Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2020 (XII.16.)
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló a 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2020. 12. 17- 2020. 12. 16Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2020 (XII.16.)
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló a 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról
2020-12-17-tól 2020-12-17-ig
Lábod Község Önkormányzata Polgármesterének
18/2020. (XII. 16.)
önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló
a 21/2014. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról
Lábod Község Önkormányzatának Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. §. (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk 1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 21/2014.(XII.23.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) módosításáról a következőket rendeli el:
1. §
Az Ör. 7. § (6) bekezdése hatályon kívül kerül.
2. §
Az Ör. 41. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(4) Az önkormányzati rendelet végrehajtása és hatályosulása érdekében:
a) Az önkormányzati rendelet végrehajtására kötelezett – a polgármester indítványára - tájékoztatást ad a végrehajtás helyzetéről, fontosabb tapasztalatairól
b) A Képviselő-testület az önkormányzati rendeletek hatályosulását évente felülvizsgálja.
c) A jegyző a hatályos rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezeti.
3. §
Az Ör. 45. § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(3) A bizottságok által ellátandó feladatok jegyzékét az SzMSz. 2. melléklete tartalmazza.
4. §
Az Ör. 48. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
Lábod Község Önkormányzata Lábod Község Roma Nemzetiségi Önkormányzatával (továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat) kötött együttműködési megállapodása alapján az alábbiak szerint biztosítja a nemzetiségi önkormányzat működésének személyi és tárgyi feltételeit:
- Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek illetve közmeghallgatásainak, fogadóóráinak lebonyolításához szükséges helyiséget a Lábod, Kossuth u. 57. szám alatti Hivatal épületében. A teremhasználatot legkésőbb a rendezvény megtartása előtt 10 nappal előre kell egyeztetni.
- Az Önkormányzat a Hivatal dolgozóinak közreműködésével biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat testületi munkájának szervezéséhez, kötelező feladatainak ellátásához szükséges postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását, az ehhez kapcsolódó tárgyi és személyi feltételeket.
- A Nemzetiségi Önkormányzat ülésein, közmeghallgatásán a jegyző vagy annak helyettese, vagy a Hivatal kijelölt dolgozója vesz részt.
- A jegyző vagy a helyettesítésével megbízott személy biztosítja a Nemzetiségi Önkormányzat ülésén a törvényességi szabályok betartását és jelzi, amennyiben törvénysértést észlel.
- A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátását a jegyző a Hivatal pénzügyi ügyintézőjén keresztül biztosítja.
- A Nemzetiségi Önkormányzat üléseinek előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos feladatok ellátását (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítása, jegyzőkönyvek közzététele stb.) a jegyző a Hivatalon keresztül biztosítja.
A fentiekben meghatározott feladatok ellátásához kapcsolódó költségeket - a Nemzetiségi Önkormányzat tagjainak és tisztségviselőinek telefonhasználata kivételével – az Önkormányzat viseli.
5. §
Az Ör. 52. § (3) bekezdése az alábbiakkal egészül ki:
r) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének, a polgármesternek, ha döntésük, működésük során jogszabálysértést észlel.
6. §
Az Ör. 52. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(5) A jegyzőt távolléte esetére az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a közös önkormányzati hivatal SZMSZ-ében meghatározott személy látja el.
7. §
Az Ör. 53. § (5) bekezdése hatályon kívül kerül.
8. §
Az Ör. 54. § (5) bekezdése hatályon kívül kerül.
9. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő első napon lép hatályba.
Lábod, 2020. december 10.
Lassu István Nagy Balázs
polgármester jegyző
Kihirdetve:
Lábod, 2020. december 16.
Nagy Balázs
jegyző