Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2020. (III.9.) önkormányzati rendelete

a Községi Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 03. 10- 2020. 03. 10

Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2020. (III.9.) önkormányzati rendelete

a Községi Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

2020.03.10.

Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §.-ban kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § A módosítandó rendelet 62. § helyébe az alábbi szöveg lép:

A képviselő-testület bizottságai

62. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére valamint ellenőrzésére, Ügyrendi Bizottságot, a települési szociális ügyek előkészítésére, elbírálására Szociális Bizottságot hoz létre.

(2) Ügyrendi Bizottság, és Szociális Bizottság 3-3 fő testületi tagból áll. A bizottság tagjainak jegyzékét e rendelet 1. függeléke tartalmazza.

(3) A képviselő-testület – meghatározott szakmai feladatok ellátására , vagy meghatározott időtartamra – ideiglenes bizottságot alapíthat.

(4) A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a bizottság megalakításakor dönt.

(5) Az ideiglenes bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését követően megszűnik.

(6) Az ügyrendi bizottság, valamint a szociális bizottság elnökét, valamint tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg.

(7) A bizottság megalakulását követően elnökhelyettest választ. A bizottság elnökhelyettes személyére a bizottság elnöke tesz javaslatot.

(8) A bizottsági tagság megszűnik:

a) a képviselő-testület megbízatásának lejártával, illetve a képviselői megbízatás megszűnésével.

b) visszahívással,

c) lemondással,

d)a tag halálával,

(9) Az Ügyrendi Bizottság feladat és hatásköre:

a) véleményezi az önkormányzati rendelet-tervezetet,, figyelemmel kíséri az önkormányzat SZMSZ hatályosulását, indokolt esetben indítványozza a módosítását, kiegészítését,

b) Nyilvántartja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait. Lefolytatja a képviselői vagyonnyilatkozattal, és összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárást, és ennek eredményéről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

c) A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat nyilvántartását, kezelését és ellenőrzését meghatározó rendelkezéseket ezen rendelet 1.melléklete tartalmazza.

(10) A Szociális Bizottság feladat és hatásköre:

a) véleményezi az önkormányzat helyi szociális rendelet-tervezetét, kezdeményezi annak módosítását,

b) dönt az önkormányzathoz benyújtott települési támogatás iránti kérelmek ügyében,

c) kezdeményezhet az arra rászorulóknak települési támogatás hivatalbóli megállapítását.

(11) A bizottságok összehívására, határozatképességére és határozathozatalára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény. szabályait kell alkalmazni.

(12) A bizottságok üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítésére, a képviselő-testület ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és a jegyzőkönyvvezető írja alá.

2. § Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.