Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2020 (II.27..) önkormányzati rendelete
Budaörs Város Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2020. 02. 28- 2020. 02. 29Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2020 (II.27..) önkormányzati rendelete
Budaörs Város Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
2020-02-28-tól 2020-02-29-ig
Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének
4/2020. (II.27.) önkormányzati rendelete
Budaörs Város Önkormányzat
2020. évi költségvetéséről
Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
1. A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya Budaörs Város Önkormányzatára (a továbbiakban: Önkormányzat) és az általa irányított költségvetési szervekre terjed ki.
2. A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) A Képviselő-testület - figyelemmel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. § (2) bekezdés c) pontjában foglalt előírásra - az Önkormányzat, valamint az általa irányított költségvetési szervek együttes 2020. évi költségvetésének
költségvetési bevételét 14 245 762 ezer Ft-ban
költségvetési kiadását 17 482 555 ezer Ft-ban
költségvetési egyenlegét - 3 236 793 ezer Ft-ban
állapítja meg, ezen belül:
működési költségvetési bevételét 14 098 014 ezer Ft-ban
működési költségvetési kiadását 13 620 436 ezer Ft-ban
működési költségvetési egyenlegét 477 578 ezer Ft-ban
felhalmozási költségvetési bevételét 147 748 ezer Ft-ban
felhalmozási költségvetési kiadását 3 862 119 ezer Ft-ban
felhalmozási költségvetési egyenlegét - 3 714 371 ezer Ft-ban
állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított 3 236 793 ezer Ft összegű költségvetési hiányt belső finanszírozással, az előző évek költségvetési maradványának bevonásával, valamint külső finanszírozással, fejlesztési hitel felvételével fedezi az Önkormányzat.
(3) A bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1. melléklet tartalmazza.
3. A rendelet szerkezete, mellékleteinek tartalma
3. §
(1) Az Áht. 23. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltak alapján az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek összesített költségvetési bevételi előirányzatait és költségvetési kiadási előirányzatait:
a) működési bevételek és működési kiadások, felhalmozási bevételek és felhalmozási kiadások, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban az 1. melléklet,
- kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok
szerinti bontásban a 30. melléklet
tartalmazza.
(2) Az Áht. 24. § (4) bekezdés a) pontja alapján az Önkormányzat költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a 24. melléklet, a költségvetésben megállapított eredeti költségvetési bevételi előirányzat és költségvetési kiadási előirányzat összegének várható teljesüléséről készített előirányzat-felhasználási ütemtervet a 29. melléklet tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület az Áht. 24. § (4) bekezdés d) pontjának megfelelően az önkormányzat saját bevételeinek és adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek bemutatását a 31. melléklet szerint hagyja jóvá.
4. §
(1) A 3. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételi előirányzat és költségvetési kiadási előirányzat címenkénti megbontását a 2-3. és 8.-22. mellékletek tartalmazzák.
(2) A Képviselő-testület az Önkormányzat dologi kiadásait feladatonként, szervezeti egységenként a 4/A-4/F. mellékletek szerint hagyja jóvá.
(3) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházási kiadásokat beruházásonként a 6/A. melléklet, a felújítási kiadásokat felújításonként a 6/B. melléklet, a költségvetési szervek tárgyi eszköz beszerzéseit a 8.- 22. mellékletek tartalmazzák.
(4) A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetésében szereplő támogatásokat az 5/A., 5/B. és 7/A. melléklet szerint hagyja jóvá.
(5) Az Önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazottak, valamint költségvetési szervek létszámkereteit a 23. melléklet tartalmazza.
(6) Létszámbővítés csak Képviselő-testületi döntés alapján, a szükséges anyagi fedezet egyidejű biztosításával lehetséges.
5. §
- A Képviselő-testület az Áht. 23. § (3) bekezdésében, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011 (XII.31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 24. § (1) bekezdés b) pont bc) alpontjában foglalt rendelkezés alapján az Önkormányzat 2020. évi általános tartalékát a 3. melléklet, működési céltartalékát az 5/C. melléklet, felhalmozási céltartalékát a 7/B. mellékletben foglaltak alapján hagyja jóvá.
(2) Az (1) bekezdésben tervezett általános tartalék összege az évközi többletigények fedezésére, valamint az elmaradt bevétel pótlására szolgál.
6. §
(1) A Képviselő-testület az Áht. 24. § (4) bekezdés b) pontja alapján a több éves kihatással járó döntésekből származó kötelezettségeit éves bontásban a 25. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az Önkormányzat adósságszolgálati kötelezettségei és kezességvállalásai lejárat szerint a 26. mellékletben kerülnek bemutatásra.
(3) Az Ávr. 24. § (1) bekezdés a) pontja és bd) alpontja alapján az Európai Uniós támogatással finanszírozott programok, projektek előirányzatait elkülönítetten a 27. melléklet tartalmazza.
(4) Az Áht. 24. § (4) bekezdés c) pontja és az Ávr.28. §-a szerint az Önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 28. melléklet mutatja be.
4. A költségvetés végrehajtásának szabályai
7. §
Az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek gazdálkodására, költségvetésük végrehajtására és a beszámoló rendjére – jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben - Magyarország 2020. évi központi költségvetéséről szóló 2019. évi LXXI. törvény és az Áht., valamint az Ávr-ben előírtak az irányadók.
8. §
- A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzati gazdálkodás folyamatossága érdekében két testületi ülés közötti időszakban 10.000 e Ft-ig kötelezettséget vállaljon az általános tartalék keret terhére a költségvetésben nem szereplő feladatok végrehajtására. A polgármester ezekről a kötelezettségvállalásokról a Képviselő-testületet a soron következő ülésen köteles tájékoztatni.
- A Képviselő-testület a dologi kiadások és a beruházásokon belül az immateriális javak, informatikai eszközök, valamint az egyéb tárgyi eszközök rovatok közötti, a beruházások és a felújítások kiemelt előirányzatai közötti, továbbá a dologi és a beruházások, illetve felújítások kiemelt előirányzatai közötti, a fordított adózás rendje miatti átcsoportosítás jogát az Ávr. 43/A. § (2) bekezdése alapján a polgármesterre ruházza át.
- A Képviselő-testület a 4/A. melléklet 3. Víz-, csapadékvíz-, és szennyvízhálózat fenntartás sor és a 4/A. melléklet Úthálózat karbantartás sor, valamint a 6/A. melléklet 3.45. Csapadékvíz és úthálózat elemeinek bővítése sor közötti előirányzat átcsoportosítás jogát az Ávr. 43/A. § (2) bekezdése alapján a polgármesterre ruházza át.
- A Képviselő-testület a személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosítás jogát az Ávr. 43/A § (2) bekezdése alapján a polgármesterre ruházza át.
- Az Ávr. 34/A §-a alapján az egységes rovatrend B1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről, B2. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, B6. Működési célú átvett pénzeszközök és B7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett költségvetési bevételi előirányzatok a költségvetési évben meghatározott céllal rendelkezésre bocsátott költségvetési bevételekkel abban az esetben is megnövelhetők, ha a költségvetési bevételi előirányzatok még nem teljesültek túl, azonban az adott cél a költségvetési év költségvetési bevételi előirányzatainak tervezésekor nem volt figyelembe vehető. Ezekben az esetekben a Képviselő-testület az Áht. 34. § (2) bekezdése alapján a bevételek és a kiadások módosításának jogát a polgármesterre ruházza át.
- A Képviselő-testület - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
- Ha az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei elmaradnak a tervezettől, e tényről a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
9. §
- Az Önkormányzat költségvetési szervei e rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek. A jogszerű gazdálkodásért a költségvetési szerv vezetője felelős.
- A költségvetési szerv a költségvetés végrehajtása során tárgyévi fizetési kötelezettséget csak a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig – a saját bevételek teljesítési ütemére figyelemmel – vállalhat és kifizetéseket is ezen összeghatárig rendelhet el.
- A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli intézményi működési többletbevételét csak a Képviselő-testület előzetes engedélyével, a felhasználásra engedélyezett többletnek megfelelő összegű és a Képviselő-testület hatáskörében végrehajtott előirányzat-módosítás után használhatja fel.
Amennyiben az étkeztetés jogcímhez kapcsolódóan tényleges bevételi többlet keletkezik, azt az intézményvezető saját hatáskörben is megemelheti, de az csak élelmezési kiadásokra fordítható.
- A (3) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás költségvetési többlet-támogatási igénnyel sem a költségvetési évben, sem a következő év(ek)ben nem járhat.
(5) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél az egységes rovatrend B410 Biztosító által fizetett kártérítés teljes összegét a kapcsolódó kiadási előirányzatok emelésére kell felhasználni. Ebben az esetben az Ávr. 35. § (10) bekezdésének megfelelően az irányító szerv hatáskörében az előirányzat módosításra utólag, a költségvetési szerv adatszolgáltatása alapján kerül sor.
(6) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja maga után a költségvetési támogatás növekedését, hanem azt a kiadás csökkentésével kell ellensúlyozni.
(7) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzatain belüli rovatok között – a (8)-(9) bekezdésben foglalt kivétellel – saját hatáskörben átcsoportosítást hajthat végre. A Képviselő-testület az előirányzat átcsoportosítás átvezetéseként – az első negyedév kivételével- negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
(8) Az intézményi költségvetésekben a dologi kiadások körében megtervezett részelőirányzatok között a vásárolt élelmezésre, élelmiszer beszerzésre, karbantartásra és közüzemi költségekre megtervezett előirányzatok maradványa nem használható fel más előirányzatra, esetleges többletteljesítés esetén az egyéb dologi kiadásokon belül kell a forrást saját hatáskörben biztosítani.
(9) Az intézményi költségvetésekben a K312 Üzemeltetési anyagok beszerzése rovatról a K63 Informatikai eszközök beszerzése, létesítése és a K64 Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése rovatra saját hatáskörben átcsoportosítást végrehajtani nem lehet.
(10) A Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselőkre vonatkozó illetményalap 46.000 Ft.
(11) Az intézmények költségvetésében – a Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Budaörs Város Önkormányzat fenntartásában működő intézmények közalkalmazottait megillető pótlékok meghatározásáról szóló 8/2016. (II.26.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: R1.) hatálya alá tartozó közalkalmazottak kivételével – jutalom címén teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából megtervezett előirányzat az eredeti, kereset-kiegészítés nélküli, törvény szerinti illetmények összegére vetített 8 %.
(12) A Polgármesteri Hivatal költségvetésében jutalom címén teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából megtervezett előirányzat az eredeti törvény szerinti illetmények, munkabérek összegére vetített 8 %.
(13) A Polgármesteri Hivatal költségvetésében a K1103 Céljuttatás, projektprémium rovaton tervezhető előirányzat – ide nem értve a kötelezettséggel terhelt maradvány és az adó bevétel teljesítési és adókimunkálási jutalék összegét – a törvény szerinti illetmény eredeti előirányzatára vetítve 9 %.
(14) Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek foglalkoztatottai számára jutalom címén biztosított összeg kifizetése a munkáltató döntése alapján, de évente legalább két alkalommal történik.
(15) A Képviselő-testület az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél foglalkoztatott közalkalmazottak számára az R1. által megállapított fenntartói alappótlék és vezetői fenntartói többletpótlék, a fenntartói pedagógusnapi pótlék és fenntartói bölcsődék napi pótlék, valamint a fenntartói teljesítménypótlék keretösszegeit az alábbiak szerint biztosítja:
e Ft
Intézmény neve | vezetői fenntartói többletpótlék | fenntartói alappótlék | fenntartói pedagógus-napi pótlék /fenntartói bölcsődék napi pótlék | fenntartói teljesítmény-pótlék |
---|---|---|---|---|
Budaörsi Csicsergő Óvoda | 540 | 1 440 | 3 300 | 1 701 |
Rózsa Utcai Tagóvoda | 465 | 1 920 | 3 800 | 1 900 |
Budaörsi Vackor Óvoda | 540 | 1 080 | 2 500 | 1 200 |
Budaörsi Csillagfürt Óvoda | 540 | 1 540 | 3 500 | 1 666 |
Kamaraerdei Óvoda | 540 | 840 | 2 100 | 1 000 |
Farkasréti Pagony Óvoda | 540 | 1 080 | 2 700 | 1 350 |
Zippel-Zappel Német Nemzetiségi Óvoda | 540 | 1 360 | 3 100 | 1 500 |
Holdfény Utcai Óvoda | 540 | 1 400 | 3 100 | 1 500 |
Budaörsi Kincskereső Óvoda | 540 | 1 620 | 3 400 | 1 650 |
Budaörsi Mákszem Óvoda | 540 | 840 | 2 300 | 1 125 |
Pitypang Bölcsőde | 540 | 600 | 1 700 | 1 100 |
Százszorszép Bölcsőde | 195 | 240 | 600 | 500 |
(16) A Képviselő-testület az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél foglalkoztatott közalkalmazottak számára – az R1. hatálya alá tartozó közalkalmazottak kivételével – önkormányzati kereset-kiegészítést állapít meg, az alábbi keretösszegek szerint:
e Ft
Intézmény neve | kereset-kiegészítés |
Gróf Bercsényi Zsuzsanna Városi Könyvtár | 1 000 |
Budaörsi Latinovits Színház | 825 |
Városi Ifjúsági Klub | 375 |
Pitypang Bölcsőde | 2 700 |
Százszorszép Bölcsőde | 2 100 |
Budaörsi Jókai Mór Művelődési Ház | 981 |
Budaörsi Csicsergő Óvoda | 1 050 |
Rózsa Utcai Tagóvoda | 1 200 |
Budaörsi Vackor Óvoda | 825 |
Budaörsi Csillagfürt Óvoda | 825 |
Kamaraerdei Óvoda | 750 |
Farkasréti Pagony Óvoda | 675 |
Zippel-Zappel Német Nemzetiségi Óvoda | 750 |
Holdfény Utcai Óvoda | 806 |
Budaörsi Kincskereső Óvoda | 975 |
Budaörsi Mákszem Óvoda | 738 |
(17) A (16) bekezdésben meghatározott keret felosztását a Képviselő-testület az intézményvezető hatáskörébe utalja azzal, hogy az intézményvezetők tekintetében, akiknél a polgármester gyakorolja a munkáltatói jogokat, a kereset-kiegészítés megállapítására a polgármester jogosult. A kereset-kiegészítés megállapításakor az üres álláshelyre eső keretösszeg nem használható fel.
(18) A Képviselő-testület az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél köztisztviselői és közalkalmazotti jogviszonyban, illetve munkaviszonyban állók esetében – az R1. hatálya alá tartozó közalkalmazottak kivételével – egyhavi külön juttatást biztosít a 2020. évi költségvetésében, melynek kifizetésére a tárgyév december 1-15. között kerül sor.
Az egyhavi külön juttatás kifizetését teljesíteni annak a köztisztviselőnek, közalkalmazottnak, munkavállalónak lehet, aki a tárgyév december 1-jén köztisztviselői, közalkalmazotti, illetve munkaviszonyban áll és a próbaidejét letöltötte. A tárgyévben 30 napot meghaladó távollét, valamint év közbeni jogviszony létesítése esetén – kivéve, ha a jogosult budaörsi intézményből való áthelyezéssel létesít közalkalmazotti, vagy köztisztviselői jogviszonyt – a juttatás időarányos része fizethető ki.
(19) A Képviselő-testület az Önkormányzat, mint védőnői szolgáltatást nyújtó szolgáltató által foglalkoztatott védőnők számára 2020. évben 3 600 e Ft keretösszegű önkormányzati kereset-kiegészítést állapít meg. A keret felosztására a polgármester jogosult. A kereset-kiegészítés megállapításakor az üres álláshelyre eső keretösszeg nem használható fel.
(20) A Képviselő-testület az Önkormányzat, mint védőnői szolgáltatást nyújtó szolgáltató által foglalkoztatott védőnők számára jutalom címén teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából 2020. évben 3 000 e Ft összeget biztosít.
(21) A Képviselő-testület az Önkormányzat, mint védőnői szolgáltatást nyújtó szolgáltató által foglalkoztatott védőnők számára év végi külön juttatásként 200 e Ft/fő összeget biztosít, melynek kifizetésére a tárgyév december 1-15. között kerül sor.
Az egyhavi külön juttatás kifizetését teljesíteni annak a védőnőnek lehet, aki a tárgyév december 1-jén közalkalmazotti jogviszonyban áll és a próbaidejét letöltötte. A tárgyévben 30 napot meghaladó távollét, valamint év közbeni jogviszony létesítése esetén a juttatás időarányos része fizethető ki.
(22) Amennyiben az önkormányzati rendeletnél magasabb szintű jogszabály rendelkezése jelentős változást eredményez a védőnők illetményében, a Képviselő-testület felülvizsgálja az általa biztosított juttatások jövőbeli mértékét és juttathatóságát. Ennek eredményeként a juttatások, illetve azok egyes részei a korábbihoz képest csökkenhetnek vagy el is maradhatnak.
(23) A Képviselő-testület az Ávr. 51. § (1) bekezdésével összhangban az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél az egységes rovatrend K1102 Normatív jutalmak és a K1103 Céljuttatás, projektprémium rovatai költségvetési kiadási előirányzatai terhére a költségvetési évben együttesen az egységes rovatrend K1101 Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának hatvan százalékáig engedélyez kifizetést.
(24) A költségvetési szervek, valamint az Önkormányzat által foglalkoztatottak éves cafetéria juttatásának kerete bruttó 200 e Ft/álláshely.
(25) A fizetési számlához kapcsolódóan a bankszámla-hozzájárulás mértéke évi 12 000 Ft, amelynek kifizetése félévente, az I. félévben a félév utolsó munkanapján, a II. félévre vonatkozóan legkésőbb december 10-én történik. A hozzájárulás az Önkormányzatnál, valamint az Önkormányzat által irányított költségvetési szerveknél foglalkoztatottakon kívül megilleti a közfoglalkoztatottakat, valamint a nyári diákmunka programban résztvevőket is.
(26) E rendelettel nem szabályozott személyi juttatások és a munkaerővel való gazdálkodás tekintetében az Ávr. előírásait kell alkalmazni.
10. §
A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat-túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
11. §
A Képviselő-testület a költségvetési szervek irányító szervi támogatásként folyósított támogatását – figyelemmel a költségvetési szervek saját bevételeinek teljesítésére is – a feladatellátáshoz szükséges kiadások esedékességének megfelelő ütemben biztosítja.
12. §
A Képviselő-testület a helyi nemzetiségi önkormányzatok működésének támogatására az Önkormányzat pénzügyi forrásából összesen 20 000 e Ft-ot biztosít pályázat útján.
13. §
Az Önkormányzat által szervezetek, illetve természetes személyek számára céljelleggel – nem szociális juttatásként – nyújtott támogatások tekintetében a kedvezményezett beszámolási kötelezettségére, a támogatás jogosulatlan igénybevételének, jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználásának jogkövetkezményeire, valamint a támogatás felhasználásának ellenőrzésére az Áht. és az Ávr. költségvetési támogatásokra vonatkozó rendelkezései irányadók.
5. A Clementis László önkormányzati ösztöndíjra vonatkozó szabályok
14. §
- A Clementis László önkormányzati ösztöndíj egységes keretösszege az intézmények összességére nézve: 234 742 e Ft.
- Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Clementis László önkormányzati ösztöndíjról szóló 3/2018. (II.23.) önkormányzati rendeletében (a továbbiakban: R2.) meghatározott ösztöndíjak intézményi egységes keretösszege a következő:
e Ft
Intézmény neve | Clementis-ösztöndíjak |
Budaörsi 1. sz. Általános Iskola | 46 399 |
Bleyer Jakab Német Nemzetiségi Általános Iskola | 45 385 |
Budaörsi Herman Ottó Általános Iskola | 39 613 |
Kesjár Csaba Általános Iskola | 30 672 |
Leopold Mozart Alapfokú Művészeti Iskola | 16 246 |
Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat | 17 339 |
Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola | 39 088 |
(3) Amennyiben a 2020-as költségvetési év során önkormányzati rendeletnél magasabb szintű jogszabály rendelkezése jelentős változást eredményez az ösztöndíjas pedagógusok állami illetményében illetve egyéb juttatásaiban, a Képviselő-testület felülvizsgálja az ösztöndíjak jövőbeli mértékét és juttathatóságát, az ösztöndíjasok összességére nézve. Ennek eredményeként az ösztöndíj illetve annak egyes részei a korábbihoz képest csökkenhetnek vagy el is maradhatnak. A felülvizsgálat alapelve, hogy az ösztöndíj azt a célt töltse be, amelyre azt az Önkormányzat alapította, azaz biztosítsa, hogy az állami fenntartó alkalmazásába került iskola-pedagógusok számára – a korábbi juttatásaik éves mértékét meg nem haladóan – kompenzációt nyújtson, figyelembe véve az Önkormányzat alkalmazásában maradt pedagógusok hasonló juttatásait is.
6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
15. §
A költségvetés végrehajtását a költségvetési szervek tekintetében a Polgármesteri Hivatal köteles ellenőrizni, az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelettervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.
7. A kiadások készpénzben történő teljesítéséről szóló szabályok
16. §
(1) A bevételek beszedésekor, a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.
(2) A kiadások készpénzben történő teljesítésére csak az e rendeletben szabályozott esetekben kerülhet sor.
(3) Az alábbi esetekben igényelhető készpénz felvétele, illetve készpénzes kifizetés a házipénztárból:
a) a készlet – és kis értékű tárgyi eszköz beszerzésekre, a kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, továbbá az egyes kisösszegű (200 000 Ft alatti) szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére,
b) a társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére,
c) a közfoglalkoztatottak személyi juttatásaira,
d) a lakossági folyószámlával nem rendelkező nyári diákmunka programban résztvevők személyi juttatásaira.
8. Vegyes rendelkezések
17. §
(1) Budaörs Város közigazgatási területén 2020. évben a fapótlási kötelezettség pénzben történő megváltásának bruttó összege: 76.200 Ft.
(2) 2020. év folyamán a Tervtanács tagjainak tiszteletdíja bruttó 5.000 Ft/napirendi pont, a felkért bíráló tiszteletdíja bruttó 15.000 Ft/terv.
18. §
A Képviselő-testület fenntartja magának annak engedélyezési jogát, hogy az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek alapítványhoz hozzájáruljanak, támogatást nyújtsanak, illetőleg gazdasági társaságban érdekeltséget szerezzenek.
19. §
(1) Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával (kötelezettségvállalásával) nyújthatnak be szakmai programokra pályázatokat abban az esetben, ha a pályázott feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
(2) Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek az (1) bekezdésben meghatározott előzetes jóváhagyási kötelezettséggel nem érintett pályázatok benyújtásáról tájékoztatják a Polgármesteri Hivatalt.
20. §
Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek költségvetési maradványát a Képviselő-testület hagyja jóvá. A Képviselő-testület dönt a költségvetési szervek költségvetési maradványának elvonandó és felhasználható összegéről.
21. §
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközöket rövid lejáratú betétként a legkedvezőbb kamatfeltételekkel lekösse.
9. Záró rendelkezések
22. §
- E rendelet – a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit - a 23. §-ban foglaltakra is figyelemmel – a 2020. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.
- A 24-25. § 2020. március 1. napján lép hatályba.
23. §
(1) A 9. § (10) bekezdésének rendelkezését 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.
(2) Az 9. § (15) bekezdésében a vezetői fenntartói többletpótlék, illetve a fenntartói alappótlék keretösszegeit megállapító rendelkezéseket a 2019. december – 2020. február havi időszakra járó illetményekhez kapcsolódó pótlékok tekintetében kell alkalmazni.
(3) A 9. § (16) bekezdésében a kereset-kiegészítés keretösszegeit megállapító rendelkezéseket a 2019. december – 2020. február havi időszakra járó illetményekhez kapcsolódó kereset-kiegészítések tekintetében kell alkalmazni.
24. §[1]
25. §[2]
26. §
(1) Az R2. 6. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) A karácsonyi ösztöndíj mértéke az adott iskola-pedagógus tárgyév január 1-jén – jogviszony év közbeni létesítése esetén annak létesítésekor – megállapított garantált illetménye 66%-ának megfelelő összeg. A budaörsi feladatellátás vagy az álláshely mértékének tárgyév közbeni módosulása esetén a karácsonyi ösztöndíj mértékét külön-külön és időarányosan kell megállapítani, az egyes jogviszonyok kezdő hónapját követő hónap első napján megállapított garantált illetményre tekintettel.”
(2) Az R2. 12. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
- (7) E rendeletnek a Budaörs Város Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 4/2020. (II.27.) önkormányzati rendelettel megállapított rendelkezéseit 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.”
(3) Az R2. 12. § (3)-(4) bekezdései hatályukat vesztik.
27. §
- Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Budaörs Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalában foglalkoztatott köztisztviselők illetménykiegészítéséről és vezetői pótlékáról, az őket megillető szociális, jóléti és egészségügyi juttatásokról, valamint a szociális és kegyeleti támogatásokról szóló 40/2001. (XI.16.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R3.) 10/A. § (1) bekezdésében a „2019. évben” szövegrész helyébe a „2020. évben” szöveg lép.
- Az R3. 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) E rendeletnek a Budaörs Város Önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 4/2020. (II.27.) önkormányzati rendelettel megállapított rendelkezéseit 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.”
28. §
Hatályát veszti Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének a 2020. évi átmeneti gazdálkodás szabályairól szóló 28/2019. (XII.12.) önkormányzati rendelete.
Budaörs, 2020. február 26.
Wittinghoff Tamás polgármester | dr. Bocsi István Jegyző |
A 4/2020. (II.27.) önkormányzati rendelet 2020. február 27. napján a Polgármesteri Hivatal (Budaörs, Szabadság út 134. sz.) hirdetőtábláján való kifüggesztéssel kihirdetésre került.
dr. Bocsi István jegyző megbízásából:
Erdős Károlyné
irodavezető
A 22. § (2) bekezdése alapján hatályba lép 2020. március 1-jén.
A 22. § (2) bekezdése alapján hatályba lép 2020. március 1-jén.