Bárna Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2021. (VII. 23.) önkormányzati rendelete

A szociális és gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló

Hatályos: 2024. 04. 26

Bárna Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2021. (VII. 23.) önkormányzati rendelete

A szociális és gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló

2024.04.26.

Bárna Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, a 92. § (1) bekezdés a) pontjában és (2) bekezdésében, valamint a 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, 29. § (1) és (2) bekezdésében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet célja, hogy Bárna Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat), a rászoruló személyek, gyermekeket nevelő családok, időskorúak szociális biztonságának megteremtése és megőrzése, valamint az egészségi állapot megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadások csökkentése érdekében – a helyi sajátosságoknak megfelelően és az önkormányzat teherbíró képességének figyelembe vételével – meghatározza a szociális ellátás helyi rendszerét, az egyes ellátási formák igénybevételének feltételeit, valamint a jogosultság érvényesítésének garanciáit.

2. § (1) E rendelet hatálya kiterjed Bárna Község közigazgatási területén – a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai alapján – bejelentett lakóhellyel, vagy ha a kérelmező életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén él, tartózkodási hellyel (továbbiakban együtt: lakóhely) rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (továbbiakban: Szt.) meghatározottak szerinti személyekre.

(2) E rendelet hatálya a személyes gondoskodást nyújtó ellátások tekintetében az ellátást nyújtó szervezetre és az általa nyújtott ellátásokra terjed ki.

3. § E rendelet alkalmazásában az egyes ellátási formáknál használatos fogalmak meghatározására az Szt. 4. §, 41. § (3) bekezdés b) pontja, a Gyvt. 5. § a), p) és q) pontja, valamin a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 8:1 § (1) bekezdés 2. pontja az irányadóak.

4. § (1) A jogosult részére - az e rendeletben meghatározott feltételek szerint - szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátás (továbbiakban együtt: szociális ellátás) nyújtható.

(2) Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások:

a) települési támogatás

aa) lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadásokhoz kapcsolódó támogatás

ab)1 jó tanulók támogatása

b) rendkívüli települési támogatás

(3)2 Szociális rászorultságtól függő természetben nyújtott szociális ellátások

a) köztemetés

(4) Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére – e jogszabályban foglaltak szerint – személyes gondoskodást nyújtó ellátást biztosít.

5. § (1) A támogatásokat a tárgyhót követő hónap 5. napjáig kell folyósítani. Amennyiben a hónap 5. napja munkaszüneti nap, akkor a folyósításra az azt megelőző munkanapon kerül sor. A támogatásokat kifizetni elsősorban csak a jogosultnak lehet, kivételes akadályoztatás (külföldi munkahely, kórházi kezelés) esetén szabályszerű írásos meghatalmazással kell mást megbízni a támogatás felvételére.

(2) A rendkívüli támogatásokat a döntést követő 8 napon belül, de legkésőbb 30 napon belül kell folyósítani a Mátraszelei Közös Önkormányzati Hivatal Bárnai Kirendeltségénél.

(3) A jogosulatlanul igénybe vett ellátás visszatérítését valamennyi ellátás esetén a támogatás megállapítója rendeli el a Sztv. 17. §-ban szabályozottaknak megfelelően.

6. § (1) A rendeletben szabályozott támogatások iránti kérelmeket a Mátraszelei Közös Önkormányzati Hivatal Bárnai Kirendeltségnél kell előterjeszteni e Rendeletben szabályozott – az adott ellátástól függő - melléklettel rendszeresített formanyomtatványon.

(2) A kérelemhez csatolni, illetve a nyomtatványon igazolni kell az Sztv. előírásai szerint a jövedelemre, munkaviszonyra, vagyoni helyzetre, tanulói jogviszonyra, egészségi állapotra, munkaképesség elvesztésre és -változásokra, együtt élő családtagok személyi adataira, családi állapotra, lakás és lakással kapcsolatos adatokra, valamint a kérelem érdemi elbírálásához szükséges egyéb adatokra vonatkozó nyilatkozatokat és igazolásokat.

(3) A jogosultság megállapításakor

a) a havi rendszerességgel járó - nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó - jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

b) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni, azzal, hogy a b) pont szerinti számításnál azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek, a jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani.

(4) A jegyző (illetve a Mátraszelei Közös Önkormányzati Hivatal Bárnai Kirendeltségének általa megbízott szakügyintézője) a beérkezett kérelmeket a körülmények alapos megvizsgálása után döntésre előkészíti, a támogatásra való jogosultságot folyamatosan figyelemmel kíséri és az ellátások módosítására, megszüntetésére javaslatot tesz.

(5) Az ellátások fedezetét a Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetésében és az intézményekre nem bontható feladatok között biztosítja. A Mátraszelei Közös Önkormányzati Hivatal Bárnai Kirendeltsége könyveléssel megbízott pénzügyi ügyintézője felelős ennek megfelelő felhasználásáért és a határidőkön belüli utalványozásért, kifizetésekért, valamint a központi költségvetés által megtérített támogatások visszaigényléséért.

(6) A jogosult, a véglegessé vált határozatból eredő igényét a kifizetés esedékességétől számított hat hónapon belül érvényesítheti.

(7) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy a rendelkezések megsértésével nyújtott szociális ellátást – ha jogszabály másként nem rendelkezik – meg kell szüntetni, továbbá az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt kötelezni kell

a) a pénzbeli szociális ellátás visszafizetésére;

b) természetben nyújtott szociális ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatására vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére;

c) a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás esetében az intézményi térítési díj teljes összegének megfizetésére (az a)-c) pontban foglaltak a továbbiakban együtt: megtérítés).

7. § (1) A képviselő-testület az Sztv. rendelkezései alapján nyújtott pénzbeli és természetbeni ellátások kiegészítéseként lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadásokhoz kapcsolódó támogatást nyújt e rendeletben meghatározott feltételek szerint.

(2)3 Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadásokhoz kapcsolódó támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének 500 %-át. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával

(3) A támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol

a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,

b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,

c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,

d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,

e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.

(4) Az ellátás iránti kérelmet az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője írásban nyújthatja be e rendelet 1. számú melléklet szerinti nyomtatványon. A kérelmeket átruházott hatáskörben a polgármester bírálja el.

(5)4 A támogatást hat hónap időtartamra kell megállapítani, a kérelem benyújtásának hónapja 1. napjától. A támogatást havi rendszerességgel kell fizetni, a havi támogatás összege 10.000.- Forint.

7/A. §5 (1) A képviselő-testület a településen élő tanulók jó tanulmányi eredmény elérésére ösztönzése céljából, jó tanulók támogatását nyújtja az alábbi feltételeknek megfelelő tanulók részére:

(2)6 Jó tanulók támogatására jogosult az a helyi lakosú tanuló, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap mindenkori legkisebb összegének húszszorosát és a tanév végén tanulmányi eredménye elérte a 3.50 átlagot, vagy a fölöttit.

(3) A támogatás összege 7. és 8. évfolyamon:

a) 3,50 – 4,19 tanulmányi átlag között 15.000 Ft/tanév,

b) 4,20 – 4,79 tanulmányi átlag között 30.000 Ft/tanév,

c) 4.80 – és a fölött 50.000 Ft/tanév

(4) A támogatás összege 9., 10., 11., 12., 13. évfolyamon:

a) 3,50 – 3,99 tanulmányi átlag között 15.000 Ft/tanév,

b) 4,00 – 4,49 tanulmányi átlag között 30.000 Ft/tanév,

c) 4.50 – és a fölött 50.000 Ft/tanév.

(5) A támogatás megállapítása kérelemre történik, mely e rendelet harmadik számú mellékletét képezi. A kérelemhez csatolni kell a nevelési-oktatási intézmény által kiállított bizonyítvány fénymásolata.

(6) A kérelmeket a polgármester bírálja el.

8. § (1)7 A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére pénzben vagy természetben rendkívüli települési támogatást nyújt. A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet az e rendelet 1. számú melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be. A kérelmeket átruházott hatáskörben a polgármester bírálja el.

(2) Rendkívüli települési támogatásban elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások - így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások - vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.

(3) A rendkívüli települési támogatás kérelemre és hivatalból is megállapítható.

(4) Amennyiben a kérelmező települési támogatást halálesethez kapcsolódó kiadás költségeihez való hozzájárulásként kéri (a továbbiakban: temetési támogatás) - az (1-3) bekezdésben foglaltaktól eltérően - a családi jövedelemhatárt nem kell vizsgálni. Ebben az esetben a temetési támogatás összege egyszeri 15.000,- forint. A kérelmeket átruházott hatáskörben a polgármester bírálja el.

(5) A (4) bekezdésben foglalt esetben a kérelemhez csatolni kell a kérelmező nevére kiállított, a temetési(költségekről szóló számlát, és az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát.

9. § (1) Az Sztv. 48. § alapján a köztemetés elrendeléséről, a legkisebb költségű helyi temetésnek megfelelő összegben a polgármester gondoskodik.

(2) Az önkormányzat - a halálesetről való tudomásszerzést követő huszonegy napon belül - gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, amennyiben nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

10. § (1) A szociálisan rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó ellátást (a továbbiakban: személyes gondoskodás) az állam, valamint az önkormányzatok biztosítják.

(2) A személyes gondoskodás magában foglalja a szociális alapszolgáltatásokat és a szakosított ellátásokat.

(3) Az alapszolgáltatások megszervezésével az önkormányzat segítséget nyújt a szociálisan rászorulók részére saját otthonukban és lakókörnyezetükben önálló életvitelük fenntartásában, valamint egészségi állapotukból, mentális állapotukból vagy más okból származó problémáik megoldásában.

(4) Az önkormányzat által biztosított alapszolgáltatások:

a) étkeztetést,

b) házi segítségnyújtást,

c) a szociális szolgáltatásokhoz - különös tekintettel a családsegítéshez - való hozzáférést.

d) gyermekjóléti alapellátások

da) gyermekjóléti szolgáltatás

db) gyermekek napközbeni ellátása

dc) gyermekek átmeneti gondozása

dd) szünidei gyermekétkeztetés

e)8 falugondnoki szolgáltatás.

11. § (1) Az önkormányzat az étkeztetés keretében a szociálisan rászorultaknak – akik a 65. életévüket betöltötték, vagy egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük, vagy hajléktalanságuk miatt - a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről gondoskodik az Szt. 62. § szerint.

(2) Az étkeztetés megállapításáról és megszüntetéséről a polgármester dönt.

(3) A polgármester köteles külön eljárás nélkül nyújtani az ellátást, ha az ellátás hiánya a kérelmező életét vagy testi épségét veszélyezteti.

(4) Az étkezésért térítési díjat kell fizetni, melyet külön rendelet határoz meg. A térítési díj beszedéséről és elszámolásáról a Mátraszelei Közös Önkormányzati Hivatal Bárnai Kirendeltség pénzügyi ügyintézője gondoskodik.

(5) A polgármester az ellátásra jogosulttal, az Szt. 94/C § (3) bekezdésében meghatározott tartalommal, megállapodást köt.

12. § (1) Az önkormányzat az Sztv. 63. §-ban foglalt házi segítségnyújtás feladatának ellátását a Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása keretében biztosítja.

(2) A házi segítségnyújtás keretében - a Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása által fenntartott Egészségügyi-Szociális Központ családgondozói útján – az önkormányzat a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében biztosítja az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.

(3) A házi segítségnyújtásért gondozási díjat kell fizetni. A személyes gondoskodást nyújtó ellátásokra, azok igénybevételére, valamint a fizetendő térítési díjakra vonatkozó szabályokat a Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása Társulási Tanácsa által kijelölt Salgótarján Megyei Jogú Város rendelete határozza meg. A gondozási díj beszedéséről és elszámolásáról a Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása által fenntartott Egészségügyi-Szociális Központ gondoskodik.

13. § Az önkormányzat az Sztv. 64. §-ban foglalt családsegítés feladatának ellátását a Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása keretében - a Egészségügyi-Szociális Központ családgondozói útján - biztosítja.

14. § (1) Az önkormányzat a 9. § (4) bekezdésének d) pontja alapján meghatározott ellátásokat A Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása tagjaként, a Társulás által alapított és fenntartott, Egészségügyi-Szociális Központ szervezeti keretei között, a Társulás Társulási Megállapodásban és az Egészségügyi-Szociális Központ Alapító Okiratában foglaltak szerint biztosítja.

(2) A 9. § (4) bekezdésének d) pontja alapján meghatározott ellátások igénybevételének módját, szabályait a gyermekek védelméről és a gyámügyi eljárásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) vonatkozó rendelkezései, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet, a szolgáltatások szakmai programjai, valamint e rendelet egyes rendelkezései tartalmazzák.

(3) Az önkormányzat – a Mátraszelei Közös Önkormányzati Hivatal Bárnai Kirendeltségén keresztül – szervezi és közvetíti a máshol igénybe vehető ellátásokhoz való hozzájutást.

15. § (1) A gyermekjóléti szolgáltatás-szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat lát el a védőnői szolgálattal, az óvoda, az iskola gyermek-és ifjúságvédelmi felelőseivel, valamint a jelzőrendszerben résztvevőkkel együttműködve a Gyvt. 39. és 40. §-ban foglaltak alapján.

(2) A gyermekjóléti szolgáltatás a Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása által fenntartott Egészségügyi-Szociális Központ családgondozója útján vehető igénybe.

(3) A gyermekjóléti szolgáltatás térítésmentes.

16. § (1) A gyermekek napközbeni ellátását a Gyvt. 41. §-ban meghatározottak alapján biztosítja az önkormányzat.

(2) Az önkormányzat a 3 éven aluli és a 3. életévüket betöltött gyermekek, továbbá a tanköteles gyermekek napközbeni ellátását egységes óvoda és bölcsőde fenntartásával, valamint – igény esetén - az iskolai napközis foglalkozás keretében biztosítja.

17. § (1) A gyermekek átmeneti gondozásának biztosítása a Gyvt. 45-48. §-ban foglaltak alapján történik.

(2) Az önkormányzat a gyermekek átmeneti gondozását Salgótarján és Térsége Önkormányzatainak Társulása útján - Gyermekek Átmeneti Otthona Zabar és Családok Átmeneti Otthona Etes intézményekben - biztosítja.

(3) Az ellátás igénybevétele önkéntes, vagy szülő beleegyezésével történik.

18. § (1) Az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1)-(2) bekezdése alapján, ingyenes szünidei gyermekétkeztetést biztosít azon a bárnai lakcímmel rendelkező

a) hátrányos helyzetű kiskorú gyermek és a

b) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű kiskorú gyermek részére.

(2) A szünidei gyermekétkeztetésre irányuló nyilatkozatot a szülő, vagy más törvényes képviselő e rendelet 2. számú mellékletével rendszeresített formanyomtatványon nyújthatja be.

(3) Az ingyenes szünidei gyermekétkeztetés természetbeni ellátásként nyújtott déli meleg főétkezés.

(4) Az ingyenes szünidei gyermekétkeztetés biztosításának időszaka a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben meghatározott

a) őszi, téli, tavaszi tanítási szünetben a nappali rendszerű intézmények – bölcsőde, óvoda, iskola – zárva tartásának időtartama alatti munkanapok,

b) nyári tanítási szünetben a nappali rendszerű intézmények – bölcsőde, óvoda, iskola – zárva tartásának időtartama alatt legalább 43 munkanap.

19. §9

20. § Ez a rendelet 2021. augusztus 1-jén lép hatályba.

1. melléklet

TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS/RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM
Kérelmező neve.:...............................................................................................................
Anyja neve.:.......................................................................................................................
Születési hely, idő.:............................................................................................................
TAJ száma: ….........................................................................................................................
Lakcíme.:..........................................................................................................................
Jövedelme típusa, összege: …................................................................................................
A folyószámlát vezető pénzintézet neve: ................................................................................
Bankszámlaszám: …...............................................................................................................
(akkor kell megadni, ha a folyósítást bankszámlára kéri)
A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel azonos lakcímen élő közeli hozzátartozók:

Név:

Születési hely.idő:

Anyja neve:

TAJ:

Jövedelem típusa; összege







Jövedelem összesen: _________________
Nyilatkozom, hogy a települési támogatást haláleset miatt kérem, az elhunyt neve, haláleset ideje.: …………………………………………..……………………………………
A kérelmemhez csatolni kell: - jövedelemigazolások
- halotti anyakönyvi kivonat másolata
- temetési számla másolata
Nyilatkozom, hogy a rendkívüli települési támogatást az alábbi indokok alapján igénylem:10
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................11
Kijelentem, hogy az általam szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat, valamint a kérelemben szereplő személyek személyes adatait a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék.
Bárna, ……………………………………
…………………………….
kérelmező aláírása
Kérelmem kedvező elbírálása esetén fellebbezési jogomról lemondok.
…..........................................
kérelmező aláírása
Önkormányzati hivatal ügyintézője tölti ki!
A háztartás jövedelme összesen (Ft):............................................................................................................
Fogyasztási egység: .........................................................................................................................................
Egy fogyasztási egységre jutó jövedelem (Ft):............................................................................................

2. melléklet

NYILATKOZATa szünidei gyermekétkeztetés igénybevételéhez

1. Alulírott ........................... (születési név: .............................., születési hely, idő ................., ..... ... ... anyja neve: ..............................) ........................................ szám alatti lakos, mint a .................................... nevű gyermek (születési hely, idő ................., ..... ... ... anyja neve: ...................................................) * szülője/más törvényes képviselője (a megfelelő aláhúzandó) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/C. §-a szerinti szünidei gyermekétkeztetés igénybevételét az alábbi időtartamban kérem:

A

B

C

1

Iskolai szünet, bölcsődei, mini bölcsödei, óvodai zárva tartás

A szünidei gyermekétkeztetést a szünet, zárva tartás időtartamára eső
a) őszi, téli, tavaszi szünet esetén valamennyi munkanapon kérem,
b) nyári szünet esetén az önkormányzat által meghatározott számú valamennyi munkanapon kérem

A szünidei gyermekétkeztetést
a szünet, zárva tartás időtartamára eső, alábbi munkanapokon kérem

2

őszi

igen/nem

3

téli

igen/nem

4

tavaszi

igen/nem

5

nyári

igen/nem

2. Kérem diétás étrend biztosítását: igen / nem (a választott lehetőség aláhúzandó!) a következő egészségi állapotra tekintettel: ....................................................................

Dátum: .......................................................................

.............................................................................

az ellátást igénylő

(szülő, más törvényes képviselő)

aláírása

1

A 4. § (2) bekezdés a) pont ab) alpontját a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 6.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.

2

A 4. § (3) bekezdése a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 6.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

3

A 7. § (2) bekezdése a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (XI. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 7. § (2) bekezdése a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 7. § (5) bekezdése a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 7/A. §-t a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 6.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

6

A 7/A. § (2) bekezdése a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (IV. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

7

A 8. § (1) bekezdése a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

8

A 10. § (4) bekezdés e) pontját a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (II. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

9

A 19. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

10

Az 1. melléklet cím szövegét a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

11

Az 1. melléklet cím szövegét a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

12

A 3. mellékletet a Bárna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VII. 6.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.