Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 27/2020.(VII.2.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet, valamint a városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd” név használatáról szóló 26/2016. (IV. 21.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 07. 02- 2020. 07. 02

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 27/2020.(VII.2.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet, valamint a városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd” név használatáról szóló 26/2016. (IV. 21.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2020.07.02.

Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése

az 1. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva
a 2. alcím esetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és i) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet módosítása

1. § A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 29/2019. (XII. 23.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 46. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Amennyiben a közgyűlés határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester az Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével - az 1. melléklet GVB 1.31 pont figyelembevételével 3 millió Ft összeghatárt meg nem haladó beszerzési ügyekben döntést hozhat.”

2. § Az R. 48. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyzőt távollétében az aljegyző helyettesíti. Az aljegyző feladatait a jegyző határozza meg.”

3. § Az R. 54. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„54. § (2) A bizottság üléseit az elnök - az ülést megelőzően legalább négy nappal - írásban hívja össze. A közgyűlés ülését megelőző bizottsági ülésen tárgyalandó, a közgyűlési előterjesztések véleményezése tárgyú előterjesztések kiküldési határideje az ülést megelőző harmadik nap. A bizottság meghatározhatja azokat a napokat, amikor a rendes üléseit tartja.”

4. § Az R. 55. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A bizottság elnöke:)

„d) a bizottsági ülések között napi munkakapcsolatot tart fenn (írásban, de akár szóban is) a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőivel, az intézményvezetőkkel és önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok ügyvezetőivel. A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetői, az intézményvezetők és önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok ügyvezetői kötelesek mindenben a bizottság elnökének rendelkezésére állni és a kért információt, adatot, dokumentumot 3 munkanapon belül írásban megküldeni a bizottság elnökének.”

(A bizottság tagjai:)

„e) a bizottsági ülések között napi munkakapcsolatot tart fenn (írásban, de akár szóban is) a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőivel, az intézményvezetőkkel és önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok ügyvezetőivel. A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetői, az intézményvezetők és önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok ügyvezetői kötelesek mindenben a bizottság tagjának rendelkezésére állni és a kért információt, adatot, dokumentumot 3 munkanapon belül írásban megküldeni a bizottság tagjának.”

6. § Az R. 62. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Polgármesteri Hivatal a következő belső szervezeti egységekre

tagozódik:
a) Gazdasági Igazgatóság
1. Pénzügyi Osztály,
2. Számviteli Osztály.
b) Jogi és Hatósági Igazgatóság
1. Igazgatási Osztály,
2. Anyakönyvi Osztály,
3. Adó Osztály,
4. Önkormányzati Osztály,
4.1. Szálkai Kirendeltség,
5. Jogi Osztály
c) Szervezési Igazgatóság
1. Informatikai Osztály,
2. Ügyviteli Osztály.
d) Városfejlesztési és Üzemeltetési Igazgatóság
1. Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztály,
1.1. Zöldfelület-karbantartó Csoport,
1.2. Közfoglalkoztatási Csoport,
1.3. Köztisztasági Csoport,
1.4. Karbantartó Csoport,
2. Városigazgatási és Rendészeti Osztály,
2.1. Közterület-felügyeleti Csoport
3. Stratégiai Tervezési Osztály.
e) Humánszolgáltatási Igazgatóság
1. Szociális Osztály,
2. Humán Osztály.
f) Főépítészi Iroda.
g) Gondnokság.
h) Belső ellenőr.
i) Folyamatellenőr.”

7. § Az R. 63. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselőket és a települési nemzetiségi önkormányzat képviselőit a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző, valamint a jegyző utasítására a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői kötelesek soron kívül fogadni.”

8. § Az R. 1. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.

9. § Az R. 2. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete lép.

2. A városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd” név használatáról szóló 26/2016. (IV. 21.) önkormányzati rendelet módosítása

10. § A városi önkormányzati jelképekről és a „Szekszárd” név használatáról szóló 26/2016. (IV. 21.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdésében a „polgármesterre” szövegrész helyébe „Kultúra, Civil szervezetek, Városmarkenting Bizottságra” szöveg, a 8. § (3) bekezdésében a „polgármesterhez” szövegrész helyébe a „Kultúra, Civil szervezetek, Városmarketing Bizottsághoz” szöveg, a 8. § (6)-(7), a 10. § (1)-(2), a 12. § (2) bekezdésének i) pontjában, a 13. §, valamint a 15. § (2) bekezdésében a „polgármester” szövegrész helyébe a „Kultúra, Civil szervezetek, Városmarketing Bizottság” szöveg lép.

11. § Ez a rendelet 2020. július 2-án 16.00 órakor lép hatályba.

1. melléklet

A Közgyűlés állandó bizottságainak részletes feladat- és hatáskörei
Pénzügyi Bizottság (PB)

1. Költségvetéssel, gazdálkodással kapcsolatos hatáskörében:

1.1 Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés-, csökkenés) alakulására, értékeli az azt előidéző okokat. E hatáskörének gyakorlása keretében szükség szerint tájékoztatást, beszámolót kérhet.
1.2. Vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
1.3. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit.
1.4. Megtárgyalja a költségvetési rendelet tervezetét. Írásos véleményét a polgármester csatolja a képviselő-testület elé terjesztendő rendelet-tervezethez.
1.5. Javaslatot tehet adóerő módosítására (csökkentés-növekedés).
1.6. Javaslatot tehet az Önkormányzat és gazdasági társaságai jogszabálynak megfelelő hitelfelvételére, kötvénykibocsátásra megtérülő beruházás esetén
1.7. Vizsgálja az Önkormányzat és gazdasági társaságai adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásának indokait és gazdasági megalapozottságát.
1.8. Figyelemmel kíséri az Önkormányzat és gazdasági társaságai adósságszolgálatának alakulását, szükség szerint javaslatot tesz ennek megváltoztatására.
1.9. Javaslatot tesz költségvetést érintő kérdésben.
1.10. Részt vesz az éves költségvetés elkészítésében.
1.11. Javaslatot tehet az Önkormányzat költségvetési előirányzatai átcsoportosítására, ezzel összefüggésben a költségvetés módosítására.
1.12. A költségvetés egyensúlya szempontjából véleményezi az éves költségvetésben meghatározott
a) intézmény-fejlesztési,
b) intézmény karbantartási
c) hibaelhárítási,
d) szakhatósági
keret felosztására irányuló javaslatot.

2. Pályázatokkal, külső fejlesztési forrásokkal kapcsolatos hatáskörében:

2.1. Javaslatot tehet a Közgyűlésnek költségvetésben meghatározandó, 10 millió Ft-ot meg nem haladó mértékű pályázatok önrészének mértékére, az elérendő célok meghatározására.

2.2. Javaslatot tesz a Közgyűlésnek a megtérülő önkormányzati beruházásokkal kapcsolatban külső fejlesztési források bevonására, a forrásteremtés és forrásallokáció végrehajtására.

3. Beszerzéssel, közbeszerzéssel kapcsolatos hatáskörében:

3.1 Ellenőrzi az Önkormányzat, az Önkormányzat intézményei által lefolytatott közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatban keletkezett minden típusú dokumentáció EKR rendszerbe való teljes körű határidőben történő feltöltését havonta készülő beszámolók alapján.
3.2 Ellenőrzi az Önkormányzat, az Önkormányzat intézményei a jogszabály, valamint a közgyűlés döntése alapján kötelezően nyilvánosságra hozandó dokumentumok és adatok teljes körű határidőben történő feltöltését a megfelelő honlapokra a negyedévente készülő beszámolók alapján.
3.3 Figyelemmel kíséri az Önkormányzat közbeszerzési tervének végrehajtását negyedévente készülő beszámolók alapján.
3.4 Javaslatot tehet a közbeszerzési terv módosítására.
Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság (GVB)

1. Dönt:

1. a közút kezelőjeként a helyi közutak forgalmi rendjének kialakításáról;

2. közterület használati díjak és a közút nem közlekedési célú igénybevételéért fizetendő díjak mérséklése és elengedése iránt benyújtott kérelmekről;

3. a bel- és külterületi ingatlanok bérleti díjának megállapításáról, bérleti díjának elengedéséről a vagyonrendeletben foglaltak szerint;

4. az építési telek nagyságát el nem érő önkormányzati tulajdonban álló telek, illetve más önkormányzati ingatlan elidegenítéséről;

5. külterületi ingatlanok elidegenítéséről 5.000 m2 nagyságig;

6. a beépítési kötelezettség elmulasztása miatti terület-visszavásárlásról;

7. a Közgyűlés által hatáskörébe utalt önkormányzati tulajdonban lévő ingatlan elidegenítéséről;

8. a rekonstrukciós vízrendezésre biztosított összeg felhasználásáról;

9. a Bizottsági Alap felhasználásáról;

10. az önkormányzati környezetvédelmi alapról szóló önkormányzati rendelet alapján a Közgyűlés által meghirdetett pályázatokról (pl. közcsatornára rákötést ösztönző pályázat);

11. Önkormányzati önerőt nem igénylő a tizenötmillió forint támogatási értékhatárt meg nem haladó pályázatok benyújtásáról, illetve azon pályázatok benyújtásáról is, ahol az önerőt a bizottság a bizottsági alapból biztosítja;

12. a mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott, a bizottság átruházott hatáskörébe utalt városüzemeltetési előirányzatokhoz kapcsolódó kötelezettségvállalásról, gondoskodik megvalósításukról;

13. Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott összeg erejéig - a költségvetésben e célra biztosított előirányzat terhére - önállóan dönthet vállalkozásban való önkormányzati részvételről a költségvetésben e célra biztosított előirányzat erejéig, figyelemmel a Közgyűlésnek az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott kizárólagos hatásköreire;

14. átruházott hatáskörben - az Mötv.-ben, valamint az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben szereplő korlátozások figyelembe vételével - a közgyűlési ülések között nettó 15 millió Ft összeghatárig az Önkormányzatot, mint tulajdonost megillető jogokról;

15. az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról 5 millió Ft összeghatárig;

16. az Önkormányzatot és intézményeit megillető követelésről való lemondás kérdésében 1.000.000 Ft értékhatárig;

17. a behajthatatlan követelések felülvizsgálata során a követelés végleges minősítéséről és be nem hajtható követelés törléséről;

18. az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok szolgalmi és vezetékjoggal, használati joggal való megterheléséről, valamint az ezzel összefüggő tulajdonosi hozzájárulás megadásáról és feltételeiről;

19. a költségvetési rendeletben meghatározott kiadási előirányzatok finanszírozásához szükséges hitelfelvétel időpontjáról;

20. a költségvetésben előirányzott keret terhére, a beszerzési szabályzatban meghatározott értékhatár feletti, de a közbeszerzési értékhatárt el nem érő önkormányzati beszerzésekhez kapcsolódó szerződések jóváhagyásáról;

21. átruházott hatáskörben a lakóingatlan kényszerértékesítése során az önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról;

22. Nem önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanokon az önkormányzatot illető szolgalmi-, vezeték- és használati jogok létesítéséről, feltételeiről;

23. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata felé fennálló - polgári jogi jogviszonyból eredő - lejárt teljesítési határidejű egyéb (nem személyi gondoskodásért fizetendő térítési díj) követelésre benyújtott részletfizetési, fizetési halasztási kérelmek elbírálásáról 100 000 Ft egyedi értékhatár felett.

24. a költségvetési szervek saját bevételükből származó, 200.000 Ft értékhatár feletti (ÁFA-val együtt) beruházásairól.

25. az 5.000 E Ft-ot megnem haladó mértékű általános tartalék felhasználásáról, amelyről a legközelebbi Közgyűlési ülésen köteles tájékoztatást adni; (éves költségvetési rendelet)

26. az Önkormányzat, az Önkormányzat által fenntartott intézmények, a szekszárdi székhelyű társulások által fenntartott intézmények, az Önkormányzat kizárólagos vagy többségi tulajdonban álló gazdasági társaságai tekintetében árubeszerzés és szolgáltatás esetén nettó 3.000.000 Ft és nettó 15.000.000,- Ft közötti összesített beszerzési érték esetén, építési beruházás esetében nettó 3.000.000,- Ft és nettó 50.000.000,- Ft közötti becsült érték esetén lefolytatásra kerülő beszerzések esetében az ajánlattételi felhívásról, az ajánlattevői körről, a beszerzési eljárás eredményéről. A nettó 10.000.000,- Ft összeget meghaladó, de közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzési eljárások lebonyolítására a külső szakértő/bonyolító szervezet bevonását írhatja elő.

27. az Önkormányzat, az Önkormányzat által fenntartott intézmények, a szekszárdi székhelyű társulások által fenntartott intézmények, az Önkormányzat kizárólagos vagy többségi tulajdonban álló gazdasági társaságai tekintetében a nettó 10.000.000,- Ft összeget meghaladó, de a közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzési eljárásaiban a beszerzések lebonyolítását végző gazdálkodó szervezetről szükség szerint, az ajánlatételi felhívásról, az ajánlattevői körről, a beszerzési eljárás eredményéről.

28. az Önkormányzat, intézményei, kizárólagos vagy többségi tulajdonú gazdasági táraságai, mint ajánlatkérő közbeszerzési eljárásaiban az eljárások

a) megindításáról a felhívás vagy a dokumentáció módosításáról, az eljárás, hirdetmény visszavonásáról, a részvételi jelentkezési, illetve az ajánlattételi határidő meghosszabbításáról

b) a beszerzések lebonyolítását végző gazdálkodó szervezetről

c) az eljárások előkészítéséhez, lebonyolításához, illetve az ajánlatok értékeléséhez szükséges eseti megbízás vagy tartós megbízási jogviszony személy vagy szervezet közreműködő kiválasztásáról.

d) a bíráló bizottság tagjainak kijelöléséről

e) az ajánlattevői körről

f) az ajánlattevői alkalmassági feltételekről

g) az eljárást megindító dokumentumok elfogadásáról

h) a részvételre jelentkezők alkalmasságának megítéléséről

i) A Bíráló Bizottság véleménye alapján az eljárás lezárásáról eredményéről.

j) Az eljárás eredményeként megkötött szerződés módosításról

k) tárgyalásos eljárás esetén a tárgyalás megszervezéséről, a tárgyaláson az ajánlatkérő részéről megjelenő tárgyaló bizottság összeállításáról.

29. a Közbeszerzési Döntőbizottsági, illetőleg bírósági eljárásban az Ajánlatkérő jogi képviseletéről az adott eljárásban,

30. a közbeszerzési eljárás további viteléről a felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó szakvéleménye és javaslata alapján, ha a Közbeszerzési Döntőbizottság a jogorvoslati eljárás eredményeként megsemmisíti az eljárást lezáró ajánlatkérői döntést,

31. az önkormányzat és az az önkormányzat által fenntartott intézmények, a szekszárdi székhelyű társulások és az Önkormányzat kizárólagos vagy többségi tulajdonában álló gazdasági társaságok által vállalni tervezett nettó 1.000.000,- Ft és 3.000.000,- Ft közötti kötelezettségvállalások engedélyezéséről.

32. az önkormányzat tekintetében az in-housenak minősülő szerződésekkel kapcsolatos minden kérdésben.

2. Rendeletalkotásra előkészíti:

1. a helyi építésügyi szabályzatot és a hozzátartozó szabályozási tervet;

2. a közterületek használatáról szóló rendeleteket;

3. Javaslatot tesz:

1. a szakterületéhez tartozó költségvetési előirányzatok felhasználására;

2. 5 millió Ft felett az elővásárlási jog gyakorlásával kapcsolatos döntésre;

3. a mezőgazdasági művelésű ingatlan eladására, vásárlására, cseréjére,

4. a költségvetési rendelet városüzemeltetési, felújítási, és beruházási költségelőirányzataira,

5. a közterületen, valamint az önkormányzati tulajdonú épületeken lévő művészeti alkotások felújítására;

6. az önkormányzat számára vállalkozásfejlesztési programok, illetve projektek indítására, előkészíti azokat;

7. a Műemlékvédelmi Alap felhasználására;

8. a településszerkezeti terv szerinti belterületi határ módosítására;

9. szakterületét érintő megyei díjak odaítélésére;

10. szakterületét érintő Aranykönyvi bejegyzésekre;

11. szakterületét érintő emléktábla elhelyezésére;

12. a különféle turisztikai pályázatokon való induláshoz szükséges saját erő költségvetésben történő elkülönítésére;

13. a Közgyűlésnek az önkormányzat, intézményei, szekszárdi székhelyű társulásai kizárólagos, vagy többségi tulajdonú gazdasági társaságai könyvvizsgálóira és jogi képviselőire.

14. Szekszárd Város Bora elismerő cím odaítélésére;

15. a Közgyűlésnek a közbeszerzési terv módosítására.

4. Véleményezi:

1. az önkormányzat által alapított, illetve részben vagy kizárólagosan az Önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok, a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szervek tevékenységét, működését, szervezetét, különös tekintettel kommunális tevékenységre;

2. a lakossági szolgáltatások ellátásának hatékony, gazdaságos működtetésére szóló javaslatokat;

3. az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vezetőjének kinevezését;

4. az önkormányzat településrendezési és építésügyi feladataival kapcsolatos előterjesztéseket, (terület- és településrendezési, fejlesztési programok, tervek);

5. a műszaki infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó koncepciókat, programokat, terveket;

6. a városfejlesztési, városépítészeti szempontból jelentős beruházási célú javaslatokat;

7. a tömegközlekedési feladatokkal és közlekedési koncepciókkal összefüggő terveket;

8. a közműfejlesztéssel összefüggő terveket;

9. a szomszédos települések településrendezési tervét;

10. a vállalkozásfejlesztési célok megvalósulása szempontjából az önkormányzat vállalkozásainak tevékenységét;

11. a mezőgazdasági vonatkozású rendelet-tervezeteket;

12. előzetesen az önkormányzati tulajdonú, mezőgazdasági művelésű földterületekkel kapcsolatos előterjesztéseket;

13. az önkormányzati tulajdonú utak, járdák éves fenntartására és karbantartására biztosított pénzeszköz felosztását;

14. a szőlő- bor ágazattal kapcsolatos városifejlesztési koncepciókat;

15. a borvidéki rekonstrukciós feladatokat és az állami támogatás elnyerésére vonatkozó pályázatokat;

16. a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz elszállítására és ártalmatlanítására vonatkozó szolgáltatási szerződést, a szolgáltatói díj megállapítását tartalmazó rendeletet;

17. az Önkormányzat gazdálkodásával összefüggő rendelet-tervezeteket, figyelemmel kíséri azok hatályosulását, kezdeményezheti azok módosítását, illetve javaslatot dolgozhat ki módosításukra,

18. a feladat és pénz átcsoportosítást;

19. a helyi adóról szóló rendelet-tervezetet, díjmegállapítást tartalmazó önkormányzati rendeletek tervezetét, valamint e rendeletek évközi módosításainak tervezeteit;

20. az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos közgyűlési előterjesztéseket,

21. a vállalkozás-fejlesztési célok megvalósulásának szempontjából véleményezi az Önkormányzat beruházási programjait, e körben:

a) vizsgálja és értékeli adott beruházási program összhangját az önkormányzati vállalkozás-fejlesztési célokkal, illetve a környező vállalkozások pillanatnyi struktúrájával,

b) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási program vállalkozási környezetre, szerkezetre gyakorolt hatását,

c) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott beruházási program megvalósításával járó kockázati tényezőket,

d) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási program megvalósításának hatásait, előnyeit, hátrányait az esetlegesen felmerülő egyéb beruházási, befektetési alternatívákkal összehasonlítva,

22. a városfejlesztési, városépítészeti szempontból jelentős beruházási javaslatok véleményezése körében:

a) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott beruházási javaslat megvalósításával járó kockázati tényezőket,

b) vizsgálja, elemzi és értékeli adott beruházási javaslat megvalósításának hatásait, előnyeit, hátrányait az esetlegesen felmerülő egyéb beruházási, befektetési alternatívákkal összehasonlítva,

23. a vállalkozások számára elérhető önkormányzati fejlesztési alapok pályáztatási eljárását, az alapok elnyerését célzó pályázati kiírásokat, a beérkezett pályázatokat, javaslatot tesz a döntésre;

24. az Önkormányzat által alapított, illetve részben vagy kizárólagosan az Önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok, a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szervek tevékenységének, működésének, szervezeti kialakításának véleményezése körében:

a) szóbeli és írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, illetve a gazdasági társaság, valamint a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv vezetőjétől,

b) az üzleti titok védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembe vételével betekinthet a gazdasági társaság, továbbá a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv irataiba, dokumentumaiba,

c) javaslatokat fogalmazhat meg a gazdasági társaság és a vagyonrendelet 8. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott egyéb vagyonkezelő szerv tevékenységének, működésének, szervezeti kialakításának gazdaságosabbá, hatékonyabbá tétele érdekében;

5. Figyelemmel kíséri:

1. a város adottságait és azok figyelembevételével részt vesz a városfejlesztési koncepciók kidolgozásában, karbantartásában, megvalósításában;

2. az önkormányzatot érintő szakterületéhez kapcsolódó gazdasági pályázatokat, közreműködik azok bírálatában;

3. a benyújtott pályázatok hatékonyságát, elemzi az esetleges eredménytelenség okait, javaslatot tesz a feltárt hiányosságok kiküszöbölésére;

4. a piac-, és vásár felügyeleti, mezőőri tevékenységet, a gyepmesteri telep, valamint a közterület-felügyelet működését;

5. a gazdálkodás színvonalát, a pénzeszközök felhasználásának célszerűségét, az erőforrások hatékony működtetését;

6. a városüzemeltetési előirányzat keretében megvalósuló feladatokat, azok teljesítését ellenőrzi;

7. és koordinálja az önkormányzat vállalkozás területén végzendő, a fejlesztések érdekében külső források bevonását célzó pályázati tevékenységét, ennek keretében figyelemmel kíséri a különféle önkormányzatok számára elérhető, helyi vállalkozások fejlesztése érdekében pályázatok útján elnyerhető források pályázati kiírásait;

8. és új együttműködési lehetőségeket tár fel a vállalkozásfejlesztés terén érintett szervezetekkel, elősegíti közös vállalkozás- és turizmusfejlesztési programok megvalósítását;

9. és kapcsolatot tart a mezőgazdasági vállalkozásokkal, a vállalkozókat érintő kérdésekben véleményt nyilvánít, jelzést ad, illetőleg javaslatot tesz a várost érintő problémák megoldására;

10. és feltárja a külföldi vállalkozási lehetőségeket (különös tekintettel a szőlőre és borra);

11. és közreműködik a történelmi borvidék-arculat kialakításának kidolgozásában;

12. és segíti a hegyközségi önkormányzat munkáját, meghatározza az ezzel kapcsolatos koordinációs feladatokat;

13. és rendszeresen kapcsolatot tart a gazdasági kamarákkal és a mezőgazdasági ágazathoz kapcsolódó szervezetekkel;

14. és közreműködik a mezőgazdasági vállalkozásokat érintő közgyűlési pályázatok kiírásában;

6. Gyakorolja:

1. a vagyonrendeletben meghatározott feladat- és hatásköröket;

7. Közreműködik a városüzemeltetéssel kapcsolatos éves feladattervek összeállításában.

8. Jóváhagyja

1. a közbeszerzési Bírálóbizottság javaslata alapján az elbírálás eredményeként készített, külön jogszabályban meghatározott minta szerinti írásbeli összegezés módosítását,

2. az éves közbeszerzési statisztikai összegzést legkésőbb adott év április 30. napjáig.

3. a Közgyűlés véleményének figyelembe vételével a biztosítási szerződéseket;

4. a Tervtanács 10 tagját a szakmai kamarák által kijelölt személyek közül a Tervtanács elnökének előzetes véleményének kikérését követően, 4 éves időtartamra

5. az év közben létrejött bevételi többlet 10%-ig az annak hasznosításával kapcsolatos szerződéseket, illetve lebonyolítja ezen mértékig a pénzügyi műveleteket. A megtett intézkedésről a következő Közgyűlései ülésen tájékoztatást ad;

9. Hozzájárulást adhat bruttó 500.000 Ft-ot meg nem haladó könyv szerinti egyedi nyilvántartási értékű eszköz értékesítéséhez.

10. Előzetesen jóváhagyja az Önkormányzat intézményei használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adás útján történő - bruttó 500 ezer forint és bruttó 1 millió forint szerződéses összeghatár közötti határozott vagy határozatlan idejű, valamint bruttó 500 ezer forint szerződéses összeghatárig egy éven túli időtartamra vonatkozó - hasznosítását;

11. Kezdeményezheti egyes építészeti-műszaki terveknek a Tervtanács által történő véleményezését;

12. Engedélyezi külön kérelemre, egyedi elbírálással az 5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet 7. § (1)-(5) bekezdésben meghatározottaktól eltérő, valamint a lakóhelyi parkolási igazolólapokra vonatkozó kedvezményeket.

13. A közbiztonságot érintő témakörben:

1. Véleményezi a Városi Rendőrkapitányság, valamint a Katasztrófavédelmi Igazgatóság éves beszámolóját.

2. Véleményezi a városi térfigyelő kamerarendszer működését, javaslatot tesz kamerák elhelyezésére vagy áthelyezésére.

3. Állást foglal a közbiztonság helyi feladatainak megoldásában, közlekedésbiztonsági ügyekben.

4. Figyelemmel kíséri a város közbiztonsági helyzetét. Elemzi a folyamatosan változó közbiztonsági viszonyokat, kidolgozza, illetve véleményezi a közbiztonsági stratégiákat, aktualizálja a rövidtávú célokat.

5. Kapcsolatot tart a Városi Rendőrkapitánysággal, Polgárőrséggel, a Katasztrófavédelmi Igazgatósággal és a Büntetésvégrehajtási Intézettel, a rend- és közbiztonság védelmére létrejött, a városban működő civil szervezetekkel bűnmegelőzési, közbiztonsági, közlekedésbiztonsági, tűzvédelmi és katasztrófavédelmi feladatokban, és szükség szerint egyeztet a döntéseket megelőzően.

6. A bűnmegelőzési, közbiztonsági közlekedésbiztonsági feladatok érdekében felveszi a kapcsolatot a közbiztonsági tevékenységet folytató vagyonvédelmi cégekkel, valamint közbiztonsági civilszervezetekkel, annak érdekében, hogy feladataikat hatékonyan tudják gyakorolni. közreműködik a társadalmi bűnmegelőzést és a közbiztonságot segítő társadalmi szervek és a városi rendőrkapitányság, valamint az önkormányzat együttműködésének koordinálásában és folyamatosan figyelemmel kíséri a közbiztonsági koncepció végrehajtását és javaslatot tesz a feladatok ellátására.

7. Figyelemmel kíséri a lakossági igényeket a közbiztonság területén.

14. a Modern Városok Programmal kapcsolatosan:

1. Szakterületét érintően figyelemmel kíséri a Modern Városok Program megvalósítását.

2. A Bizottság tagjai közül delegálhat képviselőt, valamint egyes ügyek vizsgálatára szakértőt kérhet fel.

3. Javaslatot fogalmaz meg a Modern Város Programmal kapcsolatos önkormányzati álláspont kialakítására

15. Felügyeli Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata által vagy konzorcium esetén részvételével történő pályázatok megvalósítását.

16. Delegálással ellátja a társasházban tulajdoni hányaddal rendelkező önkormányzat nevében a társasházi közgyűlésen - a vagyonrendeletben foglalt korlátozással - gyakorolja a tulajdonosi jogokat.

Oktatás, Sport és Ifjúsági Bizottság (OKSI)

1. Dönt:

1. a Bizottsági Alap felhasználásáról, ennek keretében különböző alapok létrehozására jogosult, pályázatot ír ki, elbírálja az általa kiírt pályázatokat;

2. a bizottság hatáskörét érintő önkormányzati önerőt nem igénylő pályázatok benyújtásáról, illetve azon pályázatok benyújtásáról is, ahol az önerőt a bizottság a bizottsági keretből biztosítja;

3. az önkormányzati fenntartású óvodák továbbképzési tervének jóváhagyásáról;

4. az önkormányzati fenntartású óvodák nyári nyitva tartásáról;

5. az önkormányzati fenntartású óvodák esetében az óvodai maximális csoportlétszám túllépésének engedélyezéséről;

6. az önkormányzat fenntartásában álló óvodák, sport, illetve ifjúsági feladatot ellátó intézmények, valamint az önkormányzattal együttműködési, feladatellátási megállapodást kötő művelődési, kulturális, sport, illetve ifjúsági feladatot ellátó szervezetek, alapítványok szakmai beszámolójának elfogadásáról;

7. a bizottsági keretek felhasználásáról,

8. a városi sport eseménynaptárról, és annak éves teljesítéséről;

9. a Gemenci Nagydíj rendezési jogáról, valamint a támogatás összegéről.

2. Előkészíti

1. az önkormányzati fenntartású óvodák intézmények működéséhez szükséges feltételek meghatározását,

2. a nem önkormányzati fenntartású óvodákra vonatkozó köznevelési megállapodásokat, valamint művelődési, kulturális intézményekre, sportlétesítményekre vonatkozó együttműködési megállapodásokat,

3. az ágazati költségvetésre vonatkozó közgyűlési rendelkezéseket,

4. a város ifjúsági-, sportkoncepcióját, illetve drogstratégiáját,

5. az ifjúsági-, és sportszervezetekkel kötendő együttműködési megállapodásokat,

6. A Szekszárdi Tankerületi Központ fenntartásában működő szekszárdi székhelyű köznevelési intézményeinek megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával kapcsolatos véleménynyilvánítást.

7. mindazon megállapodásokat, amelyek a Szekszárdi Tankerületi Központ és Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata közös teendőinek ellátásához szükségesek;

8. A Szekszárdi Szakképzési Centrum Bezerédj István Szakképző Iskolájának megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával kapcsolatos véleménynyilvánítást.

3. Javaslatot tesz:

1. a szakterületét érintő Aranykönyvi bejegyzésekre;

2. szakterületét érintő emléktábla elhelyezésére;

3. az önkormányzati fenntartású óvodák beíratási körzeteinek meghatározására;

4. az óvodába történő jelentkezés módjára, az óvodai felvétel időpontjára;

5. az önkormányzati fenntartású óvodákban indítandó csoportok számának meghatározására;

6. az óvodaszékekbe, intézményi tanácsokba és a városi ifjúsági érdekegyeztető fórumba történő delegálásra az önkormányzat részéről;

7. az óvodák és a művelődési, kulturális intézmények alapító okiratának elfogadására,

8. szakterületét érintően Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata által vagy konzorcium esetén részvételével történő pályázatok kapcsán az önkormányzati álláspont kialakítására

4. Véleményezi:

1. az önkormányzat fenntartásában álló óvodák vezetőinek megbízásával összefüggő pályázatokat, javaslatot tesz a döntésre;

2. az ágazatilag hatáskörébe tartozó cél és címzett támogatásokra benyújtandó pályázatokat, valamint részt vesz egyéb pályázatok előkészítésében és véleményezésében;

3. a köznevelési és ifjúsági tárgyú, illetve sportvonatkozású közgyűlési előterjesztéseket,

4. az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint szakterületét érintő rendelet-tervezeteket,

5. Szekszárd Város stratégiája a kábítószerprobléma visszaszorításáról szóló éves beszámolót,

6. az önkormányzati fenntartású óvodákban alkalmazható térítési díjak megállapítását,

7. a feladat-ellátási, intézményhálózat-működtetési és fejlesztési tervet,

8. az iskolák beíratási körzeteinek megállapítását.

5. Közreműködik:

1. a helyi sport és ifjúsági koncepció alakításában, fejlesztésének tervezésében, és ezen területeket érintő feladatok meghatározásában;

2. a körzeti jellegű szolgáltatások megszervezésében, az e feladatokat ellátó intézmények működésének vizsgálatában, az érintett önkormányzatok közötti koordinációban;

3. a köznevelési, sport és ifjúsági tevékenységek összehangolásában;

4. a városban zajló sporttevékenység, valamint az ifjúsággal kapcsolatos feladatok összehangolásában;

6. Gyakorolja:

1. az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott feladat és hatásköröket:

2. az önkormányzati fenntartású óvodák szervezeti és működési szabályzatára, házirendjére, pedagógiai programjára, illetve a beiskolázási tervre vonatkozó egyetértési jog gyakorlását;

3. az önkormányzati fenntartású óvodák munkatervére vonatkozó véleményezési jogot;

4. a „Tanulj, hogy Boldogulj” ösztöndíj programra beküldött pályázatokkal kapcsolatos véleményezési jogot;

5. a társulásban fenntartott óvoda működésével kapcsolatosan a társulási megállapodásban az önkormányzat számára biztosított véleményezési jogot;

7. Figyelemmel kíséri:

1. a köznevelési intézmények működését, javaslatokat dolgoz ki e körben a költségvetési prioritások meghatározására, az intézmények műszaki, működési és személyi feltételeinek biztosítására;

2. a város belterületén lévő szabadtéri sportlétesítmények, a játszóterek állapotát, illetve rendeltetésszerű használatát,

3. a Sportlétesítmények működését, javaslatot dolgoz ki e körben a költségvetési prioritások meghatározására, az intézmény műszaki, működési és személyi feltételeinek biztosítására.

8. Kapcsolatot tart:

1. a helyi érdekvédelmi és szakmai szervekkel, valamint szakterületét érintően a civil, ifjúsági és sport szervezetekkel;

9. Hozzájárulást adhat az egyes önkormányzati nevelési és ifjúsági célú intézmények használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak határozatlan idejű vagy az egy évet meghaladó határozott idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adásához.

10. a Modern Városok Programmal kapcsolatosan:

1. Szakterületét érintően figyelemmel kíséri a Modern Városok Program megvalósítását.

2. A Bizottság tagjai közül delegálhat képviselőt, valamint egyes ügyek vizsgálatára szakértőt kérhet fel.

3. Szakterületét érintően javaslatot fogalmaz meg a Modern Város Programmal kapcsolatos önkormányzati álláspont kialakítására

Kultúra, Civil szervezetek, Városmarketing Bizottság (KCV)

1. Dönt

1. a Bizottsági Alap felhasználásáról, ennek keretében különböző alapok létrehozására jogosult, pályázatot ír ki, elbírálja az általa kiírt pályázatokat;

2. a bizottság hatáskörét érintő önkormányzati önerőt nem igénylő pályázatok benyújtásáról, illetve azon pályázatok benyújtásáról is, ahol az önerőt a bizottság a bizottsági keretből biztosítja;

2. Előkészíti

1. az önkormányzati fenntartású művelődési és kulturális intézmények működéséhez szükséges feltételek meghatározását,

2. a helyi adottságok és lehetőségek figyelembevételével az önkormányzat turisztikai és bormarketing stratégiáját, továbbá gondoskodik az évenkénti aktualizálásáról;

3. a város civil, kulturális és marketing koncepcióját,

4. a kulturális és civil szervezetekkel kötendő együttműködési megállapodásokat,

3. Javaslatot tesz

1. a Szekszárd Város Bora elismerő cím odaítélésére.

2. a Műemlékvédelmi Alap felhasználására;

3. kulturális, művészeti díjak, kitüntető címek és szakmai elismerések adományozására;

4. szakterületét érintő emléktábla elhelyezésére;

5. a Tolna Megyei Illyés Gyula Könyvtár és a Wosinsky Mór Megyei Múzeum SZMSZ-ének, stratégiai fejlesztési és beruházási tervének, munkatervének, beszámolójának és feladatalapú költségvetésének jóváhagyására.

6. a Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata testvér- és partnervárosaiból érkezett megkeresésekre, meghívásokra

7. a Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata testvér- és partnervárosaival való kapcsolattartás és együttműködés javítására

8. szakterületét érintően Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata által vagy konzorcium esetén részvételével történő pályázatok kapcsán az önkormányzati álláspont kialakítására

4. Véleményezi

1. az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint szakterületét érintő rendelet-tervezeteket és a turisztikai vonatkozású rendelet-tervezeteket;

2. a borvidékhez kapcsolódó idegenforgalmi kezdeményezéseket;

3. az önkormányzat fenntartásában álló közművelődési intézmények vezetőinek megbízásával összefüggő pályázatokat, javaslatot tesz a döntésre;

4. a közterületen elhelyezendő új műalkotások tervét;

5. az ágazatilag hatáskörébe tartozó cél és címzett támogatásokra benyújtandó pályázatokat, valamint részt vesz egyéb pályázatok előkészítésében és véleményezésében;

6. a kulturális, marketing tárgyú, illetve civil vonatkozású közgyűlési előterjesztéseket,

7. a Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának nemzetközi kapcsolatokról szóló beszámolóját

5. Közreműködik

1. a történelmi borvidék-arculat kialakításának kidolgozásában;

2. a helyi civil, kulturális és marketing koncepció alakításában, fejlesztésének tervezésében, és ezen területeket érintő feladatok meghatározásában;

3. a körzeti jellegű szolgáltatások megszervezésében, az e feladatokat ellátó intézmények működésének vizsgálatában, az érintett önkormányzatok közötti koordinációban;

4. a művelődési, kulturális tevékenységek összehangolásában;

6. Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott feladat és hatásköröket:

7. Figyelemmel kíséri

1. a települést érintő marketing tevékenységet, javaslatot tesz a marketing munka hatékonyságának növelésére és a preferált területekre;

2. a kistérségi és regionális kapcsolatok alakulását, javaslatot tesz a megerősítést igénylő szakmai területekre vonatkozó önkormányzati és hivatali intézkedésekre;

3. és koordinálja az önkormányzat turizmusfejlesztés területén végzendő, a fejlesztések érdekében külső források bevonását célzó pályázati tevékenységét, ennek keretében figyelemmel kíséri a különféle önkormányzatok számára elérhető, helyi turizmus fejlesztése érdekében pályázatok útján elnyerhető források pályázati kiírásait;

4. évente értékeli a város környezeti állapotát és az ezzel kapcsolatos megállapításokat nyilvánosságra hozza;

5. a közművelődési intézmények működését, javaslatokat dolgoz ki e körben a költségvetési prioritások meghatározására, az intézmények műszaki, működési és személyi feltételeinek biztosítására;

6. a Tolna Megyei Civil Információs Centrum tevékenységét, arról évente egy alkalommal tájékoztatást kér,

7. a Babits Mihály Kulturális Központ, Tolna Megyei Illyés Gyula Könyvtár, Wosinsky Mór Megyei Múzeum működését, javaslatot dolgoz ki e körben a költségvetési prioritások meghatározására, az intézmény műszaki, működési és személyi feltételeinek biztosítására.

8. az önkormányzati intézmények szervezeti és működési szabályzatának érvényesülését,

9. a nemzetközi kapcsolatok megvalósítását

8. Kapcsolatot tart a helyi érdekvédelmi és szakmai szervekkel, valamint szakterületét érintően a civil és egyéb szervezetekkel;

9. Hozzájárulást adhat az egyes önkormányzati közművelődési célú intézmények használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak határozatlan idejű vagy az egy évet meghaladó határozott idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adásához.

10. Kivizsgálja a polgármester kezdeményezésére az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést. Amennyiben a jogszabályban meghatározottak szerint nem lehetséges az összeférhetetlenségi ok alapjául szolgáló jogviszony harminc napon belül történő megszüntetése, akkor az önkormányzati képviselő által tett és a jogviszony megszüntetéséről szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatának a bizottságnak történő átadását az összeférhetetlenség megszüntetésének kell tekinteni.

11. Nyilvántartja a polgármester, alpolgármesterek, a képviselők és nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatait, illetve bárki által tett bejelentés alapján vizsgálja azokat, és a vizsgálat eredményéről a soron következő ülésen tájékoztatja a Közgyűlést.

12. Nyilvántartja az önkormányzati képviselő köztartozásmentes adatbázisba való felvétele megtörténtének igazolását.

13. a Modern Városok Programmal kapcsolatosan:

1. Szakterületét érintően figyelemmel kíséri a Modern Városok Program megvalósítását.

2. A Bizottság tagjai közül delegálhat képviselőt, valamint egyes ügyek vizsgálatára szakértőt kérhet fel.

3. Szakterületét érintően javaslatot fogalmaz meg a Modern Város Programmal kapcsolatos önkormányzati álláspont kialakítására

14. Befogadja és a vonatkozó rendeletben foglaltak szerint elbírálja a városi név és címer használatának engedélyezése, visszavonása illetőleg a forgalomba hozatal céljából történő előállítása iránti kérelmet;

Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság (SZEKÖF)

1. Dönt:

1. a meghirdetett lakáspályázatok elbírálásáról,

2. a lakbértámogatás iránti kérelmekről;

3. a Szociális és Egészségügyi Alap felhasználásáról;

4. az önkormányzat fenntartásában álló egészségügyi, gyermekjóléti alapellátást nyújtó és szociális intézmények szervezeti és működési szabályzata, illetőleg módosítása jóváhagyásáról;

5. a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő térítési díjak elengedéséről;

6. a bizottság hatáskörét érintő önkormányzati önerőt nem igénylő pályázatok benyújtásáról, illetve azon pályázatok benyújtásáról is, ahol az önerőt a bizottság a bizottsági alapból biztosítja;

7. az önkormányzat fenntartásában álló szociális és egészségügyi intézmények, valamint az önkormányzattal együttműködési, feladatellátási megállapodást kötő szociális és egészségügyi feladatot ellátó szervezetek, alapítványok szakmai beszámolójának elfogadásáról;

8. a Bursa Hungarica Ösztöndíjpályázat elbírálásáról;

9. I. fokú átruházott önkormányzati hatósági jogkörében eljárva dönt a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott kérelmekről;

10. az Önkormányzat javára a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény alapján bejegyzett jelzálogjog, valamint ennek biztosítására bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom törléséről;

11. a háziorvosokkal, házi gyermekorvosokkal és fogorvosokkal kötött feladat-ellátási megállapodás technikai jellegű, különösen rendelési idő módosítása, helyettes orvos vagy asszisztens változása, illetve a körzethez tartozó utcák nevének változása miatti módosításáról;

12. a bölcsődei férőhelyek hasznosításáról;

13. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata felé fennálló lejárt teljesítési határidejű személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő térítési díj tartozásra benyújtott részletfizetési, fizetési halasztási kérelmek elbírálásáról 100 000 Ft egyedi értékhatár felett.

14. a Városi Bölcsőde zárva tartásának jóváhagyásáról.

2. Javaslatot tesz:

1. a bizottság átruházott hatáskörében hozott határozata ellen benyújtott fellebbezés elbírálására;

2. szakterületét érintő megyei díjak odaítélésére;

3. szakterületét érintő Aranykönyvi bejegyzésekre;

4. szakterületét érintő emléktábla elhelyezésére;

5. Szekszárd Megyei Jogú Város közigazgatási területén működő háziorvosi, házi gyermekorvosi, fogorvosi körzetek megállapítására; háziorvosi praxis működtetési jogának átadására;

6. szociális és egészségügyi feladatok biztosításáról szóló ellátási szerződés megkötésére;

7. kivételes méltányosság gyakorlására a rendkívüli települési támogatás nyújtásában.

8. a Környezetvédelmi Alap felhasználására;

9. minden településfejlesztési és rendezési, valamint városüzemeltetési tevékenységgel kapcsolatban környezeti szempontból.

10. az önkormányzati környezetvédelmi alapról szóló önkormányzati rendelet alapján a Közgyűlés által meghirdetett pályázatokra (pl. közcsatornára rákötést ösztönző pályázat);

11. szakterületét érintően Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata által vagy konzorcium esetén részvételével történő pályázatok kapcsán az önkormányzati álláspont kialakítására

3. Véleményezi:

1. a szociális és egészségügyi tárgyú közgyűlési előterjesztéseket;

2. az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint szakterületét érintő rendelet-tervezeteket;

3. az önkormányzat fenntartásában álló egészségügyi és szociális intézmények vezetőinek kinevezését, javaslatot tesz a döntésre;

4. a közforgalmú és fiókgyógyszertár szolgálati idejét - ideértve a készenlét és ügyelet formáját és időtartamát is - a létesítés feltételeire is tekintettel;

5. hatáskörébe tartozó ellátás esetében a jogtalanul felvett ellátás visszafizetési kötelezettsége alóli mentességre, valamint a részletfizetésre irányuló kérelmet;

6. a mezőgazdasági vonatkozású rendelet-tervezeteket;

7. előzetesen az önkormányzati tulajdonú, mezőgazdasági művelésű földterületekkel kapcsolatos előterjesztéseket;

8. a zöldfelületek, véderdők, játszóterek fenntartására, természetvédelmi feladatok ellátására és temetőgondozásra fordítható pénzkeret felhasználását;

9. a zöldfelületek, véderdő kialakításával, valamint a temetők, játszóterek fejlesztésével kapcsolatos terveket és koncepciókat;

10. a zöldterületek parkosításával, fásításával kapcsolatos feladatokat és figyelemmel kíséri azok teljesülését;

11. az önkormányzat által alapított gazdasági társaságok környezetvédelmi tevékenységét;

12. az önkormányzat környezetvédelmi feladatait;

13. az ágazatilag hatáskörébe tartozó cél és címzett támogatásokra benyújtandó pályázatokat, valamint részt vesz egyéb pályázatok előkészítésében és véleményezésében;

14. az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint szakterületét érintő rendelet-tervezeteket,

4. Előkészíti

1. az intézmények működéséhez szükséges feltételek meghatározását;

2. mindazon megállapodásokat, amelyek a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Tolna Megyei Kirendeltsége és Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata közös teendőinek ellátásához szükségesek;

3. a nem önkormányzati fenntartású szociális, gyermekjóléti és egészségügyi létesítményekre vonatkozó együttműködési megállapodásokat;

4. az ágazati költségvetésre vonatkozó közgyűlési rendelkezéseket;

5. a város egészségfejlesztési tervét;

6. a város szolgáltatásfejlesztési koncepcióját, gondoskodik annak kétévenkénti felülvizsgálatáról;

7. a Bizottság feladatkörébe tartozó együttműködési megállapodásokat;

8. a város környezetvédelmi programját és annak kétévenkénti felülvizsgálatát;

9. a város klímastratégiáját;

10. az illegális szemétlerakó helyek felszámolására, városi lomtalanítási akciókra, intézkedésekre vonatkozó előterjesztéseket;

11. a Város erózió- és talajvízvédelem koncepcióját, megszervezi az elfogadott koncepció alapján azok megvalósítását;

5. Segítséget nyújt a város szociálpolitikai fejlesztési terveinek végrehajtásához;

6. Figyelemmel kíséri a város népegészségügyi és járványügyi helyzetét, a hátrányos helyzetben lévő rétegek helyzetének, élet- és munkakörülményeinek alakulását.

7. Megállapítja, módosítja és megszünteti a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló önkormányzati rendeletbe foglalt lakhatási támogatást és ápolási támogatást;

8. Ellenőrzi

1. a szociális támogatásokat;

2. az önkormányzati intézmények szervezeti és működési szabályzatának érvényesülését,

3. a településfejlesztési és rendezési, a környezeti célok érvényesülése érdekében az önkormányzati területek és egyéb ingatlanok értékesítését, vásárlását, vagy bármely más módon történő hasznosítását már az előkészítő szakaszban, értékhatártól függetlenül.

9. Elrendeli a hatáskörébe tartozó ellátás esetében a jogtalanul felvett ellátás visszafizetését;

10. Elbírálja a szociális és a költségelvű bérlakásra beérkezett pályázatokat, dönt a lakásbérleti jogviszony meghosszabbításáról;

11. Kapcsolatot tart az egészségügyi és szociális ágazathoz kapcsolódó érdekképviseleti szervezetekkel, egyesületekkel, alapítványokkal, szolgálatokkal, valamint szakterületét érintően a civil szervezetekkel,

12. Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendeletben meghatározott feladat- és hatásköröket:

13. Állásfoglalást ad a jegyző részére az egyes önkormányzati szociális és egészségügyi intézményekben feleslegessé vált helyiségek hasznosításáról, e körben:

a) feltárja, vizsgálja, értékeli és elemzi adott helyiség hasznosításának alternatíváit, az egyes alternatívák előnyeit, hátrányait,

b) javaslatot tehet a kihasználatlan helyiségek hasznosítására,

14. Tájékoztatja feladatköreiben eljárva észlelt jogszabálysértésről haladéktalanul az érintett szervet és kezdeményezi felé a jogsértő állapot vagy tevékenység megszüntetését, amennyiben az érintett szerv a Szociális, Egészségügyi, Környezeti és Fenntarthatósági Bizottság felhívásának a megadott határidőn belül nem tesz eleget, tájékoztatja a Közgyűlést,

15. Hozzájárulást adhat az egyes önkormányzati szociális és egészségügyi intézmények használatában lévő forgalomképes és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak határozatlan idejű vagy az egy évet meghaladó határozott idejű bérbe, haszonbérbe, haszonkölcsönbe vagy használatba adásához.

16. a Modern Városok Programmal kapcsolatosan:

1. Szakterületét érintően figyelemmel kíséri a Modern Városok Program megvalósítását.

2. A Bizottság tagjai közül delegálhat képviselőt, valamint egyes ügyek vizsgálatára szakértőt kérhet fel.

3. Szakterületét érintően javaslatot fogalmaz meg a Modern Város Programmal kapcsolatos önkormányzati álláspont kialakítására.

2. melléklet

A polgármesterre átruházott közgyűlési feladat- és hatáskörök

1. Engedélyezi önkormányzati tulajdonú területen az avar és kerti hulladékok égetését; (5/2011. (II. 9.) szekszárdi ör. 5. § (9) bekezdés)

2. Átmeneti időre tilalmat rendelhet el az avar és kerti hulladékok égetésére; (5/2011. (II. 9.) szekszárdi ör. 5. § (10) bekezdés)

3. Befogadja a helyi kitüntetések és elismerő címek adományozására vonatkozó előírt határidőn belül benyújtott írásbeli javaslatokat; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés, 8. § (4) bekezdés, 15. § (5) bekezdés)

4. A „Szekszárd Város Díszpolgára” kitüntető cím adományozására vonatkozó javaslatot 8 napon belül kiadja véleményezésre a szakmailag illetékes bizottság(ok)nak; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 8. § (4) bekezdés)

5. A „Szekszárd városért a művészet erejével” elismerő cím adományozására vonatkozó javaslatokat véleményezés céljából a szakbizottsághoz továbbítja; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 15. § (6) bekezdés)

6. A „Szekszárd Év Rendőre” kitüntető cím és a „Szekszárd Év Tűzoltója” kitüntető cím adományozására vonatkozó javaslatokat az e célból felkért előkészítő csoporthoz továbbítja és részt vesz e kitüntető címek adományozására vonatkozó javaslatok értékelésében; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 19. § (5)-(6) bekezdés, 21. § (4)-(5) bekezdés)

7. A Közgyűlés elé terjeszti a „Szekszárd Város Díszpolgára” kitüntető cím, a Pro Urbe Szekszárd emlékplakett, a „Közjóért” kitüntető díj, a „Szekszárd Év Rendőre” kitüntető cím, a „Szekszárd Év Tűzoltója” kitüntető cím és a Hirling Ádám kitüntető díj adományozására vonatkozó javaslatokat, illetőleg a javaslatok véleményezését; (20/2005. (X. 3.) szekszárdi ör. 3. § (5) bekezdés, 13. § (5) bekezdés)

8. Aláírja a díszpolgári oklevelet és az adományozásról szóló igazolványt, a Pro Urbe Szekszárd tanúsítványt, a „Közjóért” oklevelet, a „Szekszárd városért a művészet erejével” oklevelet, a „Szekszárd javáért” oklevelet, a „Szekszárd Év Rendőre” okiratot, a „Szekszárd Év Tűzoltója” okiratot, a Hirling Ádám oklevelet, valamint a „Szabadságért Szekszárd” kitüntető címmel járó oklevelet, a Mészöly Miklós emlékplakettel járó oklevelet; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 4. melléklet)

9. Ünnepélyes keretek között átadja a helyi kitüntetéseket és elismerő címeket; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdés, 18. § (1) bekezdés)

10. A díszpolgári cím adományozásáról díszes kivitelű „Szekszárd város díszpolgárai” feliratú könyvet vezet; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdés)

11. Az elhunyt Szekszárd Város Díszpolgára kitüntetettje síremlékének felállításához szükség szerint maximum 300.000 Ft támogatást nyújthat; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdés)

12. Díszsírhelyet biztosít Szekszárd Város Díszpolgára kitüntetettje részére a család egyetértésével; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdés)

13. Támogatást nyújthat az elhunyt Pro-Urbe Szekszárd emlékplakett kitüntetettje síremlékének felállításához - szükség szerint - maximum 200.000 Ft erejéig; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 12. § (2) bekezdés)

14. Közgyűlési határozat alapján gondoskodik a helyi kitüntetések és elismerő címek visszavonásáról; (11/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet 7. § (5) bekezdés)

15. Befogadja a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelelő helyi népszavazás kiírására, irányuló kezdeményezést; (25/2014. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 1. §)

16. Ellátja a közterület használat engedélyezésével kapcsolatos hatásköröket; 4/2019. (II. 5.) önkormányzati rendelet 4. §)

17. Ellátja a filmforgatás célú közterület-használattal összefüggő, a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvényben meghatározott képviselő-testületi hatásköröket 4/2019. (II. 5.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdés)

18. Javaslatot tesz a Közgyűlés részére az önkormányzati bérlakások bérbeadására az Önkormányzat és intézményei, valamint a városban működő egyéb intézmények megfelelő szakember ellátottsága érdekében a szakemberek elhelyezésének biztosítására; (3/1994. (II. 1.) KT rendelet 4. § (5) bekezdés)

19. Gondoskodik Szekszárd Város Aranykönyvének vezetéséről, az Aranykönyvbe történő bejegyzésről és megfelelő körülmények közötti tárolásáról; (14/2011. (IV. 12.) önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdés)

20. Átadja a „Szekszárd Város Bora” címet elnyert bortermelő részére az elismerést a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság elnökével, valamint a Hegyközség elnökével évente az adott évi Szent György-napi Borünnepen; (12/2009. (III. 30.) szekszárdi ör. 4. § (3) bekezdés)

21. Dönt a rendkívüli települési támogatás megállapításáról; (8/2009. (III. 30.) szekszárdi ör. 8. § (1) bekezdés b) pont)

22. Dönt a közlekedési tanulóbérlet támogatási forma odaítéléséről; (8/2009. (III. 30.) szekszárdi ör. 8. § (1) bekezdés e) pont)

23. Megköti a természetbeni ellátás nyújtása érdekében működtetett utalványrendszerrel kapcsolatos megállapodást a beváltást biztosító kereskedelmi egységekkel és gyógyszertárral; (8/2009. (III. 30.) szekszárdi ör. 17. § (3) bekezdés)

24. Dönt díszsírhely személyre szóló adományozásáról; (9/2003. (IV. 30.) szekszárdi ör. 6. § (3) bekezdés)

25. Előírja az útépítési érdekeltségi hozzájárulás fizetési kötelezettséget az együttműködési megállapodás megkötését követő 60 napon belül; (6/2011. (II. 9.) szekszárdi ör. 3. § (4) bekezdés)

26. Méltányosságból legfeljebb 12 havi kamatmentes részletfizetést, vagy legfeljebb 6 hónapra halasztást engedélyezhet az útépítési érdekeltségi hozzájárulás megfizetésére kötelezett írásbeli kérelmére; (6/2011. (II. 9.) szekszárdi ör. 4. § (2) bekezdés)

27. Viseli ünnepi alkalmakkor a város címerével ellátott kék vállszalagot; (37/2011. (VI. 1.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdés h) pontja)

28. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata tagságával működő gazdasági társaságok taggyűlései vonatkozásában Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata nevében a Közgyűlés vagy az illetékes bizottság véleményének kikérésével és az abban foglaltak szerint képviseli az önkormányzatot és vesz részt a társasági döntéshozatalban.

29. Tájékoztatja a Közgyűlést, ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít; (éves költségvetési rendelet)

30. Tájékoztatja a Közgyűlést 30 napon belül a jegyző előkészítésében történt, a helyi önkormányzati költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról; (éves költségvetési rendelet)

31. Rendelkezik a Polgármesteri Keretről; (éves költségvetési rendelet)

32. Ellátja a Közbeszerzési Szabályzatban részére megállapított feladatokat; (Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzata)

33. Megköti a magánberuházásban megvalósuló víziközmű tulajdonjogának átruházásáról a beruházóval a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény 8. § (1) bekezdése szerinti szerződést;

34. Az újszülöttek, a 18. életévüket betöltött fiatalok, a házasságot kötött párok és az időskorúak köszöntéséről szóló 24/2004. (XI. 28.) önkormányzati rendelet 2. §-a alapján ellátja a személyi kör köszöntésével kapcsolatos feladat és hatáskört.

35. A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság által meghatározott bérleti díjakkal megköti a bel- és külterületi ingatlanok bérbeadásáról szóló bérleti szerződést.

36. A társasházban tulajdoni hányaddal rendelkező önkormányzat nevében a társasházi közgyűlésen - a vagyonrendeletben foglalt korlátozással - gyakorolja a tulajdonosi jogokat.

37. Dönt az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 30/A. §-a szerinti településrendezési szerződés megkötéséről.

38. Megköti az Önkormányzat nevében a parkolóhelyek megváltásáról szóló megállapodást az építtetővel. (41/2011. (VII. 5.) önkormányzati rendelet 2. § (2c) bekezdés);

39. Megfelelő biztosíték adása mellett engedélyezheti a lakások és egyéb építmények építéséhez, kialakításához kapcsolódó parkolóhelyek biztosításáról szóló 41/2011. (VII. 5.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében meghatározott megváltási díj rendelet 2. § (6) bekezdésben foglalt határidőtől eltérő határidőben történő kifizetését. (41/2011. (VII. 5.) önkormányzati rendelet 2. § (6a) bekezdés);

40. Dönt a köztemetési ügyekben és intézkedik a köztemetés költségeinek hagyatéki teherként történő bejelentéséről, kötelezi az eltemettetésre kötelezett személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére, illetve azt méltányosságból elengedi;

41. Kiadja a közút nem közlekedési célú igénybevételéhez a kezelői hozzájárulást;

42. Kiadja az útcsatlakozás (kapubejáró, telekbejáró) létesítéséhez a közútkezelői hozzájárulást;

43. Felszólít az út területén, az alatt vagy felett elhelyezett építmény, meglévő útcsatlakozás felújítására, korszerűsítésére vagy megszüntetésére a közlekedés biztonsága érdekében;

44. Kiadja a közútkezelői hozzájárulást külterületen a közút tengelyétől számított 50 méteren belül építmény elhelyezéséhez, bővítéséhez, rendeltetésének megváltoztatásához, nyomvonal jellegű építmény elhelyezéséhez, kő, kavics, agyag, homok és egyéb ásványi nyersanyag kitermeléséhez, 10 m-en belül fa ültetéséhez vagy kivágáshoz;

45. Kiadja a közútkezelői hozzájárulást belterületen - a közút mellett - ipari, kereskedelmi, vendéglátóipari, egyéb szolgáltatási célú építmény elhelyezéséhez, bővítéséhez, rendeltetésének megváltoztatásához, nyomvonal jellegű építmény elhelyezéséhez, 2 m-en belül fa ültetéséhez vagy kivágáshoz;

46. Lezárja a közutat vagy forgalmát korlátozza (eltereli) a közúton folyó munka, a közút állagának védelme, a közúti forgalom biztonsága miatt;

47. Nyilvántartja a közutakat;

48. Dönt a közút megrongálódásának kijavításáról és a forgalom biztonságát veszélyeztető helyzet elhárításáról;

49. Tájékoztatja a közlekedés résztvevőit a közlekedés biztonságát és zavartalanságát jelentősen befolyásoló körülményekről;

50. Dönt a járművek helyi közútra történő behajtásához szükséges engedély megadásáról.

51. Dönt a közterületi vízvételi helyek és a közterületi tűzcsapok megszüntetéséről, áthelyezéséről.

52. Megköti A Szekszárdi Tankerületi Központtal, valamint a Szekszárdi Szakképzési Centrummal a vagyonkezelésbe átadott önkormányzati tulajdonú ingatlanok tanítási időn kívüli ingyenes használatára vonatkozó, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 76. § szerinti külön megállapodást.

53. Engedélyezi a fizető parkolónak kijelölt várakozási helyeken az önkormányzati rendeletben meghatározott időn belül a díjmentes igénybevételt kiemelt városi rendezvényekhez kapcsolódóan [5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet 5. § (5) bekezdés].

54. Előzetes egyetértési jogot gyakorol a fizető parkolót üzemeltető cég felé a közérdekű célból, eseti jelleggel a parkolóhelyek térítésmentes használatának engedélyezése, illetve a parkolóhelyek rendezvény céljára történő lezárásáról a rendező szerv, vagy személy kérésére [5/2015. (II. 11.) 5. § (6) bekezdés].

55. Engedélyezi egyedi elbírálás alapján az 5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet 2. mellékletében meghatározott darabszámú gépjárműre vonatkozóan Szekszárd Városi Közlekedési Kártya kiadását [5/2015. (II. 11.) önkormányzati rendelet 7/A. § (1) bekezdés].

56. Dönt Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata felé fennálló polgári jogi jogviszonyból eredő lejárt teljesítési határidejű követelésre benyújtott részletfizetési, fizetési halasztási kérelmek elbírálásáról 100 000 Ft egyedi értékhatárig.

57. Tulajdonosi jognyilatkozatokat ad az Önkormányzat vagyonával kapcsolatosan (elővásárlási jog gyakorlása, telekmegosztás, telekösszevonás, telekhatár rendezés, építési ügyekben tulajdonosi hozzájárulás, építési engedélyezési eljárás, elidegenítési és terhelési tilalmak törlése, valamint a további megterheléshez való hozzájárulás megadása); (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 13. § (3) bekezdés)

58. Gyakorolja az önkormányzati vagyont érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát; (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 13. § (1) bekezdés)

59. Jogosult a hatáskörrel rendelkező szerv döntése alapján az elidegenítési és a vagyonhasznosítási jogügyletek megkötésére, aláírására; (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 15. § a) pont)

60. A vagyonrendeletben foglalt feltételekkel a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság előzetes véleménye alapján követően jogosult az Önkormányzatot terhelő kötelezettség elismerésére; (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 23. §)

61. A Polgármesteri Hivatal útján jogosult a forgalomképes vagyon elidegenítésére és hasznosítására vonatkozó döntés végrehajtására; (31/2004. (XII. 1.) szekszárdi ör. 36. § (4) bekezdés)

62. Aláírja az önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaságainak munkaviszony keretén belül foglalkoztatott ügyvezetője tekintetében - az önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaságainak munkaviszony keretein belül foglalkoztatott ügyvezetőinek szabadságolási tervéről szóló önkormányzati szabályzat alapján - az igényelt szabadság engedélyezését.

63. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságok vonatkozásában a Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének döntésében foglaltak végrehajtásaként a tulajdonos és a tulajdonos, mint munkáltató képviseletében aláírjon 64. Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata többségi tulajdonában lévő gazdasági társaságok taggyűlésén a Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének döntése alapján az önkormányzatot képviselje, a társasági szerződést aláírja.

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2020. július 3. napjával.