Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő - testületének 2/2020.(II.14.) önkormányzati rendelete

a Képviselő - testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 10. 17

Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő - testületének 2/2020.(II.14.) önkormányzati rendelete

a Képviselő - testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2025.10.17.

Bárdudvarnok község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. §1 (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Bárdudvarnok Községi Önkormányzat. Székhelye: 7478 Bárdudvarnok, Bárd ltp. 92.

(2) Az Önkormányzat jogállására és képviseletére vonatkozóan a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (1) bekezdésében foglaltak irányadóak.

2. § (1)2 Bárdudvarnok Községi Önkormányzat önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, amelynek során demokratikus módon, széles körű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.

(2) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.bárdudvarnok.hu.

3. § Az önkormányzat illetékessége Bárdudvarnok Község közigazgatási területére terjed ki.

4. § (1) Bárdudvarnok Községi Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön rendeletben állapítja meg.

(2) Az önkormányzat kör alakú bélyegzőjén a körívben Bárdudvarnok Községi Önkormányzat, alatta Somogy megye felirat szerepel, középen Magyarország címere.

(3) Az Önkormányzat pecsétjét kell használni:

a) a Képviselő-testület képviseletében eljáró személy aláírásának hitelesítésére,

b) a Képviselő-testület ülésén készített jegyzőkönyveken hitelesítésre,

c) a Képviselő-testület által adományozott oklevelekben,

d) az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző dokumentumokon.

(4)3 A jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható: „Szennai Közös Önkormányzati Hivatal”

5. § Külön rendelet állapítja meg a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításának, adományozásának szabályait.

6. § A külföldi Önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozásról, az erre vonatkozó megállapodás, nyilatkozat jóváhagyásáról a Képviselő-testület dönt.

II. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET

7. §4 A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. A Képviselő-testület tagjainak névsorát a szabályzat 1. melléklete tartalmazza.

A képviselő-testület feladata és hatásköre

8. § (1) Az Önkormányzat kötelező és önként vállalt feladataira az Mötv. 10. § (1) és (2) bekezdése valamint a 13. § (1) bekezdése az irányadó.

(2)5 A Képviselő-testület szervei: Polgármester, Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Gazdasági Bizottság, Szennai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal), Jegyző, továbbá társulásai.

(3) A képviselő-testület a hatásköreit az Mötv. 41. § (4) bekezdése szerinti szerveire ruházhatja át az Mötv. 41. § (4) bekezdése alapján, mely az Mötv. 41. § (5) bekezdése alapján tovább nem ruházható.

(4)6 A Képviselő-testülettől átruházott hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.

(5) Az átruházott hatáskör gyakorlója a Képviselő-testületnek a következő ülésen beszámol.

(6) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáért felelős a határidő lejártát követő első rendes ülésen beszámol a határozat végrehajtásáról.

(7) A Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket az Mötv. 42. §-a tartalmazza.

(8) A képviselő-testület és intézményei belső ellenőrzési feladatait a Képviselő – testület által meghatározott szervezettel kötött megállapodás alapján látja el.

(9)7 Az Önkormányzat kormányzati funkcióit az 5. melléklet tartalmazza.

A képviselő-testület ciklusprogramja

9. § A Képviselő-testület ciklusprogramjára az Mötv. 116. §-ának szabályai irányadóak.

Képviselő-testület ülései

10. § A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és ünnepi ülést tart. Az alakuló ülésre az Mötv. 43. § (1)-(3) bekezdései irányadóak.

11. § (1) Rendes ülést a Képviselő-testület legalább évi hat alkalommal tart, ezen kívül szükség szerint rendkívüli ülést tart.

(2)8 A Képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármester hívja össze saját kezdeményezésére, a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének az indítványára. Az indítványban meg kell jelölni az összehívás szükségességének indokait. Az indítvány a polgármesternél terjeszthető elő.

(3) A képviselő-testületi ülés nyilvános és zárt ülésformájára és annak feltételeire az Mötv. 46. § (1) és (2) bekezdése irányadó.

(4)9

A Képviselő-testület összehívásának rendje

12. § (1)10 A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása, vagy a polgármesteri és alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Gazdasági Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testület ülését.

(2) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot, előadóját.

(3) A meghívó mellékletét képezik az előterjesztések és az önálló indítványok.

(4) A Képviselő-testület ülésén kiosztható előterjesztésre csak sürgősségi indítvány esetén kerülhet sor, a jegyző törvényességi véleményezésével, vagy ha az ülés összehívója ezt a meghívóban kifejezetten jelezte.

13. § (1) A rendes ülésre szóló meghívót és annak mellékleteit az ülés napját legalább 5 nappal megelőzően kell kézbesíteni.

(2) Indokolt esetben a Képviselő-testület rendkívüli ülése rövid úton is (telefon, email, ….stb.) összehívható a napirend megjelölésével az értesítés közlését követő napra.

(3) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a polgármester a meghívó kiküldésével egyidőben tájékoztatja a település önkormányzati hirdetőtábláin való kifüggesztéssel és a település hivatalos honlapján.

14. § A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívott lehet:

a) a Hivatal gazdasági vezetője,

b) a Hivatal köztisztviselője,

c) a napirend által érintett szervezet vezetője, az intézményvezető,

d)11 településen működő nemzetiségi önkormányzat elnöke,

e) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője,

f) akinek meghívását az ülés összehívója szükségesnek tartja.

Határozatképesség

15. § (1) A Képviselő-testület határozatképességére, szavazatszükségességére és a betöltetlen képviselői hely határozatképesség szempontjából történő értékelésére az Mötv. 47. § (1) és (2) bekezdése irányadó.

(2) A nyílt szavazásra és a szavazás eredményének megállapítására az Mötv. 48. § (1) és (5) bekezdései irányadóak.

(3) A döntéshozatalban történő összeférhetetlenség szabályaira az Mötv. 49. § (1) bekezdése irányadó.

(4) A polgármester a képviselő-testület döntéshozatalából kizárja azt a képviselőt, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. Az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett önkormányzati képviselő kezdeményezésére, vagy bármely önkormányzati képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt önkormányzati képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni. Amennyiben a döntést követően megállapítást nyer, hogy a döntéshozatalban részt vevő képviselő-testületi tag az ügyben személyesen érintett és ezt a szavazást megelőzően nem jelentette be, a döntés végrehajtását fel kell függeszteni és a napirendet rendkívüli ülés keretében újra kell tárgyalni.

(4a)12 A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztó képviselőt megillető tiszteletdíjat egy havi időtartamra 30%-kal csökkenteni kell.

(5) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a Képviselő-testület ülését 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.

A Képviselő-testület üléseinek vezetése

16. § (1)13 A képviselő-testület ülésén a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester elnököl. A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása, vagy a polgármesteri és alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Gazdasági Bizottság elnöke vezeti a képviselő-testület ülését.

(2) Az elnök ülésvezetési feladatai:

a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,

b)14 a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a képviselő-testület üléséről távol maradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,

c) napirendi javaslat előterjesztése,

d) az ülés vezetése, tárgyalási joggal rendelkezők részére a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása

e) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása

f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,

g) a vita összefoglalása

h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.

(3) Az elnök figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismételt rendzavarás esetén a szót megvonhatja.

17. § Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

18. § (1) A napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslatról a Képviselő-testület határoz.

(2)15 A napirendi pont előterjesztője polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző, aljegyző, illetve a Képviselő-testület által felkért személy lehet.

Előterjesztés

19. § (1)16 Előterjesztésnek minősül a polgármester, a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottsága, a jegyző, vagy a képviselő által előzetesen javasolt rendelettervezet, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban kerül benyújtásra, legkésőbb a meghívó kézbesítésének napján. 12. § (4) bekezdésében foglaltak esetén lehetséges az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását is.

(3) Az előterjesztés tartalmazza

a) az előterjesztő megnevezését,

b) az előterjesztés tárgyát,

c) az előterjesztés előzményit, így a korábbi testületi megállapodásokat, a témában hozott korábbi határozatokat, azok végrehajtásának eredményeit, és a jelenlegi állapotot,

d) a jogszabályi környezetet,

e) mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,

f) az előterjesztés költségvetésre gyakorolt hatását,

g) a lehetséges döntési alternatívát és jogszabályi megalapozását, a javaslat indokolását,

h)17 határozati javaslatot, rendelet-tervezetet, a végrehajtásért és ellenőrzésért felelős megnevezését, az intézkedés határidejét,

i)18 a jegyző törvényességi záradékát.

20. § A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért az előterjesztő a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során megismeri és figyelembe veszi a napirendi témájában érintett szervezetek, a illetve a lakosság véleményét, javaslatát.

Sürgősségi indítvány

21. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában az előterjesztések között nem szerepel.

(2) A képviselő-testület a napirend tárgyalása során dönt az előterjesztés napirendre vételéről. Ha nem ismeri el a sürgősséget, az előterjesztést a következő ülés napirendi javaslataként kell kezelni.

(3) A sürgősségi indítványt írásban a polgármesternél kell benyújtani a napirend megállapítását megelőzően, a sürgősség tényének indokolásával.

(4) Sürgősségi indítványt nyújthat be

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a bizottság

d) a képviselő

e) a jegyző

f)19

Kérdés, interpelláció

22. § (1) Kérdésnek minősül az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű tudakozódás.

(2) Interpellációnak minősül a magyarázatadási kötelezettség az interpellált személy feladatkörébe tartozó valamennyi ügyben.

(3) A kérdésre a képviselő-testület ülésén válaszol az, akihez a kérdést intézték, ennek hiányában 30 napon belül írásban érdemi választ ad.

(4) A képviselő a képviselő-testület ülésén interpellációt intézhet

a) a polgármesterhez,

b) az alpolgármesterhez,

c) a bizottság elnökéhez,

d) a jegyzőhöz

e)20

(5) Az interpellációra az ülésen, ennek hiányában 15 napon belül írásban érdemi választ ad az, akihez az interpellációt intézték.

(6) Ha a képviselő az interpellációra adott választ nem fogadja el, úgy a képviselő-testület dönt az elfogadásról. Elfogadás hiányában a képviselő-testület eseti bizottságot hoz létre az interpelláció tárgyát képező téma vizsgálatára, vagy a kivizsgálással bizottságát bízza meg. A bizottság elnökének vizsgálat eredményéről a soron következő rendes ülésen a képviselő-testületet tájékoztatni kell.

Vita

23. § (1) Az írásbeli előterjesztést és az önálló indítványt az előterjesztő vita előtt szóban kiegészítheti, módosíthatja.

(2) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.

(3) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó válaszol.

(4) Felszólalásra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.

(5) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

24. § (1) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. Erről a képviselő-testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előterjesztője a hozzászólásokkal összefüggésben ismerteti álláspontját.

(2)21 A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(3) Bármelyik képviselő a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét, a döntéshozatal elhalasztását. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

25. § Módosító javaslatot az ülés előtt írásban, illetve az ülésen szóban lehet előterjeszteni. Az előterjesztő nyilatkozik, hogy a módosító javaslatot befogadja-e. A szavazás elrendelése előtt az ülés elnöke a módosító javaslat írásba foglalását kérheti. Amennyiben az előterjesztő a módosító javaslatot befogadja, a módosítással együtt kell szavazásra bocsátani a rendelettervezetet vagy határozati javaslatot, amennyiben nem fogadja be, az eredeti előterjesztésben szereplő rendelettervezetet vagy határozati javaslatot kell szavazásra bocsátani.

A szavazás rendje

26. § (1) A képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.

(3) Ha a képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról akkor is külön-külön kell szavazást elrendelni.

27. § (1) A képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza.

(2) Szavazategyenlőség esetén a vita tovább folytatható és a javaslat ismét szavazásra bocsátható. Ismételt szavazategyenlőség esetén az előterjesztő javaslatát a következő rendes ülésre terjesztheti elő.

(3) A Képviselő-testület a döntéseit egyszerű többséggel hozza. Az egyszerű többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a jelenlévő Képviselő-testületi tagok több mint felének „igen” szavazata szükséges.

(4) A minősített többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a megválasztott képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges. A (3) bekezdésben foglaltaktól eltérően minősített többség szükséges:

a) a rendeletalkotás;

b) szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;

c) a helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása;

d) a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, államháztartáson kívüli forrás átvétele, átadása;

e) önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

f) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

g) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;

h) közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása;

i) eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál, Kormányhivatalnál, Ügyészségnél, bíróságnál, perindítás;

j) a települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyében való döntés;

k) az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés, ha a képviselő egy éven át nem vesz részt a képviselő-testület ülésén;

l) a településfejlesztési eszközök és a településszerkezeti terv jóváhagyása, területszervezési kezdeményezés;

m) zárt ülés elrendelése;

n) Képviselő-testületi tag kizárása;

o) a Képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti önfeloszlatás;

(5) A (4) bekezdés szerinti minősített többséghez kötött aktusok visszavonásához, megszüntetéséhez szintén minősített többséggel történő döntés szükséges.

28. § (1) A Képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja.

(2) A Képviselő-testület titkos szavazással dönthet az Mötv. 46. § (2) a) és b) pontja szerinti tárgykörökben, amennyiben azt legalább 3 képviselő kezdeményezi.

(3)22 A titkos szavazást a jegyző bonyolítja le, tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően megszámlálja a szavazatokat és a szavazás eredményéről jelentést tesz a Képviselő-testületnek.

(4) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és szavazóurna igénybevételével történik.

(5) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a képviselő-testület jelen lévő tagjainak nevét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket.

(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.

(7) A titkos szavazásra vonatkozóan az Mötv. 48. § (4) bekezdése szerinti szabály jelen rendelet 29. § (5) bekezdésben lévő név szerinti szavazás kötelezettségével érintett témakörök kivételével alkalmazható.

29. § (1) A képviselő-testület legalább 2 fő képviselő indítványára név szerinti szavazást tart.

(2)23 Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa képviselők nevét akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés elnöke állapítja meg.

(3)24 Ügyrendi kérdésben név szerinti szavazás nem tartható.

(4) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a szavazás eredményét.

(5) Név szerinti szavazást kell tartani:

a) a Képviselő-testület megbízatásának lejártát megelőző feloszlásáról szóló testületi döntésről

b) önkormányzati vagyon megterheléséről amennyiben az nem fejlesztési célú hitel felvételéhez szükséges

c) hitelfelvételről amennyiben éven túli és összege meghaladja az önkormányzat éves költségvetésében tervezett saját bevétel összegét.

(6) A név szerinti szavazásra vonatkozóan az Mötv. 48. § (3) bekezdésében foglaltak irányadóak.

Jegyzőkönyv

30. §25 (1) A Képviselő-testület üléséről szóló jegyzőkönyvre, annak aláírására, közokirati jellegére, betekinthetőségére az Mötv. 52. § (1) bekezdése szerinti szabályok irányadóak.

(2) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(3) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli. Egy példányt a Hivatal irattárában kell elhelyezni, valamint elektronikus úton a Somogy Vármegyei Kormányhivatalnak kell továbbítani.

(4)26 A jegyzőkönyv szkennelt változatát a jegyző ezzel egyidőben megküldi a polgármesternek az önkormányzat hivatalos honlapján való közzététel céljából, aki a kézhezvételtől számított 3 napon belül gondoskodik annak megvalósításáról.

A képviselő-testület döntései

31. § (1) A képviselő-testület a törvényben meghatározott esetben határozatot hoz, rendeletet alkot.

(2) A képviselő-testület határozata tartalmazza

a) a testület döntését,

b) a döntés végrehajtásának határidejét,

c) a végrehajtásért felelős személy nevét, szerv elnevezését,

(3) A képviselő-testület határozatának megjelölésére a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelölésről szóló jogszabály rendelkezéseit kell alkalmazni.

(4)27 A képviselő-testület döntéseiről a jegyző határidő-nyilvántartást vezet.

(5) A döntést a jegyzőkönyv aláírását követően haladéktalanul el kell elküldeni a végrehajtásért felelős személynek és szervnek.

32. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti

a) a települési képviselő

b) a bizottság,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

f)28

g)29 a településen működő nemzetiségi önkormányzat,

h) az önkormányzat által fenntartott intézmény vezetője,

i) a település önszerveződő közössége.

(2) A rendelet-tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.

(3)30 A rendelet-tervezet kodifikációját a jegyző végzi.

33. § (1) Az önkormányzati rendelet előkészítése során elemezni kell a jogszabályi környezetet, a szabályozás várható társadalmi, gazdasági és adminisztratív hatásait.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott elemzés eredményét a rendelet előterjesztésében az előterjesztő ismerteti.

34. § (1)31 A rendelet-tervezetet a polgármester, vagy a jegyző terjeszti képviselő-testület elé.

(2) A rendelet-tervezet indokolással terjeszthető elő.

(3)32 A rendelet hiteles, kihirdetésre kerülő szövegét a jegyző állapítja meg.

(4)33 A jegyző a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezeti.

35. § (1) A képviselő-testület rendeleteit, határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan kell számozni. A rendelet megjelölése tartalmazza a számát, a kihirdetés dátumát, a határozat megjelölése tartalmazza számát és meghozatalának időpontját.

(2) A rendelet az önkormányzat Bárdudvarnok, Bárd ltp 92. szám alatti hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre. A rendelet és a határozat a Hivatal épületében tekinthető meg személyesen.

(3) A rendeletek aláírására, kihirdetésére és helyesbítésére az Mötv. 51. §-a irányadó.

Közmeghallgatás

36. § (1) Kötelező közmeghallgatást tartani a Képviselő-testület által esetenként meghatározott egyes napirendek tárgyalása előtt.

(2) A közmeghallgatás időpontját az önkormányzat hirdetőtábláin közzé kell tenni a közmeghallgatás előtt legalább 5 nappal.

(3) A közmeghallgatás gyakoriságára, a válaszadás szabályaira az Mötv. 54. §-a irányadó.

A települési képviselő

37. § (1) A képviselőt törvényben és önkormányzati rendeletben meghatározott jogok illetik meg és kötelezettségek terhelik.

(2) A képviselő eskütételére vonatkozó szabályokat törvény határozza meg.

(3) A képviselő

a) tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja

b) írásban vagy szóban a polgármesternek vagy a bizottság elnökének bejelenti, ha a Képviselő-testület, illetve bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

c) a vele szemben felmerült összeférhetetlenségi okot az előterjesztés vitájának megkezdése előtt bejelenti,

d) a Képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámol.

(4) A képviselők tiszteletdíjáról és költségtérítéséről külön rendelet rendelkezik.

(5) A képviselő – a választópolgárokkal való közvetlen és rendszeres kapcsolat-tartása végett – fogadóórát tarthat.

38. § (1)34 A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző, a Hivatal, az önkormányzati intézmények vezetői, ügyintézői munkaidő alatt előre egyeztetett időpontban kötelesek fogadni.

(2) A képviselő az önkormányzati hivatalos iratokba -törvényi előírásoknak megfelelően-betekinthet.

(3) A képviselő jogaira és kötelezettségeire az Mötv. 32-34. §-a irányadó.

(4) A képviselő költségtérítésére az Mötv. 35. §-a az irányadó.

(5) Az Mötv. 32. § (2) i) pontjában foglalt képviselő-testületi ülésen történő részvétel igazolatlan elmulasztása esetén a képviselő-testület határozattal megvonhatja a mulasztó képviselő egy havi tiszteletdíját, amennyiben egymás után igazolatlanul 2 esetben hiányzik a képviselő az ülésről. Az igazolások elfogadásáról a képviselő-testület a mulasztással egyidejűleg dönt azok benyújtásának időpontjától függetlenül. Az ismételt mulasztás esetében ismételten kiszabható a tiszteletdíj megvonás.

A képviselő-testület bizottságai

39. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére, valamint az átruházott hatáskörben való döntéshozatalra állandó bizottságokat választ, ideiglenes bizottságot választhat.

(2)35 A Képviselő-testület állandó bizottságai és azok létszáma:

a) Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Gazdasági Bizottság, létszáma: 3 fő,

b)36

(3)37 A bizottságok tagjainak névsorát a 3. melléklet, a bizottságok által ellátandó feladatok részletes jegyzékét a 4. melléklet rögzíti. A bizottságok feladatkörének módosítását szükség esetén a Képviselő-testület bármely tagja írásban indítványozhatja.

40. § (1) A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására eseti bizottságot hozhat létre. Az eseti bizottság megbízatása a tevékenységéről szóló jelentés elfogadásáig tart.

(2) Az ideiglenes bizottság feladatát és működésének időtartamát a Képviselő-testület a bizottság megválasztásakor állapítja meg.

(3) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók. Az ideiglenes bizottság elnöke csak képviselő lehet.

41. § (1) A bizottság feladatkörébe tartozó ügyekben

a) előkészíti a képviselő-testület döntését,

b) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,

c) szervezi a képviselő-testület döntéseinek végrehajtását,

d) kezdeményezi valamely előterjesztés vagy indítvány sürgősségi tárgyalását,

e) állást foglal a képviselő-testület által meghatározott előterjesztésben foglaltakról

f) ellenőrzi a Hivatalnak a képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, illetve végrehajtására irányuló tevékenységét,

g) ellátja a képviselő-testület által esetenként meghatározott feladatokat.

(2) A bizottságok létrehozására az Mötv. 57. § (1) és (3) bekezdései, az elnök és tagjainak megbízatására, választására, összetételére, megbízatásról történő lemondásra az Mötv. 58. § (1) bekezdése, képviselő-testületi átruházott hatáskörökre az Mötv. 59. § (1) és (3) bekezdései, ügyrendjére az Mötv. 60. §-a, a bizottság összehívására, döntéseinek végrehajtására és felfüggesztésére az Mötv. 61. § rendelkezési irányadóak.

A bizottsági működés főbb szabályai

42. § (1) A bizottság üléseit az elnök, akadályoztatása esetén elnökhelyettes hívja össze és vezeti. Az elnök és az alelnök egyidejű akadályoztatása vagy a pozíciók egyidejű betöltetlensége esetén az akadályoztatás vagy betöltetlenség 14. napját követően a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester összehívhatja és ülését vezetheti az akadályoztatás vagy betöltetlenség befejeződéséig tartó időszakban.

(2) A bizottság elnöke a meghívót és a napirendi pontokhoz tartozó előterjesztéseket az ülés előtt 3 nappal megküldi a bizottság tagjainak és a meghívottaknak.

(3)38 A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert és a jegyzőt. A bizottság elnöke a bizottsági ülésre más érdekelteket is meghívhat, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.

(4)39 Bármely képviselő, a polgármester, az alpolgármester a jegyző javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyekre köteles meghívja az indítványozó képviselőt.

(5) A bizottság köteles a Képviselő-testület által meghatározott feladatokat az előírt határidőre elvégezni. A soron következő képviselő-testületi-ülés előtt 5 nappal a bizottság rendelkezésére bocsátott előterjesztést legkésőbb a Képviselő-testületi ülést megelőzően köteles megtárgyalni. A bizottsági ülést követően benyújtott sürgősségi indítványokról, illetve módosító javaslatokról a bizottság a Képviselő-testületi ülés megkezdéséig foglalhat állást.

(6) A bizottság döntéseiről a bizottság elnöke ad tájékoztatást.

(7) A bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és az ülésen kijelölt tag írja alá.

(8) A bizottság a tevékenységéről köteles beszámolni a képviselő-testületnek.

(9)40 A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról a jegyző gondoskodik. A bizottságok iratait az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.

Polgármester, Alpolgármester, Jegyző41

43. § (1) A polgármester megbízatását „főállású” foglalkoztatási jogviszonyban látja el.

(2) A polgármester eskütételére az Mötv. 63. §-a, az ülések összehívására az Mötv. 65. §-a, polgármester képviselő-testületi tagságára az Mötv. 66. §-a irányadó.

(3) A polgármester jogait és kötelezettségeit az Mötv. 67. §-a szabályozza.

(4) A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban

a) képviseli a képviselő-testületet,

b) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,

c) segíti a képviselők munkáját,

d) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az ülésről készített jegyzőkönyvet,

e) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását.

(5) A polgármester ismételt tárgyalásra vonatkozó jogait az Mötv. 68. § (1) bekezdése tartalmazza.

(6)42 Amennyiben a polgármesteri tisztség adott önkormányzati ciklus lejárta előtt megszűnik és az alpolgármesteri tisztség betöltetlen, akkor a polgármesteri feladatok ellátását az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Gazdasági Bizottság elnöke veszi át.

44. § (1) A polgármesternek az Mötv. 68. § (2) bekezdése szerinti döntéshozatala nem terjed ki

a) rendeletalkotásra,

b) önkormányzati vagyon megterhelésére,

c) hitelfelvételre.

(2) A polgármester az Mötv. 68. § (3) bekezdés szerinti, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett két ülés közötti időszakban az alábbi tárgykörökben hozhatja meg

a) önkormányzat által vagy önkormányzati társulási tagként benyújtható, pályázati támogatással járó pályázati anyag benyújtása, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás a pályázati határidő elmulasztásával járna és a pályázati önrész nem haladja meg az 5.000.000 Ft-ot,

b) pályázati nyilatkozat pótlása, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás a nyilatkozattételi határidő elmulasztásával járna,

c) veszélyhelyzet, súlyos káresemény elhárításához szükséges intézkedés meghozatala,

d) az Önkormányzat jogérvényesítése érdekében tett jognyilatkozat vagy beadvány, kereset, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás jogvesztő határidő elmulasztásával járna,

e) amennyiben a döntés elmaradása az önkormányzatnak vagyoni hátrányt jelentene.

(3) A polgármester önkormányzati rendeletben meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a képviselő-testületet.

45. § A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. Választására, jogállására az Mötv. 74-79. §-ai irányadók.

46. § (1) A jegyző kinevezésére, 6 hónapon túli akadályoztatása esetén történő helyettesítésére, a jegyzői állás 6 hónapon túl történő betöltetlensége esetére vonatkozó szabályokra, a jegyző jogaira és kötelezettségeire az Mötv. 81-83. §-ai irányadóak.

(2)43 A jegyző feladatai a képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatban

a) törvényességi szempontból véleményezi az előterjesztéseket,

b) a képviselő-testület és bizottság ülésén elhangzottakra, jogszabálysértő döntés meghozatalát megelőzően szóban jelzést tesz, amely jelzést a jegyzőkönyvben szó szerint rögzíteni kell.

c) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,

d) biztosítja a működéssel összefüggő szervezési és ügyviteli feladatok ellátását,

e) gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről és a Somogy Vármegyei Kormányhivatalhoz való felterjesztéséről,

f) előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket,

g) aláírja az önkormányzat rendeleteit, gondoskodik a kihirdetésről.

(3) A jegyző gyakorolja a munkáltatói jogokat a Hivatal köztisztviselői felett.

(4) A jegyzőt akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.

(5)44 A jegyző és az aljegyző együttes akadályoztatása, a jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a gazdasági vezető látja el a jegyzői feladatokat.

A Közös Önkormányzati Hivatal

47. § (1)45 A képviselő - testület a kölcsönös bizalom és partnerség jegyében, az észszerű, költséghatékony és állampolgárbarát igazgatási tevékenység ellátása érdekében Közös Önkormányzati Hivatalt tart fenn Simonfa, Bárdudvarnok, Bőszénfa, Bárdudvarnok, Sántos, Patca, Szilvásszentmárton, Zselickisfalud és Zselickislak Községek képviselő- testületei által kötött megállapodás alapján Szennai Közös Önkormányzati Hivatal 7477 Szenna, Rákóczi Ferenc utca 8. néven és címen.

(2) A Hivatal költségvetési szerv, az államháztartási törvény szerint jogi személy.

(3) A Hivatal szervezeti és működési rendjét a képviselő – testületek által kötött megállapodás valamint a hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

(4) A Hivatal előirányzatait, működési, fenntartási költségeket az éves költségvetése határozza meg.

(5)46 A Hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzatok működéséhez, döntései előkészítéséhez és azok végrehajtásához az alábbi segítséget adja: Minden, a helyi önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat között jóváhagyott és elfogadott Együttműködési Megállapodásban szereplő feladat. Az Együttműködési Megállapodást a 6. melléklet rögzíti.

Az önkormányzat társulásai

48. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat feladatainak célszerű, gazdaságosabb és hatékonyabb megvalósítása, az állampolgároknak nyújtott közszolgáltatások színvonalának javítása, a térségi kapcsolatok ápolása érdekében társulásokban vesz részt.

(2) A társulások célját és rendeltetését a társulási megállapodások tartalmazzák.

(2a)47 Az Önkormányzat részvételével működő társulásokat, azok jogállását és a társulások által ellátandó feladatokat a 7. melléklet tartalmazza.

(3) Társulásban történő részvételről szóló képviselő-testületi döntést megelőzően előkészítő eljárást kell lefolytatni, melyben tisztázni szükséges a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit.

(4) Az előkészítő eljárás lefolytatásáért a polgármester a felelős, aki az eljárás eredményét összegző előterjesztést a képviselő-testület elé bocsátja döntéshozatal céljából.

(5) Az önkormányzatot a társulásokban a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester képviseli.

Értelmező és záró rendelkezések

49. § (1) E rendelet alkalmazásában önszerveződő közösség bármely, a település közigazgatási területén székhellyel rendelkező egyesület, alapítvány, egyház, nonprofit szervezet.

(2) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(3) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Bárdudvarnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2007. (IV. 20.) Önk. rendelet.

1. melléklet48

A Képviselő-testület tagjainak névsora

Ferencz Tamás Nándor

polgármester

Őze Rajmund

alpolgármester

Huszárné Forintos Mónika Mária

képviselő

Takácsné Paréj Beáta

képviselő

Teplán Klaudia

képviselő

Rácz Roland

képviselő

Szecsődi Tibor

képviselő

2. melléklet49

A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörök

1. Polgármester

a) Rendkívüli települési támogatás iránti kérelem elbírálása

b) Köztemetéssel kapcsolatos eljárás lebonyolítása

c) Önkormányzat képviselete a Zselici Szociális Alapszolgáltatási Központot Fenntartó Intézményi Társulás Tanácsában

d)50

e)51

f) Önkormányzat képviselete a Kaposmenti Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsában

g) Önkormányzat vagyonával kapcsolatban építési ügyekben – közművekkel való ellátás területén- a tulajdonosi hozzájárulás megadása, az önkormányzat javára bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom, továbbá visszavásárlási jog törléséhez hozzájárulás megadása

h) Értékhatárra tekintet nélkül dönt a selejtezésre kijelölt ingó vagyontárgyak (gépek, berendezések, felszerelések) értékesítéséről, ha azok feleslegessé váltak, 0-ra leíródtak (nettó értékük 0 Ft) és nem felújíthatók

i) Döntés -értékhatárra tekintet nélkül- az önkormányzat forgalomképes üzleti vagyonának a használat és hasznosítási jog átengedéséről, ha a használat az 1 évet nem haladja meg

j) Döntés bármely vagyontárgy (ideértve a készpénzt is) tulajdonjogának ingyenes vagy kedvezményes felajánlásának elfogadásáról nettó 2 millió forint becsült értékig

k) A gazdálkodás során év közben létrejött bevételi többlet értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján való hasznosítása 20.000.000.-Ft összeghatárig

l) Az éves költségvetési rendeletben megállapított céltartalékkal való rendelkezés

m) Az éves költségvetési rendeletben jóváhagyott kiadási, bevételi előirányzatok közötti és a céltartalék terhére történő átcsoportosítás joga 5.000.000.- Ft összegig

n) Az elfogadott tárgyévi költségvetés előirányzatai alapján, azok keretein belül, a mindenkori hatályos nemzeti közbeszerzési értékhatárt meg nem haladó kötelezettségek vállalása és kifizetések teljesítése.

2. Jegyző

a) Települési támogatás iránti kérelem elbírálása

b) A közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartás miatti eljárás lebonyolítása

3. melléklet52

Bizottság tagjainak névsora

Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Gazdasági Bizottság

Teplán Klaudia

bizottsági elnök

Huszárné Forintos Mónika Mária

bizottsági tag

Rácz Roland

bizottsági tag

4. melléklet53

Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Gazdasági Bizottság hatáskörei

1. Végzi a vagyonnyilatkozatok nyilvántartását és ellenőrzését, lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást;

2. Kivizsgálja az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezéseket, és javaslatot tesz a Képviselő-testületnek;

3. Kivizsgálja méltatlansági eljárásra irányuló kezdeményezéseket, és javaslatot tesz a Képviselő-testületnek.

4. ellátja az alakuló ülésen az alpolgármester megválasztásával kapcsolatos titkos szavazás lebonyolítását,

5. a választási bizottság tájékoztatóját követően javaslatot terjeszt elő a polgármester, alpolgármester illetményének, költségtérítésének megállapítására,

6. az éves költségvetés megállapítása során javaslatot készít a Képviselő-testület elé a költségvetés összeállítására, a költségvetési rendelet elfogadására,

7. folyamatosan figyelemmel kíséri a költségvetési gazdálkodást, javaslatot terjeszt a testület elé a félévi, valamint a háromnegyedévi költségvetési beszámolók elfogadására;

8. részt vesz a zárszámadási beszámoló elkészítésében és javaslatot terjeszt a testület elé a zárszámadás és a zárszámadási rendelet, továbbá a vagyonmérleg elfogadására;

9. javaslatai elkészítéséhez igénybe veheti az önkormányzatnál ellenőrzést végző belső ellenőr szakmai segítségét.

5. melléklet54

KORMÁNYZATI FUNKCIÓK SZERINTI BESOROLÁS

11130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

13320

Köztemető-fenntartás és- működtetés

13350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

13360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

13370

Informatikai fejlesztések szolgáltatások

16010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek

16020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

31030

Közterület rendjének fenntartása

41140

Területfejlesztés igazgatása

41232

Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás

41233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

41234

Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás (közhasznú kölcsönző részére)

41237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

42220

Erdőgazdálkodás

45120

Út, autópálya építése

45160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetésé, fenntartása

45161

Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

47120

Piac üzemeltetése

47410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

51030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

51040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

52020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

52080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

62020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

64010

Közvilágítás

66010

Zöldterület kezelése

66020

Város-községgazdálkodás egyéb szolgáltatások

72111

Háziorvosi alapellátás

72312

Fogorvosi ügyelet ellátás

74031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

74032

Ifjúság-egészségügy

74040

Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

81030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

81041

Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

81045

Szabadidősport tevékenység és támogatása

81071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

82044

Könyvtári szolgáltatások

82064

Múzeumi közművelődési, közönségkapcsolati tevékenység

82091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

82092

Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

82094

Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés

84010

Társadalmi tevékenységgel, esélyegyenlőséggel, érdekképviselettel, egyházakkal összefüggő feladatok igazgatás és szabályozása

84070

Fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

86020

Helyi térségi közösségi tér kialakítása, működtetése

91140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

96015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

96025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

102031

Idősek nappali ellátása

102032

Demens betegek nappali ellátása

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052

Házi segítségnyújtás

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

107070

Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátás és támogatása

7. melléklet a 2/2020.(II.14.) önkormányzati rendelethez56

Az Önkormányzat társulásai

1. Zselici Szociális Alapszolgáltatási Központot Fenntartó Intézményi Társulás

1.1. Társulás jogállása: önálló jogi személy

1.2. Társulás által ellátott feladatok:

1.2.1. étkeztetés,

1.2.2. házi segítségnyújtás,

1.2.3. családsegítés,

1.2.4. nappali ellátás és

1.2.5. gyermekjóléti szolgáltatás

2. Kaposmenti Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

2.1. Társulás jogállása: önálló jogi személy

2.2. Társulás által ellátott feladatok:

2.2.1. Az állami hulladékgazdálkodási közfeladatokon kívüli hulladékgazdálkodási feladatok ellátása,

2.2.2. Környezet-egészségügyi feladatok ellátása Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. pontjában meghatározottak szerint,

2.2.3. a hulladékokról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatási résztevékenységhez, és évi hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenységhez kapcsolódó vagyongazdálkodási feladatok ellátása.

1

Az 1. § a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2023. (III. 17.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 2. § (1) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 4. § (4) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2025. (V. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

A 7. § a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 8. § (2) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 8. § (4) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 8. § (9) bekezdését a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdése iktatta be.

8

A 11. § (2) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 17.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

9

A 11. § (4) bekezdését a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 24. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

10

A 12. § (1) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

11

A 14. § d) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja hatályon kívül helyezte. A 14. § d) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2025. (II. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

12

A 15. § (4a) bekezdését a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.

13

A 16. § (1) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 16. § (2) bekezdés b) pontja a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

15

A 18. § (2) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

16

A 19. § (1) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 8. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

17

A 19. § (3) bekezdés h) pontja a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 8. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 19. § (3) bekezdés i) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 8. § (3) bekezdése iktatta be.

19

A 21. § (4) bekezdés f) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 24. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

20

A 22. § (4) bekezdés e) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 24. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

21

A 24. § (2) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

22

A 28. § (3) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

23

A 29. § (2) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

24

A 29. § (3) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

25

A 30. § a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2023. (III. 17.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

26

A 30. § (4) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

27

A 31. § (4) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.

28

A 32. § (1) bekezdés f) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2025. (V. 29.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

29

A 32. § (1) bekezdés g) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja hatályon kívül helyezte. A 32. § (1) bekezdés g) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2025. (II. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

30

A 32. § (3) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

31

A 34. § (1) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

32

A 34. § (3) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

33

A 34. § (4) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

34

A 38. § (1) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.

35

A 39. § (2) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2023. (III. 17.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

36

A 39. § (2) bekezdés b) pontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2025. (V. 29.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

37

A 39. § (3) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.

38

A 42. § (3) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 18. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

39

A 42. § (4) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 18. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

40

A 42. § (9) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 18. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

41

A „Polgármester, Alpolgármester, Jegyző” alcím címe a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg.

42

A 43. § (6) bekezdését a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 20. §-a iktatta be.

43

A 46. § (2) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2023. (III. 17.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. A 46. § (2) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 21. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

44

A 46. § (5) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 21. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

45

A 47. § (1) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2025. (II. 11.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 47. § (1) bekezdése a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2025. (V. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

46

A 47. § (5) bekezdését a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 2. § c) pontja hatályon kívül helyezte. A 47. § (5) bekezdését a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2025. (II. 11.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdése iktatta be.

47

A 48. § (2a) bekezdését a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 22. §-a iktatta be.

48

Az 1. melléklet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2023. (III. 17.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. Az 1. melléklet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2024. (XII. 17.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

49

A melléklet szövegét megállapította a 4/2023.(II.15.) önkormányzati rendelet 9.§ (1) bekezdése, hatályos 2023. február 16. naptól

50

A 2. melléklet 1. pont d) alpontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 24. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

51

A 2. melléklet 1. pont e) alpontját a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 24. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

52

A 3. melléklet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2023. (III. 17.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2024. (XII. 17.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2025. (V. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

53

A 4. melléklet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2025. (V. 29.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

54

Az 5. melléklet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 1. § - 1. mellékletével megállapított szöveg. Az 5. melléklet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 23. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

55

A 6. mellékletet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2022. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 2. § d) pontja hatályon kívül helyezte. A 6. mellékletet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2025. (II. 11.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

56

A 7. mellékletet a Bárdudvarnok Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2025. (X. 16.) önkormányzati rendelete 23. § (2) bekezdése iktatta be.