Hegymeg Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2020. (XI.25.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzatról

Hatályos: 2020. 11. 26- 2021. 09. 10

Hegymeg Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2020. (XI.25.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzatról

Hegymeg Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI.3.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre figyelemmel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület feladat- és hatáskörét gyakorolva, az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye

1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:

Hegymeg Község Önkormányzata

Székhelye, címe:

3786. Hegymeg Petőfi Sándor út 18.

(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése:

Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testülete

Székhelye, címe:

3786. Hegymeg Petőfi Sándor út 18.

A képviselő-testület átruházott hatáskörei

2. § A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

Az ülés összehívása, vezetése, tanácskozási rendje.

A tanácskozás rendjének fenntartása

3. § (1) A képviselő - testület évenként hat ülést tart.

(2) Az ülés helye: Hegymeg Község Önkormányzata, 3786. Hegymeg Petőfi Sándor út 18.

(3) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.

(4) Rendkívüli ülés összehívását a polgármesternél írásban kell kezdeményezni az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslattal együtt, az ülés tervezett időpontja előtt legalább 5 nappal.

(5) A polgármester a (4) bekezdésben foglalt eseten kívül rendkívüli ülést hívhat össze szükség szerint a feladatok jellegétől és nagyságától függően.

(6) A (4) bekezdés szerint kezdeményezett testületi ülést 15 napon belül hívja össze a polgármester.

(7) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke gondoskodik a képviselő - testület ülésének összehívásáról, vezetéséről.

(8) Az írásbeli meghívót és előterjesztéseket az érdekeltek részére az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell kiküldeni.

(9) A meghívó tartalmazza:

  • a) az ülés helyét, kezdési időpontját,
  • b) a javasolt napirendeket, előterjesztők nevét.

4. § (1) Az önkormányzati ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot közhírré tétel útján, az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell értesíteni.

(2) A nyilvános testületi ülésen résztvevő állampolgárok hozzászólási időtartama testületi döntés alapján korlátozható.

5. § Az önkormányzati ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni a munkatervben szereplő napirendekhez tartozó előadókat, meghívottakat.

6. § A képviselő - testület a polgármester előterjesztése alapján dönt:

  • a) a napirendről,
  • b) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról,
  • c) az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről adott tájékoztatók, beszámolók elfogadásáról.

7. § (1) A polgármester az elfogadott napirendeknek megfelelően az egyes előterjesztések felett külön - külön vitát nyit.

(2) Az írásbeli előterjesztést az előadó a vita megnyitása előtt szóban tömören kiegészítheti úgy, hogy ne ismételje az előterjesztésben foglaltakat.

(3) Az előadóhoz a képviselők és tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre a vita előtt válaszolnia kell.

8. § (1) A vita során a polgármester határozza meg a hozzászólások sorrendjét.

(2) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. Az indítvány felett a testület vita nélkül határoz.

(3) A vita lezárása után a napirendi pont előadója szükség esetén reagálhat a hozzászólásokra.

(4) A döntéshozatal előtt a bizottság elnöke és a jegyző felszólalási jogot kaphat, amennyiben a döntést illetően észrevételt kíván tenni.

(5) A polgármesteri összefoglalónak a vita lényegét tömören összegeznie kell, melyben érdemben térjen ki az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a döntést érintő valamennyi felvetésre.

9. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.

(2) Ez irányú jogosítványai:

  • a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása,
  • b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő - testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
  • c) figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozást magatartásával zavarja, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti,
  • d) ha a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester javaslatára a képviselő - testület az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Ebben az esetben az ülés csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.

A képviselő-testület,

az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok

10. § (1) [2] Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő - testületének tagjai: 4 fő települési képviselő és a polgármester. A Képviselő-testület tagjainak névsorát e rendelet 1. függeléke tartalmazza.

(2) A képviselő köteles

  • a) tevékenyen részt venni a képviselő - testület munkájában,
  • b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

[3]) részt venni a testületi ülések előkészítésében, különböző vizsgálatokban,

d) írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő - testület vagy bizottságának ülésén illetve egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,

e) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, a különböző önszerveződő közösségekkel.

(3) A képviselő a jogszabályi előírásoknak megfelelően köteles megtartani a tudomására jutott állami és szolgálati titkot, a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályokat.

(4) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén –közeli hozzátartozójára is kiterjedően - bejelenteni személyes érintettségét.

(5) A személyesen érintett képviselő –érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.

(6) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására –annak ismertté válását követően azonnal –a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület összeférhetetlenségi és ügyrendi ügyekben feladat - és hatáskörrel rendelkező bizottsága hatáskörébe tartozik.

(7) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.

(8) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.

11. § (1) A képviselőt megillető tiszteletdíj és egyéb juttatások rendjét önálló rendelet szabályozza.

(2) A képviselő-testület tagját a tiszteletdíj nem illeti meg, ha feladatai ellátásában egy hónapon túl akadályoztatva van.

(3) A tiszteletdíjat egy hónapra meg kell vonni a képviselőtől, ha a képviselő-testület munkáját önhibájából elhanyagolja, két egymást követő testületi ülésen előzetes bejelentés nélkül nem vesz részt.

(4) A tiszteletdíj megvonására vonatkozó előterjesztést a polgármester döntésre a képviselő-testület elé terjeszti.

A nyilvánosság biztosítása

12. § A képviselő-testület működésének nyilvánosságát hivatalos honlap működtetése útján biztosítja.

Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: http://hegymeg.hu/

A képviselő-testületi ülés előkészítése

13. § (1) A képviselő - testület éves munkaterv alapján végzi tevékenységét.

(2) Az éves munkatervet a polgármester iránymutatása alapján a jegyző állítja össze és azt a polgármester terjeszti a testület elé.

(3) A testület és a bizottság munkatervének összhangjáról a polgármester gondoskodik.

(4) A polgármester a munkaterv összeállításához javaslatot kérhet

  • a) a települési képviselőktől,
  • b) közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől,
  • c) a településen működő sportegyesülettől
  • d) a helyi civil szervezetektől.

(5) A munkaterv tartalmazza:

  • a) az ülések tervezett időpontját,
  • b) az ülések várható napirendjét
  • c) a napirend előkészítésében részt vevő szerveket, személyeket,
  • d) a napirendek előadóit,
  • e) a közmeghallgatás időpontját,
  • f) a napirendi pontok előkészítésével, az ülések lebonyolításával kapcsolatos szervezési feladatokat.

(6) A munkatervet meg kell küldeni:

  • a) a települési képviselőnek,
  • b) a nem testületi tag bizottsági tagoknak,
  • c) a munkatervben érintett előadóknak.

Az előterjesztések tartalmi, formai követelményei

14. § (1) Előterjesztést kell készíteni azon napirendek esetében, amelyhez a képviselő – testület döntése szükséges.

(2) A képviselő - testülethez előterjesztést nyújthat be:

  • a) a települési képviselő
  • b) a polgármester
  • c) a képviselő - testület bizottsága.

(3) Kizárólag írásban készülhet előterjesztés az alábbi ügyekben:

  • a) önkormányzati rendeletalkotás,
  • b) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
  • c) helyi népszavazás kiírása,
  • d) munkaprogram, munkaterv,
  • e) a képviselő - testület által meghatározott értékhatár feletti hitelfelvétel, kötvénykibocsátás, alapítványrendelés,
  • f) társulások létrehozása, csatlakozás társulásokhoz, társulásból való kilépés,
  • g) PTK-ból eredő jogügyletek,
  • h) önkormányzati vállalkozásokkal kapcsolatos ügyek,
  • i) valamennyi határozati javaslat,
  • j) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló.

15. § (1) Az előterjesztésnek általában két részből kell állnia.

(2) Az első részben

  • a) a tárgyat pontosan meg kell határozni,
  • b) meg kell jelölni, hogy a képviselő - testület korábban foglalkozott - e a témával, ha igen milyen határozatot hozott,
  • c) értékelni kell, hogy a korábbi határozat hogyan került végrehajtásra, milyen intézkedések történtek a végrehajtása érdekében,
  • d) az előterjesztésből ki kell tűnnie az előkészítő, összehangoló munkának, az esetleges eltérő véleményeknek,
  • e) fel kell tüntetni mindazokat a körülményeket, amelyek indokolják a döntés szükségességét,
  • f) az előterjesztés készítői érdemben terjesztik a testület elé az előkészület alakalmával felmerült nézeteket, a mellettük és ellenük szóló érvekkel együtt, hogy a testület ezek ismeretében hozhassa meg döntését.

(3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat

  • a) a határozati javaslat csak egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből állhat, indokolást nem tartalmazhat,
  • b) ne ismételje meg más szervek jogszabályi előírásait,
  • c) tartalmazza a végrehajtásért felelős személy nevét, a végrehajtás határidejét,
  • d) a végrehajtás határidejére vonatkozóan folyamatos vagy naptár szerinti megjelölést használhat, de folyamatos határidő esetén is meg kell jelölni az időközönkénti beszámolási kötelezettség időpontjait.

16. § Az írásos előterjesztéseket az ülést megelőzően legalább 8 nappal korábban kell polgármester részére megküldeni.

A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja

17. § (1) A képviselő - testület döntéseit nyílt szavazással - kézfelemeléssel - hozza.

(2) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben szabályozott titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon külön helyiség és urna igénybevételével történik.

(3) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

  • a) a szavazás helyét, napját,
  • b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
  • c) a szavazás során felmerült körülményeket,
  • d) a szavazás eredményét.

(4) Név szerinti szavazás esetén a képviselők névsor szerint „igen” „nem” „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

A rendeletalkotás

18. § (1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:

  • a) a polgármester
  • b) a képviselő
  • c) a képviselő - testület bizottsága
  • d) a jegyző

(2) A rendeletalkotással kapcsolatos kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.

(3) A polgármester - az illetékes bizottság és a hivatal bevonásával megvizsgálja kezdeményezést, majd a tervezetet a képviselő - testület elé terjeszti.

(4) A szakmai előkészítés minden esetben a jegyző feladata.

(5) A tervezetek érdemi vitája előtt, amennyiben szükséges a testület közmeghallgatást is tarthat.

19. § (1) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztés útján ki kell hirdetni.

(2) A jegyző feladata folyamatosan figyelemmel kísérni az önkormányzati rendeletek időszerűségét és javaslatot tenni az elavult rendeletek hatályon kívül helyezésére, és szükség esetén javasolni új rendelet megalkotását.

20. § (1) Az önkormányzati rendeletek végrehajtásáról a polgármester tájékoztatást ad a képviselő - testületnek.

(2) A képviselő - testület egyes rendeletek hatályosulását bizottsága útján ellenőrizheti.

(A hatályos önkormányzati rendeletek gyűjteményét a 2. függelék tartalmazza)

A határozathozatal

21. § (1) Döntések előtt ellenőrizni kell a határozatképesség meglétét.

(2) Határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő - testületi ülést 14 napon belül ugyanazon napirendek megtartásával össze kell hívni.

(3) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslat felett kell dönteni.

22. § Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:

  • a) képviselő - testület hatáskörének átruházásához,
  • b) sürgősségi indítvány elfogadásához,
  • c) társasági jog hatálya alá tartozó vállalkozások társasági szerződésébe foglalt rendelkezések meghatározásához.

A képviselő - testület jegyzőkönyve

23. § (1) A jegyzőkönyv tartalmazza a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon kívül:

  • a) az ülésről távolmaradt képviselők nevét, távolmaradásuk okát
  • b) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat.

(2) A jegyzőkönyv mellékletei:

  • a) a meghívó,
  • b) a jelenléti ív.

24. § A jegyzőkönyvet a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározottakon kívül az ülésen résztvevő ABC sorrend szerint a névsorban következő két képviselő hitelesíti.

25. § A rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.

26. §

Lakossági fórumok, közmeghallgatás

27. § (1) Képviselő - testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében falugyűlést szervez.

(2) A falugyűlés időpontját a testület határozza meg.

(3) A falugyűlés helyéről, idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.

(4) Képviselő - testület a falugyűlésen elhangzott hozzászólásokat értékeli és kijelöli azt a személyt, aki a szükséges intézkedést előkészíti.

28. § (1) Képviselő - testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatás időpontját a testület határozza meg.

(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.

(4) Közmeghallgatást a képviselő - testület külön is elrendelhet egy-egy nagyobb horderejű, a

lakosság szélesebb rétegét érintő kérdésben.

A polgármester, alpolgármester és jegyző

A polgármester

29. § (1) A polgármester tisztségét főállásban tölti be.

(2) A polgármester helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott feladatin túl ellátja a következő feladatokat:

  • a) Biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát.
  • b) Feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése.
  • c) Segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját.
  • d) Együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.

30. § (1) A főállású polgármester munkaideje heti 40 óra.

(2) A polgármester kötelező fogadó órája heti 4 óra, hétfőn 8.00 órától 10.00 óráig és szerdán 15.00 órától 17.00 óráig.

Az alpolgármester

31. § (1) A képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.

(2) [5] Az alpolgármester társadalmi megbízatásban tölti be tisztségét.

A jegyző

32. § (1) A jegyző a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott feladatain túl

  • a) rendszeresen tájékoztatást ad a képviselő - testületnek, bizottságnak, a polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
  • b) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő – testület és a bizottsága elé kerülő előterjesztéseket,
  • c) tájékoztatja a képviselő - testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
  • d) szervezi a jogi felvilágosító munkát,
  • e) gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről,
  • f) igény szerint segíti a települési önszerveződő közösségek tájékoztatását,
  • g) gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos előkészítéséről, vezetéséről, kiegészítéséről.

(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelezni a képviselő-testület felé.

(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el.

A Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal

33. § (1) A képviselő - testület Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.

(2) A Közös Önkormányzati hivatal belső szervezeti felépítését, feladatkörét, ügyfélfogadási rendjét a hivatal Szervezeti és Működési szabályzata tartalmazza.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal létszámát, a hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési fenntartási költségeket, felhasználható bérkeretet a Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodás alapján, az önkormányzat költségvetési rendelete tartalmazza.

A képviselő - testület bizottsága

34. §

.

(1) Az Ügyrendi Bizottság 3 fő képviselőből áll. Tagjainak névsorát e rendelet 3. függeléke tartalmazza.

(2) A képviselő-testület meghatározott feladatkörök ellátására ideiglenes (ad hoc) bizottságot
hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke minden esetben képviselő lehet.

35. § (1) A bizottság tevékenységéről évente legalább egy alkalommal beszámol a képviselő -
testületnek.

(2) A bizottság éves munkaterv alapján végzi tevékenységét, amelyet tájékoztatás céljából a képviselő-testületnek bemutat.

(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(4) Az elnök köteles összehívni a bizottságot a képviselő-testület határozatára.

36. § (1) Ügyrendi Bizottság álalános feladatai:

  • a) a képviselő-testület munkatervéhez javaslattétel,
  • b) előterjesztés vagy önálló indítvány soron kívüli tárgyalásának kezdeményezése,
  • c) bizottsági ajánlástétel,

d mindazoknak a feladatoknak az ellátása, amelyeket törvény vagy az Önkormányzat a kötelezően létrehozandó bizottság hatáskörébe utal,

e) önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése,

f) önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeinek kivizsgálása,

g) összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításának kezdeményezése,

h) a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselő-testületet,

i) mindazoknak a hatásköröknek az ellátása, amelyeket törvény vagy az önkormányzat a bizottság hatáskörébe utal.

Az önkormányzat feladat- és hatáskörei

37. § Az Önkormányzat a kötelezően előírt feladatait az alábbi módon látja el:

  • a) Óvodai nevelést a kötelező felvételt biztosító Lak Községi Óvoda és az edelényi Szent Miklós Görögkatolikus Általános Iskola és Óvoda Oltalom Tagóvoda látja el.
  • b) A közművelődés szervezése a művelődési házban történik, valamint a községi könyvtárban.
  • c) Az egészségügyi alapellátást a Lak településen működő Védőnői Szolgálat, valamint a Háziorvosi szolgálatot a Lak településen működő háziorvos végzi területi ellátási kötelezettséggel. Az orvosi ügyeletet feladat-ellátási szerződés keretében Edelény Város Önkormányzata útján biztosítja.
  • d) A családsegítő és gyermekjóléti szolgáltatást a Borsodsziráki Család- és Gyermekjóléti Szolgálat útján biztosított.
  • e) Az önkormányzat gondoskodik a kezelésében lévő 1,5 km út és 300 m járda, a közterületek és a ravatalozó karbantartásáról.
  • f) Biztosítja a község közterületein a közvilágítást az ÉMÁSZ szolgáltató által.
  • g) Vezetékes ivóvíz rendszert az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. üzemelteti.
  • h) Hulladék gyűjtési, szállítási kötelező közszolgáltatást a Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás útján, közszolgáltatási Szerződés alapján biztosítja.
  • i) Szennyvízelvezetés és tisztítás közszolgáltatást a 3 település tulajdonában lévő hálózat bérbeadása útján, az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. végzi.
  • j) A különböző pénzbeni és természetbeni szociális alapellátást a jogszabályokban foglaltaknak megfelelően biztosítja.

38. § A képviselő-testület az önkormányzat kormányzati funkcióit a rendelet 4 . függeléke szerint állapítja meg.

39. § (1) Az önként vállalt feladatokat az éves költségvetésben, fedezet biztosításával dönti el.

(2) Nem kötelező feladatellátás keretében támogatja a helyi civil szervezetek és az egyház tevékenységét.

Az önkormányzat társulásai

40. § (1) A képviselő-testület a következő társulásokban vesz részt:

  • a) Edelényi Kistérség Többcélú Kistérségi Társulása.
  • b) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás.

(2) A társulások létrehozását, működési rendjét a létrehozásukról szóló együttműködési megállapodás tartalmazza.

Az önkormányzat költségvetése, vagyona

41. § A költségvetési rendelet megalkotása - a költségvetési törvény által előírt részletezésben az államháztartásról szóló törvény rendelkezéseit betartva – egy fordulóban történik.

42. § A képviselő - testület vagyonát és a vagyonával való rendelkezés szabályait önkormányzati rendeletben állapítja meg.

Az ellenőrzés

43. § Az önkormányzat és költségvetési szerveinek ellenőrzését belső ellenőr útján látja el, egyéni vállalkozó által, külön szerződésben meghatározottak szerint.

Záró rendelkezések

44. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2015.(III.26.) önkormányzati rendelete.