását „a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról” szóló 9/2019. (XII.17) önkormányzati rendelet 5. függeléke rögzíti.

2) A Hivatal belső szervezeti egységgel nem rendelkezik.

7. § A Hivatal munkarendje

1) A Hivatal munkarendjét „a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról” szóló

9/2014. (XII.17.) önkormányzati rendelet 5. függeléke rögzíti.

8. § A Hivatal ügyfélfogadási rendje

1) A Hivatal ügyfélfogadási rendjét „a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról” szóló 9/2019. (XII .17.) önkormányzati rendelet 5. függeléke rögzíti.

9. § A Hivatal létszáma

1) A Hivatal létszámát az önkormányzat mindenkor hatályos éves költségvetési rendelete rögzíti.

10. § A Hivatal irányítása

1) A polgármester az Mötv. 67. § foglaltak szerint irányítja a Hivatalt.

2) A polgármester önkormányzati rendeletben meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet.

3) Az alpolgármester a polgármester távollétében és akadályoztatása esetén ellátja mindazon feladatokat, amelyeket jogszabály a polgármester számára megállapít.

4) Az alpolgármester konkrét feladatainak meghatározásáról a polgármester külön intézkedik.

11. § A Hivatal vezetése

1) A jegyző az Mötv. 81. § foglaltak szerint vezeti a Hivatalt.

2) A jegyző ellátja továbbá a jogszabályban és a (3) bekezdésben meghatározott feladatokat

  • a) köteles kialakítani és működtetni a FEUVE rendszert;
  • b) köteles gondoskodni a belső ellenőrzés kialakításáról, megfelelő működtetéséhez szükséges források biztosításáról;
  • c) köteles elkészíteni a Hivatal ellenőrzési nyomvonalát;
  • d) köteles kockázati tényezők figyelembevételével kockázatelemzést végezni és kockázatkezelési rendszert működtetni;
  • e) felügyeli a Hivatal iratkezelését;
  • f) előkészíti az önkormányzat gazdasági programtervezetét;
  • g) előkészíti az önkormányzat közbeszerzési tervét;
  • h) közreműködik a közbeszerzési eljárások lebonyolításában, dokumentálásában.

3) A polgármester egyetértése szükséges – az általa meghatározott körben – a Hivatal köztisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői kinevezéséhez, felmentéséhez és jutalmazásához.

4) A Jegyzőt általános jelleggel a pénzügyi csoportvezető helyettesíti.

5) Az Mötv. 82. § (3) bekezdésében szabályozott esetben – Jegyzői tisztség betöltetlensége, jegyző tartós akadályoztatása – a Jegyzői feladatokat a pénzügyi csoportvezető látja el.

12. § A Hivatal ügyintézői, ügykezelői

1) A jogszabályban meghatározott hatáskörrel rendelkező ügyintéző gyakorolja a hatósági jogkörét, ellátja mindazon egyéb feladatokat, amelyeket a jogszabályok számára előírnak.

2) Az ügyintéző feladata a Képviselő-testület, a polgármester, a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek érdemi döntésre való előkészítése, felhatalmazás esetén kiadmányozása, valamint a végrehajtás szervezése.

3) A kapott utasítások és határidők figyelembevételével munkaterületén felelős a Hivatal állandó és időszakos feladatainak megvalósításáért.

4) Az ügykezelő a munkaköri leírásban részére megállapított, illetve a vezető által kiadott feladatokat a kapott utasítások és határidők figyelembevételével, a jogszabályok és az ügyviteli szabályok ismeretében és betartásával végzi.

5) Ellátja mindazokat a nem érdemi jellegű feladatokat, amellyel munkáltatói jogkör gyakorlója megbízza.

13. § Ügyintézési határidő

1) Az ügyek intézése a vonatkozó jogszabályok és a felettes vezető által előírt határidőben történik.

2) Az ügyintézési határidő az adott ügyekre vonatkozó anyagi és eljárási szabályokban meghatározott határidő.

3) Jogszabályban előírt ügyintézési határidő hiányában az ügyek intézésére a vezető által a feladatok kiadása során megállapított egyedi ügyintézési határidő az irányadó.

4) A határidőket – jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában – naptári napban kell meghatározni. A határidő számításának kezdő napja a kérelemnek az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz történő megérkezését követő nap.

5) Az ügyintéző feladatainak ütemezése során úgy jár el, hogy a vezetői jóváhagyás a határidő lejárta előtt, ésszerű időben beszerezhető legyen.

6) Ha kérelem az előírt határidő alatt érdemben nem intézhető el, akkor az ügyintéző a késedelem okáról és az ügyintézés várható időpontjáról felettesét tájékoztatja. Ilyen esetben a vezető a továbbiakra nézve döntést hoz, útmutatást ad, amelyről az ügyben érintetteket (ügyfeleket) haladéktalanul tájékoztatni kell.

14. § Együttműködési kötelezettség, csoportos munkavégzés

1) A Hivatal valamennyi vezetője és munkatársa köteles a hivatali feladatok végrehajtásában együttműködni.

2) A jegyző az összetett megközelítést és több szakterület szoros együttműködését igénylő feladat elvégzése érdekében a tárgykör szerint illetékes ügyintézők hatékony együttműködésével megvalósuló csoportos munkavégzést rendelhet el.

3) A csoportos munkavégzés során az érintetteket a komplex feladat megfelelő határidőben történő elvégzése érdekében kiemelt együttműködési kötelezettség és felelősség terheli.

15. § A Hivatal képviselete

1) A Hivatal általános képviseletét a jegyző, akadályoztatása esetén a pénzügyi ügyintéző látja el. Eseti képviselettel a Hivatal munkatársa is megbízható.

2)A Hivatal jogi képviseletét a jegyző vagy az általa megbízott személy látja el.

16. § A sajtó tájékoztatása

1) A sajtó tájékoztatására a jegyző jogosult, illetve felhatalmazása alapján a tárgyban érintett munkatárs.

V. RÉSZ Külön jogszabályban szabályozott esetek kivételével a munkáltatói jogok gyakorlásának – ideértve az átruházott munkáltatói jogokat is- rendje (Ávr. 13. § (1) bekezdés h) pont)

17. § A munkáltatói jogok gyakorlása

(1) A munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében a polgármester gyakorolja.

(2) A Hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében a munkáltatói jogokat a jegyző gyakorolja.

18. § Az átruházott munkáltatói jogok

(1) Az átruházott munkáltatói jogról a munkáltatói jog jogszabály szerinti gyakorlója írásban rendelkezik.

(2) Átruházott munkáltatói jogot tovább átruházni nem lehet.

VI. RÉSZ A szervezeti és működési szabályzatban nevesített valamennyi munkakörhöz tartozó feladat- és hatáskörök, a hatáskörök gyakorlásának módja, a helyettesítés rendje, az ezekhez kapcsolódó felelősségi szabályok (Ávr. 13. § (1) bekezdés g) pont)

19. § Munkaköri leírás

(1) A munkakörhöz tartozó feladat- és hatásköröket, a hatáskörök gyakorlásának módját, a helyettesítés rendjét és az ezekhez kapcsolódó felelősségi szabályokat – a Hivatal SZMSZ-e melletta munkaköri leírások tartalmazzák.

(2) A Hivatal dolgozói feladatkörüket önállóan, a munkakörért vállalt teljes felelősséggel látják el.

VI. RÉSZ Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség

20. § Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség

(1) A közszolgálatban álló köztisztviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségét az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. §-a alapján a következő okok határozzák meg:

  • a) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult közigazgatási hatósági vagy szabálysértési ügyben /3. § (1) bekezdés a) pont/.
  • b) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult közbeszerzési eljárás során /3. § (1) bekezdés b) pont/.
  • c) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult feladati ellátása során

- költségvetési vagy egyéb pénzeszközök felett, továbbá

- önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás során, illetve

- önkormányzati pénzügyi támogatások tekintetében /3. § (1) bekezdés c) pont/

d) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult egyedi önkormányzati támogatásról való döntésre irányuló eljárás lefolytatása során /3. § (1) bekezdés d) pont/.

e) A közszolgálatban álló személy (önállóan vagy testület tagjaként) javaslattételre, döntésre vagy ellenőrzésre jogosult állami vagy önkormányzati támogatások felhasználásának vizsgálata, vagy a felhasználással kapcsolatos ellenőrzés során /3. § (1) bekezdés e) pont/.

21. § A Hivatalában foglalkoztatottak vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettsége

Munkakör pontos megnevezése

Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség oka

3. § (1)bek. a) pont

3. § (1)bek. b) pont

3. § (1) bek. c) pont

3. § (1) bek. d) pont

3. § (1) bek. e) pont

jegyző, igazgatási ügyintéző


X


X


X


X


X

Pénzügyi ügyintéző


X


X


X


X

VII. RÉSZ Egyéb rendelkezések

22. § A Hivatal működésére és feladataira, gazdálkodására vonatkozó belső szabályok

(1) A Hivatal működését a mindenkori jogszabályok mellett az alábbi szabályzatok, utasítások tartalmazzák:

  • a) alapító okirat
  • b) Iratkezelési Szabályzat
  • c) Kiadmányozási jog szabályozása
  • d) Kötelezettségvállalási, Érvényesítési és Utalványozási Szabályzat
  • e) Közszolgálati Szabályzat
  • f) Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzat
  • g) Belső Ellenőrzési Szabályzat
  • h) Ellenőrzési kézikönyv
  • i) Ellenőrzési nyomvonal
  • j) Munkavédelmi szabályzat
  • k) Tűzvédelmi Szabályzat
  • l) Pénzkezelési Szabályzat
  • m) Egyéb szabályzatok, polgármesteri, Jegyzői utasítások

(2) A polgármesteri hivatal gazdálkodásának belső ellenőrzéséről jogszabályban előírt képesítéssel rendelkező belső ellenőr megbízásos jogviszonyban történő foglalkoztatásával gondoskodik.

23. § Képzettségi pótlékra jogosító munkakörök

Munkakör megnevezése

Képzettség

Pótlék mértéke az illetményalap %-ában

Pénzügyi ügyintéző

Mérlegképes könyvelő

40 %

Adóügyi ügyintéző

Mérlegképes könyvelő

40 %

VIII. RÉSZ Záró rendelkezések

24. § A Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata 2020. február 1-én napján lép hatályba.

Fehérvárcsurgó, 2020. február 1.

Dornyi Sándor

jegyző

A Fehérvárcsurgói Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát Fehérvárcsurgó Község Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2020. (I. 27.) számú határozatával jóváhagyta.


[1] A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2020. február 2. napjával.