Mesteri Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (X. 21.) önkormányzati rendelete

a szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló a 4/2021.(VII.6.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 11. 05- 2021. 11. 06

Mesteri Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (X. 21.) önkormányzati rendelete

a szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló a 4/2021.(VII.6.) önkormányzati rendelet módosításáról

2021.11.05.

Mesteri Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ban, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 60. § (4) bekezdésében és a 132. § (4) bekezdésének g) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében és 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 8. és 8a. pontjában szabályozott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A szociális és a gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2021. (VII. 6.) önkormányzati rendelet 3. és 4. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„3. § A képviselő-testület a polgármesterre ruházza

a) az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről való gondoskodás iránti kérelem,

b) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez természetben nyújtott települési támogatás iránti kérelem,

c) gyógyszerkiadások viseléséhez pénzbeli vagy természetbeni formában nyújtott települési támogatás iránti kérelem,

d) rendkívüli települési támogatás iránti kérelem,

e) a rendelet 4. § -ban, és 7. § - 15. §-ában, továbbá a 15/A §-ában szabályozott támogatás iránti kérelmek elbírálására irányuló hatáskörét.

4. § (1) Szociális rászorultság esetén a képviselő-testület – az e rendeletben meghatározott feltételek szerint-

a) lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez,

b) gyógyszerkiadások viseléséhez pénzbeli vagy természetbeni formában települési támogatást nyújthat.

(2) A szociálisan rászorultak részére a képviselő-testület települési támogatásnak nem minősülő pénzbeli vagy természetbeni támogatásként

a) gyermekszületési támogatást,

b) temetési támogatást

c) tanévkezdési támogatást,

d) utazási támogatást,

e) jubileumi támogatást,

f) tüzelő támogatást,

g) Mikulás napi támogatást,

h) idősek napi támogatást,

i) lakáshoz jutás helyi támogatást nyújt.”

2. § A szociális és a gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2021. (VII. 6.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:

„Idősek napi támogatás

15/A. § (1) Idősek napjához kapcsolódóan évente egyszeri alkalommal, az adott tárgyév december 31. napjáig a 60. életévét betöltött mesteri személy, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 800%-át idősek napi támogatásra jogosult.

(2) A támogatás iránti kérelem a rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon terjeszthető elő, melyhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat.

(3) A támogatás iránti kérelem minden év november 10. napjától december 20. napjáig nyújtható be.

(4) Az idősek napi támogatás összege személyenként 15 000 Ft.”

3. § A szociális és a gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2021. (VII. 6.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

4. § Ez a rendelet 2021. november 5-én lép hatályba.

1. melléklet

2. melléklet
KÉRELEM
Kérelmező neve:……………………………………………………………….……………
Kérelmező születési neve:…………………………………..………………………………
Anyja neve:………………………………………………………..………………..…….…
Születési helye, ideje (év, hó,nap):……………………………………………….………….
Lakóhely:…………………………………………………………………………………….
Tartózkodási hely:………………………………………………..………………………….
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:………………………………………………………
A segély folyósítását bankszámlára / postai úton lakcímemre* kérem.
Bankszámla számom:………………………...……………………………………………..
Kérelem indoka:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..……………………………………………………………………………………
Az önkormányzat által felajánlott közterület rendezésére irányuló egyszerű foglalkoztatást elfogadom: igen - nem (a megfelelőt aláhúzni)
Amennyiben a kérelmező az egyszerűsített foglalkoztatást elfogadja, úgy aláírásával az alábbiakról nyilatkozik:
______________________________________(név) nyilatkozom, hogy a reám irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt nem értem el és nem részesülök táppénzben, rokkantsági ellátásban, rehabilitációs ellátásban, fogyatékossági támogatásban, vakok személyi járadékában, baleseti járadékban.
__________________________________
kérelmező aláírása
Temetési költségekre igényelt támogatás esetén kitöltendő.
Az eltemetett hozzátartozó neve:……………………………………………………………
Rokoni kapcsolat:……………………………………………………………………………
A haláleset ideje:…………………………………………………………………………….
A temetés költségei:…………………………………………………………………………
A kérelmezővel egy háztartásban élők adatai:

Név
(ha eltérő a születési neve is)

Születési hely, idő

Anyja neve

Társadalom-biztosítási Azonosító jele (TAJ)

16. életévét betöltött személy esetén azon oktatási intézmény megnevezése, ahol tanul

Jövedelmi adatok:

A jövedelem típusa

Kérelmező

Házastársa (élettársa)

Gyermekei

1.Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem

7. Összes jövedelem


Együtt élők összes jövedelme:…………………………….Ft (ügyintéző tölti ki)

Egy főre jutó jövedelem:…………………………………..Ft (ügyintéző tölti ki)

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek, és tudomásul veszem, hogy azok valódisága a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény alapján a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szerveknél - pl. NAV, Magyar Államkincstár, stb. – ellenőrizhető.
Tájékoztatom, hogy az adatkezelésre a GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pont alapján - az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges - kerül sor.
Az adatkezelés célja: támogatási kérelmek elbírálása és a támogatás folyósítása
Adatkezelő: Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatal
Címzett: A hivatal hatáskörrel rendelkező tisztviselői
Kezelt adatok köre: jelen kérelemben Ön által megadott személyes adatok
Adatkezelési idő: az eljárás során keletkezett iratok megőrzési ideje a Celldömölki Közös Önkormányzati Hivatal Egyedi Iratkezelési Szabályzata alapján 5 év.
Adatkezeléssel kapcsolatos jogok: Joga van ahhoz, hogy részletesen tájékozódhasson minden tényről, amely az Ön személyes adatainak kezelésével kapcsolatos, kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférését, azok helyesbítését, vagy kezelésének korlátozását, tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint joga van az adathordozhatósághoz. Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok részletesen az Adatvédelmi Szabályzatban kerültek ismertetésre.
Felügyeleti hatósághoz fordulás joga: joga van továbbá a felügyeleti hatósághoz panaszt benyújtani (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, http://naih.hu, telefonszám: +36 (1) 391-1400, postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9., e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu), illetve jogorvoslatért bírósághoz fordulni. Az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik, a per – az Ön választása szerint – az Ön lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható. Amennyiben Ön külföldi állampolgár, úgy a lakhelye szerint felügyeleti Hatósághoz is benyújthatja panaszát.
Kérjük Önt, hogy mielőtt a felügyeleti hatósághoz vagy bírósághoz fordulna panaszával – egyeztetés és a felmerült probléma minél gyorsabb megoldása érdekében – keressen meg bennünket.
A személyes adatok kezelése tekintetében a főbb irányadó jogszabályok a természetes személyeknek a személyes adatok kezeléséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), illetve az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.).
Dátum: Mesteri, ……………………………….
……………………………………
kérelmező
A kérelemhez mellékelni kell a család jövedelmeiről szóló összes igazolást , valamint a 7. § (8) bekezdés a) pontjában meghatározott települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a 2. §-ban meghatározottakon túl a háziorvos igazolását a havonta rendszeresen szedett gyógyszerekről, valamint a gyógyszertár igazolását a havonta rendszeresen szedett gyógyszerek egy havi költségéről.
A rendelet 7. § (8) bekezdés b)–d) pontjai esetében a kérelmezőnek a támogatás iránti kérelemhez csatolni kell az állapot fennállásáról szóló igazolást.
Gyermekszületési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, továbbá a gyermek születési anyakönyvi kivonatának és a lakcímét igazoló hatósági igazolványának a másolatát.
Temetési támogatásban iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát és a temetési számlát.
Tanévkezdési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat, továbbá középiskolás tanuló esetén a tanulói jogviszony, felsőfokú tanulmányokat folytató hallgató esetén a hallgatói jogviszony igazolására vonatkozó dokumentumot.
A tüzelő támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat.
A Mikulás napi támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat.
Az idősek napi támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló dokumentumokat.”