Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testületének 33/2020 (X.20.) önkormányzati rendelete

Kozármisleny Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 10. 21- 2022. 02. 08

Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testületének 33/2020 (X.20.) önkormányzati rendelete

Kozármisleny Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2020.10.21.

Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testülete Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Kozármisleny Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 14.) rendelet módosításáról a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet egy új „Nemzetiségi önkormányzatokra vonatkozó szabályok” fejezettel egészül ki.

2. § (1) A rendelet az alábbi 71/A. §-szal egészül ki:

„71/A. § (1) Kozármisleny városában horvát, német és roma, települési nemzetiségi önkormányzatok működnek a következő elnevezésekkel: Kozármislenyi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat, Kozármislenyi Német Nemzetiségi Önkormányzat, Kozármislenyi Roma Nemzetiségi Önkormányzat.

(2) A képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátásához biztosítja a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (1) bekezdése szerinti működési feltételeket.”

(3) A képviselő-testület lehetőségeihez mérten éves költségvetési rendeletében meghatározott összeggel támogatja a nemzetiségi önkormányzatot.

(4) A képviselő-testület elé terjesztett költségvetési rendelettervezetnek tartalmaznia kell:

- az önkormányzat által nyújtott támogatást.”
(5) Az önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat jelen fejezetben szabályozott kapcsolatára vonatkozó részletes szabályokat együttműködési megállapodásban kell részletesen szabályozni, melyet a testületek megbízásából a polgármester és az elnök ír alá. A megállapodás mintáját a rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.”

3. § A rendelet 2. számú mellékletének I. A bizottságok összetétele 1. Pénzügyi-, Településfejlesztési- és Sport Bizottság pontjában a „Farkas Róbert” szövegrész helyébe a „dr. Farkas Róbert” szövegrész lép.

4. § A rendelet jelen rendelet 1. számú függelékével egészül ki.

Záró rendelkezések

5. § Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.

Dr. Biró Károly Dr. Halmos Barbara
polgármester jegyző
Elfogadva: 2020. október 20.
Kihirdetve: 2020. október 20.

1. számú függelék a 33/2020. (X.20.) önkormányzati rendelethez

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött egyrészről Kozármisleny Város Önkormányzata (székhely: 7761 Kozármisleny, Pécsi u. 124.; adószám: 15724227-2-02; törzskönyvi azonosító szám: 724221; KSH statisztikai számjel: 15724227-8411-321-02; képviseli: Dr. Biró Károly polgármester), továbbiakban: helyi Önkormányzat,
másrészről a Kozármislenyi …………….. Nemzetiségi Önkormányzat (székhely: ……………… ; adószám: ……….; törzsszám:…………………; bankszámlaszám: ……………………….; képviseli: ……………….) továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat
(a továbbiakban együttesen: Felek) között, alulírott helyen és napon, az alábbi feltétek szerint.
I. A megállapodás célja, jogszabályi háttere
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 27. § (2) bekezdése alapján a Nemzetiségi Önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról a Nemzetiségi Önkormányzat székhelye szerinti Helyi Önkormányzat Hivatala gondoskodik. A Helyi Önkormányzat és az érintett Nemzetiségi Önkormányzatok a feladatok ellátásának részletes szabályait a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) 80. § (3) bekezdése szerinti megállapodásban rendezik.
A Njtv. 80. § (1)-(2) bekezdése alapján a Települési Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzat részére - annak székhelyén - biztosítja az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról, melynek érdekében a helyiséghasználatra, a további feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan megállapodást köt a Nemzetiségi Önkormányzattal.
Felek jelen megállapodást a fent hivatkozott törvényhelyeken alapuló megállapodás-kötési kötelezettség teljesítése érdekében, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Ávr.) előírásaira is figyelemmel kötik meg.
II. A nemzetiségi önkormányzat működése, a személyi-tárgyi feltételek biztosítása

1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére a Njtv. előírásai alapján, az alábbiak szerint biztosítja a nemzetiségi önkormányzat működésének személyi és tárgyi feltételeit:

a) A helyi önkormányzat ingyenesen biztosítja a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete részére az ülések lebonyolításához szükséges helyiséget a helyi önkormányzat épületében, illetve közmeghallgatások és fórumok lebonyolításához a földszinti tanácstermében. A teremhasználatot minden hónapban előre kell egyeztetnie az elnöknek a Jegyzővel. A helyiséghez és annak infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségeket a telefonhasználat költségeinek kivételével és fenntartási költségeket a helyi önkormányzat viseli.

b) a helyi nemzetiségi önkormányzat működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi és személyi feltételeket biztosítja,

c) gondoskodik a testületi ülések előkészítéséről (különösen meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása),

d) a nemzetiségi önkormányzat által elfogadott testületi döntéseket és a tisztségviselők döntéseit előkészíti, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatokat ellátja,

e) a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat ellátja,

f) a helyi nemzetiségi önkormányzat biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát,

g) az a)-f) pontokban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata költségei kivételével – viseli,

h) a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, valamint a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével, továbbá a helyi nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számla nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével, adószám igénylésével és adózással kapcsolatos feladatokat a Kozármisleny Közös Önkormányzati Hivatal munkaköri leírás szerinti köztisztviselője látja el,

i) a nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatos helyi önkormányzatot terhelő pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási, szakmai teljesítés igazolási feladatokat a Kozármisleny Közös Önkormányzati Hivatal munkaköri leírás szerinti köztisztviselője látja el.

2. A helyi önkormányzat közös önkormányzati hivatalának jegyzője, vagy az általa megbízott, jogszabályban előírt képesítéssel rendelkező személy részt vesz a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein, ha az elnök legkésőbb az ülést megelőző 3. napon tájékoztatja az ülés időpontjáról, valamint az ülés helyszíne a hivatal épületében található. A jegyző, illetve az általa megbízott személy a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésén törvényességi észrevételt tehet.

3. Ahhoz, hogy a helyi önkormányzat és a jegyző, illetve a közös önkormányzati hivatal jelen együttműködés szerinti valamennyi kötelezettségét teljesíteni tudja a nemzetiségi önkormányzat elnökének szoros együttműködése, iránymutatása szükséges.

4. A nemzetiségi önkormányzat a rendelkezésre álló anyagi, tárgyi eszközökkel, lehetőségekkel a célhoz kötöttség és a takarékossági elvárásoknak, kötelezettségeknek megfelelően él.

5. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzatot a mindenkori költségvetési rendeletében meghatározottak szerint működési támogatásban részesíti.

6. A helyi nemzetiségi önkormányzat testületi üléseit hétfőtől péntekig a székhelyén, a helyi önkormányzattal előre egyeztetett időpontban tartja.

7. A helyi önkormányzat honlapján ingyenes megjelenési lehetőséget biztosít a helyi nemzetiségi önkormányzat részére.

III. Gazdálkodás

1. A költségvetés elkészítésének és elfogadásának rendje

1. Az Áht. 24. (2) és 26. (l) és (2) bekezdése alapján a költségvetési határozatot a jegyző készíti elő és a nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszti a nemzetiségi önkormányzat testülete elé.

2. A tervezéssel kapcsolatos koordináló, összefoglaló és az operatív teendők végrehajtása a helyi önkormányzat közös önkormányzati hivatalának a feladata. A helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról az Áht. 27. (2) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat közös önkormányzati hivatalán keresztül gondoskodik.

3. A költségvetés előkészítési munkálataiban részt vesz a nemzetiségi önkormányzat elnöke a törvényben előírt határidők betartásával:

a költségvetés összeállításához bemutatja a következő évre tervezett feladatokat,
a nemzetiségi önkormányzat testületének benyújtja a költségvetési határozat tervezetet.

2. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata

1. A helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetését az Áht. 26. (l) bekezdése és az Áht. 29/A. alapján kell elkészíteni. A nemzetiségi önkormányzat költségvetésének készítésére vonatkozó részletes szabályokat az Áht. 23-25. tartalmazzák.

2. A jegyző a költségvetési határozat tervezetet egyezteti a nemzetiségi önkormányzat elnökével. A nemzetiségi önkormányzat a jegyző rendelkezésére bocsátja a nemzetiségi önkormányzat feladataira vonatkozó adatokat és a felmerülő kérdéseket tisztázzák.

3. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítése során a jegyző az ehhez szükséges adatokat a költségvetési törvény alapján, illetve a későbbi időpontban rendelkezésre álló részletes információk ismeretében — közli a nemzetiségi önkormányzat elnökével.

4. A nemzetiségi önkormányzat elnöke az egyeztetések során minden rendelkezésre álló információval segíti a közös önkormányzati hivatal munkáját. Az egyeztetést a költségvetési határozat-tervezet benyújtását megelőző 15. napig kell lefolytatni.

5. A költségvetési határozat tervezetét az Áht. 23. S-a és a 24. (4) bekezdése szerinti tartalommal a jegyző készíti elő és a nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszti a nemzetiségi önkormányzat testülete elé.image10.jpegimage11.jpegimage12.jpegimage13.jpegimage14.jpegimage14.jpegimage15.jpeg

6. A költségvetési határozat tervezetét a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete megtárgyalja, és elfogadásáról határozatban dönt legkésőbb az Áht. 24. (3) bekezdése szerinti határidőig.

7. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatát a nemzetiségi önkormányzat elnöke az elfogadást követő két munkanapon belül megküldi a jegyzőnek.

8. Kozármisleny Város Önkormányzata a nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának törvényességéért, a bevételi és kiadási előirányzatok megalapozottságáért felelősséggel nem tartozik.

3. A költségvetési előirányzatok módosításának rendje

A nemzetiségi önkormányzat előirányzatainak módosítására, átcsoportosítására az Áht. 34. §- ában foglaltakat kell alkalmazni.

1. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési kiadásai, kiemelt előirányzatai kizárólag a nemzetiségi önkormányzat testületének határozata alapján módosíthatók.

A költségvetés kiadásai kiemelt előirányzatain belül a rovatok közötti átcsoportosításra a nemzetiségi önkormányzat elnöke vagy az általa írásban fölhatalmazott önkormányzati hivatali dolgozó jogosult.
Amennyiben a nemzetiségi önkormányzat az eredeti előirányzathoz képest többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, a nemzetiségi önkormányzat módosítja a költségvetésről szóló határozatát.

2. A költségvetési határozat módosításáról a nemzetiségi önkormányzat elnöke a módosítást követően haladéktalanul tájékoztatja a jegyzőt. A nemzetiségi önkormányzat képviselő- testülete negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31 -i hatállyal módosíthatja költségvetési határozatát.

3. Amennyiben a nemzetiségi önkormányzat nem hoz határozatot év közben, az eredeti előirányzatot meghaladó támogatások, egyéb bevételek, a pénzmaradvány és az átvett pénzeszközök felhasználásáról, akkor e bevételek terhére kiadások nem teljesíthetők.

4. Költségvetési információ-szolgáltatás rendje

1. Az információ-szolgáltatás rendje

1.1.A nemzetiségi önkormányzat testülete által jóváhagyott éves költségvetéséről a Nemzetgazdasági Minisztérium által kiadott nyomtatványgarnitúra felhasználásával az államháztartás pénzügyi információs rendszere keretében adatszolgáltatást kell teljesíteni.
1.2. A közös önkormányzati hivatal által összeállított költségvetési információt ha a költségvetési törvény másként nem rendelkezik — a nemzetiségi önkormányzat a határozat-tervezetének képviselő-testület elé terjesztését követő 30 napon belül a Magyar Államkincstár területileg illetékes szervéhez nyújtja be az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) 33. (2) bekezdése szerint.
1.3. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési beszámolója (zárszámadás) elkészítésével kapcsolatos adatszolgáltatást a Nemzetgazdasági Minisztérium által kiadott nyomtatványgarnitúra felhasználásával az államháztartás pénzügyi információs rendszere keretében — a mindenkori érvényes államháztartási számviteli jogszabályok előírásai szerinti határidőben köteles teljesíteni a Magyar Államkincstár felé.image23.jpegimage24.jpegimage25.jpegimage26.jpegimage27.jpegimage28.jpegimage29.jpegimage29.jpegimage30.jpegimage31.jpeg
1.4. A nemzetiségi önkormányzat havi és negyedéves költségvetési-, mérleg-, és kötelezettségvállalási, valamint egyéb adatszolgáltatásait a mindenkor érvényes államháztartási számviteli jogszabályok előírása szerinti határidőben teljesíti a Magyar Államkincstár felé.
1.5. A szolgáltatott adatok valódiságáért, egyezőségéért a számviteli szabályoknak való megfeleléséért, a határidő betartásért a helyi nemzetiségi önkormányzat képviselőtestületének elnöke, és a helyi önkormányzat jegyzője felelős.

2. Beszámolási kötelezettség teljesítésének rendje

Az Áht. 88. (1) bekezdése szerint a vagyonról és a költségvetés végrehajtásáról a számviteli jogszabályok szerinti éves költségvetési beszámolót kell készíteni, Az éves költségvetési beszámolót a 28. (5) bekezdésében megjelölt személy hagyja jóvá.

IV. A költségvetési gazdálkodás végrehajtása
A helyi nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a közös önkormányzati hivatal látja el.
A közös önkormányzati hivatal a nemzetiségi önkormányzat költségvetési kiadási előirányzatán belül, a nemzetiségi önkormányzat határozatai alapján végzi a költségvetési szervekre vonatkozó gazdálkodási szabályok betartása mellett — a gazdálkodási feladatokat. Amennyiben a nemzetiségi önkormányzat az átmeneti gazdálkodásról nem rendelkezett és a költségvetési határozatát a törvényben meghatározott határidőben nem alkotta meg, akkor az Áht. 25. (3) bekezdésében foglaltakat kell érvényesíteni.
Az esetleges adósságrendezési eljárás során a nemzetiségi önkormányzat tartozásáért a helyi önkormányzat felelősséggel nem tartozik.

1. Kötelezettségvállalás rendje

1. Kötelezettséget vállalni az 1.5. pontban foglalt kivételekkel csak pénzügyi ellenjegyzés után, a pénzügyi teljesítés esedékességét megelőzően, írásban lehet.

2. A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni, kizárólag az elnök, vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.

3. A kötelezettség vállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet.

4. Az írásos felhatalmazást, illetve annak visszavonását a jegyző részére meg kell küldeni a felhatalmazás időpontjától számított egy munkanapon belül.

5. Az Ávr. 53. (1) bekezdése alapján nem szükséges előzetes, írásbeli kötelezettségvállalás a gazdasági eseményenként 200.000 forintot el nem érő kifizetések esetén, a pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások teljesítésénél, valamint az Áht. 36. (2) bekezdés esetén, ha az összeg megállapításának módja jogszabály, jogerős, vagy fellebbezésre tekintet nélkül végrehajtható bírósági, hatósági döntésen alapul, a fizetési kötelezettség összegét vagy az összeg megállapításának módját továbbá a felek valamennyi jogát és kötelezettségét megállapító kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettség esetében.image36.jpegimage37.jpegimage38.jpegimage39.jpegimage40.jpeg

2. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésének rendje

Pénzügyi ellenjegyzésre a jegyző vagy az általa felhatalmazott személy jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére kijelölt személynek az Avr. 55. (3) bekezdése szerinti végzettséggel kell rendelkeznie.

A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a pénzügyi ellenjegyzés dátumának és annak tényére történő megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolnia az Ávr 55. (l) bekezdése szerinti

Az ellenjegyzés csak az előirányzat és a fedezet meglétének, valamint a jogszerűségének ellenőrzésére irányul, A kötelezettség vállalást, utalványozást, valamint az ellenjegyzést ugyanazon személy nem végezheti.

3. Az érvényesítés és a teljesítés igazolása

Az érvényesítést a közös önkormányzati hivatal ezzel megbízott, az Avr. 55. (3) bekezdése szerinti képesítéssel rendelkező dolgozója végezheti.

Az érvényesítés a teljesítés igazolásán alapul. A teljesítés igazolására a nemzetiségi önkormányzat elnöke, vagy az általa kijelölt nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult az Áht.-ban és az Avr.-ben foglaltak szerint.

A teljesítést igazoló és érvényesítő nem lehet ugyanaz a személy.

Nem kell a teljesítés igazolását elvégezni a költségvetés teljesítése során a más fizetési kötelezettségek, illetve a keletkezett bevételek esetében.

4. Utalványozás

1. Utalványozásnak minősül a kiadások teljesítésének és bevételek beszedésének elrendelése, melyre kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.

2. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. A pénzügyi teljesítésre az utalványozás után és az utalványozás ellenjegyzése mellett kerülhet sor.

3. A nemzetiségi önkormányzat elnökének írásos felhatalmazását, valamint annak visszavonását a felhatalmazás időpontjától számított egy napon belül meg kell küldeni a jegyzőnek.

4. Készpénz a közös önkormányzati hivatal házipénztárán keresztül akkor fizethető ki, ha a nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetést a teljesítéshez szükséges dokumentumokkal szerződés, számla — bemutatja és szándékát a pénzfelvételt megelőző három napon belül a közös önkormányzati hivatalnál jelzi.

5. Összeférhetetlenség

Az összeférhetetlenségre vonatkozó szabályokat az Ávr. 60. (1)-(2) bekezdései szerint kell betartani.image48.jpegimage49.jpegimage49.jpegimage50.jpeg
V. Pénzellátás, bankszámlarend

1. Pénzellátás

1. A nemzetiségi önkormányzatot megillető, az éves költségvetési törvény alapján, a nemzetiségi célú előirányzatokból nyújtott támogatások feltételrendszeréről és elszámolásának rendjéről szóló 428/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.) és külön miniszteri rendelet szerinti általános működési támogatás előirányzatának megfelelő összeget évente előírt határidőben a Magyar Államkincstár folyósítja a nemzetiségi önkormányzat fizetési számlájára.

2. Az 1. pontban foglalt szabály vonatkozik — az R.-ben foglaltakkal kiegészítve a feladatalapú támogatás folyósítására is.

3. A nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe.

4. A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával kapcsolatos minden pénzforgalmát a közös önkormányzati hivatal költségvetési elszámolási számlájáról elkülönülten, önálló bankszámlán köteles lebonyolítani.

5. A közös önkormányzati hivatal végzi a nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számlájának nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével, adószám igénylésével kapcsolatos feladatokat.

2. Bankszámlarend

1. A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával összefüggő pénzforgalmat a fizetési számláján és az ahhoz kapcsolódó alszámlán, továbbá a közös önkormányzati hivatal épületében található házipénztárban bonyolítja. A számla feletti rendelkezési jog a nemzetiségi önkormányzat elnökét és/vagy az általa meghatalmazott személyt illeti meg.

2. A közös önkormányzati hivatal számviteli nyilvántartások vezetésével biztosítja a nemzetiségi önkormányzat bevételei, pénzmaradványa és a teljesített kiadások jogszabályi előírásoknak megfelelő, elkülönített, részletes kimutatását.

VI. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje, belső ellenőrzés

A közös önkormányzati hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni számviteli nyilvántartásait elkülönítetten végzi.

A nemzetiségi önkormányzat tulajdonában lévő vagyontárgyak leltárfelelőse a nemzetiségi önkormányzat elnöke.image54.jpegimage55.jpegimage56.jpegimage57.jpeg
A helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozó, belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat közös önkormányzati hivatalának jegyzője, vagy az általa megbízott, jogszabályban előírt képesítéssel rendelkező személy látja el.
VII. Egyéb rendelkezések
A vonatkozó jogszabályokban meghatározott adatszolgáltatás során a nemzetiségi önkormányzat tekintetében az adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségért a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének elnöke a felelős.
Ez a megállapodás tárgyévre vonatkozóan legkésőbb január 31-ig módosítható. A jegyző a megállapodás tartalmát érintő jogszabályok változása esetén a módosítás szükségességét jelzi a polgármesternek és a nemzetiségi önkormányzat elnökének.
Egyebekben a megállapodásra az alábbi jogszabályok rendelkezései az irányadók:

1. a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CXCV. törvény

2. az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény

3. az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII.31.) Korm. rendelet

4. a nemzetiségi célú előirányzatokból nyújtott támogatások feltételrendszeréról és elszámolásának rendjéről szóló 428/2012 (XII.29.) Korm.rendelet

image59.jpeg
Ezt a megállapodást Kozármisleny Város Önkormányzatának képviselő-testülete a ….../…….
(.) számú határozatával, a Kozármislenyi ……………… Nemzetiségi Önkormányzat képviselő-testülete az ………./…... (.) számú határozatával elfogadta.
Kozármisleny,
……………………………………. ……………………………………..
Elnök Polgármester
………………………………..
Jegyző”
INDOKOLÁS
Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testületének 33/2020. (X.20) önkormányzati rendeletéhez
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: Jat.) 18. §-a szerint a Képviselő-testületet tájékoztatni kell a javasolt szabályozás szükségességéről, továbbá ismertetni kell a jogi szabályozás várható hatásait. A jogszabály tervezetét az alábbiakkal indokolom:
ÁLTALÁNOS INDOKOLÁS
Kozármisleny Város Önkormányzatának SZMSZ-e nem tartalmazza a nemzetiségi önkormányzatokkal kötött együttműködési megállapodás szerinti működési feltételeket.
A képviselő-testület egy tagja a veszélyhelyzet során teendő egyes, a felsőoktatási intézményeket és a hallgatókat érintő intézkedésekről szóló 101/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet 6. §-a alapján mentesült az oklevél kiadásának előfeltételéül előírt nyelvvizsga letételének kötelezettsége alól, így a jogszabálymódosítás következtében doktori címet szerzett és ezáltal nevének megváltoztatására került sor.
RÉSZLETES INDOKOLÁS
Az 1. §-hoz
Egy új „Nemzetiségi önkormányzatokra vonatkozó” fejezettel egészíti ki a rendelet szövegét.
A 2. §-hoz
(1) Kozármisleny Városában működő Nemzetiségi Önkormányzatok elnevezését rögzíti.
(2)-(4) A Nemzetiségi Önkormányzatokra vonatkozó szabályokat tartalmazza.
(5) Az Önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat között megkötendő együttműködési megállapodást rögzíti.
A 3. §-hoz
A 2. számú mellékletben a bizottságok összetételét, feladat- és hatásköreiket szabályozza. Egy önkormányzati képviselő neve megváltozott, Farkas Róbertből dr. Farkas Róbert lett.
Az 4. §-hoz
A nemzetiségi önkormányzatokkal kötendő együttműködési megállapodást tartalmazza.
A 5. §-hoz
A hatálybalépésre vonatkozó rendelkezést tartalmaz.
Kozármisleny, 2020. október 14.
Dr. Halmos Barbara
jegyző
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLAT
Kozármisleny Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …/2020. X.20.) önkormányzati rendeletéhez
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1)-(2) bekezdései értelmében „ jogszabály előkészítője – a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű – előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit.”
Fentiek alapján a szabályozás várható következményei az alábbiak:

1. Társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:

A testületi munka hatékonyságát növeli. Jogharmonizáció megteremtése miatt szükséges, a MÁK ellenőrzés előírásainak való megfelelés miatt.

2. Környezeti és egészségi következményei:

Nem releváns.

3. Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

Nem releváns.

4. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:

A rendelet megalkotásának elmaradása esetén a képviselő-testületi munka hatékonysága csökkenne. Jogharmonizáció elmaradna.

5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:

Rendelkezésre állnak.

Kozármisleny, 2020. október 14.

dr. Halmos Barbara s.k.
jegyző

1

Az önkormányzati rendeletet a Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (II. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (40) bekezdése hatályon kívül helyezte 2022. február 9. napjával.