Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2020. (IX.8.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 18/2015. (VI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 10. 01- 2020. 12. 31

A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott jogalkotási hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el.


1. § Az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 18/2015. (VI. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„3. § A rendelet hatálya alá tartozó közterületek használatának engedélyezéséről, közterület-használati hatósági szerződés megkötéséről, közigazgatási bírság kiszabásáról, a filmforgatás céljából történő közterület-használatra vonatkozó hatósági szerződés jóváhagyásáról
– önkormányzati hatósági hatáskörben – a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet által kijelölt hatáskör gyakorlója dönt.”


2. § A Rendelet új 3/A. §-sal egészül ki:

„3/A. § A rendelet hatálya alá tartozó zöldterület-védnökségi pályázatok kiírásáról, a pályázatok elbírálásáról és a védnökségi, közterület-gondozási megállapodások megkötéséről – tulajdonosi hatáskörben – a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet alapján a közterület fenntartási és fejlesztési ügyekben hatáskörrel rendelkező bizottság dönt.”


3. § A Rendelet új 3/B. §-sal egészül ki:

„3/B. § Egy évet meghaladó időtartamra szóló közterület-használat iránti kérelemről
– önkormányzati hatósági hatáskörben – a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet  alapján a közterület fenntartási és fejlesztési ügyekben hatáskörrel rendelkező bizottság  dönt.”


4. § A Rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. § A rendelet hatálya alá tartozó zöldterület-védnökségi pályázati eljárás lebonyolításával, a támogatási szerződés megkötésével, kertészeti és környezetvédelmi szaktanácsadás nyújtásával, közterület-gondozási megállapodások előkészítésével és a zöldterület védnökségi tevékenység ellenőrzésével az Önkormányzat – közszolgáltatási szerződés keretében – a közterületet kezelő és üzemeltető szervezetet bízza meg (továbbiakban: Megbízott).”


5. § (1) A Rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közterület rendeltetésétől eltérő használatára irányuló kérelemre az Önkormányzat önkormányzati hatósági hatáskörben hoz döntést, hatósági határozat meghozatalával vagy amennyiben a közterület-használat jellege indokolja, és annak jogszabályi feltételei fennállnak, hatósági szerződés megkötésével. A közterület használatához – a 8. §-ban foglaltak
kivételével – az Önkormányzat hatósági határozatba vagy hatósági szerződésbe foglalt hozzájárulása szükséges (továbbiakban: közterület-használati hozzájárulás
).”

(2) A Rendelet 7. §-a új (1a) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) Az (1) bekezdés szerinti eljárásban az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény, az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény és a közigazgatási szabályszegések szankcióinak átmeneti szabályairól, valamint a közigazgatási eljárásjog reformjával összefüggésben egyes törvények módosításáról és egyes jogszabályok hatályon kívül helyezéséről szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.”

(3) A Rendelet 7. § (2) bekezdése új 23. ponttal egészül ki:

„23. szelektív hulladékgyűjtésre szolgáló, közterületi zárt kukatárolók kialakítására ott, ahol a társasházi, lakószövetkezeti, lakóépületi ingatlanon belüli elhelyezésére nincs lehetőség.”

(4) A Rendelet 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A településképi bejelentési eljárásról szóló önkormányzati rendelet erre vonatkozó előírása esetén a közterület-használati hozzájárulás feltétele a bejelentési eljárás kezdeményezése, valamint a bejelentés tudomásulvétele. A közterület használójának a településképi kikötések teljesítését a hatósági szerződésben is vállalnia kell.”


6. § (1) A Rendelet 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Közterület-használati hozzájárulás nélkül végezhető közterület-használat tényét is be kell jelenteni a használat megkezdése előtt a Megbízottnak és a hatóságnak.”

(2) A Rendelet 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Bejelentés és a közútkezelésért felelős jóváhagyása alapján, hatósági eljárás lefolytatása nélkül használható a közterület az Önkormányzat, az Önkormányzat költségvetési szerve vagy gazdasági társasága által szervezett szabadtéri rendezvény, program céljára.”


7. § (1) A Rendelet 9. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

b) a vendéglátó egységet üzemeltető a hatósági szerződésben kötelezettséget vállal arra, hogy a használat időtartama alatt a lakóházi hozzájárulásban kikötött feltételeket teljesíti, az érintett épület földszinti rendeltetési egységeinek akadálytalan megközelítését biztosítja, a terasz üzemeltetésével az épület rendeltetésszerű használatát nem zavarja.”

(2) A Rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Vendéglátó terasz üzemeltetése esetén a hatósági szerződésnek tartalmaznia kell, hogy a használó az idényjellegű vendéglátó teraszt az idény leteltével, a tartós használatú teraszt a szerződés megszűnésével haladéktalanul köteles elbontani és az eredeti állapotot helyreállítani. A bontási kötelezettség elmulasztása esetén végrehajtásnak van helye.”

(3) A Rendelet 9. §-a új (4a) bekezdéssel egészül ki:

„(4a) A vendéglátó terasz üzemeltetője köteles

a) a terasz környezetében élők nyugalmának megőrzése érdekében a vendégtérben jól látható helyen tájékoztatást közzétenni a közterületi kiszolgálás lejártának idejéről, a közterületi dohányzás jogszabályi előírásoknak megfelelő feltételeiről;

b) a közterületen álló terasz alapterületének legalább 10%-át elérő mértékben, virágláda kihelyezésével, zöldsáv, zöldparaván létesítésével zöldterületet kialakítani, és a kialakított zöldterületet folyamatosan gondozni;

c) a terasz teljes területének, valamint a terasszal határos közterületi járda és zöldterület tisztántartására, takarítására.”

(4) A Rendelet 9. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Amennyiben vendéglátó terasz létesítéséhez benyújtott (2) bekezdés szerinti lakóházi hozzájárulásról utóbb kiderül, hogy a közterület-használati hozzájárulás kiadására a rendelet által előírt feltételeknek nem felelt meg, az Önkormányzat a közterület-használati hozzájárulás visszavonására jogosult. A hozzájárulás visszavonása hatósági szerződés esetén, annak megszűnését eredményezi.”

(5) A Rendelet 9. §-a új (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) Terasz létesítésére, fennmaradására vonatkozó közterület-használati hozzájárulás csak erre vonatkozó kérelem, hatósági határozat vagy hatósági szerződés és a reklámozási tevékenység díjtételének megfizetése esetén jogosít reklámozásra a terasz területén.”


8. § A Rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az érvényes hatósági szerződésben meghatározott számú taxi férőhelyen az e számot meghaladó taxi várakozása a jogellenes közterület-használat jogkövetkezményeit vonja maga után.”


9. § A Rendelet 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Ha a hatósági szerződés megküldésének időpontjában a közterületre vonatkozóan érvényes közterület-használati hozzájárulás van, a hatósági szerződés jóváhagyását meg kell tagadni.”


10. § A Rendelet 15. §-a új (2) bekezdéssel egészül ki:

„(2) Megtagadható a közterület-használati hozzájárulás attól, akinek a közterület-használati megállapodása a kérelem benyújtását megelőző egy éven belül jogellenes közterület-használat, vagy díjfizetési kötelezettségének elmulasztása miatt megszűnt.”


11. § A Rendelet 16. §-a új (10) bekezdéssel egészül ki:

„(10) Közösségi kerékpárokat, közösségi elektromos közlekedési eszközöket (a továbbiakban: eszközök) kizárólag az erre kijelölt állomásokon, támaszokon lehet letenni. A nem erre kijelölt helyen tárolt, elhagyott eszközök elszállítása az eszközön azonosítható üzemeltető kötelezettsége, amelyre elhagyott eszköz észlelése esetén a közterületek ellenőrzésére feljogosított szervezet határidő tűzésével felszólítja a kötelezettet. A szállítási kötelezettség elmulasztása közigazgatási szabályszegés, és – ha cselekmény egyébként más jogszabályban meghatározott jogsértést nem valósít meg – az üzemeltető a 33. § (4) bekezdése szerinti közigazgatási bírsággal sújtható. A hatósági eljárás kezdeményezése mellett a XIII. Kerületi Közterület-felügyelet az elhagyott eszközt az üzemeltető kárára és költségére elszállíttatja.”


12. § (1) A Rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közterület-használati hozzájárulást annak kell kérnie, aki a közterületet használni kívánja. Építési munkálatokkal összefüggő közterület-használat esetében az építtetőnek vagy az általa meghatalmazott személynek kell a közterület-használat engedélyezése iránti eljárást kezdeményeznie. A közterület-használati hozzájárulásban előírt kötelezettségekért a használatra jogosult és – amennyiben az eljárást nem az építtető kezdeményezte – az építtető egyetemlegesen felel. Szórólaposztás esetén a közterület-használati hozzájárulást annak kell kérnie, akinek érdekében a szórólapot osztani kívánják.”

(2) A Rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A közterület-használati hozzájárulás iránti kérelem kötelező tartalmi elemei a használat céljára tekintet nélkül:

a) a magánszemély kérelmező neve, állandó lakcíme, értesítési címe, a nem magánszemély székhelye, levelezési címe, elektronikus levelezési címe;

b) a közterület-használat célja, időtartama;

c) a közterület-használat helyének pontos megjelölése helyrajzi számmmal, természetbeni fekvéssel, szükség szerint további egyedi körülmények meghatározásával, a használni kívánt területnagysággal, méretarányos helyszínrajz csatolásával;

d) a kérelmező arra vonatkozó előzetes kötelezettségvállalása, hogy a közterületen folytatni kívánt tevékenységet jogszabály által előírt engedélyek birtokában kezdi meg;

e) a kérelmező által folytatni kívánt tevékenységben részt vevők (közreműködők) neve és elérhetősége;

f) a külön törvény által megállapított eljárási illeték befizetése és a befizetést igazoló bizonylat benyújtása.”

(3) A Rendelet 18. §-a új (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) A közterület-használati hozzájárulás iránti kérelmet kizárólag az erre rendszeresített formanyomtatványon, az abban felsorolt mellékletek csatolásával együtt lehet benyújtani. A kérelem elektronikus úton is benyújtható.”

(4) A Rendelet 18. §-a új (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A közterület-használati kérelem benyújtása nem jogosítja fel kérelmezőt a közterület használatára.”


13. § A Rendelet 19. §-a  új f) ponttal egészül ki:

f) közterületi kukatároló kialakítására irányuló kérelem esetén támogató főépítészi állásfoglalás benyújtása az elhelyezés feltételeire vonatkozóan.”


14. § (1) A Rendelet 21. § (1) bekezdése új e) ponttal egészül ki:

e) a külön törvény által megállapított eljárási illeték befizetése és a befizetést igazoló bizonylat bemutatása.”

(2) A Rendelet 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A kérelmet a közterület-használat tervezett megkezdése előtt legalább 30 nappal kell benyújtani. Konténer közterületen történő elhelyezése és szórólaposztás esetén a kérelmet a közterület-használat tervezett megkezdése előtt legalább 15 nappal kell benyújtani.”

(3) A Rendelet 21. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti hozzájárulást, véleményt a hatóság szerzi be. Az (1) bekezdés c) és d) pontja szerinti hozzájárulás, döntés benyújtása a kérelmező kötelezettsége.”

(4) A Rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A hatóság a rendeletben foglaltakon túlmenően – a kérelemben megjelölt tevékenységhez igazodóan – további, a kérelem elbírálásához szükséges dokumentumok benyújtására, adatok közlésére hívhatja fel a kérelmezőt.”


15. § (1) A Rendelet 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A közterület nem rendeltetésszerű, de közterület-használati hozzájárulást nem igénylő igénybevételét – a (2)-(5) bekezdésben foglalt kivételekkel – legkésőbb a használat megkezdésével egyidejűleg be kell jelenteni a Megbízottnak.”

(2) A Rendelet 22. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A 8. § (1) bekezdés d) pontjában foglalt igénybevétel esetén a bejelentést minden esetben haladéktalanul meg kell tenni, és a bejelentéshez csatolni kell a műszaki hiba részletes leírását, az elhárításhoz szükséges intézkedések részletes felsorolásával együtt.”

(3) A Rendelet 22. §-a új (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A kizárólag bejelentésen alapuló közterület-használatot a Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelet jogosult ellenőrizni és jogellenes használat esetén a 33. § (5) és (6) bekezdés szerinti közigazgatási szankciót alkalmazni.”


16. § A Rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

24. § (1) A közterület-használat iránti kérelem elbírálása során figyelembe kell venni a Kerületi Építési Szabályzat, a településképi rendelet előírásait, a városképi, városrendezési, városrehabilitációs, műemlékvédelmi, közlekedési, környezetvédelmi, zajterhelési, közegészségügyi és köztisztasági, kereskedelmi, turisztikai szempontokat, gazdaságfejlesztési, vagyonhasznosítási szempontokat, a közérdeket, az eljárásban közreműködők által előírt követelményeket, valamint az adott közterület-használattal kapcsolatos tapasztalatokat, lakossági jelzéseket.

(2) A kérelem elbírálása során elsőbbséget kell biztosítani az építmények építésével, javításával és karbantartásával kapcsolatos kérelmeknek, valamint a közfeladatellátás célját szolgáló közterület-használatnak.

(3) Hiányosan benyújtott kérelem esetén a hatóság a kérelmezőt egy alkalommal hiánypótlásra hívja fel. A felhívás eredménytelensége esetén a hatóság a kérelmet elutasítja.

(4) A hatóság - az ügy egyedi körülményei alapján és a rendelet keretei között - jogosult a közterület-használati hozzájárulását a kérelemben foglaltaktól eltérő mértékű területre vagy eltérő időszakra megadni.

(5) A közterület-használati kérelmet a hatóság elutasítja, ha

a) a kérelemben megjelölt közterületi ingatlanon, vagy az azzal szomszédos helyrajzi számú közterületen a kérelemben megjelölttel azonos használati céllal és részben vagy egészben azonos időtartamra másnak már közterület-használati hozzájárulása van; vagy

b) a kérelmezővel szemben a kérelme beadását megelőző 1 évben az Önkormányzat jogellenes közterület-használat jogcímén szankciót alkalmazott, vagy

c) a kérelem szerinti közterület-használathoz a közútkezelő nem járult hozzá, így különösen ha

ca) a kérelmező a közterület kérelem szerinti használatához nem rendelkezik jóváhagyott forgalomtechnikai tervvel,

cb) a terasz által elfoglalt terület miatt visszamaradó gyalogos járófelület szélessége kevesebb 1,5 méternél,

cc) a kérelem szerinti közterület-használati igény mértéke a szükségesnél nagyobb mértékben korlátozná a közterülettel határos magántulajdonú ingatlanok használatát,

cd) a kérelem szerinti időpontban a kérelemmel érintett területen olyan mértékű közterületi lezárások lesznek, amelyen felül már nem lenne biztosított a közterület parkolási célú, rendeltetésszerű használata a környékbeli lakosok számára,

d) az ipar-kereskedelmi hatóság a közterület-használati igényt nem támogatja, vagy

e) a kérelemben megjelölt közterület-használathoz településképi bejelentési eljárás lefolytatása szükséges, és a kérelmező nem nyújtotta be a településképi bejelentés tudomásulvételéről szóló döntést, vagy

f) a kérelem vendéglátó terasz vagy előkert létesítésére, fennmaradására irányul, és

fa) épülethomlokzat előtt kialakítandó vendéglátó teraszhoz az érintett társasház tulajdonosai a társasházakra vonatkozó jogszabályok szerint nem adták hozzájárulásukat, vagy

fb) az épület földszintjén vagy magasföldszintjén lakás található, és kérelmező nem rendelkezik a földszinti vagy magasföldszinti lakás tulajdonosának és életvitelszerű lakójának a vendéglátó terasz kialakításához adott írásbeli hozzájárulásával;

g) szelektív hulladékgyűjtésre szolgáló, közterületi zárt kukatárolók kialakítását a főépítész állásfoglalásában nem támogatja.”


17. § A Rendelet 25. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

25. § (1) A hatóság a döntés előkészítése során vizsgálja, hogy

a) a közterület-használat nem tartozik-e a 15-16. §-ok hatálya alá;

b) a kérelem tartalmazza-e a 19. §-ban meghatározottakat;

c) a  közterület  használatához,  a  közterületen  tervezett  tevékenységhez  mely szakhatóságok, hatóságok előzetes  hozzájárulása,  állásfoglalása,  véleménye,  nyilatkozata szükséges;

d) a közterület-használat összeegyeztethető-e a 24. § (1) bekezdésében foglaltakkal.

(2) A közterület-használati hozzájárulásnak tartalmaznia kell különösen:

a) a természetes személy jogosult nevét, lakcímét, elérhetőségét, vagy a nem természetes személy székhelyét, képviseletre jogosultjának nevét, levelezési címét;

b) a közterület-használat célját és időtartamát, vagy azt a feltételt, amelynek bekövetkeztéig a használati hozzájárulás érvényes;

c) a közterület-használat pontosan körülírt helyének, módjának, mértékének és további feltételeinek meghatározását, a hozzájárulástól eltérő más célra történő használat tilalmát;

d) a használó kötelezését arra vonatkozóan, hogy a hatóság által a használatra vonatkozóan előírtakat a használat teljes időtartama alatt teljesíti és betartja;

e) annak konkrét meghatározását, hogy a használati lehetőség megszűnése esetén mi a használó kötelezettsége a közterület rendeltetésszerű használatának helyreállítása körében;

f) közterület-használati díj mértékét és megfizetésének módját, a díjmentesség vagy díjkedvezmény jogalapját, a díjfizetés határidejét, ütemezését, a díjfizetési határidő elmulasztásának jogkövetkezményeit;

g) a jogosult közterületet érintő tevékenységében részt vevők nevét, elérhetőségét;

h) a közterület-használat jellegétől függően egyéb hatósági, szakhatósági előírásokról és kikötéseket, a városképi követelményeket, a környezetvédelmi, valamint a munka- és balesetvédelmi előírásokra történő utalást;

i) a használó kötelezését a közterület-használat időtartama alatt a közterület állagmegóvási, karbantartási és tisztántartási kötelezettségeinek teljesítésére;

j) a közterület-használati jog átruházásának tilalmát;

k) a használati jogosultság megszűnésének eseteit, így különösen a közterület-használati hozzájárulás visszavonásáról szóló hatósági döntés lehetőségét, annak rögzítésével, hogy az Önkormányzat a jogcím nélküli használóval szemben a használati jog megszűnését követő naptól az eredeti állapot helyreállításáig a közterület-használati díj tízszereséig terjedő díjat jogosult érvényesíteni;

l) hatósági szerződés esetén a használó nyilatkozatát arról, hogy a saját szerződésszegése esetére a szerződés szerinti kötelezettségek tekintetében aláveti magát a szerződésszegés k) pont szerinti jogkövetkezménye kikényszerítésének, végrehajtásának;

m) a közterület-használat egyéb feltételeit.

(3) A közterület-használati hozzájárulásról, a kérelem elutasításáról, a közterület-használat szüneteléséről, a hozzájárulás visszavonásáról hozott hatósági határozatról vagy hatósági szerződés megkötéséről – a véglegessé vált döntés, hatósági szerződés egy példányának megküldésével – értesíteni kell:

a) Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyeletet,

b) Budapesti Rendőr-főkapitányság XIII. Kerületi Rendőrkapitányságát (a rendezvényekkel kapcsolatban);

c) a Megbízottat;

d) Budapet Főváros XIII. Kerületi Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályát.

(4) A közterület-használat tárgyában hozott hatósági határozat ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül a hatósághoz benyújtott, a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének címzett fellebbezésnek van helye. A fellebbezésről a Képviselő-testület a beérkezést követően, soron következő – de legalább 8 nappal később tartandó – ülésén dönt.”


18. § A Rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

26. § A közterület-használati hozzájárulás alapján a közterületet kizárólag a jogosult, valamint a hatósági határozatban vagy hatósági szerződésben feltüntetett közreműködők használhatják. A közterület-használati hozzájárulás harmadik személy részére át nem engedhető, az kizárólag a jogosult részére szól, azonban ez nem korlátozza a jogosult azon jogát, hogy a közterület-használathoz közreműködőket vegyen igénybe.


19. § A Rendelet 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

27. § (1) Fontos közérdekből vagy üzemzavar elhárítása miatt – hatóság döntésével – a közterület használatának szünetelése rendelhető el.

(2) A közterület-használat szünetelésének ideje nem számít bele a közterület-használat időtartamába, és nem lehet hosszabb, mint a hozzájárulás megszűnéséig még hátralévő idő.

(3) A közterület-használat szünetelésének idejére a már befizetett közterület-használati díj időarányos részét a hatósági döntésben foglaltak szerint vissza kell fizetni a jogosult részére.”


20. § A Rendelet 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

28. § (1) Ha a közterület-használati hozzájárulás megszűnik vagy szünetel, a jogosult kártalanítási igény nélkül köteles a hatósági döntésnek megfelelően a közterület rendeltetésszerű használatát helyreállítani.

(2) A használót mindaddig közterület-használati díj fizetési kötelezettség terheli, ameddig a közterület rendeltetésszerű használatát a hatósági döntésnek megfelelően, hiánytalanul helyre nem állította.

(3) A hatóság a közterület-használati hozzájárulást visszavonja, ha

a) fontos közérdek, vagy a köztulajdon védelme érdekében szükséges;

b) a használó a használati jogát jogosulatlanul más személynek átengedi;

c) a használó a közterületet az engedélytől eltérő célra, nagyobb mértékben vagy a hozzájárulástól eltérő módon vagy helyen használja, és a jogellenes tevékenységgel az erre irányuló felszólításra sem hagy fel;

d) a használó a használati díjfizetési kötelezettségének két egymást követő hónapban nem tesz eleget;

e) a közterület-használati hozzájárulással létesített pavilont két hónapot meghaladóan nem üzemelteti;

f)  a használó a közterület használata során olyan reklámtevékenységet végez, amelyre a hatóság döntése nem terjed ki, vagy amely jogszabályba ütközik;

g) ha a használó a közterületen végzett tevékenységéhez szükséges jogosultságát bármely okból elveszíti;

h) a használó a  rendelet szerinti  vagy a hatósági szerződés szerinti kötelezettségének nem tesz eleget.

(4) A közterület-használati jogosultság megszűnik:

a) a hatósági döntésben vagy hatósági szerződésben meghatározott idő elteltével, vagy az abban előírt feltétel bekövetkeztével;

b) magánszemély jogosult halálával, vagy a nem magánszemély jogosult jogutód nélküli megszűnésével; vagy

c) hatóság döntése alapján.

(5) A (3) bekezdés e) pontja szerinti visszavonás esetén a használó köteles az eredeti állapot helyreállítása körében a pavilont a hatóság döntése alapján elbontani.”


21. § A Rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„29. § (1) Közterület-használati hozzájárulás csak ideiglenes jelleggel – meghatározott időtartamra vagy meghatározott feltétel bekövetkeztéig – adható.

(2) Közterület-használati hozzájárulás

a) az építési munka végzésével kapcsolatos tevékenységre – különösen állvány, építőanyag, törmelék elhelyezésére csak az építési munka végzésének tartamára;

b) az országgyűlési képviselő és az önkormányzati, valamint az egyéb képviseleti szervekbe való választással, továbbá népszavazással kapcsolatos hirdető-berendezések elhelyezéséhez a választás napjának kitűzését követő naptól a választások napját követő 15. napig terjedő időszakra;

c) mutatványos, ugrálóasztal esetén legfeljebb tizenöt napra;

d) idényjellegű árusítás és alkalmi árusítás (ünnepek előtti vásár, karácsony, húsvét) esetén legfeljebb harminc napra;

e) a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – legfeljebb egy évre

adható.

(3) Közterület-használati hozzájárulás egyedi speciális esetben kivételesen legfeljebb tíz évre adható.

(4) Az 1 évet meghaladó közterülethasználat esetén a közterület-használati díj a használat első évében a rendeletben meghatározott közterület-használati díj kétszerese, melyet a közterület-használati hozzájárulás véglegessé válásától számított 15 napon belül kell egy összegben megfizetni.”


22. § (1) A Rendelet 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A közterület-használati díj mértékét – a filmforgatási célú, ahhoz kapcsolódó technikai vagy stáb parkolási célú közterület-használatot kivéve – a rendelet 2. melléklete határozza meg. A hatósági határozat kötelezettje vagy a hatósági szerződés esetén a  fél a használat díjaként a rendeletben előírt közterület-használati díj általános forgalmi adóval növelt összegét köteles megfizetni.”

(2) A Rendelet 30. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közterület-használati díj számítása szempontjából minden megkezdett nap egy napnak, minden megkezdett hét egy hétnek, minden megkezdett hónap egy hónapnak számít.”

(3) A Rendelet 30. §-a új  (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A közterület-használati díjat előre,

a) egyösszegben, vagy

b) a hatósági döntésben vagy a hatósági szerződésben meghatározott időszakonként kell megfizetni.”

(4) A Rendelet 30. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A közterület-használati díj összegét és megfizetésének módját közterület-használati hatósági határozat vagy hatósági szerződés, filmforgatás céljára történő használat esetén hatósági szerződés írja elő.”

(5) A Rendelet 30. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A hatósági határozatban vagy hatósági szerződésben meghatározott közterület-használati díjat a közterület tényleges használatára tekintet nélkül meg kell fizetni.”

(6) A Rendelet 30. §-a új  (5a) bekezdéssel egészül ki:

„(5a)  Közterület-használati hozzájárulás nélküli használat esetén a jogosulatlan használó a használat rendelet szerinti díját a kérelmében megjelölt, vagy kérelem hiányában az ellenőrzésre jogosult által megállapított terület után köteles megfizetni.”

(7) A Rendelet 30. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Az (5)-(5a) bekezdésben foglaltakat filmforgatás céljából történő közterület-használat esetén is megfelelően alkalmazni kell.”

(8) A Rendelet 30. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) Ha a közterület használata fizető várakozóhely elfoglalásával jár, a közterület-használat díja naponta és parkolóhelyenként a területre érvényes egy óra várakozási díj és a díjköteles időszak szorzatának összege.”

(9) A Rendelet 30. §-a új (8) bekezdéssel egészül ki:

(8) Annak a közterület-használónak a kérelmére, akinek bruttó 250.000 Ft-ot meghaladó összegű, lejárt határidejű közterület-használati díj tartozása van, a hatóság részletfizetést engedélyezhet. A részletfizetés legfeljebb 24 hónapra szólhat, de nem lehet hosszabb a közterület-használat tartamánál.”


23. § (1) A Rendelet 32. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A kérelmező a hatóság által előírt óvadékot köteles befizetni. Az óvadék mértéke a használat típusától, időtartamától, a közterület terhelésének mértékétől, a közterület-használati díj összegétől függően a bruttó közterület-használati díj 1-3 havi mértékének megfelelő összeg. Az óvadék visszajár, amennyiben a használó a közterület rendezésére, helyreállítására előírt hatósági kötelezést teljesíti és a használati díjfizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz.”

(2) A Rendelet 32. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A hatósági szerződésben a használó vállalhatja, hogy azonnali beszedési megbízásra szóló, a használó számlavezető bankja által záradékolt felhatalmazást ad a közterület-használati díj megfizetésének biztosítékául.”


24. § (1) A Rendelet 33. §-a új (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Aki a rendelet területi hatálya alá tartozó, Budapest XIII. kerület közigazgatási határán belüli

a) közterületet a rendeltetésétől eltérően hozzájárulás nélkül, attól eltérő módon, vagy azt meghaladó mértékben használja;

b) közterület olyan részét használja rendeltetéstől eltérő célra, vagy közterületet olyan tevékenységre használ, amelyre hozzájárulás nem adható;

c) közterület használati tevékenységével annak ellenére nem hagy fel, hogy hozzájárulása megszűnt vagy azt visszavonták;

d) közterületen járművek szabályos parkolását, illetve közlekedését akadályozó tárgyakat elhelyez,

közigazgatási szabályszegést követ el.”

(2) A Rendelet 33. §-a új (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A (4) bekezdésben meghatározott szabályszegő magatartás elkövetője - ha cselekménye más jogszabályban meghatározott jogsértést nem valósít meg - természetes személy  esetén kettőszázezer, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén kettőmillió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújtható.”

(3) A Rendelet 33. §-a új (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A (4) bekezdésben meghatározott szabályszegő magatartás elkövetője természetes személy esetén legfeljebb ötvenezer forintig, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén pedig legfeljebb ötszázezer forintig terjedő helyszíni bírsággal sújtható.”

(4) A Rendelet 33. §-a új (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) Helyszíni bírság kiszabására Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelet közterület-felügyelője jogosult.”

(5) A Rendelet 33. §-a új (8) bekezdéssel egészül ki:

„(8) 18 év alatti természetes személlyel szemben helyszíni bírság kiszabásának nincs helye.”


25. § A Rendelet új 33/A. §-sal egészül ki:

33/A. § (1) A bírság összegének megállapításakor figyelemmel kell lenni a 33. § (4) bekezdés szerinti magatartás súlyára, a közrend védelmére és a közterületek rendjének biztosítására. A bírság kiszabásánál súlyosító körülményként kell értékelni, ha a használót korábban azonos jogellenes használat miatt a rendelet szerinti jogkövetkezmények bármelyikével sújtották. A bírság kiszabásánál enyhítő körülményként kell értékelni a jogellenes használó eljárást segítő, együttműködő magatartását.

(2) A 18 év alatti eljárási képességgel rendelkező természetes személlyel szemben közigazgatási bírságot abban az esetben lehet kiszabni, ha önálló jövedelme vagy megfelelő vagyona van.

(3) Amennyiben a 33. § (4) bekezdés szerinti jogellenes használat folyamatos cselekmény vagy mulasztás formájában valósul meg, a használó a jogellenes állapot megszüntetésére kötelezhető, a megszüntetés elmulasztása esetén végrehajtásnak van helye és a közigazgatási bírság ugyanazon magatartás miatt több alkalommal is kiszabható.

(4) A közigazgatási hatósági eljárás megindítása, a közigazgatási vagy a helyszíni bírság kiszabása, a bírság megfizetése a jogellenes használót nem mentesíti a külön jogszabályban, egyedi hatósági határozatban előírt kötelezettsége teljesítése alól.

(5) A kiszabott közigazgatási bírságot vagy a helyszíni bírságot a döntés véglegessé válásától számított 30 napon belül kell megfizetni.

(6) A közelezett az (5) bekezdés szerinti határidőn belül részletfizetés iránti kérelmet terjeszthet elő. A kérelem illetékmentes.

(7) Ha a kötelezett a közigazgatási vagy a helyszíni bírságot az (5) bekezdés szerinti határidőben nem fizeti meg, a végrehajtást a jegyző foganatosítja.”


26. § (1) A Rendelet új 13/A alcímmel egészül ki:

„13/A. Ellenőrzés”

(2) A Rendelet új 34/A. §-sal egészül ki:

„34/A. § A rendelet szerinti hatósági határozatba vagy hatósági szerződésbe foglalt kötelezettségek betartását a Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelet, a jogszabályok által ellenőrzésre jogosult szervek, az eljáró hatóság ügyintézői a helyszínen vagy más szükséges módon ellenőrizhetik. Az ellenőrzés során a közterület használója köteles igazolni a használat jogalapját és terjedelmét a közterület-használati hozzájárulást tartalmazó hatósági határozat vagy hatósági szerződés eredeti vagy hiteles másolati példányának átadásával.”


27. § A Rendelet 35. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Csökkenthető a közterület-használati díj mértéke

a) legfeljebb 20% mértékben új lakás építésével járó beruházás igazolása esetén;

b) legfeljebb 40% mértékben, ha a kérelmező hadigondozott, csökkent munkaképességű, rokkantsági vagy rehabilitációs járadékban részesül;

c) legfeljebb 50% mértékben

ca) kiemelt területen 18.00 óra és reggel 8.00 óra közötti időszakban rakodás céljára történő közterület-használat esetén,

cb) amennyiben a magasépítési munkák során a használó vállalja, hogy a gyalogos forgalom zavartalan biztosítása és a közlekedés biztonsága érdekében a járda űrszelvénye fölé védőtetőt épít, vagy olyan állványzatot helyez ki, amely alatt a gyalogosok biztonságos közlekedése biztosított,

cc) ha a közterület-használat célja adománygyűjtés vagy humanitárius, karitatív tevékenység; vagy

d) legfeljebb 80%-kal:

da) kérelemre, különösen indokolt esetben, amennyiben a kérelmező személyi vagy szociális helyzete, vagy a közterület-használat körülményei azt indokolják,

db) a társasházak és szövetkezeti lakóházak épületfelújítási, homlokzat helyreállítási munkához szükséges közterület-használat esetén,

dc) ha a kérelmező igazolja a közterület-használat környezettudatos vagy a közterület értékét növelő jellegét és annak időtartamát.”


28. § A Rendelet 38. §-a új (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Aki az (1)-(4) bekezdésben foglaltakat megszegi a 33. § (5)-(6) bekezdéseiben meghatározott közigazgatási szankcióval sújtható.”


29. § (1) A Rendelet 2. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.

(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe e rendelet 2. melléklete lép.

(3) A Rendelet 2. melléklete helyébe e rendelet 3. melléklete lép.


30. § (1) E rendelet – a (2)-(4) bekezdésben foglalt kivétellel – 2021. január 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet 2. §-a, 3. §-a, 5. § (3) bekezdése, 7. § (3) bekezdése. 13. §-a, 27. §-a, 29. § (1) bekezdése 2020. október 1. napján lép hatályba, azzal, hogy a rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben alkalmazni kell.

(3) E rendelet 29. § (2) bekezdése 2022. január 1. napján lép hatályba azzal, hogy a rendelkezéseit az akkor folyamatban lévő ügyekben alkalmazni kell.

(4) E rendelet 29. § (3) bekezdése 2023. január 1. napján lép hatályba azzal, hogy a rendelkezéseit az akkor folyamatban lévő ügyekben alkalmazni kell.

(5) Hatályát veszti 2020. október 1. napjától a Rendelet 38. § (4) bekezdés c) pontja, a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 5/2018. (III. 13.) önkormányzati rendelete 26. § (1) bekezdés a) és b) pontja, (4) bekezdése.

(6) Hatályát veszti a Rendelet  23. §-a, a 40. § (2)-(3) bekezdése és a 42. §-a.

(7) Hatályát veszti a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 5/2018. (III. 13.) önkormányzati rendelete 3. A közterület használatára vonatkozó magatartási szabályok fejezet címe, 3. §-a, a 12. A közterület rendeltetésétől eltérő használatával kapcsolatos szabályszegések fejezet címe, a 22. §-a.

(8) Hatályát veszti 2022. január 1. napjától a Rendelet 35. § (3) bekezdés a) pontja.


Dr. Bujdosó Sándor s. k.

Dr. Tóth József s. k.

jegyző

polgármester

1. melléklet a 24/2020. (IX. 8.) önkormányzati rendelethez


2. melléklet a 18/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez


ÖVEZETI KATEGÓRIÁK DÍJTÁBLÁZATA - HASZNÁLATI IDŐTARTAM


1. Kereskedelmi, szolgáltató és vállalkozási tevékenységek



I. kategória

(kiemelt)

II. kategória

(minősített)

III. kategória

(általános)


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA

a)

Pavilon

5 400,-

3 360,-

2 520,-

b)

Árusításra szolgáló ideiglenes állvány, asztal, guruló kocsi, állvány


ba)

Virág

7 200,-

6 000,-

4 800,-

bb)

csomagolt édesség, pirított magok, pattogatott kukorica, képeslap

Tiltott

3 600,-

3 600,-

c)

Mozgóárus


ca)

hírlap, totó-lottó, buszjegy

3 840,-

3 120,-

2 520,-

cb)

büfétermék és sütőipari termék, zöldség és gyümölcs

Tiltott

Tiltott

4 800,-

cc)

sportpályáknál magok

Tiltott

cd)

Fagylalt-jégkrém

4 800,-


Közterület-használat célja


Ft/db/hó +ÁFA


Ft/db/hó +ÁFA


Ft/db/hó +ÁFA

d)

Árusító- és egyéb automata

14 400,-

9 600,-

7 200,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA

e)

Vendéglátás


ea)

Idényjellegű terasz

5 640,-

4 920,-

4 320,-

eb)

Tartós használatú terasz

4 320,-

3 600,-

3 000,-

ec)

Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklám nélkül

1 200,-

960,-

480,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA

f)

Alkalmi árusítás (ünnepek előtti vásár, karácsony, húsvét stb.)

12 600,-

8 280,-

4 200,-


Közterület-használat célja

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

g)

Termékbemutató, kiállítás,
egyéb elkerített terület

13 500,-

12 500,-

11 500,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

h)

Idényjellegű árusítás (fenyő)

600,-

i)

Vendéglátás sörsátor

Tiltott

Tiltott

j)

Film-, televízió-, videó-, fénykép-, hangfelvétel, kivéve mozgóképről szóló törvény szerinti közterületi filmforgatást


1 440,-

k)

Reklámcélú vagy vállalkozási rendezvény

4 200,-

3 360,-

2 760,-

l)

Szórólap

2 760,-

2. Reklámhordozók felülete és árukihelyezés


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA

a)

Óriásplakát

3 480,-

b)

Hirdetőtábla, reklámtábla, fényreklám

5 640,-

4 320,-

2 760,-


Közterület-használat célja

Ft/db/nap + ÁFA

Ft/db/nap + ÁFA

Ft/db/nap + ÁFA

c)

megállító tábla

8 000,-

8 000,-

8 000,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA

d)

Üzlethomlokzat, portál, reklámvitrin, kirakat

2 040,-

1 440,-

1 200,-

e)

Árukihelyezés

3 360,-

1 800,-

1 440,-

f)

cég- és címtábla

1 200,-

960,-

480,-

g)

Üzemanyag egységárat jelző berendezés

6 000,-

4 800,-

3 600,-

h)

Építési reklámháló

6 000,-

4 800,-

3 600,-


Közterület-használat célja

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

i)

Vetített reklám

6 000,-

4 800,-

3 600,-

j)

Vetítőberendezés

6 000,-

4 800,-

3 600,-


Közterület-használat célja


Ft/db/hó + ÁFA


Ft/db/hó + ÁFA


Ft/db/hó + ÁFA

k)

Reklámzászló

5 400,-

4 200,-

2 760,-

l)

hirdetőoszlop

11 280,-

8 400,-

5 640,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA

m)

Egyéb reklámhordozó (molinó)

8 400,-

n)

Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklámmal

Tiltott

4 200,-

2 760,-

o)

Köztéri óra reklámmal

5 400,-

4 200,-

2 760,-




3. Szórakoztató üzleti célú tevékenység



Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Mutatványos, ugráló-asztal

Tiltott

720,-

600,-

b)

Hőlégballon, légi jármű stb.

4 200,-

c)

Légvárak

276,-

d)

Tűzijáték

15 000,-

13 800,-

e)

Portrérajzolás

4 200,-

2 760,-

f)

Utcazenélés

264,-

4. Kulturális és sportesemények


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Ideiglenesen kiépített színpad és egyéb elkerített terület

600,-

480,-

360,-

5. Építési-szerelési munkálatok


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Állvány, felvonulási terület, építési anyag tárolása, szállítása

282,-

b)

Daru, daruszerelés

282,-

c)

Hulladékgyűjtő konténer elhelyezése

5 280,- /db

6. Parthasználat (közforgalmú)


Közterület-használat célja


Ft/fm/hó + ÁFA


Ft/fm/hó + ÁFA


Ft/fm/hó + ÁFA


parthasználat

2 760,-

7. Autóparkolók


Közterület-használat célja


Ft/parkolóhely/nap

a)

Ideiglenes autóparkoló pl. rendezvényhez kapcsolódóan

360,-

240,-

180,-

b)

fizető parkolóhely igénybevételével járó közterület-használat

a területre érvényes egy óra várakozási díj és a díjköteles időszak szorzatának összege

8. Egyéb tevékenységek


Közterület-használat célja

Ft/m2/nap

Ft/m2/nap

Ft/m2/nap

a)

Civil és egyéb szervezetek érdekében végzett adománygyűjtés

240,-

180,-

132,-





Közterület-használat célja

Ft/m2/év

Ft/m2/év

Ft/m2/év

b)

szelektív kuka tárolására szolgáló berendezés

50 000,-

30 000,-

20 000,-


Közterület-használat célja

 




c)

a jelen mellékletben felsorolt használati célok egyikébe sem sorolható igény

egyedi elbírálás szerint


2. melléklet a 24/2020. (IX. 8.) önkormányzati rendelethez


2. melléklet a 18/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez


ÖVEZETI KATEGÓRIÁK DÍJTÁBLÁZATA - HASZNÁLATI IDŐTARTAM


1. Kereskedelmi, szolgáltató és vállalkozási tevékenységek



I. kategória

(kiemelt)

II. kategória

(minősített)

III. kategória

(általános)


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA

a)

Pavilon

6 210,-

3 864,-

2 898,-

b)

Árusításra szolgáló ideiglenes állvány, asztal, guruló kocsi, állvány


ba)

Virág

8 280,-

6 900,-

5 520,-

bb)

csomagolt édesség, pirított magok, pattogatott kukorica, képeslap

Tiltott

4 140,-

4 140,-

c)

Mozgóárus


ca)

hírlap, totó-lottó, buszjegy

4 416,-

3 588,-

2 898,-

cb)

büfétermék és sütőipari termék, zöldség és gyümölcs

Tiltott

Tiltott

5 520,-

cc)

sportpályáknál magok

Tiltott

cd)

Fagylalt-jégkrém

5 520,-


Közterület-használat célja


Ft/db/hó +ÁFA


Ft/db/hó +ÁFA


Ft/db/hó +ÁFA

d)

Árusító- és egyéb automata

16 560,-

11 040,-

8 280,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA

e)

Vendéglátás


ea)

Idényjellegű terasz

6 486,-

5 658,-

4 968,-

eb)

Tartós használatú terasz

4 968,-

4 140,-

3 450,-

ec)

Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklám nélkül

1 380,-

1 104,-

552,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA

f)

Alkalmi árusítás (ünnepek előtti vásár, karácsony, húsvét stb.)

14 490,-

9 522,-

4 830,-


Közterület-használat célja

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

g)

Termékbemutató, kiállítás,
egyéb elkerített kereskedelmi terület

15 525,-

14 375,-

13 225,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

h)

Idényjellegű árusítás (fenyő)

690,-

i)

Vendéglátás sörsátor

Tiltott

Tiltott

j)

Film-, televízió-, videó-, fénykép-, hangfelvétel, kivéve mozgóképről szóló törvény szerinti közterületi filmforgatást


1 656,-

k)

Reklámcélú vagy vállalkozási rendezvény

4 830,-

3 864,-

3 174,-

l)

Szórólap

3 174,-

2. Reklámhordozók felülete és árukihelyezés


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA

a)

Óriásplakát

 4 002,-

b)

Hirdetőtábla, reklámtábla, fényreklám

6 486,-

4 968,-

3 174,-


Közterület-használat célja

Ft/db/nap + ÁFA

Ft/db/nap + ÁFA

Ft/db/nap + ÁFA

c)

megállító tábla

9 200,-

9 200,-

9 200,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA

d)

Üzlethomlokzat, portál, reklámvitrin, kirakat

2 346,-

1 656,-

1 380,-

e)

Árukihelyezés

3 864,-

2 070,-

1 656,-

f)

cég- és címtábla

1 380,-

1 104,-

552,-

g)

Üzemanyag egységárat jelző berendezés

6 900,-

5 520,-

4 140,-

h)

Építési reklámháló

6 900,-

5 520,-

4 140,-


Közterület-használat célja

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

i)

Vetített reklám

6 900,-

5 520,-

4 140,-

j)

Vetítőberendezés

6 900,-

5 520,-

4 140,-


Közterület-használat célja


Ft/db/hó + ÁFA


Ft/db/hó + ÁFA


Ft/db/hó + ÁFA

k)

Reklámzászló

6 210,-

4 830,-

3 174,-

l)

hirdetőoszlop

12 972,-

9 660,-

6 486,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA

m)

Egyéb reklámhordozó (molinó)

9 660,-

n)

Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklámmal

Tiltott

4 830,-

3 174,-

o)

Köztéri óra reklámmal

6 210,-

4 830,-

3 174-




3. Szórakoztató üzleti célú tevékenység


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Mutatványos, ugráló-asztal

Tiltott

828,-

690,-

b)

Hőlégballon, légi jármű stb.

4 830,-

c)

Légvárak

317,-

d)

Tűzijáték

17 250,-

15 870,-

e)

Portrérajzolás

4 830,-

3 174,-

f)

Utcazenélés

304,-

4. Kulturális és sportesemények


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Ideiglenesen kiépített színpad és egyéb, kereskedelmi célra elkerített terület

690,-

552,-

414,-

5. Építési-szerelési munkálatok


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Állvány, felvonulási terület, építési anyag tárolása, szállítása

324,-

b)

Daru, daruszerelés

324,-

c)

Hulladékgyűjtő konténer elhelyezése

6 072,- /db

6. Parthasználat (közforgalmú)


Közterület-használat célja


Ft/fm/hó + ÁFA


Ft/fm/hó + ÁFA


Ft/fm/hó + ÁFA


parthasználat

3 174,-

7. Autóparkolók


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap


Ft/m2/nap


Ft/m2/nap

a)

Ideiglenes autóparkoló (rendezvényhez kapcsolódóan)

414,-

276,-

207,-


Közterület-használat célja

Ft/parkolóhely/nap

b)

fizető parkolóhely igénybevételével járó közterület-használat

a területre érvényes egy óra várakozási díj és a díjköteles időszak szorzatának összege

8. Egyéb tevékenységek


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap


Ft/m2/nap


Ft/m2/nap

a)

Civil és egyéb szervezetek érdekében végzett adománygyűjtés

276,-

207,-

152,-


Közterület-használat célja

Ft/m2/év

Ft/m2/év

Ft/m2/év

b)

szelektív kuka tárolására szolgáló építmény

57 500,-

34 500,-

23 000,-


Közterület-használat célja

 




c)

a jelen mellékletben felsorolt használati célok egyikébe sem sorolható igény

egyedi elbírálás szerint



3. melléklet a 24/2020. (IX. 8.) önkormányzati rendelethez


2. melléklet a 18/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez


ÖVEZETI KATEGÓRIÁK DÍJTÁBLÁZATA - HASZNÁLATI IDŐTARTAM


1. Kereskedelmi, szolgáltató és vállalkozási tevékenységek



I. kategória

(kiemelt)

II. kategória

(minősített)

III. kategória

(általános)


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA

a)

Pavilon

7 142,-

4 444,-

3 333,-

b)

Árusításra szolgáló ideiglenes állvány, asztal, guruló kocsi, állvány


ba)

Virág

9 522,-

7 935,-

6 348,-

bb)

csomagolt édesség, pirított magok, pattogatott kukorica, képeslap

Tiltott

4 761,-

4 761,-

c)

Mozgóárus


ca)

hírlap, totó-lottó, buszjegy

5 078,-

4 126,-

3 333,-

cb)

büfétermék és sütőipari termék, zöldség és gyümölcs

Tiltott

Tiltott

6 348,-

cc)

sportpályáknál magok

Tiltott

cd)

Fagylalt-jégkrém

6 348,-


Közterület-használat célja


Ft/db/hó +ÁFA


Ft/db/hó +ÁFA


Ft/db/hó +ÁFA

d)

Árusító- és egyéb automata

19 044,-

12 696,-

9 522,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA


Ft/m2/hó +ÁFA

e)

Vendéglátás


ea)

Idényjellegű terasz

7 459,-

6 507,-

5 713,-

eb)

Tartós használatú terasz

5 713,-

4 761,-

3 968,-

ec)

Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklám nélkül

1 587,-

1 270,-

635,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA

f)

Alkalmi árusítás (ünnepek előtti vásár, karácsony, húsvét stb.)

16 664,-

10 950,-

5 555,-





Közterület-használat célja

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

g)

Termékbemutató, kiállítás,
egyéb kereskedelmi célra elkerített terület

17 854,-

16 531,-

15 209,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

h)

Idényjellegű árusítás (fenyő)

794,-

i)

Vendéglátás sörsátor

Tiltott

Tiltott

j)

Film-, televízió-, videó-, fénykép-, hangfelvétel, kivéve mozgóképről szóló törvény szerinti közterületi filmforgatást


1 904,-

k)

Reklámcélú vagy vállalkozási rendezvény

5 555,-

4 444,-

3 650,-

l)

Szórólap

3 650,-

2. Reklámhordozók felülete és árubemutatás


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA

a)

Óriásplakát

 4 602,-

b)

Hirdetőtábla, reklámtábla, fényreklám

7 459,-

5 713,-

3 650,-


Közterület-használat célja

Ft/db/nap + ÁFA

Ft/db/nap + ÁFA

Ft/db/nap + ÁFA

c)

megállító tábla

10 580,-

10 580,-

10 580,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA


Ft/m2/hó + ÁFA

d)

Üzlethomlokzat, portál, reklámvitrin, kirakat

2 698,-

1 904,-

1 587,-

e)

Árukihelyezés

4 444,-

2 381,-

1 904,-

f)

cég- és címtábla

1 587,-

1 270,-

635,-

g)

Üzemanyag egységárat jelző berendezés

7 935,-

6 348,-

4 761,-

h)

Építési reklámháló

7 935,-

6 348,-

4 761,-


Közterület-használat célja

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

Ft/m2/nap + ÁFA

i)

Vetített reklám

7 935,-

6 348,-

4 761,-

j)

Vetítőberendezés

7 935,-

6 348,-

4 761,-


Közterület-használat célja


Ft/db/hó + ÁFA


Ft/db/hó + ÁFA


Ft/db/hó + ÁFA

k)

Reklámzászló

7 142,-

5 555,-

3 650,-

l)

hirdetőoszlop

14 918,-

11 109,-

7 459,-


Közterület-használat célja


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA


Ft/m2/hét + ÁFA

m)

Egyéb reklámhordozó (molinó)

11 109,-

n)

Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklámmal

Tiltott

5 555,-

3 650,-

o)

Köztéri óra reklámmal

7 142,-

5 555,-

3 650,-

3. Szórakoztató üzleti célú tevékenység


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Mutatványos, ugráló-asztal

Tiltott

952,-

794,-

b)

Hőlégballon, légi jármű stb.

5 555,-

c)

Légvárak

365,-

d)

Tűzijáték

19 838,-

18 251,-

e)

Portrérajzolás

5 555,-

3 650,-

f)

Utcazenélés

350,-

4. Kulturális és sportesemények


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Ideiglenesen kiépített színpad és egyéb elkerített terület

794,-

635,-

476,-

5. Építési-szerelési munkálatok


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA


Ft/m2/nap + ÁFA

a)

Állvány, felvonulási terület, építési anyag tárolása, szállítása

373,-

b)

Daru, daruszerelés

373,-

c)

Hulladékgyűjtő konténer elhelyezése

6 983,- /db

6. Parthasználat (közforgalmú)


Közterület-használat célja


Ft/fm/hó + ÁFA


Ft/fm/hó + ÁFA


Ft/fm/hó + ÁFA


parthasználat

3 650,-

7. Autóparkolók


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap


Ft/m2/nap


Ft/m2/nap

a)

Ideiglenes autóparkoló (rendezvényhez kapcsolódóan)

476,-

317,-

238,-


Közterület-használat célja

Ft/parkolóhely/nap

b)

fizető parkolóhely igénybevételével járó közterület-használat

a területre érvényes egy óra várakozási díj és a díjköteles időszak szorzatának összege











8. Egyéb tevékenységek


Közterület-használat célja


Ft/m2/nap


Ft/m2/nap


Ft/m2/nap

a)

Civil és egyéb szervezetek érdekében végzett adománygyűjtés

317,-

238,-

175,-


Közterület-használat célja

Ft/m2/év

Ft/m2/év

Ft/m2/év

b)

szelektív kuka tárolására kialakított építmény

66 125,-

39 675,-

26 450,-


Közterület-használat célja

 




c)

a jelen mellékletben felsorolt használati célok egyikébe sem sorolható igény

egyedi elbírálás szerint