Gyöngyöshalász Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2021. (IX.24.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X.21.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 09. 25- 2021. 09. 25

Gyöngyöshalász Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2021. (IX. 24.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X.21) önkormányzati rendelet módosításáról

Gyöngyöshalász Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet a következő bevezető résszel egészül ki:

„Gyöngyöshalász Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„5. § A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. melléklet tartalmazza.”

3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 66. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő-testület állandó bizottságai tagjainak névsorát a 3. melléklet tartalmazza.”

4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 72. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A bizottságok elnökét és tagjait a képviselő-testület határozattal választja meg. Egy képviselő legfeljebb két állandó bizottságnak lehet tagja. A bizottság nem képviselő tagja csak egy állandó bizottságba választható. A bizottságok elnökei és tagjai nevét a 3. melléklet tartalmazza.”

5. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 80. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az Önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti besorolását az 5. melléklet tartalmazza. ”

6. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

(3) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

(4) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

(5) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet az 5. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.

7. § Hatályát veszti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2019. (X. 21.) önkormányzati rendelet

  • a) bevezető része,
  • b) 8. § (1) bekezdésében az „Az átruházott hatáskörök jegyzékét az 1. melléklet tartalmazza.” szövegrész,
  • c) 1. melléklet 1. függeléke,
  • d) 1. melléklet 2. függeléke,
  • e) 1. melléklet 3. függeléke,
  • f) 1. melléklet 4. függeléke.

8. § Ez a rendelet 2021. szeptember 25-én lép hatályba, és 2021. szeptember 26-án hatályát veszti.

1. melléklet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET TAGJAI

1. melléklet

1. Pásztor János polgármester

2. Salamon Tamás alpolgármester

3. Forgó Ilona

4. Harmat József

5. Magos János

6. Szabó Béláné

7. Dr. Törcsvári Zsolt István ”

2. melléklet

A polgármesterre átruházott hatáskörök

2. melléklet

1. tüzelőanyag támogatás iránti kérelmek elbírálása,

2. önkormányzati tulajdonban lévő nem lakás céljára szolgáló helyiségek esetében a bérbeadói jogok és bérbeadói hozzájárulások gyakorlása,

3. jogszabálysértő intézményvezetői döntés megsemmisítése, intézményvezető új döntés meghozatalára való kötelezése,

4. egészségügyi alapellátás finanszírozására irányuló szerződés megkötése, amennyiben a feladatot az Önkormányzat látja el,

5. az önkormányzati költségvetési szervek szervezeti és működési szabályzatának jóváhagyása,

6. pénzügyi kötelezettségvállalás nettó 5 millió Ft-ig,

7. kulturális intézmények továbbképzési tervének fenntartói jóváhagyása,

8. a közlekedési hatóság rendelkezése alapján jel, jelzés, reklámtábla, vagy egyéb tárgy - kötelezett költségére történő - eltávolítása,

9. közút beszennyezése, közúti jelzés hozzájárulás nélküli elhelyezése, eltávolítása esetén az eredeti állapot helyreállítására való felszólítás,

10. az önkormányzat kezelésében lévő közúton álló járművek elszállítása, - közút lezárása, forgalmának korlátozása,

11. közutak nyilvántartása,

12. a közterület-használati megállapodások megkötése,

13. közterület-használati kérelmek elbírálásáról való döntés,

14. az útkezelői kötelezettség megszegésével okozott kár megtérítéséről való döntés,

15. közút forgalmi rendjének kialakítása, a forgalmi rend szükség szerinti módosítása a közlekedés biztonságát sértő vagy veszélyeztető helyzetekben,

16. a vízminőségi kár elhárításáról való gondoskodás,

17. önkormányzati tulajdonban álló földre (földrészletre) vonatkozó földhasználati megállapodás megkötése,

18. önkormányzati tulajdonú mezőgazdasági földrészletek, mezőgazdasági művelésre alkalmas belterületi beépítetlen ingatlanok hasznosításával kapcsolatos bérleti (haszonbérleti) szerződések megkötése,

19. közvilágítási berendezés létesítéséről, üzemeltetéséről való gondoskodás,

20. önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok esetében a szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadása,

21. a menetrend szerinti helyi közforgalmú közlekedésre vonatkozó menetrend jóváhagyása,

22. nem önkormányzati fenntartású intézmények kezelésében lévő önkormányzati tulajdonú ingatlanok felújításához előzetes írásbeli engedély megadása,

23. a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a képviselő-testület hatáskörébe tartozó olyan kérdésekben, amelyekben az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet megelőzése, elhárítása miatt szükségesek.”

3. melléklet

Gyöngyöshalász Község Önkormányzata képviselő-testületének bizottságai és a bizottságok tagjai

3. melléklet

1. Pénzügyi Bizottság
- Dr. Törcsvári Zsolt István (elnök, képviselő)
- Magos János (tag, képviselő)
- Szabó Béláné (tag, képviselő)
- Orosz Sándor László (külső tag)
- Komjáti Miklós (külső tag)

2. Szociális bizottság
- Magos János (elnök, képviselő)
- Forgó Ilona (tag, képviselő)
- Balog László Jánosné (külső tag)

3. Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság
- Forgó Ilona (elnök, képviselő)
- Harmat József (tag, képviselő)
- Dr. Törcsvári Zsolt István (tag, képviselő)
- Jakab Istvánné (külső tag)
- Sándor Ferenc (külső tag)”

4. melléklet

GYÖNGYÖSHALÁSZ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ÁLTAL FENNTARTOTT INTÉZMÉNYEK

4. melléklet

1. Gyöngyöshalászi Polgármesteri Hivatal
3212 Gyöngyöshalász, Fő út 49.

2. Gyöngyöshalászi Általános Művelődési Központ
3212 Gyöngyöshalász, Fő út 11.”

5. melléklet

Az Önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti besorolása

5. melléklet

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013330

Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013390

Egyéb kiegészítő szolgáltatások

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

031030

Közterület rendjének fenntartása

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

042180

Állat-egészségügy

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

051050

Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

072313

Fogorvosi szakellátás

074011

Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

076062

Település-egészségügyi feladatok

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

084010

Társadalmi tevékenységekkel, esélyegyenlőséggel, érdekképviselettel, nemzetiségekkel, egyházakkal összefüggő feladatok igazgatása és szabályozása

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

101270

Fogyatékossággal élők társadalmi integrációját és életminőségét segítő programok, támogatások

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104042

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés

107052

Házi segítségnyújtás”