Budapest Főváros XIV. Kerület Képviselő-testületének 5/2020. (III. 2.) önkormányzati rendelete

a zuglói gyermekek születésének rendkívüli önkormányzati támogatásáról

Hatályos: 2020. 04. 01- 2020. 04. 01


Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § E rendelet hatálya annak a 2019. december 31. napja után született gyermeknek a születéséhez kapcsolódó önkormányzati támogatására tejed ki, akinek a bejelentett lakóhelye a születésétől a rendelet 3. § (1) bekezdése szerinti bejelentésig folyamatosan Budapest Főváros XIV. kerület közigazgatási területén van (a továbbiakban: zuglói gyermek).

2. § Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) a zuglói gyermek születése alkalmából egyszeri alkalommal kiegészítő természetbeni támogatást biztosít (a továbbiakban: babacsomag).

3. § (1) Az Önkormányzat a babacsomagot a zuglói gyermek édesanyjának a bejelentése alapján biztosítja. A bejelentést

a) elektronikus úton a Zuglói Polgármesteri Hivatal babacsomag@zuglo.hu címén,

b) postai úton a Zuglói Polgármesteri Hivatalhoz címezve,

c) személyesen a Zuglói Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán

lehet benyújtani, a zuglói gyermek születését követő 6 hónapon belül. A bejelentés elmulasztása esetén igazolási kérelemnek nincs helye.

(2) A bejelentésnek tartalmaznia kell:

a) a zuglói gyermek családi és utónevét, születésének a helyét és idejét, bejelentett lakóhelyét, anyja születési családi és utónevét,

b) az anya családi és utónevét, valamint a bejelentett lakóhelyét, e-mail címét és telefonszámát, amennyiben ilyennel rendelkezik, valamint

c) a babacsomagot átvevő személy családi és utónevét, valamint lakcímét, ha az átvevő személy nem az anya.

(3) A babacsomagot a gyermek 6 hónapos korának a betöltéséig a Zuglói Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán az anya vagy az a személy veheti át, akit az anya a zuglói gyermek születésének a bejelentésén átvevőként megjelölt.

(4) A babacsomag átvételekor a (2) bekezdés c) pontja szerinti személy köteles a bejelentésben foglalt személyes adatait igazolni.

4. § (1) A Zuglói Polgármesteri Hivatal jegyzője a bejelentésben foglalt adatokat a babacsomagra való jogosultság megállapítása céljából, valamint a babacsomag átvételének a helyét, idejét, továbbá az átvevő személy családi és utónevét, valamint lakcímét az átvételre való jogosultság és az átvétel ténye megállapítása céljából az iratkezelésre vonatkozó szabályok szerint kezeli.

(2) Az adatkezelés időtartama a babacsomag átvétele hiányában a bejelentéstől, illetve az átvételtől számított egy év. A kezelt személyes adatok megismerésére harmadik személy nem jogosult.

(3) A Zuglói Polgármesteri Hivatal jegyzője a babacsomagra való jogosultság feltételeit a zuglói gyermek személyazonosító igazolványából, születési anyakönyvi kivonatából vagy a személyiadat- és lakcímnyilvántartásból betekintéssel ellenőrzi.

5. § (1) A babacsomag az újszülött személyes szükségleteinek a kielégítésére, a jólétének az elősegítésére, valamint az újszülött kor emlékeinek a megőrzésére szolgáló tárgyi eszközöket tartalmazhat.

(2) A babacsomaghoz Budapest XIV. kerület Zugló Önkormányzata által a zuglói gyermek és családja köszöntését tartalmazó oklevél jár.

(3) A babacsomagban elhelyezett eszközökön a forgalmazott terméken a jogszabályban előírt vagy lehetővé tett jelölés kivételével kizárólag Zugló Önkormányzat hivatalos címere és Zugló logója tüntethető fel.

6. § A babacsomag értéke a Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat által rendeletben biztosított pénzbeli születési támogatás mindenkori összegének legfeljebb az egyötöde, de nem lehet kevesebb mint 7000 Ft.

7. § Ez a rendelet 2020. április 1-jén lép hatályba.



Horváth Csaba                                                                        dr. Tiba Zsolt

polgármester                                                                                    jegyző





                                     

1. melléklet a 5/2020. (III. 2.) önkormányzati rendelethez

Budapest Főváros XIV. Kerület

Zuglói Polgármesteri Hivatal

1145 Budapest, Pétervárad utca 2.



BEJELENTÉS

BABACSOMAG  IGÉNYBEVÉTELÉHEZ


I.


1. A bejelentő (anya) személyére vonatkozó adatok:

Neve (családi és utónév):

Születési neve:

Születési helye, ideje (év, hó, nap):

Anyja neve:

Lakóhelye:

Telefonszám (megadása nem kötelező):


Bejelentés:

A Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testületének a zuglói gyermekek születésének rendkívüli önkormányzati támogatásáról szóló .../2020 (… …) önkormányzati rendelete alapján gyermekem születését az alábbi adatokkal bejelentem:


2. Gyermek adatai:

Neve (családi és utónév):

Születési neve:

Születési helye, ideje (év, hó, nap):

Anyja születési családi és utóneve:

Lakóhelye:


3. A babacsomagot átvevő személy:

Neve (családi és utónév):

Születési neve:

Lakóhelye:


II.

Nyilatkozat

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a bejelentésben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

  

Budapest, ………………

………………………


Kérelmező aláírása


III.


Átvételi elismervény


Alulírott ……………………….. (családi és utónév, lakcím) ………………… (születési családi és utónév) zuglói gyermek részére a mai napon a babacsomagot átvettem.


Budapest, …………………

                                                                                                     …………………………….

az átvevő aláírása


………………………..

az átvevő lakcíme




Tájékoztató

(a bejelentés kitöltéséhez)



A egyszeri természetben juttatásra (babacsomag) az a gyermek jogosult, aki

- születésekor és azóta folyamatosan XIV. kerületi bejelentett lakóhellyel rendelkezik,

- a gyermek hat hónapos életkort nem töltötte be.


Személyes megjelenés esetén a bejelentéshez, illetve az ügyintézéshez szíveskedjék magával hozni:

- a gyermek születési anyakönyvi kivonatát,

- a gyermek lakcímigazolványát,

- kérelmező (édesanya) lakcímigazolványát,

- átvevő személy lakcímigazolványát.



A bejelentés helye: Zuglói Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálat

A bejelentés benyújtásának határideje: a gyermek hat hónapos koráig


Adatkezelési tájékoztató


Tisztelt Érintett!

A Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Polgármesteri Hivatal (székhely: 1145 Budapest, Pétervárad u. 2.) által a gyermekvédelmi tárgyú támogatás iránti kérelem elbírálása során az Ön által megadott személyes adatait a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK Irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelet (a továbbiakban: GDPR) előírásainak betartásával az alábbiak szerint használjuk fel:

  1. Adatkezelő adatai, elérhetősége:

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Polgármesteri Hivatala

Székhelyének címe: 1145 Budapest, Pétervárad utca 2.

Elektronikus levélcím: hivatal@zuglo.hu

Telefon: +36 1 8729 100

  1. Adatvédelmi tisztviselő:

Cím: 1145 Budapest, Pétervárad utca 2.


Elérhetőség: adatvedelem@zuglo.hu


  1. Az adatkezelés jogalapja:
  • a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gytv.),
  • az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény,
  •  A Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat képviselő-testületének a zuglói gyermekek születésének rendkívüli önkormányzati támogatásáról szóló .../2019. (… …) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: önkormányzati rendelet).
  1. A kezelt adatok köre: jogosult és a jogosultsággal összefüggésben más személyek természetes személyazonosító adatai, lakcíme, jogosultságának feltételeire vonatkozó adatok [az önkormányzati rendelet alapján a bejelentésre szolgáló nyomtatványban meghatározott személyes adatok].
  2. Az adatkezelés célja: a gyermekvédelmi ellátás (babacsomag) iránt benyújtott bejelentésekhez szükséges adatok kezelése.
  3. Az adatkezelés időtartama: gyermekvédelmi ellátásra való jogosultság megszűnésétől számított egy év elteltével törölni kell az adott személyre vonatkozó adatokat.
  4. Az adatokhoz való hozzáférés: a kezelt adatokat az adatokat a Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) harmadik  személynek nem továbbítja.
  5. Az adatkezeléssel kapcsolatban az érintett/törvényes képviselője joga: A GDPR 13. cikk (2) bekezdés alapján:
    1. A tájékoztatás kéréséhez való jog

Az érintett személy vagy törvényes képviselője a Hivatal 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban tájékoztatást kérhet az adatkezelőtől arról, hogy

  1. mely személyes adatait,
  2. milyen jogalapon,
  3. milyen adatkezelési cél teljesítése érdekében,
  4. milyen forrásból,
  5. mennyi ideig kezeli,
  6. a Hivatal kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait.


A Hivatal az érintett bejelentésétől számított 8 napon belül tájékoztatja a bejelentőt, ha a jogosultság nem áll fenn.

  1. A helyesbítéshez való jog

Az érintett/törvényes képviselője a Hivatal 1. pontban megadott elérhetőségén keresztül, írásban kérheti, hogy az adatkezelő módosítsa valamely személyes adatát.

  1. A törléshez való jog

Az érintett/törvényes képviselője a Hivatal 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban kérheti a személyes adatainak a törlését, kivéve, ha az adatkezelés jogszabályon alapul, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, védelméhez szükséges.

  1. Adatkezelés korlátozásához (zárolásához) való jog

Az érintett/törvényes képviselője a Hivatal 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban kérheti, hogy az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha

  1. az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen,
  2. az érintett vitatja az adatok pontosságát,
  3. az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, ehelyett kéri azok felhasználásának a korlátozását,
  4. az adatkezelőnek már nincsen szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igényei érvényesítéséhez, előterjesztéséhez vagy védelméhez.


Az adatkezelés korlátozása az a) pontban foglalt esetben arra az időtartamra szól, amíg az adatkezelő megállapítja, hogy az adatkezelés jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben. Az a)-d) pontban foglalt esetben a korlátozás a kérelemben foglaltak szerinti ellenőrzés lefolytatásáig tart.


  1. A tiltakozáshoz való jog

Az érintett/törvényes képviselője a Hivatal 1. pontban megadott elérhetőségein keresztül, írásban tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha az adatkezelő a személyes adatot közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljából továbbítaná, felhasználná.


9. Az érintett/törvényes képviselője az adatkezeléssel kapcsolatos jogainak a gyakorlása iránti kérelmet Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatal jegyzőjénél személyesen, az adatkezelő székhelyén, postai úton vagy elektronikusan az adatvedelem@zuglo.hu email címen.


A jegyző a kérelmet 25 napon belül megvizsgálja, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja.

Az érintett a jogai megsértése esetén bírósághoz fordulhat vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság vizsgálatát kezdeményezheti.

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság,

Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.

Cím: 1125  Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c,

Telefon: +36 (1) 391-1400

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

web oldala: https://www.naih.hu


A jogérvényesítés módjára az Infotv. 22-23. §-a, valamint az 52-58. §-a vonatkozik.




Mellékletek