Putnok Város Képviselő-Testületének 15/2020 (VI.24.) önkormányzati rendelete
Putnok Város Önkormányzata Képviselő - testületének a 15/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2020. 06. 25- 2020. 11. 30Putnok Város Képviselő-Testületének 15/2020 (VI.24.) önkormányzati rendelete
Putnok Város Önkormányzata Képviselő - testületének a 15/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2020. 06. 25- 2020. 11. 30
Putnok Város Önkormányzata Képviselő - testületének a
15/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Putnok Város Önkormányzat Képviselő- testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. Fejezet
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. §
- Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:
Putnok Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
Az Önkormányzat székhelye: 3630 Putnok, Kossuth út 5. szám
Az Önkormányzat képviselő-testültének megnevezése:
Putnok Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület)
(2) A Képviselő-testület bizottságainak elnevezése:
- Putnok Város Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi és Ügyrendi Bizottsága (továbbiakban: Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság)
- Putnok Város Önkormányzat Képviselő-testületének Humán Bizottsága (továbbiakban: Humán Bizottság)
- Putnok Város Önkormányzat Képviselő-testületének Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottsága (továbbiakban: Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság)
(3) Az SZMSZ területi hatálya Putnok Város közigazgatási területére terjed ki.
(4) Az önkormányzat körbélyegzője közepén tartalmazza Magyarország címerét, körben az önkormányzat elnevezését, székhelyét, és a bélyegző sorszámát.
(5) A polgármester kör alakú pecsétjén: középen Magyarország címere van, a körben pedig a következő felirat olvasható: Putnok Város Polgármestere
(6) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.putnok.hu
(7) Az Önkormányzat jelképének, címerét a város névhasználatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.
II. Fejezet
AZ ÖNKORMÁNYZAT ÉS A KÉPVISELŐ-TESTÜLET FELADATA, HATÁSKÖRE
1. Az Önkormányzat feladata és hatásköre
7. §
(1) Az önkormányzat a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében feladatait a Mötv. 13.§ (1) bekezdésében foglaltak szerint látja el.
(2) Az önként vállalt feladatok tárgyában az éves költségvetésben – a fedezet biztosításával – dönt a képviselő-testület.
2. A Képviselő-testület feladatai, hatásköre
8. §
(1) A Képviselő-testület ellátja a jogszabályban megállapított és az önként vállalt feladat- és hatásköröket.
- A Képviselő-testület a Mötv. 42. §-án kívüli, egyes hatásköreit a bizottságaira, a polgármesterre, a jegyzőre, és társulásaira ruházza át. Az átruházott hatáskörök jegyzékét az SZMSZ 1. melléklete tartalmazza.
III. Fejezet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
9. §
Az alakuló ülés napirendje:
- Helyi Választási Bizottság Elnökének tájékoztatója
- Az önkormányzati képviselők eskütétele
- Polgármester eskütétele
- Polgármesteri program ismertetése,
- Napirend elfogadása,
- Jegyzői tájékoztatás
- Szervezeti és működési szabályzat felülvizsgálata, módosítása,
- Alpolgármesterek választása,
- Polgármester illetményének és költségtérítésének megállapítása, Alpolgármesterek tiszteletdíjának megállapítása,
- Bizottsági tagok megválasztása, és bizottsági tagok eskütétele,
- Egyebek
1. A Képviselő-testület ülései
10. §
(1) A Képviselő-testület tagjai a települési képviselők és a megválasztott polgármester.
(2) A Képviselő-testület tagjainak száma: kilenc fő. A képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.
11. §
(1) A Képviselő-testület éves ülésének rendjéről a polgármester nyújtja be a munkatervi javaslatot, melyet a Képviselő-testület megelőző év december 31. napjáig fogadja el.
(2) A munkatervnek tartalmaznia kell:
- az ülések várható időpontját,
- az előre tervezhető napirendek tárgyát és előadóját,
- az előkészítésért felelős megjelölését,
- a közmeghallgatás tárgyát és időpontját.
(3) A munkatervbe évente legalább egyszer fel kell venni:
- az önkormányzat költségvetését és zárszámadását,
- a Hivatal tevékenységéről szóló beszámolót,
- a település közrendjének és közbiztonságának az értékelését,
- az éves ellenőrzési tervet és annak végrehajtását
- a Putnoki Humán Szolgáltató Központ Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat tevékenységéről szóló beszámolóját.
(4) A képviselő és a Bizottság elnöke tekintetében a Képviselő – testület dönt a személyes érintettségről, ha az a képviselőt vagy a Bizottság elnökét, tagját vagy azok hozzátartozóját személyesen érinti. A határozatképesség szempontjából a kizárt képviselőt vagy elnököt jelenlévőnek kell tekinteni.
A Képviselő-testület bármely tagja írásban indokolással ellátva kezdeményezheti annak megállapítását, hogy a képviselő vagy a Bizottság elnöke, tagja elmulasztotta a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét. A kezdeményezést annak benyújtásától számítva 30 napon belül a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságnak kell megvizsgálnia, és a Képviselő-testület soron következő rendes ülésén köteles javaslatot tenni a mulasztás megtörténtére - vagy annak megállapítására, hogy a képviselőt nem terhelte bejelentési kötelezettség. A bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a képviselőt, a bizottsági elnököt, vagy tagot írásbeli figyelmeztetésben kell részesíteni.
12. §
(1) A Képviselő - testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart. A Képviselő-testület ünnepi ülés tartásáról, annak helyszínéről külön határozattal dönt.
(2) Rendes ülését a Képviselő-testület a munkatervben maghatározottak szerint tartja.
13. §
(1) A Képviselő-testület rendkívüli - munkatervben nem szereplő - ülését össze kell hívni bármely állandó bizottság vagy a képviselők egynegyedének valamint az illetékes megyei kormányhivatal vezetőjének indítványára.
(2) Az indítványban meg kell jelölni az ülés napirendjét, javasolt időpontját és összehívásának indokait. Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni, aki a rendkívüli ülést annak kézhezvételétől számított 15 napon belül köteles összehívni.
- Halaszthatatlan esetben a rendkívüli Képviselő-testület telefonon is összehívható, az időpont meghatározásával és a napirend megjelölésével.
14.§
(1) A Képviselő-testület üléseit a polgármester, akadályoztatása esetén a helyettesítésével megbízott alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása, betöltetlensége esetén a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti le, ennek akadályoztatása esetén a Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti le.
(2) A képviselőket az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, továbbá a napirend tárgyának és előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.
(3) A rendes ülésre szóló meghívót a Képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább öt nappal korábban kell kézbesíteni. A meghívó megküldése elektronikusan történik.
(4) A meghívónak a munkatervbe felvett napirenden túl tartalmaznia kell a polgármester, alpolgármesterek, jegyző, bizottságok által benyújtott javaslatokat.
(5) A meghívót Putnok Város Önkormányzat honlapján is közzé kell tenni a rendkívüli ülését az összehíváskor azonnal, míg a munkatervben tervezett Képviselő – testületi ülés meghívóját az ülést megelőző 5. napon.
15. §
- A Képviselő-testület ülésére a képviselőkön, tisztségviselőkön és a jegyzőn kívül tanácskozási joggal meg kell hívni:
- a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Putnoki Járási Hivatal hivatalvezetőjét,
- a napirend előadóját, amennyiben egyébként nem kötelezően meghívott,
- akinek meghívása jogszabály szerint kötelező,
- akiket a polgármester vagy a képviselő-testület a megtárgyalandó napirend témájától függően indokoltnak tart, illetve akik meghívásáról a munkaterv elfogadásakor döntött,
- helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét is,
- a könyvvizsgálót a véleményezési körbe tartozó témákhoz.
- Aljegyzőt, Pénzügyi osztályvezetőt, Városi főmérnököt, és az önkormányzat tanácsadóit
16. §
(1) A Képviselő-testületi meghívóval egyidejűleg elektronikus formában kell megküldeni az előterjesztéseket, amennyiben rendelkezésre áll.
(2) Indokolt esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülés megkezdése előtt történő kiosztását.
2. A tanácskozás rendje
17. §
(1) A polgármesternek, mint a Képviselő-testület elnökének ülésvezetési feladatai és jogköre:
Az ülés megnyitásakor a megjelentek létszáma alapján megállapítja az ülés határozatképességét.
(2) A továbbiakban:
- előterjeszti a sürgősségi indítványt;
- javaslatot tesz a napirendre;
- napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát;
- napirendi pontonként szavazásra bocsátja a rendeletet, a határozati javaslatot és kihirdeti azokat,
- biztosítja a képviselők interpellációs, kérdezési jogát;
- bezárja az ülést.
(3) A képviselők a napirend előtti felszólalás tárgyát az ülést megelőző nap 16.00 óráig kötelesek írásban bejelenteni a polgármesternek. A polgármester a napirend elfogadása után ismerteti a napirend előtti felszólalást tenni kívánó képviselő(k) nevét és a felszólalás tárgyát. A Képviselő-testület vita nélkül, nyílt szavazással, minősített szótöbbséggel dönt a napirend előtti felszólalás lehetőségéről. A napirend előtti felszólalások a szavazás sorrendjében hangozhatnak el. Az a képviselő, akinek a képviselő-testület nem engedélyezte a napirend előtti felszólalást, azt nyílt ülési napirendek megtárgyalását követően a bejelentések között teheti meg 1 percben. A napirend előtti felszólalások teljes időtartama egy képviselő-testületi ülésen képviselőnként maximum 1 perc lehet. A napirend előtti felszólalásról a képviselő-testület nem nyit vitát. A képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak a nyílt ülési napirendek megtárgyalását követően közérdekű témákban bejelentéseket tehetnek, melyek teljes időtartama egy képviselő-testületi ülésen képviselőnként, illetőleg tanácskozási joggal meghívottanként nem haladhatja meg a 1-1 percet. A bejelentésekről a képviselő-testület nem nyit vitát.
(4) A napirendek tárgyalásának sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:
- rendelet-tervezet,
- beszámoló (jelentés) és határozati javaslat,
- sürgősséggel tárgyalandó javaslat,
- kérdés és interpelláció,
- tájékoztató és egyéb bejelentés.
- Lejárt határidejű határozatokról beszámoló elfogadása
(5) A tájékoztató napirendek felett nem kell vitát nyitni.
(6) Az egyes napirendeknél elsőként a napirend előadóját illeti a szó, aki az előterjesztett írásos anyaghoz szóbeli kiegészítést tehet, maximum 5 percben.
(7) A Képviselő-testületi ülések napirendjéről és azok tárgyalási sorrendjéről a testület
minősített szótöbbséggel határoz.
18. §
- A Képviselő-testület tagja és a tanácskozási joggal meghívottak egy alkalommal, maximum 1 percben kérdést intézhetnek az előadóhoz, amelyre a vita előtt, maximum 5 percben kell választ adni.
- A vitát a levezető elnök vezeti, aki megállapítja, hogy ki kap szót, meghatározza a hozzászólások sorrendjét. A vitában először az előterjesztést megtárgyaló bizottsági elnökök kapnak szót, maximum 5 percben.
- A levezető elnök jogosult a hozzászólónak figyelmét felhívni arra, hogy a tárgyalt napirendre vonatkozóan adja elő mondandóját. Jogosult továbbá a parttalan viták elkerülése céljából:
a.) figyelmeztetni a hozzászólót, hogy a tanácskozáshoz nem illően másokra nézve sértően
fogalmazott;
b.) rendre utasítani azt a felszólalót, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít;
c.) ismétlődő rendzavarás esetén a polgármester az ülést berekesztheti
d.) rendre utasítani a nem képviselő megjelenteket, ismétlődő rendzavarás esetén kötelezheti az érintetteket a terem elhagyására;
- A válaszadás után a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak hozzászólást tehetnek, maximum 1 percben. Ismételt kérdés vagy hozzászólás megtételére maximum 1 percben a polgármester adhat engedélyt.
- A hozzászólások időbeni korlátozására bármely képviselő javaslatot tehet, illetve javasolhatja a vita lezárását. Erről a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
19. §
A napirend előadója a szavazás megkezdése előtt bármikor javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül, minősített szótöbbséggel határoz.
20. §
A Képviselő-testület elhatározhatja, hogy a kiemelkedően fontos ügyeket két fordulóban- előbb az elveket, majd a konkrét döntéstervezetet- tárgyalja meg.
3. Az előterjesztés
21. §
- Előterjesztés tételére jogosultak:
- a képviselő-testület bizottságai;
- a polgármester;
- alpolgármesterek,
- a képviselő-testületi tag
- a jegyző
- képviselő-testület vagy a polgármester által egyedileg felkért személy vagy szervezet vezetője.
- Előterjesztésnek minősül: a rendelettervezet, a határozat, a beszámoló, a tájékoztató, jelentés és az indítvány-javaslat.
- A képviselő-testületi ülésre az előterjesztés általában írásban, kivételesen szóban kerül benyújtásra. A határozati javaslatot, a zárt ülés anyagának kivételével akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és a határozati javaslatnak a képviselő-testületi ülésen történő kiosztását.
- Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:
- a tárgy pontos meghatározását;
- a hozandó döntés indokainak felsorolását;
- az előkészítésben résztvevők megnevezését, véleményét;
- a tárgykört rendező jogszabályokat,
- az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot;
- szükség szerint a felelős és végrehajtási határidő megjelölését;
Vagylagos előterjesztés esetén egymástól elkülöníthető megfogalmazásokat, döntési alternatívákat kell alkalmazni.
- A munkaterv tartalmazza azokat az előterjesztéseket, amelyek csak az illetékes bizottság véleményével kerülhetnek a képviselő-testület elé, kivéve a sürgősségi indítvány által tárgyalt ügyeket.
- Az előterjesztést a munkatervben megjelölt időpontban, de legkésőbb az ülés előtt 10 nappal kell megküldeni a jegyző részére. Az előterjesztések csak a jegyző ellenjegyzésével terjeszthetők a képviselő-testület elé.
22.§
- A sürgősségi indítvány előterjesztésére a képviselő-testületi bizottságok elnökei, a polgármester, alpolgármesterek, a képviselők és a jegyző jogosult.
- Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, amely a meghívóban nem szerepel, vagy az ülés előtt az illetékes bizottság indítvány hiányában nem tárgyalja.
- A sürgősségi indítványt minden esetben az ülés megkezdésekor- a napirendi pontok elfogadása előtt- kell megtenni.
- A sürgősségi indítvány elfogadásáról a Képviselő-testületi ülés végén dönt a testület, és amennyiben azt elfogadta meg is tárgyalja, egyszerű napirendi pontként kezeli.
23. §
(1) A napirendek megtárgyalását követően lehetőséget kell biztosítani a kérdések és bejelentések megtételére maximum 1 perc időtartamban.
4. Döntéshozatal
24.§
(1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület –az elhangzás sorrendjében- majd az eredeti határozati javaslatról.
(2) A testület a szavazati arányok rögzítésével dönt:
- a feladat-meghatározást nem tartalmazó előterjesztések elfogadásáról;
b) tájékoztatás tudomásul vételéről;
c) interpellációra adott válasz elfogadásáról
25.§
- A Képviselő-testület a döntéseit nyílt szavazással, szavazógép igénybevételével hozza. Ha szavazógép nem áll rendelkezésre vagy nem működőképes a szavazás kézfelemeléssel történik, melyek összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik.
- A Képviselő-testület – indítvány alapján- esetenként minősített többséggel dönt a titkos szavazásról.
(3) Minősített többség szükséges – a Mötv.-ben meghatározottakon túl – a következő ügyekben:
- a képviselő-testület gazdasági programjának elfogadása,
- az önkormányzati vagyonnal való rendelkezése,
- hitelfelvétel,
- kitüntetés, díszpolgári cím adományozása,
- helyi népszavazás kiírása,
- polgármester illetményének és költségtérítésének, alpolgármesterek tiszteletdíjának megállapítása,
- sürgősségi indítvány elfogadása,
- fegyelmi ügyekben hozott döntés.
(4) A zárt ülésen hozott határozatot is nyilvános ülésen kell ismertetni.
(5) A titkos szavazás lebonyolítása a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság feladata, mely megállapítja a szavazás eredményét. A titkos szavazás szavazólapon történik, részletes szabályait az SZMSZ 3. melléklete tartalmazza.
26.§
(1) Névszerinti szavazást kell elrendelni:
a) 10 millió forint feletti értékű önkormányzati vagyonról való intézkedés;
b) 10 millió forint feletti hitel felvételénél;
c) helyi népszavazás kiírásánál;
d) a Képviselő-testület minősített többséggel úgy dönt
e) közbeszerzési eljáráshoz kapcsolódó döntés meghozatalánál
(2) A névszerinti szavazás esetén a jegyző felolvassa a képviselő-testületi tagok nevét, s a jelenlévő képviselők pedig a nevük felolvasásakor az „igen”, „nem”, vagy a „tartózkodom” szavak érthető kimondásával szavazhatnak.
(3) A névszerinti szavazás eredményét a levezető elnök hirdeti ki és azt személyenként a jegyzőkönyvbe kell rögzíteni.
27.§
Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, vagy ha azt valamelyik települési képviselő kéri, az elnök a szavazást köteles megismételni.
28.§
A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.
29.§
A Képviselő-testület határozatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően-folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:
Putnok Város Önkormányzata Képviselő-testületének
sorszám./évszám. ( ….. hó. …. nap.) határozata.
30.§
A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 3 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.
31.§
A határozat végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket, a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
32. §
(1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.
(2) A rendelet-tervezetről szóló előterjesztésnek tartalmaznia kell:
- a rendelet megalkotásának indokait, szükségességét,
- az előzetes hatásvizsgálat eredményét,
- a rendelet-tervezet teljes szövegét
(3) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
- polgármester;
- a képviselők;
- a képviselő-testület bizottságai;
- a jegyző;
- erre irányuló népi kezdeményezés.
(4) A kezdeményezést a polgármesternek kell benyújtani, aki azt az illetékes bizottsággal és a jegyzővel véleményezteti, majd a képviselő-testület elé terjeszti.
(5) A rendeletalkotás szükségességében a képviselő-testület állást foglal.
33. §
- A képviselő-testület megbízhatja bármely bizottságát a rendelettervezet előkészítésével.
- A rendelettervezetet a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság minden esetben véleményezi.
34.§
(1) A rendeleteket minden naptári év elejétől kezdődően folyamatosan sorszámmal és évszámmal kell ellátni. A rendelet jelölése:
Putnok Város Önkormányzat Képviselő-testületének sorszám/évszám (…. hó. …. nap.) önkormányzati rendelete
(2) A zárójelben feltüntetett dátum az önkormányzati rendelet kihirdetésének az időpontja. A sorszámot naptári évenként 1-gyel kezdődő arab számmal folyamatosan kell jelölni.
(3) A rendelet kihirdetésének a helyben szokásos módja, az önkormányzat honlapján való közzététel. A rendelet szövegét – a szöveges mellékletekkel együtt – tájékoztatás céljából közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.
(4) A jegyző köteles a hatályos rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezetni.
35. §
A képviselő-testület a szavazás során először a rendelet-tervezetet módosító javaslatokról, majd a rendelet egészéről dönt. Indokolt képviselői javaslatra a képviselő-testület - egyszerű többségű szavazással - részenkénti szavazást is elrendelhet.
36. §
(1) A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(2) A rendeletek kihirdetéséről, a Nemzeti Jogszabálytárba történő feltöltésről és naprakész nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
5. A döntések nyilvántartása
37. §
(1) A döntések végrehajtásának megszervezése érdekében a képviselő-testület által hozott döntésekről a jegyző betűrendes és határidős nyilvántartást vezet.
(2) Külön nyilvántartást kell készíteni az önkormányzati rendeletekről és az önkormányzati határozatokról.
(3) Az önkormányzati határozatokról készült nyilvántartásban a döntések számát, tárgyát a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személyt kell feltüntetni.
(4) Az önkormányzati rendeletekről készített nyilvántartásban a rendelet számát, tárgyát módosítás esetén a módosítások számát kell feltüntetni. A nyilvántartás tartalmazza a kihirdetés, a hatálybalépés időpontját, továbbá a későbbi módosításra, hatályon kívül helyezésre vonatkozó megjegyzés rovatait is.
6. A jegyzőkönyv
38. §
(1) A képviselő-testület rendes üléseiről hangfelvétel alapján a tanácskozás lényegét, valamint a hozott döntéseket tartalmazó - két példányban szerkesztett –írásos jegyzőkönyvet kell készíteni. Ebből:
- az eredeti példányt a jegyző kezeli, melyet évente be kell köttetni;
(2) Az írásos jegyzőkönyv a Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl tartalmazza:
- az ülés helyét, időpontját
- a távolmaradt képviselők nevét;
- a meghívottak nevét;
- a napirendenként az előadó és a felszólalók nevét, a kérdéseket, a szóbeli előterjesztéseket a hozzászólások lényegét;
- a határozathozatal módját;
- a polgármester intézkedéseit, az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, bejelentéseket, az azokra adott válaszokat.
- a képviselők ülésről való eltávozásának és visszatérésének tényét és idejét,
(3) A képviselő-testület ülésének a jegyzőkönyvét a polgármesteren és a jegyző írja alá.
(4) A választópolgárok - a zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselő-testületi előterjesztésekbe és az ülések jegyzőkönyvébe. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
(5) A jegyzőkönyv példányának mellékletét képezik:
- meghívó,
- az írásos előterjesztések, a képviselői önálló indítványok és írásban benyújtott hozzászólások az interpellációk, a nem önálló indítványok, továbbá az önkormányzati rendeletek kihirdetett szövege,
- a jegyző törvényességi észrevétele,
- a jelenléti ív,
- a titkos szavazásról készült jegyzőkönyv és mellékletei,
- a név szerinti szavazásról készült névsor,
- továbbá az ülésen készített hang és képfelvételek.
(6) Az ülésről hangfelvétel készül, amely nem selejtezhető.
39. §
(1) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
- A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles feltölteni a TFIK rendszerbe.
40. §
(1) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvben szereplő közérdekű és közérdekből nyilvános adatok megismerése a közérdekű adatok megismerésére vonatkozó eljárásrendben történhet.
(2) A zárt ülés jegyzőkönyveiről, és hangfelvételeiről másolat az ügyészségi, és bírósági eljárásban történő felhasználás céljára adható ki. Zárt ülésen tilos egyéni hangfelvételt készíteni.
(3) A zárt ülésről készített jegyzőkönyvbe csak a képviselők, a tárgyban közvetlenül érdekelt vagy hivatalos megbízottja, a polgármester, alpolgármesterek, a jegyző, aljegyző, valamint a zárt ülésen részt vett szakértők tekinthetnek be.
IV. Fejezet
A KÉPVISELŐ CSOPORT ALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDÉSE(Továbbiakban: Frakció)
41.§
(1) Az ugyanazon jelölőszervezet által állított önkormányzati képviselői mandátumot szerzett képviselők képviselőcsoportot (frakciót) hozhatnak létre.
(2) A frakció megalakulását Képviselő-testületi ülésen szükséges bejelenteni, és ezt követően szerepeltetni a személyek névsorát a 3. függelékben.
(3) A frakció megszűnhet:
a.) saját elhatározásból történő kilépéssel
b.) a frakció által történő kizárással
(4) A frakció tagjai sorából vezetőt választ, valamint vezető-helyetteseket. A vezető akadályoztatása esetén a helyettes mindazon jogokat gyakorolhatja, amelyeket a vezető.
42. §
A frakcióvezető megbízatása időtartama alatt:
a.) az önkormányzati feladatok összehangolt és eredményes ellátása érdekében tevékenykedik
b.) soron kívül felszólalhat a testület egyes napirendjeihez kapcsolódóan
V. Fejezet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEINEK FELADATA, MŰKÖDÉSE
1. A Bizottság
43. §
(1) A képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
- Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság /9 fő, ebből 4 fő külső tag/
- Humán Bizottság /7 fő, ebből 3 fő külső tag/
- Városfejlesztési Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság /8 fő, ebből 3 fő külső tag/
(2) Az egyes bizottságok feladat- és hatáskörét részletesen a 2. melléklet tartalmazza.
(3) A képviselő-testület meghatározott feladatkörök ellátására ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke minden esetben csak képviselő lehet.
(4) A bizottságok tagjaira javaslatot tesz a polgármester.
(5) A bizottsági tagok vagyonnyilatkozat tétele kötelező.
44. §
(1) A bizottság a képviselő-testület döntése alapján előterjesztéseket készít és véleményezi a feladatkörébe tartozó előterjesztéseket.
(2) A bizottság dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt ügyekben.
45. §
- A bizottságok üléseiket a képviselő-testület üléseihez igazodóan, szükség szerint tartják.
- A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti. A bizottság elnökét távollétében-teljes jogkörrel-a bizottság titkára helyettesíti.
- Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
46. §
(1) A bizottságok ülések működésének dokumentálására a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 60.§ az irányadó.
(2) A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és egy tagja írja alá, és ezt követően kerül feltöltésre az TFIK - ba.
(3) A bizottságok működésének feltételeit a jegyző köteles biztosítani.
2. A települési képviselők
47. §
(1) A képviselőt az Alaptörvényben, Mötv.-ben, egyéb jogszabályban, az SZMSZ-ben, valamint más önkormányzati rendeletben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg és terhelik.
(2) A települési képviselő az alakuló ülésen, illetve a megválasztást követő ülésen esküt tesz.
(3) Az összeférhetetlenségi-, a méltatlansági-, és a vagyonnyilatkozat tételével kapcsolatos eljárás Mötv. szerinti lefolytatása a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság feladata.
48.§
A települési képviselők, a bizottságok elnökeinek, és a képviselő-testületi bizottságok tagjainak juttatásáról, költségtérítéséről rendeletet alkot.
3. A polgármester
49. §
(1) A polgármester a jogszabályok által meghatározott kereteken belül látja el feladatait és gyakorolja hatásköreit.
(2) A polgármester a bizottságok működésével összefüggésben:
- indítványozhatja a bizottság összehívását,
- felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit; a felfüggesztett döntésről a képviselő-testület soron következő ülésén határoz,
(3) A polgármester jogosult arra, hogy az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (vészhelyzetben) átmeneti intézkedéseket hozzon.
(4) A polgármester jutalmára tett javaslatot – törvényi keretek között – a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság terjeszti elő.
(5) A polgármester két testületi ülés közötti időszakban felmerülő, halasztást nem tűrő önkormányzati ügyekre vonatkozó döntési jogköre a következő ügyekre terjed ki:
- pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítése,
- egyéb szükséges nyilatkozatok megtétele.
(6) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester a következő ügyekben döntést hozhat:
- pályázat benyújtása az önkormányzat nevében, kivéve a kötelezettségvállalást érintő esetekben
- pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele,
- területszervezési eljárásokkal kapcsolatos véleménynyilvánítás,
- hatósági, cégeljárási ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése
50. §/A.
- A polgármester eljárhat a Képviselő – testületi ülések között halaszthatatlan ügyekben amelyeket a jogszabály nem rendel kizárólagosan Képviselő – testületi hatáskörbe.
- A polgármester az (1) bekezdéseiben hozott döntéseiről a soron következő Képviselő – testületi üléséken tájékoztatja a Képviselő – testületet.
Polgármesteri kabinet
50. §/B.
(1) A polgármester mellett polgármesteri kabinet működik, amely a polgármester munkáját segíti.
(2) A kabinet feladatai a döntés-előkészítés stratégia tervezése és folyamat irányítása, döntés-előkészítés és koordináció, illetve a döntések végrehajtásának ellenőrzése.
(3) A kabinet tagjai a polgármester, alpolgármesterek, jegyző, aljegyző, pénzügyi osztályvezető, önkormányzati tanácsadó valamint a polgármester által felkért személyek és szakértők.
4. Az alpolgármesterek
51.§
(1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére saját tagjai közül 1 fő társadalmi megbízatású, saját tagjain kívül 1 fő külsős társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) A képviselő-testület dönt az alpolgármesterek juttatásának mértékéről.
(3) Az alpolgármesterek a polgármester irányításával látják el feladataikat.
5. A jegyző
52.§
(1) A polgármester - pályázat alapján - a jogszabályban előírtak szerint, határozatlan időre jegyzőt nevez ki.
(2) A Hivatalt a jegyző vezeti.
- A jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a Hivatal köztisztviselői tekintetében. A Mötv. 81. § (4) bekezdésében meghatározott esetekben a jegyző - döntését megelőzően - írásban a polgármester egyetértését kéri. Az egyetértés kérdésében a polgármester 3 munkanapon belül dönt.
53.§
(1) A jegyző a polgármester irányítása mellett gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:
- törvényességi szempontból véleményezi a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
- ellátja a képviselő-testület, a bizottságok és a működésével kapcsolatos szervezési és ügyviteli feladatokat,
- írásban vagy a testületi ülésen jegyzőkönyvbe foglaltan jelzi, ha a testületek és a polgármester döntéseinél jogszabálysértést észlel,
- gondoskodik a testületi ülések jegyzőkönyvének elkészítéséről,
- rendszeresen tájékoztatja a testületeket az önkormányzatot érintő jogszabályokról,
- gondoskodik az önkormányzati rendelet-tervezetek szakmai előkészítéséről.
(2) A jegyző egyéb feladatai:
- szervezi, összehangolja a Hivatal munkáját,
- részt vesz az ügyfélfogadás megszervezésében,
- gondoskodik a bizottságok működési feltételeinek biztosításáról,
- gondoskodik a képviselői adatigénylések teljesítéséről.
(3) Amennyiben a jegyző jogszabálysértést észlel, köteles azt a testület ülésén szóban jelezni, valamint jelzését írásban az ülésről készült jegyzőkönyvhöz mellékelni.
(4) A jegyzőt távolléte, vagy akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és aljegyzői tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat legfeljebb hat hónap időtartamra a Kormányhivatal által kijelölt személy látja el.
6. A Hivatal
54.§
(1) A képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre – Putnoki Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel – az önkormányzat működésével, önkormányzati valamint az államigazgatási hatósági ügyek döntésre való elkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.
(2) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján meghatározza az egységes hivatal belső szervezeti tagozódását, munka és ügyfélfogadásának rendjét, valamint a működéshez szükséges feltételeket, a működési és fenntartási költségeket az éves költségvetésében.
(3) A jegyző által készített előterjesztést a polgármester teszi meg.
VI. Fejezet
KÖZMEGHALLGATÁS
55. §
(1) A közmeghallgatással egybekötött képviselő-testület összehívására és az ülés lefolytatására az SZMSZ előírásait az e fejezetben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.
56.§.
(1) A közmeghallgatáson kötelesek részt venni a képviselők, a Hivatal vezetői tisztségviselői, a szakértők, a polgármester által kijelölt önkormányzati intézmények és gazdasági társaságok vezetői.
(2) Az ülésen az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű ügyben szólalhatnak fel.
57. §
A helyi népszavazásról a képviselő-testület önkormányzati rendeletet alkot. kuiukiu
EGYÜTTMŰKÖDÉS A TELEPÜLÉSI NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATTAL
58. §
(1) Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása, különösen az anyanyelv ápolása, őrzése és gyarapítása, továbbá a nemzetiségek kulturális autonómiájának a nemzetiségi önkormányzatok által történő megvalósítása és megőrzése érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzattal.
(2) Putnok város közigazgatási területén Putnoki Roma Nemzetiségi Önkormányzat működik.
(3) Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzattal kötött megállapodás szerint biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzat részére a működéshez szükséges személyi feltételeket. A nemzetiségi önkormányzat működését, döntéseinek előkészítését és végrehajtását a jegyző és az aljegyző segíti. A települési nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási és adminisztratív feladatok ellátását a Hivatal Pénzügyi Osztálya végzi.
- Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletben meghatározottak szerint biztosítja az önkormányzat működéséhez a nemzetiségi önkormányzattal kötött megállapodás szerint, a települési nemzetiségi önkormányzat részére a működésükhöz szükséges tárgyi feltételeket. Az Önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére biztosítja a Putnok Tompa Mihály út 20. szám alatti helyiség használatát.
- A jegyző kötelezettsége a Nemzetiségi Önkormányzat tájékoztatatása, véleményezési és egyetértési jogának gyakorlásáról, melyet legkésőbb a tájékoztatást követő Képviselő – testületi ülésen tárgyalni kell.
IX. FEJEZET
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA
59. §
(1) Az önkormányzat saját tulajdonnal rendelkezik és költségvetési bevételeivel, kiadásaival önállóan gazdálkodik. A gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(2) Az önkormányzat vagyonát elsődlegesen a kötelező közszolgáltatások biztosítása érdekében kell hasznosítani. Az önként vállalt feladatok céljára vagyonfelhasználásra akkor kerülhet sor, ha az önkormányzat a vagyonával a törvényen alapuló közszolgáltatásokat teljesítette.
60. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséről rendeletet alkot.
(2) A gazdálkodásra vonatkozó részletes előírásokat a költségvetésről szóló rendelet állapítja meg.
61. §
- Az önkormányzat vagyonnal való rendelkezéseit rendeletben állapítja meg.
X. Fejezet
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
62. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Putnok Város Önkormányzat Képviselő – testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019. (VII.29.) önkormányzati rendelet.
(3) SZMSZ mellékletei:
1. melléklet az átruházott feladatok és határkörök jegyzéke
2. mellékelt az egyes bizottságok által ellátott feladatok
3. melléklet a titkos szavazás részletes szabályai
4. melléklet a kormányzati funkciókról
1. függelék a települési képviselők névsora
2. függelék az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatai
3. függelék a frakció névsora
PUTNOK, 2020. június 24.
P. H.
Tamás Barnabás | Dobos Józsefné |
polgármester | jegyző |
A kihirdetés napja: 2020. június 24.
PUTNOK, 2020. június 24.
Dobos Józsefné | |
jegyző |
- melléklet
AZ ÁTRUHÁZOTT FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE
- A Képviselő-testület a polgármesterre az alábbi hatáskörök gyakorlását ruházta át:
- Hatáskörére és illetékességére tekintet nélkül az arra rászorulónak önkormányzati segélyt, étkezést, illetve szállást biztosít, ha ennek hiánya a rászorulónak az életét, testi épségét veszélyezteti.
II. A Képviselő-testület a Humán Bizottságra az alábbi hatásköröket ruházza át:
- Véleményezi a szociális intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát és jóváhagyja házirendjét, valamint szakmai programját.
- Dönt az eseti települési támogatások megállapításáról.
III. A Képviselő-testület a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságra ruházza az alábbi hatáskört:
- Gyakorolja a polgármester tekintetében az Mötv-ben meghatározott egyéb munkáltatói jogokat
- dönt a kiküldetésről
- szabadságmegváltásról
- Dönt az önkormányzat és intézményeinek selejtezési javaslatairól
V. A Képviselő-testület a Putnok és Térsége Önkormányzati Társulásra ruházza át az alábbi hatáskörét:
- Orvosi Ügyeleti feladatellátás megszervezése és működtetése
- Házi segítségnyújtás
- Szociális étkeztetés
2. melléklet
AZ EGYES BIZOTTSÁGOK ÁLTAL
ELLÁTOTT FELADATOK
- Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság:
- a.) Az önkormányzatnál és intézményeinél véleményezi az éves költségvetési rendelettervezetet és a végrehajtásáról szóló zárszámadás tervezeteit.
b.) Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulására értékeli az azt előidéző okokat.
c.) Vizsgálja a gazdasági megalapozottságot, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és fegyelem érvényesülését.
Az önkormányzati közszolgáltatások körében, különösen a településfejlesztés feladattal foglalkozik.
- Közreműködik a gazdálkodás szervezésében és a költségvetés kimunkálásában.
- Ellenőrzést gyakorol a költségvetési átcsoportosítások felett.
- Felkérés alapján részt vesz pénzügyi, gazdasági ellenőrzésekben.
- Megvitatja és véleményezi az önkormányzat gazdasági programját.
- Tárgyalja a benyújtandó pályázatokat, és meghozza a pályázati eljárás során szükséges döntéseket
- Ügyrendi kérdésekben;
- Lefolytatja az összeférhetetlenségi eljárást, méltatlansági eljárást és arról jelentést készít a képviselő-testületnek.
- Véleményezi az önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatát, vizsgálja hatályosulását.
- Figyelemmel kíséri és ellenőrzi a Képviselő-testület és szervei szervezeti szabályzat szerinti működését.
- Véleményezi a Képviselő-testület elé terjeszti azokat az önkormányzati rendelet tervezeteket, amelyek a képviselő-testület és szervei működésével kapcsolatosak.
- Nyilvántartja és ellenőrzi a vagyonnyilatkozatok benyújtását, lefolytatja a vagyonnyilatkozat-tételével kapcsolatos eljárást a képviselők és a Bizottsági tagok vonatkozásában egyaránt.
- Dönt a személyes érintettségre vonatkozó kezdeményezés megalapozottságáról vagy annak hiányáról
II. Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság:
- Az önkormányzati közszolgáltatások körében különösen a következő feladatokkal foglalkozik:
- a településrendezés;
- az épített és természeti környezetvédelem;
- a vízrendezés és csapadékvíz elvezetés;
- a csatornázás, a köztemető fenntartása;
- helyi közutak és közterületek fenntartása;
- helyi energiaszolgáltatás
- egészséges ivóvízellátás, közvilágítás.
Az 1. pontban meghatározott körben előterjesztéseket és javaslatokat dolgoz ki a képviselő-testület számára illetve véleményezi azokat, továbbá ellenőrzi a feladatok végrehajtását.
- Részt vesz a város általános rendezési tervének kimunkálásában. Folyamatosan ellenőrzi a város általános rendezési tervének megvalósítását.
Közreműködik a városfejlesztési programok, tervek kommunális koncepciók kidolgozásában.
Megvitatja és véleményezi az önkormányzat fejlesztési javaslatait.
Véleményezi mindazon tervelképzeléseket, amelyeket a jegyző a bizottság elé terjeszt.
Tárgyalja a benyújtandó pályázatokat, és meghozza a pályázati eljárás során szükséges döntéseket
III. Humán Bizottság
- Előterjesztéseket és javaslatokat dolgoz ki a Képviselő-testület számára, illetve véleményezi az alábbi közszolgáltatások körében különösen:
a) az óvodai nevelési tevékenységet,
b) közgyűjteményi, közművelődési, művészeti tevékenységet,
c) szociális és egészségügyi intézményhálózat fejlesztési tervét,
d) egészségügy;
e) szociálpolitika;
f) nemzetiségi és etnikai kisebbségek helyzete.
- Együttműködik az ifjúsági- és gyermekvédelmi szervezetekkel, különös gondot fordít a kiskorúak védelmére.
- Figyelemmel kíséri a város oktatási, közművelődési, valamint a testnevelési és sportintézményeiben folyó munkát.
- Közreműködik a városban lévő kulturális és sport rendezvények szervezésében, koordinálásában.
- Figyelemmel kíséri a város gyógyító- megelőző, közegészségügyi és járványügyi helyzetének alakulását. [ járóbetegellátást, a szociális gondoskodást]
- Közreműködik a nemzetiségekről szóló törvény végrehajtásában, a nemzetiségiek érdekének érvényesítésében, helyzetük javítását célzó tervek és programok kidolgozásában.
- Tárgyalja a benyújtandó pályázatokat, és meghozza a pályázati eljárás során szükséges döntéseket
- Átruházott hatáskörben elbírálja az eseti települési támogatásokat.
3. melléklet
Titkos szavazás lebonyolításának szabályai
Az urna bemutatása és lepecsételése.
Minden képviselő 1 db lepecsételt szavazólapot kap.
A szavazólapot a Díszteremben elhelyezett urnába kell bedobni.
A jelöltekre az igen szó mellett lévő, ellene a nem szó melletti, a szavazástól tartózkodni a tartózkodom szó melletti körbe elhelyezett két egymást metsző vonallal lehet.
Érvénytelen a szavazat ha:
- nem a hivatalos szavazólapon adták le,
- a szavazólapot ceruzával töltötték ki,
- a szavazólapról hiányzik a pecsét,
- a szavazó egyik vagy több jelöltnél mindhárom kört üresen hagyta, vagy egynél több körbe helyez el két egymást metsző vonalat.
4. melléklet
A 68/2013. (XII.29.) NGM rendeletnek megfelelő kormányzati funkciók
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatás
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045120 Út, autópálya építése
052020 Szennyvíz gyűjtése , tisztítása, elhelyezése
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072210 Járóbetegek gyógyító szakellátása
072311 Fogorvosi alapellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság – egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081041 Versenysport – és utánpótlás – nevelési tevékenység és támogatása
081045 Szabadidősport – (rekreációs sport) – tevékenység és támogatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082063 Múzeumi kiállítási tevékenység
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
084020 Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása
086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
102023 Időskorúak tartós bentlakásos ellátása
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104042 Család és Gyermekjóléti szolgáltatások
104043 Család és gyermekjóléti központ
104044 Biztos Kezdet Gyerekház
1. függelék
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK NÉVSORA
1./ Tamás Barnabás polgármester
2./ Barnóczky István képviselő
3./ Beik-Sike Ildikó képviselő
4./ Csipkés István képviselő
5./ Gyurán Ferencné képviselő
6./ Jeddi József képviselő
7./ Koszta Péter képviselő
8./ Kunváriné Bánkuti Gabriella képviselő
2. függelék
Az önkormányzat nemzetközi kapcsolatai
Külföldi testvérvárosi kapcsolatok;
a) Fecamp (Franciaország),
b) Tornalja (Szlovákia),
c) Tiszolc (Szlovákia)
d) Ludgeřovice (Csehország)
3. függelék
Frakció névsora
- Tamás Barnabás polgármester
- Koszta Péter alpolgármester – képviselő
- Katona Pál társadalmi megbízatású alpolgármester
- Beik-Sike Ildikó frakcióvezető – képviselő
- Kunváriné Bánkuti Gabriella frakcióvezető-helyettes – képviselő
- Barnóczky István frakcióvezető-helyettes – képviselő
- Gyurán Ferencné képviselő
- Csipkés István képviselő
- Jeddi József képviselő