Somogyjád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 5.) önkormányzati rendelete

a településkép védelméről szóló 24/2017. (XII. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 11. 06- 2021. 11. 07

Somogyjád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XI. 5.) önkormányzati rendelete

a településkép védelméről szóló 24/2017. (XII. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2021.11.06.

Somogyjád Község Önkormányzat Képviselő-testülete a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (2) bekezdésének a) - h) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 57. § (2)-(3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 2. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Somogyjád Község Önkormányzata Képviselő-testülete a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ban foglalt önkormányzati hatósági hatásköreit a polgármesterre átruházza.”

2. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 9. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A fényszennyezés elkerülése érdekében szükséges az alábbi szempontok figyelembe vétele a közvilágítás és külső világító testek elhelyezése, korszerűsítése esetében:)

„c) az utcákat amennyire csak lehet egyenletesen, és amennyire csak lehet alacsony intenzitással világítsuk meg.”

3. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 12. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„12. § Településképi bejelentési eljárást kell lefolytatni

a) reklámok és reklámhordozók elhelyezése,

b) építmények rendeltetésének módosítása vagy rendeltetési egysége számának megváltozása (a továbbiakban együtt: rendeltetésváltozás)

esetén.”

4. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 13. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. A bejelentési eljárás részletes szabályai”

5. § (1) A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A településképi bejelentési eljárás a kérelmező által a polgármesterhez a 4. melléklet szerinti nyomtatványon, írásban benyújtott kérelemre indul.”

(2) A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 13. §-a a következő (1a)–(1d) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A bejelentés tartalmazza

a) a bejelentő nevét,

b) a bejelentő lakcímét, szervezet esetén székhelyét,

c) a reklám, illetve reklámhordozó elhelyezése vagy rendeltetésváltoztatás megjelölését,

d) a reklámok, reklámhordozók vagy rendeltetésváltoztatás helyét, az érintett ingatlan helyrajzi számát,

e) a reklámok, reklámhordozók elhelyezésének, illetve a rendeltetésváltozás megvalósítása, tervezett időtartamát.

(1b) A polgármester a bejelentés megérkezésétől számított 15 napon belül

a) a reklámelhelyezést vagy rendeltetésváltoztatást tudomásul veszi és a kérelmezőt erről a tényről településképi hatósági határozatban értesíti, vagy

b) megtiltja a reklámelhelyezést vagy rendeltetésváltoztatás megkezdését és - a megtiltás indokainak ismertetése mellett - figyelmezteti a kérelmezőt a tevékenység bejelentés nélküli elkezdésének és folytatásának jogkövetkezményeire.

(1c) A településképi hatósági határozat tartalmazza

a) bejelentés iktatási számát és ügyintézőjének nevét,

b) a kérelmező nevét, valamint lakcímét, szervezet esetén székhelyét,

c) a bejelentett építési tevékenység, reklámelhelyezés vagy rendeltetésváltoztatás megjelölését,

d) a bejelentés előterjesztésének napját, valamint

e) azt az időtartamot, amelyre a bejelentés szól.

(1d) A településképi hatósági határozat érvényességi ideje ha a határozat másképpen nem rendelkezik:

a) állandó építmény esetén végleges,

b) időszakos reklámhordozó esetén a kérelemben megjelölt időtartam.

c) Amennyiben a polgármester határidőben településképi hatósági határozattal a kérelemről nem dönt, azt megadottnak kell tekinteni az (5) bekezdés szerinti érvényességi időtartamig.”

6. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet a következő 13/A. §-sal egészül ki:

„13/A. § Ha a rendeltetésváltozás megfelel a helyi építési szabályzatban foglalt követelményeknek, a polgármester kérelemre - az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából - 15 napon belül hatósági bizonyítványt állít ki az építmény, valamint az építményen belüli önálló rendeltetési egység rendeltetésének módosításáról és új rendeltetéséről, valamint az építmény rendeltetési egységei számának megváltozásáról és az új rendeltetésszámáról.”

7. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 14. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A településképi bejelentési eljárás szempontjai:)

„b) a reklám és reklámhordozó elhelyezése és a rendeltetésváltozás nem ellentétes az e rendeletben meghatározott településképi követelményekkel,”

8. § (1) A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Településképi kötelezési eljárást kell lefolytatni ”

(2) A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 15. §-a a következő (1a)–(1c) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) a rendelet előírásainak nem megfelelően megvalósított, az építésügyi és építésfelügyeleti hatóság hatáskörét nem érintő, nem építési engedély vagy egyszerű bejelentés köteles és nem településképi bejelentési eljáráshoz kötött építési tevékenység esetében a helyi építészeti értékvédelemmel összefüggő kötelezettségek teljesítésére az építmény, építményrész felújítására, átalakítására vagy elbontására vonatkozóan, valamint

(1b) a településképi bejelentési eljáráshoz kapcsolódóan

a) a településképi bejelentési eljárás során meghozott döntésben foglaltak megszegése,

b) a településképi bejelentés elmulasztása,

c) a településképi bejelentési eljárás hatálya alá tartozó és más hatósági engedélyhez nem kötött építési tevékenységnek a településképi bejelentést követően, a tevékenység végzésének polgármesteri megtiltására nyitva álló 15 napos határidőn belül megkezdett építési tevékenység esetén.

(1c) A településképi kötelezési eljárás hivatalból indul, és a polgármester az érintett ingatlan tulajdonosát kötelezi.”

9. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 17. §-a a következő (1a)–(1d) bekezdéssel egészül ki:

„(1a) A polgármester a településképi kötelezési eljárást az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény szabályai által meghatározottak szerint folytatja le.

(1b) A településképi kötelezésről a polgármester határozatot hoz.

(1c) A polgármester a településképi követelmények hatósági döntésben megállapított határidő-re történő nem teljesítése esetére az ingatlantulajdonossal szemben, településkép-védelmi bírság kiszabását rendelheti el, amelyet Somogyjád Község Önkormányzat számlájára kell megfizetni.

(1d) A településkép-védelmi bírság közigazgatási bírságnak minősül, melynek legkisebb összege 100 000 Ft.”

10. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdése a következő 4. ponttal egészül ki:

(E rendelet mellékletei:)

„4. melléklet: Kérelem adatlap”

11. § A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

12. § Hatályát veszti A településkép védelméről szóló 24/2017(XII.28.) önkormányzati rendelet

a) 13. § (2)–(5) bekezdése,

b) 15. § (2) és (3) bekezdése,

c) 16. § (1) és (2) bekezdése,

d) 17. § (1) bekezdése,

e) 17. § (2) és (3) bekezdése.

13. § Ez a rendelet 2021. november 6-án lép hatályba.

1. melléklet

4. melléklet
TELEPÜLÉSKÉPI BEJELENTÉS
Alulírott településképi bejelentést teszek a következők szerint:
bejelentő neve: …………………………………………………..……………….……............ bejelentő lakcíme, szervezet esetén székhelye: ……………………………………………….. email-cím*:…………………………………………………………………..………………… telefonszám:……………………………………………..………………..……………………
A bejelentés mire irányul:

1. reklám, illetve reklámhordozó elhelyezése

2. rendeltetésváltoztatás

A reklámhordozó elhelyezése, vagy a rendeltetésváltozás megvalósítása tervezett időtartama:

3. végleges

4. időszakos, időtartama: ……………………………………………………………………

Az érintett ingatlan adatai: cím:…………………….……………………………… hrsz.……..

A kihelyezni tervezett reklámtábla, vagy rendeltetés-változás rövid leírása: ……….…………………………………………………………..….……..…………………… …..……………………………………………………………………………………………… …..……………………………………………………………………………………………… …………..………………………………………………………………………………………

reklámtábla kihelyezés esetén annak mérete: magasság: ……… cm szélesség: ………… cm

Mellékletek: **

- helyszínrajz

- látványterv, fotómontázs

egyéb:……………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………...

Kelt…………………………, 20……………………..

………………………………….

aláírás

* megadása nem kötelező ** a megfelelő rész aláhúzandó