Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2020. (IX.8.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 18/2015. (VI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2020. 10. 01- 2020. 12. 31Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 24/2020. (IX.8.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 18/2015. (VI. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
2020-10-01-tól
A Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott jogalkotási hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el.
1. § Az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló 18/2015. (VI. 30.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § A rendelet hatálya alá tartozó közterületek használatának engedélyezéséről, közterület-használati hatósági szerződés megkötéséről, közigazgatási bírság kiszabásáról, a filmforgatás céljából történő közterület-használatra vonatkozó hatósági szerződés jóváhagyásáról
– önkormányzati hatósági hatáskörben – a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet által kijelölt hatáskör gyakorlója dönt.”
2. § A Rendelet új 3/A. §-sal egészül ki:
„3/A. § A rendelet hatálya alá tartozó zöldterület-védnökségi pályázatok kiírásáról, a pályázatok elbírálásáról és a védnökségi, közterület-gondozási megállapodások megkötéséről – tulajdonosi hatáskörben – a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet alapján a közterület fenntartási és fejlesztési ügyekben hatáskörrel rendelkező bizottság dönt.”
3. § A Rendelet új 3/B. §-sal egészül ki:
„3/B. § Egy évet meghaladó időtartamra szóló közterület-használat iránti kérelemről
– önkormányzati hatósági hatáskörben – a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet alapján a közterület fenntartási és fejlesztési ügyekben hatáskörrel rendelkező bizottság dönt.”
4. § A Rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § A rendelet hatálya alá tartozó zöldterület-védnökségi pályázati eljárás lebonyolításával, a támogatási szerződés megkötésével, kertészeti és környezetvédelmi szaktanácsadás nyújtásával, közterület-gondozási megállapodások előkészítésével és a zöldterület védnökségi tevékenység ellenőrzésével az Önkormányzat – közszolgáltatási szerződés keretében – a közterületet kezelő és üzemeltető szervezetet bízza meg (továbbiakban: Megbízott).”
5. § (1) A Rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) A Rendelet 7. §-a új (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Az (1) bekezdés szerinti eljárásban az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény, az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény és a közigazgatási szabályszegések szankcióinak átmeneti szabályairól, valamint a közigazgatási eljárásjog reformjával összefüggésben egyes törvények módosításáról és egyes jogszabályok hatályon kívül helyezéséről szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.”
(3) A Rendelet 7. § (2) bekezdése új 23. ponttal egészül ki:
„23. szelektív hulladékgyűjtésre szolgáló, közterületi zárt kukatárolók kialakítására ott, ahol a társasházi, lakószövetkezeti, lakóépületi ingatlanon belüli elhelyezésére nincs lehetőség.”
(4) A Rendelet 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A településképi bejelentési eljárásról szóló önkormányzati rendelet erre vonatkozó előírása esetén a közterület-használati hozzájárulás feltétele a bejelentési eljárás kezdeményezése, valamint a bejelentés tudomásulvétele. A közterület használójának a településképi kikötések teljesítését a hatósági szerződésben is vállalnia kell.”
6. § (1) A Rendelet 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Közterület-használati hozzájárulás nélkül végezhető közterület-használat tényét is be kell jelenteni a használat megkezdése előtt a Megbízottnak és a hatóságnak.”
(2) A Rendelet 8. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Bejelentés és a közútkezelésért felelős jóváhagyása alapján, hatósági eljárás lefolytatása nélkül használható a közterület az Önkormányzat, az Önkormányzat költségvetési szerve vagy gazdasági társasága által szervezett szabadtéri rendezvény, program céljára.”
7. § (1) A Rendelet 9. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„b) a vendéglátó egységet üzemeltető a hatósági szerződésben kötelezettséget vállal arra, hogy a használat időtartama alatt a lakóházi hozzájárulásban kikötött feltételeket teljesíti, az érintett épület földszinti rendeltetési egységeinek akadálytalan megközelítését biztosítja, a terasz üzemeltetésével az épület rendeltetésszerű használatát nem zavarja.”
(2) A Rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Vendéglátó terasz üzemeltetése esetén a hatósági szerződésnek tartalmaznia kell, hogy a használó az idényjellegű vendéglátó teraszt az idény leteltével, a tartós használatú teraszt a szerződés megszűnésével haladéktalanul köteles elbontani és az eredeti állapotot helyreállítani. A bontási kötelezettség elmulasztása esetén végrehajtásnak van helye.”
(3) A Rendelet 9. §-a új (4a) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) A vendéglátó terasz üzemeltetője köteles
a) a terasz környezetében élők nyugalmának megőrzése érdekében a vendégtérben jól látható helyen tájékoztatást közzétenni a közterületi kiszolgálás lejártának idejéről, a közterületi dohányzás jogszabályi előírásoknak megfelelő feltételeiről;
b) a közterületen álló terasz alapterületének legalább 10%-át elérő mértékben, virágláda kihelyezésével, zöldsáv, zöldparaván létesítésével zöldterületet kialakítani, és a kialakított zöldterületet folyamatosan gondozni;
c) a terasz teljes területének, valamint a terasszal határos közterületi járda és zöldterület tisztántartására, takarítására.”
(4) A Rendelet 9. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Amennyiben vendéglátó terasz létesítéséhez benyújtott (2) bekezdés szerinti lakóházi hozzájárulásról utóbb kiderül, hogy a közterület-használati hozzájárulás kiadására a rendelet által előírt feltételeknek nem felelt meg, az Önkormányzat a közterület-használati hozzájárulás visszavonására jogosult. A hozzájárulás visszavonása hatósági szerződés esetén, annak megszűnését eredményezi.”
(5) A Rendelet 9. §-a új (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) Terasz létesítésére, fennmaradására vonatkozó közterület-használati hozzájárulás csak erre vonatkozó kérelem, hatósági határozat vagy hatósági szerződés és a reklámozási tevékenység díjtételének megfizetése esetén jogosít reklámozásra a terasz területén.”
8. § A Rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az érvényes hatósági szerződésben meghatározott számú taxi férőhelyen az e számot meghaladó taxi várakozása a jogellenes közterület-használat jogkövetkezményeit vonja maga után.”
9. § A Rendelet 14. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Ha a hatósági szerződés megküldésének időpontjában a közterületre vonatkozóan érvényes közterület-használati hozzájárulás van, a hatósági szerződés jóváhagyását meg kell tagadni.”
10. § A Rendelet 15. §-a új (2) bekezdéssel egészül ki:
„(2) Megtagadható a közterület-használati hozzájárulás attól, akinek a közterület-használati megállapodása a kérelem benyújtását megelőző egy éven belül jogellenes közterület-használat, vagy díjfizetési kötelezettségének elmulasztása miatt megszűnt.”
11. § A Rendelet 16. §-a új (10) bekezdéssel egészül ki:
„(10) Közösségi kerékpárokat, közösségi elektromos közlekedési eszközöket (a továbbiakban: eszközök) kizárólag az erre kijelölt állomásokon, támaszokon lehet letenni. A nem erre kijelölt helyen tárolt, elhagyott eszközök elszállítása az eszközön azonosítható üzemeltető kötelezettsége, amelyre elhagyott eszköz észlelése esetén a közterületek ellenőrzésére feljogosított szervezet határidő tűzésével felszólítja a kötelezettet. A szállítási kötelezettség elmulasztása közigazgatási szabályszegés, és – ha cselekmény egyébként más jogszabályban meghatározott jogsértést nem valósít meg – az üzemeltető a 33. § (4) bekezdése szerinti közigazgatási bírsággal sújtható. A hatósági eljárás kezdeményezése mellett a XIII. Kerületi Közterület-felügyelet az elhagyott eszközt az üzemeltető kárára és költségére elszállíttatja.”
12. § (1) A Rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) A Rendelet 18. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A közterület-használati hozzájárulás iránti kérelem kötelező tartalmi elemei a használat céljára tekintet nélkül:
a) a magánszemély kérelmező neve, állandó lakcíme, értesítési címe, a nem magánszemély székhelye, levelezési címe, elektronikus levelezési címe;
b) a közterület-használat célja, időtartama;
c) a közterület-használat helyének pontos megjelölése helyrajzi számmmal, természetbeni fekvéssel, szükség szerint további egyedi körülmények meghatározásával, a használni kívánt területnagysággal, méretarányos helyszínrajz csatolásával;
d) a kérelmező arra vonatkozó előzetes kötelezettségvállalása, hogy a közterületen folytatni kívánt tevékenységet jogszabály által előírt engedélyek birtokában kezdi meg;
e) a kérelmező által folytatni kívánt tevékenységben részt vevők (közreműködők) neve és elérhetősége;
f) a külön törvény által megállapított eljárási illeték befizetése és a befizetést igazoló bizonylat benyújtása.”
(3) A Rendelet 18. §-a új (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A közterület-használati hozzájárulás iránti kérelmet kizárólag az erre rendszeresített formanyomtatványon, az abban felsorolt mellékletek csatolásával együtt lehet benyújtani. A kérelem elektronikus úton is benyújtható.”
(4) A Rendelet 18. §-a új (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) A közterület-használati kérelem benyújtása nem jogosítja fel kérelmezőt a közterület használatára.”
13. § A Rendelet 19. §-a új f) ponttal egészül ki:
„f) közterületi kukatároló kialakítására irányuló kérelem esetén támogató főépítészi állásfoglalás benyújtása az elhelyezés feltételeire vonatkozóan.”
14. § (1) A Rendelet 21. § (1) bekezdése új e) ponttal egészül ki:
„e) a külön törvény által megállapított eljárási illeték befizetése és a befizetést igazoló bizonylat bemutatása.”
(2) A Rendelet 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A kérelmet a közterület-használat tervezett megkezdése előtt legalább 30 nappal kell benyújtani. Konténer közterületen történő elhelyezése és szórólaposztás esetén a kérelmet a közterület-használat tervezett megkezdése előtt legalább 15 nappal kell benyújtani.”
(3) A Rendelet 21. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti hozzájárulást, véleményt a hatóság szerzi be. Az (1) bekezdés c) és d) pontja szerinti hozzájárulás, döntés benyújtása a kérelmező kötelezettsége.”
(4) A Rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A hatóság a rendeletben foglaltakon túlmenően – a kérelemben megjelölt tevékenységhez igazodóan – további, a kérelem elbírálásához szükséges dokumentumok benyújtására, adatok közlésére hívhatja fel a kérelmezőt.”
15. § (1) A Rendelet 22. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A közterület nem rendeltetésszerű, de közterület-használati hozzájárulást nem igénylő igénybevételét – a (2)-(5) bekezdésben foglalt kivételekkel – legkésőbb a használat megkezdésével egyidejűleg be kell jelenteni a Megbízottnak.”
(2) A Rendelet 22. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A 8. § (1) bekezdés d) pontjában foglalt igénybevétel esetén a bejelentést minden esetben haladéktalanul meg kell tenni, és a bejelentéshez csatolni kell a műszaki hiba részletes leírását, az elhárításhoz szükséges intézkedések részletes felsorolásával együtt.”
(3) A Rendelet 22. §-a új (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A kizárólag bejelentésen alapuló közterület-használatot a Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelet jogosult ellenőrizni és jogellenes használat esetén a 33. § (5) és (6) bekezdés szerinti közigazgatási szankciót alkalmazni.”
16. § A Rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„24. § (1) A közterület-használat iránti kérelem elbírálása során figyelembe kell venni a Kerületi Építési Szabályzat, a településképi rendelet előírásait, a városképi, városrendezési, városrehabilitációs, műemlékvédelmi, közlekedési, környezetvédelmi, zajterhelési, közegészségügyi és köztisztasági, kereskedelmi, turisztikai szempontokat, gazdaságfejlesztési, vagyonhasznosítási szempontokat, a közérdeket, az eljárásban közreműködők által előírt követelményeket, valamint az adott közterület-használattal kapcsolatos tapasztalatokat, lakossági jelzéseket.
(2) A kérelem elbírálása során elsőbbséget kell biztosítani az építmények építésével, javításával és karbantartásával kapcsolatos kérelmeknek, valamint a közfeladatellátás célját szolgáló közterület-használatnak.
(3) Hiányosan benyújtott kérelem esetén a hatóság a kérelmezőt egy alkalommal hiánypótlásra hívja fel. A felhívás eredménytelensége esetén a hatóság a kérelmet elutasítja.
(4) A hatóság - az ügy egyedi körülményei alapján és a rendelet keretei között - jogosult a közterület-használati hozzájárulását a kérelemben foglaltaktól eltérő mértékű területre vagy eltérő időszakra megadni.
(5) A közterület-használati kérelmet a hatóság elutasítja, ha
a) a kérelemben megjelölt közterületi ingatlanon, vagy az azzal szomszédos helyrajzi számú közterületen a kérelemben megjelölttel azonos használati céllal és részben vagy egészben azonos időtartamra másnak már közterület-használati hozzájárulása van; vagy
b) a kérelmezővel szemben a kérelme beadását megelőző 1 évben az Önkormányzat jogellenes közterület-használat jogcímén szankciót alkalmazott, vagy
c) a kérelem szerinti közterület-használathoz a közútkezelő nem járult hozzá, így különösen ha
ca) a kérelmező a közterület kérelem szerinti használatához nem rendelkezik jóváhagyott forgalomtechnikai tervvel,
cb) a terasz által elfoglalt terület miatt visszamaradó gyalogos járófelület szélessége kevesebb 1,5 méternél,
cc) a kérelem szerinti közterület-használati igény mértéke a szükségesnél nagyobb mértékben korlátozná a közterülettel határos magántulajdonú ingatlanok használatát,
cd) a kérelem szerinti időpontban a kérelemmel érintett területen olyan mértékű közterületi lezárások lesznek, amelyen felül már nem lenne biztosított a közterület parkolási célú, rendeltetésszerű használata a környékbeli lakosok számára,
d) az ipar-kereskedelmi hatóság a közterület-használati igényt nem támogatja, vagy
e) a kérelemben megjelölt közterület-használathoz településképi bejelentési eljárás lefolytatása szükséges, és a kérelmező nem nyújtotta be a településképi bejelentés tudomásulvételéről szóló döntést, vagy
f) a kérelem vendéglátó terasz vagy előkert létesítésére, fennmaradására irányul, és
fa) épülethomlokzat előtt kialakítandó vendéglátó teraszhoz az érintett társasház tulajdonosai a társasházakra vonatkozó jogszabályok szerint nem adták hozzájárulásukat, vagy
fb) az épület földszintjén vagy magasföldszintjén lakás található, és kérelmező nem rendelkezik a földszinti vagy magasföldszinti lakás tulajdonosának és életvitelszerű lakójának a vendéglátó terasz kialakításához adott írásbeli hozzájárulásával;
g) szelektív hulladékgyűjtésre szolgáló, közterületi zárt kukatárolók kialakítását a főépítész állásfoglalásában nem támogatja.”
17. § A Rendelet 25. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„25. § (1) A hatóság a döntés előkészítése során vizsgálja, hogy
a) a közterület-használat nem tartozik-e a 15-16. §-ok hatálya alá;
b) a kérelem tartalmazza-e a 19. §-ban meghatározottakat;
c) a közterület használatához, a közterületen tervezett tevékenységhez mely szakhatóságok, hatóságok előzetes hozzájárulása, állásfoglalása, véleménye, nyilatkozata szükséges;
d) a közterület-használat összeegyeztethető-e a 24. § (1) bekezdésében foglaltakkal.
(2) A közterület-használati hozzájárulásnak tartalmaznia kell különösen:
a) a természetes személy jogosult nevét, lakcímét, elérhetőségét, vagy a nem természetes személy székhelyét, képviseletre jogosultjának nevét, levelezési címét;
b) a közterület-használat célját és időtartamát, vagy azt a feltételt, amelynek bekövetkeztéig a használati hozzájárulás érvényes;
c) a közterület-használat pontosan körülírt helyének, módjának, mértékének és további feltételeinek meghatározását, a hozzájárulástól eltérő más célra történő használat tilalmát;
d) a használó kötelezését arra vonatkozóan, hogy a hatóság által a használatra vonatkozóan előírtakat a használat teljes időtartama alatt teljesíti és betartja;
e) annak konkrét meghatározását, hogy a használati lehetőség megszűnése esetén mi a használó kötelezettsége a közterület rendeltetésszerű használatának helyreállítása körében;
f) közterület-használati díj mértékét és megfizetésének módját, a díjmentesség vagy díjkedvezmény jogalapját, a díjfizetés határidejét, ütemezését, a díjfizetési határidő elmulasztásának jogkövetkezményeit;
g) a jogosult közterületet érintő tevékenységében részt vevők nevét, elérhetőségét;
h) a közterület-használat jellegétől függően egyéb hatósági, szakhatósági előírásokról és kikötéseket, a városképi követelményeket, a környezetvédelmi, valamint a munka- és balesetvédelmi előírásokra történő utalást;
i) a használó kötelezését a közterület-használat időtartama alatt a közterület állagmegóvási, karbantartási és tisztántartási kötelezettségeinek teljesítésére;
j) a közterület-használati jog átruházásának tilalmát;
k) a használati jogosultság megszűnésének eseteit, így különösen a közterület-használati hozzájárulás visszavonásáról szóló hatósági döntés lehetőségét, annak rögzítésével, hogy az Önkormányzat a jogcím nélküli használóval szemben a használati jog megszűnését követő naptól az eredeti állapot helyreállításáig a közterület-használati díj tízszereséig terjedő díjat jogosult érvényesíteni;
l) hatósági szerződés esetén a használó nyilatkozatát arról, hogy a saját szerződésszegése esetére a szerződés szerinti kötelezettségek tekintetében aláveti magát a szerződésszegés k) pont szerinti jogkövetkezménye kikényszerítésének, végrehajtásának;
m) a közterület-használat egyéb feltételeit.
(3) A közterület-használati hozzájárulásról, a kérelem elutasításáról, a közterület-használat szüneteléséről, a hozzájárulás visszavonásáról hozott hatósági határozatról vagy hatósági szerződés megkötéséről – a véglegessé vált döntés, hatósági szerződés egy példányának megküldésével – értesíteni kell:
a) Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyeletet,
b) Budapesti Rendőr-főkapitányság XIII. Kerületi Rendőrkapitányságát (a rendezvényekkel kapcsolatban);
c) a Megbízottat;
d) Budapet Főváros XIII. Kerületi Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztályát.
(4) A közterület-használat tárgyában hozott hatósági határozat ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül a hatósághoz benyújtott, a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének címzett fellebbezésnek van helye. A fellebbezésről a Képviselő-testület a beérkezést követően, soron következő – de legalább 8 nappal később tartandó – ülésén dönt.”
18. § A Rendelet 26. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
19. § A Rendelet 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) A közterület-használat szünetelésének ideje nem számít bele a közterület-használat időtartamába, és nem lehet hosszabb, mint a hozzájárulás megszűnéséig még hátralévő idő.
(3) A közterület-használat szünetelésének idejére a már befizetett közterület-használati díj időarányos részét a hatósági döntésben foglaltak szerint vissza kell fizetni a jogosult részére.”
20. § A Rendelet 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„28. § (1) Ha a közterület-használati hozzájárulás megszűnik vagy szünetel, a jogosult kártalanítási igény nélkül köteles a hatósági döntésnek megfelelően a közterület rendeltetésszerű használatát helyreállítani.
(2) A használót mindaddig közterület-használati díj fizetési kötelezettség terheli, ameddig a közterület rendeltetésszerű használatát a hatósági döntésnek megfelelően, hiánytalanul helyre nem állította.
(3) A hatóság a közterület-használati hozzájárulást visszavonja, ha
a) fontos közérdek, vagy a köztulajdon védelme érdekében szükséges;
b) a használó a használati jogát jogosulatlanul más személynek átengedi;
c) a használó a közterületet az engedélytől eltérő célra, nagyobb mértékben vagy a hozzájárulástól eltérő módon vagy helyen használja, és a jogellenes tevékenységgel az erre irányuló felszólításra sem hagy fel;
d) a használó a használati díjfizetési kötelezettségének két egymást követő hónapban nem tesz eleget;
e) a közterület-használati hozzájárulással létesített pavilont két hónapot meghaladóan nem üzemelteti;
f) a használó a közterület használata során olyan reklámtevékenységet végez, amelyre a hatóság döntése nem terjed ki, vagy amely jogszabályba ütközik;
g) ha a használó a közterületen végzett tevékenységéhez szükséges jogosultságát bármely okból elveszíti;
h) a használó a rendelet szerinti vagy a hatósági szerződés szerinti kötelezettségének nem tesz eleget.
(4) A közterület-használati jogosultság megszűnik:
a) a hatósági döntésben vagy hatósági szerződésben meghatározott idő elteltével, vagy az abban előírt feltétel bekövetkeztével;
b) magánszemély jogosult halálával, vagy a nem magánszemély jogosult jogutód nélküli megszűnésével; vagy
c) hatóság döntése alapján.
(5) A (3) bekezdés e) pontja szerinti visszavonás esetén a használó köteles az eredeti állapot helyreállítása körében a pavilont a hatóság döntése alapján elbontani.”
21. § A Rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„29. § (1) Közterület-használati hozzájárulás csak ideiglenes jelleggel – meghatározott időtartamra vagy meghatározott feltétel bekövetkeztéig – adható.
(2) Közterület-használati hozzájárulás
a) az építési munka végzésével kapcsolatos tevékenységre – különösen állvány, építőanyag, törmelék elhelyezésére csak az építési munka végzésének tartamára;
b) az országgyűlési képviselő és az önkormányzati, valamint az egyéb képviseleti szervekbe való választással, továbbá népszavazással kapcsolatos hirdető-berendezések elhelyezéséhez a választás napjának kitűzését követő naptól a választások napját követő 15. napig terjedő időszakra;
c) mutatványos, ugrálóasztal esetén legfeljebb tizenöt napra;
d) idényjellegű árusítás és alkalmi árusítás (ünnepek előtti vásár, karácsony, húsvét) esetén legfeljebb harminc napra;
e) a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – legfeljebb egy évre
adható.
(3) Közterület-használati hozzájárulás egyedi speciális esetben kivételesen legfeljebb tíz évre adható.
(4) Az 1 évet meghaladó közterülethasználat esetén a közterület-használati díj a használat első évében a rendeletben meghatározott közterület-használati díj kétszerese, melyet a közterület-használati hozzájárulás véglegessé válásától számított 15 napon belül kell egy összegben megfizetni.”
22. § (1) A Rendelet 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A közterület-használati díj mértékét – a filmforgatási célú, ahhoz kapcsolódó technikai vagy stáb parkolási célú közterület-használatot kivéve – a rendelet 2. melléklete határozza meg. A hatósági határozat kötelezettje vagy a hatósági szerződés esetén a fél a használat díjaként a rendeletben előírt közterület-használati díj általános forgalmi adóval növelt összegét köteles megfizetni.”
(2) A Rendelet 30. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A közterület-használati díj számítása szempontjából minden megkezdett nap egy napnak, minden megkezdett hét egy hétnek, minden megkezdett hónap egy hónapnak számít.”
(3) A Rendelet 30. §-a új (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A közterület-használati díjat előre,
a) egyösszegben, vagy
b) a hatósági döntésben vagy a hatósági szerződésben meghatározott időszakonként kell megfizetni.”
(4) A Rendelet 30. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A közterület-használati díj összegét és megfizetésének módját közterület-használati hatósági határozat vagy hatósági szerződés, filmforgatás céljára történő használat esetén hatósági szerződés írja elő.”
(5) A Rendelet 30. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A hatósági határozatban vagy hatósági szerződésben meghatározott közterület-használati díjat a közterület tényleges használatára tekintet nélkül meg kell fizetni.”
(6) A Rendelet 30. §-a új (5a) bekezdéssel egészül ki:
„(5a) Közterület-használati hozzájárulás nélküli használat esetén a jogosulatlan használó a használat rendelet szerinti díját a kérelmében megjelölt, vagy kérelem hiányában az ellenőrzésre jogosult által megállapított terület után köteles megfizetni.”
(7) A Rendelet 30. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Az (5)-(5a) bekezdésben foglaltakat filmforgatás céljából történő közterület-használat esetén is megfelelően alkalmazni kell.”
(8) A Rendelet 30. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Ha a közterület használata fizető várakozóhely elfoglalásával jár, a közterület-használat díja naponta és parkolóhelyenként a területre érvényes egy óra várakozási díj és a díjköteles időszak szorzatának összege.”
(9) A Rendelet 30. §-a új (8) bekezdéssel egészül ki:
(8) Annak a közterület-használónak a kérelmére, akinek bruttó 250.000 Ft-ot meghaladó összegű, lejárt határidejű közterület-használati díj tartozása van, a hatóság részletfizetést engedélyezhet. A részletfizetés legfeljebb 24 hónapra szólhat, de nem lehet hosszabb a közterület-használat tartamánál.”
23. § (1) A Rendelet 32. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) A Rendelet 32. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A hatósági szerződésben a használó vállalhatja, hogy azonnali beszedési megbízásra szóló, a használó számlavezető bankja által záradékolt felhatalmazást ad a közterület-használati díj megfizetésének biztosítékául.”
24. § (1) A Rendelet 33. §-a új (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Aki a rendelet területi hatálya alá tartozó, Budapest XIII. kerület közigazgatási határán belüli
a) közterületet a rendeltetésétől eltérően hozzájárulás nélkül, attól eltérő módon, vagy azt meghaladó mértékben használja;
b) közterület olyan részét használja rendeltetéstől eltérő célra, vagy közterületet olyan tevékenységre használ, amelyre hozzájárulás nem adható;
c) közterület használati tevékenységével annak ellenére nem hagy fel, hogy hozzájárulása megszűnt vagy azt visszavonták;
d) közterületen járművek szabályos parkolását, illetve közlekedését akadályozó tárgyakat elhelyez,
közigazgatási szabályszegést követ el.”
(2) A Rendelet 33. §-a új (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A (4) bekezdésben meghatározott szabályszegő magatartás elkövetője - ha cselekménye más jogszabályban meghatározott jogsértést nem valósít meg - természetes személy esetén kettőszázezer, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén kettőmillió forintig terjedő közigazgatási bírsággal sújtható.”
(3) A Rendelet 33. §-a új (6) bekezdéssel egészül ki:
„(6) A (4) bekezdésben meghatározott szabályszegő magatartás elkövetője természetes személy esetén legfeljebb ötvenezer forintig, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén pedig legfeljebb ötszázezer forintig terjedő helyszíni bírsággal sújtható.”
(4) A Rendelet 33. §-a új (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) Helyszíni bírság kiszabására Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelet közterület-felügyelője jogosult.”
(5) A Rendelet 33. §-a új (8) bekezdéssel egészül ki:
„(8) 18 év alatti természetes személlyel szemben helyszíni bírság kiszabásának nincs helye.”
25. § A Rendelet új 33/A. §-sal egészül ki:
„33/A. § (1) A bírság összegének megállapításakor figyelemmel kell lenni a 33. § (4) bekezdés szerinti magatartás súlyára, a közrend védelmére és a közterületek rendjének biztosítására. A bírság kiszabásánál súlyosító körülményként kell értékelni, ha a használót korábban azonos jogellenes használat miatt a rendelet szerinti jogkövetkezmények bármelyikével sújtották. A bírság kiszabásánál enyhítő körülményként kell értékelni a jogellenes használó eljárást segítő, együttműködő magatartását.
(2) A 18 év alatti eljárási képességgel rendelkező természetes személlyel szemben közigazgatási bírságot abban az esetben lehet kiszabni, ha önálló jövedelme vagy megfelelő vagyona van.
(3) Amennyiben a 33. § (4) bekezdés szerinti jogellenes használat folyamatos cselekmény vagy mulasztás formájában valósul meg, a használó a jogellenes állapot megszüntetésére kötelezhető, a megszüntetés elmulasztása esetén végrehajtásnak van helye és a közigazgatási bírság ugyanazon magatartás miatt több alkalommal is kiszabható.
(4) A közigazgatási hatósági eljárás megindítása, a közigazgatási vagy a helyszíni bírság kiszabása, a bírság megfizetése a jogellenes használót nem mentesíti a külön jogszabályban, egyedi hatósági határozatban előírt kötelezettsége teljesítése alól.
(5) A kiszabott közigazgatási bírságot vagy a helyszíni bírságot a döntés véglegessé válásától számított 30 napon belül kell megfizetni.
(6) A közelezett az (5) bekezdés szerinti határidőn belül részletfizetés iránti kérelmet terjeszthet elő. A kérelem illetékmentes.
(7) Ha a kötelezett a közigazgatási vagy a helyszíni bírságot az (5) bekezdés szerinti határidőben nem fizeti meg, a végrehajtást a jegyző foganatosítja.”
26. § (1) A Rendelet új 13/A alcímmel egészül ki:
„13/A. Ellenőrzés”
(2) A Rendelet új 34/A. §-sal egészül ki:
„34/A. § A rendelet szerinti hatósági határozatba vagy hatósági szerződésbe foglalt kötelezettségek betartását a Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelet, a jogszabályok által ellenőrzésre jogosult szervek, az eljáró hatóság ügyintézői a helyszínen vagy más szükséges módon ellenőrizhetik. Az ellenőrzés során a közterület használója köteles igazolni a használat jogalapját és terjedelmét a közterület-használati hozzájárulást tartalmazó hatósági határozat vagy hatósági szerződés eredeti vagy hiteles másolati példányának átadásával.”
27. § A Rendelet 35. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Csökkenthető a közterület-használati díj mértéke
a) legfeljebb 20% mértékben új lakás építésével járó beruházás igazolása esetén;
b) legfeljebb 40% mértékben, ha a kérelmező hadigondozott, csökkent munkaképességű, rokkantsági vagy rehabilitációs járadékban részesül;
c) legfeljebb 50% mértékben
ca) kiemelt területen 18.00 óra és reggel 8.00 óra közötti időszakban rakodás céljára történő közterület-használat esetén,
cb) amennyiben a magasépítési munkák során a használó vállalja, hogy a gyalogos forgalom zavartalan biztosítása és a közlekedés biztonsága érdekében a járda űrszelvénye fölé védőtetőt épít, vagy olyan állványzatot helyez ki, amely alatt a gyalogosok biztonságos közlekedése biztosított,
cc) ha a közterület-használat célja adománygyűjtés vagy humanitárius, karitatív tevékenység; vagy
d) legfeljebb 80%-kal:
da) kérelemre, különösen indokolt esetben, amennyiben a kérelmező személyi vagy szociális helyzete, vagy a közterület-használat körülményei azt indokolják,
db) a társasházak és szövetkezeti lakóházak épületfelújítási, homlokzat helyreállítási munkához szükséges közterület-használat esetén,
dc) ha a kérelmező igazolja a közterület-használat környezettudatos vagy a közterület értékét növelő jellegét és annak időtartamát.”
28. § A Rendelet 38. §-a új (5) bekezdéssel egészül ki:
29. § (1) A Rendelet 2. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.
(2) A Rendelet 2. melléklete helyébe e rendelet 2. melléklete lép.
(3) A Rendelet 2. melléklete helyébe e rendelet 3. melléklete lép.
30. § (1) E rendelet – a (2)-(4) bekezdésben foglalt kivétellel – 2021. január 1. napján lép hatályba.
(2) E rendelet 2. §-a, 3. §-a, 5. § (3) bekezdése, 7. § (3) bekezdése. 13. §-a, 27. §-a, 29. § (1) bekezdése 2020. október 1. napján lép hatályba, azzal, hogy a rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben alkalmazni kell.
(3) E rendelet 29. § (2) bekezdése 2022. január 1. napján lép hatályba azzal, hogy a rendelkezéseit az akkor folyamatban lévő ügyekben alkalmazni kell.
(4) E rendelet 29. § (3) bekezdése 2023. január 1. napján lép hatályba azzal, hogy a rendelkezéseit az akkor folyamatban lévő ügyekben alkalmazni kell.
(5) Hatályát veszti 2020. október 1. napjától a Rendelet 38. § (4) bekezdés c) pontja, a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 5/2018. (III. 13.) önkormányzati rendelete 26. § (1) bekezdés a) és b) pontja, (4) bekezdése.
(6) Hatályát veszti a Rendelet 23. §-a, a 40. § (2)-(3) bekezdése és a 42. §-a.
(7) Hatályát veszti a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek elmulasztásának jogkövetkezményeiről szóló 5/2018. (III. 13.) önkormányzati rendelete 3. A közterület használatára vonatkozó magatartási szabályok fejezet címe, 3. §-a, a 12. A közterület rendeltetésétől eltérő használatával kapcsolatos szabályszegések fejezet címe, a 22. §-a.
(8) Hatályát veszti 2022. január 1. napjától a Rendelet 35. § (3) bekezdés a) pontja.
Dr. Bujdosó Sándor s. k. | Dr. Tóth József s. k. |
jegyző | polgármester |
1. melléklet a 24/2020. (IX. 8.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 18/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez
ÖVEZETI KATEGÓRIÁK DÍJTÁBLÁZATA - HASZNÁLATI IDŐTARTAM
1. Kereskedelmi, szolgáltató és vállalkozási tevékenységek | ||||
I. kategória (kiemelt) | II. kategória (minősített) | III. kategória (általános) | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Pavilon | 5 400,- | 3 360,- | 2 520,- |
b) | Árusításra szolgáló ideiglenes állvány, asztal, guruló kocsi, állvány | |||
ba) | Virág | 7 200,- | 6 000,- | 4 800,- |
bb) | csomagolt édesség, pirított magok, pattogatott kukorica, képeslap | Tiltott | 3 600,- | 3 600,- |
c) | Mozgóárus | |||
ca) | hírlap, totó-lottó, buszjegy | 3 840,- | 3 120,- | 2 520,- |
cb) | büfétermék és sütőipari termék, zöldség és gyümölcs | Tiltott | Tiltott | 4 800,- |
cc) | sportpályáknál magok | Tiltott | ||
cd) | Fagylalt-jégkrém | 4 800,- | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
d) | Árusító- és egyéb automata | 14 400,- | 9 600,- | 7 200,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
e) | Vendéglátás | |||
ea) | Idényjellegű terasz | 5 640,- | 4 920,- | 4 320,- |
eb) | Tartós használatú terasz | 4 320,- | 3 600,- | 3 000,- |
ec) | Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklám nélkül | 1 200,- | 960,- | 480,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
f) | Alkalmi árusítás (ünnepek előtti vásár, karácsony, húsvét stb.) | 12 600,- | 8 280,- | 4 200,- |
Közterület-használat célja | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | |
g) | Termékbemutató, kiállítás, | 13 500,- | 12 500,- | 11 500,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
h) | Idényjellegű árusítás (fenyő) | 600,- | ||
i) | Vendéglátás sörsátor | Tiltott | Tiltott | |
j) | Film-, televízió-, videó-, fénykép-, hangfelvétel, kivéve mozgóképről szóló törvény szerinti közterületi filmforgatást | 1 440,- | ||
k) | Reklámcélú vagy vállalkozási rendezvény | 4 200,- | 3 360,- | 2 760,- |
l) | Szórólap | 2 760,- | ||
2. Reklámhordozók felülete és árukihelyezés | ||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Óriásplakát | 3 480,- | ||
b) | Hirdetőtábla, reklámtábla, fényreklám | 5 640,- | 4 320,- | 2 760,- |
Közterület-használat célja | Ft/db/nap + ÁFA | Ft/db/nap + ÁFA | Ft/db/nap + ÁFA | |
c) | megállító tábla | 8 000,- | 8 000,- | 8 000,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
d) | Üzlethomlokzat, portál, reklámvitrin, kirakat | 2 040,- | 1 440,- | 1 200,- |
e) | Árukihelyezés | 3 360,- | 1 800,- | 1 440,- |
f) | cég- és címtábla | 1 200,- | 960,- | 480,- |
g) | Üzemanyag egységárat jelző berendezés | 6 000,- | 4 800,- | 3 600,- |
h) | Építési reklámháló | 6 000,- | 4 800,- | 3 600,- |
Közterület-használat célja | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | |
i) | Vetített reklám | 6 000,- | 4 800,- | 3 600,- |
j) | Vetítőberendezés | 6 000,- | 4 800,- | 3 600,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
k) | Reklámzászló | 5 400,- | 4 200,- | 2 760,- |
l) | hirdetőoszlop | 11 280,- | 8 400,- | 5 640,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
m) | Egyéb reklámhordozó (molinó) | 8 400,- | ||
n) | Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklámmal | Tiltott | 4 200,- | 2 760,- |
o) | Köztéri óra reklámmal | 5 400,- | 4 200,- | 2 760,- |
3. Szórakoztató üzleti célú tevékenység | ||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Mutatványos, ugráló-asztal | Tiltott | 720,- | 600,- |
b) | Hőlégballon, légi jármű stb. | 4 200,- | ||
c) | Légvárak | 276,- | ||
d) | Tűzijáték | 15 000,- | 13 800,- | |
e) | Portrérajzolás | 4 200,- | 2 760,- | |
f) | Utcazenélés | 264,- | ||
4. Kulturális és sportesemények | ||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Ideiglenesen kiépített színpad és egyéb elkerített terület | 600,- | 480,- | 360,- |
5. Építési-szerelési munkálatok | ||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Állvány, felvonulási terület, építési anyag tárolása, szállítása | 282,- | ||
b) | Daru, daruszerelés | 282,- | ||
c) | Hulladékgyűjtő konténer elhelyezése | 5 280,- /db | ||
6. Parthasználat (közforgalmú) | ||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
parthasználat | 2 760,- | |||
7. Autóparkolók | ||||
Közterület-használat célja |
| |||
a) | Ideiglenes autóparkoló pl. rendezvényhez kapcsolódóan | 360,- | 240,- | 180,- |
b) | fizető parkolóhely igénybevételével járó közterület-használat | a területre érvényes egy óra várakozási díj és a díjköteles időszak szorzatának összege | ||
8. Egyéb tevékenységek | ||||
Közterület-használat célja | Ft/m2/nap | Ft/m2/nap | Ft/m2/nap | |
a) | Civil és egyéb szervezetek érdekében végzett adománygyűjtés | 240,- | 180,- | 132,- |
Közterület-használat célja | Ft/m2/év | Ft/m2/év | Ft/m2/év | |
b) | szelektív kuka tárolására szolgáló berendezés | 50 000,- | 30 000,- | 20 000,- |
Közterület-használat célja | | |||
c) | a jelen mellékletben felsorolt használati célok egyikébe sem sorolható igény | egyedi elbírálás szerint |
2. melléklet a 24/2020. (IX. 8.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 18/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez
ÖVEZETI KATEGÓRIÁK DÍJTÁBLÁZATA - HASZNÁLATI IDŐTARTAM
1. Kereskedelmi, szolgáltató és vállalkozási tevékenységek | ||||
I. kategória (kiemelt) | II. kategória (minősített) | III. kategória (általános) | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Pavilon | 6 210,- | 3 864,- | 2 898,- |
b) | Árusításra szolgáló ideiglenes állvány, asztal, guruló kocsi, állvány | |||
ba) | Virág | 8 280,- | 6 900,- | 5 520,- |
bb) | csomagolt édesség, pirított magok, pattogatott kukorica, képeslap | Tiltott | 4 140,- | 4 140,- |
c) | Mozgóárus | |||
ca) | hírlap, totó-lottó, buszjegy | 4 416,- | 3 588,- | 2 898,- |
cb) | büfétermék és sütőipari termék, zöldség és gyümölcs | Tiltott | Tiltott | 5 520,- |
cc) | sportpályáknál magok | Tiltott | ||
cd) | Fagylalt-jégkrém | 5 520,- | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
d) | Árusító- és egyéb automata | 16 560,- | 11 040,- | 8 280,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
e) | Vendéglátás | |||
ea) | Idényjellegű terasz | 6 486,- | 5 658,- | 4 968,- |
eb) | Tartós használatú terasz | 4 968,- | 4 140,- | 3 450,- |
ec) | Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklám nélkül | 1 380,- | 1 104,- | 552,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
f) | Alkalmi árusítás (ünnepek előtti vásár, karácsony, húsvét stb.) | 14 490,- | 9 522,- | 4 830,- |
Közterület-használat célja | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | |
g) | Termékbemutató, kiállítás, | 15 525,- | 14 375,- | 13 225,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
h) | Idényjellegű árusítás (fenyő) | 690,- | ||
i) | Vendéglátás sörsátor | Tiltott | Tiltott | |
j) | Film-, televízió-, videó-, fénykép-, hangfelvétel, kivéve mozgóképről szóló törvény szerinti közterületi filmforgatást | 1 656,- | ||
k) | Reklámcélú vagy vállalkozási rendezvény | 4 830,- | 3 864,- | 3 174,- |
l) | Szórólap | 3 174,- | ||
2. Reklámhordozók felülete és árukihelyezés | ||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Óriásplakát | 4 002,- | ||
b) | Hirdetőtábla, reklámtábla, fényreklám | 6 486,- | 4 968,- | 3 174,- |
Közterület-használat célja | Ft/db/nap + ÁFA | Ft/db/nap + ÁFA | Ft/db/nap + ÁFA | |
c) | megállító tábla | 9 200,- | 9 200,- | 9 200,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
d) | Üzlethomlokzat, portál, reklámvitrin, kirakat | 2 346,- | 1 656,- | 1 380,- |
e) | Árukihelyezés | 3 864,- | 2 070,- | 1 656,- |
f) | cég- és címtábla | 1 380,- | 1 104,- | 552,- |
g) | Üzemanyag egységárat jelző berendezés | 6 900,- | 5 520,- | 4 140,- |
h) | Építési reklámháló | 6 900,- | 5 520,- | 4 140,- |
Közterület-használat célja | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | |
i) | Vetített reklám | 6 900,- | 5 520,- | 4 140,- |
j) | Vetítőberendezés | 6 900,- | 5 520,- | 4 140,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
k) | Reklámzászló | 6 210,- | 4 830,- | 3 174,- |
l) | hirdetőoszlop | 12 972,- | 9 660,- | 6 486,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
m) | Egyéb reklámhordozó (molinó) | 9 660,- | ||
n) | Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklámmal | Tiltott | 4 830,- | 3 174,- |
o) | Köztéri óra reklámmal | 6 210,- | 4 830,- | 3 174- |
3. melléklet a 24/2020. (IX. 8.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 18/2015. (VI. 27.) önkormányzati rendelethez
ÖVEZETI KATEGÓRIÁK DÍJTÁBLÁZATA - HASZNÁLATI IDŐTARTAM
1. Kereskedelmi, szolgáltató és vállalkozási tevékenységek | ||||
I. kategória (kiemelt) | II. kategória (minősített) | III. kategória (általános) | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Pavilon | 7 142,- | 4 444,- | 3 333,- |
b) | Árusításra szolgáló ideiglenes állvány, asztal, guruló kocsi, állvány | |||
ba) | Virág | 9 522,- | 7 935,- | 6 348,- |
bb) | csomagolt édesség, pirított magok, pattogatott kukorica, képeslap | Tiltott | 4 761,- | 4 761,- |
c) | Mozgóárus | |||
ca) | hírlap, totó-lottó, buszjegy | 5 078,- | 4 126,- | 3 333,- |
cb) | büfétermék és sütőipari termék, zöldség és gyümölcs | Tiltott | Tiltott | 6 348,- |
cc) | sportpályáknál magok | Tiltott | ||
cd) | Fagylalt-jégkrém | 6 348,- | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
d) | Árusító- és egyéb automata | 19 044,- | 12 696,- | 9 522,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
e) | Vendéglátás | |||
ea) | Idényjellegű terasz | 7 459,- | 6 507,- | 5 713,- |
eb) | Tartós használatú terasz | 5 713,- | 4 761,- | 3 968,- |
ec) | Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklám nélkül | 1 587,- | 1 270,- | 635,- |
Közterület-használat célja |
|
|
| |
f) | Alkalmi árusítás (ünnepek előtti vásár, karácsony, húsvét stb.) | 16 664,- | 10 950,- | 5 555,- |
Közterület-használat célja | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | |||
g) | Termékbemutató, kiállítás, | 17 854,- | 16 531,- | 15 209,- | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
h) | Idényjellegű árusítás (fenyő) | 794,- | ||||
i) | Vendéglátás sörsátor | Tiltott | Tiltott | |||
j) | Film-, televízió-, videó-, fénykép-, hangfelvétel, kivéve mozgóképről szóló törvény szerinti közterületi filmforgatást | 1 904,- | ||||
k) | Reklámcélú vagy vállalkozási rendezvény | 5 555,- | 4 444,- | 3 650,- | ||
l) | Szórólap | 3 650,- | ||||
2. Reklámhordozók felülete és árubemutatás | ||||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
a) | Óriásplakát | 4 602,- | ||||
b) | Hirdetőtábla, reklámtábla, fényreklám | 7 459,- | 5 713,- | 3 650,- | ||
Közterület-használat célja | Ft/db/nap + ÁFA | Ft/db/nap + ÁFA | Ft/db/nap + ÁFA | |||
c) | megállító tábla | 10 580,- | 10 580,- | 10 580,- | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
d) | Üzlethomlokzat, portál, reklámvitrin, kirakat | 2 698,- | 1 904,- | 1 587,- | ||
e) | Árukihelyezés | 4 444,- | 2 381,- | 1 904,- | ||
f) | cég- és címtábla | 1 587,- | 1 270,- | 635,- | ||
g) | Üzemanyag egységárat jelző berendezés | 7 935,- | 6 348,- | 4 761,- | ||
h) | Építési reklámháló | 7 935,- | 6 348,- | 4 761,- | ||
Közterület-használat célja | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | Ft/m2/nap + ÁFA | |||
i) | Vetített reklám | 7 935,- | 6 348,- | 4 761,- | ||
j) | Vetítőberendezés | 7 935,- | 6 348,- | 4 761,- | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
k) | Reklámzászló | 7 142,- | 5 555,- | 3 650,- | ||
l) | hirdetőoszlop | 14 918,- | 11 109,- | 7 459,- | ||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
m) | Egyéb reklámhordozó (molinó) | 11 109,- | ||||
n) | Védőtető, előtető, napvédő ponyva reklámmal | Tiltott | 5 555,- | 3 650,- | ||
o) | Köztéri óra reklámmal | 7 142,- | 5 555,- | 3 650,- | ||
3. Szórakoztató üzleti célú tevékenység | ||||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
a) | Mutatványos, ugráló-asztal | Tiltott | 952,- | 794,- | ||
b) | Hőlégballon, légi jármű stb. | 5 555,- | ||||
c) | Légvárak | 365,- | ||||
d) | Tűzijáték | 19 838,- | 18 251,- | |||
e) | Portrérajzolás | 5 555,- | 3 650,- | |||
f) | Utcazenélés | 350,- | ||||
4. Kulturális és sportesemények | ||||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
a) | Ideiglenesen kiépített színpad és egyéb elkerített terület | 794,- | 635,- | 476,- | ||
5. Építési-szerelési munkálatok | ||||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
a) | Állvány, felvonulási terület, építési anyag tárolása, szállítása | 373,- | ||||
b) | Daru, daruszerelés | 373,- | ||||
c) | Hulladékgyűjtő konténer elhelyezése | 6 983,- /db | ||||
6. Parthasználat (közforgalmú) | ||||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
parthasználat | 3 650,- | |||||
7. Autóparkolók | ||||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |||
a) | Ideiglenes autóparkoló (rendezvényhez kapcsolódóan) | 476,- | 317,- | 238,- | ||
Közterület-használat célja | Ft/parkolóhely/nap | |||||
b) | fizető parkolóhely igénybevételével járó közterület-használat | a területre érvényes egy óra várakozási díj és a díjköteles időszak szorzatának összege | ||||
8. Egyéb tevékenységek | ||||
Közterület-használat célja |
|
|
| |
a) | Civil és egyéb szervezetek érdekében végzett adománygyűjtés | 317,- | 238,- | 175,- |
Közterület-használat célja | Ft/m2/év | Ft/m2/év | Ft/m2/év | |
b) | szelektív kuka tárolására kialakított építmény | 66 125,- | 39 675,- | 26 450,- |
Közterület-használat célja | | |||
c) | a jelen mellékletben felsorolt használati célok egyikébe sem sorolható igény | egyedi elbírálás szerint |