Gombosszeg Község Polgármesterének 15/2020. (XII. 1.) önkormányzati rendelete

a falugondnoki szolgálatról szóló 3/2019. (IV. 17.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2020. 12. 02- 2020. 12. 02

Gombosszeg Község Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI.3.) Korm. rendelet, valamint a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében meghatározott jogkörében, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 60. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. §


Gombosszeg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2019. (IV. 17.) rendelete (a továbbiakban: a rendelet) 7. § (4) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:


„7. § (4) A betegszállításhoz az engedélyt az alpolgármester adja meg szakrendelés és a kórház esetében.”


2. §


A rendelet 8. § (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:


„8. § (1) Az óvodáskorú gyermekek oda-vissza szállítása az „Életfa” Nagylengyeli Óvoda-Bölcsődébe, illetve a zalaegerszegi Napravár Waldorf óvodába, az általános iskolás korú gyermekek oda-vissza szállítása pedig a becsvölgyei Tűzmadár Waldorf Iskolába történik, illetve igény szerint oda, ahova a gombosszegi gyermekek iskolába járnak.”


3. §


A rendelet 14. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:


„14. § d) az alpolgármester utasítására személyszállítást.”


4. §


A rendelet 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„15. § (2) A falugondnoki szolgálat feladata az önkormányzati rendezvények szervezésében, lebonyolításában való részvétel. A szervezésben, lebonyolításban való részvétel konkrét feladatait az alpolgármester vagy a képviselő-testület tagja irányításának megfelelően kell ellátni.


5. §


A rendelet 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„16. §


  1. A falugondnoki szolgálat az önkormányzat által önállóan vagy társulási formában fenntartott intézmények, valamint az önkormányzat működéséhez szükséges anyag, eszköz és árubeszerzésekhez nyújt segítséget.


  1. A falugondnokkal előzetesen egyeztetett időpontban lehet a vásárlásokat elvégezni. Ez történhet árulista és a szükséges készpénz átadásával, illetve megállapodás szerint utalással fizetve.”




6. §


A rendelet 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


„18. §


  1. A falugondnoki szolgálat az önkormányzat által foglalkoztatott munkavállalókat az alpolgármester által megjelölt helyre szállítja.


  1. A falugondnok az önkormányzat által foglalkoztatott közfoglalkoztatottak munkavégzését felügyeli, az elvégzett munkáról beszámol az alpolgármesternek.”


7. §


A rendelet 19. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„19. § (2) A kapcsolattartás önkormányzati vonatkozásai tekintetében a konkrét feladatokat az alpolgármester határozza meg.”


8. §


A rendelet 20. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„20. § (1) A falugondnoki szolgálat köteles ellátni az egyéb, a 4-19. §-ba nem tartozó feladatokat, ha azok ellátására az alpolgármester utasítja, és nem ellentétes az 1. §-ban meghatározott céllal.”


9. §


A rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„21. § (5) A falugondnok felett a kinevezéssel kapcsolatos munkáltatói jogokat a képviselő-testület, az egyéb munkáltatói jogokat – ha a falugondnok és a társadalmi megbízatású polgármester ugyanaz a személy – az alpolgármester gyakorolja.”


10. §


A rendelet 21. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„21. § (6) A falugondnok helyettesítéséről távollét, szabadság, betegség esetén az alpolgármester köteles gondoskodni.”


11. §


A rendelet 22. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„22. § (3) Az ellátások esetében határozatot nem kell hozni. A szolgáltatás igénybevételének jogosságát a falugondnok, valamint az alpolgármester ítéli meg. A kérelem elutasítása esetén panasszal a képviselő-testülethez lehet fordulni.”


12. §


A rendelet 23. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„23. § (2) A kötelezően ellátandó feladatok rangsorolását a falugondnok végzi az alpolgármester iránymutatása szerint, míg a többi feladat esetében, amennyiben rangsorolni kell, az alpolgármester dönt.”



13. §


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatálybalépést követő napon hatályát veszti.




Fekete Tünde

polgármester

Dr. Rudas Tamara

jegyző