Hegymeg Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2020. (XI.25.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
Hatályos: 2020. 11. 26- 2021. 09. 10Hegymeg Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2020. (XI.25.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
Hegymeg Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI.3.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre figyelemmel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület feladat- és hatáskörét gyakorolva, az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:
Hegymeg Község Önkormányzata
Székhelye, címe:
3786. Hegymeg Petőfi Sándor út 18.
(2) Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése:
Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testülete
Székhelye, címe:
3786. Hegymeg Petőfi Sándor út 18.
A képviselő-testület átruházott hatáskörei
2. § A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.
Az ülés összehívása, vezetése, tanácskozási rendje.
A tanácskozás rendjének fenntartása
3. § (1) A képviselő - testület évenként hat ülést tart.
(2) Az ülés helye: Hegymeg Község Önkormányzata, 3786. Hegymeg Petőfi Sándor út 18.
(3) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.
(4) Rendkívüli ülés összehívását a polgármesternél írásban kell kezdeményezni az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslattal együtt, az ülés tervezett időpontja előtt legalább 5 nappal.
(5) A polgármester a (4) bekezdésben foglalt eseten kívül rendkívüli ülést hívhat össze szükség szerint a feladatok jellegétől és nagyságától függően.
(6) A (4) bekezdés szerint kezdeményezett testületi ülést 15 napon belül hívja össze a polgármester.
(7) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke gondoskodik a képviselő - testület ülésének összehívásáról, vezetéséről.
(8) Az írásbeli meghívót és előterjesztéseket az érdekeltek részére az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell kiküldeni.
(9) A meghívó tartalmazza:
- a) az ülés helyét, kezdési időpontját,
- b) a javasolt napirendeket, előterjesztők nevét.
4. § (1) Az önkormányzati ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot közhírré tétel útján, az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell értesíteni.
(2) A nyilvános testületi ülésen résztvevő állampolgárok hozzászólási időtartama testületi döntés alapján korlátozható.
5. § Az önkormányzati ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni a munkatervben szereplő napirendekhez tartozó előadókat, meghívottakat.
6. § A képviselő - testület a polgármester előterjesztése alapján dönt:
- a) a napirendről,
- b) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról,
- c) az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről adott tájékoztatók, beszámolók elfogadásáról.
7. § (1) A polgármester az elfogadott napirendeknek megfelelően az egyes előterjesztések felett külön - külön vitát nyit.
(2) Az írásbeli előterjesztést az előadó a vita megnyitása előtt szóban tömören kiegészítheti úgy, hogy ne ismételje az előterjesztésben foglaltakat.
(3) Az előadóhoz a képviselők és tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre a vita előtt válaszolnia kell.
8. § (1) A vita során a polgármester határozza meg a hozzászólások sorrendjét.
(2) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. Az indítvány felett a testület vita nélkül határoz.
(3) A vita lezárása után a napirendi pont előadója szükség esetén reagálhat a hozzászólásokra.
(4) A döntéshozatal előtt a bizottság elnöke és a jegyző felszólalási jogot kaphat, amennyiben a döntést illetően észrevételt kíván tenni.
(5) A polgármesteri összefoglalónak a vita lényegét tömören összegeznie kell, melyben érdemben térjen ki az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a döntést érintő valamennyi felvetésre.
9. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.
(2) Ez irányú jogosítványai:
- a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása,
- b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő - testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
- c) figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozást magatartásával zavarja, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti,
- d) ha a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester javaslatára a képviselő - testület az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Ebben az esetben az ülés csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.
A képviselő-testület,
az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
10. § (1) [2] Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő - testületének tagjai: 4 fő települési képviselő és a polgármester. A Képviselő-testület tagjainak névsorát e rendelet 1. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő köteles
- a) tevékenyen részt venni a képviselő - testület munkájában,
- b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
[3]) részt venni a testületi ülések előkészítésében, különböző vizsgálatokban,
d) írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő - testület vagy bizottságának ülésén illetve egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,
e) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, a különböző önszerveződő közösségekkel.
(3) A képviselő a jogszabályi előírásoknak megfelelően köteles megtartani a tudomására jutott állami és szolgálati titkot, a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályokat.
(4) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén –közeli hozzátartozójára is kiterjedően - bejelenteni személyes érintettségét.
(5) A személyesen érintett képviselő –érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.
(6) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására –annak ismertté válását követően azonnal –a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület összeférhetetlenségi és ügyrendi ügyekben feladat - és hatáskörrel rendelkező bizottsága hatáskörébe tartozik.
(7) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(8) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.
11. § (1) A képviselőt megillető tiszteletdíj és egyéb juttatások rendjét önálló rendelet szabályozza.
(2) A képviselő-testület tagját a tiszteletdíj nem illeti meg, ha feladatai ellátásában egy hónapon túl akadályoztatva van.
(3) A tiszteletdíjat egy hónapra meg kell vonni a képviselőtől, ha a képviselő-testület munkáját önhibájából elhanyagolja, két egymást követő testületi ülésen előzetes bejelentés nélkül nem vesz részt.
(4) A tiszteletdíj megvonására vonatkozó előterjesztést a polgármester döntésre a képviselő-testület elé terjeszti.
A nyilvánosság biztosítása
12. § A képviselő-testület működésének nyilvánosságát hivatalos honlap működtetése útján biztosítja.
Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: http://hegymeg.hu/
A képviselő-testületi ülés előkészítése
13. § (1) A képviselő - testület éves munkaterv alapján végzi tevékenységét.
(2) Az éves munkatervet a polgármester iránymutatása alapján a jegyző állítja össze és azt a polgármester terjeszti a testület elé.
(3) A testület és a bizottság munkatervének összhangjáról a polgármester gondoskodik.
(4) A polgármester a munkaterv összeállításához javaslatot kérhet
- a) a települési képviselőktől,
- b) közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől,
- c) a településen működő sportegyesülettől
- d) a helyi civil szervezetektől.
(5) A munkaterv tartalmazza:
- a) az ülések tervezett időpontját,
- b) az ülések várható napirendjét
- c) a napirend előkészítésében részt vevő szerveket, személyeket,
- d) a napirendek előadóit,
- e) a közmeghallgatás időpontját,
- f) a napirendi pontok előkészítésével, az ülések lebonyolításával kapcsolatos szervezési feladatokat.
(6) A munkatervet meg kell küldeni:
- a) a települési képviselőnek,
- b) a nem testületi tag bizottsági tagoknak,
- c) a munkatervben érintett előadóknak.
Az előterjesztések tartalmi, formai követelményei
14. § (1) Előterjesztést kell készíteni azon napirendek esetében, amelyhez a képviselő – testület döntése szükséges.
(2) A képviselő - testülethez előterjesztést nyújthat be:
- a) a települési képviselő
- b) a polgármester
- c) a képviselő - testület bizottsága.
(3) Kizárólag írásban készülhet előterjesztés az alábbi ügyekben:
- a) önkormányzati rendeletalkotás,
- b) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
- c) helyi népszavazás kiírása,
- d) munkaprogram, munkaterv,
- e) a képviselő - testület által meghatározott értékhatár feletti hitelfelvétel, kötvénykibocsátás, alapítványrendelés,
- f) társulások létrehozása, csatlakozás társulásokhoz, társulásból való kilépés,
- g) PTK-ból eredő jogügyletek,
- h) önkormányzati vállalkozásokkal kapcsolatos ügyek,
- i) valamennyi határozati javaslat,
- j) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló.
15. § (1) Az előterjesztésnek általában két részből kell állnia.
(2) Az első részben
- a) a tárgyat pontosan meg kell határozni,
- b) meg kell jelölni, hogy a képviselő - testület korábban foglalkozott - e a témával, ha igen milyen határozatot hozott,
- c) értékelni kell, hogy a korábbi határozat hogyan került végrehajtásra, milyen intézkedések történtek a végrehajtása érdekében,
- d) az előterjesztésből ki kell tűnnie az előkészítő, összehangoló munkának, az esetleges eltérő véleményeknek,
- e) fel kell tüntetni mindazokat a körülményeket, amelyek indokolják a döntés szükségességét,
- f) az előterjesztés készítői érdemben terjesztik a testület elé az előkészület alakalmával felmerült nézeteket, a mellettük és ellenük szóló érvekkel együtt, hogy a testület ezek ismeretében hozhassa meg döntését.
(3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat
- a) a határozati javaslat csak egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből állhat, indokolást nem tartalmazhat,
- b) ne ismételje meg más szervek jogszabályi előírásait,
- c) tartalmazza a végrehajtásért felelős személy nevét, a végrehajtás határidejét,
- d) a végrehajtás határidejére vonatkozóan folyamatos vagy naptár szerinti megjelölést használhat, de folyamatos határidő esetén is meg kell jelölni az időközönkénti beszámolási kötelezettség időpontjait.
16. § Az írásos előterjesztéseket az ülést megelőzően legalább 8 nappal korábban kell polgármester részére megküldeni.
A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja
17. § (1) A képviselő - testület döntéseit nyílt szavazással - kézfelemeléssel - hozza.
(2) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben szabályozott titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon külön helyiség és urna igénybevételével történik.
(3) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
- a) a szavazás helyét, napját,
- b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
- c) a szavazás során felmerült körülményeket,
- d) a szavazás eredményét.
(4) Név szerinti szavazás esetén a képviselők névsor szerint „igen” „nem” „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
A rendeletalkotás
18. § (1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:
- a) a polgármester
- b) a képviselő
- c) a képviselő - testület bizottsága
- d) a jegyző
(2) A rendeletalkotással kapcsolatos kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.
(3) A polgármester - az illetékes bizottság és a hivatal bevonásával megvizsgálja kezdeményezést, majd a tervezetet a képviselő - testület elé terjeszti.
(4) A szakmai előkészítés minden esetben a jegyző feladata.
(5) A tervezetek érdemi vitája előtt, amennyiben szükséges a testület közmeghallgatást is tarthat.
19. § (1) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztés útján ki kell hirdetni.
(2) A jegyző feladata folyamatosan figyelemmel kísérni az önkormányzati rendeletek időszerűségét és javaslatot tenni az elavult rendeletek hatályon kívül helyezésére, és szükség esetén javasolni új rendelet megalkotását.
20. § (1) Az önkormányzati rendeletek végrehajtásáról a polgármester tájékoztatást ad a képviselő - testületnek.
(2) A képviselő - testület egyes rendeletek hatályosulását bizottsága útján ellenőrizheti.
(A hatályos önkormányzati rendeletek gyűjteményét a 2. függelék tartalmazza)
A határozathozatal
21. § (1) Döntések előtt ellenőrizni kell a határozatképesség meglétét.
(2) Határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő - testületi ülést 14 napon belül ugyanazon napirendek megtartásával össze kell hívni.
(3) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslat felett kell dönteni.
22. § Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:
- a) képviselő - testület hatáskörének átruházásához,
- b) sürgősségi indítvány elfogadásához,
- c) társasági jog hatálya alá tartozó vállalkozások társasági szerződésébe foglalt rendelkezések meghatározásához.
A képviselő - testület jegyzőkönyve
23. § (1) A jegyzőkönyv tartalmazza a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon kívül:
- a) az ülésről távolmaradt képviselők nevét, távolmaradásuk okát
- b) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat.
(2) A jegyzőkönyv mellékletei:
- a) a meghívó,
- b) a jelenléti ív.
24. § A jegyzőkönyvet a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározottakon kívül az ülésen résztvevő ABC sorrend szerint a névsorban következő két képviselő hitelesíti.
25. § A rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.
26. §
Lakossági fórumok, közmeghallgatás
27. § (1) Képviselő - testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében falugyűlést szervez.
(2) A falugyűlés időpontját a testület határozza meg.
(3) A falugyűlés helyéről, idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.
(4) Képviselő - testület a falugyűlésen elhangzott hozzászólásokat értékeli és kijelöli azt a személyt, aki a szükséges intézkedést előkészíti.
28. § (1) Képviselő - testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás időpontját a testület határozza meg.
(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.
(4) Közmeghallgatást a képviselő - testület külön is elrendelhet egy-egy nagyobb horderejű, a
lakosság szélesebb rétegét érintő kérdésben.
A polgármester, alpolgármester és jegyző
A polgármester
29. § (1) A polgármester tisztségét főállásban tölti be.
(2) A polgármester helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott feladatin túl ellátja a következő feladatokat:
- a) Biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát.
- b) Feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése.
- c) Segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját.
- d) Együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.
30. § (1) A főállású polgármester munkaideje heti 40 óra.
(2) A polgármester kötelező fogadó órája heti 4 óra, hétfőn 8.00 órától 10.00 óráig és szerdán 15.00 órától 17.00 óráig.
Az alpolgármester
31. § (1) A képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(2) [5] Az alpolgármester társadalmi megbízatásban tölti be tisztségét.
A jegyző
32. § (1) A jegyző a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott feladatain túl
- a) rendszeresen tájékoztatást ad a képviselő - testületnek, bizottságnak, a polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
- b) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő – testület és a bizottsága elé kerülő előterjesztéseket,
- c) tájékoztatja a képviselő - testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
- d) szervezi a jogi felvilágosító munkát,
- e) gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről,
- f) igény szerint segíti a települési önszerveződő közösségek tájékoztatását,
- g) gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos előkészítéséről, vezetéséről, kiegészítéséről.
(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelezni a képviselő-testület felé.
(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el.
A Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal
33. § (1) A képviselő - testület Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.
(2) A Közös Önkormányzati hivatal belső szervezeti felépítését, feladatkörét, ügyfélfogadási rendjét a hivatal Szervezeti és Működési szabályzata tartalmazza.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal létszámát, a hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési fenntartási költségeket, felhasználható bérkeretet a Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodás alapján, az önkormányzat költségvetési rendelete tartalmazza.
A képviselő - testület bizottsága
34. §
.
(1) Az Ügyrendi Bizottság 3 fő képviselőből áll. Tagjainak névsorát e rendelet 3. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő-testület meghatározott feladatkörök ellátására ideiglenes (ad hoc) bizottságot
hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke minden esetben képviselő lehet.
35. § (1) A bizottság tevékenységéről évente legalább egy alkalommal beszámol a képviselő -
testületnek.
(2) A bizottság éves munkaterv alapján végzi tevékenységét, amelyet tájékoztatás céljából a képviselő-testületnek bemutat.
(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(4) Az elnök köteles összehívni a bizottságot a képviselő-testület határozatára.
36. § (1) Ügyrendi Bizottság álalános feladatai:
- a) a képviselő-testület munkatervéhez javaslattétel,
- b) előterjesztés vagy önálló indítvány soron kívüli tárgyalásának kezdeményezése,
- c) bizottsági ajánlástétel,
d mindazoknak a feladatoknak az ellátása, amelyeket törvény vagy az Önkormányzat a kötelezően létrehozandó bizottság hatáskörébe utal,
e) önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése,
f) önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeinek kivizsgálása,
g) összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításának kezdeményezése,
h) a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselő-testületet,
i) mindazoknak a hatásköröknek az ellátása, amelyeket törvény vagy az önkormányzat a bizottság hatáskörébe utal.
Az önkormányzat feladat- és hatáskörei
37. § Az Önkormányzat a kötelezően előírt feladatait az alábbi módon látja el:
- a) Óvodai nevelést a kötelező felvételt biztosító Lak Községi Óvoda és az edelényi Szent Miklós Görögkatolikus Általános Iskola és Óvoda Oltalom Tagóvoda látja el.
- b) A közművelődés szervezése a művelődési házban történik, valamint a községi könyvtárban.
- c) Az egészségügyi alapellátást a Lak településen működő Védőnői Szolgálat, valamint a Háziorvosi szolgálatot a Lak településen működő háziorvos végzi területi ellátási kötelezettséggel. Az orvosi ügyeletet feladat-ellátási szerződés keretében Edelény Város Önkormányzata útján biztosítja.
- d) A családsegítő és gyermekjóléti szolgáltatást a Borsodsziráki Család- és Gyermekjóléti Szolgálat útján biztosított.
- e) Az önkormányzat gondoskodik a kezelésében lévő 1,5 km út és 300 m járda, a közterületek és a ravatalozó karbantartásáról.
- f) Biztosítja a község közterületein a közvilágítást az ÉMÁSZ szolgáltató által.
- g) Vezetékes ivóvíz rendszert az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. üzemelteti.
- h) Hulladék gyűjtési, szállítási kötelező közszolgáltatást a Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás útján, közszolgáltatási Szerződés alapján biztosítja.
- i) Szennyvízelvezetés és tisztítás közszolgáltatást a 3 település tulajdonában lévő hálózat bérbeadása útján, az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. végzi.
- j) A különböző pénzbeni és természetbeni szociális alapellátást a jogszabályokban foglaltaknak megfelelően biztosítja.
38. § A képviselő-testület az önkormányzat kormányzati funkcióit a rendelet 4 . függeléke szerint állapítja meg.
39. § (1) Az önként vállalt feladatokat az éves költségvetésben, fedezet biztosításával dönti el.
(2) Nem kötelező feladatellátás keretében támogatja a helyi civil szervezetek és az egyház tevékenységét.
Az önkormányzat társulásai
40. § (1) A képviselő-testület a következő társulásokban vesz részt:
- a) Edelényi Kistérség Többcélú Kistérségi Társulása.
- b) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás.
(2) A társulások létrehozását, működési rendjét a létrehozásukról szóló együttműködési megállapodás tartalmazza.
Az önkormányzat költségvetése, vagyona
41. § A költségvetési rendelet megalkotása - a költségvetési törvény által előírt részletezésben az államháztartásról szóló törvény rendelkezéseit betartva – egy fordulóban történik.
42. § A képviselő - testület vagyonát és a vagyonával való rendelkezés szabályait önkormányzati rendeletben állapítja meg.
Az ellenőrzés
43. § Az önkormányzat és költségvetési szerveinek ellenőrzését belső ellenőr útján látja el, egyéni vállalkozó által, külön szerződésben meghatározottak szerint.
Záró rendelkezések
44. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Hegymeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2015.(III.26.) önkormányzati rendelete.
1. függelék az 1. melléklethez
(A melléklet szövegét a(z) 1. függelék.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)
2. függelék az 1. melléklethez
(A melléklet szövegét a(z) 2. függelék.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)
3. függelék az 1. melléklethez
(A melléklet szövegét a(z) 3. függelék.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)
4. függelék az 1. melléklethez
(A melléklet szövegét a(z) 4. függelék.pdf elnevezésű fájl tartalmazza.)