Kenézlő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2021. (XI. 26.) önkormányzati rendelete
Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 11. 27- 2021. 11. 27Kenézlő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2021. (XI. 26.) önkormányzati rendelete
Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kenézlő Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. § (1) A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő.”
(2) A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) Az önkormányzat és a polgármester, hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyarország címere van, a körívén pedig az alábbi felirat olvasható: "KENÉZLŐ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA * Kenézlő*", "KENÉZLŐ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT POLGÁRMESTERÉTŐL".”
2. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A polgármester és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület ülésének összehívására és vezetésére a korelnök jogosult.”
3. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 7 alkalommal tart ülést.”
4. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A polgármester akadályoztatása esetén az ülést az alpolgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület ülését a korelnök vezeti.”
5. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A felszólalás időtartamát a polgármester megszabhatja, ismételt felszólalás esetén az idő túllépésénél megvonhatja a szót a felszólalótól.”
6. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Írásban kell benyújtani a rendelet-tervezeteket, az intézmények beszámolóit, az önkormányzat vagyonát érintő előterjesztéseket és a határozati javaslatokat.”
7. § (1) A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 22. § b.) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Minősített többség (a megválasztott képviselők több mint felének igen szavazata) szükséges a Mötv. 50. §-ában kötelezően előírtakon kívül:]
„b.) „hitelfelvételhez;”
(2) A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 22. § f.) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Minősített többség (a megválasztott képviselők több mint felének igen szavazata) szükséges a Mötv. 50. §-ában kötelezően előírtakon kívül:]
„f.) „az Önkormányzati vagyon tulajdonjogának, használati jogának ingyenes vagy kedvezményes átengedéséhez, vagyon tulajdonjogának ingyenes vagy kedvezményes megszerzéséhez, vagyontárgy felajánlásának elfogadásához;”
8. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 32. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
a) Véleményezi a Képviselő-testület döntése alapján megjelölt előterjesztéseket.
b) Figyelemmel kíséri az önkormányzati rendelet végrehajtását.
c) Lebonyolítja a Képviselő-testület ülésein a titkos szavazásokat.
d) Eljár az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeinek kivizsgálásában és előterjeszti annak eredményét a Képviselő-testület következő ülésére.
e) Nyilvántartja a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát, gondoskodik annak megőrzéséről, kezeléséről és visszaadásáról. Szükség esetén elvégzi a vagyonnyilatkozathoz kapcsolódó ellenőrzési feladatokat.
f) Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.”
9. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 36. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület fogadja el a Közös Hivatal szervezeti és működési szabályzatát.”
10. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 39. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzat törzsvagyonának forgalomképtelen, korlátozottan forgalomképes körét, valamint a vagyontárgyakról való rendelkezés feltételeit a Képviselő-testület az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodási szabályairól szóló külön rendeletben állapítja meg.”
11. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet „Az önkormányzat gazdálkodása, belső ellenőrzése” alcíme a következő 39/A. §-sal egészül ki:
„39/A. § (1) Azokban az esetekben amikor jogszabály, pályázati kiírás, egyéb előírás (a továbbiakban: előírás) cégszerű aláírást követelnek, akkor a Képviselő-testület nevében cégszerű aláírásra a polgármester és a jegyző együttesen jogosult.
(2) Ha az előírás az önkormányzat intézményvezetőjének cégszerű aláírását írja elő feltételként, akkor cégszerűen a polgármester és az intézményvezető együttesen ír alá.
(3) Cégszerű aláírásra a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a jegyző akadályoztatása esetén az aljegyző, az intézményvezető esetén az intézményvezető-helyettes jogosult. ”
12. § (1) A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
13. § A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdés d.) pontjában a „tiszteletdíjának” szövegrész helyébe az „illetményének” szöveg lép.
14. § Hatályát veszti a Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet
a) 30. § (3) bekezdése,
d) 3. melléklet 1. függeléke,
e) 3. melléklet 2. függeléke.
15. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet
1. A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 1. melléklet II. részében foglalt táblázat 045120. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
(Kormányzati funkciók |
Megnevezés) |
|---|---|
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram” |
2. A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 1. melléklet II. részében foglalt táblázat a következő 062020. sorral egészül ki:
(Kormányzati funkciók |
Megnevezés) |
|---|---|
062020 |
Települési projektek és támogatásuk” |
3. A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 1. melléklet II. részében foglalt táblázat a következő 074032. sorral egészül ki:
(Kormányzati funkciók |
Megnevezés) |
|---|---|
074032 |
Ifjúság egészségügyi gondozás” |
4. A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 1. melléklet II. részében foglalt táblázat a következő 082091. sorral egészül ki:
(Kormányzati funkciók |
Megnevezés) |
|---|---|
082091 |
Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése” |
5. A Kenézlő Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (IV. 19.) önkormányzati rendelet 1. melléklet II. részében foglalt táblázat 107051. sora helyébe a következő rendelkezés lép:
(Kormányzati funkciók |
Megnevezés) |
|---|---|
107051 |
Szociális étkeztetés, szociális konyhán” |
2. melléklet
1. Polgármesterre átruházott hatáskörök
1) Az 1988. évi I. törvény 33. § (1) bekezdés bb) pontja és a 46. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott közútkezelői hozzájárulás kiadása,
2. A 8/2020. (VII. 9.) önkormányzati rendeletben meghatározott települési támogatások megállapítása.
3. A településképi védelemről szóló 16/2017. (XII. 18.) önkormányzati rendeletben meghatározott hatásköröket a polgármester gyakorolja.
I. Kenézlő Község Önkormányzatának társulásaira átruházott hatáskörök:
4. A Sárospatak és Térsége Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök:
a.) a társulás gondoskodik az egészségügyi alapellátás együttes szervezésén belül a központi orvosi ügyelet megszervezéséről és fenntartásáról.
b.) a társult önkormányzatoknál és az önkormányzatok szervezeteinél a Társulás gondoskodik a belső ellenőrzés megszervezéséről, és fenntartásáról.
c.) Területfejlesztési feladatellátás:
ca.) a területfejlesztés tekintetében a Társulás vizsgálja és értékeli a térség társadalmi, gazdasági és környezeti helyzetét, adottságait, cb.) kidolgozza és elfogadja a Társulás területfejlesztési koncepcióját, illetve ennek figyelembevételével készített területfejlesztési programját, ellenőrzi azok megvalósítását,
cd.) koordinálja a kistérségben működő társulások és más – a területfejlesztésben érdekelt – szervezetek együttműködését, együttműködik az állami és a civil szervezetekkel.
5. Az Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök:
a.) Ellátja az Mötv. 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott hulladékgazdálkodással kapcsolatos közfeladatot.”