Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testületének 33/2020 (X.20.) önkormányzati rendelete
Kozármisleny Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2020. 10. 21- 2022. 02. 08Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testületének 33/2020 (X.20.) önkormányzati rendelete
Kozármisleny Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról1
Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testülete Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Kozármisleny Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 14.) rendelet módosításáról a következőket rendeli el:
1. § (1) A rendelet egy új „Nemzetiségi önkormányzatokra vonatkozó szabályok” fejezettel egészül ki.
2. § (1) A rendelet az alábbi 71/A. §-szal egészül ki:
„71/A. § (1) Kozármisleny városában horvát, német és roma, települési nemzetiségi önkormányzatok működnek a következő elnevezésekkel: Kozármislenyi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat, Kozármislenyi Német Nemzetiségi Önkormányzat, Kozármislenyi Roma Nemzetiségi Önkormányzat.
(2) A képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátásához biztosítja a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (1) bekezdése szerinti működési feltételeket.”
(3) A képviselő-testület lehetőségeihez mérten éves költségvetési rendeletében meghatározott összeggel támogatja a nemzetiségi önkormányzatot.
(4) A képviselő-testület elé terjesztett költségvetési rendelettervezetnek tartalmaznia kell:
3. § A rendelet 2. számú mellékletének I. A bizottságok összetétele 1. Pénzügyi-, Településfejlesztési- és Sport Bizottság pontjában a „Farkas Róbert” szövegrész helyébe a „dr. Farkas Róbert” szövegrész lép.
4. § A rendelet jelen rendelet 1. számú függelékével egészül ki.
Záró rendelkezések
5. § Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
1. számú függelék a 33/2020. (X.20.) önkormányzati rendelethez
1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére a Njtv. előírásai alapján, az alábbiak szerint biztosítja a nemzetiségi önkormányzat működésének személyi és tárgyi feltételeit:
a) A helyi önkormányzat ingyenesen biztosítja a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete részére az ülések lebonyolításához szükséges helyiséget a helyi önkormányzat épületében, illetve közmeghallgatások és fórumok lebonyolításához a földszinti tanácstermében. A teremhasználatot minden hónapban előre kell
egyeztetnie az elnöknek a Jegyzővel. A helyiséghez és annak infrastruktúrájához kapcsolódó rezsiköltségeket a telefonhasználat költségeinek kivételével és fenntartási költségeket a helyi önkormányzat viseli.
b) a helyi nemzetiségi önkormányzat működéséhez (a testületi, tisztségviselői, képviselői feladatok ellátásához) szükséges tárgyi és személyi feltételeket biztosítja,
c) gondoskodik a testületi ülések előkészítéséről (különösen meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása),
d) a nemzetiségi önkormányzat által elfogadott testületi döntéseket és a tisztségviselők döntéseit előkészíti, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatokat ellátja,
e) a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat ellátja,
f) a helyi nemzetiségi önkormányzat biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát,
g) az a)-f) pontokban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata költségei kivételével – viseli,
h) a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésének előkészítésével és megalkotásával, valamint a költségvetéssel összefüggő adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésével, továbbá a helyi nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számla nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével, adószám igénylésével és adózással kapcsolatos feladatokat a Kozármisleny Közös Önkormányzati Hivatal munkaköri leírás szerinti köztisztviselője látja el,
i) a nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalásaival kapcsolatos helyi önkormányzatot terhelő pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási, szakmai teljesítés igazolási feladatokat a Kozármisleny Közös Önkormányzati Hivatal munkaköri leírás szerinti köztisztviselője látja el.
2. A helyi önkormányzat közös önkormányzati hivatalának jegyzője, vagy az általa megbízott, jogszabályban előírt képesítéssel rendelkező személy részt vesz a
nemzetiségi önkormányzat testületi ülésein, ha az elnök legkésőbb az ülést megelőző 3. napon tájékoztatja az ülés időpontjáról, valamint az ülés helyszíne a hivatal épületében található. A jegyző, illetve az általa megbízott személy a nemzetiségi önkormányzat testületi ülésén törvényességi észrevételt tehet.
3. Ahhoz, hogy a helyi önkormányzat és a jegyző, illetve a közös önkormányzati hivatal jelen együttműködés szerinti valamennyi kötelezettségét teljesíteni tudja a nemzetiségi önkormányzat elnökének szoros együttműködése, iránymutatása szükséges.
4. A nemzetiségi önkormányzat a rendelkezésre álló anyagi, tárgyi eszközökkel, lehetőségekkel a célhoz kötöttség és a takarékossági elvárásoknak, kötelezettségeknek megfelelően él.
5. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzatot a mindenkori költségvetési rendeletében meghatározottak szerint működési támogatásban részesíti.
6. A helyi nemzetiségi önkormányzat testületi üléseit hétfőtől péntekig a székhelyén, a helyi önkormányzattal előre egyeztetett időpontban tartja.
7. A helyi önkormányzat honlapján ingyenes megjelenési lehetőséget biztosít a helyi nemzetiségi önkormányzat részére.
III. Gazdálkodás
1. A költségvetés elkészítésének és elfogadásának rendje
1. Az Áht. 24. (2) és 26. (l) és (2) bekezdése alapján a költségvetési határozatot a jegyző készíti elő és a nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszti a nemzetiségi önkormányzat testülete elé.
2. A tervezéssel kapcsolatos koordináló, összefoglaló és az operatív teendők végrehajtása a helyi önkormányzat közös önkormányzati hivatalának a feladata. A helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról az Áht. 27. (2) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat közös önkormányzati hivatalán keresztül gondoskodik.
3. A költségvetés előkészítési munkálataiban részt vesz a nemzetiségi önkormányzat elnöke a törvényben előírt határidők betartásával:
a költségvetés összeállításához bemutatja a következő évre tervezett feladatokat,
a nemzetiségi önkormányzat testületének benyújtja a költségvetési határozat tervezetet.2. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozata
1. A helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetését az Áht. 26. (l) bekezdése és az Áht. 29/A. alapján kell elkészíteni. A nemzetiségi önkormányzat költségvetésének készítésére vonatkozó részletes szabályokat az Áht. 23-25. tartalmazzák. 
2. A jegyző a költségvetési határozat tervezetet egyezteti a nemzetiségi önkormányzat elnökével. A nemzetiségi önkormányzat a jegyző rendelkezésére bocsátja a
nemzetiségi önkormányzat feladataira vonatkozó adatokat és a felmerülő kérdéseket tisztázzák.
3. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítése során a jegyző az ehhez szükséges adatokat a költségvetési törvény alapján, illetve a későbbi időpontban rendelkezésre álló részletes információk ismeretében — közli a nemzetiségi
önkormányzat elnökével. 
4. A nemzetiségi önkormányzat elnöke az egyeztetések során minden rendelkezésre álló információval segíti a közös önkormányzati hivatal munkáját. Az egyeztetést a
költségvetési határozat-tervezet benyújtását megelőző 15. napig kell lefolytatni.
5. A költségvetési határozat tervezetét az Áht. 23. S-a és a 24. (4) bekezdése szerinti tartalommal a jegyző készíti elő és a nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszti a
nemzetiségi önkormányzat testülete elé.






6. A költségvetési határozat tervezetét a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete megtárgyalja, és elfogadásáról határozatban dönt legkésőbb az Áht. 24. (3) bekezdése szerinti határidőig.
7. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatát a nemzetiségi önkormányzat elnöke az elfogadást követő két munkanapon belül megküldi a jegyzőnek.
8. Kozármisleny Város Önkormányzata a nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának törvényességéért, a bevételi és kiadási előirányzatok megalapozottságáért felelősséggel nem tartozik.
3. A költségvetési előirányzatok módosításának rendje
A nemzetiségi önkormányzat előirányzatainak módosítására, átcsoportosítására az Áht. 34. §- ában foglaltakat kell alkalmazni.
1. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési kiadásai, kiemelt előirányzatai kizárólag a
nemzetiségi önkormányzat testületének határozata alapján módosíthatók.
hivatali dolgozó jogosult.
előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, a nemzetiségi önkormányzat módosítja a költségvetésről szóló határozatát.2. A költségvetési határozat módosításáról a nemzetiségi önkormányzat elnöke a módosítást követően haladéktalanul tájékoztatja a jegyzőt. A nemzetiségi önkormányzat képviselő- testülete negyedévente, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31 -i hatállyal módosíthatja költségvetési határozatát.

3. Amennyiben a nemzetiségi önkormányzat nem hoz határozatot év közben, az eredeti előirányzatot meghaladó támogatások, egyéb bevételek, a pénzmaradvány és az átvett pénzeszközök felhasználásáról, akkor e bevételek terhére kiadások nem teljesíthetők.
4. Költségvetési információ-szolgáltatás rendje
1. Az információ-szolgáltatás rendje
az államháztartás pénzügyi információs rendszere keretében adatszolgáltatást kell teljesíteni.
költségvetési törvény másként nem rendelkezik — a nemzetiségi önkormányzat a határozat-tervezetének képviselő-testület elé terjesztését követő 30 napon belül a Magyar Államkincstár területileg illetékes szervéhez nyújtja be az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) 33. (2) bekezdése szerint.
rendszere keretében — a mindenkori érvényes államháztartási számviteli jogszabályok
előírásai szerinti határidőben köteles teljesíteni a Magyar Államkincstár felé.









kötelezettségvállalási, valamint egyéb adatszolgáltatásait a mindenkor érvényes államháztartási számviteli jogszabályok előírása szerinti határidőben teljesíti a Magyar Államkincstár felé.2. Beszámolási kötelezettség teljesítésének rendje
Az Áht. 88. (1) bekezdése szerint a vagyonról és a költségvetés végrehajtásáról a számviteli jogszabályok szerinti éves költségvetési beszámolót kell készíteni, Az éves költségvetési beszámolót a 28. (5) bekezdésében megjelölt személy hagyja jóvá.

1. Kötelezettségvállalás rendje
1. Kötelezettséget vállalni az 1.5. pontban foglalt kivételekkel csak pénzügyi ellenjegyzés után, a pénzügyi teljesítés esedékességét megelőzően, írásban lehet.
2. A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni, kizárólag az elnök, vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
3. A kötelezettség vállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet.
4. Az írásos felhatalmazást, illetve annak visszavonását a jegyző részére meg kell küldeni a felhatalmazás időpontjától számított egy munkanapon belül.
5. Az Ávr. 53. (1) bekezdése alapján nem szükséges előzetes, írásbeli
kötelezettségvállalás a gazdasági eseményenként 200.000 forintot el nem érő
kifizetések esetén, a pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások
teljesítésénél, valamint az Áht. 36. (2) bekezdés esetén, ha az összeg
megállapításának módja jogszabály, jogerős, vagy fellebbezésre tekintet nélkül
végrehajtható bírósági, hatósági döntésen alapul, a fizetési kötelezettség összegét vagy az összeg megállapításának módját továbbá a felek valamennyi jogát és kötelezettségét megállapító kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettség esetében.




2. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésének rendje
Pénzügyi ellenjegyzésre a jegyző vagy az általa felhatalmazott személy jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére kijelölt személynek az Avr. 55. (3) bekezdése szerinti végzettséggel kell rendelkeznie.
A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a pénzügyi ellenjegyzés dátumának és annak tényére történő megjelölésével, az arra jogosult személy aláírásával kell igazolnia az Ávr 55. (l) bekezdése szerinti
Az ellenjegyzés csak az előirányzat és a fedezet meglétének, valamint a jogszerűségének ellenőrzésére irányul, A kötelezettség vállalást, utalványozást, valamint az ellenjegyzést ugyanazon személy nem végezheti.
3. Az érvényesítés és a teljesítés igazolása
Az érvényesítést a közös önkormányzati hivatal ezzel megbízott, az Avr. 55. (3) bekezdése szerinti képesítéssel rendelkező dolgozója végezheti.
Az érvényesítés a teljesítés igazolásán alapul. A teljesítés igazolására a nemzetiségi önkormányzat elnöke, vagy az általa kijelölt nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult az Áht.-ban és az Avr.-ben foglaltak szerint.
A teljesítést igazoló és érvényesítő nem lehet ugyanaz a személy.

4. Utalványozás
1. Utalványozásnak minősül a kiadások teljesítésének és bevételek beszedésének elrendelése, melyre kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult.
2. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. A pénzügyi teljesítésre az utalványozás után és az utalványozás ellenjegyzése mellett kerülhet sor.
3. A nemzetiségi önkormányzat elnökének írásos felhatalmazását, valamint annak visszavonását a felhatalmazás időpontjától számított egy napon belül meg kell küldeni a jegyzőnek.
4. Készpénz a közös önkormányzati hivatal házipénztárán keresztül akkor fizethető ki,
ha a nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetést a teljesítéshez szükséges dokumentumokkal szerződés, számla — bemutatja és szándékát a pénzfelvételt megelőző három napon belül a közös önkormányzati hivatalnál jelzi.
5. Összeférhetetlenség





1. Pénzellátás
1. A nemzetiségi önkormányzatot megillető, az éves költségvetési törvény alapján, a nemzetiségi célú előirányzatokból nyújtott támogatások feltételrendszeréről és elszámolásának rendjéről szóló 428/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.) és külön miniszteri rendelet szerinti általános működési támogatás előirányzatának megfelelő összeget évente előírt határidőben a Magyar Államkincstár folyósítja a nemzetiségi önkormányzat fizetési számlájára.
2. Az 1. pontban foglalt szabály vonatkozik — az R.-ben foglaltakkal kiegészítve a feladatalapú támogatás folyósítására is.
3. A nemzetiségi önkormányzat működésének általános támogatását a nemzetiségi
önkormányzat a helyi önkormányzaton keresztül a költségvetési törvényben meghatározottak szerint veszi igénybe.
4. A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával kapcsolatos minden pénzforgalmát a közös önkormányzati hivatal költségvetési elszámolási számlájáról elkülönülten, önálló bankszámlán köteles lebonyolítani.
5. A közös önkormányzati hivatal végzi a nemzetiségi önkormányzat önálló fizetési számlájának nyitásával, törzskönyvi nyilvántartásba vételével, adószám igénylésével kapcsolatos feladatokat.
2. Bankszámlarend
1. A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával és pénzellátásával összefüggő pénzforgalmat a fizetési számláján és az ahhoz kapcsolódó alszámlán, továbbá a közös önkormányzati hivatal épületében található házipénztárban bonyolítja. A számla feletti rendelkezési jog a nemzetiségi önkormányzat elnökét és/vagy az általa meghatalmazott személyt illeti meg.

2. A közös önkormányzati hivatal számviteli nyilvántartások vezetésével biztosítja a nemzetiségi önkormányzat bevételei, pénzmaradványa és a teljesített kiadások jogszabályi előírásoknak megfelelő, elkülönített, részletes kimutatását.
VI. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje, belső ellenőrzés
A közös önkormányzati hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni számviteli nyilvántartásait elkülönítetten végzi.




1. a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CXCV. törvény
2. az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
3. az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII.31.) Korm. rendelet 
4. a nemzetiségi célú előirányzatokból nyújtott támogatások feltételrendszeréról és elszámolásának rendjéről szóló 428/2012 (XII.29.) Korm.rendelet

1. Társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:
A testületi munka hatékonyságát növeli. Jogharmonizáció megteremtése miatt szükséges, a MÁK ellenőrzés előírásainak való megfelelés miatt.
2. Környezeti és egészségi következményei:
Nem releváns.
3. Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Nem releváns.
4. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A rendelet megalkotásának elmaradása esetén a képviselő-testületi munka hatékonysága csökkenne. Jogharmonizáció elmaradna.
5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Rendelkezésre állnak.
Kozármisleny, 2020. október 14.
dr. Halmos Barbara s.k. |
Az önkormányzati rendeletet a Kozármisleny Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (II. 8.) önkormányzati rendelete 2. § (40) bekezdése hatályon kívül helyezte 2022. február 9. napjával.