SAJÓBÁBONY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2020. (II.26.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 02. 27- 2020. 09. 30

Sajóbábony Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya

(1)   A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.

2. § A költségvetés bevételei és kiadásai

(1)  A képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi költségvetését:

597.472.478 Ft

Költségvetési bevétellel

1.361.460.787 Ft

Költségvetési kiadással

-763.988.309 Ft


Költségvetési egyenleggel


állapítja meg.


(2)   Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.

(4)   A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

(5)   A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét 512.038.055 Ft összegben rendeli el.

(6)   A felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét 251.950.254 Ft összegben rendeli el.


3. § A költségvetés részletezése

A Képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1)    Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését - az adósságot keletkeztető ügy - 

        letből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához  –  a 3. melléklet

        tartalmazza.                

 (2)  Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 4. melléklet szerint határozza meg.

(3)   Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 5. melléklet szerint részletezi.

(4)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket a 6. melléklet szerint hagyja jóvá.

(5)   A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri  hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 7.1.- 7.4.1. mellékletek szerint határozza meg.

(6)   Az Önkormányzat a kiadások között 29.959.177 Ft általános tartalékot állapít meg.

4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

(1)   Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2)   Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3)   A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4)  Az önkormányzat és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek esetében normatív jutalmak költségvetési kiadási előirányzatai terhére a költségvetési évben együttesen a törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 12 %-áig vállalható kötelezettség.

(5 ) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

(6)  A képviselő-testület felhatalmazza a polgármester, hogy az éves költségvetési rendeletben szereplő feladatok végrehajtása során kötelezettséget vállal, szerződést ír alá a képviselő-testület hozzájárulása nélkül. Dönt a 1.500.000 Ft értékhatárig az évközi új feladat jóváhagyásáról a forrás egyidejű megjelölésével. A megkötött szerződésekről a képviselő-testületet a polgármester a soron következő testületi ülésen tájékoztatja.

5. § Az előirányzatok módosítása

  1. Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításróla Képviselő-testület dönt.

(2) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(4)   A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(5)   A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

(6)  Az önkormányzat saját forrásai terhére a polgármesteri hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól eltérően – az illetményalapot 64.750 Ft-ban állapítja meg.

6. § A gazdálkodás szabályai


(1)   A Képviselő-testület az Önkormányzatnál és intézményeiben dolgozó közalkalmazottak és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók részére 2020. évben személyenként 200.000.- Ft/év cafetéria keretet állapít meg, amely tartalmazza az igénybe vehető juttatások után fizetendő személyi jövedelemadót és egészségügyi hozzájárulást.

(2)   A Képviselő-testület a polgármester, a Polgármesteri Hivatalban dolgozó köztisztviselők      részére 2020. évben személyenként a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151.§ (1) bekezdésében meghatározott mértékű cafetéria keretet állapít meg,  amely tartalmazza az igénybe vehető juttatások után fizetendő személyi jövedelemadót és egészségügyi hozzájárulást.

(3)   Az év közben felvételre kerülő dolgozók részére – az első teljes munkában töltött naptól kezdődően – a keretösszeg időarányos része nyújtható. A munkaviszony évközi megszűnése esetén a munkaviszonyban töltött időre a cafetéria keret időarányos része jár.

(4)   A Képviselő-testület a polgármester, az önkormányzatnál és az intézményeknél alkalmazásban álló köztisztviselők, közalkalmazottak, és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók (a közfoglalkoztatási jogviszonyban lévők kivételével) részére 2020. évben 12.000.- Ft/fő összegű bankszámla-hozzájárulást nyújt a 2019.évi LXXI. törvény 58.§ (5) bekezdése alapján, amelynek kifizetéséről november hónapban kell gondoskodni.

(5)   A Képviselő-testület az önkormányzatnál és az intézményeknél alkalmazásban álló köztisztviselők, közalkalmazottak, és munkaszerződéssel rendelkező munkavállalók ( a közfoglalkoztatási jogviszonyban lévők kivételével) részére saját gépjárművel történő munkába járás esetén 2020. évben munkában töltött napokra a munkahely és a lakóhely között közforgalmi úton mért oda-vissza távolság figyelembevételével kilométerenként 15 Ft költségtérítést nyújt az 1995. évi CXVII. törvény 25.§ (2) bekezdése alapján.

7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1)   Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2)   Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Consid-Eco Bt. (Sidlovics Sá ndor belső ellenőr) útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. § Záró és vegyes rendelkezések


       Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2020. évi költségvetés során kell alkalmazni.



Király Gáborné sk.

Dr. Szilva István sk.

jegyző

polgármester