Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2020. (III.9.) önkormányzati rendelete
a Községi Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.20.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2020. 03. 10- 2020. 03. 10Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2020. (III.9.) önkormányzati rendelete
a Községi Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014.(XII.20.) önkormányzati rendelet módosításáról
Rakacaszend Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §.-ban kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
1. § A módosítandó rendelet 62. § helyébe az alábbi szöveg lép:
62. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére valamint ellenőrzésére, Ügyrendi Bizottságot, a települési szociális ügyek előkészítésére, elbírálására Szociális Bizottságot hoz létre.
(2) Ügyrendi Bizottság, és Szociális Bizottság 3-3 fő testületi tagból áll. A bizottság tagjainak jegyzékét e rendelet 1. függeléke tartalmazza.
(3) A képviselő-testület – meghatározott szakmai feladatok ellátására , vagy meghatározott időtartamra – ideiglenes bizottságot alapíthat.
(4) A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a bizottság megalakításakor dönt.
(5) Az ideiglenes bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését követően megszűnik.
(6) Az ügyrendi bizottság, valamint a szociális bizottság elnökét, valamint tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg.
(7) A bizottság megalakulását követően elnökhelyettest választ. A bizottság elnökhelyettes személyére a bizottság elnöke tesz javaslatot.
(8) A bizottsági tagság megszűnik:
a) a képviselő-testület megbízatásának lejártával, illetve a képviselői megbízatás megszűnésével.
b) visszahívással,
c) lemondással,
d)a tag halálával,
(9) Az Ügyrendi Bizottság feladat és hatásköre:
a) véleményezi az önkormányzati rendelet-tervezetet,, figyelemmel kíséri az önkormányzat SZMSZ hatályosulását, indokolt esetben indítványozza a módosítását, kiegészítését,
b) Nyilvántartja az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait. Lefolytatja a képviselői vagyonnyilatkozattal, és összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárást, és ennek eredményéről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
c) A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat nyilvántartását, kezelését és ellenőrzését meghatározó rendelkezéseket ezen rendelet 1.melléklete tartalmazza.
(10) A Szociális Bizottság feladat és hatásköre:
a) véleményezi az önkormányzat helyi szociális rendelet-tervezetét, kezdeményezi annak módosítását,
b) dönt az önkormányzathoz benyújtott települési támogatás iránti kérelmek ügyében,
c) kezdeményezhet az arra rászorulóknak települési támogatás hivatalbóli megállapítását.
(11) A bizottságok összehívására, határozatképességére és határozathozatalára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény. szabályait kell alkalmazni.
(12) A bizottságok üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítésére, a képviselő-testület ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és a jegyzőkönyvvezető írja alá.”
2. § Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.