Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelete
A települési támogatásokról valamint az étkeztetési térítési díjakról
Hatályos: 2024. 01. 01Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2020. (II. 20.) önkormányzati rendelete
A települési támogatásokról valamint az étkeztetési térítési díjakról
Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1) bekezdésében és (2) bekezdés e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet célja, hatálya
1. § A rendelet célja, hogy Nyírkércs Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén élő személyek és családok szociális biztonságának megőrzése, elősegítése érdekében megállapítsa a települési támogatás keretében nyújtott támogatások formáit, az azokra való jogosultság feltételeit, kifizetésének, folyósításának és ellenőrzésének szabályait.
2. § A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező személyekre, figyelemmel a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 3. § (1)-(3) bekezdéseire és a 7. § (1) bekezdésére.
2. Értelmező rendelkezések
3. § Az e rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes értelmező rendelkezéseket és az általános eljárási a Szocvt. 4-16. §-a határozza meg.
3. Eljárási szabályok
4. § Az egyes ellátási formákhoz kapcsolódó speciális eljárási szabályokat adott ellátási formák részletezik.
4. Az eljárás megindítása
5. § (1) Az eljárás megindítása történhet:
a) kérelemre vagy
b) hivatalból.
(2) A kérelmet Nyírkércs Község Önkormányzatánál kell előterjeszteni az erre a célra rendszeresített formanyomtatványokon, melyek jelen rendelet 3-8. mellékletét képezik. A kérelmet személyesen, postai úton vagy elektronikusan lehet benyújtani az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal (igazolásokkal, nyilatkozatokkal) együtt.
(3) A kérelmező köteles együttműködni az önkormányzattal, valamint a Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatallal (a továbbiakban: Hivatal) a szociális helyzetének feltárásában. Ha arról e rendelet rendelkezik, a kérelemhez csatolni kell a kérelmező és családja jövedelmi viszonyairól szóló igazolásokat és mindazokat a bizonyítékokat, amelyeket a rendelet az egyes ellátásoknál előír, továbbá amelyek az ügy elbírálásához elengedhetetlenül szükségesek.
5. Az ellátások megállapítása
6. § (1) A szociális ellátások megállapításáról - e rendeletben meghatározott kivételekkel - a képviselő-testület határozattal dönt.
(2) A polgármester a szociális ellátás tárgyában - átruházott hatáskörében - hozott döntéséről szintén határozatot hoz.
(3) A jegyző a szociális ellátás tárgyában – átruházott hatáskörében – hozott döntéséről szintén határozatot hoz.
(4) A képviselő-testület a polgármester hatáskörébe rendeli a 1. mellékletben felsorolt ellátásokkal kapcsolatos döntéseket.
(5) A képviselő-testület a jegyző hatáskörébe rendeleti a 1. mellékletben felsorolt ellátásokkal kapcsolatos döntéseket.
6. A pénzbeli ellátások kifizetése, folyósítása
7. § A 6. §-ban foglaltak szerint megállapított pénzbeli ellátások a döntést követő 8 munkanapon belül a kérelmező részére folyósításra kerülnek.
7. Pénzbeli ellátások
8. § Az önkormányzat a következő pénzbeli ellátásokat biztosítja:
a) eseti, rendkívüli települési támogatás
b) temetési települési támogatás
c) első lakáshoz jutók települési támogatása.
9. § (1) A Képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére eseti, rendkívüli települési támogatás nyújt. Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet különösen:
a) a családot ért elemi kár esete, ha elemi kár következtében lakhatását biztosító ingatlan és ingósága megrongálódott, és helyrehozatali költségének teljesítése átmenetileg vagy tartósan a kérelmező és családja létfenntartását veszélyezteti;
b) a család egyik tagja három napot meghaladóan kórházi kezelésben részesült
c) a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása;
d) a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások fedezésére;
e) a kérelmező közeli hozzátartozójának halálesete, amennyiben sem a kérelmező, sem más kérelmező jelen rendelet 10. §-ában foglalt temetési települési támogatásra nem nyújtott be kérelmet ugyanazon elhunyt személy vonatkozásában;
f) egyéb, súlyos krízishelyzet: a kérelmező vagy vele egy háztartásban élő hozzátartozója tartós beteg. A tartós betegséget szakorvosi igazolással kell bizonyítani;
g) a kérelmező közgyógyellátással nem rendelkezik, de havi gyógyszerköltsége 10.000 Ft-nál magasabb és ezt saját névre szóló számlával igazolja. Ebben az esetben a kérelem benyújtása 3 havonta lehetséges.
(2)1 Eseti, rendkívüli települési támogatásban csak azt a személyt lehet részesíteni, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap összegének 150 %-át, egyedülálló esetén 180 %-át nem haladja meg és nincs vagyona.
(3) El kell utasítani azt a kérelmet, amelyben a kérelmező a 9. § (1) bekezdésében meghatározott létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetet nem igazolt.
(4) Az eseti, rendkívüli támogatás alkalmanként adható.
(5) A támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a kérelmező és családja jövedelemigazolását, illetve a havi rendszeres jövedelemmel nem rendelkező és pályakezdő személyek esetében az erre vonatkozó nyilatkozatot.
(6) Amennyiben a rászorultsággal, illetve a nyújtott támogatás céljának megfelelő felhasználásával kapcsolatban kétség merül fel, a kérelmező köteles a Hivatal által kezdeményezett környezettanulmány végrehajtásában közreműködni. Ha a közreműködést megtagadja, kérelme elutasítható.
(7) Az alkalmanként megállapított eseti, rendkívüli települési támogatás összege:
a) az (1) bekezdés a) és b) pontjai esetében: 20.000 Ft
b) az (1) bekezdés c) és d) pontjai esetében 10.000 Ft
c) az (1) bekezdés e) és f) pontjai esetében: 15.000 Ft
d) az (1) bekezdés g) pontja esetében: 10.000 Ft
(8) Az eseti, rendkívüli települési támogatást természetbeni támogatás formájában biztosítja a Képviselő-testület a 14/A. §-ban foglaltak alapján.
10. § (1) Az önkormányzat temetési települési támogatást nyújt annak a személynek, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartására köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése aránytalanul nagy terhet jelet számára.
(2)2 A temetési költségek mérséklésére nyújtandó temetési települési támogatásra az a személy jogosult, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 500%-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
(3) Az e címen nyújtott támogatás összege 15.000.- Ft.
(4) A temetési települési támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a temetés költségeiről a támogatást kérő vagy egy háztartásban élő családtagja nevére kiállított számlák eredeti példányát.
(5) Az (4) bekezdésben meghatározott számlákat a kérelmező részére vissza kell adni. A megállapított támogatás összegét - vagy a kérelem elutasításának tényét -, illetve a határozat iktatószámát a jegyző a számlákra rávezeti.
(6) A kérelemhez csatolni kell a kérelmező és családja jövedelem-igazolását.
(7) Ha a temetési települési támogatás megállapítását nem a haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzattól kérik, a kérelemmel egyidejűleg be kell mutatni az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát is.
(8) Temetési települési támogatás megállapítható a temetés költségeit igazoló számla hiányában is - ha a támogatást megítélő határozatban rendelkeznek a folyósított összeggel kapcsolatos utólagos elszámolási kötelezettségről.
(9) A Rendelet 9. § (1) bekezdés e) pontja alapján benyújtott kérelem esetén a 10. §-ban foglaltak alapján kérelem nem nyújtható be.
11. § (1)3 A Képviselő-testület Nyírkércs község közigazgatási területén jogerős építési engedély alapján első lakásépítéshez, valamint – a lebonyolítás módjától függetlenül – első lakásvásárláshoz támogatást nyújt annak a személynek, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 500 %-át.
(2) A támogatás megállapításának feltétele, hogy a kérelmezőnek a nem adásvétel útján történt tulajdonjog szerzéssel más ingatlanban legfeljebb ½ tulajdoni hányada legyen és a kérelmező más ingatlanban adásvétel útján szerzett tulajdonjoggal, haszonélvezeti joggal ne rendelkezzen.
(3)4 A támogatás iránti kérelmet legfeljebb a földhivatali ingatlan nyilvántartásba történő tulajdonjog bejegyzést követő 2 éven belül lehet benyújtani.
(4) Az első lakáshoz jutók támogatási keretösszegét, évente a Képviselő-testület a tárgyévi költségvetéséről szóló rendeletben határozza meg, amely keret nem túlléphető.
(5) Az első lakáshoz jutók támogatása vissza nem térítendő támogatás.
(6)5 A támogatás mértéke lakás, lakóingatlan építése vagy vásárlás esetén a lakás, lakóingatlan vételárának 10 %-a, de legfeljebb 300.000 Ft.
(7) A támogatás iránt kérelemhez csatolni kell:
a) új lakás építése esetén a jogerős építési engedély vagy használatbavételi engedély hiteles másolatát,
b) lakás, lakóingatlan vásárlása esetén az adásvételi szerződés egy példányát,
(8) A megítélt támogatást a Hivatal közvetlenül a jogosult részére utalja át vagy fizeti ki. (
(9) Ha a Képviselő-testület lakásépítésre állapított meg támogatást, annak összege akkor utalható, ha kérelemben foglalt lakás készültségi foka 100%-os.
8. Természetben nyújtott szociális ellátások
12. § Az önkormányzat az alábbi természetben nyújtott szociális ellátásokat állapítja meg:
a) köztemetés
b) lakásfenntartási települési támogatás
c)
13. § (1) Az önkormányzat gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha teljesülnek a Szoctv. 48. §-ában szabályozott feltételek. (2) Az eltemettetésre köteles személyt a visszatérítési kötelezettség alól nem mentesíti.
14. § (1) A lakásfenntartási települési támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás vagy lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.
(2) A képviselő-testület a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, közmű-fejlesztési hozzájárulás megfizetéséhez, illetve a tüzelőanyag költségeihez lakásfenntartási támogatást nyújt.
(3) A lakásfenntartási települési támogatást természetbeni szociális ellátás formájában és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.
(4)6 Lakásfenntartási települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 300 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.
(5) Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.
(6) A lakásfenntartási települési támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol
a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,
b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,
c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,
d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,
e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.
(7) Ha a háztartás
a) (6) bekezdés a)-c) pontja szerinti tagja magasabb összegű családi pótlékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül, vagy
b) (6) bekezdés d)-e) pontja szerinti tagjára tekintettel magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak,
a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.
(8) Ha a háztartásban gyermekét egyedülállóként nevelő szülő - ideértve a gyámot, a nevelőszülőt és a hivatásos nevelőszülőt - él, a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.
(9) A települési lakásfenntartási támogatás esetében, a lakásfenntartás elismert havi költsége, az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összegét, a képviselő-testület a költségvetési rendeletében határozza meg.
(10) A lakásfenntartási települési támogatás esetében elismert lakásnagyság
a) ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,
b) ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,
c) ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,
d) ha a háztartásban négy személy lakik 65 nm,
e) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm,
de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.
(11) A lakásfenntartási települési támogatás egy hónapra jutó összege 2.500,- Ft.
(12) A támogatást a jogosult részére a kérelem benyújtásának hónapja első napjától egy év időtartamra lehet megállapítani.
(13) A támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(14) Ha a lakásfenntartási települési támogatásban részesülő személy lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást a folyósító szerv teljes összegben folyósítja, de a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni.
(15) Ha a lakásfenntartási települési támogatásban részesülő személy vagy a háztartás bármely tagjának lakcímében változás következik be, mely köztudomású, vagy a döntést előkészítő szervnek hivatalból tudomására jut, a döntéshozó a háztartás tagjait nyilatkozattételre szólíthatja fel.
(16) Ha a kérelem elbírálása folyamán a kérelmező vagy a háztartás tagjainak életkörülményeihez viszonyítva a vagyonnyilatkozattal kapcsolatban kétely merül fel, a döntéshozó felhívja a döntést előkészítő szervet, hogy vizsgálja meg a vagyoni helyzetet.
(17) A korábban jogerősen megállapított támogatásra való jogosultság esetén új kérelem benyújtására a korábbi jogosultság időtartamának lejáratát követő hónap első napjától van lehetőség. A jogosultság időtartama alatt benyújtott lakásfenntartási települési támogatás iránti kérelmet el kell utasítani.
(18) Nem állapítható meg települési lakásfenntartási támogatás annak a kérelmezőnek, aki által a kérelmében is megjelölt életvitelszerűen lakott lakás vagy ház és annak udvara, kertje, a kerítéssel kívül határos terület, járda tisztán tartása, az ingatlan állagának és rendeltetésszerű használhatóságának, valamint higiénikus állapotának biztosítására irányuló kötelezettségét nem teljesíti.
(19) A (18) bekezdésben foglaltak biztosítására irányuló kötelezettség vizsgálatára a Képviselő-testület a jegyzőt hatalmazza fel.
(20) A jegyző a (19) bekezdésben foglaltak vizsgálatára alkalom- és szükségszerűen környezettanulmányt készít, melyet a döntés meghozatala előtt a kérelemhez kell csatolni.
(21) A (19) bekezdésben meghatározott kötelezettségek teljesítésének vagy elmaradásának megállapítása a Képviselő-testület hatásköre.
14/A. § (1) A Képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére természetbeni eseti, rendkívüli települési támogatás nyújt, 10.000 Ft értékű élelmiszer formájában, ha a kérelmező kérelmében élelmiszert kért arra hivatkozva, hogy jövedelméből azt nem tudja megvásárolni. Ebben az esetben kérelem benyújtása legfeljebb három alkalommal lehetséges.
(2)7
(3)8
15. § (1)
(2)
16. § (1)
(2)
9. Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
16/A. § (1) Az Önkormányzat a szociálisan rászoruló személyek részére biztosítja a személyes gondoskodást nyújtó, következő alapellátási formákat:
a) étkeztetés,
b) házi segítségnyújtás,
c) nappali ellátás,
d) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás.
(2) Az Önkormányzat az étkeztetést és a nappali ellátást a Ramocsaházai Református Egyház fenntartásában álló Nyírségi Napfény Idősek Otthona Intézményen keresztül látja el.
(3) Az Önkormányzat a házi segítségnyújtás és jelzőrendszeres házi segítségnyújtás ellátásokat a Mikrotérségi Szociális Intézményfenntartó Társulás által fenntartott Nyírségi Napfény Összevont Intézményen keresztül látja el.
(4) Az ellátott az (1) bekezdés a)-d) pontjaiban meghatározott szolgáltatásért térítési díjat köteles fizetni, melynek összegét
a) az (1) bekezdés a) és c) pontja esetében a fenntartó Egyház,
b) az (1) bekezdés b) és d) pontja esetében a fenntartó társulás székhelye szerinti önkormányzat Képviselő-testülete fogadja el.
16/B. § Étkeztetés alapszolgáltatásra jogosult az a szociálisan rászorult kérelmező
a) kora alapján, ha betöltötte 62. életévét vagy
b) ha egészségi állapota miatt akadályozott a háztartási teendők ellátásában vagy
c) ha fogyatékossága, pszichiátriai betegsége fennáll vagy
d) ha a háziorvos igazolása szerint szenvedélybetegsége fennáll.
16/C. § (1) A házi segítségnyújtás azok részére biztosítható, akik otthonukban önellátásra saját erőből nem képesek.
(2) A házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás térítési díjait jelen rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(2a)
17. §
18. §
19. §
10. Gyermekétkeztetéshez nyújtott étkezési térítési díj kedvezmény
20. § (1) Nyírkércs Község Önkormányzata a gyermekétkeztetést a Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatalon keresztül látja el.
(2)9 Az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/B. §-ában biztosított normatív kedvezményeken és mentességeken kívül további kedvezményt, mentességet nem biztosít.
(3)10
(4)11
(5)12
(6) A Képviselő-testület a gyermekétkeztetés intézményi térítési díját a 2. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg. A gyermekétkeztetés személyi térítési díját a jegyző konkrét összegben állapítja meg, az intézményi térítési díj általános forgalmi adóval növelt összegének és az igénybe vett étkezések számának, valamint a normatív kedvezmények figyelembe vételével.
11.
21. §
12. Hatályba léptető, vegyes és záró rendelkezések
22. § Jelen rendelet 2020. március 01. napján lép hatályba, és a hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a települési támogatásokról és gyermekétkeztetési térítési díjakról szóló 2/2015. (III.16.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet
A polgármester és a jegyző hatáskörébe utalt ügyek
1. Nyírkércs Község Önkormányzatának polgármestere hatáskörébe utalt ügyek:
a) eseti, rendkívüli települési támogatás
b) temetési települési támogatás
c) köztemetés
d) természetben nyújtott eseti, rendkívüli települési támogatás
2. Ramocsaházai Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjének hatáskörébe utalt ügyek: lakásfenntartási települési támogatás
8. melléklet
A 9. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 10. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (1) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (3) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (X. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. § (6) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (X. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 14. § (4) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 14. § (4) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 14/A. § (2) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 14/A. § (3) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. § (2) bekezdése a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § (3) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. § (4) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. § (5) bekezdését a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 2. melléklet a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2022. (XI. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet a Nyírkércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2023. (XI. 24.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.