Szada Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020 (III.2.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2020. 03. 03- 2020. 07. 23
Szada Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020 (III.2.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2020. 03. 03- 2020. 07. 23
.
A rendelet hatálya kiterjed a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre), továbbá a támogatások tekintetében mindazon természetes és jogi személyekre, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, akik támogatásban részesülnek.
A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi költségvetését:
2 061 769 803 Ft |
Bevételi főösszeggel |
2 061 769 803 Ft |
Kiadási főösszeggel |
|
|
állapítja meg.
(2) Ezen belül :
a) költségvetési bevétel összege 1 012 954 105 Ft
finanszírozási bevétel összege 1 048 815 698 Ft
b) költségvetési kiadás összege 1 589 991 075 Ft
finanszírozási kiadás összege 471 778 728 Ft.
(3) A Képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési főösszeget bevételi forrásonként az alábbiak szerint állapítja meg:
- Önkormányzat működési támogatásai 224 180 800 Ft
- Működési célú támogatások Áh-n belül 16 680 000 Ft
- Közhatalmi bevételek 520 500 000 Ft
- Működési bevételek 126 693 305 Ft
- Felhalmozási bevételek 50 000 000 Ft
- Finanszírozási bevételek 1 048 815 698 Ft
2. A Képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési főösszeget kiadási forrásonként az alábbiak szerint állapítja meg:
- Működési kiadások
Ezen belül: személyi juttatások 355 011 733 Ft
Járulékok 69 558 506 Ft
Dologi kiadások 367 966 700 Ft
Ellátottak pénzbeli juttatásai 5 200 000 Ft
Egyéb működési célú kiadások 145 728 158 Ft
- Beruházások 578 270 978 Ft
- Felújítások 9 255 000 Ft
- Egyéb felhalmozási célú kiadások 59 000 000 Ft
- Finanszírozási kiadások 471 778 728 Ft
(4) A működési célú költségvetési bevételek és kiadások különbözete 395 089 245 Ft, mely belső finanszírozással a költségvetési maradványból kerül finanszírozásra.
(5) Az
(1) bekezdésben megállapított bevételi főösszegek forrásonkénti, a kiadási főösszegek jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 2020. évi költségvetési összesítője alapján az 1. és 2. mellékletben foglaltak alapján határozza meg a képviselő-testület.
(6) Az önkormányzat előirányzat csoport, és kiemelt előirányzat megnevezés szerint rovatrend bontását a 3. melléklet részletezi.
(7) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzati mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2. melléklet részletezi.
(8) Az önkormányzat 2020. évi költségvetésében a 2019. évi költségvetési maradvány igénybevételével működési hiány nincs.
(9) A Képviselő-testület az évközi többletigények, az előre nem látható és tervezhető feladatok fedezetére:
a) 25 434 371 Ft általános működési (amelyből 20. 000. 000,- Ft az 6. § (38) bekezdése alapján használható fel.)
b) 59 000 000 általános felhalmozási tartalékot állapít meg.
A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat és az általa irányított gazdasági szervezettel rendelkező, valamint gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek bevételeit forrásonkénti bontásban az 5. melléklet részletezi.
(2) Az önkormányzat és az általa irányított gazdasági szervezettel rendelkező, valamint gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek kiadásait forrásonkénti bontásban a 4. melléklet (kormányzati funkció) és a 6. melléklet részletezi.
(3) A Polgármesteri Hivatal előirányzat csoport és kiemelt előirányzat megnevezés szerinti rovatrend megbontását a 7. melléklet és a 8. melléklet (kormányzati funkció) mutatja be.
(4) A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek bevételei és kiadásai kiemelt előirányzatonként és a kötelező, önkéntes feladat jelleg bemutatásával a 9. mellékletben kerül bemutatásra.
(5) A Székely Bertalan Óvoda-Bölcsőde előirányzat csoport és kiemelt előirányzat megnevezés szerinti rovatrend megbontását a 10. melléklet mutatja be.
(6) A Székely Bertalan Művelődési Ház és Könyvtár előirányzat csoport és kiemelt előirányzat megnevezés szerinti rovatrend megbontását a 11. melléklet mutatja be.
(7) Szadai Gyermekélelmezési és Szociális Étkeztetési Konyha előirányzat csoport és kiemelt előirányzat megnevezés szerinti rovatrend megbontását a 12. melléklet mutatja be.
(8) A Szadai Szociális Alapszolgáltató Központ előirányzat csoport és kiemelt előirányzat megnevezés szerinti rovatrend megbontását a 13. melléklet mutatja be.
(9) Az önkormányzat felhalmozási kiadásait beruházások és felújítások bontásban a 14. melléklet részletezi.
(10) Az önkormányzat adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásainak felső határát a 15. melléklet részletezi.
(11) Az éves létszám adatok költségvetési szervenként és a közfoglalkoztatottak létszáma a 16. melléklet szerint kerül meghatározásra.
(12) Az éves előirányzat felhasználási tervet a 17. melléklet mutatja be.
(13) A központi költségvetésből származó működési és feladatalapú támogatásokat a 18. melléklet részletezi.
A költségvetés végrehajtásának általános szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős. Annak érdekében, hogy költségvetési hiány ne keletkezzen, év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(3) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(4) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal, valamint az elkülönített felhalmozási tartalékkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
(5) A Polgármesteri Hivatal a költségvetési rendelet jóváhagyását követő 10 napon belül az intézmények vezetőivel történt egyeztetés alapján köteles elkészíteni az intézmények elemi költségvetését, melyet költségvetési alapokmányban rögzítenek, és annak egy példányát tájékoztató jelleggel megküldik az intézmény részére.
(6) Az intézmények az éves költségvetésüket:
1. az Alapító Okiratban előírt, engedélyezett, valamint az intézményi költségvetési alapokmányban és az SZMSZ-ben részletezett feladatkörökben és kötelezettségek mellett,
2. a szakmai hatékonyság és gazdaságosság, a vagyon rendeltetésszerű használata követelményeinek érvényesítésével,
3. a gazdálkodási és számviteli, továbbá a belső ellenőri előírások betartásával kötelesek végrehajtani.
(7) A költségvetési gazdálkodás a bevételi előirányzatok teljesítésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát foglalja magában.
(8) A Képviselő-testület az önkormányzat likviditási helyzetének kedvezőtlenül alakulása esetén meghatározott időtartamra a kiadásokat korlátozó intézkedéseket vezethet be.
(9) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján /kiemelt előirányzatokon belül/, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratunkban meghatározott követelmények és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.
(10) A képviselő-testület felhatalmazza az önkormányzati költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.
(11) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek esetében a tervezett saját bevételek elmaradása nem vonhatja maga után a költségvetési támogatás növekedését, a bevételi kiesést a kiadások csökkentésével, takarékossággal kell ellensúlyozni.
Az előirányzatok módosítása
(1) Az előirányzatok módosítására, átcsoportosítására az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. (továbbiakban:
Áht.) 34. §- a, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló (továbbiakban:
Ávr.) 368/2011. (XII. 12.) Korm. rend. 42. §-ában foglaltak alapján van lehetőség.
(2) Az önkormányzat kiemelt bevételeinek és kiadásainak előirányzat módosításáról, a kiemelt kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(3) A pénzügyi-gazdasági folyamatok zavartalanságának biztosítása érdekében a Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a költségvetés végrehajtása során az egyes kiadási jogcímeken belül 5 millió Ft értékhatárig
a) az előirányzat-csoportok között,
b) a kiemelt előirányzatok között,
c) a kiemelt előirányzatokon belül
a tényleges felhasználásnak megfelelő előirányzat-változtatást végrehajtsa.
Erről a Képviselő-testület következő ülésén beszámolni köteles.
(4) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre. Az előirányzat időarányos maradványainak felhasználásáról a költségvetési szerv vezetője szabadon dönt a költségvetési főösszegének megtartása mellett.
(5) A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek esetében az előirányzatok módosítására csak a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv vezetőjével ill. pénzügyi vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján, annak egyetértésével kerülhet sor.
(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv köteles betartani.
(7) A kiadásokban többlet költségvetési kihatással járó kötelezettség csak a Képviselő-testület döntésével engedélyezhető. A költségvetési kihatásokkal rendelkező előterjesztés csak a pénzügyi vezető jóváhagyásával, a forrás feltüntetésével kerülhet napirendre.
(8) A polgármester a működési kiadásokra vonatkozóan az egyes szakfeladatok, illetve feladatok között a jóváhagyott előirányzatokon belül engedélyezhet átcsoportosítást. Új feladatokra csak a források egyidejű megjelölésével engedélyezhet átcsoportosítást.
(9) A polgármester a felhalmozási célú előirányzatok esetében a Képviselő-testület által már jóváhagyott fejlesztési feladatok és felújítási célok előirányzatai között átcsoportosítást engedélyezhet esetenként 1 millió forintos (éves szinten max 5 millio) összeghatárig.
(10) A polgármester gondoskodhat az átmenetileg szabad pénzeszközök biztonságos lekötéséről az elérhető legkedvezőbb hozama biztosítása mellett.
(11) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – félévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(12) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(13) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv a munkamegosztási megállapodásban foglalt előirányzatok felett köteles betartani.
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) A költségvetési szerv előirányzataival a képviselő-testületi határozattal elfogadott munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) A költségvetési szervek a kiemelt bevételi és kiadási előirányzatain belül saját hatáskörben módosíthatók, az előirányzatokon belül egymás között átcsoportosíthatók.
(4) A gazdasági szervezettel rendelkező, és gazdasági szervezettel nem rendelkező szerveknél létszámnövekedést csak a képviselő-testület engedélyezhet.
(5) Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.
(6) A költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül a költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak.
(7) A költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa a költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
(8) A képviselő-testület 2020. évi belső ellenőrzés feladatainak ellátásával külső szakértőt bíz meg, mely az Önkormányzat költségvetésében megtervezésre került.
(9) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(10) Az intézményvezetőt fegyelmi felelősség terheli az intézmény gazdálkodásáért, az intézmény kezelésében lévő vagyon rendeltetésszerű használatáért.
(11) Az intézmény költségvetési támogatási előirányzata csak az alaptevékenységre, és az ezzel összefüggő egyéb kiadásokra használható fel.
(12) Az intézményeknél tervezett saját bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését.
(13) Az intézmények kötelesek a hozzájuk beérkezett számlákat hetente (utolsó munkanapon) a Polgármesteri Hivatal Pénzügyivezetőjének leadni.
(14) Az intézmények az
Áht. rendelkezése értelmében hitelt nem vehetnek fel, kezességet nem vállalhatnak, értékpapírt nem vásárolhatnak.
(15) Az intézmények készpénzforgalmukat a Polgármesteri Hivatal házipénztárán keresztül bonyolíthatják.
(16) Az intézményeknél a kötelezettségvállalás a szakmai feladat ellátását szolgáló szükségesség és jogszerűség elvének figyelembevételével az intézményvezető hatáskörébe tartozik. Az intézményvezető kötelezettséget csak írásban a jóváhagyott kiadási előirányzatok terhére vállalhat, amelyről köteles haladéktalanul a fenntartót a kötelezettségvállalás dokumentuma egy példányának megküldésével tájékoztatni.
(17) Az önkormányzat és költségvetési szervei saját bevételeinek beszedéséről saját költségvetési számlán gondoskodnak.
(18) A feladatmutató alapján normatív állami hozzájárulásban részesülő intézmények a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében az intézmények kötelesek olyan nyilvántartást vezetni, melyből egyértelműen megállapítható a feladatmutató tényleges teljesülése.
(19) Amennyiben az intézmény a konkrét feladatmutatóhoz kapcsolódó támogatást az őt ténylegesen megilletőnél nagyobb mértékben veszi igénybe, akkor a meghaladó mérték zárolásra, a költségvetési maradvány elszámolása kapcsán pedig elvonásra kerül.
(20) A költségvetési maradvány megállapítására a Vhr. X. fejezetében foglaltak az irányadók.
(21) Az Önkormányzat gazdálkodása a bevételi előirányzatok teljesítésének kötelezettségét és a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultságát foglalja magába. A bevételi előirányzat módosítás nélkül is teljesíthető, a kiadási előirányzat nem jár felhasználási kötöttséggel.
(22) Bevételkiesés esetén – annak mértékére figyelemmel- a polgármester elsősorban a kötelezettséggel nem terhelt egyszeri kiadások, a speciális célú támogatások, fejlesztési célú előirányzatok felhasználását korlátozza.
(23) Az adókintlévőségek, bármilyen jellegű követelések csökkentése érdekében érvényesíteni kell a költséghatékony végrehajtási és ellenőrzési tevékenységet.
(24) Az Önkormányzat év közben keletkező többletbevételei az általános tartalék előirányzatát növelik, kivéve, ha a Képviselő-testület másképp nem rendelkezik. Amennyiben a többletbevétel céljellegű, akkor a meghatározott célhoz kapcsolódó kiadás előirányzatának növelésére használható fel.
(25) A költségvetés végrehajtása során fizetési kötelezettség a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig vállalható és kifizetések is ezen összeghatárig rendelhetők el (utalványozhatók).
(26) Amennyiben év közben a gazdálkodás feltételeiben olyan kedvezőtlen változások következnek be, amelyek a költségvetés végrehajtását alapvetően veszélyeztetik, a polgármester – a Képviselő-testület utólagos jóváhagyása mellett – a teljes önkormányzati körben a kötelezettségvállalási (pénzfelhasználási) jogköröket felfüggesztheti vagy korlátozhatja, az elfogadott költségvetés keretein belül az esetlegesen szükséges átmeneti, pénzügyi folyamatokat szigorító intézkedéseket megteheti a település költségvetési gazdálkodásának stabilizálása, a likviditás megőrzése érdekében.
(27) Az önkormányzat feladatai tekintetében a kötelezettségvállalás gyakorlása a kötelezettségvállalási szabályzat rendelkezései szerint történik.
(28) A kiadási előirányzatok terhére nem köthető olyan jogi személlyel, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel érvényesen visszterhes szerződés, illetve létrejött szerződés alapján nem teljesíthető kifizetés, amely szervezet nem minősül átlátható szervezetnek.
(29) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a képviselő-testület előzetes engedélye szükséges. Az olyan pályázatok benyújtására, melyek saját forrást nem igényelnek, vagy a szükséges saját forrás rendelkezésre áll, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor.
(30) Az önkormányzati pályázatokról, és azok önrészének mértékéről a Képviselő-testület határozattal dönt.
(31) Az
Áht. 85. §-ára tekintettel előnyben kell részesíteni a banki átutalással történő fizetési módot a 100.000.-Ft feletti kifizetések esetében. A kiadások készpénzben történő teljesítésére csak e rendeletben szabályozott esetekben kerülhet sor.
(32) Az önkormányzatnál a bérfizetés napja a tárgyhót követő 3. nap. A bér folyószámlára utalásánál úgy kell intézkedni, hogy a dolgozóknak a bérfizetés napján a bér rendelkezésükre álljon. A bérfizetés a közmunka programban résztvevők kivételével folyószámlára utalással történik.
(33) Az önkormányzati igazgatási tevékenység bérjellegű kiadásainak felhasználásáról a jegyző gondoskodik. Önkormányzati intézmények tekintetében a besorolások szabályszerűségéért az intézményvezető felelős.
(34) A költségvetési szerv szellemi és/vagy anyagi infrastruktúráját magáncélra, meghatározott feladat elvégzésére igénybe vevő számára köteles térítést előírni a felhasználás, illetve az igénybevétel alapján felmerült közvetlen és közvetett költségek figyelembevételével.
(35) Költségvetési szervek a működésükhöz rendelt, biztosított ingó és ingatlan vagyon hasznosításából származó bevételt – a fenntartó előzetes engedélye nélkül – nem engedhetik át az intézményhez kapcsolódó alapítványok, non-, és for-profit szervezetek részére.
(36) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-i fordulónappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő kétévenként végrehajtani. A következő leltározást 2020. évben december 31-i fordulónappal el kell végezni.
(37) Az önkormányzat intézményeinek pénzellátását a polgármesteri hivatal kincstári finanszírozásban, időarányosan biztosítja az előirányzat-felhasználási terv figyelembevételével. A kötelezettségvállalásnak előirányzat-felhasználási terven kell alapulnia. E szabálytól eltérni csak a beruházások, és felújítások esetén lehet, a hozzá kapcsolódó bevételek realizálásának ismeretében.
(38) A polgármester – az Önkormányzat költségvetése terhére –jogosult dönteni évente maximum 10 alkalommal, alkalmanként 2 millió forint összeghatárig az önkormányzat költségvetéséről szóló önkormányzati rendeletben megállapított dologi, beruházási és felújítási előirányzatok terhére legfeljebb annak mértékéig indokolt esetekben. Az összeg felhasználásáról, a pénzügyi kötelezettségvállalás mértékéről, valamint körülményeiről köteles írásban tájékoztatni a Képviselő-testületet a soron következő ülésén.
(39) Az Önkormányzat és költségvetési szervei számára jogszabályban kötelezően előírt és előre nem látható (nem tervezett) feladatok ellátása, valamint a közüzemi díjak költséghatékonyságának biztosítása ill. növelése érdekében teendő intézkedések és kötelezettségvállalások Képviselő-testületi döntés nélkül megtehetőek, amennyiben a költségvetési szerv költségvetésében arra fedezet átcsoportosítás útján rendelkezésre áll.
Személyi és egyéb juttatások
(1) A Képviselő-testület a közalkalmazottak havi illetményét a Magyarország 2020. évi költségvetéséről szóló LXXI. törvényben az egyes fizetési osztályok és fokozatokhoz rendelt minimum értékekkel egyezően, valamint a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló
324/2018. (XII.30.) Korm. rendeletben foglaltak szerint határozza meg.
(2) Az intézményeknél az illetményfizetés egységesen a dolgozó által megválasztott lakossági folyószámlára utalással történik.
(3) Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló
2019. évi LXXI. törvény 59. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Szadai Polgármesteri Hivatal köztisztviselői illetményalapját 2020. évben 44.000.- Ft-ban állapítja meg a Képviselő-testület. Az ebben a §-ban foglalt rendelkezéseket 2020. január 01–napjától 2020. december 31. napjáig kell alkalmazni.
(4) A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők részére a pótlékokat és egyéb juttatásokat szabályzatban állapítja meg.
(5) A Képviselő-testület a köztisztviselők, a közalkalmazottak, valamint a munka törvénykönyve hatálya tartozók részére bankszámla kompenzáció címén bruttó 1 000 Ft/fő/hó térítési díjat állapít meg. Az éves összeg egy összegben, legkésőbb 2020. november 30-ig kerül megtérítésre folyószámlára történő utalással.
(6) A Képviselő –testület valamennyi felsőfokú végzettségű köztisztviselő részére egységesen 20 % illetménykiegészítést állapít meg.
(8) A Képviselő-testület a gazdálkodó szervezettel rendelkező költségvetési szerv költségvetésében céljuttatás keretet különít el.
(9) A Képviselő-testület a polgármester részére a közszolgálati tisztviselőkről szóló
2011. évi CXCIX. törvény 225/H. §-a alapján 2020. évben négy havi illetményének megfelelő összegű jutalmat állapít meg, melyből
a) kettő havi illetményének megfelelő összegű jutalom az előző évi zárszámadásról szóló önkormányzati rendelet hatályba lépésekor,
b) kettő havi illetményének megfelelő összegű jutalom 2020. november 30. napjáig
fizethető ki.
A Képviselő-testület - a polgármester 2020. évi teljesítményét figyelembe véve - további kettő havi illetményének megfelelő összegű jutalom kifizetéséről a 2021. évi költségvetési koncepció tárgyalásakor dönt.
(10) A Képviselő-testület az intézményekben foglalkoztatott közalkalmazottak és a munka törvénykönyve hatálya alá tartozók esetében a munkáltató adóterhét nem tartalmazó 10.000.-Ft/hó összegű juttatást biztosít.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat és Polgármesteri Hivatal esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Valamennyi intézmény vezetője köteles gondoskodni a belső kontrollrendszer kialakításáról, hatékony működtetéséről és nyilatkozatban értékelni annak minőségét. A nyilatkozatot az éves beszámolóval együtt kell megküldenie az irányító szervnek.
(3) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a jegyző útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, az átmeneti gazdálkodás keretében – a tárgyévet követő év költségvetésének elfogadásáig – a 2021. évi költségvetési gazdálkodás zavartalan megkezdésére, illetve az Önkormányzat és a költségvetési szervek 2020. évi működési kiadási előirányzatokon belül a kiadások és bevételek időarányos teljesítésére.
(2) A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2020. január 1-től kell alkalmazni.
(3) A 2020. január 1. és a kihirdetés időpontja közötti időszakban realizált bevételre és teljesített kiadásokra a rendelet előirányzatai biztosítanak fedezetet.
1. melléklet az 1/2020. (III. 2.) önkormányzati rendelethez
üres cím